schijnbaar heb je wel de indruk gewekt dat je daar liever zitquote:Op zondag 29 april 2012 22:45 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal niet dat ik liever alleen in een hok zit. Ik zit toevallig gewoon daar en dan krijg ik een dergelijke opmerking naar mijn hoofd geslingerd.
Niets, behalve het feit dat ik niet zomaar in mijn eentje naar een willekeurige plek toe ga.quote:Op zondag 29 april 2012 22:42 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Bij elke fokker woont iemand in de straat(volgens mij is mijn buurman er een, maar nog geen concrete aanleidingen..)
Er is zelfs een topic om anderen te ontmoeten (r en p? fhf?) dus je durft wel met iemand te praten dus daar ligt het probleem niet, wat houdt je ervan vrienden te maken?
Ja het is toevallig mijn favoriete plek om te werken. Ik zit dan lekker bij een groot raam. Verder zijn die hokken bij ons allemaal hetzelfde. Die andere grapjassen (waar ik het over had) zitten in hun eigen hok de hele dag MineCraft te spelen.quote:Op zondag 29 april 2012 22:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
schijnbaar heb je wel de indruk gewekt dat je daar liever zit
Daar heb je het al.. de minecraft speler verwijt een ander dat ie te veel achter de pc zit, wat voor waarde moet je daar nou aan hechten menquote:Op zondag 29 april 2012 22:50 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ja het is toevallig mijn favoriete plek om te werken. Ik zit dan lekker bij een groot raam. Verder zijn die hokken bij ons allemaal hetzelfde. Die andere grapjassen (waar ik het over had) zitten in hun eigen hok de hele dag MineCraft te spelen.
Ik ben wel eens uit geweest in mijn eentje. Mijn zusje en haar vrienden kwamen daar ook. Ze wisten heel goed wie ik was, maar ze verdomden het om mij er bij te betrekken. Ik heb die lui de hand geschud en verder zaten ze alleen maar te lullen met mijn zusje met hun rug naar mij toegekeerd. Na een half uur was ik vertrokken. Dat is inmiddels al weer een paar jaar geleden gebeurd en sindsdien ben ik nergens meer naar toe gegaan.quote:Op zondag 29 april 2012 22:53 schreef Life2.0 het volgende:
Waarom niet?
Dat deed ik vroeger toen ik 15 was ook niet hoor, want dat was raar en griezelig, tot je gewoon ergens heen wilt waar niemand anders heen gaat... en dan ga je gewoon!
En omdat je daar neit staat met hetzelfde kliekje mensen maak je zo een praatje met allerlei mensen.
Ben ook een keer naar een festival in het buitenland geweest, met de trein in mn up, en dan 3948 anderen die er overduidelijk heen gaan, praatje maken over hoe en wat, en dezelfde dag had ik een slaapplaats en eten geregeld voor de komende dagen..
En dan ben ik niet eens sociaal
Ze staan op mijn "haat"-lijstje. Contact minimaal houden als ik met ze samen moet werken en verder niks van ze aantrekken.quote:Op zondag 29 april 2012 22:54 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Daar heb je het al.. de minecraft speler verwijt een ander dat ie te veel achter de pc zit, wat voor waarde moet je daar nou aan hechten men
Op je 26e nog "haat"-lijstjes hebben.. Is dat niet wat kinderachtig?quote:Op zondag 29 april 2012 23:02 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ze staan op mijn "haat"-lijstje. Contact minimaal houden als ik met ze samen moet werken en verder niks van ze aantrekken.
Serieus, therapeut. You need it.quote:Op zondag 29 april 2012 23:02 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ze staan op mijn "haat"-lijstje. Contact minimaal houden als ik met ze samen moet werken en verder niks van ze aantrekken.
Ja zo werkt dat nie he, dat zijn haar vrienden, daar "hoor" jij ook niet tussen, waarom heb je toen niet egwoon zelf wat mensen aangesproken, en ben je nu vertrokken OMDAT je zus dr vrienden jou niets vonden?quote:Op zondag 29 april 2012 23:01 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik ben wel eens uit geweest in mijn eentje. Mijn zusje en haar vrienden kwamen daar ook. Ze wisten heel goed wie ik was, maar ze verdomden het om mij er bij te betrekken. Ik heb die lui de hand geschud en verder zaten ze alleen maar te lullen met mijn zusje met hun rug naar mij toegekeerd. Na een half uur was ik vertrokken. Dat is inmiddels al weer een paar jaar geleden gebeurd en sindsdien ben ik nergens meer naar toe gegaan.
Nu ik op een nieuwe sportclub zit gaat het weer iets beter qua omgang met andere mensen, maar daarvoor moest ik eerst door een diep dal gaan en lopen flippen richting mijn ouders.
Daar ben ik het mee eens. Ik vind ook dat ik geestelijk achterloop op "de rest". Ik heb gewoon een hekel aan mijn pesters, dat mag ik gerust hebben en ik mag daar op mijn eigen manier mee om gaan. Ik ga die mafkezen niet allemaal lopen knuffelen als ik ze tegenkom op straatquote:Op zondag 29 april 2012 23:04 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Op je 26e nog "haat"-lijstjes hebben.. Is dat niet wat kinderachtig?
Ze vinden me juist wel wat. Dat is het probleem nou net. Ik heb ze al veel vaker gezien. Laatst hielden we een feest met barbeque in de tuin en toen ging het allemaal wel okee. Er waren natuurlijk wel eens andere mensen die het vreemd vonden om mij te zien, omdat ze me niet kenden, maar dat "probleem" was snel gefixed door mij gewoon voor te stellen en toen was alles "koek en ei".quote:Op zondag 29 april 2012 23:07 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ja zo werkt dat nie he, dat zijn haar vrienden, daar "hoor" jij ook niet tussen, waarom heb je toen niet egwoon zelf wat mensen aangesproken, en ben je nu vertrokken OMDAT je zus dr vrienden jou niets vonden?
Das dan ook weer doorgeslagen.quote:Op zondag 29 april 2012 23:16 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. Ik vind ook dat ik geestelijk achterloop op "de rest". Ik heb gewoon een hekel aan mijn pesters, dat mag ik gerust hebben en ik mag daar op mijn eigen manier mee om gaan. Ik ga die mafkezen niet allemaal lopen knuffelen als ik ze tegenkom op straat
Nee echt. Therapeut. Praat ermee. Je zit er duidelijk nog heel erg mee. And frankly, it's not making you look any more sane.quote:Op zondag 29 april 2012 23:16 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. Ik vind ook dat ik geestelijk achterloop op "de rest". Ik heb gewoon een hekel aan mijn pesters, dat mag ik gerust hebben en ik mag daar op mijn eigen manier mee om gaan. Ik ga die mafkezen niet allemaal lopen knuffelen als ik ze tegenkom op straat
Grappig, ik ben er niet mee begonnen en nou moet ik er mee stoppenquote:Op zondag 29 april 2012 23:22 schreef lucky_m3 het volgende:
[..]
Das dan ook weer doorgeslagen.
Is het niet een beter begin om je haat te verminderen.
Misschien levert het je iets op dat je nu niet ziet of verwacht?quote:Op zondag 29 april 2012 23:24 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Grappig, ik ben er niet mee begonnen en nou moet ik er mee stoppen
Ik hoef het in ieder geval niet voor mezelf te doen, want ik heb geen last van het feit dat ik bepaalde mensen niet mag.
jup,quote:Op zondag 29 april 2012 23:32 schreef Chloroform het volgende:
Hahaha godver wat triest.
"Ja maar, zij begonnen dus ik mag het ook!!1"
Bahbah.
Het is wel mogelijk ikzelf ben er het levende bewijs van. Dit betekend echter niet dat ik gelukkig ben. Ik heb liever een sociaal leven dan dat ik me hecht aan materiële zaken. Soms vraag ik me af of die kinderen in Sierra Leone die niets te eten hebben en samen voetballen met een krantenprop gelukkiger zijn dan ik omdat ze vriendjes van elkaar zijn. Ben ik ongelukkiger dan zij in mijn koopwoning en goede salaris maar van binnen verdrietig door eenzaamheid?quote:Op zondag 29 april 2012 22:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik ken zo goed als geen mensen die én een goede carrière hebben én een sociaal isolement.
Hahah deze actie heb ik ook eens gedaan. Het pesten hield tijdelijk op maar het sociale isolement werd daardoor juist versterkt. Ze liepen met een boog om me heen ook mensen die neutraal naar me deden waren daarna bang van me.quote:Op zondag 29 april 2012 22:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
agressie helpt ook. iemand die met een baksteen tegen zijn kop is geslagen kijkt wel uit voordat ie je pest.
Ook herkenbaar. Het zijn de vrienden van mijn zusje niet van mij. Ze vinden haar leuk en zien mij niet als iemand die ze graag leren kennen maar ik ben voor hun slechts "de broer van..." Ik hoopte toen eigenlijk dat ik een netwerk zou opbouwen die vrienden van mijn zus hebben ook vrienden en zo breidt het zich uit. Steeds weer uithuilen en opnieuw vanaf 0 moeten beginnen is frustrerend ik weet het. Het goede nieuws: sinds een maand heb ik eindelijk wat succes geboekt met iemand van dit forumquote:Op zondag 29 april 2012 23:01 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik ben wel eens uit geweest in mijn eentje. Mijn zusje en haar vrienden kwamen daar ook. Ze wisten heel goed wie ik was, maar ze verdomden het om mij er bij te betrekken. Ik heb die lui de hand geschud en verder zaten ze alleen maar te lullen met mijn zusje met hun rug naar mij toegekeerd. Na een half uur was ik vertrokken. Dat is inmiddels al weer een paar jaar geleden gebeurd en sindsdien ben ik nergens meer naar toe gegaan.
Nu ik op een nieuwe sportclub zit gaat het weer iets beter qua omgang met andere mensen, maar daarvoor moest ik eerst door een diep dal gaan en lopen flippen richting mijn ouders.
Irriteer je je tegenwoordig nog steeds aan dikke mensen? En spijt heb je altijd naderhand. Je weet nu wat je die kinderen hebt aangedaan. Je kan er spijt van hebben wat je die kinderen tóén hebt aangedaan. Met de kennis die je nu hebt.quote:Op zondag 29 april 2012 20:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Na al die jaren irriteer ik me nog steeds aan dat soort mensen, maar als je ouder wordt begrijp je wel dat pesten er niks aan verandertIk vind het wel erg als ik die kinderen daar vroeger pijn mee heb gedaan, maar ik kan niet zeggen dat ik er echt spijt van heb want als kind denk je gewoon niet na over de gevolgen.
Dat is echt een slecht excuus. Kinderen weten inderdaad niet dat je er jaren later een trauma aan over kan houden, maar als je kinderen uitlegt dat het wel pijn doet en voorlichting er over geeft, snappen kinderen dat heus wel. Daarom zouden ze op basisscholen hier meer aan moeten doen!quote:Op zondag 29 april 2012 21:46 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het waren kinderen, die zien de consequenties niet in van wat ze doen, zeker niet als het psychologische consequenties zijn. Je kunt wel de rest van je leven zo over ze blijven denken, maar wat heeft dat voor zin?
Dat is geen excuus, dat is nou eenmaal zo omdat je hersenen nog niet volgroeid zijn. En je kunt wel uitleg geven, maar zolang je als kind zelf geen flauw idee hebt van de consequenties (bijvoorbeeld hoe het voelt om gepest te worden), gebeurt er maar vrij weinig met de uitleg en zijn ze het na een halve dag alweer vergeten.quote:Op maandag 30 april 2012 17:14 schreef Skitzofrenix het volgende:
[..]
Dat is echt een slecht excuus. Kinderen weten inderdaad niet dat je er jaren later een trauma aan over kan houden, maar als je kinderen uitlegt dat het wel pijn doet en voorlichting er over geeft, snappen kinderen dat heus wel. Daarom zouden ze op basisscholen hier meer aan moeten doen!
En als kinderen daarna door gaan met pesten hebben die kinderen een kut karakter, of zijn zelf dom.
Helpt ook niet. Er zijn zat kinderen die op de middelbare school later juist gaan pesten omdat ze bang zijn om weer gepest te worden, zoals 'vroeger'.quote:Op maandag 30 april 2012 17:24 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat is geen excuus, dat is nou eenmaal zo omdat je hersenen nog niet volgroeid zijn. En je kunt wel uitleg geven, maar zolang je als kind zelf geen flauw idee hebt van de consequenties (bijvoorbeeld hoe het voelt om gepest te worden), gebeurt er maar vrij weinig met de uitleg en zijn ze het na een halve dag alweer vergeten.
Hoeveel kinderen hebben bijvoorbeeld niet toch met hun hand aan vuur gezeten, terwijl elke ouder wel eens heeft verteld dat dat niet mag en dat het pijn doet?
Ze zouden alle kinderen gewoon even moeten pesten, dan weten ze gelijk hoe het voelt. Veel effectiever.
Een ander karakter dan jouw karakter is per definitie een kut karakter?quote:Op maandag 30 april 2012 17:31 schreef Skitzofrenix het volgende:
[..]
Helpt ook niet. Er zijn zat kinderen die op de middelbare school later juist gaan pesten omdat ze bang zijn om weer gepest te worden, zoals 'vroeger'.
Naahh, ik weet niet hoe jij als kind was natuurlijk, en misschien ben ik daar juist heel anders in, maar ik kon me als kind erg goed inleven in een ander en begrijpen van emotie en in zien als iemand zegt dat je dit niet moet doen want daar word die persoon verdrietig van. En als je daar schijt aan hebt heb je een kut karakter. Ook als je kind bent.
Dat is wel heel zwart/wit gezegd, en dat bedoel ik zeker niet zo. Maar niet alle kinderen zijn altijd lief, je hebt er ook genoeg tussen zitten die heel vervelend kunnen zijn, of die vervelender zijn dan het gemiddelde kind, en ik denk dat kinderen die andere kinderen erg pesten en na goede voorlichting etc daar mee door gaat een vervelend kind kan noemen. Oftewel; Een kind met een geen sociaal karakter.quote:Op maandag 30 april 2012 17:36 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Een ander karakter dan jouw karakter is per definitie een kut karakter?
Niet iedereen kan zich nou eenmaal goed inleven in anderen, zeker kinderen niet. Maar om een kind nou gelijk te bestempelen als "vervelend" als het toch iets doet waarvan verteld is dat het niet magquote:Op maandag 30 april 2012 17:40 schreef Skitzofrenix het volgende:
[..]
Dat is wel heel zwart/wit gezegd, en dat bedoel ik zeker niet zo. Maar niet alle kinderen zijn altijd lief, je hebt er ook genoeg tussen zitten die heel vervelend kunnen zijn, of die vervelender zijn dan het gemiddelde kind, en ik denk dat kinderen die andere kinderen erg pesten en na goede voorlichting etc daar mee door gaat een vervelend kind kan noemen. Oftewel; Een kind met een geen sociaal karakter.
En daar ga je al de mist in. Bij kinderen/pubers komt er zo veel meer kijken dan karakter. Sociale invloeden, thuissituaties, (on)zekerheden (in de breedste zin van het woord), druk van leeftijds- en groepsgenoten etc.quote:Op maandag 30 april 2012 17:43 schreef Skitzofrenix het volgende:
gedrag komt voort uit karakter, maar een karakter van een kind is inderdaad nog in ontwikkeling, dus dat betekend niet dat zo'n kind niet kan veranderen.
Als je assertief bent, kan je wel van jezelf afbijten hoor!quote:Op maandag 30 april 2012 17:48 schreef aami325 het volgende:
Mensen die niet goed van zich kunnen afbijten en assertief zijn
Ik ben zelf nooit gepest, en voor zover ik me kan herinneren heb ik nooit gepest.quote:Op maandag 30 april 2012 17:36 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Een ander karakter dan jouw karakter is per definitie een kut karakter?
Waar zeg ik dat ik die kinderen ooit heb zien huilen? Hun reactie was eigenlijk altijd een van onderstaande:quote:Op maandag 30 april 2012 17:51 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Ik vind het wel heel zielig als je als kind zo sociaal zwak was dat je huilen bij een ander kind niet herkend hebt als uiting van pijn.
Dit zijn geen algemeenheden en zo simpel is het helemaal niet. Je bent als kind nog veel te druk bezig met het vormen van je eigen mening, het vormen van wie je bent, het creëren van jezelf als persoon, het leren omgaan met anderen en ga zo maar door. Dat heeft niks met het karakter van een kind te maken. Lees eens een boek over de ontwikkeling van een kind in plaats van dit soort onzin te verkondigen. Al die aannames hier.quote:Op maandag 30 april 2012 17:51 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Er zijn nu eenmaal kinderen met een kutkarakter, net zoals er kinderen zijn met de omgekeerde karakterzwakte die gepest worden. Ik zou niet weten hoe ik de neiging tot pesten zou kunnen zien als een leuke karaktertrek. Pesters zijn bange sociaal zwakken, net zoals mensen die homo's in elkaar slaan doorgaans zelf kasthomo's zijn. Noem het een kutkarakter, noem het een zwak karakter, maar getuigen van een leuk karakter doet het niet. Niet voor volwassenen en niet voor kinderen. Een pestende volwassene is een klootzak, en een pestend kind is een kutkind, sommige dingen zijn heel simpel.
Het zegt niks over jou natuurlijk, dit soort algemeenheden.
Als kind wil je graag spelen met andere kinderen, in de zandbak, op de skelter, op het fietsje, tikkertje, etc. De dingen waar jij het over hebt zijn zaken die ik op mijn 16de-18de pas echt bewust van werd en ik ben daar nog steeds mee bezig.quote:Op maandag 30 april 2012 18:03 schreef Chloroform het volgende:
Je bent als kind nog veel te druk bezig met het vormen van je eigen mening, het vormen van wie je bent, het creëren van jezelf als persoon, het leren omgaan met anderen en ga zo maar door.
Als het gedrag van een kind niet voorkomt vanuit het karakter, waarom hebben dan zoveel seriemoordenaars en psychopaten als kind dieren gedood of dingen in de fik gestoken?quote:Op maandag 30 april 2012 18:03 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Dit zijn geen algemeenheden en zo simpel is het helemaal niet. Je bent als kind nog veel te druk bezig met het vormen van je eigen mening, het vormen van wie je bent, het creëren van jezelf als persoon, het leren omgaan met anderen en ga zo maar door. Dat heeft niks met het karakter van een kind te maken. Lees eens een boek over de ontwikkeling van een kind in plaats van dit soort onzin te verkondigen. Al die aannames hier.De tering.
Lang niet alle kinderen pesten. Waarom pesten sommigen wel en anderen niet?quote:Op maandag 30 april 2012 17:45 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Niet iedereen kan zich nou eenmaal goed inleven in anderen, zeker kinderen niet. Maar om een kind nou gelijk te bestempelen als "vervelend" als het toch iets doet waarvan verteld is dat het niet magHet is en blijven kinderen, die doen dat nou eenmaal.
Dat jij nou een heilig boontje bent dat zich overal persoonlijk in kan inleven en geen vlieg kwaad doet.. niet iedereen is zo. En mensen die niet zoals jij zijn, hoef je natuurlijk niet gelijk als "slecht" te zien, omdat jij naar eigen zeggen "goed" bent.
Onbewust begin je daar al veel eerder mee. En zoals je zegt, veel mensen zijn daar op latere leeftijd nog steeds mee bezig.quote:Op maandag 30 april 2012 18:42 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Als kind wil je graag spelen met andere kinderen, in de zandbak, op de skelter, op het fietsje, tikkertje, etc. De dingen waar jij het over hebt zijn zaken die ik op mijn 16de-18de pas echt bewust van werd en ik ben daar nog steeds mee bezig.
Fantastische vergelijking.quote:Op maandag 30 april 2012 18:45 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Als het gedrag van een kind niet voorkomt vanuit het karakter, waarom hebben dan zoveel seriemoordenaars en psychopaten als kind dieren gedood of dingen in de fik gestoken?
Dat mag ik vervelend vinden. Net als dat jij je vroeger kon ergeren aan kinderen die domme opmerkingen maakte (dan vond je die kinderen vervelend, anders irriteer je je er niet aan) vind ik kinderen die anderen kinderen (erg) pesten vervelend. En op dat goede en slechte ga ik niet eens in.quote:Op maandag 30 april 2012 17:45 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Niet iedereen kan zich nou eenmaal goed inleven in anderen, zeker kinderen niet. Maar om een kind nou gelijk te bestempelen als "vervelend" als het toch iets doet waarvan verteld is dat het niet magHet is en blijven kinderen, die doen dat nou eenmaal.
Dat jij nou een heilig boontje bent dat zich overal persoonlijk in kan inleven en geen vlieg kwaad doet.. niet iedereen is zo. En mensen die niet zoals jij zijn, hoef je natuurlijk niet gelijk als "slecht" te zien, omdat jij naar eigen zeggen "goed" bent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |