SingleCoil | maandag 30 april 2012 @ 03:00 |
Voorafgaande delen: Topicreeks: BMW fantopic Modellen: 1-serie: • Oksel, E87 118d • Scorpie, E87, 118i 3-serie: • dnzl, E30 316 • piekartz87, e36 323i • Gkhn, E30 320i • Catch22-, E30 320i • Jaapie1993, E30 320i • Youp, E30 320i • fer, E30 320i Baur TC2 • metallicattim, E30 318iA, E30 325i • rival, E30 325e, E30 325i, E30 330i, E36 325i • Twista101, E36 316i • Mavi86, E36 316i • Fransbreda, E36 316i • justmattie, E36 316i • RPG, E36 316i • Teamlead, E36 318tds • Turquaz52, E36 318i, E36 323i • Gokhan03, E36 323ti compact • MrTorture, E36 325i • Xtr3mE, E46 318ci • TommyGun E46 318i • mitchelll0181 E46 318i • Maharbal, E46 325i • Mikkie, E46 320d • Peewee, E46 320d • xaban06, E46 320td • Vuurmuis, E46 325ci • Hyperdude, E46 330i • Boegschroef, E92 320d, E30 320i • Nelisb, E90 320d • Moody, E92 335i • Driftkikkerrrrr e30 318i. 5-serie: • Rizzeau, E28 525i • mighty_myte, E34 520i • disyn, E39 520i • lezzer, E39 525i • eevebe, E39 528i • Rizkant, E39 528i • M.O.D, E39 540i • Boegschroef, E60 525d • tong_poh, E60 535d 6-serie: • HFdude, E64 (645i CI S) 7-serie: • YoshiBignose, E23 732i • Chooselife, E32 735i • Tarado, E38 740iL • Alicey & SingleCoil, E38 740iL 8-serie: - X: • lezzer, E83 X3 2.0d • von_Preussen, E70 X5 3.0d Z: • minispilie, E36/7 Z3 1.9 • lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio • k_man, E85 Z4 • oYo, E89 Z4 35i M • Okeuj, E92 M3 Motorrad • Hyperdude, 2001 F650GS, 2011 F800GS Onderdelen Meer onderdelen Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast. | |
jitzzzze | maandag 30 april 2012 @ 08:44 |
Zou ik misschien ook in de OP mogen met mijn e36 318tds? | |
boegschroef | maandag 30 april 2012 @ 09:07 |
En voor mij: - e92 + e89 35i | |
YoshiBignose | maandag 30 april 2012 @ 10:18 |
Masterbak | |
Gokhan03 | maandag 30 april 2012 @ 10:27 |
Dat zeggen zij ook: | |
YoshiBignose | maandag 30 april 2012 @ 10:34 |
jitzzzze | maandag 30 april 2012 @ 10:35 |
Ben jij dat? | |
Tarado | maandag 30 april 2012 @ 10:36 |
Ach moet je er voor over hebben, 280 per kwartaal | |
FkTwkGs2012 | maandag 30 april 2012 @ 10:36 |
ziet er netjes uit. jammer van de vlag. | |
daNpy | maandag 30 april 2012 @ 10:37 |
Mijn E46 318i is nog steeds te koop! Wil graag 325i Touring met trekhaak dus dat is de reden van verkoop. Donkerblauw, 175dkm, APK tot 02/13. Gemiddeld verbruik 1:11.5 over 3 jaar. Multi functie stuurwiel, clima, cruise, etc. Nette auto, met -helaas - enige gebruikssporen. | |
YoshiBignose | maandag 30 april 2012 @ 10:49 |
Hehehe nee ben geen Turk wel mooi gedaan op zich en auto lijkt nog knap. | |
Gokhan03 | maandag 30 april 2012 @ 11:20 |
Deze auto heb ik het echt een aantal keer gezien in Beverwijk. Of er rijden meerdere hiervan. Als Turk zijnde ziet dit er wel leuk uit maar je krijgt de auto maar dan ook alleen kwijt aan Turken | |
YoshiBignose | maandag 30 april 2012 @ 11:23 |
Naja misschien als je dat plakplaatje gewoon eraf krijgt kan je het wel kwijt aan een Chinees | |
Tarado | maandag 30 april 2012 @ 11:24 |
Wit kruis erop en de Zwitsers zijn ook in de markt, hoewel die zijn zijn niet zo zot op 4e handsjes | |
TommyGun | maandag 30 april 2012 @ 11:27 |
| |
Fer | maandag 30 april 2012 @ 17:44 |
Had die M60B40 geen last van teveel zwavel in de amerikaanse benzine? Of hebben die inmiddels allemaal een modificatie gehad? Ach anders trappen die yanks er gewoon een 5l pushrod in. | |
jitzzzze | maandag 30 april 2012 @ 18:33 |
Maar zoals gezegd, jammer van die halve maan en als ik het zo zie zit ie niet eens in het midden. Of ik ben erg scheel | |
SingleCoil | maandag 30 april 2012 @ 19:34 |
Yep, het beruchte NikAsil probleem. Maar ik ben er niet zo bang voor, het blok heeft inmiddels 320.000 km gelopen en als je er al problemen mee had zou zich dat tussen 100K en 150K moeten openbaren. En sowieso binnen een jaar of 5 - deze auto is 17 jaar oud | |
SingleCoil | maandag 30 april 2012 @ 19:36 |
Hier niet hoor. Met de benzine op Eur 0.75 per liter en geen wegenbelasting is een 740iL in dat opzicht hier niet veel duurder dan een pak 'm beet 320i. | |
Fer | maandag 30 april 2012 @ 19:42 |
Is ie nou ook veel zuiniger dan een GM 5.7 of Ford 5.0? En kunnen ze daar ook een duitse bak reviseren? | |
Alicey | maandag 30 april 2012 @ 19:46 |
Hier dus niet, hier betaal je alleen sales tax En een hoop brandstof. | |
Alicey | maandag 30 april 2012 @ 19:48 |
Absoluut! Zoeft heerlijk over de weg, is heel stil van binnen en je hebt er zelfs geen last van dat het Amerikaanse wegen zijn. Ik moet alleen wel een beetje oppassen om niet met law enforcement in aanraking te komen. Je zit wel heel makkelijk aan de 90 mph op de snelweg als het rustig is.. | |
SingleCoil | maandag 30 april 2012 @ 19:55 |
Veel BMW's worden inmiddels in de VS gebouwd, dus er is ook veel kennis aanwezig. Wij hebben een adres doorgekregen van een ex-BMW medewerker die inmiddels z'n eigen BMW werkplaats heeft en de locale guru schijnt te zijn, die mag dus gaan kijken naar ons "shimmie"-probleem, Hij is veel zuiniger dan een vergelijkbare amerikaan, die rijden gemakkelijk 1 op 4 | |
Fer | maandag 30 april 2012 @ 20:36 |
Ergens moet ik hier altijd aan die aflevering van Maried with Childeren denken, toen Al zijn Dodge inruilde voor een Benz en vervolgens 300$ garagekosten kon aftikken waarvan het grootste deel telefoonkosten met Duitsland waren. Ach, ik rijd alweer 2 jaar een Mexicaanse VW en dat gaat ook goed. | |
Bowny | maandag 30 april 2012 @ 21:43 |
Ik wil ook een E38, maar durf er niet aan! Vrienden noemen mij al een wannabe-pimp, maar dat boeit me he-le-maal niets. Zelfde als het imago van X6 rijders....pure afgunst noem ik dat. Je zou zelf maar al te graag in zo'n auto willen/kunnen rijden. | |
mitchelll0181 | maandag 30 april 2012 @ 21:46 |
Sorry hoor maar ik ken niemand die me in een e38 pimp zou noemen Hahaha een x6 ok.. Alles na de e46 ook .. | |
SingleCoil | maandag 30 april 2012 @ 22:14 |
Ik dacht ook dat ik niemand kende die dat zou doen. Totdat ik daadwerkelijk een E38 kocht... Ik zit er niet zo heel erg mee, eigenlijk. Mag alleen geen tatoos van mijn vrouw, da's wel weer jammer. | |
mitchelll0181 | maandag 30 april 2012 @ 22:17 |
Raaaaarrr ... Als je nu een e38 rijdt ben je liefhebber.. Geen patser | |
YoshiBignose | maandag 30 april 2012 @ 22:22 |
E38 is echt wel een patserbak, vooral sommige uitvoeringen en iets te jonge mensen erin. Maar ik zeg ook altijd maar, wat boeit het nou Is maar met wat voor mensen je omgaat denk ik of in welke omgeving je woont . Sommige mensen vinden de E36 al voor sjonnies. Op accountantskantoor waar ik werkte keken ze naar m'n E46 ook zo Als je in Osdorp rondrijdt valt je oude bmw/merc niet eens op M'n E23 dat is gewoon een klassieker en niet aso daar is iedereen het over eens behalve echte kneuzen. | |
mitchelll0181 | maandag 30 april 2012 @ 22:25 |
Nou dat van de e36 is wel waar hoor .. En de e46 is ook aardig opweg .. Je hebt er al een vanaf 3,5 k .. | |
YoshiBignose | maandag 30 april 2012 @ 22:28 |
Nee het zijn vooroordelen!!! die gemiddeld gezien wel kloppen ja maar dus niet altijd. | |
Alicey | maandag 30 april 2012 @ 23:08 |
Waar ben je precies bang voor bij een E38? En wat rijden die vrienden die je een wannabe-pimp noemen? | |
Fer | dinsdag 1 mei 2012 @ 20:16 |
Als je met een E30 in Osdorp rondrijd kijken die E36/46 rijders je ook raar aan hoor. Schijnbaar is een e30 alleen maar voor Brabanders, Limburgers en Duitsers die Slagerhaus luisteren. Weetje wat pas een Pooierbak is, een E64 als er geen grijze kerel in zit. | |
Hyperdude | dinsdag 1 mei 2012 @ 20:22 |
Koop een Touring. Daarin rijden alleen maar subtiele mensen met stijl. NB. Boeien wat andere mensen denken. | |
SingleCoil | dinsdag 1 mei 2012 @ 20:51 |
Fijn, zo'n glazenwassersauto | |
jitzzzze | dinsdag 1 mei 2012 @ 20:52 |
Ik mag dan wel een e36 hebben, maar een e30 blijft ook wel een mooie wagen | |
jitzzzze | dinsdag 1 mei 2012 @ 20:52 |
Nou ja, je tenminste nog eens wat zooi meenemen | |
kaasplankje | dinsdag 1 mei 2012 @ 20:59 |
| |
Fer | dinsdag 1 mei 2012 @ 21:29 |
Heb nog nooit een touring gereden, maar ik kan me niet voorstellen dat het lekker hoekt. | |
jitzzzze | dinsdag 1 mei 2012 @ 21:50 |
Het rijdt erg goed, heb al vele KM's in 3, 5 en 7 series gereden. Het beste blijft toch gewoon een sedan of coupe, maar een touring doet het ook erg goed in de bochten. | |
SingleCoil | dinsdag 1 mei 2012 @ 22:00 |
Een 7 touring..? Godslastering! | |
Bowny | dinsdag 1 mei 2012 @ 22:16 |
Waarom eigenlijk niet een jongere, eind 90', E38 gekocht? Wat kost zo'n '95 E38 in de USA nou? $1,999? | |
Hyperdude | dinsdag 1 mei 2012 @ 22:20 |
Maakt geen zak uit. Akoestiek is wat slechter, iets zwaarder, verder geen verschil. En handig voor tuinzooi naar de stort brengen en de Makro enzo. Coupé snap ik nog wel; maar ik begrijp echt niet waarom je tegenwoordig nog een sedan zou kopen. Dit? of dit? | |
SingleCoil | dinsdag 1 mei 2012 @ 22:24 |
Die waren te duur. We wilden niet meer dan $5000 ex tax uitgeven. Deze was uiteindelijk 4700, dus dan reken je 5400 ofzo af. Een '99 is al snel $8000. | |
YoshiBignose | dinsdag 1 mei 2012 @ 22:28 |
Hmm dan is dat een beetje dezelfde prijs als in NL. Hier betaal je voor een redelijk E38 ook wel ¤3500 maar ja maandelijks ben je hier veel meer kwijt | |
SingleCoil | dinsdag 1 mei 2012 @ 22:40 |
Yep. Deze is overigens wel uitzonderlijk netjes. Alles zit er op en er aan en werkt ook, alle pixels nog in het display, bekleding is prachtig, velgen zijn echt als nieuw. Tot nu toe hebben we een paar issues gevonden: 1. Shimmies. Hij trilt als je remt, zeker tussen de 60 en 40 mph. Daarvoor brengen we 'm van de week naar een mannetje die dat gaat fixen. 2. Vanochtend Low Coolant. Kan natuurlijk van alles zijn, eerst maar eens bijvullen en kijken of het level echt daalt of gewoon al low was. Ik heb nog geen oude BMW gehad die geen koelproblemen had trouwens 3. De electrische bediening van de zonnewering van de achterruit werkt niet helemaal goed, er werkt 1 armpje niet helemaal mee. Ik dat dat op mijn 540i ook, maar dat gebruik je toch nooit. Vooralsnog dus niks dat heel spannend is. Ben er nog niet helemaal achter wat de verschillende knopjes voor het electrische schuifdak doen trouwens - iemand die dat weet? | |
YoshiBignose | dinsdag 1 mei 2012 @ 22:48 |
Vroemmmm ik zie jullie al gaan. Wil ook wel een E38 maar ja moet het doen met een E23, ook niet verkeerd, maar niet zo luxe natuurlijk. Aan de andere kant, als je toch in amerika bent is zo'n Ford Mustang toch ook wel gruwelijk eigenlijk | |
Fer | dinsdag 1 mei 2012 @ 23:33 |
Het lijkt me wel flauw, kun je een 740 rijden zonder teveel zorgen over benzine en belasting. Kun je max 70mph en trek je een keer door naar 100 gelijk een batterij cops en een tv heli achter je aan. | |
Alicey | woensdag 2 mei 2012 @ 01:51 |
Dat valt wel mee. Maar inderdaad, je moet het niet al te lang doen hier. Je hebt hier al vrij snel een suspension te pakken, Bovendien is het nadeel dat verkeersovertredingen hier ook aan je verzekering worden doorgegeven en dat die zijn premie er ook op baseert. | |
jitzzzze | woensdag 2 mei 2012 @ 08:24 |
Dat heb ik nooit beweerd, he? | |
Mikkie | woensdag 2 mei 2012 @ 08:27 |
Want is bewezen dat meer overtredingen tot meer ongelukken leiden? | |
jitzzzze | woensdag 2 mei 2012 @ 08:29 |
Vast niet, maar de link tussen overtredingen en een hoger risico is natuurlijk al snel gelegd | |
Mikkie | woensdag 2 mei 2012 @ 08:32 |
Dat is dan puur een link op gevoel. Je kunt 'm ook omdraaien: mensen die vaker hard rijden, zijn sneller thuis dan mensen die langzaam rijden, en hebben dus minder kans op een ongeluk . Punt is vooral dat wanneer iets niets voldoende onderbouwd is, ik het nogal riskant vind om op basis van een onderbuikgevoel zulke maatregelen in te zetten. | |
Tarado | woensdag 2 mei 2012 @ 09:06 |
Het is in ieder geval een extra drukmiddel je wel aan de regels te houden | |
kaasplankje | woensdag 2 mei 2012 @ 09:56 |
Goede stelling! Als je langzaam rijdt heb je bovendien meer kans om in slaap te dommelen. Want dat is godsgruwelijk saai. Als je moe bent kun je maar beter keihard gaan rijden. Dan blijf je tenminste alert. | |
YoshiBignose | woensdag 2 mei 2012 @ 10:42 |
Zo kan je alles wel recht praten, want als je harder rijdt is de kans op letsel bijv. weer veel groter. | |
TommyGun | woensdag 2 mei 2012 @ 11:17 |
Ik heb liever iemand die sportief rijdt (extremen daargelaten) en daarbij oplettend is dan iemand die constant (waar mogelijk) de Vmax rijdt en enkel naar z'n snelheidsmeter kijkt. | |
YoshiBignose | woensdag 2 mei 2012 @ 11:47 |
Ja, maar nog beter is aan de snelheid houden en oplettend rijden. Uiteindelijk draait het natuurlijk om anticiperen, maar het is gewoon een feit dat als je harder rijdt, er eerder doden vallen. Als je bijv. 30 km/u in de bebouwde kom rijdt en je moet een noodstop maken voor een kind en het gaat NET AAN goed... stel je had 50 km/u gereden dan reed je het kind aan met 50 km/u (bij een reactietijd van een seconde). | |
daNpy | woensdag 2 mei 2012 @ 14:31 |
Dat kan natuurlijk niet. | |
Tarado | woensdag 2 mei 2012 @ 14:50 |
In de bebouwde kom houdt ik me aardig aan de regels zeker in woonwijken, op de snelweg zit ik meestal 20-30km boven de toegestane snelheid, vind ik prettiger rijden | |
YoshiBignose | woensdag 2 mei 2012 @ 17:25 |
Snap ik, doe ik ook of soms zelfs harder, maar om dan te zeggen dat ik veiliger bezig ben mwah. Het is wel waar dat je beter oplet als je harder rijdt en ja er zijn zat mensen die als zombies op de weg rijden, maar uiteindelijk is snelheid toch de belangrijkste factor als je kijkt naar de schade van het ongeluk. En de grootte van je auto | |
Alicey | woensdag 2 mei 2012 @ 17:31 |
Vast wel. In de VS is men gek op statistieken, dus er zal vast wel ergens een statistiekje te vinden zijn dat het enigszins rechtvaardigt. | |
Alicey | woensdag 2 mei 2012 @ 17:33 |
Als iemand echt voldoende oplet, dan ziet hij de politieauto op tijd en past vervolgens zijn snelheid daar op aan. | |
tha_rizzo | woensdag 2 mei 2012 @ 21:03 |
Maandag even bezig geweest met m'n auto. Gelukkig zonder al teveel problemen, de accu is alleen een beetje dood..... | |
SingleCoil | woensdag 2 mei 2012 @ 21:13 |
Misschien niet. Maar het is wel bewezen dat je met meer bekeuringen een hogere verzekeringspremie betaalt | |
kaasplankje | woensdag 2 mei 2012 @ 21:26 |
Ja. | |
Alicey | woensdag 2 mei 2012 @ 22:30 |
Wel, zijn er hier BMW motorrijders die last hebben van dit probleem? | |
YoshiBignose | woensdag 2 mei 2012 @ 22:59 |
Heb dat wel als ik naar m'n auto kijk Hij zat ook wel 4 uur op de motor, moet er niet aan denken. Binnenkort in de handleiding van je BMW motor: 2 uur rijden, 15 minuten rukken | |
SingleCoil | woensdag 2 mei 2012 @ 23:31 |
| |
nelisb | donderdag 3 mei 2012 @ 08:56 |
Mijn bmw staat nu voor de APK. Ik schat in 4 nieuwe banden. Ik zoek 225/45 R17. Iemand suggesties voor een degelijke band, die niet te duur is. Rij ongeveer 4.000 km per maand. Zat aan zoiets te denken. Vredestein QUATRAC 3 151 euro per band. BRIDGESTONE POTENZA RE 050 A 136 euro per band GOODYEAR EFFICIENTGRIP 139 euro per band Michelin PRIMACY HP 165 euro per band [ Bericht 18% gewijzigd door nelisb op 03-05-2012 09:01:59 ] | |
daNpy | donderdag 3 mei 2012 @ 09:05 |
Die Potenza zijn aardig geprijsd als je het mij vraagt. Heb zelf ContiSportContact3's in dezelfde maat | |
nelisb | donderdag 3 mei 2012 @ 09:07 |
Is Bridgestone goed? BR RE050A 117 euro. Of Dunlop SPORTMAXX 116 euro. | |
jitzzzze | donderdag 3 mei 2012 @ 09:13 |
Bridgestone is meer stuiteren dan andere merken. | |
nelisb | donderdag 3 mei 2012 @ 09:21 |
Thanks daar kan ik wat mee. | |
daNpy | donderdag 3 mei 2012 @ 09:23 |
Zijn allemaal A-merken die je post, imo is het een persoonlijke keuze dan | |
mitchelll0181 | donderdag 3 mei 2012 @ 09:39 |
Die primacy's waren fijne banden... Stil | |
YoshiBignose | donderdag 3 mei 2012 @ 10:44 |
Ik altijd conti's, zijn die sc5 niet recent uitgebracht? | |
nelisb | donderdag 3 mei 2012 @ 10:47 |
Heb conti's gekocht. Had er 2 nodig. Schijnbaar heb ik run flat banden. Hoefde niet van mij, maar dan moest ik 4 nieuwe banden kopen. | |
YoshiBignose | donderdag 3 mei 2012 @ 10:48 |
Welke conti's? | |
nelisb | donderdag 3 mei 2012 @ 10:53 |
Weet ik zo niet. Krijg morgen de factuur. Heb 185 euro per stuk betaald inclusief het erop zetten. | |
jitzzzze | donderdag 3 mei 2012 @ 14:05 |
Dat zijn dan twee serieuze banden | |
Bowny | donderdag 3 mei 2012 @ 14:12 |
Ik was altijd erg content met de Potenza's. Bergen met grip, maar kunnen bij nat weer een beetje tricky zijn. | |
jitzzzze | donderdag 3 mei 2012 @ 14:25 |
Jongens, ik heb nog een serieuze vraag over mijn auto. Ik heb zoals jullie weten een 318tds (e36), en als de motor loopt hoor ik een piepend geluid. Ik denk zelf dat het met de v-snaar (of aangrenzende artikelen) of de ventilator met visco koppeling te maken heeft. Dat denk ik omdat het piepend geluid altijd hetzelfde is, ongeacht het aantal toeren wat de motor draait. De V-snaar draait volgens mij op een vast toerental en het toerental van de ventilator is natuurlijk afhankelijk van de visco koppeling. Maar als het wat warmer is, de motor of buiten, dan is het geluid weg. Wat denken jullie wat het is? En hoe kom je erachter wat er dan piept? | |
rival | donderdag 3 mei 2012 @ 14:26 |
zodra je de piep hoort, uitstappen en je kop onder de motorkap steken.... en dan goed luisteren | |
jitzzzze | donderdag 3 mei 2012 @ 14:28 |
Maar hoe kom je er dan achter wat er exact piept? Zo'n diesel maakt best wat herrie, waardoor dit vrij moeilijk te lokaliseren is. | |
nelisb | donderdag 3 mei 2012 @ 15:27 |
17 inch runflat banden. | |
YoshiBignose | donderdag 3 mei 2012 @ 15:43 |
Hoezo? Ik was 800 kwijt voor een setje sc3 onder m'n E46. 225/255. | |
Fer | donderdag 3 mei 2012 @ 17:17 |
Moet je ook een oude BMW nemen, die hoeken net zo goed maar dan op 185 bandjes. | |
jitzzzze | donderdag 3 mei 2012 @ 17:33 |
Precies, 185 * 60. Kost me iets van 50 tot 60 euro het stuk. Voor een a merk uiteraard. | |
YoshiBignose | donderdag 3 mei 2012 @ 17:38 |
185 zitten onder m'n toyota, je bent geen BMW waard als je dat eronder zet. 7-serie was even naar de garage achterremmen piepten heel hard maar is weer gefixed. Ik hoop dat ik weer een half jaartje kan cruisen ermee tot de APK, maar het meeste is daarvoor al opgelost. Laatste een "nieuwe" uitlaat eronder want de vorige was gatenkaas. Binnenkort ook maar even de voorkant laten spuiten zodat ie weer 1 kleur is, maar kost zoveel | |
jitzzzze | donderdag 3 mei 2012 @ 17:42 |
Zat er al onder, en ga er lekker niets aan doen | |
YoshiBignose | donderdag 3 mei 2012 @ 17:46 |
De foto in de OP is trouwens wel erg oud van m'n E23 met die stomme amerikaanse banden zal als ie gespoten is wel nieuwe maken. Nu staat ie er zo bij: | |
Alicey | donderdag 3 mei 2012 @ 18:25 |
E23 is wel baas. | |
Turquaz52 | donderdag 3 mei 2012 @ 19:23 |
Zelfde velgen | |
YoshiBignose | zondag 6 mei 2012 @ 21:45 |
Er was vandaag opeens een E30 meeting in Hoorn, wel geinig even met m'n E23 langs geweest. Daarna nog even de E30 van m'n tante gepoetst, is echt heel netjes en met wieldoppen en spatlappen maar is niet meer glimmend te krijgen. Moet echt gepolijst worden, lak is heel dof. Mat wit [ Bericht 13% gewijzigd door YoshiBignose op 06-05-2012 21:52:38 ] | |
Fer | zondag 6 mei 2012 @ 22:45 |
Ik vind hem best dof voor een net gepoetste auto | |
Matty___ | zondag 6 mei 2012 @ 22:48 |
hij staat ook half in de schaduw? | |
Turquaz52 | maandag 7 mei 2012 @ 00:51 |
Ben ik een dagje weg, wordt ik bestolen van mijn naafdoppen.. Godver, rotte hoerekinderen, in de hoop dat ze (....) aan een ernstige ziekte. Vuile flikkers, die dingen kosten 50,- de stuk nieuw | |
YoshiBignose | maandag 7 mei 2012 @ 10:15 |
Wees blij dat ze je hele wiel niet hebben meegenomen | |
jitzzzze | maandag 7 mei 2012 @ 11:03 |
Maar ja, wie heeft er anno 2012 nog naafdoppen? | |
rival | maandag 7 mei 2012 @ 11:10 |
Ik | |
rival | maandag 7 mei 2012 @ 11:10 |
ohja, dat zou ik zondag doen | |
jitzzzze | maandag 7 mei 2012 @ 11:17 |
Ik toch wel | |
Turquaz52 | maandag 7 mei 2012 @ 16:06 |
Was ik weer een paar meijers lichter.. | |
Turquaz52 | maandag 7 mei 2012 @ 16:25 |
Naaf kappen dan of hoe je ze noemt: 200,- + voor een setje doppen | |
daNpy | maandag 7 mei 2012 @ 16:28 |
Ja, belachelijk wat ze daar voor vragen. Maar voor de oudere velgen moeilijk te vinden - zeldzaam en dus duur. | |
tha_rizzo | maandag 7 mei 2012 @ 16:52 |
Die kappen heb ik ook. Daar heb ik geloof ik in het totaal een paar tientjes voor betaald bij de BMW-dealer. | |
Gokhan03 | maandag 7 mei 2012 @ 17:09 |
Turq waar is je mercedes ster? | |
jitzzzze | maandag 7 mei 2012 @ 18:08 |
Vastplakken met locktide ofzo? Ik noem maar iets geks | |
YoshiBignose | maandag 7 mei 2012 @ 19:10 |
Dan wordt het weer zo lastig om je velg eraf te halen | |
jitzzzze | maandag 7 mei 2012 @ 19:24 |
Schroevendraaiertje er tussen en klaar, toch? | |
YoshiBignose | maandag 7 mei 2012 @ 19:27 |
Dan is het dus ook weer zo gestolen | |
jitzzzze | maandag 7 mei 2012 @ 19:28 |
Maar moet je toch iets meer je best doen dan wanneer er niets tussen zit. | |
YoshiBignose | maandag 7 mei 2012 @ 19:31 |
Hoezo die schroevendraaier heb je sowieso nodig. Of met zo'n speciaal soort sleutel dan kan je het zo open draaien. Tenminste dat is bij mijn doppen zo. | |
Hyperdude | maandag 7 mei 2012 @ 19:33 |
Slotje \ Maar alles valt te stelen, en anders wel te slopen. @ TurQ; heb je die plastic bazensleutel nog die bij die doppen hoort? | |
jitzzzze | maandag 7 mei 2012 @ 19:33 |
Weet ik niet Ik heb gewoon van die kleine doppies van 55mm | |
Hyperdude | maandag 7 mei 2012 @ 19:42 |
Deze dus | |
YoshiBignose | maandag 7 mei 2012 @ 19:44 |
Jaaa die waar kan je die kopen? Dealer zeker... | |
jitzzzze | maandag 7 mei 2012 @ 19:55 |
Ongetwijfeld, of bij bmwproducts of bimmerparts. Die leveren OEM onderdelen voor niet al teveel geld. | |
Hyperdude | maandag 7 mei 2012 @ 20:26 |
Duitse ebay? Daar komt mijn plaatje vandaan Die van mij kon je met wat inspanning wel met de hand loskrijgen. Maar als het al een paar jaar staat te rotten gaat dat vast wat moeilijker. | |
Fer | maandag 7 mei 2012 @ 22:59 |
Echte oldschool rijders met BBS Kruisspaken natuurlijk. Maar Turq, zonder naafdoppen is erg racy. | |
rival | dinsdag 8 mei 2012 @ 08:59 |
of een setje lenzo velgen kopen nieuw, krijg je zo'n ding er gratis bij | |
Turquaz52 | dinsdag 8 mei 2012 @ 17:16 |
verkoop mij deze.. Welke Benz Ster..? Hoezo bazensleutel..? Met een kwartslag draaien en trekken heb je de kapje er zo af.. Jaa wat wil ik er aan doen..? Ik ga geen 200 euro voor een setje doppen betalen.. Ik ga toch voor Lenso BSX's een goedkope immitatie van BBS, 4-500 euro voor een nieuwe set. | |
rival | dinsdag 8 mei 2012 @ 17:23 |
Turq, op het E30 fansite forum staan vaak van die doppen te koop... 25-35 euro per stuk meeestal... | |
Turquaz52 | dinsdag 8 mei 2012 @ 17:24 |
Dat is nog steeds 100 euro voor een setje dopjes, ik vind 50 euro al te veel voor een setje.. De velgen zelf kosten max 200 euro.. | |
rival | dinsdag 8 mei 2012 @ 17:26 |
de prijzen gaan alleen nog maar stijgen...... ik baal... 2 jaar terug kocht ik nog sideskirts voor 70 euro.... vragen ze nu 300 voor | |
Turquaz52 | dinsdag 8 mei 2012 @ 17:29 |
What to do? Ik wil de velgen nu kwijt, heb er geen zin meer in.. Iemand intresse? Steek 4x100, komen van onder een E30 Cabrio vandaan.. En krijg ik ze niet verkocht, dan zoek ik wel een alternatief.. Want 100-200 euro is mij echt te veel voor een paar dopjes.. | |
jitzzzze | dinsdag 8 mei 2012 @ 17:38 |
Kan je ze niet van de sloop halen? Of gewoon zonder, lekker belangrijk | |
Turquaz52 | dinsdag 8 mei 2012 @ 17:50 |
Was ie maar op de sloop te vinden.. Ik ben er al geweest.. | |
jitzzzze | dinsdag 8 mei 2012 @ 19:44 |
There, I fixed it | |
Hyperdude | dinsdag 8 mei 2012 @ 19:47 |
Daar heb ik nou zo de pest aan op de interwebs. Altijd maar vragen stellen, maar nooit laten horen hoe het afgelopen is. | |
Mikkie | dinsdag 8 mei 2012 @ 19:54 |
Very true. | |
jitzzzze | dinsdag 8 mei 2012 @ 20:19 |
Ik begin er tenminste weer over, dat is toch al heel wat? | |
Hyperdude | dinsdag 8 mei 2012 @ 20:24 |
Wat heb je nou gefixt? En hoe? Pics van je zusje? | |
jitzzzze | dinsdag 8 mei 2012 @ 20:53 |
De piep. Nieuwe looprol. Nee. | |
Fer | dinsdag 8 mei 2012 @ 20:57 |
Welke poulie? | |
jitzzzze | dinsdag 8 mei 2012 @ 20:59 |
De looprol, die tussen de dynamo en de waterpomp in op een M41 motor. | |
Fer | dinsdag 8 mei 2012 @ 21:01 |
Een van deze? | |
jitzzzze | dinsdag 8 mei 2012 @ 21:04 |
Nummer 13. | |
FalleNk810i | donderdag 10 mei 2012 @ 09:45 |
Hoe vet is deze: http://link.marktplaats.nl/523982645 | |
YoshiBignose | donderdag 10 mei 2012 @ 09:50 |
Aah Master | |
rival | donderdag 10 mei 2012 @ 09:52 |
zelf? | |
rival | donderdag 10 mei 2012 @ 09:52 |
ik koop ze wel van je voor 50 euro. | |
jitzzzze | donderdag 10 mei 2012 @ 09:53 |
Jazeker, half uurtje werk. Inclusief uitzoeken hoe ik de spanning van de multiriem af ging halen. | |
jitzzzze | donderdag 10 mei 2012 @ 09:53 |
Die is echt gemaakt voor een koning | |
Tarado | donderdag 10 mei 2012 @ 09:55 |
Gaaf ding komt met chauffeur? | |
rival | donderdag 10 mei 2012 @ 09:56 |
ook zelf geconstateerd welke je moest vervangen? | |
jitzzzze | donderdag 10 mei 2012 @ 09:57 |
Zelfs dat nog. Motor aan, kap open, even luisteren, op een verdacht rolletje wat WD40 spuiten en he? Het piepen is weg. Nou ja, dan die maar vervangen en dan zien we wel weer verder. | |
rival | donderdag 10 mei 2012 @ 09:58 |
Goed bezig | |
jitzzzze | donderdag 10 mei 2012 @ 10:02 |
Nu nog een diesel lek op de inspuitingsmotor. Ik heb weer geen idee hoe dat moet gaan oplossen | |
FalleNk810i | donderdag 10 mei 2012 @ 10:30 |
Holy fuck dikke V12 Heb alleen wat moeite met de mate van verlaging, hou er niet van als de banden achter de spatborden wegvallen, to much! | |
Tarado | donderdag 10 mei 2012 @ 10:41 |
Dat verlagen vind ik sowieso niet zo bij een limousine passen, zijn dat 20" of meer? Zit amper nog rubber omheen | |
FalleNk810i | donderdag 10 mei 2012 @ 10:52 |
So-called VIP style. Hou wel van pooier bakken | |
kaasplankje | donderdag 10 mei 2012 @ 11:00 |
Het rijd ook voor geen meter. Je komt geen drempel meer normaal over. En dat terwijl deze auto juist het summum is van comfort en snelheid. Ziet er stoer uit maar die bak is verneukt. | |
YoshiBignose | donderdag 10 mei 2012 @ 13:14 |
Er moet ook altijd weer overdreven worden | |
Hyperdude | donderdag 10 mei 2012 @ 15:56 |
Geen porum | |
Mikkie | donderdag 10 mei 2012 @ 23:35 |
Ik vind het ook echt te veel verlaagd. Die verlengde 750i van MP is ook niet echt mooi vind ik. Te lang, uit proportie. Sowieso aardig aan de prijs, om te kopen en om te rijden (want alles wat door de lengte beïnvloed wordt, is speciaal voor dat model op maat gemaakt, is duur...). | |
mitchelll0181 | donderdag 10 mei 2012 @ 23:39 |
Mischien heeft dat ding wel gwn hydraulics joh Problem solved, op de snelweg 3 cm bodemruimte en in de stad 10 | |
Turquaz52 | vrijdag 11 mei 2012 @ 01:04 |
De velg? | |
Turquaz52 | vrijdag 11 mei 2012 @ 01:08 |
Dat wou ik net zeggen, grote kans dat hij op bags rijdt.. Wel een ubergeile bak... Geen poespas, getinte achterlichten, velgen en verlaging. Klaar | |
FalleNk810i | vrijdag 11 mei 2012 @ 09:08 |
Stiekem wachtte ik al op een Turq reactie want die snapt het tenminste | |
jitzzzze | vrijdag 11 mei 2012 @ 09:14 |
Als we turq toch niet hadden | |
fathank | vrijdag 11 mei 2012 @ 09:35 |
Die 750 iL is natuurlijk wel een bazenbak. Echt iets voor een Afrikaanse Dictator, met voor en achter een gewapend escorte. Het liefst Toyota Hilux'en met een Mag .50 achterop . Zoiets zeg maar | |
YoshiBignose | vrijdag 11 mei 2012 @ 09:42 |
kaasplankje | vrijdag 11 mei 2012 @ 10:40 |
Ja, dan hoor je er helemaal bij. In de schilderswijk. | |
Andyy | vrijdag 11 mei 2012 @ 10:50 |
De MAG is 7.62 nato. | |
mitchelll0181 | vrijdag 11 mei 2012 @ 11:27 |
Altijd goed idd :p net als de mijne.. Pcies dat hahaha | |
YoshiBignose | zondag 13 mei 2012 @ 17:00 |
Het begin van het einde http://www.telegraaf.nl/a(...)1_Serie__114i__.html BMW introduceert met de komst van de nieuwe driedeurs de 114i. Dit model vormt de instapper. Onder de kap van deze versie huist een 1,6 liter viercilinder benzinemotor met TwinPower Turbo-technologie. Goed voor 105 pk vanaf 4.000 tpm en 180 Nm vanaf 1.100 tpm. Het model haalt in 11,2 tellen de 100 km/h en de top bedraagt 195 km/h. De motor verbruikt tussen de 5,5 en 5,7 liter per 100 kilometer. Dat levert een CO2-uitstoot van 129/132 g/km op. Prijzen zijn nog niet bekend. | |
Turquaz52 | zondag 13 mei 2012 @ 17:15 |
Welke begin v.d. einde? Sinds de 1 serie ging BMW al berg afwaarts, nu zowiezo al met de 'nieuwe' BMW 'Polo' 1-serie. Kut BMW Op de E92 na zijn ze allemaal fucked up, idioten, ga een ander merk beginnen en daar een lelijke 4 pitter in droppen Zoals BMW Mini ofzo, met hun miezerige 1.6 FWD.. Of hoor deze grap dan: 328i met een 2.0 Turbo Ik zie het al voor me: 750iL met een 1.6 -TwinAirTechnolgies met 20V Turbo en Compressor en FlexBi-Fuel LPG G4 BioEthanol Hybride. | |
Turquaz52 | zondag 13 mei 2012 @ 17:16 |
Ju weet zelluf G | |
Turquaz52 | zondag 13 mei 2012 @ 17:17 |
Dan was dit topic allang gestrand, want BMW doet niks anders dan imago verneuken op dit moment waar niet gepraat over kan worden, omdat het overeenkomt met vloeken in de kerk.. | |
Turquaz52 | zondag 13 mei 2012 @ 17:20 |
Of de mijne Op de velgen na dan.. En nu met M3 voor&achterbumper | |
YoshiBignose | zondag 13 mei 2012 @ 17:38 |
Zucht ik had hem al bijna uit m'n geheugen verwijderd maar nu kom je weer aanzetten met dat ding | |
dester_martijn | zondag 13 mei 2012 @ 17:53 |
Overdrijven is ook een vak he. Een 7 serie is een iets ander segment dan een 3 serie. Die zullen ze niet gauw downsizen. Uit die 328i halen ze wel 245 pk en is maar 4 of 5 tienden langzamer dan een e92 335i. Ook bmw komt niet onder de steeds strengere emisie-waarde eisen uit. Jij vind het niet bij bmw horen, maar ik vind het uit de tijd om nu met een benzine slurpende 6- in-lijn aan te komen in een 320i. Natuurlijk is het geluid van de 328i door z'n 4 cilinder minder geworden, ook al hebben ze wel wat aan het geluid gedaan. Ze doen er alles aan om aan die gunstigere bijtelling te komen, een automatische start- en- stop systeem op een automaat is wel wat overdreven. | |
Catch22- | zondag 13 mei 2012 @ 18:20 |
En dan zeur je over zuinige autos... | |
Turquaz52 | zondag 13 mei 2012 @ 20:14 |
Pardon? Voor mijn part was de 328 2.0 15 seconden sneller dan de M3. Dont care, zo iets ga je gewoon niet doen. Die emisie waarden eisen e.d. kunnen ze ook met een 6 cilinder bereiken. Hoe kan het dat een vrachtwaggel wel steeds meer PK's/liters e.d. krijgt, maar aan de andere kant ook elk jaar een nieuwe Euro normen hebben? Downsizen doen ze maar bij opel of suzuki, niet bij BMW. En wat voor blok ligt er ook alweer in een 750i van nu? Een 4.8 V8? Bye Bye tegen de 5.4 V12, dat ze nu een 6.0 V12 er bij hebben gekregen vind ik aan de andere kant wel weer gruwelijk Maar de 740i is maar gewoon een 6 pitter Ik kan zo wel uren doorgaan, maar goed je hebt van die milieu junkies, gooi een gelijkwaardige turbo op een 6 pitter en je hebt 4x meer vermogen dan uit een kut 4 pitter & een stuk betrouwbaarder. | |
Turquaz52 | zondag 13 mei 2012 @ 20:15 |
De mijne is alles behalve zuinig | |
FkTwkGs2012 | zondag 13 mei 2012 @ 20:20 |
niet erg je maakt meer pronk kilometers dan werkkilometers gok ik. mag wel wat verbruiken toch. | |
ZwartmetSuiker | zondag 13 mei 2012 @ 20:35 |
http://link.marktplaats.nl/558093681 Stoer ding joh | |
YoshiBignose | zondag 13 mei 2012 @ 21:00 |
E32 prachtige wagen en het M30 blok is onverwoestbaar. Ik ben er geen fan van om LPG in te zetten maar goed dat is eigen keuze. Ben blij met m'n E23 hoor, maar een E32 is toch net weer wat dikker | |
Turquaz52 | zondag 13 mei 2012 @ 21:00 |
Nou pronk kilometers, denk het niet.. Meer geniet kilometers en werkkilometers.. Al rij ik nu wel een zuinige autotje.. | |
FkTwkGs2012 | zondag 13 mei 2012 @ 21:02 |
wat rij je? alleen maar verstandig toch. | |
YoshiBignose | zondag 13 mei 2012 @ 21:03 |
Je wordt gedwongen hier in dit klote land om die kleine zooi te rijden en dan verdien ik nog niet eens zo slecht. Belachelijk gewoon wat een beetje auto hier kost per maand. | |
Turquaz52 | zondag 13 mei 2012 @ 21:05 |
Met een 1.9 TDI AFN motor (stock 110PK) nu 150-160PK.. | |
YoshiBignose | zondag 13 mei 2012 @ 21:07 |
Van een BMW naar een Golf... tja het is een echte Turk. | |
ZwartmetSuiker | zondag 13 mei 2012 @ 21:10 |
160pk á la "oh zo'n luchtfilter is +20pk" of 160pk á la uitdraai? | |
Catch22- | zondag 13 mei 2012 @ 21:13 |
Ik wil dat ding wel op de dyno zien inderdaad | |
Turquaz52 | zondag 13 mei 2012 @ 21:15 |
Lieve schat, ik heb mijn BMW nogsteeds en heb de golf puur en alleen gekocht omdat het voor een spotprijs op marktplaats was en ik ff de BMW pauze geef omdat ik wil oriënteren op een V12 swap & mijn complete interieur... Vind jij maar eens een oldtimer TDI Golf 2 met een Mk3 dash en Mk5 interieur voor minder dan 2000.. Mijn volgende oldtimer wordt zowiezo een 6-serie | |
Turquaz52 | zondag 13 mei 2012 @ 21:18 |
Ik heb er een Audi A4 2.0 16v 170PK TDI Turbo op zitten en een complete Turboback uitlaat zonder dempers van 68mm, grote intercooler (groter dan de radiateur).. Ook heeft hij nu een chip.. Binnekort nog Race 520 verstuivers en chip op maat en dan 190-210PK En dat op 1000KG | |
FkTwkGs2012 | zondag 13 mei 2012 @ 21:26 |
haha nice touch die velgen vind hem wel leuk. | |
YoshiBignose | zondag 13 mei 2012 @ 21:27 |
ik zie ook al mocro's / turken rijden in nieuwe 6-series. | |
ZwartmetSuiker | zondag 13 mei 2012 @ 21:31 |
160pk á la "deze luchtfilter is +20pk!" dus. Mijn auto heeft een K&N inlegfilter onder andere, hoeveel PK is dat? 30? | |
Turquaz52 | zondag 13 mei 2012 @ 21:45 |
Hoezo..? het is zowiezo bewezen dat de chip +30PK is, de Turbo levert misschien (omdat het niet op maat chip is) +/- 10-20PK extra en de uitlaat misschien 5-10PK en de intercooler 5PK's. Laten we het afronden komen we uit op 150 a 160PK.. Een best groot verschil vind je niet..? | |
ZwartmetSuiker | zondag 13 mei 2012 @ 21:49 |
Nog steeds natte vinger werk. | |
Turquaz52 | zondag 13 mei 2012 @ 21:53 |
40PK extra is dus te hoog geschat met: - Freeflow 68mm uitlaat, compleet zonder dempers. - 170PK TDI turbo - +/-100x50cm intercooler - CAI - Standaard chip? Hmmmz.. Okee. | |
jitzzzze | zondag 13 mei 2012 @ 22:10 |
Wat de neuk doet die golf hier? | |
Turquaz52 | zondag 13 mei 2012 @ 23:05 |
Die kwam ff langs om te kijken of alles in orde is hier.. | |
Fer | maandag 14 mei 2012 @ 00:24 |
Hij wil dragracen, alleen gaat ie dan achteruit staan bij de start. Dan komt ie tenminste de eerste meters nog wel mee. | |
rival | maandag 14 mei 2012 @ 09:44 |
bla bla bla bla... Je kan me nog steeds niet bijhouden | |
Turquaz52 | maandag 14 mei 2012 @ 10:39 |
Je originele E30 325i maak ik wel af beste vriend.. | |
Turquaz52 | maandag 14 mei 2012 @ 10:41 |
En de 325i e36 maak ik tot de 160 af.. | |
Catch22- | maandag 14 mei 2012 @ 10:42 |
inc. extragratis hernia | |
rival | maandag 14 mei 2012 @ 10:42 |
dan blijft mijn post nog steeds staan als een huis | |
Turquaz52 | maandag 14 mei 2012 @ 10:55 |
We moeten een keer meeten na de verstuivers & chip opmaat upgrade.. | |
rival | maandag 14 mei 2012 @ 10:56 |
Voor dat soort meetings ben ik altijd wel te porren | |
YoshiBignose | maandag 14 mei 2012 @ 11:04 |
En simpele E30 meetings kom je niet opdagen hé | |
rival | maandag 14 mei 2012 @ 11:25 |
ik was em vergeten | |
YoshiBignose | maandag 14 mei 2012 @ 11:34 |
ja moet je minder smoken | |
jitzzzze | maandag 14 mei 2012 @ 16:25 |
Volgende week alle remblokken en beide handremmen vervangen. Alleen de schijven laat ik zitten, die zijn nog prima. Zou het veel werk zijn? | |
Catch22- | maandag 14 mei 2012 @ 16:25 |
ligt er aan hoe handig je bent | |
jitzzzze | maandag 14 mei 2012 @ 16:32 |
Fucking handig, zie mijn posts over de thermostaat en de looprol OT: ik kan er aardig wel mee omgaan, om het zo maar uit te drukken Zijn er dingen waar je echt op moet letten? | |
Catch22- | maandag 14 mei 2012 @ 16:37 |
Dat je het goed terug vast zet vanavond proefrit in mijn mogelijk nieuwe auto e34 520i '95 | |
rival | maandag 14 mei 2012 @ 16:48 |
waarom is je keuze daarop gevallen? (E34 is een fijne wagen, maar met een 2.0 6 cilinder erg traag en veel zuipen) | |
Catch22- | maandag 14 mei 2012 @ 17:02 |
Kreeg hem aangeboden. Hij is nog heel netjes en goed geprijsd. 2e eigenaar, heeft hem vorig jaar van de eerste eigenaar uit DLD gehaald. 210k gelopen en minder dan 2000 eu. http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=6112&id2=6110 verbruik valt ook wel mee tov de 525i, scheelt 0.1liter/100km. | |
rival | maandag 14 mei 2012 @ 17:12 |
het is misschien mijn rechtervoet dan klinkt goed, 210K is weinig voor een 6 pitter | |
Catch22- | maandag 14 mei 2012 @ 17:14 |
Precies. Mijn e34 518 had destijds al 420k gelopen dus ik schrik niet zo snel. Heb nu dus een e30 320i m20b20 dus het ongeveer hetzelfde blok, alleen dan met 24 kleppen en 150 pk ipv 12kleppen/130pk. Ben sowieso niet zo'n snelheidsduivel meer dus ik vind het prima . | |
jitzzzze | maandag 14 mei 2012 @ 17:49 |
Echt waar? | |
Turquaz52 | maandag 14 mei 2012 @ 17:55 |
Kom je richting limburg dan..? | |
Catch22- | dinsdag 15 mei 2012 @ 00:57 |
ik rij volgende week weer e34 jeej! iemand belangstelling voor een technisch goede e30 320i van 89 met werk (maar als dagelijkse auto prima geschikt)? voor weinig? | |
YoshiBignose | dinsdag 15 mei 2012 @ 08:52 |
pics E34 zijn altijd master, 150 pk is ruim voldoende om te cruisen. Verder nog wat opties? [ Bericht 9% gewijzigd door YoshiBignose op 15-05-2012 08:57:52 ] | |
rival | dinsdag 15 mei 2012 @ 08:58 |
wat is weinig? | |
YoshiBignose | dinsdag 15 mei 2012 @ 09:04 |
¤1250 | |
rival | dinsdag 15 mei 2012 @ 09:07 |
hij zei voor weinig..... | |
Catch22- | dinsdag 15 mei 2012 @ 09:13 |
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=213122629 Vrij veel opties Airbag Airbag passagier Centrale vergrendeling Elektrische ramen Elektrische spiegels Lichtmetalen velgen 15'' Mistlampen Open dak Radio/CD Stoelverwarming Stuurbekrachtiging Volledige onderhoudshistorie Sportinterieur met halflederen stoelen Elektrisch dakraam En voorbereiding voor cruisecontrol dus dat bouw ik ook nog in ik zat aan 400 euro te denken | |
YoshiBignose | dinsdag 15 mei 2012 @ 09:29 |
Mooi interieur wel altijd jammer van enkele pijp vind ik zo saai staan | |
rival | dinsdag 15 mei 2012 @ 09:29 |
mooi ik heb nog een V8 gril en motorkap voor je liggen | |
Catch22- | dinsdag 15 mei 2012 @ 09:32 |
dat heeftie al toch? | |
YoshiBignose | dinsdag 15 mei 2012 @ 09:33 |
Inderdaad Volgens mij uit 95 allemaal. Krijg je hem voor ¤400 mee?? | |
Catch22- | dinsdag 15 mei 2012 @ 09:34 |
nee dat wou ik voor mijn e30 ik betaal een stuk minder dan de geadverteerde prijs. | |
YoshiBignose | dinsdag 15 mei 2012 @ 09:39 |
Oh ja En die wordt wegenbelastingvrij in 2017.. maar dan is ie al weggerot. | |
Catch22- | dinsdag 15 mei 2012 @ 09:40 |
dat valt ook wel mee. er moet een nieuw spatbord linksvoor op en hij heeft wat roest onderaan de portieren voor en wielkasten achter. Als je een fatsoenlijke lasser vindt is dat voor een paar 100 euro verholpen, moet je het alleen nog laten spuiten. Ik schrok best wel van de prijzen van nette e30's, die liggen best hoog. | |
YoshiBignose | dinsdag 15 mei 2012 @ 09:55 |
Daarom zie je ook zelden nette e30's rondrijden Ik denk dat wij in de familie de lelijkste e30 van Nederland hebben rijden. Lak helemaal verrot, vervaagd en verkleurd, overal roest. Stukken bumper brokkelt gewoon af. Is een 316 met carb. Doet het nog wel, maar vorige APK was al iets duurder dan gewoon. Maar goed, dat krijg je als je de auto 10 jaar lang niet wast of onderhoudt En dan te bedenken dat we de NIEUW hadden gekocht, volgens mij iets van 32.000 gulden. | |
Catch22- | dinsdag 15 mei 2012 @ 09:56 |
achja dat is gewoon zonde en dat hou je toch als je hem buiten hebt staan. Technisch is hij echter helemaal goed, blok loopt mooi, hij schakelt heerlijk soepel en is gewoon strak. Ik heb ook al overwogen om hem te schorsen en te stallen, maar dat wordt vast vrij duur. | |
FalleNk810i | dinsdag 15 mei 2012 @ 12:03 |
Ghehe..Wat voor velgen zijn dat? | |
rival | dinsdag 15 mei 2012 @ 12:15 |
ze lijken wel wat op mims van de E30... | |
rival | dinsdag 15 mei 2012 @ 12:16 |
oh, toch niet zo... | |
mitchelll0181 | dinsdag 15 mei 2012 @ 12:29 |
Heeft iemand nog een mooi setje liggen voor een e46 ? Minimaal 18 inch | |
Catch22- | dinsdag 15 mei 2012 @ 12:42 |
die heb ik er ook onder | |
rival | dinsdag 15 mei 2012 @ 13:11 |
en hij rijdt? en de prijs is 400? ga ik meteen ff iemand voor je zoeken! | |
Catch22- | dinsdag 15 mei 2012 @ 13:13 |
hij rijdt ja, rij er zelf nog in namelijk. Moet nu voor de keuring, is vorige week verlopen. | |
xaban06 | dinsdag 15 mei 2012 @ 14:08 |
Pics? Nevermind, laat maar | |
YoshiBignose | dinsdag 15 mei 2012 @ 14:10 |
Ben je scheel ? edit: Oh nevermind | |
xaban06 | dinsdag 15 mei 2012 @ 14:13 |
Ja, smartphone enzo Wat is een goede prijs voor een redelijk nette e30 320 2-deurs oldtimer? ...als die überhaupt te vinden is | |
Catch22- | dinsdag 15 mei 2012 @ 14:15 |
http://tweakers.net/gallery/41802/fotoalbum/?MapID=12967 maar dat zijn wel wat oudere fotos. | |
YoshiBignose | dinsdag 15 mei 2012 @ 14:19 |
Volgens velen een beetje underpowered maar die M20B20 loopt echt heerlijk hoor! Ziet er wel netjes uit, toen nog. | |
Catch22- | dinsdag 15 mei 2012 @ 14:20 |
underpowered zeker niet. Maar het is geen racemonster nee. | |
YoshiBignose | dinsdag 15 mei 2012 @ 14:22 |
Naja ik bedoel meer dat het verbruik eigenlijk vrijwel zelfde is als 323i en 325i alleen dan zonder het vermogen en heel veel sneller dan de 318i is het ook weer niet (trager dan de 318is zelfs) dus in dat opzicht een nutteloze keuze. Totdat je erin hebt gereden dan klinkt het toch weer veel lekkerder dan zo'n 4-cil. | |
Catch22- | dinsdag 15 mei 2012 @ 14:22 |
Ja. Maar ik doe niet veel op alleen 0-100 tijden. Heb nog nooit een 318 gereden dus kan niet vergelijken qua dagelijks rijgemak. Wel een 316i e30, maar dan is de 320i wel een heel stuk soepeler. | |
YoshiBignose | dinsdag 15 mei 2012 @ 14:24 |
Zelfs de 316 voelt sterker onderin dan de 320i | |
Catch22- | dinsdag 15 mei 2012 @ 14:26 |
Mwoah, de 320i pakt goed op en loopt vooral echt mooi door. Als je op power wil rijden en hem boven de 2k rpm houdt, dan heb je genoeg power beschikbaar. Maar ik rij niet meer zo snel tegenwoordig. Hou meer van relaxt cruisen. Pak af en toe wel een rotonde wat sportiever, maar over de hele genomen rij ik erg degelijk. | |
YoshiBignose | dinsdag 15 mei 2012 @ 14:27 |
Dat wil je ook wel met deze benzineprijzen. Ja boven de 2000 heb je genoeg vermogen beschikbaar daaronder voelt ie wat zwak, terwijl de 4-cilinders juist andersom hebben. Veel stadsverkeer zou ik daarom ook een 4-cil aanbevelen maar ja wie ben ik Waarom hou je ze niet gewoon allebei | |
mitchelll0181 | dinsdag 15 mei 2012 @ 14:31 |
Nou mijn 318 doet nie veel hoor onder de 2500 .. | |
xaban06 | dinsdag 15 mei 2012 @ 14:34 |
Klopt dit? Dat een auto bij 15jr als oldtimer wordt beschouwd voor de verzekering? | |
xaban06 | dinsdag 15 mei 2012 @ 14:35 |
Dit klopt volgens mij niet meer? Of toch wel? | |
Catch22- | dinsdag 15 mei 2012 @ 14:35 |
ligt aan je verzekeraar. mijn is als yojngtimer verzekerd. kost haast niets. geen opbouw schadevrije jaren tho | |
Catch22- | dinsdag 15 mei 2012 @ 14:37 |
die vrijstelling schuift elk jaar een jaar op. dus dit jaar worden autos van 26 jaar mrb vrijgesteld | |
YoshiBignose | dinsdag 15 mei 2012 @ 14:41 |
Ik heb het ook over een E30je, zo'n 316 weegt 1000 kg dat is heel wat anders dan een E46. Nee, 1986 en ouder is wegenbelastingvrij. 1987 is wegenbelastingvrij in 2013, 1988 in 2015, 1989 in 2017 etc. daarna na 30 jaar oldtimer. | |
xaban06 | dinsdag 15 mei 2012 @ 14:43 |
Wat jij en Catch zegt is tegenstrijdig | |
rival | dinsdag 15 mei 2012 @ 14:48 |
bij mijn vorige verzekeraar Unive maakten ze hem helemaal mooi... mijn E30 uit '86 was geen oldtimer maar die uit '90 wel. die uit '90 is een cabrio, die viel bij hun in de groep klassiekers. de coupe niet... | |
rival | dinsdag 15 mei 2012 @ 14:49 |
tot en met 86 is 25 jaar. 87 is 26 jaar ((2013 toch?) 88 is 27 jaar (2015 toch?) | |
xaban06 | dinsdag 15 mei 2012 @ 14:52 |
Jij bent een kenner zo te zien Wat is een redelijk nette E30 2-deurs waard (320, oldtimer)? Voor hoeveel worden ze van de hand gedaan? | |
Catch22- | dinsdag 15 mei 2012 @ 14:54 |
1000-2500 euro | |
rival | dinsdag 15 mei 2012 @ 15:05 |
ze waren heel duur omdat men dacht dat Na 86 niks meer belastingvrij werd. de prijzen zijn weer aan het zakken. wat boven mij werd gezegd.. 1000 - 2500 kan wel een beetje... al denk ik dat je echt M-tech oid moet hebben om er meer dan 2000 voor te krijgen.. ik zelf heb nog nooit meer dan 1500 voor een E30 betaald, waaronder 2 keer een (knappe) oldtimer en een cabrio. | |
Catch22- | dinsdag 15 mei 2012 @ 15:11 |
die prijzen zijn erg lastig. Als hij helemaal perfect is, zonder krasjes, deukjes etc en ook technisch helemaal 100 is, dan kan je er 2500+ eu voor vangen. Maar dat zie je bijna niet (vandaar de prijs) | |
xaban06 | dinsdag 15 mei 2012 @ 15:53 |
Moet wel m-tech zijn ja, en krassen etc moet wel bij een 25 jaar oude auto:) 2000 is dus redelijk | |
Catch22- | dinsdag 15 mei 2012 @ 15:55 |
vind ik wel veel geld. Moet hij wel ERG netjes zijn | |
rival | dinsdag 15 mei 2012 @ 16:12 |
oldtimer, met M-tech en echt in een goede staat (totaal geen werk voor jezelf) dan zou ik het wel redelijk vinden.... het is geen 325, dus ik zou dat echt als max aanhouden... | |
xaban06 | dinsdag 15 mei 2012 @ 17:28 |
Is ook veel geld Ik ben op zoek naar een 2e auto (voor mijn vrouw). Als ik weg ben met de auto heeft zij geen vervoer. De auto zal dus heel weinig gebruikt worden, hooguit enkele dkm / jaar. Dan vind ik het zonde om iedere maand een hoop wegenbelasting + verzekering te betalen. ...plus dat zo een E30 er wel leuk uit ziet | |
YoshiBignose | dinsdag 15 mei 2012 @ 20:37 |
Blergh m'n tante rijdt er ook nauwelijks in dat is dus echt niet goed voor de auto. Als het toch voor de vrouw is, neem gewoon zo'n 316 met knap jaren 80 ruitjes interieur die kan je echt voor niets krijgen. | |
rival | woensdag 16 mei 2012 @ 08:26 |
als je maar niet alleen korte ritjes rijdt.... | |
jitzzzze | woensdag 16 mei 2012 @ 08:48 |
Ik zat gisteravond DIY filmpjes te kijken hoe je remblokken vervangt. Ik dacht altijd dat dat onwijs moeilijk was Maar na het zien van filmpje Kan niet verkeerd gaan. Zit alleen nog even in de knoop met de handremmen. Die moeten ook vervangen worden, maar heeft iemand daar een overzichtstekening/foto van? Hoe en waar alle veren moeten? | |
Catch22- | woensdag 16 mei 2012 @ 08:59 |
kan je geen haynes opsnorren? | |
jitzzzze | woensdag 16 mei 2012 @ 09:10 |
Die voor een e36 diesel is niet te vinden Of ik zoek verkeerd | |
YoshiBignose | woensdag 16 mei 2012 @ 10:30 |
Dat doet ze dus wel dus binnenkort kan je weer een uitlaat eronder knutselen hehehe | |
rival | woensdag 16 mei 2012 @ 10:52 |
fijn, jij koopt weer de goedkoopste en wij kunnen hem met man en macht pas gaan maken zeker? | |
YoshiBignose | woensdag 16 mei 2012 @ 11:02 |
vriend | |
Mikkie | woensdag 16 mei 2012 @ 17:36 |
Altijd fijn om na onderhoud in de garage te horen dat je auto in een vorig leven waarschijnlijk een keer een flinke tijd stilgestaan heeft en dat daardoor e.e.a. het al tijden niet goed doet ivm dikke roestvorming e.d. Gevolg: een rekening van bijna 500 euro. Dan weet je weer dat je BMW rijdt ! | |
Gokhan03 | woensdag 16 mei 2012 @ 18:15 |
Same here. Vorig week apk. 460 euro lichter. En dan nog mijn lekkende schokdemper als opmerking | |
Mikkie | woensdag 16 mei 2012 @ 18:19 |
Helaas te herkenbaar. Ik kreeg nog als opmerking dat de veer linksachter naar de ju was, daar moet dus ook nog een nieuwe in. Plus de APK die eraan komt. En oja, ook nog een beurtje. Daar gaat weer een maandsalaris | |
Gokhan03 | woensdag 16 mei 2012 @ 23:33 |
Bij de APK is bij mij de veer linksachter ook vervangen. Alleen dat kostte al 140 euro. | |
Alicey | donderdag 17 mei 2012 @ 04:39 |
Probleem met onze BMW bleek uiteindelijk aan de remschijven voor te liggen. Remschijven voor zijn door de garage vervangen voor $310 + tax en het probleem is nu helemaal weg. Verder rijdt hij dus als een zonnetje. We hebben de eerste 1000-nogwat mijl er op zitten. | |
Mikkie | donderdag 17 mei 2012 @ 08:36 |
Ik twijfel nog om er een compleet nieuwe verenset onder te zetten dan... Eibach Pro. Zou een stuk strakker moeten rijden dan de originele veren. Stukje lager dan, alleen ziet dat er met 16" weer niet uit | |
YoshiBignose | donderdag 17 mei 2012 @ 08:53 |
Dat klopt | |
xaban06 | vrijdag 18 mei 2012 @ 07:22 |
Ok, zat ik dus met pech op de grens van NL/BE. Remklauw linksvoor zat vast, kwam niet meer terug, resultaat: kromme remschijf. Links + rechts schijven + blokken inmiddels vervangen. Remklauw gesmeerd, alles werkt weer. Echter vertrouw ik het niet, wat 1 keer vast heeft gezeten, zal ook een 2e keer vast komen te zitten. Komt mijn vraag: Beide klauwen vervangen of alleen links? Volgens realoem kost het zo'n ~325 dollar / stuk. (onderdeel 34116758113). Kan ik dus verwachten dat het ~ EUR 350,- bij de dealer kost? Oh, het is een E46 320TD | |
jitzzzze | vrijdag 18 mei 2012 @ 08:19 |
Beide vervangen, dat is 1 ding dat vast staat. Kan je verder geen aftermarket kopen? Of van een sloopauto? | |
xaban06 | vrijdag 18 mei 2012 @ 08:33 |
Vast wel, maar zijn die dingen dan ook niet rot? | |
jitzzzze | vrijdag 18 mei 2012 @ 08:49 |
dat hoeft natuurlijk niet, maar ja, garantie tot aan de hoek van de straat uiteraard. Persoonlijk zou ik voor twee aftermarket gaan denk ik. | |
Mikkie | vrijdag 18 mei 2012 @ 08:51 |
Beide vervangen inderdaad. En laat het goed doen: dat ze alles loshalen en de oorzaak van het vastzitten weghalen. Dat heb ik dus van de week ook laten doen. Kost je in één keer een flinke smak geld, maar niets zo zonde als nu half werk leveren en over een jaar weer met krom spul staan omdat het nu niet goed is gedaan (symptoombestrijding). | |
Gokhan03 | vrijdag 18 mei 2012 @ 09:17 |
Dit dus. Mijn neef is automonteur en haalt geen goedkoop spul voor zijn klanten. Natuurlijk omdat hij dat niet betaald en hij het zeker weet dat het goed is. Hij deed een keer eigenwijs met zijn eigen serviceauto van de zaak. Even remschijvenset met blokken voor een prikkie erop gemonteerd. Binnen 1 maand waren die schijven zo krom dat de auto heen en weer ging schommelen als je ging remmen Ik heb er een keer in gereden en toen was ik blij dat ik zelf geen goedkope rommel voor mijn auto heb gekocht | |
xaban06 | vrijdag 18 mei 2012 @ 11:30 |
Oorzaak ligt bij de klauw zelf Dat is inmiddels duidelijk geworden Pff, kost me dus zo een 800 tot 900 euro | |
jitzzzze | vrijdag 18 mei 2012 @ 11:52 |
Wat raar, ik zie ze hier http://www.mister-auto.nl(...)16ch_v18466_g78.html Voor 130 per stuk. Uiteraard zonder montage en blokken. Merk heb ik nog geen ervaring mee, maar heb hier een complete set blokken liggen op aanraden van mijn leverancier. Die wilde mij de echte goedkopies niet eens verkopen toen ik zei dat ik goedkopere had gezien. Niet dat ik ooit van plan was om te besparen op remmen, maar gewoon, je kijkt soms wel eens verder. | |
xaban06 | vrijdag 18 mei 2012 @ 12:08 |
Hmm, nette prijs inderdaad! Ik had de prijs via realome.nl, dat zijn dan volgens mij originele. Is TRW een beetje ok? | |
xaban06 | vrijdag 18 mei 2012 @ 12:14 |
Oh via mijnautoonderdelen.nl zelfs EUR 115,- / stuk van BOSCH. Netjes!! | |
jitzzzze | vrijdag 18 mei 2012 @ 14:24 |
De Rijsbergen raadde het me aan. Bosch is uiteraard ook prima, maar duurder (dat is letterlijk wat ze tegen me zeiden) Daar koop ik alles en ik weet dat ze geen troep verkopen aan me uit de vele eerdere aankopen | |
Fer | vrijdag 18 mei 2012 @ 17:26 |
Enige reden dat ie kleine 6 pitter zo slap onderin loopt, is omdat die verdeler en bougiekabelset zo achterlijk duur is dat niemand hem vervangt. Toen ik mijne uit 1987 vervangen had trok ie ook bij lage toeren normaal weg. Ben benieuwd wanneer BMW de V8 downsized naar 6-in-lijn en dan twinturbo oid. | |
Tarado | vrijdag 18 mei 2012 @ 17:29 |
Dat doen ze toch al? | |
Fer | zaterdag 19 mei 2012 @ 10:58 |
Oh ja, ben alweer vergeten dat de N55 ook al een turboblok is. Maar dan nog is 315pk uit een 3 liter niet zo spectaculair als de N20 (245pk uit 2l). En zeker nog niet volwaardig genoeg voor een M5. Dat zou echt stoer zijn. Dat de nieuwe M5 een 3,5l krijgt net als de M535i. Trouwens op werk rijdt zo'n gast 335i cabrio, das dus een N55. Maar klinkt een beetje als een lekke uitlaat. | |
Tarado | zaterdag 19 mei 2012 @ 11:29 |
Er is wel sprake van dat de nieuwe M3 een 6 cilinder krijgt, de M5 is al van V10 naar V8 gegaan, jammer, die V10 was een mooi blok | |
xaban06 | zaterdag 19 mei 2012 @ 11:50 |
Ik wilde net 2 remklauwen bestellen, echter hoorde ik net via een collega, dat een remklauw uit 2 onderdelen kan bestaan en dus mogelijk niet compleet is. Heb ik hier niet genoeg aan? | |
YoshiBignose | zaterdag 19 mei 2012 @ 11:51 |
Waarom, een V8 loopt veel mooier. | |
Tarado | zaterdag 19 mei 2012 @ 12:09 |
V10 geluid is onverslaanbaar |