Dan had hij zich nadrukkelijker moeten profileren tijdens de onderhandelingen. De enige die schuld treft is Samsom.quote:Op maandag 30 april 2012 09:38 schreef remlof het volgende:
Dat wou ie niet omdat ie er niets meer aan kon veranderen en dat begrijp ik.
Inderdaad de prijs wordt achteraf door degenen die nu jong zijn achteraf betaald als het aan de SP en PVDA en PVV ligt.quote:Op maandag 30 april 2012 09:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Alles is mogelijk. De prijs wordt alleen achteraf betaald.
Je vergeet de babyboomers die koste wat het kost moeten worden ontzien.quote:Op maandag 30 april 2012 09:40 schreef kossikvassik2 het volgende:
[..]
Inderdaad de prijs wordt achteraf door degenen die nu jong zijn achteraf betaald als het aan de SP en PVDA en PVV ligt.
Alleen omdat we medelijden moeten hebben met tokkiemensen die het nu ook al goed hebben of met mensen die het erg vinden om 1 maand later op pensioen te gaan -_-
Samsom heeft zich vakkundig aan de zijlijn geplaatst en zal de komende jaren niet deelnemen aan enige regering. PvdA-stemmers zullen eerder uitwijken naar de SP om een kans te maken nog iets te bereiken. De huidige leider van de PvdA neemt zijn achterban niet serieus. 70% van de PvdA was voor een akkoord en Samson zegt dat deze mensen het allemaal bij het verkeerde eind hebben. Dat is hetzelfde als je zegt dat de hele wereld gek is behalve ik. Nee, leiderschapskwaliteiten zijn bij Samsom ver te zoeken.quote:Samsom: Er is niets kapot
telegraaf
AMSTERDAM - PvdA-leider Diederik Samsom gelooft dat na de verkiezingen in september nog altijd gekoerst kan worden op een kabinet waaraan zowel PvdA als D66 en GroenLinks deelnemen.
Dat meldt Trouw. Hoewel de PvdA vorige week niet meedeed aan het unieke bezuinigingsakkoord van de Kunduz-coalitie, is zijn partij niet naar de zijlijn verdreven in de aanloop naar een nieuw kabinet. „Er is niets kapot”, zei Samsom afgelopen zaterdag tijdens een partijbijeenkomst over de verhouding met GroenLinks en D66.
Hij zette zichzelf al buitenspel door te roepen dat hij zich niet wilde conformeren aan de 3%. Tsja, als dan andere partijen wel happen is het nogal calimero om daarna te gaan huilen dat hij niet betrokken was bij een akkoord dat stiekem best oke is.quote:Op maandag 30 april 2012 09:40 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dan had hij zich nadrukkelijker moeten profileren tijdens de onderhandelingen. De enige die schuld treft is Samsom.
Typische linkse beperkte wereldbeeld.quote:Op maandag 30 april 2012 09:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het is een kut akkoord, was nergens voor nodig. waarom zo overhaast? beter gaan ze nog eens goed nadenken alvorens te zeggen, dit is de weg die we moeten gaan.
Wat een onzin verkondig je hierquote:Op maandag 30 april 2012 09:42 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Samsom heeft zich vakkundig aan de zijlijn geplaatst en zal de komende jaren geen deel nemen aan enige regering. PvdA-stemmers zullen eerder uitwijken naar de SP om een kans te maken nog iets te bereiken. De huidige leider van de PvdA neemt zijn achterban niet serieus. 70% van de PvdA was voor een akkoord en Samson zegt dat deze mensen het allemaal bij het verkeerde eind hebben. Dat is hetzelfde als je zegt de hele wereld is gek behalve ik. Nee, leiderschapskwaliteiten zijn bij Samsom ver te zoeken.
Wat een onzin. Groenlinks wilde per se dat de PVDA mee zou doen. Ze zouden echt wat laten veranderen door de PVDA als die erbij waren gekomen!quote:Op maandag 30 april 2012 09:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat wou ie niet omdat ie er niets meer aan kon veranderen en dat begrijp ik.
Je weet hoeveel tijdsdruk er was hè? En waarom zou je het ingewikkelder maken als je toch al een meerderheid in het parlement hebt?quote:Op maandag 30 april 2012 09:44 schreef kossikvassik2 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Groenlinks wilde per se mee zou doen. Ze zouden echt wat laten veranderen door de PVDA als die erbij waren gekomen!
Dat zei hij pas nadat de deal al bijna beklonken was. Eerder wilde hij tot 3.6% gaan.quote:Op maandag 30 april 2012 09:44 schreef remlof het volgende:
Oh ik ben ook helemaal voor vasthouden aan die 3%, dat was voor Samsom ook geen probleem.
Het bewust jezelf proberen neer te zetten als slachtoffer heeft inderdaad faliekant gefaald bij Samsom. Ook zijn achterban trapt er niet in en het verlies in zetels is daar gewoon het logisch gevolg van.quote:Op maandag 30 april 2012 09:43 schreef Scorpie het volgende:
Hij zette zichzelf al buitenspel door te roepen dat hij zich niet wilde conformeren aan de 3%. Tsja, als dan andere partijen wel happen is het nogal calimero om daarna te gaan huilen dat hij niet betrokken was bij een akkoord dat stiekem best oke is.
Daar was ik het ook niet mee eens, maar dat is dan ook het enige dat hem te verwijten valt.quote:Op maandag 30 april 2012 09:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat zei hij pas nadat de deal al bijna beklonken was. Eerder wilde hij tot 3.6% gaan.
Hoezo?quote:
Ik was bij de ledenraad op zaterdag en wat ik daar hoorde was alles behalve domme SP-retoriek.quote:Op maandag 30 april 2012 09:49 schreef kossikvassik2 het volgende:
[..]
Hoezo?
Nu PVDA (bijna) net zo links is als de SP maak je door op SP te stemmen veel meer kans om te regeren!
Zo dachten VVD, CDA, D66. Groenlinks wilde PVDA erbij. EN Groenlinks kon druk uitoefenen op de onderhandelaars.quote:Op maandag 30 april 2012 09:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Je weet hoeveel tijdsdruk er was hè? En waarom zou je het ingewikkelder maken als je toch al een meerderheid in het parlement hebt?
Nee, de PvdA had nog meer eisen, die 3% had Samsom ze wel gegeven, maar daar was 32 uur niet genoeg voor om dat uit te onderhandelen.quote:Op maandag 30 april 2012 09:50 schreef kossikvassik2 het volgende:
[..]
Zo dachten VVD, CDA, D66. Groenlinks wilde PVDA erbij. EN Groenlinks kon druk uitoefenen op de onderhandelaars.
Samson wilde echter niet meedoen aan de nodige 3%, eigen schuld dikke bult!
Pro-EU maar wil zich niet aan de 3% norm van de EU houden?quote:Op maandag 30 april 2012 09:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik was bij de ledenraad op zaterdag en wat ik daar hoorde was alles behalve domme SP-retoriek.
De PvdA is erg pro-EU, om maar iets te noemen.
Hoe kan het dat het voor Groenlinks en D66 wel genoeg is?!quote:Op maandag 30 april 2012 09:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, de PvdA had nog meer eisen, die 3% had Samsom ze wel gegeven, maar daar was 32 uur niet genoeg voor om dat uit te onderhandelen.
Dat lijkt me stug. De BTW is gewoon niet zo in beeld als de inkomstenbelasting, en dan moeten mensen zelf bedenken dat het bedrag van hun loonstrookje relatief is en dat ze daar dan minder voor kunnen kopen, dat is vaak een denkstap teveel. Heel veel mensen denken ook dat de HRA in hun voordeel is omdat ze dat bedrag uitgeprint door de brievenbus krijgen. Dat ze slechts een doorgeefluik zijn voor dat geld dat van de belastingbetaler richting de banken gaat is dan weer te ingewikkeld.quote:Op maandag 30 april 2012 09:31 schreef kossikvassik2 het volgende:
[..]
Misschien tokkievolk dat op de PVV en SP stemt niet. Maar mensen die bewust op t CDA, D66, Groenlinks en de VVD hebben gestemd snappen t wel
Je schrijft dit:quote:Nee, ik zeg dat links dingen belooft die helemaal niet mogelijk zijn in de huidige financiele positie van Nederland!
Het voorstel van de PvdA behelst noodzakelijke bezuinigingen die iedereen gaat voelen. Ze beloven niks anders, het verschil zit hem naast wie wat moet dragen vooral in het anticyclische karakter van de aanpak, terwijl deze coalitie een procyclisch begrotingsbeleid voorstaat.quote:Op maandag 30 april 2012 08:52 schreef kossikvassik2 het volgende:
We MOETEN bezuinigen en iedereen gaat dat voelen. Hoeveel de PVDA, PVV en SP de kiezer ook beloven!
Omdat die partijen minder links zijn. Zo moeilijk is dat toch niet te snappen?quote:Op maandag 30 april 2012 09:53 schreef kossikvassik2 het volgende:
[..]
Hoe kan het dat het voor Groenlinks en D66 wel genoeg is?!
Natuurlijk zou het beter zijn als we anticyclisch beleid zouden kunnen voeren. Dat kan niet met een begrotingstekort van 4,6%! Je kan niet meer uitgeven, de schuld nog harder laten stijgen.quote:Op maandag 30 april 2012 09:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat lijkt me stug. De BTW is gewoon niet zo in beeld als de inkomstenbelasting, en dan moeten mensen zelf bedenken dat het bedrag van hun loonstrookje relatief is en dat ze daar dan minder voor kunnen kopen, dat is vaak een denkstap teveel. Heel veel mensen denken ook dat de HRA in hun voordeel is omdat ze dat bedrag uitgeprint door de brievenbus krijgen. Dat ze slechts een doorgeefluik zijn voor dat geld dat van de belastingbetaler richting de banken gaat is dan weer te ingewikkeld.
[..]
Je schrijft dit:
[..]
Het voorstel van de PvdA behelst noodzakelijke bezuinigingen die iedereen gaat voelen. Ze beloven niks anders, het verschil zit hem naast wie wat moet dragen vooral in het anticyclische karakter van de aanpak, terwijl deze coalitie een procyclisch begrotingsbeleid voorstaat.
Dan ben je dus kennelijk te stom om dat te snappen en moet iemand van links jou dat komen uitleggen alsof je bij het tokkievolk hoort. Als je het alternatief niet snapt, snap je dan wel echt wat er in het akkoord staat?
Dat snap ik xdquote:Op maandag 30 april 2012 09:57 schreef remlof het volgende:
Ik denk niet dat je met het verhogen van de AOW-leeftijd met één maand voor 2013 genoeg binnen haalt om onder die 3%-norm te komen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |