Deel 1: Vergeet die wietpas. Haal dat spul voortaan op straatquote:Vergeet die wietpas. Haal dat spul voortaan op straat
De wietpas zorgt ervoor dat toeristen geen coffeeshop meer inkomen. Dat geldt ook voor Nederlandse blowers die even buiten hun woonplaats wat willen halen. Voortaan koop je je spul dus bij een dealer op straat, die wellicht ook cocaïne in de aanbieding heeft. Gebruiken kan in een portiek.
Criminelen zouden daarom het regeringsplan voor de invoering van een wietpas moeten aanmoedigen. Hun drugshandel op straat zal bloeien als nooit te voren, terwijl de coffeeshops hun klantenkring zien slinken omdat ze alleen nog aan inwoners mogen leveren die zich eerder bij hen geregistreerd hebben.
Is dit wat de regering beoogt met de maatregel? Nee, maar het zijn wel de consequenties als zij de wietpas invoert. Dat leren we uit twee opiniestukken die vanmorgen in nrc.next verschenen.
Nicole Maalsté, drugsonderzoeker en auteur van Polderwiet (De Fontein, 2007), betoogt dat de regering beter de achterdeur van coffeeshops in de gaten kan houden. Daar wordt de drugs immers aangeleverd. Dit gedoogde illegale circuit blijft volgens Maalsté een erg interessant terrein voor criminele organisaties. Wie de georganiseerde misdaad wil bestrijden, kan daarom beter de achterdeur reguleren en de kleine telers met rust laten. Een pasje voor de achterdeur dus.
NOS Headlines - Wietpas
Dat blowers nu nauwelijks in aanraking komen met andere drugs, pleit volgens Maalsté het meest voor het huidige gedoogbeleid. Ook wijst ze erop dat Nederland grotendeels zelfvoorzienend is geworden, wat buitenlandse smokkelaars van een bezoek weerhoudt.
Kan de wietpas juridisch wel? Nee, zegt advocaat Maurice Veldman. Het wettelijk kader van het gedoogbeleid ontbeert de mogelijkheid een pasjessysteem in te voeren waarmee sommige burgers van overheidswege worden uitgenodigd om strafbare feiten te plegen door hen toegang te verlenen tot een plaats om softdrugs te kopen. De burgemeester, zo voorspelt Veldman, zal de rechter op zijn weg vinden als hij door de minister wordt gedwongen wietpassen te verstrekken.
Het ergste is dat de politie zich alleen focussen op de shops nu, want die overtreden een nieuwe regel, dat straatdealen eigenlijk veel meer overlast veroorzaakt en ze daarvoor in dienst van de burgers zouden moeten staan vergeten ze keer op keer. Alhoewel de agent zelf het niet vergeet maar de machtsgeile leidinggevende die ook graag een bruine arm blijven halen omdat anders hun carriere traject wel eens afgesloten zou worden.quote:Op woensdag 2 mei 2012 09:57 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik vond die straatdealer bij de NOS gisteravond wel goed, gewoon herkenbaar in beeld roepen dat je vanalles te koop hebt en niemand daar weg hoeft te gaan zonder wiet.
quote:Op woensdag 2 mei 2012 10:48 schreef HyperViper het volgende:
Onze overheidvoor en door de burgers.
Overlast vrijheden bestrijden met meer overlast.
ja en kortzichtige mensen hebben we heel graag op Fok!quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:02 schreef opgebaarde het volgende:
Ik vind dat ze hard drugs echt meteen moeten legaliseren, nu levert het veel te veel overlast op.
Ow en alle bekende dieven en straatcriminelen zouden ze ook acuut een verhoging van hun bijstand moeten geven, al die overlast die dat tuig veroorzaakt
Hoezo? Alcohol is toch al legaal?quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:02 schreef opgebaarde het volgende:
Ik vind dat ze hard drugs echt meteen moeten legaliseren, nu levert het veel te veel overlast op.
Ow en alle bekende dieven en straatcriminelen zouden ze ook acuut een verhoging van hun bijstand moeten geven, al die overlast die dat tuig veroorzaakt
Wees gerust, Opstelten vertelde in een interview op nu.nl dat hij massa's politiekrachten heeft opgetrommeld om de straathandel aan te pakken (en die nu dus niet meer beschikbaar zijn voor belangrijker werk).quote:Op woensdag 2 mei 2012 10:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het ergste is dat de politie zich alleen focussen op de shops nu, want die overtreden een nieuwe regel, dat straatdealen eigenlijk veel meer overlast veroorzaakt en ze daarvoor in dienst van de burgers zouden moeten staan vergeten ze keer op keer. Alhoewel de agent zelf het niet vergeet maar de machtsgeile leidinggevende die ook graag een bruine arm blijven halen omdat anders hun carriere traject wel eens afgesloten zou worden.
Belangrijker werk? Je bedoelt natuurlijk het controleren op snelheid of niet?quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Wees gerust, Opstelten vertelde in een interview op nu.nl dat hij massa's politiekrachten heeft opgetrommeld om de straathandel aan te pakken (en die nu dus niet meer beschikbaar zijn voor belangrijker werk).
Opstelten.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Wees gerust, Opstelten vertelde in een interview op nu.nl dat hij massa's politiekrachten heeft opgetrommeld om de straathandel aan te pakken (en die nu dus niet meer beschikbaar zijn voor belangrijker werk).
Ik denk meer aan het aanpakken van Robert M.'s waar straks nog minder capaciteit voor is.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Belangrijker werk? Je bedoelt natuurlijk het controleren op snelheid of niet?
Onderbuik of materie voor in ONZ?quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik denk meer aan het aanpakken van Robert M.'s waar straks nog minder capaciteit voor is.
(om ook eens lekker op de onderbuik in te spelen)
Dat meen je niet.quote:Op woensdag 2 mei 2012 10:58 schreef Wootism het volgende:
Mooi filmpje dit
http://www.dumpert.nl/med(...)sst_wiet_kopen_.html
Verwonderd het je dan?quote:
Toch is die Opstelten wel een doorzetter, Oogkleppen kunnen toch niet lekker zitten, maar hij houdt ze getrouw om, wat een bikkelquote:Op woensdag 2 mei 2012 11:50 schreef Wootism het volgende:
[..]
Verwonderd het je dan?
Dit soort mensen worden nu actiever dan ooit, is de afgelopen 4 topics al constant besproken.
Zelfde hierquote:Op woensdag 2 mei 2012 09:27 schreef niels0 het volgende:
Ik heb het al geregeld. Niet die pas welteverstaan. Is dit nu wat ze willen?
Leuk dan had de interviewer eens moeten vragen ten koste van welke capaciteit dat ging, want bij de politie zijn er geen nieuwe medewerkers bijgekomen en ze moeten ook nog meer bezuinigen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:06 schreef Igen het volgende:
[..]
mijn excuus.quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:30 schreef Nico35 het volgende:
Die staat een paar posts hierboven ook al...
Hier nog een interview met Op Stelten.. Zelf dus zoals verwacht nog nooit een blowtje op...
http://www.nu.nl/politiek(...)-amsterdam-door.html
Komen met vooroordelen die niet onderbouwd worden en persoonlijke aanvallen geven je zelfs bij vmbo debating lessen nog geen voldoende hoor bb.quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:37 schreef BansheeBoy het volgende:
Eigenlijk is het in dit soort topics onmogelijk een inhoudelijk debat te voeren, omdat de de voorstanders van drugsgebruik ook vaak drugsgebruikers zijn. En 100% zijn die hersenen dan allang niet meer.
Lastig.²
Van objectiviteit is in ieder geval geen sprake, als je dat koppelt met (lichte) hersenschade is het eigenlijk wel naïef te verwachten dat je hier uit komt.quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Komen met vooroordelen die niet onderbouwd worden en persoonlijke aanvallen geven je zelfs bij vmbo debating lessen nog geen voldoende hoor bb.
Beste BansheeBoy. Wat een onzin verkondig jij. Zelf rook ik ongeveer drie keer per jaar een paar jointjes, met festivals of zo en toevallig is dat dit weekend. Dus morgen ga ik naar de coffeeshop en laat me registreren ook al is het maar voor een paar keer per jaar. Verder heb ik een universitaire opleiding en een IQ (volgens de testen wat die waard zijn) van rond de 135. Zover ik weet is er nog niets aangetast.quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:37 schreef BansheeBoy het volgende:
Eigenlijk is het in dit soort topics onmogelijk een inhoudelijk debat te voeren, omdat de de voorstanders van drugsgebruik ook vaak drugsgebruikers zijn. En 100% zijn die hersenen dan allang niet meer.
Lastig.²
Maar jij wilt zeggen dat je door je religeuze achtergrond wel enige objectiviteit ten toon kan spreiden.quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Van objectiviteit is in ieder geval geen sprake, als je dat koppelt met (lichte) hersenschade is het eigenlijk wel naïef te verwachten dat je hier uit komt.²
als wij zoveel hersenschade hebben zou je onze argumenten zo onderuit kunnen halen, niet? leg dan eens uit waarom deze wietpas níet voor meer overlast zorgt door straatdealers?quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Van objectiviteit is in ieder geval geen sprake, als je dat koppelt met (lichte) hersenschade is het eigenlijk wel naïef te verwachten dat je hier uit komt.²
Het is objectief vastgesteld dat er in NL minder drugs worden gebruikt als in het buitenland en de problemen met de mensen die drugs gebruiken ook kleiner zijn. Niet dat het ook maar iets uitmaakt wat jij hebt helemaal niks te vertellen over wat ik met me lichaam wil doen. Heb nog nooit geblowd.quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hou er dan gewoon mee op voordat je ook dit deel van de reeks voor alle andere users verkloot.quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:37 schreef BansheeBoy het volgende:
Lastig.²
Je vergist je, hij dient ze namelijk operatief te laten verwijderen gezien ze nu in zoverre zijn geintergreerd dat hij daar niet meer onderuit komt.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:54 schreef Lienzz het volgende:
[..]
Toch is die Opstelten wel een doorzetter, Oogkleppen kunnen toch niet lekker zitten, maar hij houdt ze getrouw om, wat een bikkel
[ afbeelding ]
Dit systeem zorgt juist wel voor overlast. Dit kan alleen werken als je er een belangrijke punt aan toevoegt:quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:50 schreef Asphias het volgende:
[..]
als wij zoveel hersenschade hebben zou je onze argumenten zo onderuit kunnen halen, niet? leg dan eens uit waarom deze wietpas níet voor meer overlast zorgt door straatdealers?
Moet jij niet snel even zat worden? Overigens breekt alcohol meer hersencellen af en veroorzaakt veel meer ellende....doden door en met alcohol, comazuipers, overlast veroorzakers...als ik alles op som ben ik over een uur nog bezig.quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:37 schreef BansheeBoy het volgende:
Lastig.²
Dit kan en wil ik niet ontkennen. Wellicht klink ik ouderwets, maar wat mij betreft is alcohol ook "gewoon" een drug. Zelfde behandelen dus wat mij betreft.quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:57 schreef Erkannn het volgende:
[..]
Moet jij niet snel even zat worden? Overigens breekt alcohol meer hersencellen af en veroorzaakt veel meer ellende....doden door en met alcohol, comazuipers, overlast veroorzakers...als ik alles op som ben ik over een uur nog bezig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je suis Charlie Sheen
ja geweldig idee, tijdje terug in amerika is dat ook geweldig uitgepakt, toen bloeide de criminaliteit en overlast totaal niet op. geniaal ben je!quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit kan en wil ik niet ontkennen. Wellicht klink ik ouderwets, maar wat mij betreft is alcohol ook "gewoon" een drug. Zelfde behandelen dus wat mij betreft.²
Ze zorgen mi niet voor meer overlast dan die busladingen Japanners die bij het Van Gogh museum gedropt worden waardoor je daar lange tijd in de rij staat voordat je naar binnen kunt.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:00 schreef Lienzz het volgende:
ik snap nog steeds niet welke overlast het huidige oude beleid veroorzaakte...
overlast van buitenlanders (belgen/duitsers/fransen) die wiet over de grens halen, hoe leveren die overlast op. die komen aanrijden halen 5g in de shop en zijn binnen 5 minuten weer op weg richting hun eigen land. Waarom zouden we niet willen dat buitenlanders hun geld in Nederland komen opmaken, is toch net glorieus!
Misschien een paar foutparkeerders? De inheemse drugsrunners zijn stukken vervelender, maar die krijg je echt niet weg met een pasje, integendeel.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:00 schreef Lienzz het volgende:
ik snap nog steeds niet welke overlast het huidige oude beleid veroorzaakte...
overlast van buitenlanders (belgen/duitsers/fransen) die wiet over de grens halen, hoe leveren die overlast op.
"Het moet natuurlijk niet zo zijn dat buitenlanders het ook naar hun zin hebben in Nederland."quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:03 schreef Copycat het volgende:
De redenatie is ook te dom voor woorden.
De buitenlanders mogen er niet meer in, dus die komen dan ook niet meer. En dus is er helemaal geen reden om bang te zijn voor overlast in de vorm van straatdealers ...
Schiet mij maar lek.
Ik kan me nog een mevrouw herinneren die een paar jaar op de wc had gezeten en die wc bril gewoon was vastgegroeid.quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:54 schreef Erkannn het volgende:
[..]
Je vergist je, hij dient ze namelijk operatief te laten verwijderen gezien ze nu in zoverre zijn geintergreerd dat hij daar niet meer onderuit komt.
BB redeneert net als iemand van het CDA maar in tegenstelling tot hun trekt hij wel de juiste vervolg conclusie. In die zin heb ik wel respect voor hem. Jammer alleen dat zijn religie ieder jaar meer hersencellen kapot maakt dan alle drugs en alcohol van de wereld. Dat verbieden gaat er dan weer niet in bij hem. Hypocriete trol die hij is.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:02 schreef Lienzz het volgende:
[..]
ja geweldig idee, tijdje terug in amerika is dat ook geweldig uitgepakt, toen bloeide de criminaliteit en overlast totaal niet op. geniaal ben je!
Alleen gebeurd dat nietquote:Op woensdag 2 mei 2012 13:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit kan en wil ik niet ontkennen. Wellicht klink ik ouderwets, maar wat mij betreft is alcohol ook "gewoon" een drug. Zelfde behandelen dus wat mij betreft.²
Ze willen gewoon een database van gebruikers hebben.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:03 schreef Copycat het volgende:
De redenatie is ook te dom voor woorden.
De buitenlanders mogen er niet meer in, dus die komen dan ook niet meer. En dus is er helemaal geen reden om bang te zijn voor overlast in de vorm van straatdealers ...
Schiet mij maar lek.
Inderdaadquote:Op woensdag 2 mei 2012 14:06 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ze willen gewoon een database van gebruikers hebben.
goeie vraag, dat vroeg ik me dus ook af.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:08 schreef HyperViper het volgende:
Hoe zit het eigenlijk als je geen shop hebt in de gemeente waar je woont? Dan word je de criminaliteit in geforceerd?
Ik las dat de politie in Breda de paspoortnummers van bezoekers noteerde om ze op het bureau te vergelijken met de gegevens in de database van de shop-eigenaar. Daar krijg ik de rillingen van.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:06 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ze willen gewoon een database van gebruikers hebben.
Dat meen je niet.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:08 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik las dat de politie in Breda de paspoortnummers van bezoekers noteerde om ze op het bureau te vergelijken met de gegevens in de database van de shop-eigenaar. Daar krijg ik de rillingen van.
Dat bewijst Amerika inderdaad, honderdduizenden mensen vast in de gevangenis wegen veelal kleine drugs-incidenten, en toch nog altijd veel meer probleemgebruikers en drugscriminaliteit.quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit systeem zorgt juist wel voor overlast. Dit kan alleen werken als je er een belangrijke punt aan toevoegt:
Keihard straffen van dergelijke entiteiten. De huidige straffen voor dealertjes schrikken niet genoeg af. Als je een kweker en een dealer nou een ton boete oplegt en een jaar gevangenisstraf zal het echt wel verdwijnen.²
Nee, volgens mij mag je in een andere gemeente dan je eigen lid worden zolang je maar ingezetene van Nederland bent. Daar bestaat wel wat verwarring over.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:08 schreef HyperViper het volgende:
Hoe zit het eigenlijk als je geen shop hebt in de gemeente waar je woont? Dan word je de criminaliteit in geforceerd?
Daarom was ik ook groot voorstander van dat die lui langzaam gingen rijden. Kunnen die controlfreaks dit soort grappen niet doen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:08 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik las dat de politie in Breda de paspoortnummers van bezoekers noteerde om ze op het bureau te vergelijken met de gegevens in de database van de shop-eigenaar. Daar krijg ik de rillingen van.
Damn.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:08 schreef Scrutinizer het volgende:
En zonder de pas kom je geen shop meer binnen. Bij de pink staat iemand voor de deur, je krijgt wel een formulier mee om in te vullen en een wietpas aan te vragen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:05 schreef Copycat het volgende:
Hier in Eindhoven worden foutparkeerders en stoepfietsers over het algemeen niet geholpen in de shop. Daar zijn ze uitermate streng in, juist om overlast voor buren te beperken.
qftquote:Op woensdag 2 mei 2012 14:12 schreef Erkannn het volgende:
Niemand zou zich moeten inschrijven, dan werk je juist mee aan deze onzin praktijken
Het alternatief om de straat op te moeten, spreekt me ook niet aan. Zo steun ik de plaatselijke coffeeshops nog een beetje.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:12 schreef Erkannn het volgende:
Niemand zou zich moeten inschrijven, dan werk je juist mee aan deze onzin praktijken
quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:12 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Jawel
http://www.bndestem.nl/al(...)da-gecontroleerd.ece
Godsamme zeg.quote:heeft de politie tijdens de controle in zijn zaak burgerservicenummers genoteerd van bezoekers, hetgeen volgens hem niet zou kunnen.
Lees de link hierboven (van bn de stem) maar door, dan weet je genoegquote:Op woensdag 2 mei 2012 14:15 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Even een vraagje (voel niet echt de behoefte vijf topics door te spitten, hou niet van drugs, maar gun anderen best hun blowtje) : hoe vraag je zo'n pas aan en worden die gegevens opgeslagen ook?
Zo steun je ze? Je wilt dan niet dat ze failliet gaan? Dat gedeelte kan ik nog begrijpen.....meer ook niet. Maar daar kan de gebruiker toch niks aan doen (dat ze failliet gaan)? Je kunt beter een brief naar de beleidsmakers sturen...zo veel en zo vaak dat ze zich wel bedenken.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
Het alternatief om de straat op te moeten, spreekt me ook niet aan. Zo steun ik de plaatselijke coffeeshops nog een beetje.
Het gaat over:quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:19 schreef Wild_Overstekend het volgende:
De reden die de politie in dat artikel geeft, is ook wonderlijk:
"Die gegevens gaan mee naar het bureau, zodat we daar kunnen controleren of de bezoeker in kwestie rechtmatig aanwezig was. Dat doen we niet ter plekke door de kaartenbak van de eigenaar uit te gaan pluizen. Daar zou teveel tijd overheen gaan. Op deze manier besparen we de klanten en de eigenaar overlast."
Ter plekke in de database kijken hoeft geen uren te duren. Nu heb je als bezoeker helemaal geen zicht op wat ze op het bureau met je je gegevens doen. En dan dit in combinatie met de uitspraak van het OM dat ze niets willen doen met de aangiftes van buitenlanders... Waar gaat dit over?
Ik zie dat leed de shops liever bespaard blijven.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:19 schreef Erkannn het volgende:
Ik hoop van harte dat al die shops failliet gaan.....kunnen ze op hoog niveau zien wat voor ene geweldige plan ze hebben gemaakt.
Hier in Amsterdam is de noodzaak er nog niet maar ik ben er wat dubbel in. Hoewel ik al lange tijd niets meer gerookt heb ben ik overtuigd herbalist maar weet dat anderen en vooral officiële instanties dat niet zijn.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
Het alternatief om de straat op te moeten, spreekt me ook niet aan. Zo steun ik de plaatselijke coffeeshops nog een beetje.
Het is ook ontzettend dubbel, two wrongs die op geen enkele wijze een right maken. En mijn lidmaatschappen zijn mijn dikke vingers naar de instanties. Zelfdestructief, daar houden we vanquote:Op woensdag 2 mei 2012 14:21 schreef Scrutinizer het volgende:
Hier in Amsterdam is de noodzaak er nog niet maar ik ben er wat dubbel in. Hoewel ik al lange tijd niets meer gerookt heb ben ik overtuigd herbalist maar weet dat anderen en vooral officiële instanties dat niet zijn.
100% mee eens, maar ook zij hebben dan te weinig gedaan neem ik aan?quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:20 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik zie dat leed de shops liever bespaard blijven.
Alsof het veel werk is om die 5 mensen wat tegenwoordig in een shop zit te controlerenquote:Op woensdag 2 mei 2012 14:19 schreef Wild_Overstekend het volgende:
De reden die de politie in dat artikel geeft, is ook wonderlijk:
"Die gegevens gaan mee naar het bureau, zodat we daar kunnen controleren of de bezoeker in kwestie rechtmatig aanwezig was. Dat doen we niet ter plekke door de kaartenbak van de eigenaar uit te gaan pluizen. Daar zou teveel tijd overheen gaan. Op deze manier besparen we de klanten en de eigenaar overlast."
Ter plekke in de database kijken hoeft geen uren te duren. Nu heb je als bezoeker helemaal geen zicht op wat ze op het bureau met je je gegevens doen. En dan dit in combinatie met de uitspraak van het OM dat ze niets willen doen met de aangiftes van buitenlanders... Waar gaat dit over?
toch niet voldoendequote:Op woensdag 2 mei 2012 14:25 schreef Copycat het volgende:
Hoe hebben de verenigde coffeeshops van meet af aan heel goede voorlichting gegeven. En zwaar geageerd tegen die pas, met de minimale info die ook zij hadden.
Ik vind het hen niet te verwijten.
Thnx.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:26 schreef Copycat het volgende:
Alleen alles onder de grote riolen is op slot.
Omdat ze de strijd niet hebben gewonnen, bedoel je? Dat is natuurlijk ook van begin af aan een oneerlijke geweest.quote:
Ik vind het wel goed dat je dat doet. Eerder in deze reeks waren er mensen die zich niet wilden laten registreren omdat ze een voorbeeldfunctie zouden hebben. Juist als je een voorbeeld kan zijn dat je ondanks af en toe een jointje of een pijpje te roken toch maatschappelijk succesvol kan zijn zou je het niet moeten nalaten daarvoor uit te komen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:23 schreef Copycat het volgende:
[..]
Het is ook ontzettend dubbel, two wrongs die op geen enkele wijze een right maken. En mijn lidmaatschappen zijn mijn dikke vingers naar de instanties. Zelfdestructief, daar houden we van.
Nee...ik reageer misschien vanuit mijn eigen perspectief en de shops in Waalwijk. Zij hebben er gewoon aan meegewerkt. Im sorryquote:Op woensdag 2 mei 2012 14:27 schreef Copycat het volgende:
[..]
Omdat ze de strijd niet hebben gewonnen, bedoel je? Dat is natuurlijk ook van begin af aan een oneerlijke geweest.
Dataretentie, verplichte gezichtscan en vingerafdrukken, identificatieplicht, ov-chipkaart, kentekencamera's ,verhoudingsgewijs meer taps dan waar dan ook ter wereld en tegenwoordig pronkt men er ook al mee dat het leger schijnbaar meer en meer tegen de eigen bevolking wordt ingezet.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:08 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
bijvoorbeeld:quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:28 schreef NanKing het volgende:
[..]
Wat hadden ze volgens jou moeten doen dan?
Vanuit dat idee inderdaad.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:28 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik vind het wel goed dat je dat doet. Eerder in deze reeks waren er mensen die zich niet wilden laten registreren omdat ze een voorbeeldfunctie zouden hebben. Juist als je een voorbeeld kan zijn dat je ondanks af en toe een jointje of een pijpje te roken toch maatschappelijk succesvol kan zijn zou je het niet moeten nalaten daarvoor uit te komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |