De Trans-Atlantische slavenhandel behelsde alleen al 12 miljoen mensen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:17 schreef waht het volgende:
[..]
Die gaat tot de dag van vandaag door in ieder geval.
Men accepteert cultuur sneller wanneer ze in de loop van een geweer kijkt.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aan de laars lappen, dat klinkt zo zwaar. We moesten beschaving en cultuur brengen, dat gaat nu eenmaal met vallen en opstaan.
Een waarschuwing.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:20 schreef EchtGaaf het volgende:
Wat is da nou weer.....Met rode letters,,, "Voordat je reageert Hoppa!
Dat wordt in de moderne tijd binnen een jaar verscheept. Alles is omvangrijker geworden.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:19 schreef remlof het volgende:
[..]
De Trans-Atlantische slavenhandel behelsde alleen al 12 miljoen mensen.
Ach, ook dat is weer wat overdreven. Je kan ook gewoon de kinderen afnemen van barbaren of castratie verplicht stellen, dan lost het probleem zich ook wel op.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:20 schreef waht het volgende:
[..]
Men accepteert cultuur sneller wanneer ze in de loop van een geweer kijkt.
We kunnen niet ontkennen dat het wel degelijk mee heeft geholpen in de opbouw der welvaart? Het goedkoop opdelven van grondstoffen in Noord- en Zuid-Amerika door dit land in te pikken, Indonesiers forceren bepaalde producten te produceren zodat Nederlanders dit met flinke winst konden doorverkopen, mogelijk de trans-Atalantische slavenhandel, het aan de opium brengen van de Chinese bevolking, importtarieven werpen op de goederen van de lokale bevolking uit de kolonien zodat je eigen productie goedkoper is om in diezelfde afzetmarkten af te zetten.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Vandaar dat eigenlijk alleen westerse landen of flink vooruit geholpen koloniën een fatsoenlijk welvaartsniveau kennen? Beetje vreemde redenatie hoor maar dat zou kunnen.
Noem eens wat cultuurgebieden op die de successen van het westen kunnen evenaren? Laten we beginnen bij een indianenvolk decimeren en hun land inpikken en het in de gaskamers duwen van een eigen religieuze minderheid.quote:Want buiten het westen was men zo aardig voor elkaar? Het zou heel mooi zijn wanneer dat klopte maar je bent hier wat optimistisch.
Ik ageer enkel tegen het morele vingertjes wijzen van volkeren die zelf niets tot nauwelijks klaar hebben gespeeld, de kennis en kunde van andere landen gebruiken, en tegelijkertijd andere volkeren mietjes noemen die geen grote gruwelijkheden op hun naam hebben staan. Allemaal prima hoor, maar als we oog om oog, tand om tand willen spelen, dan worden Nederlanders binnen de kortste keren weggevaagd, Nederland door kolonisten bevolkt ten goede van het moederland. Dat is uiteraard ook een optie, als je dat allemaal niet zo erg vind. Er zijn wel wat ultranationalisten in de niet-westerse wereld die denken dat hun land het middelpunt der aarde is en zelfs Hitler aanbidden (niet vanwege de joden overigens).quote:Aha. Overigens is deze stelling historisch gezien niet juist maar ik geloof niet dat je je daar erg druk om maakt
Singapore en Hong Kong niet.quote:Ze hebben allen een flinke achterstand.
Fair enough. Maar je wilt erkennen dat het westerse economische model superieur is?quote:Stadsstaatjes als vergelijkingsmateriaal nemen is niet zo heel logisch. We vergelijken die toch ook niet met Monaco?
Noem eens een paar landen dat met de westerse huidige arbeidsomstandigheden rijk is geworden?quote:Dat gebeurt in vele delen van het door jou bejubelde 'niet-westen', jij hebt geen problemen met kinderen verkopen of in onderpand geven, ik heb daar wat meer problemen mee.
John McClain heeft anders wel vaak grote criminelen opgepakt.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:25 schreef eriksd het volgende:
Surrogates was een boutfilm trouwens, zeg ik als Bruce Willis adept.
Logisch, het was een reactie op de opkomst van het kapitalisme.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:25 schreef De_Guidance het volgende:
Maar het communisme is natuurlijk wel een westers exportproduct , dus de Rode Khmer en Mao zijn lekker de schuld van l'ouest.
En die gekke Aziaten dachten dat het een goed idee was ook.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Logisch, het was een reactie op de opkomst van het kapitalisme.
Mensen worden niet blij van de vreugdekreet Hoppa!quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ikke nie begrijpen, maar dat ligt vast aan mij..
Verwarrend met B_A.quote:
Ik denk steeds dat je B_A bent, omdat ik vluchtig naar UI's kijk en daar users aan koppel.quote:
Sudan is een overgangsgebied tussen de arabieren en zwarten. Die hebben enkele millenia voorsprong, vanaf de Egyptenaren, op onderdrukking en slavernij. Op wikipedia noemen ze Darfur tot de 20e eeuw het centrum van de slavernij, maar het gaat vandaag de dag nog steeds door. Naast dat Sudan haar eigen volksverdrijving op haar naam heeft staan. En de dagelijkse onderdrukking van vooral vrouwen uit naam van de Islam.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:19 schreef remlof het volgende:
[..]
De Trans-Atlantische slavenhandel behelsde alleen al 12 miljoen mensen.
Mercatorpleinquote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:29 schreef waht het volgende:
eriksd, ga je nog kijken?
AMSTERDAM - Burgemeester Eberhard van der Laan van Amsterdam is bezorgd dat een demonstratie van krakers dinsdagavond uit de hand loopt.
En daar moet je een WO studie voor gevolgd hebben?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:29 schreef Friek_ het volgende:
"Als uw zoontje en dat van de buurman in het water vallen, dan heeft u het recht om eerst uw eigen zoontje uit het water te halen. Maar als uw zoontje kan zwemmen en dat van de buren niet, dan heeft u de morele plicht het kind van uw buren eerst uit het water te halen."
-- Etienne Vermeersch, hoogleraar filosofie, over het principe 'eigen volk eerst'
Ik schrik ook steeds als ik op invoeren druk.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:29 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik denk steeds dat je B_A bent, omdat ik vluchtig naar UI's kijk en daar users aan koppel.
De Mongoolse expansie, bij voorbeeld.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:25 schreef Zienswijze het volgende:
We zijn er weer
Noem eens wat cultuurgebieden op die de successen van het westen kunnen evenaren? Laten we beginnen bij een indianenvolk decimeren en hun land inpikken en het in de gaskamers duwen van een eigen religieuze minderheid.
Ik dacht dat je een fan was van dit soort optredens van de boze kanslozen-brigade.quote:
Pretstudies voor de winst.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:29 schreef Cerbie het volgende:
[..]
En daar moet je een WO studie voor gevolgd hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |