Vast niet, maar de link tussen overtredingen en een hoger risico is natuurlijk al snel gelegdquote:Op woensdag 2 mei 2012 08:27 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Want is bewezen dat meer overtredingen tot meer ongelukken leiden?
Het is in ieder geval een extra drukmiddel je wel aan de regels te houdenquote:Op woensdag 2 mei 2012 08:27 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Want is bewezen dat meer overtredingen tot meer ongelukken leiden?
Goede stelling!quote:Op woensdag 2 mei 2012 08:32 schreef Mikkie het volgende:
Dat is dan puur een link op gevoel. Je kunt 'm ook omdraaien: mensen die vaker hard rijden, zijn sneller thuis dan mensen die langzaam rijden, en hebben dus minder kans op een ongeluk .
Punt is vooral dat wanneer iets niets voldoende onderbouwd is, ik het nogal riskant vind om op basis van een onderbuikgevoel zulke maatregelen in te zetten.
In de bebouwde kom houdt ik me aardig aan de regels zeker in woonwijken, op de snelweg zit ik meestal 20-30km boven de toegestane snelheid, vind ik prettiger rijdenquote:Op woensdag 2 mei 2012 11:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja, maar nog beter is aan de snelheid houden en oplettend rijden. Uiteindelijk draait het natuurlijk om anticiperen, maar het is gewoon een feit dat als je harder rijdt, er eerder doden vallen. Als je bijv. 30 km/u in de bebouwde kom rijdt en je moet een noodstop maken voor een kind en het gaat NET AAN goed... stel je had 50 km/u gereden dan reed je het kind aan met 50 km/u (bij een reactietijd van een seconde).
Vast wel. In de VS is men gek op statistieken, dus er zal vast wel ergens een statistiekje te vinden zijn dat het enigszins rechtvaardigt.quote:Op woensdag 2 mei 2012 08:27 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Want is bewezen dat meer overtredingen tot meer ongelukken leiden?
Als iemand echt voldoende oplet, dan ziet hij de politieauto op tijd en past vervolgens zijn snelheid daar op aan.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:17 schreef TommyGun het volgende:
Ik heb liever iemand die sportief rijdt (extremen daargelaten) en daarbij oplettend is dan iemand die constant (waar mogelijk) de Vmax rijdt en enkel naar z'n snelheidsmeter kijkt.
Misschien niet. Maar het is wel bewezen dat je met meer bekeuringen een hogere verzekeringspremie betaaltquote:Op woensdag 2 mei 2012 08:27 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Want is bewezen dat meer overtredingen tot meer ongelukken leiden?
Ja.quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:25 schreef YoshiBignose het volgende:
Snap ik, doe ik ook of soms zelfs harder, maar om dan te zeggen dat ik veiliger bezig ben mwah. Het is wel waar dat je beter oplet als je harder rijdt en ja er zijn zat mensen die als zombies op de weg rijden, maar uiteindelijk is snelheid toch de belangrijkste factor als je kijkt naar de schade van het ongeluk. En de grootte van je auto
quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Heb dat wel als ik naar m'n auto kijk
Hij zat ook wel 4 uur op de motor, moet er niet aan denken. Binnenkort in de handleiding van je BMW motor: 2 uur rijden, 15 minuten rukken
Is Bridgestone goed?quote:Op donderdag 3 mei 2012 09:05 schreef daNpy het volgende:
Die Potenza zijn aardig geprijsd als je het mij vraagt.
Heb zelf ContiSportContact3's in dezelfde maat
Dat zijn dan twee serieuze bandenquote:Op donderdag 3 mei 2012 10:53 schreef nelisb het volgende:
Weet ik zo niet.
Krijg morgen de factuur.
Heb 185 euro per stuk betaald inclusief het erop zetten.
zodra je de piep hoort, uitstappen en je kop onder de motorkap steken....quote:Op donderdag 3 mei 2012 14:25 schreef jitzzzze het volgende:
En hoe kom je erachter wat er dan piept?
Maar hoe kom je er dan achter wat er exact piept? Zo'n diesel maakt best wat herrie, waardoor dit vrij moeilijk te lokaliseren is.quote:Op donderdag 3 mei 2012 14:26 schreef rival het volgende:
[..]
zodra je de piep hoort, uitstappen en je kop onder de motorkap steken....
en dan goed luisteren
Hoezo? Ik was 800 kwijt voor een setje sc3 onder m'n E46. 225/255.quote:
Zat er al onder, en ga er lekker niets aan doenquote:Op donderdag 3 mei 2012 17:38 schreef YoshiBignose het volgende:
185 zitten onder m'n toyota, je bent geen BMW waard als je dat eronder zet.
7-serie was even naar de garage achterremmen piepten heel hard maar is weer gefixed. Ik hoop dat ik weer een half jaartje kan cruisen ermee tot de APK, maar het meeste is daarvoor al opgelost. Laatste een "nieuwe" uitlaat eronder want de vorige was gatenkaas. Binnenkort ook maar even de voorkant laten spuiten zodat ie weer 1 kleur is, maar kost zoveel
E23 is wel baas.quote:Op donderdag 3 mei 2012 17:46 schreef YoshiBignose het volgende:
De foto in de OP is trouwens wel erg oud van m'n E23 met die stomme amerikaanse banden zal als ie gespoten is wel nieuwe maken. Nu staat ie er zo bij:
[ afbeelding ]
Zelfde velgenquote:Op donderdag 3 mei 2012 17:46 schreef YoshiBignose het volgende:
De foto in de OP is trouwens wel erg oud van m'n E23 met die stomme amerikaanse banden zal als ie gespoten is wel nieuwe maken. Nu staat ie er zo bij:
[ afbeelding ]
hij staat ook half in de schaduw?quote:Op zondag 6 mei 2012 22:45 schreef Fer het volgende:
Ik vind hem best dof voor een net gepoetste auto
Ikquote:Op maandag 7 mei 2012 11:03 schreef jitzzzze het volgende:
Maar ja, wie heeft er anno 2012 nog naafdoppen?
ohja, dat zou ik zondag doenquote:Op zondag 6 mei 2012 21:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Er was vandaag opeens een E30 meeting in Hoorn, wel geinig even met m'n E23 langs geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |