abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111024019
quote:
Vergeet die wietpas. Haal dat spul voortaan op straat

De wietpas zorgt ervoor dat toeristen geen coffeeshop meer inkomen. Dat geldt ook voor Nederlandse blowers die even buiten hun woonplaats wat willen halen. Voortaan koop je je spul dus bij een dealer op straat, die wellicht ook cocaïne in de aanbieding heeft. Gebruiken kan in een portiek.

Criminelen zouden daarom het regeringsplan voor de invoering van een wietpas moeten aanmoedigen. Hun drugshandel op straat zal bloeien als nooit te voren, terwijl de coffeeshops hun klantenkring zien slinken omdat ze alleen nog aan inwoners mogen leveren die zich eerder bij hen geregistreerd hebben.

Is dit wat de regering beoogt met de maatregel? Nee, maar het zijn wel de consequenties als zij de wietpas invoert. Dat leren we uit twee opiniestukken die vanmorgen in nrc.next verschenen.

Nicole Maalsté, drugsonderzoeker en auteur van Polderwiet (De Fontein, 2007), betoogt dat de regering beter de achterdeur van coffeeshops in de gaten kan houden. Daar wordt de drugs immers aangeleverd. Dit gedoogde illegale circuit blijft volgens Maalsté een erg interessant terrein voor criminele organisaties. Wie de georganiseerde misdaad wil bestrijden, kan daarom beter de achterdeur reguleren en de kleine telers met rust laten. Een pasje voor de achterdeur dus.

NOS Headlines - Wietpas

Dat blowers nu nauwelijks in aanraking komen met andere drugs, pleit volgens Maalsté het meest voor het huidige gedoogbeleid. Ook wijst ze erop dat Nederland grotendeels zelfvoorzienend is geworden, wat buitenlandse smokkelaars van een bezoek weerhoudt.

Kan de wietpas juridisch wel? Nee, zegt advocaat Maurice Veldman. Het wettelijk kader van het gedoogbeleid ontbeert de mogelijkheid een pasjessysteem in te voeren waarmee sommige burgers van overheidswege worden uitgenodigd om strafbare feiten te plegen door hen toegang te verlenen tot een plaats om softdrugs te kopen. De burgemeester, zo voorspelt Veldman, zal de rechter op zijn weg vinden als hij door de minister wordt gedwongen wietpassen te verstrekken.
Deel 1: Vergeet die wietpas. Haal dat spul voortaan op straat
Deel 2: De wietpas #2

Hier verder over het aankomende succes..
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_111024081
Ter aanvulling op de TT
Wat zijn die posters ontzettend slecht trouwens :')

[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  woensdag 2 mei 2012 @ 00:45:41 #3
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111024389
Progressie is maar eng blijkt toch maar weer
pi_111024566
Volkspartij voor Vrijheid en Democratie...

Wilders is bijna nog minder hypocriet.

Bijna...
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

woensdag 2 mei 2012 @ 01:02:49 #5
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_111024803
politieke waanzin weer
En dat kan zomaar.....?
pi_111024918
Terug naar de goude oude tijd.
pi_111025826
Terug naar de hippie / arme tijd.
pi_111028659
Ik heb het al geregeld. Niet die pas welteverstaan. Is dit nu wat ze willen? :6
  woensdag 2 mei 2012 @ 09:28:59 #9
262 Re
Kiss & Swallow
pi_111028690
goed voor de kleine ondernemer op straat, kwaliteit van het spul zal nu wel omlaag gaan, maar ach dat zien die buitenlanders niet
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 2 mei 2012 @ 09:32:09 #10
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_111028739
Hadden ze dit niet ook even gelijk terug moeten draaien bij de begroting besprekingen? :?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_111028973
Vanavond een Colombiaans blowtje op. Zonder wietpas... :9

Kwaliteit is een stuk minder, maar goed.

pi_111029147
Ga dan in colombia ook de nederlandse kweekcultuur verspreiden ipv je bezig houden met zulke triviale zaken als oliewinning. :P

Net weer op de radio, dat in maastricht de coffeeshop zo gaat openen en de eigenaar verwacht dat hij binnen 10 minuten weer sluit en zijn rechtzaak door kan zetten. Dan kunnnen de 5 extra politie agenten in maastricht zich gaan beizg houden met het kat en muis spel met de straatdealers.
  woensdag 2 mei 2012 @ 09:53:43 #13
373015 Erkannn
IkBenZoVrolijk
pi_111029208
hahahaha

In Tilburg was de situatie dramatisch (zo weinig mensen kwamen op de 2 shops die wel open waren)
Ik en mn homies kopen nu via dealers als we zin hebben om te smoken. Goedkoper ook nog eens en zonder die bullshit er omheen.
"Gravitation is not responsible for people falling in love."
  woensdag 2 mei 2012 @ 09:57:47 #14
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_111029312
Ik vond die straatdealer bij de NOS gisteravond wel goed, gewoon herkenbaar in beeld roepen dat je vanalles te koop hebt en niemand daar weg hoeft te gaan zonder wiet. :D
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_111029748
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 09:57 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik vond die straatdealer bij de NOS gisteravond wel goed, gewoon herkenbaar in beeld roepen dat je vanalles te koop hebt en niemand daar weg hoeft te gaan zonder wiet. :D
Het ergste is dat de politie zich alleen focussen op de shops nu, want die overtreden een nieuwe regel, dat straatdealen eigenlijk veel meer overlast veroorzaakt en ze daarvoor in dienst van de burgers zouden moeten staan vergeten ze keer op keer. Alhoewel de agent zelf het niet vergeet maar de machtsgeile leidinggevende die ook graag een bruine arm blijven halen omdat anders hun carriere traject wel eens afgesloten zou worden. :')
pi_111030658
Onze overheid O+ voor en door de burgers. O+ Overlast bestrijden met meer overlast.
  woensdag 2 mei 2012 @ 10:50:10 #17
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_111030713
quote:
17s.gif Op woensdag 2 mei 2012 10:48 schreef HyperViper het volgende:
Onze overheid O+ voor en door de burgers. O+ Overlast vrijheden bestrijden met meer overlast.
En dat kan zomaar.....?
pi_111030979
pi_111031113
Ik vind dat ze hard drugs echt meteen moeten legaliseren, nu levert het veel te veel overlast op.

Ow en alle bekende dieven en straatcriminelen zouden ze ook acuut een verhoging van hun bijstand moeten geven, al die overlast die dat tuig veroorzaakt ;(
  woensdag 2 mei 2012 @ 11:03:14 #20
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_111031158
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:02 schreef opgebaarde het volgende:
Ik vind dat ze hard drugs echt meteen moeten legaliseren, nu levert het veel te veel overlast op.

Ow en alle bekende dieven en straatcriminelen zouden ze ook acuut een verhoging van hun bijstand moeten geven, al die overlast die dat tuig veroorzaakt ;(
ja en kortzichtige mensen hebben we heel graag op Fok!

en harddrugs zijn al legaal, kijk maar: http://www.gall.nl/
En dat kan zomaar.....?
  woensdag 2 mei 2012 @ 11:05:13 #21
373015 Erkannn
IkBenZoVrolijk
pi_111031221
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:02 schreef opgebaarde het volgende:

Hoezo? Alcohol is toch al legaal?
pi_111031286
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 10:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het ergste is dat de politie zich alleen focussen op de shops nu, want die overtreden een nieuwe regel, dat straatdealen eigenlijk veel meer overlast veroorzaakt en ze daarvoor in dienst van de burgers zouden moeten staan vergeten ze keer op keer. Alhoewel de agent zelf het niet vergeet maar de machtsgeile leidinggevende die ook graag een bruine arm blijven halen omdat anders hun carriere traject wel eens afgesloten zou worden. :')
Wees gerust, Opstelten vertelde in een interview op nu.nl dat hij massa's politiekrachten heeft opgetrommeld om de straathandel aan te pakken (en die nu dus niet meer beschikbaar zijn voor belangrijker werk). :Y
pi_111031303
Zo, nakomelingen van Albert hier

Die gekke alcohol
pi_111031339
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:06 schreef Igen het volgende:

[..]

Wees gerust, Opstelten vertelde in een interview op nu.nl dat hij massa's politiekrachten heeft opgetrommeld om de straathandel aan te pakken (en die nu dus niet meer beschikbaar zijn voor belangrijker werk). :Y
Belangrijker werk? Je bedoelt natuurlijk het controleren op snelheid of niet? _O-
pi_111031476
quote:

[..]

Opstelten. :') Zelden een figuur meegemaakt die zo weinig weet van het onderwerp waar hij beleid op voert.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_111031593
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Belangrijker werk? Je bedoelt natuurlijk het controleren op snelheid of niet? _O-
Ik denk meer aan het aanpakken van Robert M.'s waar straks nog minder capaciteit voor is.

(om ook eens lekker op de onderbuik in te spelen :P )
pi_111031739
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:16 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik denk meer aan het aanpakken van Robert M.'s waar straks nog minder capaciteit voor is.

(om ook eens lekker op de onderbuik in te spelen :P )
Onderbuik of materie voor in ONZ?
  woensdag 2 mei 2012 @ 11:43:55 #28
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_111032607
quote:
Dat meen je niet. :')

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_111032845
quote:
15s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:43 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat meen je niet. :')

Verwonderd het je dan?
Dit soort mensen worden nu actiever dan ooit, is de afgelopen 4 topics al constant besproken.
  woensdag 2 mei 2012 @ 11:54:16 #30
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_111032981
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:50 schreef Wootism het volgende:

[..]

Verwonderd het je dan?
Dit soort mensen worden nu actiever dan ooit, is de afgelopen 4 topics al constant besproken.
Toch is die Opstelten wel een doorzetter, Oogkleppen kunnen toch niet lekker zitten, maar hij houdt ze getrouw om, wat een bikkel

En dat kan zomaar.....?
pi_111034493
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 09:27 schreef niels0 het volgende:
Ik heb het al geregeld. Niet die pas welteverstaan. Is dit nu wat ze willen? :6
Zelfde hier :D even een oud collega bellen. Heb zin in wiet. Even serieus, dat had ik anders gewoon in een coffeeshop gekocht.
pi_111034805
quote:

[..]

Leuk dan had de interviewer eens moeten vragen ten koste van welke capaciteit dat ging, want bij de politie zijn er geen nieuwe medewerkers bijgekomen en ze moeten ook nog meer bezuinigen. :')
pi_111036039
Ik zou het ook eerder op straat gaan kopen dan me te laten oormerken met zo'n Opstelten-Ausweis.

Op straat is het ook veel spannender natuurlijk. In het buitenland (waar het *nooit* een probleem is om het te vinden) heeft het altijd wel charme, om in die vage steegjes beetje te integreren met de plaatselijke hangjeugd; of via taxi-chauffeurs je gewoon ernaartoe laten rijden, die weten meestal wel waar de goede shit te vinden is.
pi_111036447
http://www.dumpert.nl/med(...)sst_wiet_kopen_.html
Bij dieze man kan je voor minder doekoe meer wiet paasen. jwz.
  woensdag 2 mei 2012 @ 13:30:49 #35
142517 Nico35
"Veritas, Aequitas"
pi_111036557
Die staat een paar posts hierboven ook al...

Hier nog een interview met Op Stelten.. Zelf dus zoals verwacht nog nooit een blowtje op...

http://www.nu.nl/politiek(...)-amsterdam-door.html
In nomine patris, et filii, et spiritus sancti.
pi_111036752
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:30 schreef Nico35 het volgende:
Die staat een paar posts hierboven ook al...

Hier nog een interview met Op Stelten.. Zelf dus zoals verwacht nog nooit een blowtje op...

http://www.nu.nl/politiek(...)-amsterdam-door.html
mijn excuus.
  woensdag 2 mei 2012 @ 13:37:20 #37
13462 BansheeBoy
pi_111036831
Eigenlijk is het in dit soort topics onmogelijk een inhoudelijk debat te voeren, omdat de de voorstanders van drugsgebruik ook vaak drugsgebruikers zijn. En 100% zijn die hersenen dan allang niet meer. :{

Lastig.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_111036915
quote:
15s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:37 schreef BansheeBoy het volgende:
Eigenlijk is het in dit soort topics onmogelijk een inhoudelijk debat te voeren, omdat de de voorstanders van drugsgebruik ook vaak drugsgebruikers zijn. En 100% zijn die hersenen dan allang niet meer. :{

Lastig.

Komen met vooroordelen die niet onderbouwd worden en persoonlijke aanvallen geven je zelfs bij vmbo debating lessen nog geen voldoende hoor bb.
  woensdag 2 mei 2012 @ 13:44:55 #39
13462 BansheeBoy
pi_111037128
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Komen met vooroordelen die niet onderbouwd worden en persoonlijke aanvallen geven je zelfs bij vmbo debating lessen nog geen voldoende hoor bb.
Van objectiviteit is in ieder geval geen sprake, als je dat koppelt met (lichte) hersenschade is het eigenlijk wel naïef te verwachten dat je hier uit komt. :{

pi_111037207
quote:

Lastig.

Beste BansheeBoy. Wat een onzin verkondig jij. Zelf rook ik ongeveer drie keer per jaar een paar jointjes, met festivals of zo en toevallig is dat dit weekend. Dus morgen ga ik naar de coffeeshop en laat me registreren ook al is het maar voor een paar keer per jaar. Verder heb ik een universitaire opleiding en een IQ (volgens de testen wat die waard zijn) van rond de 135. Zover ik weet is er nog niets aangetast.

Als je verder niks zinnigs te melden hebt, alleen dit gezeik, dan verzoek ik je dit topic nu weer te verlaten.
  woensdag 2 mei 2012 @ 13:47:26 #41
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_111037226
Zelfs iemand met 23% hersencapaciteit ziet nog dat ''de wietpas'' een ontzettend dom idee is.
pi_111037330
quote:
15s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:44 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Van objectiviteit is in ieder geval geen sprake, als je dat koppelt met (lichte) hersenschade is het eigenlijk wel naïef te verwachten dat je hier uit komt. :{

Maar jij wilt zeggen dat je door je religeuze achtergrond wel enige objectiviteit ten toon kan spreiden. :')
Dat heb ik nog nooit van je gezien en in dit topic bewijs je het wederom dat je wel denkt slim over te komen maar zoals ik al eerder stelde nog vager bent als de gemiddelde blower. :')

Als ik mod hier was geweest had je wat mij betreft een ban voor nws gehad vanwege het vele trollen en het compleet afwijken van het onderwerp namelijk de wietpas en het maar steeds willen gooien op je inteelt neefjes die wat vatbaarder waren voor schyzofrenie en daarom nu iedereen maar op dezelfde inteelthoop gegooid moet worden. B-)
pi_111037338
quote:

[..]

als wij zoveel hersenschade hebben zou je onze argumenten zo onderuit kunnen halen, niet? leg dan eens uit waarom deze wietpas níet voor meer overlast zorgt door straatdealers?
pi_111037356
quote:

[..]

Het is objectief vastgesteld dat er in NL minder drugs worden gebruikt als in het buitenland en de problemen met de mensen die drugs gebruiken ook kleiner zijn. Niet dat het ook maar iets uitmaakt wat jij hebt helemaal niks te vertellen over wat ik met me lichaam wil doen. Heb nog nooit geblowd.
pi_111037442
quote:

Lastig.

Hou er dan gewoon mee op voordat je ook dit deel van de reeks voor alle andere users verkloot.
  woensdag 2 mei 2012 @ 13:54:21 #46
373015 Erkannn
IkBenZoVrolijk
pi_111037448
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:54 schreef Lienzz het volgende:

[..]

Toch is die Opstelten wel een doorzetter, Oogkleppen kunnen toch niet lekker zitten, maar hij houdt ze getrouw om, wat een bikkel

[ afbeelding ]
Je vergist je, hij dient ze namelijk operatief te laten verwijderen gezien ze nu in zoverre zijn geintergreerd dat hij daar niet meer onderuit komt. 8-)
  woensdag 2 mei 2012 @ 13:55:45 #47
13462 BansheeBoy
pi_111037486
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:50 schreef Asphias het volgende:

[..]

als wij zoveel hersenschade hebben zou je onze argumenten zo onderuit kunnen halen, niet? leg dan eens uit waarom deze wietpas níet voor meer overlast zorgt door straatdealers?
Dit systeem zorgt juist wel voor overlast. Dit kan alleen werken als je er een belangrijke punt aan toevoegt:

Keihard straffen van dergelijke entiteiten. De huidige straffen voor dealertjes schrikken niet genoeg af. Als je een kweker en een dealer nou een ton boete oplegt en een jaar gevangenisstraf zal het echt wel verdwijnen.

woensdag 2 mei 2012 @ 13:57:03 #48
373015 Erkannn
IkBenZoVrolijk
pi_111037517
quote:

Lastig.

Moet jij niet snel even zat worden? Overigens breekt alcohol meer hersencellen af en veroorzaakt veel meer ellende....doden door en met alcohol, comazuipers, overlast veroorzakers...als ik alles op som ben ik over een uur nog bezig.
  woensdag 2 mei 2012 @ 13:58:41 #49
13462 BansheeBoy
pi_111037572
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:57 schreef Erkannn het volgende:

[..]

Moet jij niet snel even zat worden? Overigens breekt alcohol meer hersencellen af en veroorzaakt veel meer ellende....doden door en met alcohol, comazuipers, overlast veroorzakers...als ik alles op som ben ik over een uur nog bezig.
Dit kan en wil ik niet ontkennen. Wellicht klink ik ouderwets, maar wat mij betreft is alcohol ook "gewoon" een drug. Zelfde behandelen dus wat mij betreft. :{

woensdag 2 mei 2012 @ 14:00:37 #50
236046 NotYou
tigerblood
pi_111037643
http://nos.nl/op3/video/3(...)genoeg-te-kopen.html

"Iedereen gaat verkopen. Dat is normaal." :D _O- Wat een baas. _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je suis Charlie Sheen
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:00:56 #51
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_111037655
ik snap nog steeds niet welke overlast het huidige oude beleid veroorzaakte...
overlast van buitenlanders (belgen/duitsers/fransen) die wiet over de grens halen, hoe leveren die overlast op. die komen aanrijden halen 5g in de shop en zijn binnen 5 minuten weer op weg richting hun eigen land. Waarom zouden we niet willen dat buitenlanders hun geld in Nederland komen opmaken, is toch net glorieus!
En dat kan zomaar.....?
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:02:01 #52
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_111037702
quote:
15s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dit kan en wil ik niet ontkennen. Wellicht klink ik ouderwets, maar wat mij betreft is alcohol ook "gewoon" een drug. Zelfde behandelen dus wat mij betreft. :{

ja geweldig idee, tijdje terug in amerika is dat ook geweldig uitgepakt, toen bloeide de criminaliteit en overlast totaal niet op. geniaal ben je!
En dat kan zomaar.....?
pi_111037738
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:00 schreef Lienzz het volgende:
overlast van buitenlanders (belgen/duitsers/fransen) die wiet over de grens halen, hoe leveren die overlast op. die komen aanrijden halen 5g in de shop en zijn binnen 5 minuten weer op weg richting hun eigen land. Waarom zouden we niet willen dat buitenlanders hun geld in Nederland komen opmaken, is toch net glorieus!
Ze zorgen mi niet voor meer overlast dan die busladingen Japanners die bij het Van Gogh museum gedropt worden waardoor je daar lange tijd in de rij staat voordat je naar binnen kunt.
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:03:38 #54
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_111037773
De redenatie is ook te dom voor woorden.
De buitenlanders mogen er niet meer in, dus die komen dan ook niet meer. En dus is er helemaal geen reden om bang te zijn voor overlast in de vorm van straatdealers ...
Schiet mij maar lek.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_111037813
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:00 schreef Lienzz het volgende:
overlast van buitenlanders (belgen/duitsers/fransen) die wiet over de grens halen, hoe leveren die overlast op.
Misschien een paar foutparkeerders? De inheemse drugsrunners zijn stukken vervelender, maar die krijg je echt niet weg met een pasje, integendeel.
pi_111037845
quote:
9s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:03 schreef Copycat het volgende:
De buitenlanders mogen er niet meer in, dus die komen dan ook niet meer. En dus is er helemaal geen reden om bang te zijn voor overlast in de vorm van straatdealers ...
Schiet mij maar lek.
"Het moet natuurlijk niet zo zijn dat buitenlanders het ook naar hun zin hebben in Nederland."
pi_111037865
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:54 schreef Erkannn het volgende:

[..]

Je vergist je, hij dient ze namelijk operatief te laten verwijderen gezien ze nu in zoverre zijn geintergreerd dat hij daar niet meer onderuit komt. 8-)
Ik kan me nog een mevrouw herinneren die een paar jaar op de wc had gezeten en die wc bril gewoon was vastgegroeid.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:02 schreef Lienzz het volgende:

[..]

ja geweldig idee, tijdje terug in amerika is dat ook geweldig uitgepakt, toen bloeide de criminaliteit en overlast totaal niet op. geniaal ben je!
BB redeneert net als iemand van het CDA maar in tegenstelling tot hun trekt hij wel de juiste vervolg conclusie. In die zin heb ik wel respect voor hem. Jammer alleen dat zijn religie ieder jaar meer hersencellen kapot maakt dan alle drugs en alcohol van de wereld. Dat verbieden gaat er dan weer niet in bij hem. Hypocriete trol die hij is.
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:05:45 #58
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_111037882
Hier in Eindhoven worden foutparkeerders en stoepfietsers over het algemeen niet geholpen in de shop. Daar zijn ze uitermate streng in, juist om overlast voor buren te beperken.
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:06:21 #59
373015 Erkannn
IkBenZoVrolijk
pi_111037907
quote:
15s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Alleen gebeurd dat niet :) Heb je dat interview met Opstelten door nujij.nl gezien? Toen ze het over een "drankpas" hadden zei Opstellen gelijk "NEE, dat komt er niet hoor!! We hebben het hier over wiet."

Hoezo met twee maten meten?

Overigens heb ik nog nergens gelezen dat wiet hersencellen afbreekt, waar haal jij die informatie vandaan? Ik zou graag wat bronnen willen zien, want google levert me geen artikelen op. Maar dat in tegenstelling tot alcohol.

Voor zover ik het weet is er nog nooit iemand doodgegaan aan wiet...hooguit aan longkanker omdat het gerookt wordt met tabak. Vergelijk dat maar eens met alle andere drugs. Waarbij alcohol en tabak wel gewoon legaal is en ook nog eens de kroon spannen, maar maakt meer kapot dan je lief is.
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:06:35 #60
236046 NotYou
tigerblood
pi_111037919
quote:
9s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:03 schreef Copycat het volgende:
Schiet mij maar lek.
Ze willen gewoon een database van gebruikers hebben. :)
Je suis Charlie Sheen
pi_111037983
Hoe zit het eigenlijk als je geen shop hebt in de gemeente waar je woont? Dan word je de criminaliteit in geforceerd?
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:08:18 #62
373015 Erkannn
IkBenZoVrolijk
pi_111037996
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:06 schreef NotYou het volgende:

[..]

Inderdaad :) Maar gelukkig wordt het een FAIL database :)
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:08:36 #63
373015 Erkannn
IkBenZoVrolijk
pi_111038003
quote:
5s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:08 schreef HyperViper het volgende:
Hoe zit het eigenlijk als je geen shop hebt in de gemeente waar je woont? Dan word je de criminaliteit in geforceerd?
goeie vraag, dat vroeg ik me dus ook af.
pi_111038020
Iedereen, kap nou is met reageren op Bansheeboy!!! Hij is alleen maar aan het trollen en het blijft werken zolang jullie op zijn posts reageren. Gewoon negeren anders verneuken we deze hele topicreeks
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_111038022
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:06 schreef NotYou het volgende:

[..]

Ik las dat de politie in Breda de paspoortnummers van bezoekers noteerde om ze op het bureau te vergelijken met de gegevens in de database van de shop-eigenaar. Daar krijg ik de rillingen van.
pi_111038083
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:08 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ik las dat de politie in Breda de paspoortnummers van bezoekers noteerde om ze op het bureau te vergelijken met de gegevens in de database van de shop-eigenaar. Daar krijg ik de rillingen van.
Dat meen je niet. :{
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:10:09 #67
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_111038086
Nee, als ingezetene van plaats A zonder coffeeshop kun je je wel inschrijven bij een (of meerdere) shop(s) in plaats B.
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:10:20 #68
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_111038094
quote:
15s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:55 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dit systeem zorgt juist wel voor overlast. Dit kan alleen werken als je er een belangrijke punt aan toevoegt:

Keihard straffen van dergelijke entiteiten. De huidige straffen voor dealertjes schrikken niet genoeg af. Als je een kweker en een dealer nou een ton boete oplegt en een jaar gevangenisstraf zal het echt wel verdwijnen.

Dat bewijst Amerika inderdaad, honderdduizenden mensen vast in de gevangenis wegen veelal kleine drugs-incidenten, en toch nog altijd veel meer probleemgebruikers en drugscriminaliteit.
pi_111038110
quote:
5s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:08 schreef HyperViper het volgende:
Nee, volgens mij mag je in een andere gemeente dan je eigen lid worden zolang je maar ingezetene van Nederland bent. Daar bestaat wel wat verwarring over.
pi_111038132
quote:

[..]

Daarom was ik ook groot voorstander van dat die lui langzaam gingen rijden. Kunnen die controlfreaks dit soort grappen niet doen.
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:11:51 #71
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_111038169
quote:

Damn.
Ik sta geregistreerd ... Bij diverse shops ... Uit solidariteit.
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:12:36 #72
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_111038203
quote:
14s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:05 schreef Copycat het volgende:
Hier in Eindhoven worden foutparkeerders en stoepfietsers over het algemeen niet geholpen in de shop. Daar zijn ze uitermate streng in, juist om overlast voor buren te beperken.
En zonder de pas kom je geen shop meer binnen. Bij de pink staat iemand voor de deur, je krijgt wel een formulier mee om in te vullen en een wietpas aan te vragen.

Helaas voor de pink doen wij dat niet.
吴 曼 迪
pi_111038207
quote:
15s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:10 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Dat meen je niet. :{
Jawel

http://www.bndestem.nl/al(...)da-gecontroleerd.ece
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:12:57 #74
373015 Erkannn
IkBenZoVrolijk
pi_111038223
Niemand zou zich moeten inschrijven, dan werk je juist mee aan deze onzin praktijken
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:14:30 #75
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_111038301
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:12 schreef Erkannn het volgende:
Niemand zou zich moeten inschrijven, dan werk je juist mee aan deze onzin praktijken
qft
En dat kan zomaar.....?
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:15:01 #76
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_111038328
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:12 schreef Erkannn het volgende:
Het alternatief om de straat op te moeten, spreekt me ook niet aan. Zo steun ik de plaatselijke coffeeshops nog een beetje.
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:15:13 #77
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_111038339
Even een vraagje (voel niet echt de behoefte vijf topics door te spitten, hou niet van drugs, maar gun anderen best hun blowtje ;) ) : hoe vraag je zo'n pas aan en worden die gegevens opgeslagen ook?
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_111038367
quote:
quote:
heeft de politie tijdens de controle in zijn zaak burgerservicenummers genoteerd van bezoekers, hetgeen volgens hem niet zou kunnen.
Godsamme zeg. :r
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:18:03 #79
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_111038436
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:15 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Even een vraagje (voel niet echt de behoefte vijf topics door te spitten, hou niet van drugs, maar gun anderen best hun blowtje ;) ) : hoe vraag je zo'n pas aan en worden die gegevens opgeslagen ook?
Lees de link hierboven (van bn de stem) maar door, dan weet je genoeg
吴 曼 迪
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:19:20 #80
373015 Erkannn
IkBenZoVrolijk
pi_111038495
quote:
9s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:15 schreef Copycat het volgende:

[..]

Het alternatief om de straat op te moeten, spreekt me ook niet aan. Zo steun ik de plaatselijke coffeeshops nog een beetje.
Zo steun je ze? Je wilt dan niet dat ze failliet gaan? Dat gedeelte kan ik nog begrijpen.....meer ook niet. Maar daar kan de gebruiker toch niks aan doen (dat ze failliet gaan)? Je kunt beter een brief naar de beleidsmakers sturen...zo veel en zo vaak dat ze zich wel bedenken.

Ik hoop van harte dat al die shops failliet gaan.....kunnen ze op hoog niveau zien wat voor ene geweldige plan ze hebben gemaakt.
pi_111038496
De reden die de politie in dat artikel geeft, is ook wonderlijk:

"Die gegevens gaan mee naar het bureau, zodat we daar kunnen controleren of de bezoeker in kwestie rechtmatig aanwezig was. Dat doen we niet ter plekke door de kaartenbak van de eigenaar uit te gaan pluizen. Daar zou teveel tijd overheen gaan. Op deze manier besparen we de klanten en de eigenaar overlast."

Ter plekke in de database kijken hoeft geen uren te duren. Nu heb je als bezoeker helemaal geen zicht op wat ze op het bureau met je je gegevens doen. En dan dit in combinatie met de uitspraak van het OM dat ze niets willen doen met de aangiftes van buitenlanders... Waar gaat dit over?
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:20:55 #82
373015 Erkannn
IkBenZoVrolijk
pi_111038555
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:19 schreef Wild_Overstekend het volgende:

"Die gegevens gaan mee naar het bureau, zodat we daar kunnen controleren of de bezoeker in kwestie rechtmatig aanwezig was. Dat doen we niet ter plekke door de kaartenbak van de eigenaar uit te gaan pluizen. Daar zou teveel tijd overheen gaan. Op deze manier besparen we de klanten en de eigenaar overlast."

Ter plekke in de database kijken hoeft geen uren te duren. Nu heb je als bezoeker helemaal geen zicht op wat ze op het bureau met je je gegevens doen. En dan dit in combinatie met de uitspraak van het OM dat ze niets willen doen met de aangiftes van buitenlanders... Waar gaat dit over?
Het gaat over:
Big Brother is watching you!
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:20:56 #83
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_111038558
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:19 schreef Erkannn het volgende:

Ik hoop van harte dat al die shops failliet gaan.....kunnen ze op hoog niveau zien wat voor ene geweldige plan ze hebben gemaakt.
Ik zie dat leed de shops liever bespaard blijven.
pi_111038561
quote:
9s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:15 schreef Copycat het volgende:

[..]

Hier in Amsterdam is de noodzaak er nog niet maar ik ben er wat dubbel in. Hoewel ik al lange tijd niets meer gerookt heb ben ik overtuigd herbalist maar weet dat anderen en vooral officiële instanties dat niet zijn.
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:23:44 #85
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_111038681
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:21 schreef Scrutinizer het volgende:

Hier in Amsterdam is de noodzaak er nog niet maar ik ben er wat dubbel in. Hoewel ik al lange tijd niets meer gerookt heb ben ik overtuigd herbalist maar weet dat anderen en vooral officiële instanties dat niet zijn.
Het is ook ontzettend dubbel, two wrongs die op geen enkele wijze een right maken. En mijn lidmaatschappen zijn mijn dikke vingers naar de instanties. Zelfdestructief, daar houden we van :Y) .
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:24:25 #86
373015 Erkannn
IkBenZoVrolijk
pi_111038713
quote:
7s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:20 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik zie dat leed de shops liever bespaard blijven.
100% mee eens, maar ook zij hebben dan te weinig gedaan neem ik aan?
Te weinig lobby of te weinig actie (actie in de zin van: geregistreer je en krijg 25% korting)

Dus ik heb in die zin geen medelijden met ze. En het erge vond ik juist: als ik de coffeeshop een vraag stelde mbt die wietpas, dan kreeg ik alleen gefrustreerde antwoorden terug en dan meer in de richting van "er wordt niks met je gegevens gedaan" of "je gegevens zijn nu toch ook te vinden op het internet"
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:24:42 #87
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_111038721
Ik fiets dan ook expres door rood als er een agent voor het verkeerslicht staat. Anders vind ik mezelf hypocriet.
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:24:52 #88
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_111038729
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:19 schreef Wild_Overstekend het volgende:

Alsof het veel werk is om die 5 mensen wat tegenwoordig in een shop zit te controleren :')
Ik sponsor wel een cursus snellezen ofzo
吴 曼 迪
pi_111038739
In welke steden geldt het nu allemaal? En gaat het voor heel Nederland gelden?

Ik ga over een paar weken naar Nederland (Rotterdam), kom je met een ander pasport nog binnen, ja toch? :'(.

Ben benieuwd hoe hier verder gaat met de wiet, bijna alles komt uit Nederland.
ijs_beer fan!
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:25:55 #90
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_111038770
Hoe hebben de verenigde coffeeshops van meet af aan heel goede voorlichting gegeven. En zwaar geageerd tegen die pas, met de minimale info die ook zij hadden.
Ik vind het hen niet te verwijten.
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:26:42 #91
373015 Erkannn
IkBenZoVrolijk
pi_111038805
quote:
7s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:25 schreef Copycat het volgende:
Hoe hebben de verenigde coffeeshops van meet af aan heel goede voorlichting gegeven. En zwaar geageerd tegen die pas, met de minimale info die ook zij hadden.
Ik vind het hen niet te verwijten.
toch niet voldoende :)
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:26:52 #92
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_111038817
Alleen alles onder de grote riolen is op slot.
pi_111038850
quote:
7s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:26 schreef Copycat het volgende:
Alleen alles onder de grote riolen is op slot.
Thnx.
ijs_beer fan!
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:27:59 #94
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_111038855
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:26 schreef Erkannn het volgende:
Omdat ze de strijd niet hebben gewonnen, bedoel je? Dat is natuurlijk ook van begin af aan een oneerlijke geweest.
pi_111038890
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:26 schreef Erkannn het volgende:

[..]

Wat hadden ze volgens jou moeten doen dan?
ijs_beer fan!
pi_111038892
quote:
9s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:23 schreef Copycat het volgende:

[..]

Het is ook ontzettend dubbel, two wrongs die op geen enkele wijze een right maken. En mijn lidmaatschappen zijn mijn dikke vingers naar de instanties. Zelfdestructief, daar houden we van :Y) .
Ik vind het wel goed dat je dat doet. Eerder in deze reeks waren er mensen die zich niet wilden laten registreren omdat ze een voorbeeldfunctie zouden hebben. Juist als je een voorbeeld kan zijn dat je ondanks af en toe een jointje of een pijpje te roken toch maatschappelijk succesvol kan zijn zou je het niet moeten nalaten daarvoor uit te komen.
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:29:10 #97
373015 Erkannn
IkBenZoVrolijk
pi_111038899
quote:
5s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:27 schreef Copycat het volgende:

[..]

Omdat ze de strijd niet hebben gewonnen, bedoel je? Dat is natuurlijk ook van begin af aan een oneerlijke geweest.
Nee...ik reageer misschien vanuit mijn eigen perspectief en de shops in Waalwijk. Zij hebben er gewoon aan meegewerkt. Im sorry :)
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:30:52 #98
236046 NotYou
tigerblood
pi_111038972
quote:

[..]

Dataretentie, verplichte gezichtscan en vingerafdrukken, identificatieplicht, ov-chipkaart, kentekencamera's ,verhoudingsgewijs meer taps dan waar dan ook ter wereld en tegenwoordig pronkt men er ook al mee dat het leger schijnbaar meer en meer tegen de eigen bevolking wordt ingezet. :')

Nederland :')
Zij die hand hebben gehad in het grove geweld dat de vrijheid in dit ooit zo mooie land is aangedaan :') :r
Het feit dat als deze ontwikkeling zich doorzet, we hier binnen niet al te lange tijd alleen nog maar zullen kunnen dromen van de grote mate van vrijheid die men destijds genoot.. in de DDR. :')

En toch ieder jaar maar weer herdenken dat de joden zo zielig waren en de geallieerden en het verzet zo heldhaftig. |:( Laat men zich in plaats daarvan eens afvragen hoe dat ook alweer zat met het nauwkeurig bijhouden van onnodige persoonskenmerken en de mogelijkheid van onvoorzien misbruik van de resulterende databanken. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door NotYou op 02-05-2012 14:46:36 ]
Je suis Charlie Sheen
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:31:05 #99
373015 Erkannn
IkBenZoVrolijk
pi_111038982
quote:
11s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:28 schreef NanKing het volgende:

[..]

Wat hadden ze volgens jou moeten doen dan?
bijvoorbeeld:
*Alle shops dicht houden :) Kijk maar eens hoe de burgermeester in Maastricht reageert :)
*Meer petities proberen te verzamelen.
*Meer lobby (er wordt hier zo gruwelijk veel geld aan verdiend, maar de lobby is wel zwak naar mijn idee)
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:32:14 #100
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_111039008
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:28 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik vind het wel goed dat je dat doet. Eerder in deze reeks waren er mensen die zich niet wilden laten registreren omdat ze een voorbeeldfunctie zouden hebben. Juist als je een voorbeeld kan zijn dat je ondanks af en toe een jointje of een pijpje te roken toch maatschappelijk succesvol kan zijn zou je het niet moeten nalaten daarvoor uit te komen.
Vanuit dat idee inderdaad.
Ik schrijf af en toe ook wat voor de gemeente :7 .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')