abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:37:22 #256
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_111579963
die vrijstelling schuift elk jaar een jaar op. dus dit jaar worden autos van 26 jaar mrb vrijgesteld
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_111580144
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:31 schreef mitchelll0181 het volgende:
Nou mijn 318 doet nie veel hoor onder de 2500 ..
Ik heb het ook over een E30je, zo'n 316 weegt 1000 kg dat is heel wat anders dan een E46.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:35 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Dit klopt volgens mij niet meer? Of toch wel?
Nee, 1986 en ouder is wegenbelastingvrij. 1987 is wegenbelastingvrij in 2013, 1988 in 2015, 1989 in 2017 etc. daarna na 30 jaar oldtimer.
Facts don't care about your feelings
pi_111580222
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:41 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik heb het ook over een E30je, zo'n 316 weegt 1000 kg dat is heel wat anders dan een E46.

[..]

Nee, 1986 en ouder is wegenbelastingvrij. 1987 is wegenbelastingvrij in 2013, 1988 in 2015, 1989 in 2017 etc. daarna na 30 jaar oldtimer.
Wat jij en Catch zegt is tegenstrijdig :)
pi_111580444
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:34 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Klopt dit? Dat een auto bij 15jr als oldtimer wordt beschouwd voor de verzekering?
bij mijn vorige verzekeraar Unive maakten ze hem helemaal mooi...

mijn E30 uit '86 was geen oldtimer maar die uit '90 wel.
die uit '90 is een cabrio, die viel bij hun in de groep klassiekers. de coupe niet...
pi_111580483
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:43 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Wat jij en Catch zegt is tegenstrijdig :)
tot en met 86 is 25 jaar.
87 is 26 jaar ((2013 toch?)
88 is 27 jaar (2015 toch?)
pi_111580579
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:48 schreef rival het volgende:

[..]

bij mijn vorige verzekeraar Unive maakten ze hem helemaal mooi...

mijn E30 uit '86 was geen oldtimer maar die uit '90 wel.
die uit '90 is een cabrio, die viel bij hun in de groep klassiekers. de coupe niet...
Jij bent een kenner zo te zien :P

Wat is een redelijk nette E30 2-deurs waard (320, oldtimer)? Voor hoeveel worden ze van de hand gedaan?
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:54:21 #262
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_111580668
1000-2500 euro
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_111581061
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:52 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Jij bent een kenner zo te zien :P

Wat is een redelijk nette E30 2-deurs waard (320, oldtimer)? Voor hoeveel worden ze van de hand gedaan?
ze waren heel duur omdat men dacht dat Na 86 niks meer belastingvrij werd.
de prijzen zijn weer aan het zakken.

wat boven mij werd gezegd.. 1000 - 2500 kan wel een beetje... al denk ik dat je echt M-tech oid moet hebben om er meer dan 2000 voor te krijgen..

ik zelf heb nog nooit meer dan 1500 voor een E30 betaald, waaronder 2 keer een (knappe) oldtimer en een cabrio.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 15:11:02 #264
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_111581249
die prijzen zijn erg lastig. Als hij helemaal perfect is, zonder krasjes, deukjes etc en ook technisch helemaal 100 is, dan kan je er 2500+ eu voor vangen. Maar dat zie je bijna niet (vandaar de prijs)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_111582837
Moet wel m-tech zijn ja, en krassen etc moet wel bij een 25 jaar oude auto:) 2000 is dus redelijk
  dinsdag 15 mei 2012 @ 15:55:12 #266
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_111582930
vind ik wel veel geld. Moet hij wel ERG netjes zijn
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_111583704
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 15:53 schreef xaban06 het volgende:
Moet wel m-tech zijn ja, en krassen etc moet wel bij een 25 jaar oude auto:) 2000 is dus redelijk
oldtimer, met M-tech en echt in een goede staat (totaal geen werk voor jezelf)
dan zou ik het wel redelijk vinden....

het is geen 325, dus ik zou dat echt als max aanhouden...
pi_111587094
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 15:55 schreef Catch22- het volgende:
vind ik wel veel geld. Moet hij wel ERG netjes zijn
Is ook veel geld :) Ik ben op zoek naar een 2e auto (voor mijn vrouw). Als ik weg ben met de auto heeft zij geen vervoer. De auto zal dus heel weinig gebruikt worden, hooguit enkele dkm / jaar. Dan vind ik het zonde om iedere maand een hoop wegenbelasting + verzekering te betalen.

...plus dat zo een E30 er wel leuk uit ziet :P
pi_111595980
Blergh m'n tante rijdt er ook nauwelijks in dat is dus echt niet goed voor de auto. Als het toch voor de vrouw is, neem gewoon zo'n 316 met knap jaren 80 ruitjes interieur die kan je echt voor niets krijgen.
Facts don't care about your feelings
pi_111612726
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 20:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Blergh m'n tante rijdt er ook nauwelijks in dat is dus echt niet goed voor de auto..
als je maar niet alleen korte ritjes rijdt....
  Moderator woensdag 16 mei 2012 @ 08:48:35 #271
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_111613038
Ik zat gisteravond DIY filmpjes te kijken hoe je remblokken vervangt. Ik dacht altijd dat dat onwijs moeilijk was :@ Maar na het zien van filmpje :') _O-
Kan niet verkeerd gaan.

Zit alleen nog even in de knoop met de handremmen. Die moeten ook vervangen worden, maar heeft iemand daar een overzichtstekening/foto van? Hoe en waar alle veren moeten?
  woensdag 16 mei 2012 @ 08:59:11 #272
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_111613204
kan je geen haynes opsnorren?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Moderator woensdag 16 mei 2012 @ 09:10:22 #273
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_111615725
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 08:26 schreef rival het volgende:

[..]

als je maar niet alleen korte ritjes rijdt....
Dat doet ze dus wel :( dus binnenkort kan je weer een uitlaat eronder knutselen hehehe
Facts don't care about your feelings
pi_111616429
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 10:30 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat doet ze dus wel :( dus binnenkort kan je weer een uitlaat eronder knutselen hehehe
fijn, jij koopt weer de goedkoopste en wij kunnen hem met man en macht pas gaan maken zeker? :P
pi_111616815
vriend >:)
Facts don't care about your feelings
  woensdag 16 mei 2012 @ 17:36:24 #277
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_111632168
Altijd fijn om na onderhoud in de garage te horen dat je auto in een vorig leven waarschijnlijk een keer een flinke tijd stilgestaan heeft en dat daardoor e.e.a. het al tijden niet goed doet ivm dikke roestvorming e.d. Gevolg: een rekening van bijna 500 euro. Dan weet je weer dat je BMW rijdt :')!
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_111633579
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 17:36 schreef Mikkie het volgende:
Altijd fijn om na onderhoud in de garage te horen dat je auto in een vorig leven waarschijnlijk een keer een flinke tijd stilgestaan heeft en dat daardoor e.e.a. het al tijden niet goed doet ivm dikke roestvorming e.d. Gevolg: een rekening van bijna 500 euro. Dan weet je weer dat je BMW rijdt :')!
Same here. Vorig week apk. 460 euro lichter. En dan nog mijn lekkende schokdemper als opmerking :')
  woensdag 16 mei 2012 @ 18:19:48 #279
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_111633736
Helaas te herkenbaar. Ik kreeg nog als opmerking dat de veer linksachter naar de ju was, daar moet dus ook nog een nieuwe in. Plus de APK die eraan komt. En oja, ook nog een beurtje. Daar gaat weer een maandsalaris :')
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_111648308
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 18:19 schreef Mikkie het volgende:
Helaas te herkenbaar. Ik kreeg nog als opmerking dat de veer linksachter naar de ju was, daar moet dus ook nog een nieuwe in. Plus de APK die eraan komt. En oja, ook nog een beurtje. Daar gaat weer een maandsalaris :')
Bij de APK is bij mij de veer linksachter ook vervangen. Alleen dat kostte al 140 euro.
  donderdag 17 mei 2012 @ 04:39:58 #281
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_111655165
Probleem met onze BMW bleek uiteindelijk aan de remschijven voor te liggen. Remschijven voor zijn door de garage vervangen voor $310 + tax en het probleem is nu helemaal weg. Verder rijdt hij dus als een zonnetje. :)

We hebben de eerste 1000-nogwat mijl er op zitten.

  donderdag 17 mei 2012 @ 08:36:55 #282
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_111655766
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 23:33 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Bij de APK is bij mij de veer linksachter ook vervangen. Alleen dat kostte al 140 euro.
:X

Ik twijfel nog om er een compleet nieuwe verenset onder te zetten dan... Eibach Pro. Zou een stuk strakker moeten rijden dan de originele veren. Stukje lager dan, alleen ziet dat er met 16" weer niet uit :')
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_111655877
Dat klopt :P
Facts don't care about your feelings
pi_111694619
Ok, zat ik dus met pech op de grens van NL/BE.

Remklauw linksvoor zat vast, kwam niet meer terug, resultaat: kromme remschijf.

Links + rechts schijven + blokken inmiddels vervangen. Remklauw gesmeerd, alles werkt weer. Echter vertrouw ik het niet, wat 1 keer vast heeft gezeten, zal ook een 2e keer vast komen te zitten.

Komt mijn vraag:
Beide klauwen vervangen of alleen links? Volgens realoem kost het zo'n ~325 dollar / stuk. (onderdeel 34116758113). Kan ik dus verwachten dat het ~ EUR 350,- bij de dealer kost?

Oh, het is een E46 320TD
  Moderator vrijdag 18 mei 2012 @ 08:19:26 #285
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_111695028
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 08:19 schreef jitzzzze het volgende:
Beide vervangen, dat is 1 ding dat vast staat.

Kan je verder geen aftermarket kopen? Of van een sloopauto?
Vast wel, maar zijn die dingen dan ook niet rot?
  Moderator vrijdag 18 mei 2012 @ 08:49:48 #287
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_111695173
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 08:33 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Vast wel, maar zijn die dingen dan ook niet rot?
dat hoeft natuurlijk niet, maar ja, garantie tot aan de hoek van de straat uiteraard. Persoonlijk zou ik voor twee aftermarket gaan denk ik.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 08:51:30 #288
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_111695181
Beide vervangen inderdaad. En laat het goed doen: dat ze alles loshalen en de oorzaak van het vastzitten weghalen. Dat heb ik dus van de week ook laten doen. Kost je in één keer een flinke smak geld, maar niets zo zonde als nu half werk leveren en over een jaar weer met krom spul staan omdat het nu niet goed is gedaan (symptoombestrijding).
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_111695508
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 08:51 schreef Mikkie het volgende:
Beide vervangen inderdaad. En laat het goed doen: dat ze alles loshalen en de oorzaak van het vastzitten weghalen. Dat heb ik dus van de week ook laten doen. Kost je in één keer een flinke smak geld, maar niets zo zonde als nu half werk leveren en over een jaar weer met krom spul staan omdat het nu niet goed is gedaan (symptoombestrijding).
Dit dus. Mijn neef is automonteur en haalt geen goedkoop spul voor zijn klanten. Natuurlijk omdat hij dat niet betaald en hij het zeker weet dat het goed is.
Hij deed een keer eigenwijs met zijn eigen serviceauto van de zaak. Even remschijvenset met blokken voor een prikkie erop gemonteerd. Binnen 1 maand waren die schijven zo krom dat de auto heen en weer ging schommelen als je ging remmen :P

Ik heb er een keer in gereden en toen was ik blij dat ik zelf geen goedkope rommel voor mijn auto heb gekocht :)
pi_111698223
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 08:51 schreef Mikkie het volgende:
Beide vervangen inderdaad. En laat het goed doen: dat ze alles loshalen en de oorzaak van het vastzitten weghalen. Dat heb ik dus van de week ook laten doen. Kost je in één keer een flinke smak geld, maar niets zo zonde als nu half werk leveren en over een jaar weer met krom spul staan omdat het nu niet goed is gedaan (symptoombestrijding).
Oorzaak ligt bij de klauw zelf :) Dat is inmiddels duidelijk geworden :)

Pff, kost me dus zo een 800 tot 900 euro :(
  Moderator vrijdag 18 mei 2012 @ 11:52:30 #291
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_111698849
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 11:30 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Oorzaak ligt bij de klauw zelf :) Dat is inmiddels duidelijk geworden :)

Pff, kost me dus zo een 800 tot 900 euro :(
Wat raar, ik zie ze hier http://www.mister-auto.nl(...)16ch_v18466_g78.html

Voor 130 per stuk. Uiteraard zonder montage en blokken.

Merk heb ik nog geen ervaring mee, maar heb hier een complete set blokken liggen op aanraden van mijn leverancier. Die wilde mij de echte goedkopies niet eens verkopen toen ik zei dat ik goedkopere had gezien. Niet dat ik ooit van plan was om te besparen op remmen, maar gewoon, je kijkt soms wel eens verder.
pi_111699419
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 11:52 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Wat raar, ik zie ze hier http://www.mister-auto.nl(...)16ch_v18466_g78.html

Voor 130 per stuk. Uiteraard zonder montage en blokken.

Merk heb ik nog geen ervaring mee, maar heb hier een complete set blokken liggen op aanraden van mijn leverancier. Die wilde mij de echte goedkopies niet eens verkopen toen ik zei dat ik goedkopere had gezien. Niet dat ik ooit van plan was om te besparen op remmen, maar gewoon, je kijkt soms wel eens verder.
Hmm, nette prijs inderdaad! Ik had de prijs via realome.nl, dat zijn dan volgens mij originele.

Is TRW een beetje ok?
pi_111699585
Oh via mijnautoonderdelen.nl zelfs EUR 115,- / stuk van BOSCH. Netjes!!
  Moderator vrijdag 18 mei 2012 @ 14:24:30 #294
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_111703508
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 12:08 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Hmm, nette prijs inderdaad! Ik had de prijs via realome.nl, dat zijn dan volgens mij originele.

Is TRW een beetje ok?
De Rijsbergen raadde het me aan. Bosch is uiteraard ook prima, maar duurder (dat is letterlijk wat ze tegen me zeiden)
Daar koop ik alles en ik weet dat ze geen troep verkopen aan me uit de vele eerdere aankopen :)
pi_111710132
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat wil je ook wel met deze benzineprijzen. Ja boven de 2000 heb je genoeg vermogen beschikbaar daaronder voelt ie wat zwak, terwijl de 4-cilinders juist andersom hebben. Veel stadsverkeer zou ik daarom ook een 4-cil aanbevelen maar ja wie ben ik :P

Waarom hou je ze niet gewoon allebei :D
Enige reden dat ie kleine 6 pitter zo slap onderin loopt, is omdat die verdeler en bougiekabelset zo achterlijk duur is dat niemand hem vervangt. Toen ik mijne uit 1987 vervangen had trok ie ook bij lage toeren normaal weg. Ben benieuwd wanneer BMW de V8 downsized naar 6-in-lijn en dan twinturbo oid.
.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 17:29:33 #296
131800 Tarado
capô de fusca
pi_111710257
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 17:26 schreef Fer het volgende:

[..]

Enige reden dat ie kleine 6 pitter zo slap onderin loopt, is omdat die verdeler en bougiekabelset zo achterlijk duur is dat niemand hem vervangt. Toen ik mijne uit 1987 vervangen had trok ie ook bij lage toeren normaal weg. Ben benieuwd wanneer BMW de V8 downsized naar 6-in-lijn en dan twinturbo oid.
Dat doen ze toch al?
pi_111734864
Oh ja, ben alweer vergeten dat de N55 ook al een turboblok is. Maar dan nog is 315pk uit een 3 liter niet zo spectaculair als de N20 (245pk uit 2l). En zeker nog niet volwaardig genoeg voor een M5. Dat zou echt stoer zijn. Dat de nieuwe M5 een 3,5l krijgt net als de M535i.

Trouwens op werk rijdt zo'n gast 335i cabrio, das dus een N55. Maar klinkt een beetje als een lekke uitlaat.
.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 11:29:59 #298
131800 Tarado
capô de fusca
pi_111735634
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 10:58 schreef Fer het volgende:
Oh ja, ben alweer vergeten dat de N55 ook al een turboblok is. Maar dan nog is 315pk uit een 3 liter niet zo spectaculair als de N20 (245pk uit 2l). En zeker nog niet volwaardig genoeg voor een M5. Dat zou echt stoer zijn. Dat de nieuwe M5 een 3,5l krijgt net als de M535i.

Trouwens op werk rijdt zo'n gast 335i cabrio, das dus een N55. Maar klinkt een beetje als een lekke uitlaat.
Er is wel sprake van dat de nieuwe M3 een 6 cilinder krijgt, de M5 is al van V10 naar V8 gegaan, jammer, die V10 was een mooi blok

pi_111736178
Ik wilde net 2 remklauwen bestellen, echter hoorde ik net via een collega, dat een remklauw uit 2 onderdelen kan bestaan en dus mogelijk niet compleet is.

Heb ik hier niet genoeg aan?
pi_111736185
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 11:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

Er is wel sprake van dat de nieuwe M3 een 6 cilinder krijgt, de M5 is al van V10 naar V8 gegaan, jammer, die V10 was een mooi blok

Waarom, een V8 loopt veel mooier.
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 19 mei 2012 @ 12:09:21 #301
131800 Tarado
capô de fusca
pi_111736696
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 11:51 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Waarom, een V8 loopt veel mooier.
V10 geluid is onverslaanbaar
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')