SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, natuurlijk niet. Je vergelijking gaat niet op, want:quote:Op vrijdag 27 april 2012 21:04 schreef Bilge het volgende:
Als je Nederlanders die joden aangaven beschuldigd van lafheid, moet je dat ook doen voor mensen die de Ayatollahs ontvluchtten.
Hamdoulilah broeder, wat is jou probleem?quote:Op vrijdag 27 april 2012 21:13 schreef Weissman het volgende:
[..]
Mensen die het veld inspringen omdat ze denken dat ze kampioen zijn geworden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al eerder gemaakt?quote:Op vrijdag 27 april 2012 21:15 schreef Bortecinem het volgende:
Plannen zijn gewijzigd. Kip was nog bevroren.Dus in plaats van kip ga ik Perzische rijst eten zometeen.
quote:Op vrijdag 27 april 2012 21:15 schreef xminator het volgende:
[..]
Hamdoulilah broeder, wat is jou probleem?Hamdoulliah broeder, geen problemen hier.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je tegenwerpingen zijn irrelevant. Een held negeert risico's om een hoger doel te bereiken. Of dat doel puur nationaal of internationaal is maakt helemaal niets uit voor zijn heldhaftigheid. Of het nou gaat om het redden van je land of buren is evenmin van belang.quote:Op vrijdag 27 april 2012 21:09 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Je vergelijking gaat niet op, want:
1) In Nederland was er sprake van een buitenlandse bezetting, in Iran een intern politiek conflict.
2) Als Nederlander hun buren verraden omdat hij Joods is, is van een heel andere orde dan je land hals over kop uitvluchten.
3) Niemand in Iran verraad zijn buren.
Turken die vanwege economische redenen hun land in de steek lieten in jaren '60 zijn ook laf?
In die zin en logica zouden we Stalin ook als held kunnen bestempelen. Dat is geen juiste kwalificatie. Een held is ook iemand die heeft gevochten voor zijn vrijheden, en vlucht naar het buitenland omdat de strijd over is en hij/zij een veilige haven voor zijn/haar kinderen zoekt.quote:Op vrijdag 27 april 2012 21:18 schreef Bilge het volgende:
Een held negeert risico's om een hoger doel te bereiken. Of dat doel puur nationaal of internationaal is maakt helemaal niets uit voor zijn heldhaftigheid. Of het nou gaat om het redden van je land of buren is evenmin van belang.
Ze hebben het land verlaten omdat het economisch gezien slecht ging. Ze konden ook blijven om het land op te bouwen. Ze gingen overigens niet naar Nederland vanwege nationalistische idealen, maar vanwege het eigenbelang of het belang van de familie of gezin. Natuurlijk ook lovenswaardig, maar volgens jouw logica kunnen we dat soort mensen ook als lafaards bestempelen. En nu dan? Turkije is booming, dus waarom gaat men niet terug om hun steentje bij te dragen?quote:Turkse kansarme boeren die de oversteek naar het rijke Westen hebben gemaakt zijn vanuit nationalistisch perspectief juist helden, omdat ze hebben bijgedragen aan de groei van de Turkse economie en kennis. Blijven was nadeliger voor zowel Turkije als de emigranten.
Onzin, volgens jouw definitie is iemand die kinderen uit een brandend huis redt geen held. Vechten voor vrijheid is slechts één van de vele idealen die een held als drijfveer kan hebben.quote:Op vrijdag 27 april 2012 21:24 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
In die zin en logica zouden we Stalin ook als held kunnen bestempelen. Dat is geen juiste kwalificatie. Een held is ook iemand die heeft gevochten voor zijn vrijheden, en vlucht naar het buitenland omdat de strijd over is en hij/zij een veilige haven voor zijn/haar kinderen zoekt.
Het was de Turkse overheid die akkoorden sloot met West-Europese landen omdat het in beider belang was dat kansarme boeren te werk gesteld zouden worden in fabrieken en dergelijke.quote:Ze hebben het land verlaten omdat het economisch gezien slecht ging. Ze konden ook blijven om het land op te bouwen. Ze gingen overigens niet naar Nederland vanwege nationalistische idealen, maar vanwege het eigenbelang of het belang van de familie of gezin. Natuurlijk ook lovenswaardig, maar volgens jouw logica kunnen we dat soort mensen ook als lafaards bestempelen. En nu dan? Turkije is booming, dus waarom gaat men niet terug om hun steentje bij te dragen?
Die man is wel een held, maar er zijn gradaties in helden. Veel mensen zouden dat overwegen, maar niemand is zo dom om als Don Quichot tegen windmolens te vechten. Weet jij überhaupt wat zich in Iran afspeelde?quote:Op vrijdag 27 april 2012 21:30 schreef Bilge het volgende:
Onzin, volgens jouw definitie is iemand die kinderen uit een brandend huis redt geen held. Vechten voor vrijheid is slechts één van de vele idealen die een held als drijfveer kan hebben.
Stalin is geen held omdat hij niet voldoet aan het vereiste van zelfopoffering.
Gewoon puur uit eigen belang van de Turkse overheid. Minder mensen betekent minder lasten. Ik vind het laffer om te emigreren vanwege economische redenen dan vanwege politieke redenen. Die mensen konden ook gewoon blijven en hun land opbouwen.quote:Het was de Turkse overheid die akkoorden sloot met West-Europese landen omdat het in beider belang was dat kansarme boeren te werk gesteld zouden worden in fabrieken en dergelijke.
Turkije dankt haar economische groei voornamelijk aan andere redenen. Het heeft wellicht een rol gespeeld, maar niet zo groot.quote:Turkije dankt haar economische groei mede aan de handel en het toerisme van emigranten uit Westerse landen.
Je definitie deugde dus niet.quote:
Heb ik nergens ontkend.quote:maar er zijn gradaties in helden.
Niemand, behalve helden. Dat maakt ze zo speciaal.quote:Veel mensen zouden dat overwegen, maar niemand is zo dom als Don Quichot om tegen windmolens te vechten.
Wederom irrelevant. Maar ja, ik heb enige kennis opgedaan over de onttroning van de Sjah.quote:Weet jij überhaupt wat zich in Iran afspeelde?
Het eigen belang van de Turkse overheid = nationalisme.quote:Gewoon puur uit eigen belang van de Turkse overheid. Minder mensen betekent minder lasten.
Je erkent dus eindelijk dat het laf was.quote:Ik vind het laffer om te emigreren vanwege economische redenen dan vanwege politieke redenen.
Dat is precies hetzelfde als wat ik schreef.quote:Turkije dankt haar economische groei voornamelijk aan andere redenen. Het heeft wellicht een rol gespeeld, maar niet zo groot.
VLC player j/k-toetsen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 21:46 schreef Weissman het volgende:
Het geluid en beeld van een film (avi) lopen niet synchroon. wat kan ik hieraan doen ?
Een potje AOE spelenquote:Op vrijdag 27 april 2012 21:46 schreef Weissman het volgende:
Het geluid en beeld van een film (avi) lopen niet synchroon. wat kan ik hieraan doen ?
Jawel. Het was dan ook niet de definitie van een held, maar een definitie. Een wezenlijk verschil.quote:
In zekere zin dus wel.quote:Heb ik nergens ontkend.
Mensen als Don Quichot zijn geen helden, maar dwazen. De scheidslijn is wellicht dun, maar wel een verschil.quote:Niemand, behalve helden. Dat maakt ze zo speciaal.
In mijn ogen relevant + dat blijkt niet uit je betoog.quote:Wederom irrelevant. Maar ja, ik heb enige kennis opgedaan over de onttroning van de Sjah.
Nee, de mensen die destijds aan de macht waren, waren niet democratisch gekozen, maar gewoon een stel dictators. Veel Turken die het niet met je eens zijn.quote:Het eigen belang van de Turkse overheid = nationalisme.
Nee, probeer alleen aan te geven dat ik volgens jouw definitie economische vluchtelingen nog een stuk laffer vind.quote:Je erkent dus eindelijk dat het laf was.
Kan je aanpassen als je VLC hebt.quote:Op vrijdag 27 april 2012 21:46 schreef Weissman het volgende:
In dat geval bediende je je met een stropopredenering: iets in mijn mond stoppen, om dat vervolgens onderuit te halen. Ik had immers nergens ontkend dat mensen die voor vrijheid streden helden kunnen zijn.quote:Op vrijdag 27 april 2012 21:49 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Jawel. Het was dan ook niet de definitie van een held, maar een definitie. Een wezenlijk verschil.
Wederom lees jij wat je wilt lezen, niet wat ik beoog met mijn tekst.quote:In zekere zin dus wel.
Don Quichot wordt als dwaas gezien omdat anderen het belachelijk vinden dat hij een heldhaftige ridder wil worden omdát hij een heldhaftige ridder wil worden, en niet omdat er behoefte naar is. Hij schept zijn schijnwerkelijkheid, en hangt de held uit.quote:Mensen als Don Quichot zijn geen helden, maar dwazen. De scheidslijn is wellicht dun, maar wel een verschil.
Dat komt doordat jij nog niet helder voor ogen hebt wat de taakomschrijving van een held is. Ik wil evenmin in herhaling vallen, dus laat ik het hier bij.quote:In mijn ogen relevant + dat blijkt niet uit je betoog.
1. Dictators kunnen het landsbelang ook dienen. 2. Turkse militairen gaven de macht vaak snel uit handen door verkiezingen uit te schrijven.quote:Nee, de mensen die destijds aan de macht waren, waren niet democratisch gekozen, maar gewoon een stel dictators. Veel Turken die het niet met je eens zijn.
Getuige de ninja-edit zag je zelf ook in dat je in eigen doel scoorde.quote:Nee, probeer alleen aan te geven dat ik volgens jouw definitie economische vluchtelingen nog een stuk laffer vind.
Ik stop niets in je mond. Jij gaat er vanuit dat ik de definitie van een held gaf, terwijl ik slechts een definitie gaf. Dat is gewoon een wezenlijk verschil.quote:Op vrijdag 27 april 2012 22:04 schreef Bilge het volgende:
In dat geval bediende je je met een stropopredenering: iets in mijn mond stoppen, om dat vervolgens onderuit te halen. Ik had immers nergens ontkent dat mensen die voor vrijheid streden helden kunnen zijn.
Natuurlijk interpreteer ik hetgeen dat ik gadesla. Wat in jouw ogen een held is, hoeft in mijn ogen niet zo te zijn. Het is arbitrair.quote:Wederom lees jij wat je wilt lezen, niet wat ik beoog met mijn tekst.
Wat?quote:Don Quichot wordt als dwaas gezien omdat anderen het belachelijk vinden dat hij een heldhaftige ridder wil worden omdát hij een heldhaftige ridder wil worden, en niet omdat er behoefte naar is. Hij schept zijn schijnwerkelijkheid, en hangt de held uit.
Dictators hanteren vaak hun eigen waarheid en niet de waarheid van het volk. Anders zou men simpelweg geen dictator zijn geweest. Een democratisch gekozen dictator is immers zelfondermijnend.quote:1. Dictators kunnen het landsbelang ook dienen. 2. Turkse militairen gaven de macht vaak snel uit handen door verkiezingen uit te schrijven.
Welke ninja-edit?quote:Getuige de ninja-edit zag je zelf ook in dat je in eigen doel scoorde.Dat had niet gehoeven, maar toch bedankt.
De discussie gaat kennelijk te snel voor je. In Jip-en-Janneke taal dan maar:quote:Op vrijdag 27 april 2012 22:11 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik stop niets in je mond. Jij gaat er vanuit dat ik de definitie van een held gaf, terwijl ik slechts een definitie gaf. Dat is gewoon een wezenlijk verschil.
Ik beweer niet alleen dat je interpreteert, maar bewust manipuleert, je leest wat je zelf wil lezen, omdat je te ijdel bent om je meerdere te erkennen.quote:Natuurlijk interpreteer ik hetgeen dat ik gadesla. Wat in jouw ogen een held is, hoeft in mijn ogen niet zo te zijn. Het is arbitrair.
Blijkbaar heb je het boek van Cervantes niet eens gelezen.quote:Wat? Wellicht iets duidelijk schrijven wat je nu precies bedoelt, want ik begrijp je punt niet helemaal.
Er is geen causaal verband tussen democratisch gekozen zijn en het landsbelang dienen. Sommige gekozenen vernielen hun land (LPF), terwijl andere niet-gekozenen doen wat goed voor het land is (Atatürk).quote:Dictators hanteren vaak hun eigen waarheid en niet de waarheid van het volk. Anders zou men simpelweg geen dictator zijn geweest. Een democratisch gekozen dictator is immers zelfondermijnend.
*Plotsklaps* verdween deze harakiri:quote:Welke ninja-edit?
quote:Ik vind het laffer om te emigreren vanwege economische redenen dan vanwege politieke redenen.
Xminator wil volgens mij ook wel. Missen we nog 1 persoon...quote:Op vrijdag 27 april 2012 22:24 schreef Blocko het volgende:
* Blocko vraagt zich af of jullie nu een potje gaan doen?
Sterke nog.quote:Op vrijdag 27 april 2012 22:52 schreef JaleesaJoia het volgende:
Tante ligt zwaar in de kreukels in het ziekenhuis, en Deniz is nu ook opgenomenuitdrogingsverschijnselen, hoger dan 41 graden koorts eet en drinkt al sinds gisterochtend helemaal niks
Ojee sterktequote:Op vrijdag 27 april 2012 22:52 schreef JaleesaJoia het volgende:
Tante ligt zwaar in de kreukels in het ziekenhuis, en Deniz is nu ook opgenomenuitdrogingsverschijnselen, hoger dan 41 graden koorts eet en drinkt al sinds gisterochtend helemaal niks
Ijssellandquote:
Uit de scan is niks bijzonders gekomen gelukkig, op de interne bloedingen + schedelbasisfractuur na.. Verder is het afwachtenquote:Op vrijdag 27 april 2012 23:01 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Al meer bekend over de toestand van je tante trouwens?
In ieder geval goed nieuws.quote:Op vrijdag 27 april 2012 23:02 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Uit de scan is niks bijzonders gekomen gelukkig, op de interne bloedingen na.. Verder is het afwachten
Mn zoontje was niet bij die aanrijding? Dat was alleen mn tante, op de fiets is ze geschept door een taxibus. Is in centrum gebeurdquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |