il numero uno del motociclismoquote:Op zondag 20 mei 2012 14:51 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat is dan Rossi zijn antwoord op Stoner zijn uitspraak van: ''sommige rijders hadden al 2 jaar eerder moeten stoppen''.
Gewoon een doorzichtige regenjasquote:Op zondag 20 mei 2012 15:21 schreef delano.888 het volgende:
Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom ze plastic op hun ruggen hadden, het fladderde alle kanten op en lijkt me niet dat dat goed is voor de luchtstroom..
Ja maar waarom, het leren pak is waterdicht, en daarnaast was t dus erg slecht voor de luchtstroom als ik het zo zag flapperen.quote:
Ik denk dat die 3 km verschil op het rechte stuk wel te verwaarlozen is, en dat de rijders met een regenrace wel wat meer aan hun hoofd hebben om bv. de machine recht te houden. Waarvan er vandaag ook weer een aantal voorbeelden waren, waar De Puniet de mooiste van isquote:Op zondag 20 mei 2012 16:03 schreef delano.888 het volgende:
Als je een cape achter je aan laat vliegen op de motor ga je me toch niet vertellen dat dat ook de luchtstroom niet tegenwerkt? Want dit is eigenlijk gewoon hetzelfde, maar dunner/kleiner.
Dat het flapperde betekende dat er lucht onder kan komen, en dus vangt het wind, en remt het af.
Damn, wat is Monster "big" geworden!quote:
Lang leve de Commercie.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:16 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Damn, wat is Monster "big" geworden!
Geweldig ook dat publiek, waar/wanneer zie je het publiek uit hun dak gaan voor een nummer 2quote:
Indien die nummer 2 tevens nummer 46 is, overal.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:26 schreef kawotski het volgende:
[..]
Geweldig ook dat publiek, waar/wanneer zie je het publiek uit hun dak gaan voor een nummer 2
Moet toegeven dat ik ook op het puntje van de bank zat, hier was ik wel weer ff aan toe. Kunnen ze in die Ducati niet even een Yamaha blok zettenquote:Op maandag 21 mei 2012 21:32 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Indien die nummer 2 tevens nummer 46 is, overal.
Vanaf morgen test Ducati een nieuw blok op Mugello.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:51 schreef kawotski het volgende:
[..]
Moet toegeven dat ik ook op het puntje van de bank zat, hier was ik wel weer ff aan toe. Kunnen ze in die Ducati niet even een Yamaha blok zetten
quote:De mededeling die Casey Stoner in Le Mans deed dreunt nog steeds na, onder andere op de rijdersmarkt, want wie gaat in Stoner’s plaats rijden. Voor Valentino Rossi is het in ieder geval nog te vroeg om al een beslissing te nemen.
Door de beslissing te nemen om na het huidige seizoen te stoppen met racen in de MotoGP heeft Casey Stoner de besprekingen voor contracten voor het 2013 seizoen wijd open gegooid. Voor het merendeel van de huidige MotoGP rijders loopt het contract na het huidige seizoen af en door het stoppen van Stoner zijn er meer mogelijkheden.
Er gingen de afgelopen week dan ook al vele geruchten dat in ieder geval Jorge Lorenzo in beeld is bij Honda en dat de Spanjaard waarschijnlijk een aanbod zal krijgen wat hij niet kan weigeren aangezien Honda koste wat het kost een snelle rijder wil hebben. Mocht Lorenzo gecontracteerd worden dan ziet het er somber uit voor Dani Pedrosa want de Japanse fabrikant wil niet dat er twee Spanjaarden in het team zitten.
Een andere gegadigde voor de plek van Stoner is Valentino Rossi, dit ondanks de toch niet zo heel erg fijn verlopen scheiding aan het einde van het 2003 seizoen. Zeker is dat de relatie tussen Rossi en Honda aardig bekoeld was maar volgens Honda topman Nakamoto is een terugkeer niet uitgesloten en het lijkt vrijwel zeker dat Honda in ieder geval met Rossi’s manager zal praten.
Naast Honda zal uiteraard ook Yamaha bij Rossi gaan polsen, zeker als Lorenzo een aanbod van Honda accepteert. Lorenzo lijkt sowieso de sleutel te zijn in de contract besprekingen.
Rossi zelf vond het nog te vroeg om nu al een keuze voor volgend jaar te moeten maken, de Italiaan heeft het, ondanks zijn prachtige tweede plaats in Frankrijk, nog steeds niet makkelijk met de Ducati maar heeft een sterk eergevoel en zal diep in zijn hart eerst succes willen hebben met Ducati voordat hij wellicht weer voor een ander merk zal uitkomen.
“Voor mij is het nog te vroeg om er iets over te zeggen, het ligt er ook aan hoe het de komende twee of drie maanden zal gaan. Er zal in ieder geval een hoop gebeuren want bij alle rijders loopt het contract af en nu Stoner gaat stoppen is de verwarring alleen maar groter. Het is nu echter nog te vroeg om er een goed beeld van te krijgen,” vertelde Rossi tegen MCN.
quote:Colin Edwards is er komend weekend in Barcelona weer bij, na eerder deze maand zijn sleutelbeen te hebben gebroken bij een crash in de kwalificatie voor de Grote Prijs van Portugal. In Frankrijk werd de Texaan vervangen door voormalig Suzuki-rijder Chris Vermeulen, die zeventiende werd met de Suter-BMW van Forward.
"Ik ben erg blij om weer terug te keren, al ben ik nog niet honderd procent", merkte Edwards op. "Ik speelde met de gedachte om afgelopen weekend vast wat meters te maken, maar besloot dat het beter was om nog een paar dagen extra rust te pakken. Vorige week zijn de schroeven bij mijn sleutelbeen verwijderd en de afgelopen dagen heb ik erg veel gezwommen. Ik voel me goed en kan alles volledig bewegen zonder dat het pijn doet. Ik denk dat ik nu ongeveer negentig procent fit ben."
twitter:texastornado5 twitterde op zaterdag 26-05-2012 om 06:14:56@King3222 All good, full mobility, just swimming everyday to gain strength
reageer retweet
quote:Fresh from his best Ducati finish, Valentino Rossi now heads to the scene of what remains his most competitive race on a Desmosedici this weekend at Catalunya.
Rossi finished last year's Barcelona round in fifth place, but the 7.351sec margin between the Italian and race winner Casey Stoner remains the closest Rossi has been to victory since leaving Yamaha at the end of 2010.
For comparison, The Doctor's Ducati podiums - both at Le Mans - were claimed with a margin of 9.905sec (2012) and 14.564sec (2011) to victory.
There's no doubt that the wet second place last time out in France was a timely boost for the Italian, but Rossi remains realistic about his present podium chances in the dry.
“Two Sundays ago, we got a nice result because we took advantage of the wet track, a condition in which we know we can be competitive, but we're aware that we must continue improving in normal, dry conditions,” said Rossi.
Rossi has won a record nine times at Catalunya, in all three classes.
“The Catalunya circuit has always been one of my favourites, and although it's hard to imagine another podium, we must still do our best to finish with the front riders,” he said.
Since Le Mans, Rossi and team-mate Nicky Hayden have taken part in a private test at Mugello to try out the latest Ducati developments.
“Some of the things we tried in the Mugello test last week seemed promising," said Rossi. "It will be interesting to try them on a different track, and with much less time to set the bike up, to see if they're really a small step forward."
Those words suggest Rossi could use some of the new parts - which included an aluminium swing-arm - during the Catalan race weekend.
However engine modifications are among parts likely to be saved for Monday's post-race test due to the strict engine-change limits.
First practice for round five of the 2012 championship takes place at Barcelona on Friday morning.
quote:Cal Crutchlow has revealed that he has held initial talks about moving to a factory MotoGP team for next year after his superb start to the season.
Crutchlow, 26, has consistently been the top non-factory rider this season and has finished fourth twice.
He told BBC Sport: "At the end of the year I hope to be sitting on a factory bike, and my preference is Yamaha.
"I've had some contact with teams but they are just first talks. Any move will be at least two months away."
Stoner's shock decision to retire at the end of this year has started the debate over who will move where early this season, with Crutchlow looking a good bet to replace the out-of-sorts Ben Spies at the factory Yamaha team.
That would see him partner 2010 world champion Jorge Lorenzo - unless Lorenzo moves to take the coveted spot at Repsol Honda which is being vacated by Stoner.
"If you warrant it then it's right to be able to go to the factory team," Crutchlow added.
"All I can do is do my best and see what comes my way. If it happens it happens and if not I'll go and drive a van for a living or something.
"Until the best guys in the world move, you can't move, it's as simple as that.
"Casey leaving opens up one space but I don't see it changing the market too much."
Former World Superbike winner Spies was a race winner for Yamaha last season but has struggled so far in 2012, with only one top-10 finish to his name.
Should Crutchlow leave the Tech3 team after this year, his place will be taken by fellow Briton Bradley Smith - who has already signed a deal for 2013.
Crutchlow lies fourth in the standings and believes the 12-year wait for a British rider to step on to the podium in MotoGP could soon be over.
"We've done our homework over the last year and if we continue to make progress like we have done then by the end of the year there's no reason why we can't be up there consistently," he said.
"The expectation is high now because I was close to a race win in Jerez.
"But it gets harder every year. We are not far away.
"It won't be long before we are on the podium but I'd prefer to do it at Silverstone in a few weeks' time rather than in Catalunya!"
Tja, Spies is niets, maar Cal is ook veel te onregelmatig.quote:Op woensdag 30 mei 2012 18:53 schreef Michael_Moore het volgende:
Cal Crutchlow wants factory Yamaha ride for 2013
[..]
quote:Honda Racing will not rush a decision on who will replace Casey Stoner from 2013, and will not rule out any options - like that of Valentino Rossi returning - according to vice president Shuhei Nakamoto.
Stoner's announcement at Le Mans that he will retire at the end of the year has left Honda with the massive quandary of finding a suitable replacement.
Yamaha's Jorge Lorenzo, Ducati's Rossi, last year's Moto2 runner-up Marc Marquez and a multitude of other riders have been connected with the factory ride.
Nakamoto says HRC will not rule out any options, and that the first step will be to speak to current works rider Dani Pedrosa, who is in his seventh straight year with the squad.
"I need to gather my ideas and discuss with my bosses in Japan," Nakamoto told Motosprint. "Nothing is impossible now.
"First of all I want to talk properly to Dani because he's very strong and he's been with us for many years. We can talk to Lorenzo, obviously. With Casey leaving we need to rebuild."
Asked whether Rossi could rejoin HRC, with whom he split acrimoniously at the end of 2003, Nakamoto refused to rule out the possibility, saying: "After all, Valentino started his career in the top class with Honda."
He also admitted there was pressure from sponsors Repsol to give Marquez the ride, but insisted that it would be dependent on Dorna's Carmelo Ezpeleta reversing the rookie rule – and that HRC did not want to pair two Spaniards together.
Nakamoto said he did not think Stoner would change his mind, but said HRC would take its time about choosing a replacement for the reigning world champion.
"Maybe after spending one year in Australia Stoner may feel nostalgic. Few things in this world give you the adrenaline you get from racing. After all, he'll turn 27 in October: even if he stayed out for one or two years he could come back before he turns 30 and he'd still be strong.
"My mission in 2009 was to make HRC strong again in every aspect, and my job hasn't ended. When I decided to hire Stoner, no one had anything against it: let's see what their thoughts are now.
"It's really early to make plans, because there are many things to evaluate. It's easy to talk and make predictions, but then to put it all into practice is a lot more complex because everyone's needs must be considered: companies, sponsors, riders.
"And besides, Honda is not in such a hurry to decide: we can take our time to think calmly."
bronquote:Straaljagers en megaconcert kunnen terugloop bezoek TT niet goed maken
ASSEN - Het Dagblad van het Noorden laat vandaag een aantal mensen aan het woord over de achteruitgang van de belangstelling voor de TT.
Dries Zwikker, van de jaren ’70 af betrokken bij de zijspanteams van onder meer Jaap Geerts en Egbert Streuer en getuige van de ontwikkeling van o.a. Boet van Dulmen, Jack Middelburg en Wil Hartog, constateert dat er na die periode nauwelijks nog talent van de grond is gekomen.
Hij reageerde in de jaren '90 met een brief aan het Nieuwsblad, waarin hij schreef over het ontbreken van talentbegeleiding en een voorstel deed van elk TT-kaartje een gulden te besteden aan die begeleiding. Daar kreeg hij geen enkele reactie op. Daarna verschenen er wel verhalen in de media over jonge talenten. Maar ja, er was geen geld.
En nu is het volgens Dries Zwikker te laat en zullen de tribunes nooit meer vol stromen. Indien de talenten eerder wel goed en structureel waren begeleid, dan zou Jasper Iwema het nu niet in zijn eentje hoeven te doen. Iwema is een aardige en positieve jongen, maar hij moet over de limiet rijden om potten te kunnen breken. Dat lukt dus niet meer.
De TT-organisatie besloot jaren geleden zichzelf aan organisator Dorna uit te leveren en is nu alle invloed kwijt.
Het initiatief van een minibaantje voor jong talent is te laat en te klein van opzet. TT-bestuur en KNMV hebben laten zien geen visie gehad te hebben voor ‘Assen’. En dat een internationale organisatie bepaalt wat er in Assen gebeurt, blijkt uiteindelijk een strop te zijn voor het circuit.
Aan het woord komt ook Dirk Bakker uit Meppel, die zich afvraagt waarom er steeds minder bezoekers komen en de oorzaak ziet in de hoge prijs voor de toegangskaart. Hij zegt niet de enige te zijn die dat vindt en besloot vijf jaar geleden dan de TT maar te bekijken op het televisiescherm.
Zijn advies is de toegangskaartjes minder duur te maken, dan komen volgens hem de bezoekers wel weer.
Op een vliegshow zit hij niet te wachten. Hij komt voor de motorsport en de sfeer eromheen.
Assenaar Gerard Deiman noemt de aanleg van de TT Junior Track goedbedoeld, maar vindt dat dit veel eerder had moeten gebeuren. In landen als Spanje en Italie zijn de trainings- en sponsorfaciliteiten veel groter en breken daardoor veel meer talenten door.
Door het laten aanrukken van F16 straaljagers zullen de toeschouwersaantallen niet stijgen. Een vliegshow wordt ook niet massaler bezocht door de aanwezigheid van racemotoren.
Wat het idee van een mega concert betreft zegt hij dat er in de week voor de TT al genoeg muziek in Assen is en dat dit los staat van het racebezoek.
Wat zijn de redenen van het wegblijven van de trouwe TT-bezoekers, vraagt hij zich af. ‘Interessant om daar aandacht aan te besteden’ zegt hij .
Tomizawa was een groot talent, een generatie ervoor Kato, beiden tragisch verongelukt.quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:37 schreef Kenju het volgende:
Jammer dat er niets uit de Honda school uit Japan klaar staat. Mis dat wel. Die Japanners hebben altijd een eigen stijltje. Ook onderling. Goede regenrijders ook wel.
Dat loopt af met een highside.quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:54 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Tomizawa was een groot talent, een generatie ervoor Kato, beiden tragisch verongelukt.
Bovendien driften jonge Japanners liever met auto's.
Daar kan ik maar één ding op zeggen:
[ afbeelding ]
Precies, dat is een reden. En verder is er de groene propaganda golf die de laatste 10 jaar over het land is verspreid.quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:50 schreef Fir3fly het volgende:
Ze hadden simpelweg nooit zo de baan moeten verneuken. Inkorten prima, maar dit haalde gewoon alles eruit waar Assen voor stond. Vooral de Ruskenhoek en De Bult, zo zonde.
quote:On the eve of his second home grand prix of the season at Catalunya this weekend, Jorge Lorenzo joked about his radically improved relations with fellow Spaniard Dani Pedrosa.
Bitter opponents during 125 and 250cc racing, the pair began to re-assess their rivalry after the King of Spain forced them to shake hands on the MotoGP podium at Jerez 2008.
A change of management for Lorenzo also helped smooth relations and the Spaniards clearly have much more respect for each other both on and off track.
Asked about the change during the pre-event press conference in Catalunya on Thursday, Lorenzo joked:
“In 2003 we were like enemies, in 2005 we were more enemies, in 2008 even more enemies. Now we can hug [after the Qatar race] and maybe in two or three years we can get married!”
After he had stopped laughing, Pedrosa - sitting next to Lorenzo - added: “I think it's a matter of before we were kids and were 'possessed' about winning. Now still, but you are aware of other things. You get more mature and that probably made the change.
“It was nothing 'obliged'. So that's a good base. You never know in the future, but we have better relations now. That's great - but we still race against each other like before.”
Lorenzo and Pedrosa, currently first and third in the world championship, are both former Catalan MotoGP winners.
Dat is idd de grootste reden voor de dalende bezoekersaantallen, Dorna weet zijn product totaal niet goed in de markt te zetten. Ook lachwekkend dat er 4 races in Spanje zijn, maak daar maximaal 2 van en ga in andere landen nieuwe markten aanboren zodat je weer meer adverteerders krijgt etc. Wat dat betreft kunnen ze nog veel leren van Bernie.quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:58 schreef Marks het volgende:
[..]
Precies, dat is een reden. En verder is er de groene propaganda golf die de laatste 10 jaar over het land is verspreid.
Alleen groen is goed, alles moet schoon en schoner en autoracen hoort daar niet thuis.
Ennuh... een paar jaar terug, in 2006 volgens mij sowieso nog, had je op Nederland 2 EN Eurosort live de MotoGP. Nu moet je naar de BBC of betalen voor Sport 1... Dat helpt ook zeker niet.
Voor mij geldt ook wel dat er geen Nederlanders meer zijn om voor te juichen, tenminste - met alle respect voor Jasper Iwema - geen Nederlanders die meetellen in het kampioenschap.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 00:15 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Dat is idd de grootste reden voor de dalende bezoekersaantallen, Dorna weet zijn product totaal niet goed in de markt te zetten. Ook lachwekkend dat er 4 races in Spanje zijn, maak daar maximaal 2 van en ga in andere landen nieuwe markten aanboren zodat je weer meer adverteerders krijgt etc. Wat dat betreft kunnen ze nog veel leren van Bernie.
Speelt ook zeker een rol, met van den Goorbergh hadden we natuurlijk altijd een hele goede subtopper in de MotoGP wat het als Nederlander ook net iets leuker maakte. Zie nu bijv ook met het succes van Bradl, de Sachsenring was vorig jaar stijf uitverkocht.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 00:54 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Voor mij geldt ook wel dat er geen Nederlanders meer zijn om voor te juichen, tenminste - met alle respect voor Jasper Iwema - geen Nederlanders die meetellen in het kampioenschap.
Daarnaast vindt ik de almaar doorgaande professionalisering ook niet alles - het wordt steeds minder sport, voor mijn gevoel.
Dat het meer en meer om geld en het circus er omheen draait.quote:
Dat is al sinds begin jaren 90 zo. Beetje laat met deze klacht dusquote:Op vrijdag 1 juni 2012 02:15 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Dat het meer en meer om geld en het circus er omheen draait.
't Is meer iets gevoelsmatigs, denk ik. Toen ik in de jaren '80 met mijn pa naar de TT ging konden we de motoren ook nog van dichtbij bekijken en als je geluk had was de coureur er ook nog bij. Dat kan nu niet meer, dat schept toch een soort afstand.
Hey maar ik klaag er ook al jaren over hèquote:Op vrijdag 1 juni 2012 02:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is al sinds begin jaren 90 zo. Beetje laat met deze klacht dus.
Oh, ik ook. Maar daar is het internet dan weer voor. Heel veel mooie foto's van techpornquote:Op vrijdag 1 juni 2012 02:22 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Hey maar ik klaag er ook al jaren over hè![]()
Ik vind techniek interessant, dus dan wil ik die dingen van dichtbij zien als 't effe ken
Ja, waarom zien we die dit jaar niet meer zo mooi terug?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:16 schreef Fir3fly het volgende:
Nog even een plaatje van vorig jaar:
[ afbeelding ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | 1. Casey Stoner Honda 1m41.295s 2. Jorge Lorenzo Yamaha 1m41.441s + 0.146s 3. Cal Crutchlow Tech 3 Yamaha 1m41.548s + 0.253s 4. Ben Spies Yamaha 1m41.552s + 0.257s 5. Dani Pedrosa Honda 1m41.656s + 0.361s 6. Andrea Dovizioso Tech 3 Yamaha 1m41.687s + 0.392s 7. Nicky Hayden Ducati 1m42.029s + 0.734s 8. Stefan Bradl LCR Honda 1m42.065s + 0.770s 9. Valentino Rossi Ducati 1m42.175s + 0.880s 10. Alvaro Bautista Gresini Honda 1m42.356s + 1.061s 11. Hector Barbera Pramac Ducati 1m42.375s + 1.080s 12. Karel Abraham Cardion Ducati 1m43.266s + 1.971s 13. Randy de Puniet Aspar Aprilia 1m43.500s + 2.205s 14. Colin Edwards Forward Suter-BMW 1m44.024s + 2.729s 15. Aleix Espargaro Aspar Aprilia 1m44.041s + 2.746s 16. Michele Pirro Gresini FTR-Honda 1m44.356s + 3.061s 17. James Ellison Paul Bird Aprilia 1m44.763s + 3.468s 18. Mattia Pasini Aspar Aprilia 1m44.764s + 3.469s 19. Yonny Hernandez Avintia FTR-Kawasaki 1m44.833s + 3.538s 20. Danilo Petrucci Ioda-Aprilia 1m45.730s + 4.435s 21. Ivan Silva Avintia Inmotec-Kawasaki 1m45.962s + 4.667s |
Idd,quote:Op zondag 3 juni 2012 13:13 schreef M.Melandri het volgende:
Mooie overwinning van Iannone in de moto2
Betwijfel ik hoor, Stoner zijn rondetijden waren absoluut niet goed. Verder wel een aardige race alleen jammer dat Spies van de baan ging, had hem anders wel voor een podiumplek zien vechten met Dovi.quote:Op zondag 3 juni 2012 15:05 schreef Fir3fly het volgende:
Mooi gevecht tussen Lorenzo en Pedrosa. Jammer dat Stoner zo'n slechte start had anders had hij ook wel mee kunnen doen.
Dit maakt het kampioenschap wel ook weer een stuk spannender, Lorenzo nu 20 puntjes voor.
Straf is ingetrokken... roekeloos mannetje, zonder kijken weer terug naar binnen sturen...quote:Op zondag 3 juni 2012 17:23 schreef M.Melandri het volgende:
Marquez 1min penalty gekregen voor zijn actie op Espargaro, vond deze actie minder erg dan in Qatar maar het werd wel eens tijd om hem te bestraffen.
Het is logisch dat er met close racing iemand naast je zit als je zelf bijna onderuit schuift en wijd gaat.quote:Op zondag 3 juni 2012 23:55 schreef Fir3fly het volgende:
Was ook niets aan de hand. Die hetze tegen Marquez begint irritant te worden.
Ja en je zag die kerel naast jaar ook even haar hand naar beneden duwen achter het scherm om buiten beeld te blijven. Maar het kwaad was al geschiedquote:Op maandag 4 juni 2012 07:50 schreef m1155 het volgende:
[..]
Het is logisch dat er met close racing iemand naast je zit als je zelf bijna onderuit schuift en wijd gaat.
De Monster drinkfles van Dovi word trouwens gewoon gevuld met water. Het meisje die aan het vullen was deed dat net in beeld
quote:Cal Crutchlow has walked away from a high-speed fourth gear crash in the early stages of today’s MotoGP test session at the Catalunya circuit in Spain.
The British rider was on only his second fast lap when he lost the front of his Monster Yamaha Tech 3 YZR-M1 machine at Turn 4.
CCTV images beamed into the media centre showed debris spread over a huge area, with some parts of his destroyed bike clearing the perimeter fence.
Crutchlow lay motionless in the gravel for a few seconds before gingerly getting to his feet, but the 26-year-old has luckily walked away with only a large graze on his right thigh and a cut on his shoulder.
Crutchlow, who finished fifth in yesterday’s 25-lap Catalunya Grand Prix, believes he hit a damp patch on the track in the braking zone.
Heavy overnight rain delayed the start of testing with several damp patches scattered around the Catalunya track and Ducati rider Karel Abraham was caught out and crashed on his out lap earlier in the morning.
Speaking to MCN, Crutchlow said: “It was like a crash in the wet. I was bolt upright and the split second I went for the brakes I was down. I got thrown a long way and there is basically nothing left of the bike. Luckily I am not hurt because it was fourth gear and really fast, so it could have been a lot worse.”
twitter:calcrutchlow twitterde op maandag 04-06-2012 om 13:41:39Ok maybe I spoke to soon this morning ! Massive massive crash 2nd lap on wet patch under bridge no one could see. 200kph … reageer retweet
twitter:calcrutchlow twitterde op maandag 04-06-2012 om 13:42:32Took a lot of skin off my arse back and shoulders but am ok ! Went back out as we have a job to do. So sorry to boys as bike was totalled reageer retweet
Gelukkig oke. Monteurs hebben in ieder geval weer wat te rommelen.quote:Op maandag 4 juni 2012 16:06 schreef Michael_Moore het volgende:
Cal Crutchlow escapes injury in high-speed test crash
[..]twitter:calcrutchlow twitterde op maandag 04-06-2012 om 13:41:39Ok maybe I spoke to soon this morning ! Massive massive crash 2nd lap on wet patch under bridge no one could see. 200kph … reageer retweet
twitter:calcrutchlow twitterde op maandag 04-06-2012 om 13:42:32Took a lot of skin off my arse back and shoulders but am ok ! Went back out as we have a job to do. So sorry to boys as bike was totalled reageer retweet
Ben benieuwd of er nog wat bruikbaars aanzit.quote:Op maandag 4 juni 2012 18:21 schreef m1155 het volgende:
[..]
Gelukkig oke. Monteurs hebben in ieder geval weer wat te rommelen.
quote:
quote:Andrea Dovizioso heeft maandag de snelste tijd gereden tijdens de officiële testdag op het circuit van Barcelona. De Italiaan, die zondag zijn eerste podiumplek van het seizoen behaalde door als derde te finishen, bracht een tijd van 1.41.997 op de klokken, waarmee hij Ben Spies en Hector Barbera nipt achter zich liet.
Doordat het in de nacht van zondag op maandag flink had geregend, begon de testdag op een natte baan. De meeste rijders kwamen daarom pas in de loop van de ochtend de baan op, waaronder Dovizioso, die de dag bovenaan eindidge. "Dit was een zeer positieve testdag", oordeelde de Tech 3-rijder. "Ondanks dat we in de ochtend wat tijd hebben verloren, hebben we toch nog ons volledige programma kunnen uitvoeren. Mijn snelle tijd laat zien dat we erg veel potentie hebben. Ik begin me nu pas echt comfortabel te voelen op de YZR-M1 en de nieuwe elektronica werkt ook erg goed. Ook hebben we de set-up nog iets weten te verbeteren ten opzichte van de race. Ik kijk nu uit naar onze ééndaagse test in Aragon, op woensdag."
Jorge Lorenzo, die zondag de Grote Prijs van Catalonië won, reed op de testdag de achtste tijd. Regerend wereldkampioen Casey Stoner eindigde de dag als zesde, achter Honda-teamgenoot Dani Dani Pedrosa, die de vijfde tijd liet noteren.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | Andrea Dovizioso Monster Yamaha Tech 3 1m41.997s Ben Spies Yamaha Factory Racing 1m42.143s + 0.146 Hector Barbera Pramac Racing Team 1m42.186s + 0.189 Alvaro Bautista San Carlo Honda Gresini 1m42.309s + 0.312 Dani Pedrosa Repsol Honda Team 1m42.342s + 0.345 Casey Stoner Repsol Honda Team 1m42.369s + 0.372 Cal Crutchlow Monster Yamaha Tech 3 1m42.378s + 0.381 Jorge Lorenzo Yamaha Factory Racing 1m42.635s + 0.638 Stefan Bradl LCR Honda 1m42.769s + 0.772 Nicky Hayden Ducati Team 1m42.941s + 0.944 Valentino Rossi Ducati Team 1m43.252s + 1.255 Karel Abraham Cardion AB Motoracing 1m43.926s + 1.929 Randy De Puniet Power Electronics Aspar 1m44.326s + 2.329 Aleix Espargaro Power Electronics Aspar 1m44.487s + 2.490 Colin Edwards NGM Mobile Forward Racing 1m44.979s + 2.982 Michele Pirro San Carlo Honda Gresini 1m45.080s + 3.083 Yonny Hernandez Avintia Racing MotoGP 1m45.701s + 3.704 Ivan Silva Avintia Racing MotoGP 1m45.841s + 3.844 Mattia Pasini Speed Master 1m45.870s + 3.873 James Ellison Paul Bird Motorsport 1m46.047s + 4.050 |
quote:Get ready for a thrilling ride as Ewan McGregor narrates the fascinating full-length documentary feature-film FASTEST, released on Blu-ray and DVD on the 11th of June 2012, from Universal Pictures (UK).
quote:Vrij snel na het overlijden van Marco Simoncelli werd er geopperd dat het Misano World Circuit, dat nabij SuperSic’s geboorteplaats Coriano ligt, zijn naam zou moeten verbinden aan de overleden MotoGP rijder.
Het plan werd niet veel later door de raad van bestuur geaccepteerd en nu, tijdens het World Superbike weekend op het Misano circuit, is de naamswijziging officieel gemaakt. Tijdens een persconferentie onthulde vader Paolo het nieuwe logo van het nu te noemen ‘Misano World Circuit Marco Simoncelli’.
Het ontwerp van het logo kwam op naam van de bekende designer Aldo Drudi, de man die de helmen voor Valentino Rossi en ook Simoncelli ontwierp. Drudi heeft voor zijn ontwerp gebruik gemaakt van het originele logo van het circuit met daaronder in hetzelfde lettertype de naam van de 250cc wereldkampioen waarbij de dubbele ‘l’ van Simoncelli’s achternaam in het rood zijn uitgevoerd als zijnde de rode strepen van SuperSic’s helm.
quote:Honda is de vele wijzigingen in het technisch reglement een beetje zat en heeft gedreigd uit de MotoGP te stappen als er voor 2015 verdere grootschalige wijzigingen worden doorgevoerd.
Voor het komende seizoen zullen er al enkele wijzigingen in het technisch reglement komen, dit om de CRT machines dichter bij de fabrieksmachines te krijgen en ook om kosten te besparen. Over deze plannen hebben de Grand Prix commissie en de MSMA bijna overeenstemming weten te bereiken maar er zijn plannen om daarna nog meer te doen.
In eerste instantie ging het om veranderingen voor het 2015 seizoen maar geruchten wijzen er op dat het ook wel eens 2014 zou kunnen zijn en dat komt in de ogen van Honda baas Shuhei Nakamoto te vroeg. Als er voor 2015 nieuwe verandering aan het technisch reglement komen dan is de kans aanwezig dat Honda stopt met de MotoGP.
“Veranderingen voor het 2014 seizoen zullen niet geaccepteerd worden, als die er wel komen dan zullen we het kampioenschap niet meer steunen, we willen geen grote veranderingen meer. We stappen ook uit het kampioenschap als ons verteld wordt dat het allemaal CRT machines gaan worden. Dat hebben we Dorna duidelijk gemaakt,” aldus Nakamoto.
Tijdens de Dutch TT komen de Grand Prix commissie en de MSMA weer bij elkaar om knopen door te hakken, waarschijnlijk zal kort daarna bekend worden welke maatregelen er voor het komende seizoen zullen worden genomen.
quote:Een groot deel van de teams in de MotoGP lijkt voor afschaffing van de twee jaar geleden ingevoerde rookieregel. Zo bericht het Britse MCN.
De rookieregel houdt in dat een debutant niet meteen voor een fabrieksteam mag uitkomen en is in 2010 geïntroduceerd om de kleinere teams aan jonge talenten te helpen, die op hun beurt weer de nodige sponsors kunnen aantrekken.
Als gevolg van deze regel moesten Ben Spies en de vorig jaar oktober verongelukte Marco Simoncelli eerst bij respectievelijk Tech 3 Yamaha en Honda Gresini aan de slag. Honda zou dit jaar flink aan het lobbyen zijn om de regel afgeschaft te krijgen en zou daarin gesteund worden door Ducati en Yamaha. Mocht de regel geschrapt worden dan zou Honda de Spaanse Moto2-rijder Marc Marquez kunnen halen als vervanger van Casey Stoner.
"We snappen dat Dorna dit een interessante regel vindt, maar voor de fabrieksteams is dit geen manier van werken", zei Livio Suppo van Honda tegen MCN. "Als je als fabrieksteam je oog laat vallen op een jonge rijder, moet je die eerst onderbengen bij een satellietteam, wat inhoudt dat je zijn salaris moet betalen of zijn motor moet financieren, terwijl je daarnaast ook nog je eigen twee motoren hebt. Dat is dus een flinke extra kostenpost terwijl iedereen juist druk bezig is om de kosten omlaag te brengen. Ik hoop dat deze regel wordt teruggedraaid. Wat er in het verleden met Ben en Marco is gedaan, zou tegenwoordig namelijk niet meer kunnen."
Ook Lucio Cecchinello en Fausto Gresini, de teambazen van satellietteams LCR Honda en Honda Gresini, zijn voorstander van het schrappen van de rookieregel, omdat zij menen dat het op de lange termijn slecht is voor de toekomst van hun teams om een rijder als Marcquez er maar één jaar bij te hebben. Volgens meerdere bronnen zou Dorna nu serieus overwegen de rookieregel af te schaffen.
En terecht, ik ken deze regel niet, maar is toch ook erg geforceerd.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:09 schreef Michael_Moore het volgende:
Teams pleiten voor afschaffing rookieregel
[..]
quote:Jorge Lorenzo komt ook in 2013 en 2014 voor Yamaha uit in de MotoGP. Zo is dinsdag bekendgemaakt. De Spanjaard, die na vijf races aan de leiding gaat in het klassement, rijdt sinds zijn MotoGP-debuut in 2008 al voor het Japanse merk.
"Ik ben erg blij dat ik voor twee jaar heb kunnen bijtekenen", reageerde Lorenzo. "Het is altijd mijn eerste keus geweest om bij dit team te blijven. Nu de onderhandelingen achter de rug zijn, kan ik mijn aandacht richten op het kampioenschap en ik hoop Yamaha komend weekend al te kunnen belonen voor het vertrouwen dat zij in mij heeft getoond. Het is mijn droom om mijn carrière bij Yamaha te kunnen beëindigen en vandaag ben ik weer een stapje dichter bij het uitkomen van die droom."
Lorenzo behaalde in 2010 de MotoGP-titel met Yamaha, in het seizoen 2009 en 2011 eindigde de 25-jarige rijder van de Balearen als runner-up in het kampioenschap.
Ja mooie race, voor mij de race waar duidelijk werd dat Stoner terecht kampioen mocht worden.quote:
quote:Valentino Rossi heeft de snelste tijd neergezet tijdens de eerste training voor de Grote Prijs van Groot-Brittannië. Op een nat Silverstone kwam de Ducati-rijder tot een 2.19.327. Teamgenoot Nicky Hayden was slechts zeven honderdsten langzamer en tweede. Tech 3-rijder Andrea Dovizioso begon de dag met de derde tijd.
Casey Stoner, die de race vorig jaar wist te winnen, eindigde als vierde in de training, waarin er crashes waren voor Alvaro Bautista en Ben Spies. Die laatste werd na zijn val naar het medisch centrum gebracht waar er naar zijn pols werd gekeken. De verwachting is dat de Amerikaan gewoon verder kan rijden. Voor Karel Abraham was het weekend echter al voorbij voordat het begonnen was. De Tsjech was van plan om met een gebroken vinger en diepe sneden in zijn hand te rijden, maar kreeg voor aanvang van de eerste training geen toestemming om de baan op te gaan.
De tweede training start om 15.10 uur Nederlandse tijd.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | Valentino Rossi Ducati 2m19.328s Nicky Hayden Ducati 2m19.405s + 0.077s Andrea Dovizioso Tech 3 Yamaha 2m20.127s + 0.799s Casey Stoner Honda 2m20.321s + 0.993s Cal Crutchlow Tech 3 Yamaha 2m21.263s + 1.935s Stefan Bradl LCR Honda 2m21.917s + 2.589s Dani Pedrosa Honda 2m22.713s + 3.385s Jorge Lorenzo Yamaha 2m23.174s + 3.846s Alvaro Bautista Gresini Honda 2m23.326s + 3.998s Hector Barbera Pramac Ducati 2m24.150s + 4.822s Ben Spies Yamaha 2m24.214s + 4.886s Randy de Puniet Aspar Aprilia 2m24.360s + 5.032s Mattia Pasini Speed Master Aprilia 2m24.390s + 5.062s Danilo Petrucci Ioda-Aprilia 2m25.012s + 5.684s Michele Pirro Gresini FTR-Honda 2m25.051s + 5.723s Aleix Espargaro Aspar Aprilia 2m25.065s + 5.737s James Ellison Paul Bird Aprilia 2m25.150s + 5.822s Yonny Hernandez Avintia FTR-Kawasaki 2m25.298s + 5.970s Ivan Silva Avintia Inmotec-Kawasaki 2m28.615s + 9.287s Colin Edwards Forward Suter-BMW 2m31.468s + 12.140s |
quote:Britain's Cal Crutchlow could miss the British MotoGP for the second successive year after crashing heavily in final practice at Silverstone.
The Tech 3 Yamaha rider, who missed last year's race after a crash in qualifying, lost control of his bike at Chapel corner and landed awkwardly.
He was initially diagnosed with a left-ankle sprain, but was taken to a local hospital after an increase in swelling.
The team confirmed that he will take no part in qualifying as a result.
Crutchlow will undergo further examinations on Saturday afternoon and if doctors give him the all-clear, the regulations say he will be able to start Sunday's race from the back of the grid.
quote:Alvaro Bautista heeft voor een stunt gezorgd door op het circuit van Silverstone zijn eerste pole-position in de MotoGP te behalen. De Honda Gresini-rijder reed een tijd van 2.03.303 en was daarmee een tiende sneller dan Ben Spies. Casey Stoner, die in de trainingen nog snelste was, completeerde de eerste rij.
Spies lag een kwartier voor het einde van de sessie nog op de eerste plek, maar zag Bautista een snellere tijd rijden. Hij probeerde met een antwoord te komen, maar in zijn snelle ronde begon het te regenen, waardoor uiteindelijk niemand zich nog wist te verbeteren. Het betekende voor Bautista dat hij morgen vanaf pole-position zal starten.
De tweede plaats ging nog wel naar Spies, voor Stoner. De tweede rij is een compleet Spaans feestje, bestaande uit Jorge Lorenzo, Dani Pedrosa en Hector Barbera. Nicky Hayden stuurde zijn Ducati naar de zevende positie, voor Andrea Dovizioso. Stefan Bradl kwam na zijn crash eerder op de dag wel weer in actie. De blessure viel uiteindelijk mee: een snee in zijn linker ringvinger. De Duitser wist er de negende tijd mee te rijden, voor Valentino Rossi.
Het is de vraag of Cal Crutchlow aan de start zal staan van zijn thuisrace. De Brit liep bij zijn valpartij in de training een verstuikte enkel op en moest de kwalificatie aan zich voorbij laten gaan. Hij is naar het ziekenhuis van Northampton gebracht en later zal blijken of hij van start kan gaan.
De Britse Grand Prix start zondag om 14.00 uur Nederlandse tijd.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | Alvaro Bautista Gresini Honda 2m03.303s Ben Spies Yamaha 2m03.409s + 0.106s Casey Stoner Honda 2m03.423s + 0.120s Jorge Lorenzo Yamaha 2m03.763s + 0.460s Daniel Pedrosa Honda 2m03.835s + 0.532s Hector Barbera Pramac Ducati 2m03.876s + 0.573s Nicky Hayden Ducati 2m04.162s + 0.859s Andrea Dovizioso Tech 3 Yamaha 2m04.304s + 1.001s Stefan Bradl LCR Honda 2m05.035s + 1.732s Valentino Rossi Ducati 2m05.416s + 2.113s Aleix Espargaro Aspar Aprilia 2m06.283s + 2.980s Randy de Puniet Aspar Aprilia 2m06.303s + 3.000s Yonni Hernandez Avintia FTR-Kawasaki 2m06.814s + 3.511s Michele Pirro Gresini FTR-Honda 2m07.016s + 3.713s Colin Edwards Forward Suter-BMW 2m07.376s + 4.073s Mattia Pasini Speed Master Aprilia 2m07.511s + 4.208s James Ellison Paul Bird Aprilia 2m08.228s + 4.925s Danilo Petrucci Ioda-Aprilia 2m08.686s + 5.383s Ivan Silva Avintia Inmotec-Kawasaki 2m10.092s + 6.789s |
quote:Cal Crutchlow paid tribute to the medical staff that helped him onto the grid for today’s British Grand Prix after a sensational ride from the back of the grid to sixth. The home favourite suffered what turned out to be a broken ankle in Saturday practice but after treatment at the Clinica Mobile, he was able to race, and produce one of the rides of his life.
“That’s a weekend I won’t forget in a hurry. Yesterday was a disaster with the crash and I thought I was going to miss my home race again. But the Clinica Mobile team and medical staff at Silverstone did an amazing job and I am grateful that I could finally start my home Grand Prix. I never imagined I could get sixth position because normally if you start from the third row it is very difficult to get into that position. So starting from the back of the grid, I’d have been happy to finish the last prototype bike. It was a very tough race but I just had to try and ignore the pain and let the adrenaline and support of the British crowd get me through. When I got by Bradl I could see Nicky was a long way clear, but I just kept on pushing to see what happened. I’m really happy with my lap times because I was as quick as the guys on the podium, even with a broken ankle. So a little part of me can’t help but think without the crash yesterday that I could have been on the podium in the British Grand Prix. I’m not going to complain with sixth and I want to say thanks to my Monster Yamaha Tech 3 crew, who basically chose the set-up of the bike for me and it worked great.”
An emotional Crutchlow also spared a moment to thank the thousands of British supporters who turned out to cheer him on and said they were his inspiration to race through the pain.
“Also a big thanks to all the British fans who were unbelievable today. When I was lying in the gravel yesterday all I could think was they weren’t going to see me ride in my home race again. Their support helped me a lot and I hope they went home proud of the job I did for them.”
Monster Yamaha Tech 3 team manager Herve Poncharal was full of admiration for his rider after delivering a performance way above expectations.
“That was a truly incredible race and words almost fail me to describe the job that Cal did today. We weren’t even sure this morning that he could ride, so for him to finish in the top six is a result I don’t think we expected or will ever forget. We thought he might be able to get close to the top 10 but obviously once the adrenaline kicked in and he felt his confidence coming back, he got his head down and we were happy when he got seventh. He was a long way behind Nicky but to pass him on the last lap sums Cal up perfectly. He never gives up, he’s got amazing self-belief and he has got a lot of guts to match his talent. I am proud of him and I’m sure all of the British fans are too.”
twitter:calcrutchlow twitterde op maandag 18-06-2012 om 10:24:21Shit … I am sore today !!! Feel like I got hit by a bus reageer retweet
twitter:BenSpies11 twitterde op woensdag 20-06-2012 om 01:05:04Heard the rookie rule is being changed back again......@texastornado5 sometimes I guess we need a diff passport? reageer retweet
twitter:texastornado5 twitterde op woensdag 20-06-2012 om 14:02:00@BenSpies11 Complete joke!!!! No wonder Casey has lost his passion when u see all cards stacked against ya....ridiculous!! reageer retweet
twitter:BenSpies11 twitterde op woensdag 20-06-2012 om 01:21:25Not hating on Marquez at all. The kid is fast. I'm just stating facts that no matter where ur from it shouldn't hinder or help u. reageer retweet
quote:Na dagen van voorbereidingen barst morgen het motorgeweld los op het TT-circuit. De coureurs rijden dan hun eerste rondjes tijdens de vrije trainingen. Hieronder het volledige tijdschema van alle races op het circuit.
quote:Donderdag
09.15 - 09.55: Eerste vrije training Moto3
10.10 - 10.55: Eerste vrije training MotoGP
11.10 - 11.55: Eerste vrije training Moto2
12.10 - 12.35: Vrije training Red Bull Rookies Cup
13.15 - 13.55: Tweede vrije training Moto3
14.10 - 14.55: Tweede vrije training MotoGP
15.10 - 15.55: Tweede vrije training Moto2
16.10 - 16.40: Eerste kwalificatietraining Red Bull Rookies Cup
16.55 - 17.15: Eerste kwalificatietraining International Dutch Supersport
17.30 - 18.00: Tweede kwalificatietraining Red Bull Rookies Cup
quote:Vrijdag
09.15 - 09.55: Derde vrije training Moto3
10.10 - 10.55: Derde vrije training MotoGP
11.10 - 11.55: Derde vrije training Moto2
13.00 - 13.40: Kwalificatietraining Moto3
13.55 - 14.55: Kwalificatietraining MotoGP
15.10 - 15.55: Kwalificatietraining Moto2
16.30: Eerste race Red Bull Rookies Cup Race (16 rondes)
17.45 - 18.15: Tweede kwalificatietraining International Dutch Supersport
Bronquote:Zaterdag
08.40 - 09:00: Warm-up Moto3
09.10 - 09.30: Warm-up Moto2
09.40 - 10:00: Warm-up MotoGP
11.00: Race Moto3 (22 rondes)
12.20: Race Moto2 (24 rondes)
14:00: Race MotoGP (26 rondes)
15.30: Tweede race Red Bull Rookies Cup (16 rondes)
16:30: Race International Dutch Supersport (14 rondes)
ofquote:André Rieu
Zaterdag, 22 december 2012 Aanvang 20:00
¤ 105,00 *
+ verzendkosten
Bronquote:TT Assen
Zaterdag, 30 juni 2012 Aanvang 09:00
¤ 105,00 *
+ verzendkosten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |