Ik heb het ook over een E30je, zo'n 316 weegt 1000 kg dat is heel wat anders dan een E46.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:31 schreef mitchelll0181 het volgende:
Nou mijn 318 doet nie veel hoor onder de 2500 ..
Nee, 1986 en ouder is wegenbelastingvrij. 1987 is wegenbelastingvrij in 2013, 1988 in 2015, 1989 in 2017 etc. daarna na 30 jaar oldtimer.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:35 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Dit klopt volgens mij niet meer? Of toch wel?
Wat jij en Catch zegt is tegenstrijdigquote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:41 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik heb het ook over een E30je, zo'n 316 weegt 1000 kg dat is heel wat anders dan een E46.
[..]
Nee, 1986 en ouder is wegenbelastingvrij. 1987 is wegenbelastingvrij in 2013, 1988 in 2015, 1989 in 2017 etc. daarna na 30 jaar oldtimer.
bij mijn vorige verzekeraar Unive maakten ze hem helemaal mooi...quote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:34 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Klopt dit? Dat een auto bij 15jr als oldtimer wordt beschouwd voor de verzekering?
tot en met 86 is 25 jaar.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:43 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Wat jij en Catch zegt is tegenstrijdig
Jij bent een kenner zo te zienquote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:48 schreef rival het volgende:
[..]
bij mijn vorige verzekeraar Unive maakten ze hem helemaal mooi...
mijn E30 uit '86 was geen oldtimer maar die uit '90 wel.
die uit '90 is een cabrio, die viel bij hun in de groep klassiekers. de coupe niet...
ze waren heel duur omdat men dacht dat Na 86 niks meer belastingvrij werd.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:52 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Jij bent een kenner zo te zien
Wat is een redelijk nette E30 2-deurs waard (320, oldtimer)? Voor hoeveel worden ze van de hand gedaan?
oldtimer, met M-tech en echt in een goede staat (totaal geen werk voor jezelf)quote:Op dinsdag 15 mei 2012 15:53 schreef xaban06 het volgende:
Moet wel m-tech zijn ja, en krassen etc moet wel bij een 25 jaar oude auto:) 2000 is dus redelijk
Is ook veel geld Ik ben op zoek naar een 2e auto (voor mijn vrouw). Als ik weg ben met de auto heeft zij geen vervoer. De auto zal dus heel weinig gebruikt worden, hooguit enkele dkm / jaar. Dan vind ik het zonde om iedere maand een hoop wegenbelasting + verzekering te betalen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 15:55 schreef Catch22- het volgende:
vind ik wel veel geld. Moet hij wel ERG netjes zijn
als je maar niet alleen korte ritjes rijdt....quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Blergh m'n tante rijdt er ook nauwelijks in dat is dus echt niet goed voor de auto..
Dat doet ze dus wel dus binnenkort kan je weer een uitlaat eronder knutselen hehehequote:Op woensdag 16 mei 2012 08:26 schreef rival het volgende:
[..]
als je maar niet alleen korte ritjes rijdt....
fijn, jij koopt weer de goedkoopste en wij kunnen hem met man en macht pas gaan maken zeker?quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:30 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat doet ze dus wel dus binnenkort kan je weer een uitlaat eronder knutselen hehehe
Same here. Vorig week apk. 460 euro lichter. En dan nog mijn lekkende schokdemper als opmerkingquote:Op woensdag 16 mei 2012 17:36 schreef Mikkie het volgende:
Altijd fijn om na onderhoud in de garage te horen dat je auto in een vorig leven waarschijnlijk een keer een flinke tijd stilgestaan heeft en dat daardoor e.e.a. het al tijden niet goed doet ivm dikke roestvorming e.d. Gevolg: een rekening van bijna 500 euro. Dan weet je weer dat je BMW rijdt !
Bij de APK is bij mij de veer linksachter ook vervangen. Alleen dat kostte al 140 euro.quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:19 schreef Mikkie het volgende:
Helaas te herkenbaar. Ik kreeg nog als opmerking dat de veer linksachter naar de ju was, daar moet dus ook nog een nieuwe in. Plus de APK die eraan komt. En oja, ook nog een beurtje. Daar gaat weer een maandsalaris
quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:33 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Bij de APK is bij mij de veer linksachter ook vervangen. Alleen dat kostte al 140 euro.
Vast wel, maar zijn die dingen dan ook niet rot?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 08:19 schreef jitzzzze het volgende:
Beide vervangen, dat is 1 ding dat vast staat.
Kan je verder geen aftermarket kopen? Of van een sloopauto?
dat hoeft natuurlijk niet, maar ja, garantie tot aan de hoek van de straat uiteraard. Persoonlijk zou ik voor twee aftermarket gaan denk ik.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 08:33 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Vast wel, maar zijn die dingen dan ook niet rot?
Dit dus. Mijn neef is automonteur en haalt geen goedkoop spul voor zijn klanten. Natuurlijk omdat hij dat niet betaald en hij het zeker weet dat het goed is.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 08:51 schreef Mikkie het volgende:
Beide vervangen inderdaad. En laat het goed doen: dat ze alles loshalen en de oorzaak van het vastzitten weghalen. Dat heb ik dus van de week ook laten doen. Kost je in één keer een flinke smak geld, maar niets zo zonde als nu half werk leveren en over een jaar weer met krom spul staan omdat het nu niet goed is gedaan (symptoombestrijding).
Oorzaak ligt bij de klauw zelf Dat is inmiddels duidelijk gewordenquote:Op vrijdag 18 mei 2012 08:51 schreef Mikkie het volgende:
Beide vervangen inderdaad. En laat het goed doen: dat ze alles loshalen en de oorzaak van het vastzitten weghalen. Dat heb ik dus van de week ook laten doen. Kost je in één keer een flinke smak geld, maar niets zo zonde als nu half werk leveren en over een jaar weer met krom spul staan omdat het nu niet goed is gedaan (symptoombestrijding).
Wat raar, ik zie ze hier http://www.mister-auto.nl(...)16ch_v18466_g78.htmlquote:Op vrijdag 18 mei 2012 11:30 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Oorzaak ligt bij de klauw zelf Dat is inmiddels duidelijk geworden
Pff, kost me dus zo een 800 tot 900 euro
Hmm, nette prijs inderdaad! Ik had de prijs via realome.nl, dat zijn dan volgens mij originele.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 11:52 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Wat raar, ik zie ze hier http://www.mister-auto.nl(...)16ch_v18466_g78.html
Voor 130 per stuk. Uiteraard zonder montage en blokken.
Merk heb ik nog geen ervaring mee, maar heb hier een complete set blokken liggen op aanraden van mijn leverancier. Die wilde mij de echte goedkopies niet eens verkopen toen ik zei dat ik goedkopere had gezien. Niet dat ik ooit van plan was om te besparen op remmen, maar gewoon, je kijkt soms wel eens verder.
De Rijsbergen raadde het me aan. Bosch is uiteraard ook prima, maar duurder (dat is letterlijk wat ze tegen me zeiden)quote:Op vrijdag 18 mei 2012 12:08 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Hmm, nette prijs inderdaad! Ik had de prijs via realome.nl, dat zijn dan volgens mij originele.
Is TRW een beetje ok?
Enige reden dat ie kleine 6 pitter zo slap onderin loopt, is omdat die verdeler en bougiekabelset zo achterlijk duur is dat niemand hem vervangt. Toen ik mijne uit 1987 vervangen had trok ie ook bij lage toeren normaal weg. Ben benieuwd wanneer BMW de V8 downsized naar 6-in-lijn en dan twinturbo oid.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat wil je ook wel met deze benzineprijzen. Ja boven de 2000 heb je genoeg vermogen beschikbaar daaronder voelt ie wat zwak, terwijl de 4-cilinders juist andersom hebben. Veel stadsverkeer zou ik daarom ook een 4-cil aanbevelen maar ja wie ben ik
Waarom hou je ze niet gewoon allebei
Dat doen ze toch al?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 17:26 schreef Fer het volgende:
[..]
Enige reden dat ie kleine 6 pitter zo slap onderin loopt, is omdat die verdeler en bougiekabelset zo achterlijk duur is dat niemand hem vervangt. Toen ik mijne uit 1987 vervangen had trok ie ook bij lage toeren normaal weg. Ben benieuwd wanneer BMW de V8 downsized naar 6-in-lijn en dan twinturbo oid.
Er is wel sprake van dat de nieuwe M3 een 6 cilinder krijgt, de M5 is al van V10 naar V8 gegaan, jammer, die V10 was een mooi blokquote:Op zaterdag 19 mei 2012 10:58 schreef Fer het volgende:
Oh ja, ben alweer vergeten dat de N55 ook al een turboblok is. Maar dan nog is 315pk uit een 3 liter niet zo spectaculair als de N20 (245pk uit 2l). En zeker nog niet volwaardig genoeg voor een M5. Dat zou echt stoer zijn. Dat de nieuwe M5 een 3,5l krijgt net als de M535i.
Trouwens op werk rijdt zo'n gast 335i cabrio, das dus een N55. Maar klinkt een beetje als een lekke uitlaat.
Waarom, een V8 loopt veel mooier.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er is wel sprake van dat de nieuwe M3 een 6 cilinder krijgt, de M5 is al van V10 naar V8 gegaan, jammer, die V10 was een mooi blok
V10 geluid is onverslaanbaarquote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:51 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Waarom, een V8 loopt veel mooier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |