SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, natuurlijk niet. Je vergelijking gaat niet op, want:quote:Op vrijdag 27 april 2012 21:04 schreef Bilge het volgende:
Als je Nederlanders die joden aangaven beschuldigd van lafheid, moet je dat ook doen voor mensen die de Ayatollahs ontvluchtten.
Hamdoulilah broeder, wat is jou probleem?quote:Op vrijdag 27 april 2012 21:13 schreef Weissman het volgende:
[..]
Mensen die het veld inspringen omdat ze denken dat ze kampioen zijn geworden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al eerder gemaakt?quote:Op vrijdag 27 april 2012 21:15 schreef Bortecinem het volgende:
Plannen zijn gewijzigd. Kip was nog bevroren.Dus in plaats van kip ga ik Perzische rijst eten zometeen.
quote:Op vrijdag 27 april 2012 21:15 schreef xminator het volgende:
[..]
Hamdoulilah broeder, wat is jou probleem?Hamdoulliah broeder, geen problemen hier.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je tegenwerpingen zijn irrelevant. Een held negeert risico's om een hoger doel te bereiken. Of dat doel puur nationaal of internationaal is maakt helemaal niets uit voor zijn heldhaftigheid. Of het nou gaat om het redden van je land of buren is evenmin van belang.quote:Op vrijdag 27 april 2012 21:09 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Je vergelijking gaat niet op, want:
1) In Nederland was er sprake van een buitenlandse bezetting, in Iran een intern politiek conflict.
2) Als Nederlander hun buren verraden omdat hij Joods is, is van een heel andere orde dan je land hals over kop uitvluchten.
3) Niemand in Iran verraad zijn buren.
Turken die vanwege economische redenen hun land in de steek lieten in jaren '60 zijn ook laf?
In die zin en logica zouden we Stalin ook als held kunnen bestempelen. Dat is geen juiste kwalificatie. Een held is ook iemand die heeft gevochten voor zijn vrijheden, en vlucht naar het buitenland omdat de strijd over is en hij/zij een veilige haven voor zijn/haar kinderen zoekt.quote:Op vrijdag 27 april 2012 21:18 schreef Bilge het volgende:
Een held negeert risico's om een hoger doel te bereiken. Of dat doel puur nationaal of internationaal is maakt helemaal niets uit voor zijn heldhaftigheid. Of het nou gaat om het redden van je land of buren is evenmin van belang.
Ze hebben het land verlaten omdat het economisch gezien slecht ging. Ze konden ook blijven om het land op te bouwen. Ze gingen overigens niet naar Nederland vanwege nationalistische idealen, maar vanwege het eigenbelang of het belang van de familie of gezin. Natuurlijk ook lovenswaardig, maar volgens jouw logica kunnen we dat soort mensen ook als lafaards bestempelen. En nu dan? Turkije is booming, dus waarom gaat men niet terug om hun steentje bij te dragen?quote:Turkse kansarme boeren die de oversteek naar het rijke Westen hebben gemaakt zijn vanuit nationalistisch perspectief juist helden, omdat ze hebben bijgedragen aan de groei van de Turkse economie en kennis. Blijven was nadeliger voor zowel Turkije als de emigranten.
Onzin, volgens jouw definitie is iemand die kinderen uit een brandend huis redt geen held. Vechten voor vrijheid is slechts één van de vele idealen die een held als drijfveer kan hebben.quote:Op vrijdag 27 april 2012 21:24 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
In die zin en logica zouden we Stalin ook als held kunnen bestempelen. Dat is geen juiste kwalificatie. Een held is ook iemand die heeft gevochten voor zijn vrijheden, en vlucht naar het buitenland omdat de strijd over is en hij/zij een veilige haven voor zijn/haar kinderen zoekt.
Het was de Turkse overheid die akkoorden sloot met West-Europese landen omdat het in beider belang was dat kansarme boeren te werk gesteld zouden worden in fabrieken en dergelijke.quote:Ze hebben het land verlaten omdat het economisch gezien slecht ging. Ze konden ook blijven om het land op te bouwen. Ze gingen overigens niet naar Nederland vanwege nationalistische idealen, maar vanwege het eigenbelang of het belang van de familie of gezin. Natuurlijk ook lovenswaardig, maar volgens jouw logica kunnen we dat soort mensen ook als lafaards bestempelen. En nu dan? Turkije is booming, dus waarom gaat men niet terug om hun steentje bij te dragen?
Die man is wel een held, maar er zijn gradaties in helden. Veel mensen zouden dat overwegen, maar niemand is zo dom om als Don Quichot tegen windmolens te vechten. Weet jij überhaupt wat zich in Iran afspeelde?quote:Op vrijdag 27 april 2012 21:30 schreef Bilge het volgende:
Onzin, volgens jouw definitie is iemand die kinderen uit een brandend huis redt geen held. Vechten voor vrijheid is slechts één van de vele idealen die een held als drijfveer kan hebben.
Stalin is geen held omdat hij niet voldoet aan het vereiste van zelfopoffering.
Gewoon puur uit eigen belang van de Turkse overheid. Minder mensen betekent minder lasten. Ik vind het laffer om te emigreren vanwege economische redenen dan vanwege politieke redenen. Die mensen konden ook gewoon blijven en hun land opbouwen.quote:Het was de Turkse overheid die akkoorden sloot met West-Europese landen omdat het in beider belang was dat kansarme boeren te werk gesteld zouden worden in fabrieken en dergelijke.
Turkije dankt haar economische groei voornamelijk aan andere redenen. Het heeft wellicht een rol gespeeld, maar niet zo groot.quote:Turkije dankt haar economische groei mede aan de handel en het toerisme van emigranten uit Westerse landen.
Je definitie deugde dus niet.quote:
Heb ik nergens ontkend.quote:maar er zijn gradaties in helden.
Niemand, behalve helden. Dat maakt ze zo speciaal.quote:Veel mensen zouden dat overwegen, maar niemand is zo dom als Don Quichot om tegen windmolens te vechten.
Wederom irrelevant. Maar ja, ik heb enige kennis opgedaan over de onttroning van de Sjah.quote:Weet jij überhaupt wat zich in Iran afspeelde?
Het eigen belang van de Turkse overheid = nationalisme.quote:Gewoon puur uit eigen belang van de Turkse overheid. Minder mensen betekent minder lasten.
Je erkent dus eindelijk dat het laf was.quote:Ik vind het laffer om te emigreren vanwege economische redenen dan vanwege politieke redenen.
Dat is precies hetzelfde als wat ik schreef.quote:Turkije dankt haar economische groei voornamelijk aan andere redenen. Het heeft wellicht een rol gespeeld, maar niet zo groot.
VLC player j/k-toetsen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 21:46 schreef Weissman het volgende:
Het geluid en beeld van een film (avi) lopen niet synchroon. wat kan ik hieraan doen ?
Een potje AOE spelenquote:Op vrijdag 27 april 2012 21:46 schreef Weissman het volgende:
Het geluid en beeld van een film (avi) lopen niet synchroon. wat kan ik hieraan doen ?
Jawel. Het was dan ook niet de definitie van een held, maar een definitie. Een wezenlijk verschil.quote:
In zekere zin dus wel.quote:Heb ik nergens ontkend.
Mensen als Don Quichot zijn geen helden, maar dwazen. De scheidslijn is wellicht dun, maar wel een verschil.quote:Niemand, behalve helden. Dat maakt ze zo speciaal.
In mijn ogen relevant + dat blijkt niet uit je betoog.quote:Wederom irrelevant. Maar ja, ik heb enige kennis opgedaan over de onttroning van de Sjah.
Nee, de mensen die destijds aan de macht waren, waren niet democratisch gekozen, maar gewoon een stel dictators. Veel Turken die het niet met je eens zijn.quote:Het eigen belang van de Turkse overheid = nationalisme.
Nee, probeer alleen aan te geven dat ik volgens jouw definitie economische vluchtelingen nog een stuk laffer vind.quote:Je erkent dus eindelijk dat het laf was.
Kan je aanpassen als je VLC hebt.quote:Op vrijdag 27 april 2012 21:46 schreef Weissman het volgende:
In dat geval bediende je je met een stropopredenering: iets in mijn mond stoppen, om dat vervolgens onderuit te halen. Ik had immers nergens ontkend dat mensen die voor vrijheid streden helden kunnen zijn.quote:Op vrijdag 27 april 2012 21:49 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Jawel. Het was dan ook niet de definitie van een held, maar een definitie. Een wezenlijk verschil.
Wederom lees jij wat je wilt lezen, niet wat ik beoog met mijn tekst.quote:In zekere zin dus wel.
Don Quichot wordt als dwaas gezien omdat anderen het belachelijk vinden dat hij een heldhaftige ridder wil worden omdát hij een heldhaftige ridder wil worden, en niet omdat er behoefte naar is. Hij schept zijn schijnwerkelijkheid, en hangt de held uit.quote:Mensen als Don Quichot zijn geen helden, maar dwazen. De scheidslijn is wellicht dun, maar wel een verschil.
Dat komt doordat jij nog niet helder voor ogen hebt wat de taakomschrijving van een held is. Ik wil evenmin in herhaling vallen, dus laat ik het hier bij.quote:In mijn ogen relevant + dat blijkt niet uit je betoog.
1. Dictators kunnen het landsbelang ook dienen. 2. Turkse militairen gaven de macht vaak snel uit handen door verkiezingen uit te schrijven.quote:Nee, de mensen die destijds aan de macht waren, waren niet democratisch gekozen, maar gewoon een stel dictators. Veel Turken die het niet met je eens zijn.
Getuige de ninja-edit zag je zelf ook in dat je in eigen doel scoorde.quote:Nee, probeer alleen aan te geven dat ik volgens jouw definitie economische vluchtelingen nog een stuk laffer vind.
Ik stop niets in je mond. Jij gaat er vanuit dat ik de definitie van een held gaf, terwijl ik slechts een definitie gaf. Dat is gewoon een wezenlijk verschil.quote:Op vrijdag 27 april 2012 22:04 schreef Bilge het volgende:
In dat geval bediende je je met een stropopredenering: iets in mijn mond stoppen, om dat vervolgens onderuit te halen. Ik had immers nergens ontkent dat mensen die voor vrijheid streden helden kunnen zijn.
Natuurlijk interpreteer ik hetgeen dat ik gadesla. Wat in jouw ogen een held is, hoeft in mijn ogen niet zo te zijn. Het is arbitrair.quote:Wederom lees jij wat je wilt lezen, niet wat ik beoog met mijn tekst.
Wat?quote:Don Quichot wordt als dwaas gezien omdat anderen het belachelijk vinden dat hij een heldhaftige ridder wil worden omdát hij een heldhaftige ridder wil worden, en niet omdat er behoefte naar is. Hij schept zijn schijnwerkelijkheid, en hangt de held uit.
Dictators hanteren vaak hun eigen waarheid en niet de waarheid van het volk. Anders zou men simpelweg geen dictator zijn geweest. Een democratisch gekozen dictator is immers zelfondermijnend.quote:1. Dictators kunnen het landsbelang ook dienen. 2. Turkse militairen gaven de macht vaak snel uit handen door verkiezingen uit te schrijven.
Welke ninja-edit?quote:Getuige de ninja-edit zag je zelf ook in dat je in eigen doel scoorde.Dat had niet gehoeven, maar toch bedankt.
De discussie gaat kennelijk te snel voor je. In Jip-en-Janneke taal dan maar:quote:Op vrijdag 27 april 2012 22:11 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik stop niets in je mond. Jij gaat er vanuit dat ik de definitie van een held gaf, terwijl ik slechts een definitie gaf. Dat is gewoon een wezenlijk verschil.
Ik beweer niet alleen dat je interpreteert, maar bewust manipuleert, je leest wat je zelf wil lezen, omdat je te ijdel bent om je meerdere te erkennen.quote:Natuurlijk interpreteer ik hetgeen dat ik gadesla. Wat in jouw ogen een held is, hoeft in mijn ogen niet zo te zijn. Het is arbitrair.
Blijkbaar heb je het boek van Cervantes niet eens gelezen.quote:Wat? Wellicht iets duidelijk schrijven wat je nu precies bedoelt, want ik begrijp je punt niet helemaal.
Er is geen causaal verband tussen democratisch gekozen zijn en het landsbelang dienen. Sommige gekozenen vernielen hun land (LPF), terwijl andere niet-gekozenen doen wat goed voor het land is (Atatürk).quote:Dictators hanteren vaak hun eigen waarheid en niet de waarheid van het volk. Anders zou men simpelweg geen dictator zijn geweest. Een democratisch gekozen dictator is immers zelfondermijnend.
*Plotsklaps* verdween deze harakiri:quote:Welke ninja-edit?
quote:Ik vind het laffer om te emigreren vanwege economische redenen dan vanwege politieke redenen.
Xminator wil volgens mij ook wel. Missen we nog 1 persoon...quote:Op vrijdag 27 april 2012 22:24 schreef Blocko het volgende:
* Blocko vraagt zich af of jullie nu een potje gaan doen?
Sterke nog.quote:Op vrijdag 27 april 2012 22:52 schreef JaleesaJoia het volgende:
Tante ligt zwaar in de kreukels in het ziekenhuis, en Deniz is nu ook opgenomenuitdrogingsverschijnselen, hoger dan 41 graden koorts eet en drinkt al sinds gisterochtend helemaal niks
Ojee sterktequote:Op vrijdag 27 april 2012 22:52 schreef JaleesaJoia het volgende:
Tante ligt zwaar in de kreukels in het ziekenhuis, en Deniz is nu ook opgenomenuitdrogingsverschijnselen, hoger dan 41 graden koorts eet en drinkt al sinds gisterochtend helemaal niks
Ijssellandquote:
Uit de scan is niks bijzonders gekomen gelukkig, op de interne bloedingen + schedelbasisfractuur na.. Verder is het afwachtenquote:Op vrijdag 27 april 2012 23:01 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Al meer bekend over de toestand van je tante trouwens?
In ieder geval goed nieuws.quote:Op vrijdag 27 april 2012 23:02 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Uit de scan is niks bijzonders gekomen gelukkig, op de interne bloedingen na.. Verder is het afwachten
Mn zoontje was niet bij die aanrijding? Dat was alleen mn tante, op de fiets is ze geschept door een taxibus. Is in centrum gebeurdquote:
Ik neem aan gewoon de schuld van dat busje toch?quote:Op vrijdag 27 april 2012 23:05 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Mn zoontje was niet bij die aanrijding? Dat was alleen mn tante, op de fiets is ze geschept door een taxibus. Is in centrum gebeurd
/Carequote:Op vrijdag 27 april 2012 22:52 schreef JaleesaJoia het volgende:
Arkadasim, laten we ons niet verlagen tot het niveau dat we gewend zijn van anderen en niet van onszelf. Oké?quote:
Nah, ik kan het niet laten arkadasim.quote:Op vrijdag 27 april 2012 23:34 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Arkadasim, laten we ons niet verlagen tot het niveau dat we gewend zijn van anderen en niet van onszelf. Oké?
An eye for an eye makes the world go blind.quote:Op vrijdag 27 april 2012 23:35 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Nah, ik kan het niet laten arkadasim.
Het gaat hier om een kind van 2 he? Jij hebt echt geen hartquote:
Een man naar mijn hartquote:Op vrijdag 27 april 2012 23:38 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Dat doen we uiteindelijk allemaal. Nog iets?
Jij bent ongeveer de laatste waarvan ik zo'n reactie verwachttequote:
Meen je dat nu?quote:Op vrijdag 27 april 2012 23:40 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Jij bent ongeveer de laatste waarvan ik zo'n reactie verwachtte
Erg jammer
Ben ik verplicht om een flikker te geven om een onbekend kind?quote:Op vrijdag 27 april 2012 23:39 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Het gaat hier om een kind van 2 he? Jij hebt echt geen hart
Ja dat meen ik. Aangezien ik 'goed' contact met hem hadquote:
Er wordt nergens gezegd dat je moet huilen, maar zo'n reactie van jouw kant hoeft ook niet...quote:Op vrijdag 27 april 2012 23:40 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Ben ik verplicht om een flikker te geven om een onbekend kind?
Non-stop huilen dan om Africa.
Nee, dat ben je niet.quote:Op vrijdag 27 april 2012 23:40 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Ben ik verplicht om een flikker te geven om een onbekend kind?
Non-stop huilen dan om Africa.
Waarom ? We gaan toch allemaal dood ?quote:Op vrijdag 27 april 2012 23:40 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Jij bent ongeveer de laatste waarvan ik zo'n reactie verwachtte
Erg jammer
quote:Op vrijdag 27 april 2012 23:42 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Nee, dat ben je niet.
Maar hou je bek gewoon als het je niks kan schelenje maakt me pissig.
En je gare opmerkingen zijn onnodig. Daaaaag
Sommigen kunnen niet snel genoeg heen gaan.quote:Op vrijdag 27 april 2012 23:38 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Dat doen we uiteindelijk allemaal. Nog iets?
Nou dan? Tyf dan een eind op met je baby verhalen als je zulke opmerkingen niet wil. "Hou je bek"quote:Op vrijdag 27 april 2012 23:42 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Nee, dat ben je niet.
Maar hou je bek gewoon als het je niks kan schelenje maakt me pissig.
En je gare opmerkingen zijn onnodig. Daaaaag
Wat?quote:
quote:Op vrijdag 27 april 2012 23:44 schreef Bilge het volgende:
[..]
Sommigen kunnen niet snel genoeg heen gaan.
Ik ga verder geen woorden aan jou vuil maken, ik hou me in. Heb wel andere dingen aan mn hoofd..quote:Op vrijdag 27 april 2012 23:45 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Nou dan? Tyf dan een eind op met je baby verhalen als je zulke opmerkingen niet wil. "Hou je bek"?
En jij bent op je eigen beurt triest om alles wat je uitpoept hier te posten. Dus?quote:Op vrijdag 27 april 2012 23:46 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Ik ga verder geen woorden aan jou vuil maken, ik hou me in. Heb wel andere dingen aan mn hoofd..
Je bent gewoon een triest figuur wat erop kickt om mij/andere op te jutten.
Spanje: 18 mei tm 23 meiquote:Op vrijdag 27 april 2012 23:47 schreef AryaMehr het volgende:
Jongens, kunnen we gewoon weer even normaal doen. Vakantie jongens?
Ik heb nog geen idee.quote:Op vrijdag 27 april 2012 23:48 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Spanje: 18 mei tm 23 mei
Zuid Frankrijk: 15 juni tot 1 juli
En jij?
Als alles nog "okay" blijft een trip naar Turkije, Iran en Irak. Lijkt me een leuke ervaring hoewel ik niet aan de hitte moet denkenquote:Op vrijdag 27 april 2012 23:47 schreef AryaMehr het volgende:
Maar dus wel de bedoeling om ergens heen te gaan? Alleen nog geen concrete plannen?quote:
Dat lijkt me wel een toffe trip moet ik je zeggen. Al concrete planning gemaakt?quote:Op vrijdag 27 april 2012 23:51 schreef Baghdaddy het volgende:
Als alles nog "okay" blijft een trip naar Turkije, Iran en Irak. Lijkt me een leuke ervaring hoewel ik niet aan de hitte moet denken.
Bedoeling eigenlijk wel, maar concreet inderdaad nog helemaal niets.quote:Op vrijdag 27 april 2012 23:52 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Maar dus wel de bedoeling om ergens heen te gaan? Alleen nog geen concrete plannen?
Izmir voor familie, paar dagen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 23:47 schreef AryaMehr het volgende:
Turkije gaat sowieso wel door. We blijven bij de familie van een vriend ergens in een dorp naast Konya (Camlik). In Irak heb ik familie net onder Iraaks Koerdistan. Alleen Iran wordt lastig nog.quote:Op vrijdag 27 april 2012 23:54 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel een toffe trip moet ik je zeggen. Al concrete planning gemaakt?
Alsof ze zo een smerige terrorist als jou binnenlaten.quote:Op vrijdag 27 april 2012 23:56 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Turkije gaat sowieso wel door. We blijven bij de familie van een vriend ergens in een dorp naast Konya (Camlik). In Irak heb ik familie net onder Iraaks Koerdistan. Alleen Iran wordt lastig nog.
Ze moeten wel. Anders blaas ik ze op.quote:Op vrijdag 27 april 2012 23:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Alsof ze zo een smerige terrorist als jou binnenlaten.
Altijd dreigen die Shieten.quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:01 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Ze moeten wel. Anders blaas ik ze op.
Bijna allemaal benzine inderdaad. Kost daar ook gewoon geen flikker. 7 cent per liter.quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:00 schreef WammesWaggel het volgende:
Er was een weblog over een Nederlander die met zijn Volvo diesel in Iran de aandacht trok als hij ging tanken tussen de vrachtwagens, diesel kenden ze daar niet voor personenwagens
Leuk detail wel
Dat kunnen jullie moslims wel heel goed hequote:Op zaterdag 28 april 2012 00:01 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Ze moeten wel. Anders blaas ik ze op.
Je hebt grote kans dat dit soort dingen worden doorgegeven aan de inlichtingendiensten zo op een Nederlandse forumquote:
Haiiquote:
Moslimsquote:Op zaterdag 28 april 2012 00:05 schreef Weissman het volgende:
[..]
Dat kunnen jullie moslims wel heel goed he
quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zeiden jullie ook bij Chaldiran.
Haha, zou kunnen jaquote:Op zaterdag 28 april 2012 00:06 schreef Che_ het volgende:
[..]
Je hebt grote kans dat dit soort dingen worden doorgegeven aan de inlichtingendiensten zo op een Nederlandse forum
Wat een raar verhaalquote:Op zaterdag 28 april 2012 00:06 schreef zarGon het volgende:
Pfff, ik geef 'veel' geld uit aan badjassen en mijn vriendin klaagt als ze mijn kast ziet. Komt ze naast me staan en berekent ze hoeveel stoere modeltreintjes ik in plaats van die badjassen had kunnen kopen. Het is niet dat ik geen speeltjes koop, maar volgens haar kun je nooit genoeg uitgeven aan modelbouw. En je kunt net zo goed op YouTube zien. Hoe moet ik hiermee omgaan?. Ze is een nerd.
Idem dito!quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:11 schreef IHVK het volgende:
[..]
Goed goed, met jou?
Lang niet gesproken!
Overal en nergens.quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Idem dito!
Idd, waar ben je allemaal?
Nooitquote:Op zaterdag 28 april 2012 00:14 schreef IHVK het volgende:
[..]
Zeer zeker,alles goed hier, iedereen lekker aan het rellen enzo?
Soms probeer ik een bepaalde activiteit of handeling af te spelen in m'n gedachten, maar het lukt me niet om in te denken hoe de navelstreng smaakt. Het lukt me om een strakke draad in te beelden, maar alles raakt in de knoop en vervolgens barst alles is er overal bloed. Het is me in ieder geval nooit gelukt. Hebben meer mensen last van dit probleem?quote:
GADVERDAMME ZARGON, WAT BEN JE TOCH EEN ZIEK MENS. WALGELIJK DIT. JE BENT ECHT GESTOORD. DOET DAT IN EEN SPOILER OFZO. GADVERDAMME ECHT. TERING.quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:19 schreef zarGon het volgende:
[..]
Soms probeer ik een bepaalde activiteit of handeling af te spelen in m'n gedachten, maar het lukt me niet om in te denken hoe navelstreng smaakt. Het lukt me om een strakke draad in te beelden, maar alles raakt in de knoop en vervolgens barst alles is er overal bloed. Het is me in ieder geval nooit gelukt. Hebben meer mensen last van dit probleem?
Zeg: Bana bi onluk yap aga.. En kijk naar:quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:39 schreef sp3c het volgende:
Turken op fok!, helden van het eerste uur!
ik ga over een dag of 40 naar Turkije en ik heb jullie tips nodig, ik ga dus niet naar Galipoli maar naar Bombom Durum ofzo, de finish van de ronde van Turkije was er vlakbij en het is awesome!
leer me dingen, hoe zeg ik bv 'geef me een bier en niet zo'n kleine'
O sarisin benim kiz arkadasim degil.quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:42 schreef sp3c het volgende:
ow en hoe zeg ik 'die blonde dame is niet mijn vriendin'
Niet jokken, ik lees meequote:Op zaterdag 28 april 2012 00:42 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Zeg: Bana bi onluk yap aga.. En kijk naar:
Kun je goed Turks van leren..
Nee ik mee het..quote:
Doe dat maar jonguh. Je zult gegarandeerd op de grond liggen van het lachenquote:
Hij zegt, ''bana yolluk yap''quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:46 schreef Turquaz52 het volgende:
Vanaf 3.25 volgens mij, zegt hij ook: Salih abi, bana bi onluk at/yap..
Ik dacht bana bi onluk at..quote:
ssstt..quote:
Njet.quote:
vage shit ouwe!quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:48 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Doe dat maar jonguh. Je zult gegarandeerd op de grond liggen van het lachen![]()
You did a good job bro. Laat de rest maar over aan Yvonne en sp3cquote:Op zaterdag 28 april 2012 00:51 schreef kanovinnie het volgende:
Heb ik eindelijk met pijn en moeite dit stelletje tuig in het gareel geschopt. Komen er 2 van die figuren langs die maandenlang geploeter om zee helpen.
Neden?quote:
Wahahahahaha..quote:
hoe zeg ik dat in het Turks?quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:51 schreef kanovinnie het volgende:
Heb ik eindelijk met pijn en moeite dit stelletje tuig in het gareel geschopt. Komen er 2 van die figuren langs die maandenlang geploeter om zee helpen.
Pfff, sp3c heeft zich maar te gedragen hier.quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:52 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
You did a good job bro. Laat de rest maar over aan Yvonne en sp3c
Ben çirkinimquote:
quote:
schattige is dat hij het zelf nog gelooft ook volgens mijquote:Op zaterdag 28 april 2012 00:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Pfff, sp3c heeft zich maar te gedragen hier.
Ik ben dan ook een schatjequote:Op zaterdag 28 april 2012 00:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
schattige is dat hij het zelf nog gelooft ook volgens mij
Die is ff aan het potloodventen in zijn badjas.quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:56 schreef sp3c het volgende:
waar is Zargon trouwens?
Zargon helpt me wel
AQ, zar zor bi kac kisiye terbiye ogretim, geldi bi iki dingili aylarca calistigiim isin icine etti.quote:
Dat is de plaatselijke fanclub van FC waar-ze-dan-ook-zitten?quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:58 schreef Weissman het volgende:
maar sp3c, hou NKFVAS in je achterhoofd, maak je vrienden mee
hmzquote:Op zaterdag 28 april 2012 00:57 schreef Weissman het volgende:
Turken op FOK! #734 Iedereen is een held!
dit was zijn laatste post hier dus verzin jij maar wat hij aan het doen is
ik hoef geen vrienden te maken, al die mensen lopen sowieso al achter me aanquote:Op zaterdag 28 april 2012 00:58 schreef Weissman het volgende:
maar sp3c, hou NKFVAS in je achterhoofd, maak je vrienden mee
quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:57 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
AQ, zar zor bi kac kisiye terbiye ogretim, geldi bi iki dingili aylarca calistigiim isin icine etti.
Zo.
Nee echt, is een vertaling van wat hij vroeg..quote:
Efes Pilsen proberen, is Turks bierquote:Op zaterdag 28 april 2012 01:21 schreef sp3c het volgende:
maar geef is wat goede tips?
welk bier moet ik hebben, hoe is de koffie en op welke dag speelt het Turkse nationale elftal zijn wedstrijden?
Ben deliyim ve ben bunu biliyorumquote:Op zaterdag 28 april 2012 01:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik hoef geen vrienden te maken, al die mensen lopen sowieso al achter me aan
meestal geen goed teken maar soit
ik denk het wel ja, misschien een of twee maar dit kan ook jaquote:
uhmm.. Niet alles kopen wat je aangeboden wordt. En al wil je het wel doen, bied hem minstens de kwart v.d. prijs, evt. 1/3e.quote:Op zaterdag 28 april 2012 01:29 schreef sp3c het volgende:
oeh dat met die koffie is nog is een tip
geef meer nuttigs pls!
[..]
ik denk het wel ja, misschien een of twee maar dit kan ook ja
quote:Op zaterdag 28 april 2012 01:23 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee echt, is een vertaling van wat hij vroeg..![]()
Efes, koffie niet doen, en voetbal? als turkije speelt weet je het gauw genoeg, alles is dan rood gekleurd kan niet missenquote:Op zaterdag 28 april 2012 01:21 schreef sp3c het volgende:
maar geef is wat goede tips?
welk bier moet ik hebben, hoe is de koffie en op welke dag speelt het Turkse nationale elftal zijn wedstrijden?
quote:
Ik toch niet..quote:Op zaterdag 28 april 2012 01:36 schreef yvonne het volgende:
Echt hoor, jullie leren hem stomme dingen
nee het was een flauwe grap over het spectaculaire succes van de Turkse nationale ploeg in de kwalificatieronde voor het komende EKquote:Op zaterdag 28 april 2012 01:37 schreef LaPeach het volgende:
[..]
Efes, koffie niet doen, en voetbal? als turkije speelt weet je het gauw genoeg, alles is dan rood gekleurd kan niet missenoja en overal hangt de vlag uit
die laatste kan ik wel onthouden!!!quote:Op zaterdag 28 april 2012 01:39 schreef xminator het volgende:
Half liter bier: Bana elilik fici!
Mag ik de rekening: hesapi alabilirmiyiz
Ja: evet
Nee: hayir
Doei: iyi gunler
Hoe gaat het: nasilsiniz?
Het gaat goed: Hamdoulilah broeder
welterustenquote:Op zaterdag 28 april 2012 01:41 schreef Turquaz52 het volgende:
En ik ben slapen beste vrienden en Yvonne..
Iyi geceler millet ve Yvonne, ben yatmaya ciktiim..
x
Hamdoulilah broeder. Hamdoulilah.quote:Op zaterdag 28 april 2012 01:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
die laatste kan ik wel onthouden!!!
Hamdoella broer!!!
Slaap zacht kardesquote:Op zaterdag 28 april 2012 01:41 schreef Turquaz52 het volgende:
x
İyi gecelerquote:Op zaterdag 28 april 2012 01:41 schreef Turquaz52 het volgende:
x
Broer moet dan zijn; abi.quote:Op zaterdag 28 april 2012 01:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
die laatste kan ik wel onthouden!!!
Hamdoella broer!!!
Nee echt?quote:Op zaterdag 28 april 2012 01:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee het was een flauwe grap over het spectaculaire succes van de Turkse nationale ploeg in de kwalificatieronde voor het komende EK
quote:Op zaterdag 28 april 2012 01:42 schreef TheMagnificent het volgende:
Of je kan gewoon in het Engels communiceren natuurlijk.In een toeristische oord als Bodrum spreken de meesten dat wel.
ja dan moet je dus happen!quote:
In elke toeristische plek kennen de meeste gewoon engels, duits en een beetje nederlands hoorquote:
Sagol, sanada iyi geceler..quote:
Eyvallah birader, jij ook..quote:
Sanadaaa..quote:
Iyi geceler.quote:Op zaterdag 28 april 2012 01:44 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Sagol, sanada iyi geceler..
[..]
Eyvallah birader, jij ook..
[..]
Sanadaaa..
makes sense, kerel op mijn werk zicht dat ook altijdquote:
Sagol can, sanada..quote:
Toen ik daar was heb ik als Turk natuurlijk niet in het Engels gecommuniceerd, maar in bars en restaurants moeten ze de meest basale zinnen als 'Twee bier!' en 'Waar is het toilet?' toch wel verstaan, neem ik aan? Sowieso is iets van 70% van Bodrum in de zomermaanden toerist.quote:
Wat een paradox... Eerst groeten met de groet van God om vervolgens een biertje te bestellen.quote:Op zaterdag 28 april 2012 01:48 schreef Arcadia het volgende:
Selam aleykum abi, iki bira alsjeblieft. No bekle, make that uç.
Oké, maar als je moet, dan moet je.quote:Op zaterdag 28 april 2012 01:47 schreef sp3c het volgende:
ik ga geen 3eneenhalf uur met het vliegtuig om 'waar is de plee' te vragen
Nogmaals : Nee dat valt enorm tegen, ze kennen de woordjes in de bediening of in een winkel, dus weten welke woorden in welke volgorde ze moeten gebruiken, bij doorvragen of dingen vragen die buiten het bekende vallen gaat het flink mis.quote:Op zaterdag 28 april 2012 01:44 schreef LaPeach het volgende:
[..]
In elke toeristische plek kennen de meeste gewoon engels, duits en een beetje nederlands hoor
Groet van God?quote:Op zaterdag 28 april 2012 01:49 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Wat een paradox... Eerst groeten met de groet van God om vervolgens een biertje te bestellen.
Bu kadin benim annem.quote:Op zaterdag 28 april 2012 01:49 schreef sp3c het volgende:
oeh!
en hoe zeg ik 'deze dame is WEL mijn moeder'?
!!!
quote:Op zaterdag 28 april 2012 01:49 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Wat een paradox... Eerst groeten met de groet van God en vervolgens een biertje bestellen.
Turkse jeugd anno 2012quote:Op zaterdag 28 april 2012 01:50 schreef Bilge het volgende:
Vroeger groetten Turken elkaar met Merhaba, maar tegenwoordig is 'hassiktir' of ietsje netter: 'hassiktir pezevenk' in de mode.
WEL: Bu bayan benim annemdir.quote:Op zaterdag 28 april 2012 01:49 schreef sp3c het volgende:
oeh!
!!!
Inderdaad.quote:
Alleen islamitische programma's op de televisie. 24/7 koranlezingen en elke vrijdag verplichte moskee voor iedereen onder de 80.quote:Op zaterdag 28 april 2012 01:52 schreef Bilge het volgende:
[..]
De tv-series werken verloederend, maar wat doe je eraan.
Dan heb ik waarscheinlijk gewoon veel geluk gehad, ik kom al jaren in Turkije en nog nooit geen probelemen gehadquote:Op zaterdag 28 april 2012 01:50 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nogmaals : Nee dat valt enorm tegen, ze kennen de woordjes in de bediening of in een winkel, dus weten welke woorden in welke volgorde ze moeten gebruiken, bij doorvragen of dingen vragen die buiten het bekende vallen gaat het flink mis.
Ik heb me er al heel vaak over verbaasd dat men zo slecht engels spreekt, recent nog in Istanbul, studenten, moesten enorm zoeken naar woorden.
Het is echt zo dat ze inderdaad de zinnen kennen, en weten dat als er dit gezegd word ze dat dan moeten antwoorden. Maar ga even van dat stramien af en en dan loopt het vast.quote:Op zaterdag 28 april 2012 01:46 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Toen ik daar was heb ik als Turk natuurlijk niet in het Engels gecommuniceerd, maar in bars en restaurants moeten ze de meest basale zinnen als 'Twee bier!' en 'Waar is het toilet?' toch wel verstaan, neem ik aan? Sowieso is iets van 70% van Bodrum in de zomermaanden toerist.
quote:Op zaterdag 28 april 2012 01:49 schreef sp3c het volgende:
oeh!
!!!
Rellen.quote:Op zaterdag 28 april 2012 01:55 schreef Arcadia het volgende:
Waarom ga je naar Turkije, ga naar Griekenland, daar kun je voor 2,50 een heel dorp afhuren vandaag de dag.
das nog een grappig verhaal ...quote:Op zaterdag 28 april 2012 01:55 schreef Arcadia het volgende:
Waarom ga je naar Turkije, ga naar Griekenland, daar kun je voor 2,50 een heel dorp afhuren vandaag de dag.
Nu schep ik er ook een duivels genoegen in het uit te testenquote:Op zaterdag 28 april 2012 01:53 schreef LaPeach het volgende:
[..]
Dan heb ik waarscheinlijk gewoon veel geluk gehad, ik kom al jaren in Turkije en nog nooit geen probelemen gehad![]()
tuurlijk zitten er ook tussen die er wel wat moeite mee hebben maar over het algemeen de basis dingen weten de meeste wel..
Ik 'versta'ze altijd en zij mij.quote:Op zaterdag 28 april 2012 01:55 schreef Bilge het volgende:
Turken kunnen misschien geen Engels, maar kunnen wel heel goed met handen en voeten boodschappen overbrengen.
Yvonne gaat het uitleggenquote:
Ik leg niks uitquote:
Azo.quote:Op zaterdag 28 april 2012 02:01 schreef sp3c het volgende:
in dat geval ga ik met mijn moeder en het was haar keuze
Niemand gelooft hetquote:
Esenlikler.quote:Op zaterdag 28 april 2012 01:50 schreef Bilge het volgende:
Vroeger groetten Turken elkaar met Merhaba, maar tegenwoordig is 'hassiktir' of ietsje netter: 'hassiktir pezevenk' in de mode.
ik zou het ook niet geloven denk ikquote:
Ze zijn heel erg jaquote:Op zaterdag 28 april 2012 02:04 schreef Bilge het volgende:
Wees gewaarschuwd voor animatoren en barmannen: sociologisch onderzoek wijst uit dat die de meeste toeristen het bed in lullen.
Dat is vrij bot. Tegen je vrienden kun je dat wel zeggen, maar tegen onbekenden prefereer ik toch hassiktir pezevenk.quote:
Slechte ervaring gehad?quote:
Wie weet wat hij met jullie vrouwen heeft uitgespookt.quote:Op zaterdag 28 april 2012 02:10 schreef AryaMehr het volgende:
Animatoren.
Die sukkel in ons hotel hebben we de laatste dag met kleding en al 's nachts de zwembad in gegooid.
abi=broquote:Op zaterdag 28 april 2012 02:13 schreef sp3c het volgende:
hoe zeg je eigenlijk 'cool story bro' in het Turks?
iets met abi
Onze vrouwen? We gingen met een paar vrienden.quote:Op zaterdag 28 april 2012 02:14 schreef Bilge het volgende:
Wie weet wat hij met jullie vrouwen heeft uitgespookt.
Atma recep dinkardesiyiz abi!!quote:Op zaterdag 28 april 2012 02:10 schreef AryaMehr het volgende:
Animatoren.
Die sukkel in ons hotel hebben we de laatste dag met kleding en al 's nachts de zwembad in gegooid.
Nee, je hebt maar 1 woord nodig, zolang je er maar genoeg achtervoegels achter plakt.quote:Op zaterdag 28 april 2012 02:19 schreef sp3c het volgende:
wat een taal zeg, ik breek mijn hoofd op al die woorden?
is dat nou net zo als bv Spaans of Italiaans dat je hele zinnen op moet dreunen om iets te zeggen waar je in Nederland 3 woorden voor nodig hebt?
Hmmmz, voelden jullie je gepasseerd ofzo?quote:Op zaterdag 28 april 2012 02:16 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Onze vrouwen? We gingen met een paar vrienden.
Je leert snel, ik zie die vakantie helemaal goed komen.quote:
Hij zat een paar Nederlandse meisjes lastig te vallen en bovendien vonden we het gewoon leuk.quote:Op zaterdag 28 april 2012 02:24 schreef Bilge het volgende:
Hmmmz, voelden jullie je gepasseerd ofzo?
ik zit al meer dan 10 jaar op fok! dudequote:Op zaterdag 28 april 2012 02:23 schreef TheMagnificent het volgende:
Neem alles wat hier wordt gezegd maar voor de zekerheid met een korreltje zout.Ze proberen je te ingewikkelde spreekwoorden en dergelijke aan te smeren waar je toch niet uit gaat komen. Hou het maar bij het Engels.
Agaç yasken eğilir.quote:Op zaterdag 28 april 2012 02:23 schreef TheMagnificent het volgende:
Neem alles wat hier wordt gezegd maar voor de zekerheid met een korreltje zout.Ze proberen je te ingewikkelde spreekwoorden en dergelijke aan te smeren waar je toch niet uit gaat komen. Hou het maar bij het Engels.
De dappere redder in nood. Maakte het indruk op de meisjes?quote:Op zaterdag 28 april 2012 02:25 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Hij zat een paar Nederlandse meisjes lastig te vallen en bovendien vonden we het gewoon leuk.
awesomequote:Op zaterdag 28 april 2012 02:23 schreef Ayca het volgende:
[..]
Nee, je hebt maar 1 woord nodig, zolang je er maar genoeg achtervoegels achter plakt.
Een taal lijkt volgens mij altijd sneller te gaan als je het niet verstaat.quote:Op zaterdag 28 april 2012 02:27 schreef sp3c het volgende:
spreken Turken sneller of langzamer als Nederlanders?
Dan.quote:Op zaterdag 28 april 2012 02:27 schreef sp3c het volgende:
spreken Turken sneller of langzamer als Nederlanders?
Ik weet.quote:Op zaterdag 28 april 2012 02:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zit al meer dan 10 jaar op fok! dude
Behalve Portugees. Wat een slome taal.quote:Op zaterdag 28 april 2012 02:29 schreef Ayca het volgende:
[..]
Een taal lijkt volgens mij altijd sneller te gaan als je het niet verstaat.
Hagenezen komen er mee wegquote:
zoiets begreep ik al uit die film die eerder gepost werdquote:Ik denk dat Turken kalmer spreken, maar de Turkse taal leent zich daar ook voor door zijn compactheid. De gebiedende wijs is in het Turks veel geaccepteerder.
Git = ga weg,
gel = kom hier heen
dur = stop
atla = spring!
Portugees heb ik altijd raar gevonden. Klinkt bijna slavisch voor mijn gevoelquote:Op zaterdag 28 april 2012 02:30 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Behalve Portugees. Wat een slome taal.
quote:Op zaterdag 28 april 2012 02:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
Hagenezen komen er mee weg
[..]
zoiets begreep ik al uit die film die eerder gepost werd
ik snap het nog niet maar ik geloof wel dat hij gelijk heeftquote:Op zaterdag 28 april 2012 02:41 schreef Bilge het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ah Recep Ivedik, de Turkse filosoof en modegoeroe. Veel van zijn ideeën zijn te diepzinnig voor ons normale stervelingen, maar ik ijver om zoveel mogelijk op te pikken.
Nog nooit geweest. Op waarbenjij.nu kun je talloze lezerservaringen lezen als je echt geinteresseerd bent.quote:Op zaterdag 28 april 2012 02:44 schreef sp3c het volgende:
iemand wel is in Gumbet Bodrum (of Turgutreis) geweest trouwens?
schijnt vol piepjonge Britten te zitten
mweh, misschien morgenquote:Op zaterdag 28 april 2012 02:48 schreef Bilge het volgende:
[..]
Nog nooit geweest. Op waarbenjij.nu kun je talloze lezerservaringen lezen als je echt geinteresseerd bent.
quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:39 schreef sp3c het volgende:
Turken op fok!, helden van het eerste uur!
ik ga over een dag of 40 naar Turkije en ik heb jullie tips nodig, ik ga dus niet naar Galipoli maar naar Bombom Durum ofzo, de finish van de ronde van Turkije was er vlakbij en het is awesome!
leer me dingen, hoe zeg ik bv 'geef me een bier en niet zo'n kleine'
Yvonne kan je heel veel vertellen over Bodrumquote:Op zaterdag 28 april 2012 03:36 schreef sp3c het volgende:
ik ben sowieso het liefst buiten de toeristische gebieden maar dan krijg je ook sneller taalproblemen helaas
iig geen zin om 2 weken lang alleen met Westeuropeanen rond te hangen
Die ayatollahs blijven me telkens verbazen.quote:Imagine you are a young man sleeping in your bedroom. In the bedroom directly below, your aunt lies asleep. Now imagine that an earthquake happens that collapses your floor, causing you to fall directly on top of her. For the sake of argument, let's assume that you're both nude, and you're erect, and you land with such perfect precision on top of her that you unintentionally achieve intercourse. Is the child of such an encounter halalzadeh (legitimate) or haramzadeh (a bastard)?
Ik kom er al sinds 2006, twee keer per jaar, nog geen enkele keer gezien.quote:Op zaterdag 28 april 2012 02:44 schreef sp3c het volgende:
iemand wel is in Gumbet Bodrum (of Turgutreis) geweest trouwens?
schijnt vol piepjonge Britten te zitten
Jou wilde ik net naar Sp3c verwijzen.quote:Op zaterdag 28 april 2012 10:46 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik kom er al sinds 2006, twee keer per jaar, nog geen enkele keer gezien.
Je weet dat er ook andere (interessante) plekken op de wereld bestaan?quote:Op zaterdag 28 april 2012 10:46 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik kom er al sinds 2006, twee keer per jaar, nog geen enkele keer gezien.
Ik zie ze aan het ontbijt en diner en dat was het wel.quote:Op zaterdag 28 april 2012 03:36 schreef sp3c het volgende:
ik ben sowieso het liefst buiten de toeristische gebieden maar dan krijg je ook sneller taalproblemen helaas
iig geen zin om 2 weken lang alleen met Westeuropeanen rond te hangen
Denken dat iets Turkije kan overtreffen.quote:Op zaterdag 28 april 2012 10:48 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Je weet dat er ook andere (interessante) plekken op de wereld bestaan?
Ja en daar kom ik ook, wat is je punt?quote:Op zaterdag 28 april 2012 10:48 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Je weet dat er ook andere (interessante) plekken op de wereld bestaan?
quote:Op zaterdag 28 april 2012 10:49 schreef Triggershot het volgende:
Denken dat iets Turkije kan overtreffen.
Dat ik het vaak apart en zinloos vind wanneer mensen (vaak Nederlanders) elk jaar dezelfde plek blijven bezoeken. Zijn ook vaak dezelfde plekken waar ze naartoe gaan: Spanje, Frankrijk of Turkije. Dan denk ik; de wereld kent meer plekken.quote:Op zaterdag 28 april 2012 10:50 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja en daar kom ik ook, wat is je punt?
Da's mooi, en ik kies in het voorjaar en najaar die locatie, als vertrekpunt en slaapplek, daarna gaan we rondreizen.quote:Op zaterdag 28 april 2012 10:52 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat ik het vaak apart en zinloos vind wanneer mensen (vaak Nederlanders) elk jaar dezelfde plek blijven bezoeken. Zijn ook vaak dezelfde plekken waar ze naartoe gaan: Spanje, Frankrijk of Turkije. Dan denk ik; de wereld kent meer plekken.
günaydın anne!quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:02 schreef yvonne het volgende:
[..]
Da's mooi, en ik kies in het voorjaar en najaar die locatie, als vertrekpunt en slaapplek, daarna gaan we rondreizen.
Verschil tussen morgen en middag, sowieso waren beiden goed.quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:33 schreef sp3c het volgende:
DAMN!!!
zat daar al een half uur om te giechelen
maar moeder is wel goed toch?
Grrrrrrquote:Op zaterdag 28 april 2012 11:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
günaydın anne!
* sp3c points @ old lady
Kijkt op klok: günaydın mag nogquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |