abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 mei 2012 @ 11:44:05 #1
321382 vandermar
Binnen gek, Buitengewoon!
pi_110990358
Iedereen kent deze slopende ziekte wel, je kunt er niet van genezen en ik moet even mijn ei kwijt in het kort.

Mijn oma is vanacht aan deze slopende ziekte gestorven op de leeftijd van 67 jaar. Anderhalf jaar terug werd de kanker ontdekt bij mijn oma en nu is ze er dus aan gestorven. Ik vind het echt vreselijk, ik kon altijd bij mijn oma terecht wanneer ik ergens mee zat maar dat kan nu dus niet meer. Ik huil bijna nu ik dit type :'(

Ik heb eerder iemand meegemaakt met kanker maar dit was in mijn jongere jaren toen ik 7 jaar was en heb ik dus niet bewust meegemaakt.

Hebben jullie ook mensen uit jullie buurt met deze ziekte of die zijn gestorven aan de ziekte?

Ik moet gewoon even mijn ei kwijt en wist niet goed waar dit te plaatsen.
RvP; Feyenoord
Op maandag 17 juni 2013 00:00 schreef alors het volgende:
Ik hoop dat Suarez er huilend afgaat met rood.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 11:48:16 #2
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_110990521
Ja. Maar ook mensen welke weer een aanal jaren kankervrij zijn.
pi_110990532
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 11:44 schreef vandermar het volgende:
Iedereen kent deze slopende ziekte wel, je kunt er niet van genezen en ik moet even mijn ei kwijt in het kort.

Mijn oma is vanacht aan deze slopende ziekte gestorven op de leeftijd van 67 jaar. Anderhalf jaar terug werd de kanker ontdekt bij mijn oma en nu is ze er dus aan gestorven. Ik vind het echt vreselijk, ik kon altijd bij mijn oma terecht wanneer ik ergens mee zat maar dat kan nu dus niet meer. Ik huil bijna nu ik dit type :'(

Ik heb eerder iemand meegemaakt met kanker maar dit was in mijn jongere jaren toen ik 7 jaar was en heb ik dus niet bewust meegemaakt.

Hebben jullie ook mensen uit jullie buurt met deze ziekte of die zijn gestorven aan de ziekte?

Ik moet gewoon even mijn ei kwijt en wist niet goed waar dit te plaatsen.
Allereerst gecondoleerd. Mijn schoonmoeder (borst) en mijn vader (lip) hebben ook kanker gehad. Beiden zijn er volledig van hersteld, vandaar het dikgedrukte in de quote. Het is wel een heftige periode vol onzekerheid. Sterkte.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 11:49:28 #4
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_110990562
Ja, mijn oudtante is aan darm of maagkanker gestorven. Maar je kan van kanker wel genezen hoor.
Op vrijdag 24 augustus 2012 21:25 schreef LittleBrownie het volgende:
Boks van Bendoe _O_
  dinsdag 1 mei 2012 @ 11:50:55 #5
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_110990609
Veel sterkte TS.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 11:51:54 #6
321382 vandermar
pi_110990648
Ik dacht dat je alleen schoon kon zijn, genezen is toch dat je het zeker niet meer hebt? Ik voel mij echt rot van binnen en ben achteraf blij dat ik gister niet los ben gegaan op koninginnedag.

Vrijdag is de begrafenis. Ik heb 4 uur lang niets gedaan, kon niet huilen of lachen. Ik wist niet waar ik het moest zoeken.
RvP; Feyenoord
pi_110990658
Sterkte TS

Mijn moeder heeft kanker. Maar we blijven optimistisch. Pas toen dit zo dichtbij is gekomen werd ik bewust van dat het ieder moment over kan zijn. Leef bij de dag en geniet van ieder moment dat je krijgt :)
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_110990714
Mijn pa en oom hebben het
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
  dinsdag 1 mei 2012 @ 11:57:31 #9
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_110990814
Ik heb weleens iemand horen zeggen dat je van kanker niet kunt genezen, je overleeft alleen de behandeling.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  dinsdag 1 mei 2012 @ 11:59:23 #10
244933 trovey
Nachtoele
pi_110990868
Sterkte vandemar, het leven ziet er nu inktzwart uit maar het gaat beter worden, echt waar. :* Heb zelf ervaring met mijn vader met deze ziekte (longkanker en binnen een half jaar overleden) en het blijft inderdaad een waardeloos iets. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_110990884
Gecondoleerd ;(
Mijn moeder is helaas een aantal maanden geleden overleden aan kanker. ;(
pi_110990942
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 11:57 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik heb weleens iemand horen zeggen dat je van kanker niet kunt genezen, je overleeft alleen de behandeling.
Helaas kan je het wel zo stellen en heb het zelf ook zo ervaren. Het is meer uitstel van executie.
Mijn moeder was in april 2011 "schoon" verklaard, maar in juli was het nog erger teruggekomen. :(
  dinsdag 1 mei 2012 @ 12:03:19 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_110991010
TS, gecondoleerd.

Verder vind ik jullie wel erg somber over kanker. Ik ken er genoeg die het hebben gehad in een inmiddels ver verleden. Het hoeft niet terug te komen.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 12:04:27 #14
139330 TNA
For the stars that shine
pi_110991032
Veel sterkte toegewenst, TS.

En natuurlijk kun je genezen van kanker. Ja, de ziekte kan terugkomen, maar zo beschouwd kun je ook niet genezen van een oorontsteking.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 12:04:52 #15
333374 Lithia
Too serious
pi_110991038
Mijn tante, waar ik een goede band mee heb (tegenwoordige tijd, omdat ik nog steeds aan haar denk), was ook gestorven aan borstkanker.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  dinsdag 1 mei 2012 @ 12:05:16 #16
321382 vandermar
pi_110991047
Bedankt allemaal :) ik kan wel een opkikker gebruiken!

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 12:01 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Helaas kan je het wel zo stellen en heb het zelf ook zo ervaren. Het is meer uitstel van executie.
Mijn moeder was in april 2011 "schoon" verklaard, maar in juli was het nog erger teruggekomen. :(
Bij mijn oma was precies hetzelfde, met een operatie was het weggehaald en daarna met bestraling leek er niets meer te zijn (Februari 2011) In Augustus ging ze voor de maandelijkse controle terug en er was weer heel veel met uitzaaiingen en sindsdien ging het heel erg snel vergafwaarts. De laatste maanden dronk en at ze bijna niet.

Volgende week zaterdag zouden ze zoveel jaar getrouwd zijn (opa en oma) nu is alleen opa er nog.
RvP; Feyenoord
  dinsdag 1 mei 2012 @ 12:06:26 #17
244933 trovey
Nachtoele
pi_110991080
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 12:03 schreef Lienekien het volgende:
TS, gecondoleerd.

Verder vind ik jullie wel erg somber over kanker. Ik ken er genoeg die het hebben gehad in een inmiddels ver verleden. Het hoeft niet terug te komen.
Je moet een beetje geluk hebben met kanker ;) ...of je een soort hebt die een kleine of grote overlevingskans heeft :{ Een oud-buurvrouw van me is een paar weken geleden alsnog gestorven aan leukemie...was 12 jaar schoon (oke, wel een wrak door de behandeling :{ ) en toen kwam het terug....binnen de kortste keren was het over, midden 50 geworden ;( mIk ken echter ook mensen die er met één operatie vanaf waren en sindsdien een gewoon leven leiden.
Optimist tot in de kist
  dinsdag 1 mei 2012 @ 12:06:36 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_110991085
Oh, dat is heel verdrietig, voor je opa.
pi_110991106
Gecondoleerd TS.

Ik heb best wat mensen om mij heen gehad (buurman, tante, oma's en opa's en goeie kennissen) die kanker hebben en er van genezen zijn of er helaas door zijn overleden, maar het meest dichtbij is toch wel mijn broertje:

Mijn broertje heeft helaas (schildklier-) kanker. Hij heeft inmiddels 2 operaties achter de rug en een jodiumslok achter de kiezen, maar het is helaas nog niet weg. Op dit moment is het te klein om te opereren, en aangezien je zo'n slok maar een aantal keer in je leven mag nemen en mijn broer nog behoorlijk jong is, willen ze nu gaan wachten tot de kanker weer gaat groeien zodat het wel operatief te verwijderen is.

Hij heeft toevallig deze week weer een scan van zijn nek. Ben benieuwd!
De bloedwaardes zagen er in ieder geval 'goed' uit. Ook zijn ze nog wat aan het experimenteren met de hormonen en kalktabletten, om dit mooi in evenwicht te krijgen. Daar wordt ie af en toe ook nog wel een beetje ziek van.
pi_110991113
Mijn man is gestorven aan longkanker, 9 maand na diagnose.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 12:09:28 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_110991182
quote:
3s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 12:07 schreef Anne het volgende:
Gecondoleerd TS.

Ik heb best wat mensen om mij heen gehad (buurman, tante, oma's en opa's en goeie kennissen) die kanker hebben en er van genezen zijn of er helaas door zijn overleden, maar het meest dichtbij is toch wel mijn broertje:

Mijn broertje heeft helaas (schildklier-) kanker. Hij heeft inmiddels 2 operaties achter de rug en een jodiumslok achter de kiezen, maar het is helaas nog niet weg. Op dit moment is het te klein om te opereren, en aangezien je zo'n slok maar een aantal keer in je leven mag nemen en mijn broer nog behoorlijk jong is, willen ze nu gaan wachten tot de kanker weer gaat groeien zodat het wel operatief te verwijderen is.

De bloedwaardes zagen er in ieder geval 'goed' uit. Ook zijn ze nog wat aan het experimenteren met de hormonen en kalktabletten, om dit mooi in evenwicht te krijgen. Daar wordt ie af en toe ook nog wel een beetje ziek van.
Sterkte met je broer. (Ik heb ook schildklierkanker gehad.)
  dinsdag 1 mei 2012 @ 12:10:10 #22
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110991212
Ik denk dat iedereen wel mensen in zijn/haar directe omgeving kent met kanker.. Gelukkig hebben de meeste mensen in mijn omgeving het overleefd omdat ze er erg op tijd bij waren.
pi_110991257
quote:
Gecondoleerd TS.

Sterkte!
pi_110991341
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 12:11 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Sterkte!
Dankje :).

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 12:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Sterkte met je broer. (Ik heb ook schildklierkanker gehad.)
Dankje! En je bent daar compleet van genezen? Middels een operatie? Ik neem aan dat jij ook nog medicijnen slikt? Gaat dat een beetje goed of heb je daar bijwerkingen van?

Als je geen behoefte hebt om op die vragen antwoord te geven, snap ik dat trouwens ook ;).

[ Bericht 24% gewijzigd door Anne op 01-05-2012 12:34:51 ]
  dinsdag 1 mei 2012 @ 12:14:58 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_110991409
quote:
3s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 12:13 schreef Anne het volgende:

[..]

Dankje! En je bent daar compleet van genezen? Middels een operatie? Ik neem aan dat jij ook nog medicijnen slikt? Gaat dat een beetje goed of heb je daar bijwerkingen van?

Als je geen behoefte hebt om op die vragen antwoord te geven, snap ik dat trouwens ook ;).
Ik stuur je even een PM.
pi_110992353
Sterkte vandermar. Is altijd heel lastig, veel succes met het verwerken! Ik weet hoe het voelt (niet per se met doden)
  dinsdag 1 mei 2012 @ 13:15:55 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_110993306
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 12:01 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Mijn moeder heeft tot twee keer toe borstkanker gehad en is nu 'gewoon' genezen.
Precies zoals de artsen het ook noemen als je vijf jaar kankervrij bent.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 13:19:03 #28
244933 trovey
Nachtoele
pi_110993410
Soms ben ik heel blij dat hart- en vaatziektes bij ons de hit is in de familie en niet kanker :{ . Mijn vader kreeg beide dus die had dubbel pech maar als ik de keuze had om ergens aan te sterven dan maar hart- en vaatziektes, je hebt dan ieder geval het voordeel dat de lijdensweg meestal kort (maar heftig) is als het echt heel fout zit.
Optimist tot in de kist
  Admin dinsdag 1 mei 2012 @ 13:22:46 #29
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_110993542
quote:
Gecondoleerd TS.

Sterkte, en uiteraard ook voor TS.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 13:26:05 #30
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_110993640
Enorm veel sterkte, dat blijft moeilijk!

Helaas heb ik te veel mensen verloren aan kanker, een opa is er aan overleden, een oma heeft nu longkanker.
De opa van mijn man is er ook aan overleden.
Mijn neef is op 31 jarige leeftijd overleden aan een vorm van Leukemie.
En een vriendin zit helaas nu in haar laatste stadium en zal waarschijnlijk binnen nu en 3 maanden ovelijden.

Maar mijn schoonvader en twee vriendinnen zijn beide overlevers en schoon op het moment.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 1 mei 2012 @ 13:28:51 #31
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_110993734
Ja. Vorig jaar mijn neef op 35 jarige leeftijd.
3 jaar terug een vriendin op 29 jarige leeftijd
5 jaar terug een vriend op 32 jarige leeftijd.
Afgelopen maand mijn buurvrouw (ergens in de 50)
Een ex-vriendin van mij had op 4 jarige leeftijd al kanker gehad, is nu rond de 30 en de enige die ik ken die het ook overleefd heeft.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  dinsdag 1 mei 2012 @ 13:36:45 #32
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_110993986
Veel sterkte allemaal, 'gelukkig' zitten er bij ons in de familie meer hersenbloedingen en hart/vaat ziekten.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 13:38:23 #33
244933 trovey
Nachtoele
pi_110994022
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 13:36 schreef Swiffer het volgende:
Veel sterkte allemaal, 'gelukkig' zitten er bij ons in de familie meer hersenbloedingen en hart/vaat ziekten.
Soms ben je er inderdaad "blij"mee als je zo de verhalen leest van andere users. ;( Sterkte allemaal die ermee te maken hebben (gehad). :*
Optimist tot in de kist
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:06:35 #34
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_111009571
Sterkte!

Mijn opa is er door aan overleden, mijn oma had het haar halve leven en is uiteindelijk overleden aan allzheimer.
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
pi_111016864
Het is gewoon heel erg triest wanneer er mensen met kanker sterven. Ik vind het heel erg voor je, ts :{ Ik ken geen mensen vanuit mijn omgeving die kanker hebben en daar ben ik toch stiekem dankbaar voor. Ik zou gods niet weten hoe ik ermee om moet gaan. Iedereen heeft het cel kanker, bij de een ontwikkelt het en bij de ander weer niet.
pi_111020545
Ex kanker patiėnt meldt! Ik vond het al een beetje vreemd dat er geen topic voor mensen met kanker hebben, behalve de msmmapoli, of misschien heb ik niet goed gezocht.
Enfin mijn ervaringen:
2001 baarmoederhalskanker, operatie en serie bestralingen.
2002 uitzaaiing ontdekt, chemo kuur en serie bestralingen.
2005 melanoom, operatie.
2011 2012 schildklierkanker, 2 operaties en jodiumslok.
Tot nu toe alles overleefd. Maar spannende en onzekere tijden!
  dinsdag 1 mei 2012 @ 23:20:06 #37
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_111021038
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 23:11 schreef _Joy_ het volgende:
Ex kanker patiėnt meldt! Ik vond het al een beetje vreemd dat er geen topic voor mensen met kanker hebben, behalve de msmmapoli, of misschien heb ik niet goed gezocht.
Enfin mijn ervaringen:
2005 melanoom, operatie.
Damn, hoeveel kan je lichaam aan denk ik dan. Maar respect _Joy_ !
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  dinsdag 1 mei 2012 @ 23:26:53 #38
321382 vandermar
pi_111021369
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 23:11 schreef _Joy_ het volgende:
Enfin mijn ervaringen:
2005 melanoom, operatie.
Je hebt al veel te verduren gehad zo te lezen, echt diep respect voor mensen die al die bestralingen en behandelingen doormaken. Mijn oma werd medicijnen gegeven maar het leek er meer op dat ze juist daardoor achteruit ging.

Vrijdag op begrafenis :'( niet de eerste keer een begrafenis maar ik vind het altijd erg vervelend, ik voel mij totaal niet op mijn gemak.
RvP; Feyenoord
pi_111021374
Mijn vader heeft stembandkanker gehad en is nu al meer dan 5 jaar schoon, dus ook volledig genezen volgens de doktoren.
Mijn beide opa's zijn overleden aan longkanker na een kort en slopend ziekbed.
De beste vriendin van mijn moeder is overlever van borstkanker.
En vast nog wel meer, maar ik kan ze zo even niet bedenken.
pi_111022422
Mijn man, Michaėl (andere helft van onze username en 38 jaar) is 9 maanden geleden overleden aan darmkanker, na 15 maanden ziek te zijn geweest.

Kanker sucks.

Iedereen veel sterkte die dit nodig heeft.
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
pi_111073355
Iedereen heel veel succes en sterkte gewenst, speciaal ts voor morgen.
Het is gewoon een verschrikkelijke, onvoorspelbare ziekte.
pi_111074801
Ts, gecondoleerd en sterkte morgen :*

Ik heb zelf kanker gehad, verder niemand in mijn omgeving gelukkig :)
pi_111075721
Gecondoleerd met je verlies en veel sterkte morgen.
Sterkte iedereen die met de ziekte in aanraking komt direct of indirect.

Op dit moment is mijn moeder in behandeling voor darmkanker in de dikke darm. Even voor Sinterklaas werd het ontdekt en ze is super snel onder het mes gegaan.
In totaal is er zo'n halve meter darm verwijderd en daarna is ze begonnen met chemo.Helaas is begin deze week de chemo stopgezet omdat haar lichaam er zwaar allergisch op reageert. De bijwerkingen beginnen te gevaarlijk te worden vooral in combinatie met haar copd/astma.

Maar ze had al 6 sessies gehad en de artsen zijn erg positief over haar kansen. Er waren geen uitzaaingen gevonden en zelf is ze nog altijd vol postiviteit en moed.

En wat betreft van kanker genezen. Bij vele kankers kan je na 5 jaar kanker "vrij" worden verklaard. Volgens de oncoloog betekende dit in mijn moeders geval dat de kans dat haar kanker terugkomt even groot is dat ze spontaan een ander (soort) kanker gaat ontwikkelen.

Maar volgens mij kan je er inderdaad van genezen. Er zijn nog steeds mensen die kanker krijgen de behandeling ingaan en daarna nog een heel leven hebben zonder dat er kanker terugkomt.
pi_111080112
Mijn tante aan slokdarmkanker, mijn opa aan longkanker. Het is een kut ziekte :(
I solemnly swear i'm up to no good
pi_111097182
veel sterkte ts.
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:37:19 #46
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_111098176
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 23:26 schreef vandermar het volgende:

[..]

Je hebt al veel te verduren gehad zo te lezen, echt diep respect voor mensen die al die bestralingen en behandelingen doormaken. Mijn oma werd medicijnen gegeven maar het leek er meer op dat ze juist daardoor achteruit ging.

Vrijdag op begrafenis :'( niet de eerste keer een begrafenis maar ik vind het altijd erg vervelend, ik voel mij totaal niet op mijn gemak.
Gecondoleerd en sterkte met het verlies. Een begrafenis is altijd ingrijpend, 28 december 2011 is mijn vader overleden aan alvleesklierkanker. vanaf de diagnose tot aan het overlijden zaten slechts 3 weken.
Kanker, een vreselijke ziekte.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  † In Memoriam † donderdag 3 mei 2012 @ 19:46:51 #47
34726 Fratz
Max
pi_111098686
Gecondoleerd met je verlies.
Heb zelf borstkanker met uitzaaiingen naar de botten en de longen.
Ik kan het me goed voorstellen dat het heel moeilijk voor je is. Sterkte!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_111120173
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:46 schreef Fratz het volgende:
Gecondoleerd met je verlies.
Heb zelf borstkanker met uitzaaiingen naar de botten en de longen.
Ik kan het me goed voorstellen dat het heel moeilijk voor je is. Sterkte!
Oei fratz, klinkt heel akelig! Hoe zijn ze je aan het behandelen? Veel sterkte.
  † In Memoriam † vrijdag 4 mei 2012 @ 11:12:09 #49
34726 Fratz
Max
pi_111121466
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:27 schreef _Joy_ het volgende:

[..]

Oei fratz, klinkt heel akelig! Hoe zijn ze je aan het behandelen? Veel sterkte.
Dank je :)
Op het moment heb ik hormoontherapie en chemotherapie. Daarnaast krijg ik bestraling voor pijnbestrijding (indien nodig). Alles gericht op levensverlening want genezing zit er niet in.
pi_111123246
Dat dacht ik al toen ik jouw eerste reactie las. Wat erg!! Is het een beetje te doen, al de behandelingen? Nogmaals heel veel sterkte, hopelijk kunnen ze nog heel lang verlengen.
pi_111138134
Fratz, heel veel sterkte voor jou en je omgeving :* wat _joy_ zegt, hopelijk kunnen ze heel lang verlengen zonder al te veel pijn.
pi_111139070
Hoe is het vandaag gegaan ts?
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:19:41 #53
321382 vandermar
pi_111146225
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 18:53 schreef _Joy_ het volgende:
Hoe is het vandaag gegaan ts?
Aardig dat je het vraagt :)

Het was een mooie dienst met echt ontzettend veel mensen en er hing een goede en vreugdelijk sfeer :) af en toe werd er wel iemand emotioneel maar de meeste mensen hadden wel een vredig gevoel. Mijn oma leed teveel en het is maar beter zo.

Mijn opa pakt het ook prima op en doet eigenlijk zoals hij altijd deed. :)
RvP; Feyenoord
  zaterdag 5 mei 2012 @ 20:38:00 #54
369523 Governo
You made my day!
pi_111179177
Mijn oma is er ook aan gestorven op haar 69e. Mijn opa heeft het gehad en het overleefd :)
Maar volgens mij zit het in de familie :'(
pi_111179397
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 09:55 schreef Bubbles90. het volgende:
Ts, gecondoleerd en sterkte morgen :*

Ik heb zelf kanker gehad, verder niemand in mijn omgeving gelukkig :)
1990, zo jong.
pi_111179536
mijn vader :'(
pi_111179555
TS, sterkte en gecondoleerd.

Verder ook aan iedeen in dit topic met familie of vrienden met deze rotziekte sterkte.

En Fratz, aan jou nog het meest. Ik werd even stil van jouw post. Ik hoop dat je z min mogelijk pijn hebt ervan.
Whatever...
pi_111182466
Het is gewoon een verschrikkelijke rotziekte en als je het overleeft is het nog een zware tijd met behandelingen.
  zondag 6 mei 2012 @ 00:39:48 #59
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_111189645
Heel veel sterkte en gecondoleerd TS.
Heel veel sterkte naar iedereen die met deze k*tziekte te maken krijgt, tis echt een ramp...
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_111368526
Sterkte, iedereen met deze ziekte of een familielid die er aan lijdt. Doodsoorzaak nr 1, geluk bij een ongeluk een ouderdomsziekte (dacht ik altijd), maar in het ziekenhuis heb ik zoveel jonge vrouwen met een mammaca gezien....

Mijn schoonzus is terminaal, uitgezaaid mammacarcinoom. Net 60, moeder van 3 dochters, sinds een paar jaren grootmoeder van 6 (!) kleinkinderen. Die heeft ze geboren zien worden, maar mag ze GVD niet zien opgroeien, wat GVD is het toch klote. Zoveel klootzakken op de wereld die je graag die ziekte gunt, maar die het niet krijgen en mijn schoonzus die nooit iemand iets naars heeft aangedaan, altijd zorgt voor anderen/man/kinderen&kleinkinderen krijgt die kloteziekte, GVD!

quote:

Dacht dat de I-131 slok wel herhaald mag worden, als het lichaam (bloed) weer hersteld is. Nadelen zijn er op lang termijn hoegenaamd niet aan die I-131 slok.

Schildkliercarcinoom (anaplastisch c.a. uitgezoderd) is één van de best behandelbare carcinomen, genezing >70 - 95%
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_111371084
Dan zitten de drie artsen te liegen B-) .

Ik kan ook niets vinden over bijwerkingen op lange termijn bij een slok hoor, maar ik weet niet hoe dat precies zit bij meerdere slokken. Daarnaast heeft de eerste slok niet geholpen, dus een tweede slok, nu vlak achter de eerste heeft sowieso weinig nut.

Edit: ik heb het nagevraagd en het schijnt dus niet goed te zijn voor je ruggenmerg.

En het is ook goed te behandelen (al ligt het trouwens wel aan welke vorm je hebt), dat heb ik nergens anders beweerd en de vooruitzichten zien er gelukkig ook nog steeds goed uit, al speelt dit nu wel inmiddels bijna 2 jaar en het is dus nog steeds niet over en weg ;). Verder ga ik er niet op in :P. Da's te privé.

Ook sterkte gewenst aan alle andere mensen hier die te maken hebben met deze rotziekte :*.

[ Bericht 4% gewijzigd door Anne op 10-05-2012 18:55:20 ]
pi_111382784
Sterkte TS, en alle anderen in dit topic

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 12:03 schreef Lienekien het volgende:
TS, gecondoleerd.

Hier wou ik nog even op terugkomen. Ik denk dat de meeste mensen die overleven het er niett graag over hebben, en dat het langzaam naar de achtergrond verdwijnt. Mensen die overleden zijn aan kanker blijven natuurlijk voor eeuwig in je geheugen gegrift. Dat vertekend ook wel.
  donderdag 10 mei 2012 @ 17:18:26 #63
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111383868
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 16:54 schreef fh101 het volgende:
Sterkte TS, en alle anderen in dit topic

[..]

Hier wou ik nog even op terugkomen. Ik denk dat de meeste mensen die overleven het er niett graag over hebben, en dat het langzaam naar de achtergrond verdwijnt. Mensen die overleden zijn aan kanker blijven natuurlijk voor eeuwig in je geheugen gegrift. Dat vertekend ook wel.
Ik vind het zelf geen probleem om het erover te hebben, maar de aanleiding moet er wel zijn. En niet iedereen die ik later heb leren kennen, weet het van me. Al heb ik een goed zichtbaar litteken. Mensen vragen daar zelden naar.
pi_111386919
belachlijk dat er voor deze ziekte nog steeds geen geneesmiddel is uitgevonden met alle technologie van nu
  † In Memoriam † donderdag 10 mei 2012 @ 18:38:27 #65
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111386970
quote:
13s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:37 schreef EilandjeOnline het volgende:
belachlijk dat er voor deze ziekte nog steeds geen geneesmiddel is uitgevonden
Omdat het niet echt zo zeer een ziekte is als wel een storing in de celdeling zelf.
pi_111392024
quote:
13s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:37 schreef EilandjeOnline het volgende:
belachlijk dat er voor deze ziekte nog steeds geen geneesmiddel is uitgevonden met alle technologie van nu
"Deze ziekte" bestaat niet echt. Kanker is een verzamelnaam voor een hele verscheidenheid aan symptomen die vrijwel allemaal idd terug te voeren zijn op de celdeling. Maar ook die deling wordt door verschillende oorzaken getriggerd: chemicaliėn, ioniserende straling, virussen, erfelijke factoren.

Verder zijn er bij verschillende varianten, enorme voortuigang geboekt: Hodgkinlymfomen zijn nu vrijwel altijd te genezen, kinderleukemie heeft een enorme verbetering ndergaan. Door vroegtijdige opsporing van mamma-ca en cervix-ca (bevolkingsonderzoek) zijn de genezingskansen ook daar met sprongen omhoog gegaan.

Belachelijk is, dat bepaalde leefstijlen die kanker induceren (roken en dergelijke) nog steeds worden getolereerd
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 10 mei 2012 @ 20:27:05 #67
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111392177
Aan leven ga je dood, dat is allang bekend. En je kunt het moeilijk verbieden.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 21:35:46 #68
187510 IrCute
Americunt
pi_111439039
Mijn vader is overleden aan maagkanker toen ik 8 jaar oud was. 3 jaar later was er borstkanker geconstateerd bij mijn moeder + uitzaaiingen in de lymfeklieren, geopereerd, chemo en bestraling gehad en genezen verklaard.

En nu 1 januari 2011 te horen gekregen dat het terug is en nu helemaal uitgezaaid in haar buikholte etc, tumor in de dunne darm verwijderd en gelijk een paar maanden chemo, toen dat niet meer aansloeg hormoontherapie en nu sinds kort weer chemotherapie, maar het is dus niet te genezen en de laatste tijd gaat het niet erg goed ;( Veel pijn en kortademig omdat er vocht achter de longen zit..
  vrijdag 11 mei 2012 @ 21:43:41 #69
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111439489
Rot, zeg.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 11:53:21 #70
244933 trovey
Nachtoele
pi_111454668
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 21:35 schreef IrCute het volgende:
Mijn vader is overleden aan maagkanker toen ik 8 jaar oud was. 3 jaar later was er borstkanker geconstateerd bij mijn moeder + uitzaaiingen in de lymfeklieren, geopereerd, chemo en bestraling gehad en genezen verklaard.

En nu 1 januari 2011 te horen gekregen dat het terug is en nu helemaal uitgezaaid in haar buikholte etc, tumor in de dunne darm verwijderd en gelijk een paar maanden chemo, toen dat niet meer aansloeg hormoontherapie en nu sinds kort weer chemotherapie, maar het is dus niet te genezen en de laatste tijd gaat het niet erg goed ;( Veel pijn en kortademig omdat er vocht achter de longen zit..
:{ :*
Optimist tot in de kist
pi_111457111
Wat een ellende toch allemaal, sterkte ook met je verlies TS! :*

Mijn allerliefste schoonmoeder is helaas ook slachtoffer.

3 jaar geleden ontdekte ze een knobbeltje in de borst en 2 dagen later lag ze onder het mes: borst geamputeerd. Ze leken alles te hebben en ze was volgens de artsen schoon. Op onze bruiloft, een half jaar later zag ze er geweldig uit: haar weer prachtig terug, blakende gezondheid. Maar schijn bedriegt helaas. Ze had al zo'n gevoel op de dag zelf, maar wilde niets zeggen om de boel te verpesten, maar helaas bleek ze gelijk te hebben: het zat/zit in haar ruggemerg op een onbereikbare plaats. Het enige wat de artsen nog kunnen doen is het proberen klein te houden/terug te dringen, maar ook daar komt helaas een einde aan natuurlijk.
Inmiddels zit ze regelmatig aan de chemo, veel thuis en alles gaat wat moeizamer. Ze had er laatst nog weer een keelontsteking bij en daardoor is de chemo (ivm peniciline) weer even uitgesteld.
Bah. Hoe lang ze nog heeft is (gelukkig!) nog geen pijl op te trekken. Ze/we nemen alles zoals het komt. Ze is maart vorig jaar oma geworden en er komt van de zus van m'n man nog een tweede kleinkind aan in oktober. Dat is wel iets om naartoe te leven. Ze is een hele sterke en positieve vrouw en ik denk dat dat haar ook zover gebracht heeft en er voor zorgt dat ze nog steeds heel erg kan genieten van de leuke en mooie kleine dingen in 't leven.

Ik vind 't oneerlijk. Helaas zie ik haar niet zoveel omdat we in het buitenland wonen, maar gelukkig moet mijn man regelmatig terug voor werk en logeert hij dan altijd daar: hij ziet ze dus zowat om de week, en dat is fijn. We skypen wel regelmatig en nou ja. Hč? Bah.
Ja doei.
pi_116384979
Ik kom (als kloon) uit de kast: een jaar geleden werd lymfklierkanker bij mij vastgesteld. Niet iets wat je verwacht, als "gezonde" twintiger zonder spectaculaire medische voorgeschiedenis. De huisarts verwachtte het kennelijk ook niet, ik had het gewoon benauwd door een allergie, dus moest de tumor eerst 20cm groot worden (in de ruimte die voor m'n longen was gereserveerd) voordat het in het ziekenhuis toevallig werd ontdekt bij een bloedtestje :')

Ondertussen heb ik een aantal stevige chemokuren achter de rug, en vijftien bestralingen. Dat heeft geholpen, na de chemokuren was er niets meer van de tumor te zien, de bestralingen zijn voor de zekerheid geweest. M'n haar (incl. wenkbrauwen en de hele bende) is weer terug, ik heb m'n studie afgerond en de zon schijnt. Zekerheid dat het weg is krijg je niet, de controles blijven spannend maar het ziet er allemaal goed uit.

Mijn boodschap: je celdeling is een loterij waar je iedere dag ongewild aan meedoet, als je langer meespeelt maak je een grotere kans, maar het kan ook beginners zomaar overkomen. Natuurlijk ga je als jonkie niet stilstaan bij alle mogelijke ellende die je met een verwaarloosbaar kleine kans zou kunnen overkomen, dat heb ik ook nooit gedaan. Maar al het onderzoek begint wel ergens toe te leiden, denk daar aan als er deze week iemand met een collectebus op de stoep staat ^O^. Ik ben in ieder geval iedereen dankbaar die bijgedragen heeft aan mijn behandeling, al kan ik ze nooit allemaal persoonlijk bedanken.
pi_116386007
Ik zit echt te huilen bij dit topic, ik wil jullie allemaal zo ontzettend veel sterkte wensen, uit de grond van mijn hart :* :* :* :* Ik heb zelf niet met kanker te maken gehad (even afkloppen) maar mocht het zover komen, dan hoop ik half zo dapper te zijn als jullie.
Tap tap tap
pi_116403904
Vorige week te horen gekregen dat ik in oktober weer een radio actieve slok ga krijgen... Vanaf morgen stoppen met de schildklier medicijnen, dat houdt dus in dat ik me niet zo fijn zal gaan voelen.
De slok moet herhaald worden omdat de vorige slok 1 jaar geleden is. Ondanks dat ik wist dat het eraan zat te komen baal ik wel. Ik voelde me net weer een beetje de oude, alles liep gesmeerd, nou dit weer :-(
  dinsdag 4 september 2012 @ 22:53:17 #75
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_116403952
Mijn tante is een paar maanden terug overleden aan kanker. Tja, wat doe je eraan he.
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
pi_116404876
Kanker is gewoon een zo stomme ziekte. Als ik zou kunnen zou ik het deze wereld uit willen helpen. Toen ik 2 was is mijn Opa hieraan overleden(al ruim 24 jaar geleden). Mijn opa's vader en mijn oma's moeder zijn hieraan overleden. En voor zover ik heb meegekregen was het echt een hel...dat is kanker ook..en het is zwaar voor de zieke zelf maar ook zwaar voor de omgeving.
En de 10e is het exact 3 maanden geleden dat een oom eraan is overleden en een vriendin van mijn moeder is 3 weken na mijn oom aan kanker overleden.

En het is zeer zwaar en hangt deels ook af van de zieke zelf hoe je meemaakt. Bij mijn oom leek het of er niks aan de hand was tot de laatste week, toen kon hij niet meer en stopte met werken.
Maar dat kwam doordat hij alle pijn in zich opnam en voor zich hield.
  † In Memoriam † dinsdag 4 september 2012 @ 23:11:15 #77
34726 Fratz
Max
pi_116405054
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:52 schreef _Joy_ het volgende:
Vorige week te horen gekregen dat ik in oktober weer een radio actieve slok ga krijgen... Vanaf morgen stoppen met de schildklier medicijnen, dat houdt dus in dat ik me niet zo fijn zal gaan voelen.
De slok moet herhaald worden omdat de vorige slok 1 jaar geleden is. Ondanks dat ik wist dat het eraan zat te komen baal ik wel. Ik voelde me net weer een beetje de oude, alles liep gesmeerd, nou dit weer :-(
Hč gotver _Joy_.. Dat is echt shit. Ik kan me dat goed voorstellen, dingen waarvan je weet dat het er aan zit te komen, maar toch wil je er eigenlijk niks van weten. Zo weet ik ook wel dat ik van mijn chemo mijn haar weer ga kwijtraken, maar toch hield ik hoop dat het niet zou gebeuren. Maar nu valt het toch uit, langzaam, maar het gaat toch.
pi_116405508
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 september 2012 23:11 schreef Fratz het volgende:

[..]

Hč gotver _Joy_.. Dat is echt shit. Ik kan me dat goed voorstellen, dingen waarvan je weet dat het er aan zit te komen, maar toch wil je er eigenlijk niks van weten. Zo weet ik ook wel dat ik van mijn chemo mijn haar weer ga kwijtraken, maar toch hield ik hoop dat het niet zou gebeuren. Maar nu valt het toch uit, langzaam, maar het gaat toch.
Hč gatver ja, dat vond ik toen ook niet leuk! Laat je het scheren? Dat heb ik toen wel gedaan. Iedere keer plukken haar vinden leek mij erg confronterend, dan alles maar ineens eraf.
Ben je erg ziek van de chemo?
Ik post niet veel maar heb wel het een en ander over jouw situatie mee gekregen, ik vind het zo erg voor jou en je omgeving! Ik heb er geen woorden voor...
  † In Memoriam † dinsdag 4 september 2012 @ 23:26:45 #79
34726 Fratz
Max
pi_116405989
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 23:18 schreef _Joy_ het volgende:

[..]

Hč gatver ja, dat vond ik toen ook niet leuk! Laat je het scheren? Dat heb ik toen wel gedaan. Iedere keer plukken haar vinden leek mij erg confronterend, dan alles maar ineens eraf.
Ben je erg ziek van de chemo?
Ik post niet veel maar heb wel het een en ander over jouw situatie mee gekregen, ik vind het zo erg voor jou en je omgeving! Ik heb er geen woorden voor...
Nee ik scheer het dit keer (nog) niet af. Het gaat lang zo snel niet als de vorige keer, ook niet met echte plukken en zo. En gelukkig ben ik niet zo ziek van de chemo. Ik mag wel afkloppen! Ik heb een hele map meegekregen met de bijwerkingen er in van deze chemo en tot nu toe valt het prima te doen. Volgende week heb ik wel een hartfunctie onderzoek dan zal blijken of ik last heb van die chemo. Naar mijn gevoel niet.
Ben wel superblij met deze chemo, hoe raar dat ook klinkt. Hiervoor kreeg ik een chemokuur in pilvorm maar die bleek niets bij me te doen, bij deze chemo kan ik gewoon voelen dat ik vooruit ga! Beter word ik er natuurlijk niet van, maar dat ik me nu beter voel is al heel wat. Van maanden in bed liggen tot weer beneden komen is een groot verschil in kwaliteit van leven!
pi_116407211
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 15:35 schreef kklone het volgende:
Ik kom (als kloon) uit de kast: een jaar geleden werd lymfklierkanker bij mij vastgesteld. Niet iets wat je verwacht, als "gezonde" twintiger zonder spectaculaire medische voorgeschiedenis. De huisarts verwachtte het kennelijk ook niet, ik had het gewoon benauwd door een allergie, dus moest de tumor eerst 20cm groot worden (in de ruimte die voor m'n longen was gereserveerd) voordat het in het ziekenhuis toevallig werd ontdekt bij een bloedtestje :')

Ondertussen heb ik een aantal stevige chemokuren achter de rug, en vijftien bestralingen. Dat heeft geholpen, na de chemokuren was er niets meer van de tumor te zien, de bestralingen zijn voor de zekerheid geweest. M'n haar (incl. wenkbrauwen en de hele bende) is weer terug, ik heb m'n studie afgerond en de zon schijnt. Zekerheid dat het weg is krijg je niet, de controles blijven spannend maar het ziet er allemaal goed uit.

Mijn boodschap: je celdeling is een loterij waar je iedere dag ongewild aan meedoet, als je langer meespeelt maak je een grotere kans, maar het kan ook beginners zomaar overkomen. Natuurlijk ga je als jonkie niet stilstaan bij alle mogelijke ellende die je met een verwaarloosbaar kleine kans zou kunnen overkomen, dat heb ik ook nooit gedaan. Maar al het onderzoek begint wel ergens toe te leiden, denk daar aan als er deze week iemand met een collectebus op de stoep staat ^O^. Ik ben in ieder geval iedereen dankbaar die bijgedragen heeft aan mijn behandeling, al kan ik ze nooit allemaal persoonlijk bedanken.
Precies hetzelfde hier. Ik ben 21 en kwam er afgelopen maart achter. Ik ben net klaar met mijn chemo's en begin over 2 weken met bestralingen. Ben er nou wel klaar mee maar heb weinig keuze.
  woensdag 5 september 2012 @ 01:03:22 #81
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_116409731
Ik ben zelf heel blij dat zowel aan vaders kant en moeders kant van de familie nog nooit iemand kanker heeft gehad! *klopt even af*

Ken het alleen wat indirecter dus, ook op dit moment. Nare ziekte ik hoop dat er een dag komt dat je wanneer je hoort dat je kanker hebt het niet meer veel voorstelt en er een goede behandelmethode is.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_116409839
Tja.. Afgelopen winter is mn moeder helaas na een ziekbed van een half jaar overleden aan longkanker (met uitzaaiingen door haar hele lichaam..). Moeilijke, onzekere tijd en een onverdraagbaar moeilijke afloop waarbij mijn moeder iedereen heeft geprobeerd het zo makkelijk mogelijk te doen lijken door nooit te klagen, altijd optimistisch te blijven, zelfs nog de avond voor ze kwam te overlijden. Echt een kutziekte met, in het geval van longkanker, een enorm kleine kans om te overleven.
pi_116410592
Bij mij in de familie zijn ook 5 gestorven aan kanker waaronder 2 geweldige tante's en een oma waar ik ook altijd terecht kon als er iets was. Het is zwaar kl.... om te zien iemand met kanker. En nu weer een goede vriend met kanker.

Zelf kan ik ook zeer slecht tegen als iemand met kanker scheld.
^O^
pi_116410928
EpicKnife, een vriendelijk doch dringend verzoek om dit topic niet kapen met jouw mening over genezen kanker. Zoals gezegd, is meer geschikt voor BNW. Open daar een topic.
pi_116412369
Gewoon negeren als 't niet weggehaald wordt.

Tijdje geleden dat ik hier heb gepost. Sowieso heel veel sterkte aan de andere en nieuwe posters hier. :*

Schoonmams is nog steeds 'stabiel', heeft paar dagen geleden nog een scan gehad en ze had ten opzichte van de vorige keer geen uitzaaiingen, dat is positief. Ze is zelf ook nog steeds positief, maar wel héél erg moe. Ze kan niet veel doen op een dag en enkele weken geleden hebben ze het chemo-infuus niet goed in haar hand gedaan waardoor het buiten de aderen was beland en haar hele hand van binnenuit 'verband' is door de chemo; de hele hand is één grote korst nog steeds op 't moment. Dan zie je pas écht wat voor ontzettend naar spul het toch ook is. Maar gelukkig is ze van plan om volgende week naar mijn diplomauitreiking te komen O+ dat vind ik toch wel zó fijn, als ze daar bij kan zijn. Ze zet zékerweten nog door tot de geboorte van kleinkind 2 over 2 maanden... hoop dat daarna de kwaliteit voor haar ook nog afdoende is om niet op te geven, maar ik zou het zó begrijpen als ze de handdoek in de ring gooit... Bah. -O-
Ja doei.
pi_116412960
Goed punt, ik heb dat gezwam maar gewoon verwijderd.
pi_116413631
Heel veel sterkte aan iedereen :*
pi_116413905
Fratz, fijn om te lezen dat je je weer wat beter voelt! :) ondanks alles natuurlijk, maar dit is echt veel waard :)

Moblo, wat leuk dat ze waarschijnlijk naar je uitreiking komt O+
pi_116415084
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2012 07:27 schreef Black-beauty-babe het volgende:

Zelf kan ik ook zeer slecht tegen als iemand met kanker scheld.
ik vind dat ook zo raar dat men dat doet. vooral in grote steden is het heel normaal om dat woord als werkwoord, zelfstandig naamwoord, bijvoegelijknaamwoord etc te gebruiken, WHY!? :{
Echt zo tokkie ook. :{
pi_116415149
Kanker is een vreselijke ziekte.
  † In Memoriam † woensdag 5 september 2012 @ 12:19:07 #91
34726 Fratz
Max
pi_116416184
Motorbloempje, de vermoeidheid die je schoonmoeder heeft, ik herken het zo! Het is zoooo irritant als je wel dingen wilt doen, maar dat het gewoon niet lukt omdat je lichaam niet meewerkt. Ik probeer ook altijd positief te blijven, het lukt aardig (niet altijd natuurlijk). Ik snap dat ook heel goed, dat ze bij jouw diploma uitreiking wil zijn. Je leeft daar gewoon naartoe. Vraagje, krijgt ze ook medicijnen om haar wat meer energie te geven?
Ik ben dit jaar getrouwd bijvoorbeeld en heb daarom ook dexamethason gekregen. Toegegeven, het is wel een paardenmiddel, maar het is wel heel erg fijn om je weer eens een beetje "normaal" te voelen.
Ze zou het eens aan haar dokter kunnen vragen?

De rest van de mensen: allemaal veel sterkte! :*
pi_116416499
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 08:09 schreef Mylene het volgende:
EpicKnife, een vriendelijk doch dringend verzoek om dit topic niet kapen met jouw mening over genezen kanker. Zoals gezegd, is meer geschikt voor BNW. Open daar een topic.
Het was niet bedoeld uit disrespect, maar het was mijn mening over chemische geneesmiddelen, en over natuurlijke remedies. Sorry voor het gezwam.

Verder sterkte naar de mensen die familieleden en/of vrienden hebben verloren. O+
pi_116419256
ik heb 2 opa's (prostaat en buikvlieskanker) mijn oma (ouderdoms leukemie) 2 tante's van 34 en 42 jaar(hersentumor en borst, eierstok baarmoeder kanker) en 1 oom van 51 jaar(kaaktumor) verloren aan kanker. Een aantal weken terug mijn schoonmoeder van 62 verloren aan uitgezaaide longkanker. Je leeft een beetje tussen hoop en vrees in. Ik zit gelukkig zelf niet in deze situatie maar ik heb veel mensen erg ziek zien worden door levens rekkende behandelingen. Ze leefden misschien wel langer maar op welke manier. Hele dagen op bed liggen, pijn, misselijk. Hoe ik er nu in sta zou ik liever korter leven met nog iets kwaliteit. Maar dat is makkelijk praten als gezond persoon.
pi_116421305
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2012 13:56 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
ik heb 2 opa's (prostaat en buikvlieskanker) mijn oma (ouderdoms leukemie) 2 tante's van 34 en 42 jaar(hersentumor en borst, eierstok baarmoeder kanker) en 1 oom van 51 jaar(kaaktumor) verloren aan kanker. Een aantal weken terug mijn schoonmoeder van 62 verloren aan uitgezaaide longkanker. Je leeft een beetje tussen hoop en vrees in. Ik zit gelukkig zelf niet in deze situatie maar ik heb veel mensen erg ziek zien worden door levens rekkende behandelingen. Ze leefden misschien wel langer maar op welke manier. Hele dagen op bed liggen, pijn, misselijk. Hoe ik er nu in sta zou ik liever korter leven met nog iets kwaliteit. Maar dat is makkelijk praten als gezond persoon.
Met dat laatste ben ik het wel eens, ik leef liever iets minder lang, maar met redelijke levenskwaliteit. In ieder geval de basis behoeften zelf kunnen uitvoeren, zoals naar de wc gaan, eten enz.

Maar op het moment zelf is het denk ik altijd anders. Zo wisten we toen bij mijn oom kanker gevonden is dat hij nooit meer zou genezen omdat het vergevorderd was. Maar de artsten dachten aan nog zo'n 3 a 4 jaar. En het was plots over binnen 1 week, een jaar na de diagnose. En bij oom was het beter zo, omdat hij anders alleen pijn zou hebben, omdat hij prostaatkanker had die uitgezaaid was naar botten, bij oa. de heup..dus dagelijks helse pijnen.

EN in zo'n geval zou ik zelf liever sterven
pi_116473135
Uit beleefdheid/respect wil ik toch even laten weten dat ik meelees, kom nog niet echt tot de juiste woorden..
In elk geval sterkte voor de dappere mensen die er zelf midden in zitten.

Heb het helaas (zoals iedereen als je maar oud genoeg wordt denk ik) al een aantal keer van dichtbij meegemaakt, gelukkig ook een paar keer met goede afloop.
pi_116475898
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2012 12:19 schreef Fratz het volgende:
Motorbloempje, de vermoeidheid die je schoonmoeder heeft, ik herken het zo! Het is zoooo irritant als je wel dingen wilt doen, maar dat het gewoon niet lukt omdat je lichaam niet meewerkt. Ik probeer ook altijd positief te blijven, het lukt aardig (niet altijd natuurlijk). Ik snap dat ook heel goed, dat ze bij jouw diploma uitreiking wil zijn. Je leeft daar gewoon naartoe. Vraagje, krijgt ze ook medicijnen om haar wat meer energie te geven?
Ik ben dit jaar getrouwd bijvoorbeeld en heb daarom ook dexamethason gekregen. Toegegeven, het is wel een paardenmiddel, maar het is wel heel erg fijn om je weer eens een beetje "normaal" te voelen.
Ze zou het eens aan haar dokter kunnen vragen?

De rest van de mensen: allemaal veel sterkte! :*
Dexa is raar.. Dat spul zorgde ervoor dat ik na mn chemo naar de burger king ging, een groot menu wegwerkte en extra misselijk was :') .
pi_116477180
Eten zo snel na de chemo? Dat kon ik echt niet.. Maar volgens mij was ik misselijker van die anti-misselijkheidsmedicijnen dan van de chemo zelf op dat moment :{
Zo'n ranzig dof gevoel, en dan niet weten of je honger hebt of misselijk bent..
pi_116490738
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 23:53 schreef TC_Artemis het volgende:
Precies hetzelfde hier. Ik ben 21 en kwam er afgelopen maart achter. Ik ben net klaar met mijn chemo's en begin over 2 weken met bestralingen. Ben er nou wel klaar mee maar heb weinig keuze.
Sterkte man. Als ik zo vrij mag zijn te vragen: wat voor soort is het, en waar zit/zat het? Ik vond de bestralingen erg meevallen, ik merkte er niets van, het idee is hooguit onprettig. M'n huid werd na een tijd roder, en m'n slokdarm gevoelig bij het eten, maar dat was alles. Ik heb er 15 gehad, trouwens.

Gezien mijn leeftijd (en dat geldt ook voor jou) maakte ik de meeste kans op Hodgkin, maar het bleek non-Hodgkin te zijn. Maar gelukkig een courante vorm die naar verwachting goed op de therapieėn zou reageren (en dat ook gedaan heeft).

Voor de andere jonkies hier (zoals Bubbles90 gok ik?), delen jullie de mening dat, als je per se deze ellende moet meemaken, het een voordeel is om jong te zijn? Ik werd steeds goed ziek van de chemokuren, maar herstelde vrijwel steeds na een week. Op m'n smaakwaarneming na dan, dat duurde iets langer. Ik heb zelfs een keer tussendoor 75km geracefietst (maar dat ging niet bepaald vanzelf).

EpicKnife:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_116492736
Wat betreft mensen met een oordeel/zogenaamde oplossing: mensen willen zichzelf heel graag voorhouden dat ze het zelf in de hand hebben, zodat ze zichzelf kunnen wijsmaken dat het hen niet overkomt.

Mijn familie aan mijn moeders kant is al behoorlijk uitgedund door deze rotziekte en het keert steeds weer terug.
Mijn gezondheid laat ook te wensen over, maar ik hoef dan tenminste niet te vrezen voor mijn leven.. dan ben ik stiekem toch dankbaar voor mijn gammele lijf.
  † In Memoriam † vrijdag 7 september 2012 @ 11:37:51 #100
34726 Fratz
Max
pi_116493290
Ik schaar mezelf voor het gemak ook maar onder de "jonkies", ben altijd de jongste op de afdeling.
Ik was 33 toen er voor de eerste keer kanker werd geconstateerd en 36 voor de tweede keer. Bij mij vallen de bijwerkingen van de chemo's best mee. Ik ben er in elk geval niet misselijk van. Van de bestralingen daarentegen ben ik wel een aantal keren goed ziek geweest. Vooral toen ze mijn rug aan het bestralen waren en een deel darm meeging, ik wist niet hoe ik het had. Al vanaf de behandeltafel was ik misselijk en het bleef maar doorgaan. Mijn oncoloog zegt wel altijd dat het herstellen sneller gaat als je jong bent, ik denk ook wel dat dat zo is. En ja, dexa is gek spul! Ik ben nu aan het afbouwen en heb nog maar een halve gram (kom van 8mg) in het begin kon ik wel een hele koe op!

@cafpow, je hebt gelijk, als je iets zelf hebt is het toch anders. Ik heb maanden meegemaakt dat ik van de pijn alleen in bed kon liggen en waarbij de gedachte "laat me maar gaan" door mijn hoofd speelde. Maar ik ben er toch weer goed bovenop gekomen, ik kom weer uit bed en ik onderneem weer dingen (ben daarna wel gesloopt, maar dat is het me wel waard). De beslissing om te sterven is een heel moeilijke. Iedereen houdt toch op zijn of haar manier vast aan het leven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')