Iedereen realiseert zich dit.... er is echter een groot verschil.... wat je niet leent... hoef je ook niet af te betalen... minder slaaf van de bank dusquote:Op vrijdag 27 april 2012 16:52 schreef Sjabba het volgende:
Nu prik je de ballon door. Ze willen niet horen dat behalve huren ook kopen duurder gaat worden. Je leencapaciteit blijft hetzelfde alleen je moet eerst sparen. Het kwakkelen gaat dus nog even door aangezien er nu eerst een potje met geld moet komen.
Je zal toch ook de rest van je leven moeten huren en dus overgeleverd aan de grillen van je huurbaas. terwij lik een heel duidelijk contract met de bank heb voor een vastgestelde termijn.quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:54 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Iedereen realiseert zich dit.... er is echter een groot verschil.... wat je niet leent... hoef je ook niet af te betalen... minder slaaf van de bank dus
Dat klopt, maar ik heb het natuurlijk over de hele Nederlandse huizenmarkt, niet over toplocaties in grotere steden. Dat is maar net wat een gek er voor geeft.quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:54 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen vooral moeten gaan beseffen dat een eigen appartement/woning van minimaal 75 m² op een toplocatie gewoon niet te halen is als starter. En niet dat ze dan huilie huilie gaan doen over de prijzen die te hoog zijn.
Ik kan ook geen Ferrari betalen, maar hoor je mij zeuren? Dan maar een oude Volvo...
Goh, die persoon heeft zeker nog nooit gehoord van:quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:25 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik refereer voor de verandering aan iemand van de eigen huis-lobby:
'Huizenprijs 20% omlaag bij HRA-aanpassing'
[..]
Met andere woorden: er wordt nu bij het afsluiten vaak al getoetst alsof er sprake is van een annuiteitenhypotheek. Ook al zijn de werkelijke maandlasten veel lager zijn omdat de hypotheek bijvoorbeeld voor de helft aflossingsvrij is.quote:Wat is een annuitaire toetsing?
Deze manier van toetsen wordt annuitaire toeting genoemd. Daarbij wordt bij de bepaling van de hypotheeklasten naast de rente ook rekening gehouden met de lasten van aflossing op basis van annuiteiten. Er wordt dan eigenlijk fictief getoetst alsof de gehele hypotheek een annuiteitenhypotheek is. Meer informatie hierover vindt u bij de annuiteitenhypotheek. Middels een ingewikkelde formule wordt de annuiteit per euro uitgerekend. Daarbij zijn de rente en looptijd van de hypotheek van grote invloed.
http://www.homefinance.nl(...)ximale-hypotheek.asp
Niet zonder meer dus. Zie bovenstaande (boven de laatste quote).quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:41 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat zal best, maar het argument dat men minder kan lenen en dus de prijzen omlaag gaan is een logica die een koe kan volgen.
Jawel, want dit kabinet met gedoogsteun gaat er vanuit dat er op termijn met deze maatregel 5,4 miljard euro bespaart gaat worden. Dit houdt per saldo in dat er op termijn 5,4 miljard euro aan rentelasten minder de woningmarkt wordt gesubsidieerd en de facto er een veel minder krediet wordt opgenomen. Ik vind dit een prima maatregel, maar het is een drama voor al die figuren die de prijzen op willen proppen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 17:04 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Goh, die persoon heeft zeker nog nooit gehoord van:
[..]
Met andere woorden: er wordt nu bij het afsluiten vaak al getoetst alsof er sprake is van een annuiteitenhypotheek. Ook al zijn de werkelijke maandlasten veel lager zijn omdat de hypotheek bijvoorbeeld voor de helft aflossingsvrij is.
In het verleden keek men inderdaad regelmatig naar de werkelijke maandlasten op basis van bijvoorbeeld het ontbreken van de aflossing. Tegenwoordig wordt dit veiligheidshalve veel minder vaak gedaan.
[..]
Niet zonder meer dus. Zie bovenstaande (boven de laatste quote).
De denkfout die jij maakt, is dat jij ervanuit gaat dat maandlasten gelijk staan aan leencapaciteit. Dit is niet volledig juist.quote:Op vrijdag 27 april 2012 17:07 schreef pberends het volgende:
[..]
Jawel, want dit kabinet met gedoogsteun gaat er vanuit dat er op termijn met deze maatregel 5,4 miljard euro bespaart gaat worden. Dit houdt per saldo in dat er op termijn 5,4 miljard euro aan rentelasten minder de woningmarkt wordt gesubsidieerd en de facto er een veel minder krediet wordt opgenomen. Ik vind dit een prima maatregel, maar het is een drama voor al die figuren die de prijzen op willen proppen.
Je weet hoe rijksbegrotingen bij dit soort geprojecteerde ombuigingen werken?quote:Op vrijdag 27 april 2012 17:07 schreef pberends het volgende:
[..]
Jawel, want dit kabinet met gedoogsteun gaat er vanuit dat er op termijn met deze maatregel 5,4 miljard euro bespaart gaat worden. Dit houdt per saldo in dat er op termijn 5,4 miljard euro aan rentelasten minder de woningmarkt wordt gesubsidieerd en de facto er een veel minder krediet wordt opgenomen. Ik vind dit een prima maatregel, maar het is een drama voor al die figuren die de prijzen op willen proppen.
Welke bijtelling wordt aan gesleuteld en hoe?quote:Op vrijdag 27 april 2012 17:23 schreef BeffJeck het volgende:
Mensen krijgen gewoon minder te besteden. Reiskosten wordt versoberd, aan de bijtelling wordt gesleuteld etc etc. Dit zal ook de leencapaciteit verminderen.
quote:Afbouw
De onbelaste reiskostenvergoeding van 19 cent per kilometer of de werkelijke kosten bij gebruik van openbaar vervoer, wordt volledig afgeschaft. Voor leaseauto’s komt de uitzondering op de bijtelling indien het privégebruik niet meer is dan 500 kilometer per jaar te vervallen.
Met de opbrengsten van beide maatregelen (naar verluidt 1,3 miljard euro) wordt een permanente verlaging van de overdrachtsbelasting gerealiseerd.
quote:De Vereniging Auto van de Zaak stelt dat de overheid de klok jaren terugdraait. "De 250 duizend werknemers die in een auto van de zaak rijden en bewust gekozen hebben om weinig tot geen privé kilometers te rijden, moeten straks toch 25% bijtelling gaan betalen over de nieuwwaarde van de auto. Vervolgens is er geen enkele stimulans meer om weinig privé kilometers te rijden", aldus voorzitter Martin Huisman. "De wens van de overheid om werknemers bewuster met vervoer om te laten gaan wordt jaren in de tijd terug gezet."
Dat snap ik ook niet helemaal, dus als je taxi chauffeur bent moet straks ook bijtelling betalen?quote:Op vrijdag 27 april 2012 17:28 schreef _VoiD_ het volgende:
Dus als je zakelijk een auto rijdt, die je echt alleen maar zakelijk rijdt, dan mag je alsnog 25% bij je inkomen tellen?
GEWELDIG! Want voor je werk rijden is bijna hetzelfde als voor jezelf.....
Als de auto voor prive gebruik ter beschikking staat wel.quote:Op vrijdag 27 april 2012 17:29 schreef malleable het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet helemaal, dus als je taxi chauffeur bent moet straks ook bijtelling betalen?
Je zou maar 80 km van je werk af wonen. Onbelaste reisvergoeding is er niet meer. Met je eigen auto naar de baas om daar verder te gaan met de bedrijfsauto.quote:Op vrijdag 27 april 2012 17:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Als de auto voor prive gebruik ter beschikking staat wel.
Die staat dus niet ter beschikking maar buiten diensttijd op een afgesloten parkeerterrein van het bedrijf
Hmm dus ik moet straks eerst 50 kilometer naar werk toe rijden, om daar de bedrijfsauto op te halen en 40 kilomter terug te rijden om naar een klant te gaan?quote:Op vrijdag 27 april 2012 17:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Als de auto voor prive gebruik ter beschikking staat wel.
Die staat dus niet ter beschikking maar buiten diensttijd op een afgesloten parkeerterrein van het bedrijf
Zul je als taxichauffeur toch moeten, want die auto is 24/7 in gebruik.quote:Op vrijdag 27 april 2012 17:49 schreef malleable het volgende:
[..]
Hmm dus ik moet straks eerst 50 kilometer naar werk toe rijden, om daar de bedrijfsauto op te halen en 40 kilomter terug te rijden om naar een klant te gaan?
Eind van de dag eerst weer 40 kilometer naar de zaak en dan weer 50 kilometer terug.
Mensen hebben dan minder te besteden om te wonen. Dit zal meegenomen worden in de hypotheekberekening. Nu is 4 tot 4.5 keer het jaarkomen. Dat kan maar zo 3.5 tot 4 keer het jaarinkomen worden.quote:Op vrijdag 27 april 2012 17:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Zul je als taxichauffeur toch moeten, want die auto is 24/7 in gebruik.
tenzij je een 168-urige werkweek hebt
Nogmaals, wat heeft dit met de huizenmarkt van doen?
Oh heel weinig. ik hou al over op.quote:Op vrijdag 27 april 2012 17:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Zul je als taxichauffeur toch moeten, want die auto is 24/7 in gebruik.
tenzij je een 168-urige werkweek hebt
Nogmaals, wat heeft dit met de huizenmarkt van doen?
Ik weet het, iedereen woont in Heerlen, en werkt in Den Helder. Daar zullen hypotheekverstrekkers inderdaad rekening mee houden.quote:Op vrijdag 27 april 2012 17:58 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Mensen hebben dan minder te besteden om te wonen. Dit zal meegenomen worden in de hypotheekberekening. Nu is 4 tot 4.5 keer het jaarkomen. Dat kan maar zo 3.5 tot 4 keer het jaarinkomen worden.
De verassingen komen ook niet van de bank, verassingen komen van de overheid.quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:56 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Je zal toch ook de rest van je leven moeten huren en dus overgeleverd aan de grillen van je huurbaas. terwij lik een heel duidelijk contract met de bank heb voor een vastgestelde termijn.
Ik vind mezelf meer vrij dan jij daarin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |