Ah okke, dat wist ik niet. Zal ik ook doen in Nederland.quote:Op zondag 29 april 2012 19:52 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik geef m'n dooiers aan de vogels (eksters zijn er DOL op) en er is een kat die ook regelmatig even komt buurten.
Ik ben het nog nooit tegengekomen.quote:Op zondag 29 april 2012 19:55 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Iemand die weet of je dit in Nederland ook hebt?
Ik hoefde niet te zoeken, je ziet duidelijk dat er wat meer massa is. Het is niet enorm, maar dat zou ik ook niet verwachten na 3 maanden.quote:Op zondag 29 april 2012 21:28 schreef seto het volgende:
Dat de verschillen gezocht moet worden zegt al genoeg denk ik
Nou, er zijn er zat die meer (weliswaar noob-)gains hebben, maar goed, als hij meer gaat eten dan komt dat er wel aan denk ik.quote:Op zondag 29 april 2012 21:30 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik hoefde niet te zoeken, je ziet duidelijk dat er wat meer massa is. Het is niet enorm, maar dat zou ik ook niet verwachten na 3 maanden.
Klopt, maar je krijgt wel al je callorieen binnen (mits je dieet goed is). IF is dan ook niet om te bulken, maar een eetstructuur waarbij je afvalt en je kracht niet al te veel onder zal lijden.quote:Op zondag 29 april 2012 21:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Maar bij IF (heb je niet eens een) sla je ook je ontbijt over.
Ik moet zeggen dat ik daar in eerste instantie wel tegenop zag, maar ik ben er nu al een maand mee bezig en heeft bij mij toch wel beter resultaat dan een normaal dieet onder onderhoud.quote:Op zondag 29 april 2012 21:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:
En dan even een vraagje want logisch gezien lopen twee dingen elkaar nu in de weg :quote:Op zondag 29 april 2012 21:57 schreef McNulty het volgende:
[..]
Klopt, maar je krijgt wel al je callorieen binnen (mits je dieet goed is). IF is dan ook niet om te bulken, maar een eetstructuur waarbij je afvalt en je kracht niet al te veel onder zal lijden.
Ook daarom. Neem je verantwoordelijkheid, denk vooruit en zorg voor voldoende voedsel.quote:Op zondag 29 april 2012 19:33 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Zit bij m'n vriendin thuis. Ze heeft alleen pizza in huis. Of ik kan broodje kebab bij de lokale Turk hier halen..
Meer eten en minder zuipen. Scheelt al een hoop.quote:Op zondag 29 april 2012 21:39 schreef KeimpeHart het volgende:
Ik zie ook wel duidelijk verschil, maar da's eerder omdat ik m'n eigen lichaam ken...
Wel dacht ik stiekem dat de gains sneller zouden optraden.. Ik ga in ieder geval veel meer vreten.
Jup.quote:Op zondag 29 april 2012 23:57 schreef Warsaw het volgende:
In de bulk een keer junkfood, zoals een broodje shoarma (zoals ik net) boeit toch niet zoveel? Als je daarnaast maar je eiwitten en goede voeding binnenkrijgt toch?
Yep zelfs een paar biertjes kan geen kwaad.quote:Op zondag 29 april 2012 23:57 schreef Warsaw het volgende:
In de bulk een keer junkfood, zoals een broodje shoarma (zoals ik net) boeit toch niet zoveel? Als je daarnaast maar je eiwitten en goede voeding binnenkrijgt toch?
Denk 't niet blijkbaarquote:Op zondag 29 april 2012 17:17 schreef Toverbal0 het volgende:
[..]
dit ding nog nooit gezien. ziet er goed uit. iemand ervaringen?
Hoe zit het met 'je metabolisme op gang brengen'? Is dat ook broscience? Want dat is de redenatie achter het feit dat ik nooit een ontbijt oversla.quote:Op zondag 29 april 2012 23:37 schreef Stereotomy het volgende:
De broscience dat ontbijten belangrijk is, stamt uit epidermologisch onderzoek dat mensen die ontbijten doorgaans minder overgewicht hebben dan mensen die niet ontbijten. Dit is een correlatie, maar er is nooit causatie gevonden, dat er biologisch iets 'beter werkt' met ontbijten.
Het kan dus zijn dat mensen die ontbijten doorgaans gewoon in z'n geheel een gezondere levensstijl erop nahouden dan mensen die niet ontbijten, onafhankelijk van of je wel of niet iets eet 's ochtends. Dat je later niet op koek en snoep gaat snaaien als je een ontbijt hebt genomen, bijvoorbeeld.
Belangrijk elke dag is dat je je kcals binnen krijgt, je macro's in orde zijn en je micronutrienten in orde zijn. Of je ontbijt of niet moet je zelf bepalen wat je het prettigst vindt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This isn't even my final form.
Ja, onderzoeken naar ramadan / IF hebben gemeten dat je acute metabolisme pas op z'n gat gaat na ongeveer 72 uur niks eten. Dus niet na 8 uur slaap.quote:Op maandag 30 april 2012 09:38 schreef Levolution het volgende:
[..]
Hoe zit het met 'je metabolisme op gang brengen'? Is dat ook broscience?
Ah a voice of reasonquote:Op maandag 30 april 2012 09:49 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja, onderzoeken naar ramadan / IF hebben gemeten dat je acute metabolisme pas op z'n gat gaat na ongeveer 72 uur niks eten. Dus niet na 8 uur slaap.
http://www.ncbi.nlm.nih.g(...)20hormonal%20changes
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8399092
http://www.ncbi.nlm.nih.g(...)n.%201997%3B%2077%3A
Je hoeft dus ook niet per se ' elke 3 uur te eten' of zoiets. Gewoon je kcal/macro doelen op een dag halen en je komt een heel eind.
Precies de reden waarom ik het liefst 's morgens vroeg, nuchter train. Als ik voor mijn workout eet voel ik me zwakker en logger. Ik heb door de jaren heen op allerlei tijden getrained, dit werkt (voor mij) het best.quote:Op maandag 30 april 2012 11:51 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Ah a voice of reason
Die poederfabrikanten hebben in de jaren 70 ingebracht dat je 6x per dag moet eten, je moet je spijsvertering ook de tijd geven om tot rust te komen. Het is 1 van de meest stressvolle dingen die je lichaam doet
Eens met het idee dat 'eten is goed' idee door de voedsel industrie is gefinancierd. Ga maar na, het bericht naar dikke huisvrouwen is: 'Wil je afvallen, ga dan <dit product> eten!'quote:Op maandag 30 april 2012 11:51 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Ah a voice of reason
Die poederfabrikanten hebben in de jaren 70 ingebracht dat je 6x per dag moet eten, je moet je spijsvertering ook de tijd geven om tot rust te komen.
Niet mee eens, en ik ben bang dat je de quote misbruikt uit één of ander IF-dieetboek die mensen aan het IF'en wil hebben.quote:Het is 1 van de meest stressvolle dingen die je lichaam doet
Bulken + IF lijkt me niet te doen aangezien je dan kapot veel moet vreten in 8uur. Sommige mensen hebben al moeite met die 3500-4000kcal te eten bij een 'normaal' eetpatroon. Laat staan als je maar de helft van je wakkere tijd mag eten.quote:Op zondag 29 april 2012 22:09 schreef Zith het volgende:
Voor 3 maanden zeker een goede ontwikkeling.
--
Goed mensen, leg maar eens uit waarom men nooit ontbijt moet overslaan
[..]
En dan even een vraagje want logisch gezien lopen twee dingen elkaar nu in de weg :
Blijkbaar bij IF:
-Genoeg calorien binnen,
-Verliest weinig kracht/spiermassa bij [IF cut] omdat je het meeste eet wanneer je lichaam dit het meeste nodig heeft (na training)
--
Als IF zo super efficient is (dat je zelfs tijdens cut weinig spiermassa verliest, en dus blijkbaar goed met je eiwitbalans zit), waarom zou je dan niet kunnen bulken, en waarom wordt ontbijten dan oppeens zo belangrijk?
Niet waar. Je kan je feeding window prima van 8u 's ochtends tot 4u 's middags maken. WANNEER je 't feeding window hebt boeit niet.quote:Op zondag 29 april 2012 21:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Dat is geen honger. Jij hebt nog nooit honger gehad in je leven. Dat is gewoon je lichaam die gewend is om zo vaak te eten. Je bent verslaafd aan eten als 't ware.quote:Op maandag 30 april 2012 12:49 schreef Levolution het volgende:
Wel heb ik zelf ondervonden dat ik vroeger met 3 maaltijden per dag wel vooruit kon, maar nu krijg ik serieus om de 2 uur honger (mijn maag gaat echt knorren). Het 'voelt' dus wel alsof het allemaal sneller gaat, nu ik aan dit dieet ben gewend.
Maar bedankt voor die artikelen, hoewel je daar ook kritisch naar moet kijken. Soms zit er meer confounding in die resultaten dan je denkt.
"Alleen in Afrika hebben ze honger."quote:Op maandag 30 april 2012 12:52 schreef Jajong het volgende:
[..]
Dat is geen honger. Jij hebt nog nooit honger gehad in je leven. Dat is gewoon je lichaam die gewend is om zo vaak te eten. Je bent verslaafd aan eten als 't ware.
Dus mijn lichaam denkt behoefte te hebben aan energie, terwijl dit in vergelijking met een uitgehongerd persoon misschien niet zo is. Ik krijg dus een hongergevoel (ongeacht of dit terecht is).quote:Op maandag 30 april 2012 12:55 schreef Stereotomy het volgende:
Nee, als je maag knort is dat een reactie op dat je lichaam voedsel *verwacht*.
Niet dat je acuut behoefte hebt aan energie of micronutrienten.
Het is dan ook inderdaad een kwestie van woorddefinitie. Maar ik vind het kinderachtig om gelijk te zeggen dat ik nooit honger heb gehad. Hoe moet ik het gevoel dan beschrijven? Als 'trek'?quote:Op maandag 30 april 2012 12:59 schreef Stereotomy het volgende:
Nouja, op zich heb ik geen probleem met je woordkeuze.Wilde alleen maar aangeven dat je niet meteen doodvalt omdat je honger hebt, maar dat je lichaam gewoon overschakelt op reservevoedsel in de vorm van glycogeen, of vet.
Nee, dat is dus geen onzin. Als je vragen stelt moet je niet dom gaan reageren als je antwoord krijgt. Mensen in de eerste wereld zijn gewoon etens-junkies. Het gevoel wat jij krijgt als je een tijdje niet hebt gegeten is hetzelfde gevoel wat een crackjunk krijgt als ie een paar uur geen fix meer heeft gehad. Dat is heel wat anders dan honger. Je kan in principe 72 uur zonder eten voordat je lichaam pas echt kapot gaat, en dán heeft het pas voeding NODIG. ( = honger).quote:Op maandag 30 april 2012 12:57 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dus mijn lichaam denkt behoefte te hebben aan energie, terwijl dit in vergelijking met een uitgehongerd persoon misschien niet zo is. Ik krijg dus een hongergevoel (ongeacht of dit terecht is).
Dan mag ik toch wel zeggen dat ik honger heb? Dat ik nog nooit honger in mijn leven heb gehad, is onzin. Ik ben nog nooit uitgehongerd geweest in mijn leven, dat dan wel weer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |