abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 mei 2012 @ 19:09:45 #1
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111006631

De meesten die hier regelmatig posten dragen dry denim, oftewel denim wat onbewerkt is. Er zit geen wassing overheen, en door de broek heel lang te dragen en pas na een hele lange tijd te wassen creëer je zelf de slijtage, waardoor je dus een eigen "wassing" creëert.

De meeste dry's hebben echter al wel een proces achter de rug om de krimp eruit te krijgen. Dit noemt men sanforized denim. Van deze broeken koop je over het algemeen een waistmaat die TTS (True To Size) is, of die 1 of zelfs 2 maten kleiner is, dit omdat sommige merken enorm uitlopen. Qua inseam (lengte) ook TTS of 1 maat langer (voor eventuele "rest"krimp of omdat je expres een cuff (omslag) wil maken).

Een mooi voorbeeld hiervan is APC, mensen kopen die soms zo smal qua waist dat de bovenste knoop niet eens dicht kan. Na een paar dagen/weken dragen lopen ze dan enorm uit, soms wel 2 - 3 waistmaten. Andere merken lopen weer minder uit, maar dry's doen dat over het algemeen altijd wel.

De broeken die te groot gekocht worden zijn unsanforized en worden over het algemeen shrink to fit genoemd, Levi heeft zelfs een hele STF lijn. Deze zijn helemaal niet bewerkt, waardoor ze bij de eerste keer wassen enorm krimpen, 2 - 3 maten is geen uitzondering. Door deze bij aankoop te soaken (letterlijk: onderdompelen) haal je de krimp eruit, dit kan door ze gewoon in een wasbak met warm water te leggen voor een tijdje, maar ook door met de broek aan in bad te gaan zitten en hem dan rond je lichaam te laten krimpen.

Wat bekende merken op een rijtje per prijscategorie:

>250 euro:
• Iron Heart
• Momotaro
• Samurai
• Somét
• Sugar Cane
• The Flathead

150 - 250 euro:
• Artist Denim
• Atelier La Durance
• Denham
• Iron Heart
• Japan Blue
• Naked & Famous
• Red Cloud

<150 euro:
• A.P.C.
• Cheap Monday
• Edwin
• Levi
• Naked & Famous
• Nudie Jeans
• The Unbranded Brand

Even in een notendop wat jeans-informatie. :)

Ali_Ilegali - Edwin ED-67, Samurai S5000GX-K Wind, Momotaro X N&F Collab, Red Cloud S400, Oldblue Co. 23oz.

Analoog - Momotaro 0701, N&F Skinny Guy Japan Heritage.

Atta-boy - APC Petit Standard, Samurai S5000VX, Self Edge x Dry Bones x SuperFuture x StyleForum.

BigSmurf - Momotaro 0201, ALD Prescott Broken Twill, Nudie Even Steven Dry Grey.

Blaxje - N&F WeirdGuy Selvedge Chino, A.P.C New Standard, Nudie Thin Finn Dry Selvedge, Nudie Thin Finn Dry Black Coated.

Bobr - ALD Prescott Broken Twill.

Bokkepoot - ALD Prescott Broken Twill, N&F Weird Guy Elephant 2, Samurai S5000GX-M Water, Nudie Regular Ralf Dry Selvedge , Roy RS2 , Nudie Even Steven Dry Grey , Nudie Straight Sven Dry Black Selvage , Nudie Lab Neo , Diesel denim jacket.

Brummi3_NL - Momotaro 0701, ALD Frontier BB, Nudie Lab 16 BB, Thin Finn Dry Grey Coated.

Cpt. - A.P.C. New Standard.

DeGrote - N&F Weird Guy Elephant 2, Denham Skin VJS, Indigofera Ryman Unwashed Shirt.

don-diablo - Momotaro 0201 (unsoaked), Momotaro 0201 (soaked), Nudie Average Joe Dry Red Selvage

DutchErrorist - Levi 501 STF, en meer STF's.

Ditty - Nudie Tight Long John denim stretch.

Gaijin - Nudie Slim Jim Organic Dry Dark.

JopJuh - Tellason 15.5 oz Kuroki Denim.

Kasanova_ - N&F Slim Guy Nep Selvage, Nudie Grim Tim Red Selvage.

M1stral - Momotaro 0201, 0701, 0702 en G007.

Neraice - Nudie Slim Jim Organic Dry Embu.

Nezhi - Nudie Slim Jim Organic Dry Dark.

One_conundrum - Red Cloud S400 17oz.

Patroon - Nudie Average Joe Dry Dirt Organic, Nudie Slim Jim Dry Black Coated.

RinkeNL - LVC 67 505, Samurai S710XX.

SatanicWarrior - Pace P-006 Dry Selvage, Nudie Average Joe Dry Selvage, Nudie Grim Tim Dry Stretch Selvage.

Sinji - Samurai 710xx.

T_Fluff - Edwin Nashville, ALD Frontier en Artist Denim.

ThePlaneteer - Edwin Nashville , Edwin ED-47 Rainbow selvage.

xSanjay - Nudie Thin Finn Dry Liquid Indigo, N&F Skinny Guy Natural Indigo.

Zwartemarktplaats: Denhram Grade Virgin Regular, Nudie Jeans Slim Jim Dry Organic Ecru Embo, Cheap Monday premium tight selvedge , Cheap Monday Autobahn Straight Selvedge, H&M Sliq Unwashed, Levis 504.

Ali_Ilegali (Oldblue)

Atta-boy (APC)

BigSmurf (Momotaro)

bokkepoot (Naked & Famous)

DeGrote (Denham)

Ditty (Nudie)

don-diablo (Momotaro)

LSDreamer (ALD)

M1stral (Momotaro)

T_Fuff (Edwin)

xSanjay (Naked & Famous)

OP-style made by: Bobr ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door BigSmurf op 02-05-2012 10:07:09 ]
  dinsdag 1 mei 2012 @ 19:11:50 #2
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111006719
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:01 schreef PMK111 het volgende:
Bedankt allemaal voor jullie goede advies. Ik ga een kijkje nemen bij Tenue de Nimes. Mag ik nu het topic afsluiten? :)
Dat deed je automatisch. :P
pi_111007035
Naked and Famous Japan Heritage gekocht :7
pi_111007058
Nog nooit gedaan. *Voelt zich stoer*

Als ik naar de foto's kijk in de OP dan vind ik eigenlijk de broek van don-diablo en attaboy het mooiste. Die Naked & Famous onderaan vind ik een beetje steriel ofzo.

Edit: die vouwen en verkleuringen zijn dus in de loop der tijd ontstaan in die broeken?
pi_111007246
ah jeans topic!
Ik heb een vraag, weten jullie merken dat brede modellen hebben en geen smalle.
Ik draag het meest g-star en chasin omdat deze het meest breed zijn kwa model maar ik heb bijv. een nieuwe die goed zit maar dit was het wijdste model.
Vooral omdat ik wat dikkere benen heb dan een standaard man door krachttraining en ik moet fietsen dus er wel in moet kunnen bewegen.

Beetje het rechter model achtig iets...

En dan nog wel een mooi model en net van die cheap ass dingen bij de zeeman ofzo :P
Ik draag maat 33/34... ik kan niet groter in de maten want dan wordt het te lang of te breed bij de heupen... ik moet het echt zoeken in het model.
Eigenlijk zit mijn nieuwste broek nu als enige goed.
pi_111007293
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:19 schreef PMK111 het volgende:

Als ik naar de foto's kijk in de OP dan vind ik eigenlijk de broek van don-diablo en attaboy het mooiste. Die Naked & Famous onderaan vind ik een beetje steriel ofzo.

Edit: die vouwen en verkleuringen zijn dus in de loop der tijd ontstaan in die broeken?
Onderste paar is ook nog niet lang gedragen
  dinsdag 1 mei 2012 @ 19:25:10 #7
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_111007303
Die rechter is een Regular Ralf van Nudie..Word niet meer gemaakt maar je kan hem nog krijgen :)
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  dinsdag 1 mei 2012 @ 19:28:14 #8
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111007460
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:18 schreef Nuggets het volgende:
Nice. :7
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:19 schreef PMK111 het volgende:

Als je nou voortaan na het sluiten van het topic ook nog rechtsbovenaan op "open nieuw deel" klikt, een nieuwe titel verzint en het nieuwe topic opent, dan ben je helemaal stoer. :P

Wat betreft de OP foto's, die van Atta en Don zijn al enigszins lang gedragen. Die van mij is dezelfde als die van Don, maar met minder draagtijd. Die van Sanjay is praktisch nieuw, en dus nog een ongeschreven doek om het zo maar uit te drukken. Je laatste opmerking klopt, veel dragen en dan na lange tijd pas wassen geeft dit soort resultaten. :)
  dinsdag 1 mei 2012 @ 19:55:17 #9
364499 xSanjay
What's the big deal?
pi_111008963
quote:
Lekker! mooi broek hoor :D
#FREEBAJSKORV
pi_111009483
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:28 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Nice. :7

[..]

Als je nou voortaan na het sluiten van het topic ook nog rechtsbovenaan op "open nieuw deel" klikt, een nieuwe titel verzint en het nieuwe topic opent, dan ben je helemaal stoer. :P

Wat betreft de OP foto's, die van Atta en Don zijn al enigszins lang gedragen. Die van mij is dezelfde als die van Don, maar met minder draagtijd. Die van Sanjay is praktisch nieuw, en dus nog een ongeschreven doek om het zo maar uit te drukken. Je laatste opmerking klopt, veel dragen en dan na lange tijd pas wassen geeft dit soort resultaten. :)
Vet. Hoe lang duurt het om de resultaten van Atta en Don te krijgen ongeveer?
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:15:06 #11
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111010089
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:05 schreef PMK111 het volgende:

[..]

Vet. Hoe lang duurt het om de resultaten van Atta en Don te krijgen ongeveer?
Die van atta had 9-10 maanden wear geloof ik. Maar het is ook afhankelijk van wat je ermee doet, actieve wear gaat natuurlijk harder dan iemand met een zittend kantoorbestaan. :)
pi_111011814
quote:
Nice, je zal er geen spijt van krijgen, heb er zelf ook een! Lekker snelle progress!
pi_111012143
Momo gaat onderhand ook lekker trouwens! Heb laatst de stitching op beide backpockets moeten repareren. Kon helaas niet dezelfde kleur garen vinden dus het is iets feller oranje geworden, maar het geeft wel een gaaf effect opzich. Zal bij mooi weer morgen wel even fotootjes schieten.
pi_111014009
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:45 schreef Analoog het volgende:

[..]

Nice, je zal er geen spijt van krijgen, heb er zelf ook een! Lekker snelle progress!
Cool. Heb je pics? Ben wel benieuwd.
pi_111014677
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:18 schreef Nuggets het volgende:

[..]

Cool. Heb je pics? Ben wel benieuwd.
Zal morgen wel wat van die meeschieten, als ik dan toch bezig ben!

Wat heel erg vet is, is dat die slubs (dus de onregelmatige stukken denim waar de geverfde draden dicht bij elkaar zitten) sneller faden, en dat hij daardoor heel onregelmatig fadet.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 22:47:31 #16
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_111019076
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:30 schreef Analoog het volgende:

[..]

Zal morgen wel wat van die meeschieten, als ik dan toch bezig ben!

Wat heel erg vet is, is dat die slubs (dus de onregelmatige stukken denim waar de geverfde draden dicht bij elkaar zitten) sneller faden, en dat hij daardoor heel onregelmatig fadet.
Die Jap Heritage is echt een fast fader. Dat is ziek gewoon. Fabric is uberdope.

Mijn 0701 gaat ook de goede kant op, ga nu wel wat electric blue zien... Nog steeds geen druppel water gezien overigens. Broek gaat met de dag lekkerder zitten.

Smurf, nog 8 maandjes man... Dan mogen we soaken :P
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  dinsdag 1 mei 2012 @ 23:09:10 #17
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111020410
Haha inderdaad. It will be worth it! :P
pi_111021167
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:23 schreef DeRakker. het volgende:
ah jeans topic!
Ik heb een vraag, weten jullie merken dat brede modellen hebben en geen smalle.
Ik draag het meest g-star en chasin omdat deze het meest breed zijn kwa model maar ik heb bijv. een nieuwe die goed zit maar dit was het wijdste model.
Vooral omdat ik wat dikkere benen heb dan een standaard man door krachttraining en ik moet fietsen dus er wel in moet kunnen bewegen.

[ afbeelding ]

Beetje het rechter model achtig iets...

En dan nog wel een mooi model en net van die cheap ass dingen bij de zeeman ofzo :P
Ik draag maat 33/34... ik kan niet groter in de maten want dan wordt het te lang of te breed bij de heupen... ik moet het echt zoeken in het model.
Eigenlijk zit mijn nieuwste broek nu als enige goed.
Edwin Nashville niks voor je? of Edwin ED39?

Zijn straight of loose fit :)
We fear that which we cannot see
pi_111021830
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 23:22 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

thx heb ff snel gekeken en ziet er goed uit, zal het ff checken ^O^
  dinsdag 1 mei 2012 @ 23:39:14 #20
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111021971
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 23:22 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

Ik vergeet Edwin altijd in het rijtje Nudie, N&F en APC, stom eigenlijk. :P
pi_111022051
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 23:39 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Ja stom |:( ;)

Misschien voor in de OP, instapmodellen? beetje klasses van merken neerzetten?
  dinsdag 1 mei 2012 @ 23:50:41 #22
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_111022460
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 23:39 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Edwin is prijstechnisch interessant, maar ik zou het niet als instapbroekje aanschaffen. Zeker omdat je flink wat dedication erin moet stoppen eer je resultaat ziet. Dus ik vind het eerlijk gezegd niet zo raar dat je dat buiten beschouwing laat.

Instap zou ik me toch scharen bij de merken N&F, APC, Unbranded, Nudie Jeans en bijvoorbeeld de wat onbekendere buitenlandse denims, zoals o.a. Artist Denim, Red Cloud en dergelijke. Daarvan is bekend dat ze goed faden en er is genoeg documentatie beschikbaar om het te bewijzen. Mooie Edwins zijn er ook hoor, laat ik dat wel stellen... Maar niet na 6 maanden wear.

Overigens... Ik zou wel willen soaken (0701), omdat je dan toch wel die mooie diepblauwe kleur krijgt en de vertical falling zo goed te zien is. Dat is echt dope :P
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_111022675
Trouwens weer wat geleerd.. ik moet bij loose fit/ straight zoeken :P _O-
Dat zijn idd de modellen wat ik zoek ^O^
  woensdag 2 mei 2012 @ 00:03:34 #24
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111023038
quote:
16s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 23:40 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

Ja stom |:( ;)

Misschien voor in de OP, instapmodellen? beetje klasses van merken neerzetten?
U vraagt, wij draaien. :+

Aanvullingen?
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 23:50 schreef M1stral het volgende:

[..]

Edwin is prijstechnisch interessant, maar ik zou het niet als instapbroekje aanschaffen. Zeker omdat je flink wat dedication erin moet stoppen eer je resultaat ziet. Dus ik vind het eerlijk gezegd niet zo raar dat je dat buiten beschouwing laat.

Instap zou ik me toch scharen bij de merken N&F, APC, Unbranded, Nudie Jeans en bijvoorbeeld de wat onbekendere buitenlandse denims, zoals o.a. Artist Denim, Red Cloud en dergelijke. Daarvan is bekend dat ze goed faden en er is genoeg documentatie beschikbaar om het te bewijzen. Mooie Edwins zijn er ook hoor, laat ik dat wel stellen... Maar niet na 6 maanden wear.

Overigens... Ik zou wel willen soaken (0701), omdat je dan toch wel die mooie diepblauwe kleur krijgt en de vertical falling zo goed te zien is. Dat is echt dope :P
True, ze faden echt als een bitch. Maar goed, ze zijn wel goedkoop en hebben een aantal interessante fits, dus als het je weinig uitmaakt of ie snel fade, dan kan het een mooie keus zijn. Ik zou echter bij instap kiezen voor N&F of Nudie, eventueel APC. Laatste is wat saaier, N&F heeft echt toffe fabrics en Nudie heeft alle mogelijke fits.
  woensdag 2 mei 2012 @ 00:15:01 #25
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_111023494
Over dedication gesproken. Ik heb echt te veel jeans nog waar ik wear in moet steken... Ik focus me momenteel even op de 0701. De 0702 krijgt sporadisch wear, maar dat komt ter zijner tijd wel. Dat was gewoon een aankoop omdat het moest. Die broek is zo dope.

Maar ik kan ze helaas niet allemaal tegelijk dragen. De Copper Labels is echt een zomerbroekje, dus die trek ik tegen die tijd wel uit de kast. Eerst die 0701 maar even kapotdragen... :)

Hoe is het met de rest van de Momo's van de aanwezigen?

Analoog, BigSmurf, Don... Even kleine status (met of zonder foto;s)
Blog
pi_111026967
Ik heb wel elke keer pech met mijn samurai de laatste tijd, kan niet buiten lopen of ik word natgeregend :9
Hij heeft nu overal witte streepjes bij m'n bovenbenen, kan het niet echt fading noemen. Is daar een naam voor?
Faka G
pi_111027073
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 06:51 schreef Atta-boy het volgende:
Ik heb wel elke keer pech met mijn samurai de laatste tijd, kan niet buiten lopen of ik word natgeregend :9
Hij heeft nu overal witte streepjes bij m'n bovenbenen, kan het niet echt fading noemen. Is daar een naam voor?
Vertical fading, zoals je op het linkerbeen goed ziet?

woensdag 2 mei 2012 @ 08:06:13 #28
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111027368
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 00:15 schreef M1stral het volgende:
Over dedication gesproken. Ik heb echt te veel jeans nog waar ik wear in moet steken... Ik focus me momenteel even op de 0701. De 0702 krijgt sporadisch wear, maar dat komt ter zijner tijd wel. Dat was gewoon een aankoop omdat het moest. Die broek is zo dope.

Maar ik kan ze helaas niet allemaal tegelijk dragen. De Copper Labels is echt een zomerbroekje, dus die trek ik tegen die tijd wel uit de kast. Eerst die 0701 maar even kapotdragen... :)

Hoe is het met de rest van de Momo's van de aanwezigen?

Analoog, BigSmurf, Don... Even kleine status (met of zonder foto;s)
Waar zijn je Sométs eigenlijk gebleven?

Zal binnenkort weer even plaatjes schieten. Honeycombs en whiskers beginnen nu wel echt zichtbaar te worden. :Y
  woensdag 2 mei 2012 @ 09:48:43 #29
362589 DeGrote
Keep it raw!
pi_111029097
Update vd Denham na 1 soak...

pi_111034433
Photobomb! w/

Momo:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
N&F:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moet wel zeggen dat m'n Momo op de assfades na niet heel erg hard gaat, maar dat komt nog wel! :s)

[ Bericht 0% gewijzigd door Analoog op 02-05-2012 12:51:11 ]
  woensdag 2 mei 2012 @ 12:43:00 #31
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111034643
Nice! Hoeveel wear zit er nu in beiden ongeveer? :)
  woensdag 2 mei 2012 @ 12:46:34 #32
364499 xSanjay
What's the big deal?
pi_111034767
Nice analoog! Vind ze beide al om te smullen :9~. Hoeveel wear heb je in beide zitten?
#FREEBAJSKORV
pi_111034829
Heb het eerlijk gezegd niet erg bijgehouden. Die Momo heeft iets van 3,5/4 maanden wear erop zitten, N&F volgens mij 1,5 maand aan echte wear.
pi_111035420
Hallo,

Ik zat eens te kijken naar een dry wash, heb er nog nooit eerder een gehad. Ik ben opzoek naar een slim feat paar jeans en heb zo'n 200 euro te besteden (paar tientjes meer maakt niet uit). Wat raden jullie mij aan? Als je voor bijv. 300 euro een veel beter paar jeans krijgt als voor 200 ben ik ook wel bereid meer te besteden.
pi_111036599
Nice pics, Analoog :9~
Kan niet wachten om hem hardcore te dragen :7
  woensdag 2 mei 2012 @ 13:36:13 #36
364499 xSanjay
What's the big deal?
pi_111036798
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 12:36 schreef Analoog het volgende:
Photobomb! w/

Momo:

SPOILER
N&F:

SPOILER
Moet wel zeggen dat m'n Momo op de assfades na niet heel erg hard gaat, maar dat komt nog wel! :s)
1,5 maand?! Wajoo, over snel faden gesproken..

quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:04 schreef IkDoeHetLekkerToch het volgende:
Hallo,

Ik zat eens te kijken naar een dry wash, heb er nog nooit eerder een gehad. Ik ben opzoek naar een slim feat paar jeans en heb zo'n 200 euro te besteden (paar tientjes meer maakt niet uit). Wat raden jullie mij aan? Als je voor bijv. 300 euro een veel beter paar jeans krijgt als voor 200 ben ik ook wel bereid meer te besteden.
Welkom!

200 euro is een behoorlijk bedrag voor een eerste dry, je kunt gelijk alle kanten op.

Wat voor schoenen en broeken draag je op dit moment, en ben je tevreden met de fit van deze broeken?

Naked & Famous, APC, Nudie en Momotaro hebben allemaal wel soort van slim fits. Ik raad je aan om ff op deze site te kijken en zeggen wat je aanspreekt (qua model):

http://www.tenuedenimes.com/shop/category/men/denim-pants/
#FREEBAJSKORV
pi_111037439
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:04 schreef IkDoeHetLekkerToch het volgende:
Hallo,

Ik weet niet echt of ik daarover kan oordelen, maar ik zou als 1e dry een erg dure broek afraden. Stel (ik kan het me eigenlijk niet echt voorstellen, maar ieder zo zijn voorkeuren natuurlijk), je vind het niks om dry/raw denim te dragen, dan is het wel een soort van weggegooid geld. Maar als je een Momo kan scoren voor rond de 200, zou ik dat niet weigeren natuurlijk! :)
pi_111037543
Waar kan je die Momo's zoal kopen dan?
pi_111038192
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:57 schreef IkDoeHetLekkerToch het volgende:
Waar kan je die Momo's zoal kopen dan?
Een nogal dure retailer in Nederland is de denimwinkel Tenue de Nîmes, aan de Elandsgracht in Amsterdam. Je kan ze ook kopen (soms goedkoper, maar ligt aan de shipping en tax e.d.) via internet: BlueOwl is een goede webshop (met een zeer goede service, zo zegt ook wel onze grote connaisseur M1stral), Blue in Green in Soho (met een zeer groot assortiment aan allerlei A-kwaliteit denim merken), of bijvoorbeeld Context Clothing waar ik hem vanaf heb geplukt voor een prikkie.

Maar zoals hier wel vaker wordt geadviseerd is het handig je eerst goed in te lezen in wat je precies wilt, aangezien er veel verschillende soorten dry denim zijn met veel verschillende eigenschappen. Je kan bijvoorbeeld een langzaam fadende broek hebben, of juist een snel fadende broek; maar daarin speelt de fit ook weer een rol, zo ook de dye, de structuur van de weave enz.

Ik zou daarom aanraden naar een echte denimwinkel te gaan zoals Tenue De Nîmes om advies te vragen of anders je goed in te lezen op fora zoals deze, maar ook op Superfuture waar de hele top van de denimwereld online resideert, of bijvoorbeeld op Indigoroots of MyNudies.
pi_111038548
Laat ik voorop stellen dat een Momotaro zeker geen verkeerde keuze is, en ze kwalitatief helemaal top zijn! Echter raad ik het wel af als eerste dry als je er de volle mep voor zult moeten betalen.
Dit aangezien dry dragen toch iets is waar je aan zult moeten wennen en je dan pas kunt beoordelen of het wel bij je stijl past etc.
  woensdag 2 mei 2012 @ 16:13:05 #41
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_111043458
Voor m'n tweede momotaro was ik 200 euro kwijt inclusief verzenden. Ik heb verder geen voortgang te melden, want heb de laatste tijd heel weinig broeken gedragen. Hoofdzakelijk m'n nieuwe 0201, al ga ik ook weer meer m'n oude dragen.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_111046561
Vergeten we alle andere grote denim merken als iemand een momo kan betalen ofzo? :+
PBJ, samurai etc hebben ook prima fits en meer keus voor ongeveer hetzelfde bedrag.
Faka G
pi_111046884
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:13 schreef don-diablo het volgende:
Voor m'n tweede momotaro was ik 200 euro kwijt inclusief verzenden.
Waar dan? Ik had m voor 220 met tax & shipping, en die was nog wel in de sale!
  woensdag 2 mei 2012 @ 18:28:49 #44
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_111049238
Mijn 0701 was inclusief shipping en hemmen ook nog geen 200 euro volgens mij.

Ziet er dope uit trouwens Analoog!
Blog
  woensdag 2 mei 2012 @ 19:00:44 #45
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_111050512
quote:
Photobomb! w/

Momo:

SPOILER
N&F:

SPOILER
:9 :9 Vooral die N&F
  woensdag 2 mei 2012 @ 19:10:25 #46
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_111050920
quote:
10s.gif Op woensdag 2 mei 2012 19:00 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

:9 :9 Vooral die N&F
Je bedoelt zo één?

pi_111051236
Dank allen!

Haha Don, netjes hoor! Je zal er geen spijt van krijgen!
  woensdag 2 mei 2012 @ 19:19:36 #48
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_111051294
quote:
7s.gif Op woensdag 2 mei 2012 19:10 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Je bedoelt zo één?

[ afbeelding ]
Hehe nice... Doe eens een goede fitpic ;)
  woensdag 2 mei 2012 @ 19:23:53 #49
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_111051489
quote:
7s.gif Op woensdag 2 mei 2012 19:19 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Hehe nice... Doe eens een goede fitpic ;)
Moeilijk doen met m'n telefoon:
pi_111051560
Goede fit Don. Je zal er vast geen spijt van krijgen
Faka G
  woensdag 2 mei 2012 @ 19:27:29 #51
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_111051656
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 19:23 schreef don-diablo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zie er goed uit ^O^
  woensdag 2 mei 2012 @ 19:27:48 #52
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111051671
quote:
7s.gif Op woensdag 2 mei 2012 19:10 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Je bedoelt zo één?

[ afbeelding ]
Jij geniepige... :9 :D
quote:

[..]

[ afbeelding ]
^O^
  woensdag 2 mei 2012 @ 19:27:56 #53
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_111051677
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 19:25 schreef Atta-boy het volgende:
Goede fit Don. Je zal er vast geen spijt van krijgen
Denk het ook niet maar is wennen.. Hij hangt een stuk lager op de heupen dan de momo 0201. Een maat kleiner had misschien wel gekund maar dat zouden "the goods" niet zo prettig vinden.
  woensdag 2 mei 2012 @ 19:33:38 #54
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_111051948
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 19:27 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Jij geniepige... :9 :D

[..]

^O^
'cause I'm a baaaaaaad mann.. Moet m'n bijnaam (sneak) wel eer aan doen.
pi_111052721
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Weird guy toch?
  woensdag 2 mei 2012 @ 19:55:30 #56
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_111052991
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 19:50 schreef Nuggets het volgende:

[..]

Weird guy toch?
Ja. Skinny Guy pas ik niet in. Een keer geprobeerd en kwam tot m'n knieën.
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:00:05 #57
364499 xSanjay
What's the big deal?
pi_111053312
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Haha sneaky bastard :7,

Staat je goed, en dan zijn er ineens drie mensen met de japan heritage :P. Maar aan de fading te zien is hij het helemaal waard! Tof!
#FREEBAJSKORV
pi_111063805
Samurai is echt keihard aan het stretchen ineens. Hij zit nu redelijk comfortabel :D
Faka G
  woensdag 2 mei 2012 @ 22:45:54 #59
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_111063889
Netjes hoor Don :)
Blog
pi_111072845
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 09:48 schreef DeGrote het volgende:
Update vd Denham na 1 soak...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
quote:
Photobomb! w/

Momo:

SPOILER
N&F:

SPOILER
Lekker hoor al die foto's :9

Bij mijn knieën beginnen een soort pluisjes te ontstaan, iemand een idee wat het is? hoop dat het gewoon bij de progress hoort en dat het niet een teken is dat hij uit elkaar valt, beetje vreemd.
  donderdag 3 mei 2012 @ 11:09:47 #61
362589 DeGrote
Keep it raw!
pi_111076954
Oke, nu even een goede update van m'n Denham met fatsoenlijke foto's ;)

Whiskers:

Back:

Combs:

Crotch Repair:

donderdag 3 mei 2012 @ 11:21:05 #62
353544 omelette
du fromage
pi_111077370
Pakketje jeej!
  donderdag 3 mei 2012 @ 11:29:18 #63
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111077642
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 11:21 schreef omelette het volgende:
Pakketje jeej!
Pics pics pics.
  donderdag 3 mei 2012 @ 11:39:01 #64
353544 omelette
du fromage
pi_111077998
Zal ik vanavond even regelen.
Dayum, topblock is echt mad tight. Loop nu rondjes door het huis om hem een beetje te rekken.
  donderdag 3 mei 2012 @ 11:44:14 #65
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111078222
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 11:39 schreef omelette het volgende:
Zal ik vanavond even regelen.
Dayum, topblock is echt mad tight. Loop nu rondjes door het huis om hem een beetje te rekken.
Waist of ook de thighs?
  donderdag 3 mei 2012 @ 11:46:06 #66
353544 omelette
du fromage
pi_111078311
Allebei, maar het begint nu al een beetje te stretchen
pi_111079581
Hoe is de maatvoering van zo'n N&F Skinny guy? Zit eraan te denken om er een aan te schaffen. Ben op zoek naar een pasvorm zoals in de OP van xSanjay.
  donderdag 3 mei 2012 @ 12:34:48 #68
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111080060
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 12:20 schreef wesley_k het volgende:
Hoe is de maatvoering van zo'n N&F Skinny guy? Zit eraan te denken om er een aan te schaffen. Ben op zoek naar een pasvorm zoals in de OP van xSanjay.
Meten is weten. Pak een meetlint, meet je favoriete broek op en kijk of de Skinny Guy overeenkomt met gewenste measurements. :)
  donderdag 3 mei 2012 @ 12:57:19 #69
353544 omelette
du fromage
pi_111080819

[ Bericht 6% gewijzigd door omelette op 04-05-2012 16:25:33 ]
  donderdag 3 mei 2012 @ 12:59:41 #70
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_111080905
Ziet er goed uit. Traplopen en dan een paar treden overslaan versnelt het rekken van thighs en crotch meestal wel.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_111081202
@Don nice man weer een aankoop erbij :9 Rouleren is jouw key dus ;)

@Ditty aan de binnenkant niks beschadigd? Zijn het geen fade-plekken aan het worden?

@degrote, mooie crotchrepair man zelf gedaan?

@Wesley skinny guy is TTS

@omelette, goeie fit en gewoon blijven dragen :D

^O^
  donderdag 3 mei 2012 @ 13:09:03 #72
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
  donderdag 3 mei 2012 @ 13:10:35 #73
223886 Gaijin
Dah yah feel luckei?
pi_111081297
Goeie fit omelette!
  donderdag 3 mei 2012 @ 13:12:34 #74
353544 omelette
du fromage
pi_111081380
Thanks allen! :D
  donderdag 3 mei 2012 @ 13:18:58 #75
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111081631
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 13:12 schreef omelette het volgende:
Thanks allen! :D
Was dit nou je eerste dry? Hoe is je eerste indruk? :)
  donderdag 3 mei 2012 @ 13:23:14 #76
353544 omelette
du fromage
pi_111081809
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 13:18 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Was dit nou je eerste dry? Hoe is je eerste indruk? :)
Yup! Ja zo'n groot verschil in kwaliteit in vergelijking tot mijn andere broeken. Kan niet wachten tot de eerste fades beginnen door te komen!
  donderdag 3 mei 2012 @ 13:28:07 #77
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111081980
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 13:23 schreef omelette het volgende:

[..]

Yup! Ja zo'n groot verschil in kwaliteit in vergelijking tot mijn andere broeken. Kan niet wachten tot de eerste fades beginnen door te komen!
Flink dragen, niet wassen, komt alles goed. ^O^

Oh, en ik had ook nog wat plaatjes. :9

donderdag 3 mei 2012 @ 14:04:57 #78
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_111083583
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 13:28 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gaat de goede kant op zo. ^O^
  donderdag 3 mei 2012 @ 14:54:24 #79
362589 DeGrote
Keep it raw!
pi_111085817
@Ali

Nee, laten doen door de lokale Turk!

Vraagje, weet iemand hoe ik het beste mijn ele2 kan tapen om denimbleed op m'n Red Wings tegen te gaan?
pi_111089363
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 13:28 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Finally some pics :P Wordt al nice :9 en doe voortaan sokken aan }:| :P

quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:54 schreef DeGrote het volgende:
@Ali

Vraagje, weet iemand hoe ik het beste mijn ele2 kan tapen om denimbleed op m'n Red Wings tegen te gaan?
Ok was je veel kwijt?

Ik laat de bleed op mijn RW komen ;)
  donderdag 3 mei 2012 @ 16:23:50 #81
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111089791
quote:
14s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:12 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

Finally some pics :P Wordt al nice :9 en doe voortaan sokken aan }:| :P
Ik loop altijd op blote voeten als ik niet weg hoef, veel fijner. :P
  donderdag 3 mei 2012 @ 16:25:46 #82
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_111089876
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:54 schreef DeGrote het volgende:
@Ali

Kan ik begrijpen met suède en ruw leer. Goede zwarte tape in wat kleinere stukjes knippen en aan de binnenkant plakken. Zal wel loslaten na een korte periode maar helpt wel ff.

Voor nu vind ik het ook een beetje zonde op m'n iron rangers, maar ze zullen hoe dan ook vies worden tzt en dat past dan wel bij de schoen. M'n wabasha's hebben al denim bleed en dat kan op zich wel. Ziet er meer geleefd uit. Wat op zich wel past bij zulke schoenen.
pi_111091662
Juist die Iron Rangers worden er wat mij betreft alleen maar mooier op als ze er echt gebruikt uit zien :)
wake up in the morning and i'm married to a dinosaur, her vagina sore
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:08:42 #84
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_111091949
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:02 schreef leppeh het volgende:
Juist die Iron Rangers worden er wat mij betreft alleen maar mooier op als ze er echt gebruikt uit zien :)
Worden ze idd ook, maar dan moet het wel een beetje in verhouding staan. Helemaal blauw van bleed en verder schoon klopt ook niet. :P dit weekend maar weer lekker aan.
pi_111101756
quote:
14s.gif Op donderdag 3 mei 2012 13:08 schreef Ali_Ilegali het volgende:

@Ditty aan de binnenkant niks beschadigd? Zijn het geen fade-plekken aan het worden?

Aan de binnenkant zie je niks, dus kan best zijn dat het fade-plekken worden. Heb er geprobeerd een foto van te maken maar het is niet heel duidelijk te zien.

SPOILER
pi_111102287
Is gewoon het fadingsproces volgens mij, niks om je druk om te maken.
Faka G
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:51:08 #87
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_111102335
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:50 schreef Atta-boy het volgende:
Is gewoon het fadingsproces volgens mij, niks om je druk om te maken.
Dit..Fade vanzelf wel weg ;)
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:54:01 #88
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_111102497
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:40 schreef Ditty het volgende:

[..]

Aan de binnenkant zie je niks, dus kan best zijn dat het fade-plekken worden. Heb er geprobeerd een foto van te maken maar het is niet heel duidelijk te zien.

SPOILER
Je zit zeker geregeld met je benen over elkaar?
pi_111102604
Oh oke, dan mogen er nog wel meer pluisjes komen :P
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:00:32 #90
362589 DeGrote
Keep it raw!
pi_111102886
Hmm ja beetje dubbel, die blauwe plekken zijn wel jammer nu.... Maar misschien maar gewoon laten gebeuren dan....
pi_111102924
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:54 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Je zit zeker geregeld met je benen over elkaar?
Ja klopt, haha kan je dat zien aan de foto?
  donderdag 3 mei 2012 @ 23:09:37 #92
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_111110552
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:40 schreef Ditty het volgende:

[..]

SPOILER
Die pluisjes zijn geen fades, dit heeft meer te maken met het feit dat de oppervlakte op je knieen de denim lichtelijk beschadigd. Zie het als een schaafwond op katoen (ziet er een beetje uit als pilling, veel voorkomend bij bijvoorbeeld wollen truien). De fibers zijn oppervlakkig beschadigd. Dit kan wel leiden tot fades, echter is het natuurlijk zo dat wanneer iets natuurlijk fade er gewoon sprake is van indigoverlies op plekken i.p.v. thread breakage. Je zal je knieen waarschijnlijk vrij regelmatig belasten.

De weave is daarnaast vrij onregelmatig, al wil ik niet direct spreken van slub, maar dat zou het nog een beetje in de hand kunnen spelen. Zie overigens al behoorlijk wat vertical falling... (Dit is het zogenaamde "regen/strepen" patroon op de oppervlakte van de denim. De kleuren blauw onderscheiden de strepen van de fabric).
Blog
pi_111117580
Ze hebben mn jeans per ongeluk gelijk naar mij gestuurd ipv mn vriendin in san diego.. Maar heb geen verzendkosten betaald! Chilll :D

Nu nog afwachten wat ik aan de deur moet betalen haha
  vrijdag 4 mei 2012 @ 09:04:27 #94
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_111118161
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:01 schreef Ditty het volgende:

[..]

Ja klopt, haha kan je dat zien aan de foto?
Daar kunnen die plekken door ontstaan, dus vandaar. ;)
pi_111118982
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 08:16 schreef ChicaChula het volgende:
Ze hebben mn jeans per ongeluk gelijk naar mij gestuurd ipv mn vriendin in san diego.. Maar heb geen verzendkosten betaald! Chilll :D

Nu nog afwachten wat ik aan de deur moet betalen haha
Volgende keer vragen of ze je broek als gift kunnen versturen en met een hele lage value. Dan is de kans op douane kosten minimaal :D
Faka G
pi_111119057
gratis af te halen in almere een BIG N-01 waist 28 net gekocht van iemand op sufu denkende dat het de N-02 waren en deze zijn me veelste strak op de onderbenen en enkels
pi_111119270
Measurements? :D
Is wel een leuke fit maar ben bang dat ie te klein zou zijn.
Faka G
pi_111120272
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 09:44 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

Volgende keer vragen of ze je broek als gift kunnen versturen en met een hele lage value. Dan is de kans op douane kosten minimaal :D
Ja dat was eigenlijk de bedoeling, zou mn vriendin uit san diego dus doen.. Maar ze hebben de jeans per ongeluk naar het billing adres verstuurd (mijn adres dus) dus nu staat helaas de gewone prijs erop en in een verpakking van revolve clothing dus denk dat hij er niet tussendoor sneakt helaas :P
  vrijdag 4 mei 2012 @ 11:23:21 #99
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111121864
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:31 schreef ChicaChula het volgende:

[..]

Ja dat was eigenlijk de bedoeling, zou mn vriendin uit san diego dus doen.. Maar ze hebben de jeans per ongeluk naar het billing adres verstuurd (mijn adres dus) dus nu staat helaas de gewone prijs erop en in een verpakking van revolve clothing dus denk dat hij er niet tussendoor sneakt helaas :P
Tikte aan de deur 65 euro af voor m'n Momotaro. Zal bij jou minder zijn, maar kijk uit dat je het contant hebt liggen, je kan bij TNT Express niet pinnen. :')
  vrijdag 4 mei 2012 @ 11:26:36 #100
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_111121984
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:23 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Tikte aan de deur 65 euro af voor m'n Momotaro. Zal bij jou minder zijn, maar kijk uit dat je het contant hebt liggen, je kan bij TNT Express niet pinnen. :')
Rot bedrag.. Hoeveel was je in totaal kwijt dan?
  vrijdag 4 mei 2012 @ 11:46:44 #101
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111122723
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:26 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Rot bedrag.. Hoeveel was je in totaal kwijt dan?
Uh, ik geloof rond de 250 euro.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 11:59:48 #102
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_111123140
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:46 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Uh, ik geloof rond de 250 euro.
Gaat uiteindelijk nog wel.

Vandaag voor het eerst een hele dag m'n NF aan. Toch weer wennen qua fit vergeleken met de 0201
  vrijdag 4 mei 2012 @ 12:05:43 #103
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_111123325
Proper fit pic (uit wat draag je vandaag)

vrijdag 4 mei 2012 @ 12:12:30 #104
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111123556
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:59 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Gaat uiteindelijk nog wel.

Vandaag voor het eerst een hele dag m'n NF aan. Toch weer wennen qua fit vergeleken met de 0201
Viel inderdaad mee, maar hij was dan ook dik in de sale. Die taxes maken het altijd weer minder aantrekkelijk...

En goeie fit man. Hoe zitten de bovenbeentjes in de WG? :)
  vrijdag 4 mei 2012 @ 12:15:59 #105
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_111123666
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:12 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Viel inderdaad mee, maar hij was dan ook dik in de sale. Die taxes maken het altijd weer minder aantrekkelijk...

En goeie fit man. Hoe zitten de bovenbeentjes in de WG? :)
Daarom had ik de mijne binnen Europa besteld.

Op zich wel goed, sluit goed aan en wel nog wat ruimte over. Eig. precies de tapered fit die ik zocht. Doet me denken aan de Nudie ES maar dan met een hogere yoke.
pi_111123749
Door die verhalen over extra taxes ben ik bang voor het pakketje wat ik nu onderweg heb :9
Hoop dat ie de douane overleefd
Faka G
  vrijdag 4 mei 2012 @ 12:22:29 #107
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_111123862
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:18 schreef Atta-boy het volgende:
Door die verhalen over extra taxes ben ik bang voor het pakketje wat ik nu onderweg heb :9
Laatste keer dat ik wat besteld had uit de VS kreeg ik 'gewoon' nog een naheffing.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 12:26:50 #108
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111124031
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:18 schreef Atta-boy het volgende:
Je moet geluk hebben. Soms komt ie erdoorheen, soms niet. Ik bekijk het altijd over 10 pakketjes gemiddeld, dan valt het meestal wel mee. Alleen als je ineens toch moet aftikken moet je even slikken. :P
  vrijdag 4 mei 2012 @ 12:45:39 #109
223886 Gaijin
Dah yah feel luckei?
pi_111124610
Nice fit don. Ik bedenk me net dat ik m'n Nudie al 10 maand in bezit heb (niet echte wear). Als ik hem een jaar heb ga ik maar eens een soakje doen kijken voor nieuwe denim.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 12:47:38 #110
353544 omelette
du fromage
pi_111124681
Gister een eind gefietst in m'n nieuwe broekje. Was wel even afzien, maar vannacht was m'n zadel kleddernat. Gaat dit ook gevolgen hebben voor m'n assfades als m'n broek dit vaak meemaakt?
pi_111125765
Geloof het wel. Volgens mij had OC zelfs een fietszadel assfade bij een broek van hem.
Faka G
pi_111126751
Als ik veel achter mijn bureau zit, gaat de kont dan niet ongelofelijk faden?

En met vorige broeken had ik vaak dat er een gat kwam bij het kruis. Ik zie dat jullie dat kunnen fixen. Is het dan gewoon helemaal gefixt? Want het is zo zonde om je favoriete jeans weg te moeten gooien omdat er een gat zit daar...

Ik zal een fotootje neerzetten van mijn Naked & Famous weird guy

Edit:

Ik had nog een maatje kleiner geprobeerd, maar dan kreeg ik hem met geen mogelijkheid vast. Dus deze maar genomen uiteindelijk. Vond hem mooier dan de skinny.

Wat vinden jullie mooier als je van die sneakers draagt.. De broekspijp over de flap, of de broek helemaal in de schoen, of de broekspijp om de schoen heen en alleen de flap eruit? If you know what I mean. :p

Nog een edit: Gekocht bij Tenue de Nimes. Leuke winkel! Werd goed geholpen. Hij raadde me ook aan om te beginnen met Naked & Famous. Wel een Momotaro gepast, maar daar begin ik wel mee na deze broek.

[ Bericht 20% gewijzigd door PMK111 op 04-05-2012 13:39:57 ]
  vrijdag 4 mei 2012 @ 13:47:39 #113
353544 omelette
du fromage
pi_111127315
Gewoon broek over schoen natuurlijk. Bij mensen die hun broek achter de tongue stoppen krijg ik altijd een beetje 12-jarige Justin Bieber wannabe associaties.
Wel mooie broek! Welke is dit precies?
pi_111127640
Benieuwd naar meningen van anderen. Ik heb juist ook weer advies gehoord om de broek achter de "tongue" te stoppen, helemaal als je lange, dunne benen hebt. Persoonlijk vind ik het wel wat hebben. Maar misschien ben ik stiekem een Justin Bieber wannabe? :P

Dit is Naked & Famous Weird Guy. Maatje 30.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 14:18:28 #115
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_111128756
Natural indigo weird Guy? Staat je goed. ^O^ Zou alleen de broek over de schoenen laten vallen, maar das persoonlijk.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 14:38:48 #116
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111129768
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:47 schreef omelette het volgende:
Gister een eind gefietst in m'n nieuwe broekje. Was wel even afzien, maar vannacht was m'n zadel kleddernat. Gaat dit ook gevolgen hebben voor m'n assfades als m'n broek dit vaak meemaakt?
Mwua, valt best mee als je niet iedere dag veel fietst, ik fiets ook regelmatig, ga gewoon op een nat zadel zitten en heb geen overdreven ass-fades.
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 13:34 schreef PMK111 het volgende:

En met vorige broeken had ik vaak dat er een gat kwam bij het kruis. Ik zie dat jullie dat kunnen fixen. Is het dan gewoon helemaal gefixt? Want het is zo zonde om je favoriete jeans weg te moeten gooien omdat er een gat zit daar...

Edit:
[ afbeelding ]

Ik had nog een maatje kleiner geprobeerd, maar dan kreeg ik hem met geen mogelijkheid vast. Dus deze maar genomen uiteindelijk. Vond hem mooier dan de skinny.

Wat vinden jullie mooier als je van die sneakers draagt.. De broekspijp over de flap, of de broek helemaal in de schoen, of de broekspijp om de schoen heen en alleen de flap eruit? If you know what I mean. :p

Nog een edit: Gekocht bij Tenue de Nimes. Leuke winkel! Werd goed geholpen. Hij raadde me ook aan om te beginnen met Naked & Famous. Wel een Momotaro gepast, maar daar begin ik wel mee na deze broek.
Lekker in je schoenen laten zitten, staat prima. Niks wannabe JB aan. Fit is nice, niet te skinny, gewoon slim gesneden zo. Alleen die exposed coinpocket selvage vind ik jammer, maar da's persoonlijk. :P
pi_111129874
Wat zijn "exposed coinpocket selvage"? :p
  vrijdag 4 mei 2012 @ 14:43:28 #118
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111129958
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 14:41 schreef PMK111 het volgende:
Wat zijn "exposed coinpocket selvage"? :p
Die witte rand op je coinpocket, linksboven op de foto. ;)
pi_111134497
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 23:09 schreef M1stral het volgende:

[..]

Die pluisjes zijn geen fades, dit heeft meer te maken met het feit dat de oppervlakte op je knieen de denim lichtelijk beschadigd. Zie het als een schaafwond op katoen (ziet er een beetje uit als pilling, veel voorkomend bij bijvoorbeeld wollen truien). De fibers zijn oppervlakkig beschadigd. Dit kan wel leiden tot fades, echter is het natuurlijk zo dat wanneer iets natuurlijk fade er gewoon sprake is van indigoverlies op plekken i.p.v. thread breakage. Je zal je knieen waarschijnlijk vrij regelmatig belasten.

De weave is daarnaast vrij onregelmatig, al wil ik niet direct spreken van slub, maar dat zou het nog een beetje in de hand kunnen spelen. Zie overigens al behoorlijk wat vertical falling... (Dit is het zogenaamde "regen/strepen" patroon op de oppervlakte van de denim. De kleuren blauw onderscheiden de strepen van de fabric).
Oke thanks voor de info :) en dat knieën belasten komt denk ik vooral doordat ik veel met mijn benen over elkaar zit, verder zal fietsen en skeeleren er ook wel bij helpen ze zijn ook behoorlijk uitgerekt daar. Die vertical falling heb ik vooral op de thighs (denk ik) misschien dat ik er straks nog foto van kan maken kijken of we het over hetzelfde hebben :P
  vrijdag 4 mei 2012 @ 18:12:59 #120
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_111137729
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 09:47 schreef reipoc het volgende:
gratis af te halen in almere een BIG N-01 waist 28 net gekocht van iemand op sufu denkende dat het de N-02 waren en deze zijn me veelste strak op de onderbenen en enkels
Ben je bereid hem te versturen?
Blog
pi_111140995
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 13:34 schreef PMK111 het volgende:

Edit:
[ afbeelding ]

Mooi hoor :D ik vind eroverheen leuker maar dit kan ook prima

Vertical Falling, de dunne lichtblauwe verticale streepjes??

SPOILER
pi_111141091
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:05 schreef don-diablo het volgende:
Proper fit pic (uit wat draag je vandaag)

[ afbeelding ]
Nice :Y
  vrijdag 4 mei 2012 @ 19:53:45 #123
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_111141647
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:39 schreef Ditty het volgende:

[..]

Mooi hoor :D ik vind eroverheen leuker maar dit kan ook prima

Vertical Falling, de dunne lichtblauwe verticale streepjes??

SPOILER
Ja, al is het nog miniem. Maar het begin is er.

Nette fits @ de heren trouwens.
Blog
pi_111143508

In het kader van de WAYWT :)
wake up in the morning and i'm married to a dinosaur, her vagina sore
  vrijdag 4 mei 2012 @ 22:04:46 #125
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_111148931
Als we toch op de WAYWT toer gaan...

Blog
  vrijdag 4 mei 2012 @ 22:05:58 #126
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_111148994
One X :D ^O^
  vrijdag 4 mei 2012 @ 22:09:27 #127
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_111149208
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:05 schreef bokkepoot het volgende:
One X :D ^O^
Nee!? Niet toch? :D

Oh... Toch wel.
Blog
pi_111150726
Dan doe ik ook maar mee met waywt:
Faka G
  zaterdag 5 mei 2012 @ 19:00:01 #129
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_111175671
Blog
  zaterdag 5 mei 2012 @ 19:40:22 #130
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111176981
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 19:00 schreef M1stral het volgende:
[ afbeelding ]
Electric blue coming through!
  zaterdag 5 mei 2012 @ 20:01:01 #131
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_111177717
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 19:40 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Electric blue coming through!
Ja, gaat ineens wel rap. Terwijl ik ze niet eens fulltime draag.
Blog
  zaterdag 5 mei 2012 @ 23:12:06 #132
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111185891
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 20:01 schreef M1stral het volgende:

[..]

Ja, gaat ineens wel rap. Terwijl ik ze niet eens fulltime draag.
M'n 0201's ook, zelfs m'n oma zei gisteren, goh, hij is nu wel aardig aan het veranderen je broek. :P
pi_111195403

[ Bericht 52% gewijzigd door reipoc op 06-05-2012 05:34:05 ]
pi_111195407

s5000vx

vanaf 7 april elke dag gedragen ga nu weer even een aantal andere dragen

[ Bericht 4% gewijzigd door reipoc op 06-05-2012 05:36:53 ]
  zondag 6 mei 2012 @ 09:00:24 #135
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_111195753
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 05:31 schreef reipoc het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]

s5000vx

Very Nice.
pi_111196665
Ik ben in Istanbul genaaid door een turk die mijn Red Wings heeft gepoetst: ze zijn nu veeeeel te shiny. Wat kan ik daar tegen doen? Gewoon blijven dragen tot het weer doffer wordt?
  zondag 6 mei 2012 @ 15:46:19 #137
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_111206348
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

s5000vx

Dit is een maand wear?
Blog
  zondag 6 mei 2012 @ 17:10:54 #138
353544 omelette
du fromage
pi_111211156
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

s5000vx

Is die niet veel te breed voor je of hoort die fit zo? Hij fade wel mooi. Zeker in zo'n korte tijd.
  zondag 6 mei 2012 @ 18:06:14 #139
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_111213425
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 17:10 schreef omelette het volgende:

[..]

Is die niet veel te breed voor je of hoort die fit zo? Hij fade wel mooi. Zeker in zo'n korte tijd.
Thights zijn veel te groot voor hem :P
pi_111216663
Is het zo dat je je waist meet en dat omzet in inches en dat je broekmaat is? (Behalve met de gene die stretchen)
  zondag 6 mei 2012 @ 19:38:39 #141
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111216746
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 19:36 schreef Nuggets het volgende:
Is het zo dat je je waist meet en dat omzet in inches en dat je broekmaat is? (Behalve met de gene die stretchen)
Ik doe nooit zo moeilijk, ik meet gewoon een broek die perfect zit via BiG, vermenigvuldig met 2 en ik heb m'n true waist. :P
  zondag 6 mei 2012 @ 19:42:42 #142
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_111216913
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 19:36 schreef Nuggets het volgende:
Ja en nee... Ik verkies de manier van BigSmurf voor een accurate benadering. Maar dat je waist past is geen garantie voor een passende jean. De cut/fit moet je uiteindelijk wel kunnen hebben. Met andere woorden, kies een fit die past bij je lichaamsbouw.
Blog
  zondag 6 mei 2012 @ 20:07:18 #143
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111218183
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 19:42 schreef M1stral het volgende:

[..]

Ja en nee... Ik verkies de manier van BigSmurf voor een accurate benadering. Maar dat je waist past is geen garantie voor een passende jean. De cut/fit moet je uiteindelijk wel kunnen hebben. Met andere woorden, kies een fit die past bij je lichaamsbouw.
Dat is sowieso waar. Ik kan qua waist wel een skinny guy van N&F bestellen, maar gegarandeerd dat ik daar niet in ga passen met m'n benen. Meet dus altijd gewoon alle maten van je favoriete jeans, bekijk de maten van de jeans die je wil bestellen en bedenk jezelf, ga ik erin passen. :)
  zondag 6 mei 2012 @ 20:23:16 #144
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_111219181
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 20:07 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Dat is sowieso waar. Ik kan qua waist wel een skinny guy van N&F bestellen, maar gegarandeerd dat ik daar niet in ga passen met m'n benen. Meet dus altijd gewoon alle maten van je favoriete jeans, bekijk de maten van de jeans die je wil bestellen en bedenk jezelf, ga ik erin passen. :)
Daarnaast is zo nu en dan passen ook wel eens handig als het kan. :P
pi_111221713
Over passen gesproken, ik pas met mijn bovenbenen bijna niet meer in m'n petit standard :9
Merk toch wel wat van mijn krachttraining en zwaarder worden.
Faka G
  zondag 6 mei 2012 @ 21:52:12 #146
364499 xSanjay
What's the big deal?
pi_111224970
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 21:05 schreef Atta-boy het volgende:
Over passen gesproken, ik pas met mijn bovenbenen bijna niet meer in m'n petit standard :9
Merk toch wel wat van mijn krachttraining en zwaarder worden.
Moet je ook niet zoveel squaten :P, draag je trouwens bij je petit een riem? Mijn N&F wil ook maar niet minder strak worden in de tighs..
#FREEBAJSKORV
  zondag 6 mei 2012 @ 22:20:10 #147
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_111227050
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 21:52 schreef xSanjay het volgende:

[..]

Moet je ook niet zoveel squaten :P, draag je trouwens bij je petit een riem? Mijn N&F wil ook maar niet minder strak worden in de tighs..
Good luck with ever stretching thigh area... Haha. Daar zit zo goed als geen rek in.
Blog
  zondag 6 mei 2012 @ 23:33:15 #148
364499 xSanjay
What's the big deal?
pi_111231563
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 22:20 schreef M1stral het volgende:

[..]

Good luck with ever stretching thigh area... Haha. Daar zit zo goed als geen rek in.
Nja hij hoeft ook niet veel te rekken. Hij zit echt een klein beetje te strak. Het is alleen dat ik sinds kort weer wat meer sport. Ik hoop gewoon niet dat ik er dadelijk niet meer in pas..
#FREEBAJSKORV
  zondag 6 mei 2012 @ 23:35:06 #149
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111231666
Ben bang dat je pech hebt. Benen groeien altijd snel als je net begint met KT, en vooral met squaten. Ik groeide vorig jaar ook in 2 maanden uit m'n Edwin Ed77.
  zondag 6 mei 2012 @ 23:39:15 #150
364499 xSanjay
What's the big deal?
pi_111231862
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 23:35 schreef BigSmurf het volgende:
Ben bang dat je pech hebt. Benen groeien altijd snel als je net begint met KT, en vooral met squaten. Ik groeide vorig jaar ook in 2 maanden uit m'n Edwin Ed77.
;( :'(
#FREEBAJSKORV
  maandag 7 mei 2012 @ 00:09:37 #151
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111233159
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 23:39 schreef xSanjay het volgende:

[..]

;( :'(
Niks zo motiverend als kleding weg moeten gooien omdat het te klein is door je KT. :P
pi_111237083
Dan heb ik straks 300 dagen die broek gedragen voor niks :9 wil het dan wel een jaar vol kunnen houden met m'n ps.
Sams gaan juist steeds beter zitten, hoef me er niet meer in te wurmen en moeilijk te doen met de knopen :D
Heb btw geen riem in m'n ps @ sanjay, Hou niet zo van riemen
Faka G
  maandag 7 mei 2012 @ 10:06:35 #153
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111239381
M'n momo heeft ruimte zat, daar maak ik me niet zo druk om de komende maanden. :P
pi_111250475
Mijn artist denim is tijdens het fietsen (ik fiets alles op wielrenfietsje) en na gewichtheffen erg krap ook haha. Daarom pas ik die momo ook niet maar ik wil hem niet weg doen. Goede foto's trouwens allemaal! Ik ben erg rustig ivm samenwonen en klussen enzo, zal binnenkort wel wat posten !

Ga vooral zo door allen!
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
pi_111255256
Klussen betekent awesome fades. Ben benieuwd!
Faka G
pi_111255994
Hallo !

Ik heb afgelopen weekend een Diesel Braddon 88Z gekocht. Ik lees het topic al een tijdje mee maar nog niet zo lang en snap het nog niet helemaal. Wat is nou precies het nut van het langer dragen van je denim en de eerste keer wassen uitstellen? heeft dat met de maat te maken of met kleur(vervaging) ?
En hoe weet je of je een broek hebt die heel erg krimpt (moet je er dan zeg maar mee in bad gaan liggen de eerste keer ofzo) of juist eentje die heel erg uit loopt.
De diesel die ik zaterdag heb gekocht heb ik zeg maar TrueSize gekocht. zou ik deze nou een tijd dragen zonder te wassen? en als ik hem ga wassen zal ik hem dan zeg maar aanhouden in bad ofzo?
alvast bedankt!
  maandag 7 mei 2012 @ 18:16:46 #157
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111256380
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 18:06 schreef ebutyouyou het volgende:
Hallo !

Ik heb afgelopen weekend een Diesel Braddon 88Z gekocht. Ik lees het topic al een tijdje mee maar nog niet zo lang en snap het nog niet helemaal. Wat is nou precies het nut van het langer dragen van je denim en de eerste keer wassen uitstellen? heeft dat met de maat te maken of met kleur(vervaging) ?
En hoe weet je of je een broek hebt die heel erg krimpt (moet je er dan zeg maar mee in bad gaan liggen de eerste keer ofzo) of juist eentje die heel erg uit loopt.
De diesel die ik zaterdag heb gekocht heb ik zeg maar TrueSize gekocht. zou ik deze nou een tijd dragen zonder te wassen? en als ik hem ga wassen zal ik hem dan zeg maar aanhouden in bad ofzo?
alvast bedankt!
Zie OP. :)
quote:
De meesten die hier regelmatig posten dragen dry denim, oftewel denim wat onbewerkt is. Er zit geen wassing overheen, en door de broek heel lang te dragen en pas na een hele lange tijd te wassen creëer je zelf de slijtage, waardoor je dus een eigen "wassing" creëert.

De meeste dry's hebben echter al wel een proces achter de rug om de krimp eruit te krijgen. Dit noemt men sanforized denim. Van deze broeken koop je over het algemeen een waistmaat die TTS (True To Size) is, of die 1 of zelfs 2 maten kleiner is, dit omdat sommige merken enorm uitlopen. Qua inseam (lengte) ook TTS of 1 maat langer (voor eventuele "rest"krimp of omdat je expres een cuff (omslag) wil maken).

Een mooi voorbeeld hiervan is APC, mensen kopen die soms zo smal qua waist dat de bovenste knoop niet eens dicht kan. Na een paar dagen/weken dragen lopen ze dan enorm uit, soms wel 2 - 3 waistmaten. Andere merken lopen weer minder uit, maar dry's doen dat over het algemeen altijd wel.

De broeken die te groot gekocht worden zijn unsanforized en worden over het algemeen shrink to fit genoemd, Levi heeft zelfs een hele STF lijn. Deze zijn helemaal niet bewerkt, waardoor ze bij de eerste keer wassen enorm krimpen, 2 - 3 maten is geen uitzondering. Door deze bij aankoop te soaken (letterlijk: onderdompelen) haal je de krimp eruit, dit kan door ze gewoon in een wasbak met warm water te leggen voor een tijdje, maar ook door met de broek aan in bad te gaan zitten en hem dan rond je lichaam te laten krimpen.
Die van jou zal wel geen dry zijn gok ik, dan heeft het ook geen zin om hem langer te dragen en niet te wassen, tenminste, elke dag is natuurlijk idioot en niet nodig, maar een prewash kan je gewoon zo in de was gooien. Check de foto's in de OP maar, die zijn allemaal begonnen als een donkere, effenblauwe broek, en door lang te dragen en niet te wassen krijg je allemaal "fades", verkleuringen zeg maar.

Welkom in ons denim hoekje trouwens. :W
  maandag 7 mei 2012 @ 18:18:15 #158
364499 xSanjay
What's the big deal?
pi_111256426
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 18:06 schreef ebutyouyou het volgende:
Hallo !

alvast bedankt!
Welkom!

Ten eerste, wat voor diesel is het? Volgens mij is het GEEN dry/Raw. En het zijn deze broeken die na maanden wear heel veel contrast creëren (deze broeken Zijn niet voorgewassen, waardoor de 'verf' tijdens het dragen eraf slijt. Daardoor creëren we contrasten die wij tof vinden:).

Hij is wel donker, maar volgens mij is het geen Raw. Je zal dus niet deze contrasten kunnen creëren (je verliest altijd wel wat kleur, maar zal geen spectaculaire verschillen merken).
#FREEBAJSKORV
pi_111256612
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 18:16 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Zie OP. :)

[..]

Die van jou zal wel geen dry zijn gok ik, dan heeft het ook geen zin om hem langer te dragen en niet te wassen, tenminste, elke dag is natuurlijk idioot en niet nodig, maar een prewash kan je gewoon zo in de was gooien. Check de foto's in de OP maar, die zijn allemaal begonnen als een donkere, effenblauwe broek, en door lang te dragen en niet te wassen krijg je allemaal "fades", verkleuringen zeg maar.

Welkom in ons denim hoekje trouwens. :W
Ja de OP had ik gelezen maar ik had geen idee of ik een dry denim had of niet.
Bedankt voor je reactie!
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 18:18 schreef xSanjay het volgende:

[..]

Welkom!

Ten eerste, wat voor diesel is het? Volgens mij is het GEEN dry/Raw. En het zijn deze broeken die na maanden wear heel veel contrast creëren (deze broeken Zijn niet voorgewassen, waardoor de 'verf' tijdens het dragen eraf slijt. Daardoor creëren we contrasten die wij tof vinden:).

Hij is wel donker, maar volgens mij is het geen Raw. Je zal dus niet deze contrasten kunnen creëren (je verliest altijd wel wat kleur, maar zal geen spectaculaire verschillen merken).
oké hartstikke bedankt voor je reactie!
pi_111257295
Mijn 501 wordt ook alweer oud :D
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  maandag 7 mei 2012 @ 19:05:30 #161
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_111258005
Pics or it didn't happen.
Blog
  maandag 7 mei 2012 @ 19:48:13 #162
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111259674
quote:
17s.gif Op maandag 7 mei 2012 18:44 schreef DutchErrorist het volgende:
Mijn 501 wordt ook alweer oud :D
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 19:05 schreef M1stral het volgende:
Pics or it didn't happen.
:+
  maandag 7 mei 2012 @ 19:50:42 #163
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_111259767
Smurf... heb jij niet de drang eens goed te soaken? :P
Blog
  maandag 7 mei 2012 @ 19:59:49 #164
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111260157
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 19:50 schreef M1stral het volgende:
Smurf... heb jij niet de drang eens goed te soaken? :P
Nog te weinig progress vind ik zelf om daar ook maar aan te denken. Zo richting september - oktober wordt de verleiding wel groot denk ik, maar we houden vol. :P
  maandag 7 mei 2012 @ 20:24:04 #165
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_111261344
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 19:59 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Nog te weinig progress vind ik zelf om daar ook maar aan te denken. Zo richting september - oktober wordt de verleiding wel groot denk ik, maar we houden vol. :P
Ach joh, mijn eerste 0201 is nog steeds raw. ;)
  maandag 7 mei 2012 @ 21:38:00 #166
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_111265624
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 20:24 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Mijn 0701 ook :P

Hoe lang heb je die eerste 0201 nou eigenlijk?
Blog
  maandag 7 mei 2012 @ 21:53:51 #167
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_111266608
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 21:38 schreef M1stral het volgende:

[..]

Mijn 0701 ook :P

Hoe lang heb je die eerste 0201 nou eigenlijk?
Krap 10 maanden met zo'n 6 à 7 maanden wear.
  maandag 7 mei 2012 @ 22:59:38 #168
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111270709
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 20:24 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Daarom, niks soaken of wassen, doorrocken die hap! *)
pi_111272944
BAM FOTO'S JONGUH!

en

Niet veel bijzonders, maar ach het zit lekker.
  maandag 7 mei 2012 @ 23:53:14 #170
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111273070
quote:
17s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:50 schreef DutchErrorist het volgende:
BAM FOTO'S JONGUH!

[ afbeelding ]

en

[ afbeelding ]

Niks mis mee, ziet er prima uit toch? Niet al te veel contrast, maar toch. ^O^
  dinsdag 8 mei 2012 @ 00:10:54 #171
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_111273838
quote:
17s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:50 schreef DutchErrorist het volgende:
BAM FOTO'S JONGUH!

[ afbeelding ]

en

[ afbeelding ]

Tof.. Maar word jij die 501's niet zat? Qua stoffen etc?
pi_111274568
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:10 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Tof.. Maar word jij die 501's niet zat? Qua stoffen etc?
Redelijk, maar ik heb geen geld en ik ben twee meter en heel dun. Deze broek draag ik eigenlijk al te laag voor mijn doen omdat ik anders hoog water heb. Dus ja. :') Ik vrees dat ik nog wel 3 jaar om het half jaar hier langs kom om een andere 501 te showen _O-
  dinsdag 8 mei 2012 @ 00:36:49 #173
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_111274698
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:32 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Redelijk, maar ik heb geen geld en ik ben twee meter en heel dun. Deze broek draag ik eigenlijk al te laag voor mijn doen omdat ik anders hoog water heb. Dus ja. :') Ik vrees dat ik nog wel 3 jaar om het half jaar hier langs kom om een andere 501 te showen _O-
Je zou op de SuFu market kunnen kijken voor een Jap denim. Meestal wel steals te vinden (verkeerde maat gekocht, aantal keer gedragen, maar toch niet wat je zocht, alles onder die noemer...) Grote kans dat je daar een slim fit aantreft met nog eens een lange inseam ook, 36+ "
Blog
pi_111274891
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:36 schreef M1stral het volgende:

[..]

Je zou op de SuFu market kunnen kijken voor een Jap denim. Meestal wel steals te vinden (verkeerde maat gekocht, aantal keer gedragen, maar toch niet wat je zocht, alles onder die noemer...) Grote kans dat je daar een slim fit aantreft met nog eens een lange inseam ook, 36+ "
Ja maar over het algemeen wel mee dan 150 euro.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 09:29:10 #175
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_111279011
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:36 schreef M1stral het volgende:

[..]

Dit... Als je wat geduld hebt komt er zeker wel wat moois langs

:9~ :9~
  dinsdag 8 mei 2012 @ 09:36:48 #176
353544 omelette
du fromage
pi_111279144
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 09:29 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Dit... Als je wat geduld hebt komt er zeker wel wat moois langs

[ afbeelding ]
:9~ :9~
Harig!
  dinsdag 8 mei 2012 @ 09:38:10 #177
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_111279178
Zekers... echt mooi spul :P
  dinsdag 8 mei 2012 @ 09:44:06 #178
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
  dinsdag 8 mei 2012 @ 09:49:44 #179
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_111279456
Ik heb trouwens wat advies nodig wat betreft mijn Samurai.. Hij stinkt echt enorm, ik heb hem vorige week in de vriezer gegooid en gister eruit gehaald en hij stinkt nu nog steeds :(
  dinsdag 8 mei 2012 @ 09:51:13 #180
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111279484
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 09:49 schreef bokkepoot het volgende:
Ik heb trouwens wat advies nodig wat betreft mijn Samurai.. Hij stinkt echt enorm, ik heb hem vorige week in de vriezer gegooid en gister eruit gehaald en hij stinkt nu nog steeds :(
Keertje soaken kan weinig kwaad lijkt me.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 09:57:27 #181
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_111279662
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 09:51 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Keertje soaken kan weinig kwaad lijkt me.
Ja zit er ook aan te denken..Maar wil graag maximaal contrast, maar als hij zo meurt durf ik hem amper te dragen :') :@
  dinsdag 8 mei 2012 @ 10:05:06 #182
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111279856
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 09:57 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Ja zit er ook aan te denken..Maar wil graag maximaal contrast, maar als hij zo meurt durf ik hem amper te dragen :') :@
Gewoon doen, met een beetje voorzichtige soak verlies je toch amper indigo. Maar hoe krijg jij het eigenlijk voor elkaar dat ie zo meurt? M'n momo ruikt na het stappen naar rook en bier, even buiten in de wind hangen middagje en hij is weer fris?
  dinsdag 8 mei 2012 @ 10:10:51 #183
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_111279992
Geen idee niks bijzonder alleen ruikt ie gewoon nog en als ik hem weer een dagje draag stinkt ie gewoon weer.. :(

Ik wil nu eigenlijk wel iets bijzonders doen qua soaken :P Iemand ideeën?
  dinsdag 8 mei 2012 @ 10:18:34 #184
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111280197
Gewoon de zee induiken vanmiddag. _O_
  dinsdag 8 mei 2012 @ 10:21:37 #185
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_111280280
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 10:18 schreef BigSmurf het volgende:
Gewoon de zee induiken vanmiddag. _O_
_O_
Ik woon 100 km van de zee af...Maar dat is inderdaad een goeie, binnenkort maar een dagje strand plannen als het weer meewerkt :D
pi_111280861
Stinkt ie straks nog meer :D
pi_111284168
In de badkamer laten stomen met een badolie ofzo ;) of febreze gebruiken :)
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:42:09 #188
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111285148
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:11 schreef Ali_Ilegali het volgende:
In de badkamer laten stomen met een badolie ofzo ;) of febreze gebruiken :)
Je kan ook een bus Axe leegspuiten over je broek, gegarandeerd vrouwen om je heen. :')
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:45:21 #189
364499 xSanjay
What's the big deal?
pi_111285282
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:42 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Je kan ook een bus Axe leegspuiten over je broek, gegarandeerd vrouwen om je heen. :')
Hahaha zelden zo hard gelachen om een fok reactie, terwijl ie eigenlijk echt heel slecht is :')
#FREEBAJSKORV
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:51:48 #190
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111285509
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:45 schreef xSanjay het volgende:

[..]

Hahaha zelden zo hard gelachen om een fok reactie, terwijl ie eigenlijk echt heel slecht is :')
Deze onthulling draagt niet echt bij aan je geloofwaardigheid. :') :D
pi_111285519
Ik durf mijn levi's niet uit te wassen omdat ik bang ben dat hij krimpt. en in de lengte is hij NET goed, dus eigenlijk mag hij nog geen halve cm krimpen. zou het schelen als ik hem koud was?
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:53:14 #192
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_111285569
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 09:38 schreef bokkepoot het volgende:
Zekers... echt mooi spul :P
Dat is een Momo... Of niet? 0705BiG?
Blog
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:54:23 #193
364499 xSanjay
What's the big deal?
pi_111285612
@Electronique

Kun je hem niet met de hand wassen? Anders zou ik hem idd maar op 30 graden wassen ;).

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:51 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Deze onthulling draagt niet echt bij aan je geloofwaardigheid. :') :D
Ik heb dan ook een raar gevoel voor humor :P.
#FREEBAJSKORV
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:57:08 #194
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111285702
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:52 schreef electronique het volgende:
Ik durf mijn levi's niet uit te wassen omdat ik bang ben dat hij krimpt. en in de lengte is hij NET goed, dus eigenlijk mag hij nog geen halve cm krimpen. zou het schelen als ik hem koud was?
Koud wassen, eventueel met de hand? Zolang hij niet gewassen hoeft te worden zou ik het gewoon niet doen, maar indien echt nodig, gewoon koud.
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:54 schreef xSanjay het volgende:
Ik heb dan ook een raar gevoel voor humor :P.
Niks mis met een beetje slechte humor op z'n tijd. :P
pi_111285907
Vergeet niet om hem binnenstebuiten te wassen.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 13:42:26 #196
353544 omelette
du fromage
pi_111287167
quote:
Koud wassen en ondersteboven laten drogen.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 13:52:38 #197
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_111287554
quote:
Je kunt ook gewoon aan de pijpen trekken als ze nog nat zijn.

Kan zijn dat ze zelfs langer worden :P
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  dinsdag 8 mei 2012 @ 14:20:33 #198
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_111288684
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:53 schreef M1stral het volgende:

[..]

Dat is een Momo... Of niet? 0705BiG?
Roy RS2 met Nihon Mempu :9~
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:44:50 #199
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_111294401
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:20 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Roy RS2 met Nihon Mempu :9~
Kick! Inseam deed me een beetje denken aan BiG Momo.
Blog
pi_111295348
quote:
Waarom wil je ze eigenlijk wassen?
pi_111296731
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:42 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Ja maar over het algemeen wel mee dan 150 euro.
Als je goed zoekt niet, heb mijn sams destijds ook voor iets van 150 inc gekocht. Ik zou gewoon een tijdje op sufu blijven kijken als je iets nieuws zoekt.
Faka G
pi_111297698
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:08 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

Waarom wil je ze eigenlijk wassen?
heb m nu een paar maanden heel vaak aan gehad, en vaak op de grond gezeten, met werken aan gehad en met stappen. hij stinkt en voelt vies

Heb hem nu koud gewassen, daarna flink aan de pijpen getrokken en nu op de kop aan de waslijn. Ben benieuwd
  dinsdag 8 mei 2012 @ 18:12:52 #203
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111297922
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 18:06 schreef electronique het volgende:

[..]

heb m nu een paar maanden heel vaak aan gehad, en vaak op de grond gezeten, met werken aan gehad en met stappen. hij stinkt en voelt vies

Heb hem nu koud gewassen, daarna flink aan de pijpen getrokken en nu op de kop aan de waslijn. Ben benieuwd
Pics pics pics pics pics!
pi_111298852
Wat is taper nou precies? Iemand een goed voorbeeld om het verschil aan te tonen?
  dinsdag 8 mei 2012 @ 18:39:27 #205
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_111298971
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 18:36 schreef Nuggets het volgende:
Wat is taper nou precies? Iemand een goed voorbeeld om het verschil aan te tonen?
Dat je broek vanaf de knie toeloopt naar de schoenen.
Wortelmodel zeg maar
Dit zeg maar
niet van mij
  dinsdag 8 mei 2012 @ 18:41:24 #206
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_111299069
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 18:36 schreef Nuggets het volgende:
Een taper is het taps toe lopen van de piip van het kruis of knie naar de leg opening. Men spreekt dan van een full leg taper of een taper from knee down.

Beetje wortelbroek/carrot fit idee.
Blog
pi_111299289
Ah, dat had ik toch het ongeveer goed in m'n hoofd. Heb aankoop van Japan Heritage maar even on hold gezet. Wil toch maar niks zomaar kopen zonder te passen.

Volgens mij is t zo dat die N&F broeken niet zoveel taper hebben? Vind dat eigenlijk wel een fijne look.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 18:46:46 #208
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111299324
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 18:45 schreef Nuggets het volgende:
Ah, dat had ik toch het ongeveer goed in m'n hoofd. Heb aankoop van Japan Heritage maar even on hold gezet. Wil toch maar niks zomaar kopen zonder te passen.

Volgens mij is t zo dat die N&F broeken niet zoveel taper hebben? Vind dat eigenlijk wel een fijne look.
De Weird Guy heeft juist een enorme taper. Slim Guy en Skinny Guy niet. ;)
  dinsdag 8 mei 2012 @ 18:48:42 #209
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_111299408
Plaatje van mij is ook een Weird Guy
pi_111299486
Thanks guys! Als ik een slimfit look wil, moet ik dan TTS gaan met weird guys?
  dinsdag 8 mei 2012 @ 18:50:52 #211
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_111299506
SG heeft wel een lichte taper. Maar die valt niet zo op omdat het een full taper is.

Feitelijk iedere fit waarvan de leg opening kleiner is dan de knee measurements heeft een taper.
Blog
  dinsdag 8 mei 2012 @ 18:52:54 #212
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_111299603
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 18:50 schreef Nuggets het volgende:
Thanks guys! Als ik een slimfit look wil, moet ik dan TTS gaan met weird guys?
Nee. Twee maten downsizen.
Blog
pi_111299666
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 18:06 schreef electronique het volgende:

[..]

Ok nice :) vriezer niet geprobeerd voor de smell? soaken kon ook nog bijv in thee of badolie ;) pics graag van je jeans :)

@nugget, WG -2, SL -1 en SG tts. dat was volgens mij de regel
  dinsdag 8 mei 2012 @ 18:55:38 #214
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_111299702
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 18:54 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

Ok nice :) vriezer niet geprobeerd voor de smell? soaken kon ook nog bijv in thee of badolie ;) pics graag van je jeans :)

@nugget, WG -2, SL -1 en SG tts. dat was volgens mij de regel
Eckte bazen doen SG -1
Blog
pi_111299747
Hahaha ja dat is wel pijnlijk in het begin voor the underboss ;)
  dinsdag 8 mei 2012 @ 18:58:46 #216
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_111299834
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 18:56 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Hahaha ja dat is wel pijnlijk in het begin voor the underboss ;)
Haha. Nou... ik vind de topblocks van N&F zowiezo niet zo prettig. Vooral de constructie van de fly vind ik zwaar klote.
Blog
  dinsdag 8 mei 2012 @ 19:00:52 #217
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_111299928
Hoe meer druk hoe sneller de fades :P
  dinsdag 8 mei 2012 @ 19:01:37 #218
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111299958
Als ik een WG twee maten downsize ga ik dood man. Ben ik nou zo uit proportie qua bovenbenen of heeft de rest van de wereld twijgjes als benen? :')
  dinsdag 8 mei 2012 @ 19:01:48 #219
364499 xSanjay
What's the big deal?
pi_111299965
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 18:55 schreef M1stral het volgende:

[..]

Eckte bazen doen SG -1
Dat heb ik dus gedaan, maar niet helemaal een aanrader :P.
#FREEBAJSKORV
  dinsdag 8 mei 2012 @ 19:02:20 #220
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111299979
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 19:01 schreef xSanjay het volgende:

[..]

Dat heb ik dus gedaan, maar niet helemaal een aanrader :P.
Jij moet gewoon gaan DL'en en squaten, en die SG verpatsen, omdat je er over een maand toch niet meer in past. :7
  dinsdag 8 mei 2012 @ 19:02:21 #221
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_111299983
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 19:01 schreef BigSmurf het volgende:
Als ik een WG twee maten downsize gaan mijn ballen dood.
Fixed... TTS is al krap zat :P
  dinsdag 8 mei 2012 @ 19:02:31 #222
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_111299995
Ik heb m'n weird Guy tts genomen. Had een maatje kleiner gekund, maar dan werd het niet prettig rond the goods.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 19:03:21 #223
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111300035
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 19:02 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Fixed... TTS is al krap zat :P
Zo had ik het ook kunnen verwoorden. :')
  dinsdag 8 mei 2012 @ 19:03:22 #224
364499 xSanjay
What's the big deal?
pi_111300038
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 19:02 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Jij moet gewoon gaan DL'en en squaten, en die SG verpatsen, omdat je er over een maand toch niet meer in past. :7
Hou eens op met pesten :'( ;(
#FREEBAJSKORV
  dinsdag 8 mei 2012 @ 19:05:03 #225
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111300117
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 19:03 schreef xSanjay het volgende:

[..]

Hou eens op met pesten :'( ;(

:D :')
  dinsdag 8 mei 2012 @ 19:06:02 #226
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_111300170
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 19:01 schreef BigSmurf het volgende:
Als ik een WG twee maten downsize ga ik dood man. Ben ik nou zo uit proportie qua bovenbenen of heeft de rest van de wereld twijgjes als benen? :')
En jij was nog wel geïnteresseerd in een Somet? :P
Blog
  dinsdag 8 mei 2012 @ 19:06:22 #227
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_111300191
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 19:05 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:') WTF?
  dinsdag 8 mei 2012 @ 19:06:29 #228
364499 xSanjay
What's the big deal?
pi_111300197
quote:

[..]

[ afbeelding ]
:')
#FREEBAJSKORV
  dinsdag 8 mei 2012 @ 19:06:37 #229
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111300204
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 19:06 schreef M1stral het volgende:

[..]

En jij was nog wel geïnteresseerd in een Somet? :P
De 003 is toch gewoon een normale fit?
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 19:06 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

:') WTF?
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 19:06 schreef xSanjay het volgende:

[..]

:')
Sorry jongens. :')
  dinsdag 8 mei 2012 @ 19:07:19 #230
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_111300256
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 19:06 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

De 003 is toch gewoon een normale fit?
Ja. Enigszins...
Blog
  dinsdag 8 mei 2012 @ 19:07:58 #231
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111300295
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 19:07 schreef M1stral het volgende:

[..]

Ja. Enigszins...
Oftewel, Grote Smurf, stay away from it? :P
  dinsdag 8 mei 2012 @ 19:10:17 #232
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_111300409
Als een WG je niet past volgens sizing advice... No go area dan.
Blog
  dinsdag 8 mei 2012 @ 19:11:38 #233
364499 xSanjay
What's the big deal?
pi_111300483
Het stomme is dat m'n SG eindelijk een beetje mooi begint te faden. Zou dus echt ontzettend jammer zijn als ik hieruit zou groeien..

Dus gewoon lekker cardio blijven doen en hopen dat mijn nettowinst in mijn benen qua omvang 0 is :D
#FREEBAJSKORV
  dinsdag 8 mei 2012 @ 19:14:16 #234
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_111300622
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 19:11 schreef xSanjay het volgende:
Het stomme is dat m'n SG eindelijk een beetje mooi begint te faden. Zou dus echt ontzetten jammer zijn als ik hieruit zou groeien..

Dus gewoon lekker cardio blijven doen en hopen dat mijn nettowinst in mijn benen qua omvang 0 is :D
Pics or it didn't happen
Blog
  dinsdag 8 mei 2012 @ 19:16:22 #235
364499 xSanjay
What's the big deal?
pi_111300733
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 19:14 schreef M1stral het volgende:

[..]

Pics or it didn't happen
Ik zit nu in de bus naar het sportcentrum. Zal vanavond ff foto's uploaden :P.

Overigens alleen maar wat whiskers te zien en de combs faden steeds beter. Maar meestal gaat het dan toch wel wat vlotter?
#FREEBAJSKORV
  dinsdag 8 mei 2012 @ 19:18:31 #236
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_111300852
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Vind het altijd wel grappig hoe het publiek dat zich aangesproken voelt door dat soort posters gelijk denkt dat ze kunnen vechten omdat ze meer buff zijn. :')

Het feit dat je goed bent in zware dingen verplaatsen maakt je geen A+ kickbokser.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:10:38 #237
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_111310845
xSanjay, waar blijven de pics nou?
Blog
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:46:26 #238
364499 xSanjay
What's the big deal?
pi_111313134
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:10 schreef M1stral het volgende:
xSanjay, waar blijven de pics nou?
Bij nader inzien viel het toch best tegen, wilde dus eigenlijk niet posten :P. Komt mede door de belichting in mijn kamer..

Deze had ik in de bus gemaakt, daar zie je het al wat beter :P, nogmaals het is echt heel minimaal.

#FREEBAJSKORV
  woensdag 9 mei 2012 @ 00:35:25 #239
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_111318179
Hoeveel wear?
Blog
  woensdag 9 mei 2012 @ 00:44:19 #240
364499 xSanjay
What's the big deal?
pi_111318487
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 00:35 schreef M1stral het volgende:
Hoeveel wear?
Geen idee, misschien 1,5 maand effectief. zou ook wat minder kunnen zijn.. Ik moet er gewoon meer wear in stoppen ;).
#FREEBAJSKORV
  woensdag 9 mei 2012 @ 00:48:21 #241
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111318609
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 19:10 schreef M1stral het volgende:
Als een WG je niet past volgens sizing advice... No go area dan.
Laat maar dan, dacht dat die wat meer thigh had. Denk dat ik dan toch maar m'n ALD ga laten taperen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 19:18 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Vind het altijd wel grappig hoe het publiek dat zich aangesproken voelt door dat soort posters gelijk denkt dat ze kunnen vechten omdat ze meer buff zijn. :')

Het feit dat je goed bent in zware dingen verplaatsen maakt je geen A+ kickbokser.
Ik moest er gewoon flink om lachen. :')
  woensdag 9 mei 2012 @ 00:51:32 #242
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_111318716
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 00:44 schreef xSanjay het volgende:

[..]

Geen idee, misschien 1,5 maand effectief. zou ook wat minder kunnen zijn.. Ik moet er gewoon meer wear in stoppen ;).
Verklaart een hoop. Er is nog niet veel te zien. Denk dat als je op een maandje of 4 wear zit, je al van duidelijkere fades kan spreken.

Ik begin nu pas goed iets te zien op mijn Momo en die draag ik ook al langere tijd. Weliswaar niet hele dagen, omdat ik hem naar het werk niet aanheb. Wear is dus meerendeels na werktijd en in het weekend.
Whiskers beginnen wel al te faden en combs ook (zo als al te zien was op de eerder door mij geposte foto), maar ik ben er nog lang niet. Maargoed, nog 8 maanden te gaan eer het 2013 is ;)
Blog
pi_111322323
Heb net een behoorlijke regen soak gehad. Hoop dat hij niet zo gaat stinken als de vorige keer dan heb ik het ineens heel rustig op stage denk ik :')
  woensdag 9 mei 2012 @ 10:14:16 #244
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111324774
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 08:14 schreef Ditty het volgende:
Heb net een behoorlijke regen soak gehad. Hoop dat hij niet zo gaat stinken als de vorige keer dan heb ik het ineens heel rustig op stage denk ik :')
Lekker joh, dagje niks doen. :D
pi_111328593
Even een vraag voor de kenners, ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.
Al enige tijd ben ik zoek naar een nieuwe dry voor maximaal 200 euro.
Ik heb alleen veel moeite met een broek vinden die de fit heeft die ik zoek.

Ik ben op zoek naar een broek met een regular fit in het het top block en een taper vanaf de knie.
Zelf dacht ik eerst aan een N&F weird guy. Deze heb ik dan ook gepast bij TdN maar ik vond hem bij de thighs nog te strak zitten en begreep dat ze daar weinig stretchen.

Mijn favoriete broek, qua fit, is momenteel een Nudie Hank Rey maar ik ben eigenlijk inmiddels wel op zoek naar een wat interessantere fabric dan nudie.

Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen, zou het in ieder geval zeer op prijs stellen.
  woensdag 9 mei 2012 @ 12:26:43 #246
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111329399
Ik zou zeggen, een Momo 0201. Maar die valt dan weer buiten je budget, of je moet mazzel hebben met een sale. Misschien een Samurai met eenzelfde fit?
pi_111330377
Een 0201 is een hele mooie broek maar die is me gewoonweg te duur,
Samurai heb ik net even naar gekeken maar ik heb moeite te vinden welke fit ik dan precies moet hebben. Weet iemand hier dat zo uit zijn hoofd anders ga ik mijzelf storten op vertaalmachines japans-nederlands.
  woensdag 9 mei 2012 @ 12:56:49 #248
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_111330454
Samurai is niet veel goedkoper dan Momotaro hoor,
Voor 200 kun je beter een mazzeltje vinden of gewoon voor wat minder duurs gaan ;)
pi_111330545
Wat Samurai betreft zou een 710 aan je eisen voldoen, ware het niet dat die ruim boven je budget is. Je kan altijd de sufu market in de gaten houden voor een goede deal natuurlijk, als je geen moeite hebt met tweedehands.
pi_111330708
Haha ok duidelijk, een momo of samurai is voor mij niet te betalen.
Maar weet iemand een jeans die ongeveer de fit heeft die ik zoek en wél binnen mijn budget blijft?
Het kan natuurlijk ook dat dit onhaalbaar is en dan moet ik mezelf er maar bij neerleggen dat ik of moet gaan sparen of genoegen moet nemen met een simpelere fabric als die van bijvoorbeeld Nudie.
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:18:11 #251
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_111331202
Ik zou zeggen meer sparen, het is het naar mijn mening meer dan waard om iets meer premium te hebben ;)
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:45:46 #252
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_111332535
Het is leuk om mooi spul te hebben, maar ik draag nu net zo graag m'n NF als m'n 0201. Is iets van apc misschien geen optie?
pi_111332969
Dacht dat APC voornamelijk slim fit had? Of heb ik een fit over het hoofd gezien.

Edit:
Ik denk dat ik nog eens rustig ga nadenken of ik zoveel geld over heb voor een meer premium jeans.
In ieder geval bedankt voor de hulp en mocht iemand toch de broek te binnen schieten laat het me dan vooral weten.

[ Bericht 59% gewijzigd door Grachtenpinguin op 09-05-2012 14:11:33 ]
  woensdag 9 mei 2012 @ 16:47:33 #254
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_111339858
@ Grachtenpinguin:

De nieuwe JB0400 is misschien wel precies wat je zoekt.
Blog
  woensdag 9 mei 2012 @ 16:58:12 #255
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111340375
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 16:47 schreef M1stral het volgende:
@ Grachtenpinguin:

Best dope. :Y
pi_111340470
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 00:44 schreef xSanjay het volgende:

[..]

Vet triest, was net aan het werk en kreeg een nabestelling van ene Sanjay.. En toen zat ik echt een halfuur te denken waarvan ik ook alweer een Sanjay 'kende' hahaha maar nu weet ik het weer :P
  woensdag 9 mei 2012 @ 17:20:47 #257
364499 xSanjay
What's the big deal?
pi_111341376
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 17:00 schreef ChicaChula het volgende:

[..]

Vet triest, was net aan het werk en kreeg een nabestelling van ene Sanjay.. En toen zat ik echt een halfuur te denken waarvan ik ook alweer een Sanjay 'kende' hahaha maar nu weet ik het weer :P
Haha wat fijn dat je ook buiten FOK! aan me denkt :P. Zal overigens niet van mij zijn, ik heb gewoon een Hollandse naam hoor :).
#FREEBAJSKORV
pi_111341839
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:55 schreef Grachtenpinguin het volgende:
Dacht dat APC voornamelijk slim fit had? Of heb ik een fit over het hoofd gezien.
APC petit standard heeft veel ruimte bij de thighs en een flinke taper. Als je niet te veel downsized heb je denk ik een perfecte fit. Ik raad max 2 maten naar beneden aan. Anders misschien die goedkope momotaro serie?
  woensdag 9 mei 2012 @ 18:13:46 #259
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111343364
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 17:33 schreef zeedrager het volgende:

[..]

APC petit standard heeft veel ruimte bij de thighs en een flinke taper. Als je niet te veel downsized heb je denk ik een perfecte fit. Ik raad max 2 maten naar beneden aan. Anders misschien die goedkope momotaro serie?
Als de WG strak zit past ie de PS ook niet denk ik. Ik ken z'n probleem. :P
pi_111344106
Thighs van de ps zijn toch niet groot? Zit mij strak en ik ben niet echt buffed ofzo.
(nog niet :9 )
Heb maar 1 maat gedownsized dus dan zou de thigh me normaal gesproken wijd moeten zijn.
Faka G
  woensdag 9 mei 2012 @ 18:45:44 #261
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_111344560
http://supertalk.superfut(...)findpost__p__2748682

Jammer van de beschadigingen, maar die honeycombs zijn echt ziek
pi_111344765
Erg nice idd
Faka G
  woensdag 9 mei 2012 @ 18:53:28 #263
364499 xSanjay
What's the big deal?
pi_111344910
Wow sick bok! En hij komt ook nog es uit Gouda :D! Zal wel voortaan z'n werkbroek zijn.

Toch wel een fine piece of art!
#FREEBAJSKORV
  woensdag 9 mei 2012 @ 18:55:42 #264
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_111345024
Kriebelt nu best wel eigenlijk om er 1 te bestellen :') :')
  woensdag 9 mei 2012 @ 19:02:03 #265
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_111345302
quote:
7s.gif Op woensdag 9 mei 2012 18:55 schreef bokkepoot het volgende:
Kriebelt nu best wel eigenlijk om er 1 te bestellen :') :')
Ach joh gewoon doen en 1 (of 2) huidige verkopen ;)
  woensdag 9 mei 2012 @ 19:07:58 #266
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_111345558
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2012 19:02 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Ach joh gewoon doen en 1 (of 2) huidige verkopen ;)
Nee want mijn collectie is aardig zo

..Binnenkort gaat mijn Sammie uit de rotatie maar daar heb ik al een vervanger voor
  woensdag 9 mei 2012 @ 19:16:10 #267
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_111345944
quote:
10s.gif Op woensdag 9 mei 2012 19:07 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Nee want mijn collectie is aardig zo
[ afbeelding ]
..Binnenkort gaat mijn Sammie uit de rotatie maar daar heb ik al een vervanger voor
Dan ook niet zeggen dat het kriebelt. :P
  woensdag 9 mei 2012 @ 19:21:11 #268
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_111346154
Meer is altijd beter O-)
pi_111346225
quote:
10s.gif Op woensdag 9 mei 2012 19:21 schreef bokkepoot het volgende:
Meer is altijd beter O-)
Psstt Samurai wind ;)

Somet heeft nice combs idd :)
pi_111346481
Pics van je sams :D
Faka G
pi_111346567
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 19:29 schreef Atta-boy het volgende:
Heb je interesse dan :P is namelijk voor sale ;)

http://s1238.photobucket.(...)urai%20wind-element/
  woensdag 9 mei 2012 @ 19:31:04 #272
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_111346577
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 19:22 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

Psstt Samurai wind ;)

Somet heeft nice combs idd :)
Ik wacht eerst even af totdat ik mijn Contest paartje binnen heb..Daarna heb ik vakantie en verdien ik geld genoeg daarvoor ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 19:29 schreef Atta-boy het volgende:
Regent hier nu keihard,ik zal morgen even proberen
  woensdag 9 mei 2012 @ 19:31:28 #273
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_111346605
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 19:30 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

Past hij nooit :D :P
pi_111347022
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 19:30 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

Nah past me niet lijkt me. Als ik voor een element zou gaan zou ik denk ik voor de earth gaan
Faka G
  woensdag 9 mei 2012 @ 19:48:19 #275
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_111347412
Die Earth word wat paars, is ook onzettend gaaf inderdaad . Ik vind de Void ook nog wel wat hebben,maar ik heb sowieso teveel wensen en te weinig benen
  woensdag 9 mei 2012 @ 20:05:15 #276
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111348356
Zoveel denim en maar één paar benen. ;(
  woensdag 9 mei 2012 @ 20:08:10 #277
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_111348499
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 20:05 schreef BigSmurf het volgende:
Zo weinig denim en toch content. Het kan wel. :P
  woensdag 9 mei 2012 @ 20:12:12 #278
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_111348714
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 20:05 schreef BigSmurf het volgende:
Gelukkig heb je nog ongeveer 60 jaar om zoveel mogelijk paar af te raggen :P
pi_111357259
Gister stonden er redelijk aantal denham's voor 60 euro online (ja vast oud qua model, maarja boeit mij het).

Binnenkort de eerste wasbeurt van mn nudie, nog tips qua temperatuur/duur?
Eerst denken, dan typen
  woensdag 9 mei 2012 @ 22:41:35 #280
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111357597
Mag ie krimpen, heb je al flink wat wear, wil je vintage of juist veel contrast? :)
pi_111358045
Ik heb hier twee paartjes die weg mogen voor weinig geld.
APC NS in zwart (raw), maat 32
Samurai 710xx indigo (raw), maat 34.

APCs zijn hebben misschien 1 maand wear (praktisch geen fades) en de Samurais hebben al best redelijke fades, prachtige denim overigens.
De reden dat ze wegkunnen is omdat ik (alweer een flinke poos geleden) ben afgevallen, en deze nooit meer worden gedragen. Had altijd in mijn hoofd om deze broeken apart te houden voor wanneer ik weer aan zou komen, maar dat zie ik eigenlijk niet meer gebeuren.. dus kunnen ze weg.

Mocht je geïnteresseerd zijn, even een berichtje sturen en ik beantwoord graag je vragen.
  woensdag 9 mei 2012 @ 22:51:48 #282
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_111358162
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 22:41 schreef BigSmurf het volgende:
Mag ie krimpen, heb je al flink wat wear, wil je vintage of juist veel contrast? :)
Nudies krimpen amper man. En wassen op 30 of 60 graden maakt ook niets uit. Het gaat erom hoe vaak je wast versus de wear die je erin steekt, dat bepaald het contrast. Niet de watertemperatuur.
Blog
  woensdag 9 mei 2012 @ 22:54:03 #283
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111358290
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 22:51 schreef M1stral het volgende:

[..]

Nudies krimpen amper man. En wassen op 30 of 60 graden maakt ook niets uit. Het gaat erom hoe vaak je wast versus de wear die je erin steekt, dat bepaald het contrast. Niet de watertemperatuur.
Als ie qua lengte net aan is, dan wil je hem gewoon koud wassen, en niet op 60 graden. Dan sta je achteraf namelijk flink aan de pijpen te rukken. Anders maakt het geen hol uit nee.
pi_111358305
quote:
Qua breedte wel qua lengte niet teveel, dus niet heel handig lijkt me.
Aardig veel gedragen, maar het is nou niet dat ik elke dag bergen beklom.

Als het qua temperatuur e.d. niet zoveel uitmaakt, gooi ik hem er binnenkort maar gewoon in. Dan zullen we het resultaat wel zien.
Eerst denken, dan typen
  woensdag 9 mei 2012 @ 22:57:13 #285
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_111358466
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 22:54 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Als ie qua lengte net aan is, dan wil je hem gewoon koud wassen, en niet op 60 graden. Dan sta je achteraf namelijk flink aan de pijpen te rukken. Anders maakt het geen hol uit nee.
Als de lengte net aan is, heb je een te kleine broek gekocht :P
Blog
  woensdag 9 mei 2012 @ 23:01:39 #286
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111358658
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 22:57 schreef M1stral het volgende:

[..]

Als de lengte net aan is, heb je een te kleine broek gekocht :P
Als wij gaan klagen bij onze momo's over een tekort aan lengte, dan is er iets flink misgegaan. :P
  woensdag 9 mei 2012 @ 23:06:17 #287
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_111358839
Ik ken mensen die blij zouden zijn met 37 inch aan inseam :P
  woensdag 9 mei 2012 @ 23:26:14 #288
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_111359668
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 23:01 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Als wij gaan klagen bij onze momo's over een tekort aan lengte, dan is er iets flink misgegaan. :P
Haha... Doet me denken aan een post op SF van een tijdje geleden. Iemand had een broek met een veel te lange inseam dus met een chainstitch laten hemmen bij SE. Was er iets verkeerd gegaan waardoor die broek veel te kort gehemmed was. En dan echt te kort, niet een halve inch ofzo... Nee, het waren bijna shorts.
Blog
  woensdag 9 mei 2012 @ 23:38:15 #289
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111360172
Toch lullig, zit je gespannen te wachten, ein-de-lijk je broek binnen, doos open, aantrekken en dan... huh? :') :D
pi_111363513
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 16:47 schreef M1stral het volgende:
@ Grachtenpinguin:

Heb even snel naar de measurements gekeken en het ziet er inderdaad erg goed uit!
Geen groot fan van de battlestripes dus dan zou ik eerder gaan voor de 0401 maar heel erg bedankt.

Moet van de week even de precieze maten met mijn huidige broeken vergelijken maar ik ben nu al enthousiast, dank u fok!.
pi_111366030
quote:
Wat moet je anders doen bij het wassen om vintage of juist meer contrast te krijgen?

Aan de binnenkant staat bij mij dat je wel meer contrast krijgt als je op 60 graden wast. Misschien ligt dat aan de kwaliteit?
  donderdag 10 mei 2012 @ 09:00:06 #292
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111366624
Doorraggen vooral. Veel wassen tussendoor zorgt voor egalere fades, terwijl weinig wassen en ook pas na hele lange tijd zorgt voor meer contrast.
pi_111387385
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 09:00 schreef BigSmurf het volgende:
Doorraggen vooral. Veel wassen tussendoor zorgt voor egalere fades, terwijl weinig wassen en ook pas na hele lange tijd zorgt voor meer contrast.
Oke, zag idd dat bij die link die bokkepoot had geplaatst dat er jeans veel gewassen worden. Maar ben zelf toch van plan om voor de 6 maanden te gaan :D

Er staan wel echt super mooie jeans bij daar :9 En ook wel een paar aparte zoals deze

pi_111387940
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:48 schreef Ditty het volgende:

[..]

Oke, zag idd dat bij die link die bokkepoot had geplaatst dat er jeans veel gewassen worden. Maar ben zelf toch van plan om voor de 6 maanden te gaan :D

Er staan wel echt super mooie jeans bij daar :9 En ook wel een paar aparte zoals deze

[ afbeelding ]
gewoon helemaal niet wassen ^O^
Faka G
  donderdag 10 mei 2012 @ 19:09:20 #295
364499 xSanjay
What's the big deal?
pi_111388210
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:48 schreef Ditty het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
De TFDBC :9~ :9~
#FREEBAJSKORV
  donderdag 10 mei 2012 @ 19:10:22 #296
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_111388244
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 19:09 schreef xSanjay het volgende:

[..]

De TFDBC :9~ :9~
:N :N :N Het is de Thin Finn Black Coated Indigo. Niet de Dry Black Coated :P
  donderdag 10 mei 2012 @ 19:12:03 #297
364499 xSanjay
What's the big deal?
pi_111388307
quote:
10s.gif Op donderdag 10 mei 2012 19:10 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

:N :N :N Het is de Thin Finn Black Coated Indigo. Niet de Dry Black Coated :P
Klopt! Ik wilde hem net editen.. ik zag het niet optimaal maar het is idd degene die naar een indigo kleur gaat :P
#FREEBAJSKORV
  donderdag 10 mei 2012 @ 19:14:05 #298
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_111388393
Is officieel ook geen dry he :P
  donderdag 10 mei 2012 @ 19:15:33 #299
364499 xSanjay
What's the big deal?
pi_111388458
quote:
10s.gif Op donderdag 10 mei 2012 19:14 schreef bokkepoot het volgende:
Is officieel ook geen dry he :P
Nee gewoon een wassing die je eraf "slijt" toch?
#FREEBAJSKORV
  donderdag 10 mei 2012 @ 19:16:50 #300
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_111388504
Elke broek fade eigenlijk..Sommige meer dan andere
  donderdag 10 mei 2012 @ 19:17:21 #301
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_111388521
En dicht