Net niet. Risten bevorderd de doorstroming, alleen snappen mensen dat niet...quote:Op vrijdag 4 mei 2012 09:15 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Door de linkerbaan te blokkeren, stroomt het geleidelijk door, in plaats van elke keer te moeten remmen omdat er vanaf achteraan een idioot voor komt dringen. Daardoor stopt het even, maar stroomt het daarna wel door
Oja, ik doe het trouwens niet altijd, alleen als het muurvast staat en 50 meter voor het invoegen.
dat zou in houden dat je iemand voor laat die je net heeft ingehaald en tot aan de streep rijdt. Dat kan natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:29 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Net niet. Risten bevorderd de doorstroming, alleen snappen mensen dat niet...
Juist, ikke eerst. Kleuter gedrag enzo.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:33 schreef Matty___ het volgende:
[..]
dat zou in houden dat je iemand voor laat die je net heeft ingehaald en tot aan de streep rijdt. Dat kan natuurlijk niet.
Ik sta hier al de hele tijd te wachten dus die voegt maar lekker ACHTER mij in.
Ja, dat begrip "Bij file gelieve gehele invoegstrook gebruiken" wordt altijd goed begrepen door per direct in te voegen, want stel dat je er over 100 meter niet tussen gelaten wordtquote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:33 schreef Matty___ het volgende:
[..]
dat zou in houden dat je iemand voor laat die je net heeft ingehaald en tot aan de streep rijdt. Dat kan natuurlijk niet.
Ik sta hier al de hele tijd te wachten dus die voegt maar lekker ACHTER mij in.
En dat komt dus door die gasten die de rijbaan gaan blokkeren/geen ruimte geven.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:43 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Ja, dat begrip "Bij file gelieve gehele invoegstrook gebruiken" wordt altijd goed begrepen door per direct in te voegen, want stel dat je er over 100 meter niet tussen gelaten wordt
Bootje is een vrouw dacht ikquote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:46 schreef piere het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Op die blokkeerder dus. Stomme kneus met kleine pielemoos
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zo, het is eruit.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:46 schreef piere het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Op die blokkeerder dus. Stomme kneus met kleine pielemoos/tietjes
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zo, het is eruit.
gewoon ervoor zetten. want hij rijdt je van achteren aan in de file.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:46 schreef piere het volgende:
[..]
En dat komt dus door die gasten die de rijbaan gaan blokkeren/geen ruimte geven.
Zou je wel zeggen ja, met al die rare acties in het verkeer. Maar in het profiel van Bootje staat 'geslacht: Man' ?quote:
Wat een mysteriequote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:07 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Zou je wel zeggen ja, met al die rare acties in het verkeer. Maar in het profiel van Bootje staat 'geslacht: Man' ?
Nu ben ik ineens de boeman...quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:24 schreef jitzzzze het volgende:
Misschien moet Bootje haar waggel maar op een leeg parkeerterrein zetten.
Dat zou in de rijlessen voor rbw B moeten zitten, jammer maar helaas..quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:18 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Nu ben ik ineens de boeman...![]()
Ik nodig jullie van harte uit in mijn cabine. Dan zie je eens de wereld vanuit mijn perspectief.
Qft. Ik snap nog steeds niet waarom het geen onderdeel is. Al zet ik graag de eerste stap.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat zou in de rijlessen voor rbw B moeten zitten, jammer maar helaas..
Sommige van die eggheads krijg je sowieso niet aan hun verstand gepeuterd dat met een verbruik van 1 op 2 bij constante snelheid het gewoon een liter brandstof kost voor elke keer (en dat zijn er nogal wat als het aan hun ligt) dat je je poot optilt en die paar km weer terug moet accellereren naar je CC snelheid. Ze hebben gewoon een bord voor hun kop, en willen alleen weten wat er voor hen interessant is, en jij moet maar oppleuren met je vrachtwagen. Typisch nederlandse kutmentaliteit op de weg
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:18 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Nu ben ik ineens de boeman...![]()
Ik nodig jullie van harte uit in mijn cabine. Dan zie je eens de wereld vanuit mijn perspectief.
Nu kan je het er wel weer op gooien dat zogenaamd elke automobilist iets tegen vrachtwagenchauffeurs heeft, maar dit heeft niks te maken met het feit dat jij in een vrachtwagen rijdt. Het blijft asociaal om de rijstrook te blokkeren omdat jij denkt dat het de doorstroming positief beïnvloedt. Als jij vindt dat er iets mis mee is dat er eerst twee rijstroken zijn, meld dat dan bij de wegbeheerder.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 05:27 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over het verplicht ritsen. Ik heb het over een uitvoegstrook. Optimaal benutten van asfalt is onzin. Het egoïstisch voordringen is het eerder...
Oja, en met ritsen ben ik nooit moeilijk. Ik geef gerust een paar auto's de ruimte. Het gaat me dan ook vooral om hóe het gaat. Als je als een malloot aan komt sjezen om hem daarna er tussen te smijten als je net 200 meter hebt zitten scheuren, mag je het uitzoeken. Achteraan aansluiten
Op de oprit van de A13 vanaf de A4 (Thv Ypenburgh is dat geloof ik)
Je hebt dan 2 banen die, voordat je gaat invoegen, halveert naar 1. De rij aan de rechterkant loopt dan snel vol. Er zijn dan altijd mensen die proberen om 200 meter aan auto's in te halen. Een paar auto's mogen er langs, maar daarna ga ik mensen helpen met de opvoeding en zet ik mijn vrachtwagen in het midden. De meeste automobilisten snappen het uiteindelijk wel, omdat ik de doorstroming positief beïnvloed. De mensen die het niet snappen mogen lekker wachten
Jep, en dan niet een kloterig lestruckie met 2 stelconplaatjes achterin, maar in iets met een trailer en to the max. beladenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:36 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Qft. Ik snap nog steeds niet waarom het geen onderdeel is. Al zet ik graag de eerste stap.
Het beinvloedt de instroming ook op een positieve manier als je dat doet.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:39 schreef Tankiej het volgende:
[..]
[..]
Nu kan je het er wel weer op gooien dat zogenaamd elke automobilist iets tegen vrachtwagenchauffeurs heeft, maar dit heeft niks te maken met het feit dat jij in een vrachtwagen rijdt. Het blijft asociaal om de rijstrook te blokkeren omdat jij denkt dat het de doorstroming positief beïnvloedt. Als jij vindt dat er iets mis mee is dat er eerst twee rijstroken zijn, meld dat dan bij de wegbeheerder.
Daarnaast vind ik het ook een goed idee om elke lesser bij het behalen van het eerste rijbewijs (wat dat ook mag zijn; auto, motor, vrachtwagen, bus etc. Behalve bij het brommer rijbewijs dan misschien) eens mee te laten rijden in alle andere voertuigen op de weg. Niet alleen een autorijlesser laten meerijden in een vrachtwagen, maar ook iemand die als eerste een vrachtwagenrijbewijs haalt mee laten rijden in een auto. Laat maar zien hoe angstaanjagend het kan zijn als er zo'n kolos op je af komt
Je moet B hebben voordat je C kan halenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:39 schreef Tankiej het volgende:
[..]
[..]
Nu kan je het er wel weer op gooien dat zogenaamd elke automobilist iets tegen vrachtwagenchauffeurs heeft, maar dit heeft niks te maken met het feit dat jij in een vrachtwagen rijdt. Het blijft asociaal om de rijstrook te blokkeren omdat jij denkt dat het de doorstroming positief beïnvloedt. Als jij vindt dat er iets mis mee is dat er eerst twee rijstroken zijn, meld dat dan bij de wegbeheerder.
Daarnaast vind ik het ook een goed idee om elke lesser bij het behalen van het eerste rijbewijs (wat dat ook mag zijn; auto, motor, vrachtwagen, bus etc. Behalve bij het brommer rijbewijs dan misschien) eens mee te laten rijden in alle andere voertuigen op de weg. Niet alleen een autorijlesser laten meerijden in een vrachtwagen, maar ook iemand die als eerste een vrachtwagenrijbewijs haalt mee laten rijden in een auto. Laat maar zien hoe angstaanjagend het kan zijn als er zo'n kolos op je af komt
Ah ok, dat wist ik nietquote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:51 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Je moet B hebben voordat je C kan halen
Dat is precies wat ik ook bedoeldequote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:23 schreef Nagelschaartje het volgende:
Als iemand twee rijstroken gaat blokkeren zodat de linker niet meer begaanbaar is, dan interesseert het me echt niks of dat een vrachtwagen, een personenauto of een scootmobiel is, het hoort gewoon niet. Ik erger me daar net zo hard aan als al die lui die over het verdrijvingsvlak nog even ertussen schieten. Het is verboden en nogmaals: Als je het verkeer wilt regelen, heb je het verkeerde beroep gekozen.
Overigs laatst ook een vrachtwagen met een oplegger gezien die voor mij in het midden van twee rijstroken die de bocht om gingen ging staan. Dit omdat hij de bocht niet zou redden als er een auto naast zou rijden. Hiervoor weer alle begrip. Ik was namelijk de auto links erachter en ik zou anders ernaast zijn gaan staan omdat ik moeilijker in kan schatten hoeveel zo'n vrachtwagen uitwijkt. (het busje achter mij dat in mijn bumper kroop omdat ik rustig achter die vrachtwagen bleef tot hij volledig op zijn eigen rijbaan zat kon ik dan weer minder waarderen). Dit is dus een kwestie van veiligheid, waar dat andere mij meer doet denken aan "ik bepaal wie mij mag inhalen en wie niet".
Been there, done that.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:18 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ik nodig jullie van harte uit in mijn cabine. Dan zie je eens de wereld vanuit mijn perspectief.
Dat is dus mijn probleem. Ga lekker ergens anders verkeersregelaar spelen of je frustraties uiten of wat dan ook maar val anderen er dan gewoon niet mee lastig.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het beinvloedt de instroming ook op een positieve manier als je dat doet.Het is niet goed, helemaal mee eens; het is- en blijft een beetje schoolmeestertje spelen, maar als men gedwongen wordt om te ritsen zoals dat bedoeld is door de wegbeheerder, is er wel meteen rust in de tent, én op die ritsstrook, én op de rijstrook waar er geritst moet worden.
Die anderhalve aso die de stukken dan uit zijn stuurwiel zit te knagen moet de hand maar eens in eigen boezem steken ipv beginnen te janken dat ze hem er niet tussen- of voorbij laten.
Iedereen een beetje ruimte geven -> allemaal eerder thuis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |