Nee omdat ze roeptoeteren vanaf de zijlijn zonder zelf met een haalbaar plan te komen dat de rekening niet volledig bij de volgende generaties neerlegt...quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:20 schreef Truffelvarken het volgende:
[..]
Dus omdat de PVV minder in ouderenzorg en de centen van Jan met de Pet tot modaal wil snijden en meer wil hervormen en snijden in overheid, ontwikkelingssamenwerking en subsidies, zijn ze conservatief?
Vreemde gedachtengang.
Je kunt je afvragen wat populisme is. Gewoon vaststellen dat het akkoord veel te rechts is en dat anderen jou bewust buitenspel hebben gezet, of - zoals GroenLinks doet - met veel vertoon zo'n gedrocht steunen, omdat het zo lekker overkomt qua beeldvorming.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:36 schreef Oldie57 het volgende:
De PvdA doet dus niet mee met de bezuinigingsplannen van de nieuwe colatie. Daarmee geeft de PvdA aan een populistische partij te zijn waar je dus niks concreets van kan verwachten.
Van vinden we daarvan?
Je bedoelt dat de PvdA haar verkiezingsprogramma door de strot van de andere partijen wilde douwen en geen enkele behoefte had tot overleg?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:52 schreef Elfletterig het volgende:
Ik geef Samsom groot gelijk dat hij de overwegend rechtse Kunduz-plannen niet steunt.
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:58 schreef Oldie57 het volgende:
Je bedoelt dat de PvdA haar verkiezingsprogramma door de strot van de andere partijen wilde douwen en geen enkele behoefte had tot overleg?
Tja, typisch PvdA-gedrag.
Maar het blijft een hond!quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:59 schreef MaJo het volgende:
Mensen toch, de beste man heet SamsoM niet SamsoN![]()
Ik vind het vreemd om Wilders en Samsom in één adem te noemen. Vooral wanneer je jezelf D66-adept noemt. Of gaat het je puur om het beschadigen van de PvdA, om het electorale succes van D66 te bevorderen?quote:Op vrijdag 27 april 2012 18:59 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Sommige mensen roepen nu ''SP, PVV en PvdA gaan nu groeien'' maar daar lijkt het totaal niet op. 69% van de kiezers is het eens met dit akkoord, ook al zitten er voor iedereen wel pijnpunten in.
Ik denk dat de meeste kiezers wel door dat gesnotter van Wilders en Samsom gaan prikken.
Voor die ene zeldzame keer ben ik het met je eens.quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:01 schreef mlg het volgende:
Samson heeft wat betreft de politiek geen kwaliteit. Hij heeft een brein, en hoort ook thuis waar ze een brein nodig hebben. Niet in de politiek, maar in een kerncentrale.
Hij heeft gewoon een grove misstap in zijn carrière gemaakt en heeft niets bereikt waar zijn kwaliteiten zitten.
Ja, ik snap het heus wel. De PvdA zegt weer eens tot de wereld dat zij alles beter weet en dat de rest hun smoel moet houden.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]Het is eerder andersom. De rechtse partijen wilden zo veel mogelijk van hun afbraakplannen overeind houden. Overleg met de PvdA als grootste oppositiepartij zou de plannen duidelijk in sociale richting (naar links) hebben bijgesteld en daaraan hadden VVD en CDA geen behoefte.
Liefst over rechts (of centrum-rechts) met een beperkt mandaat en draagvlak, in plaats van concessies doen aan links, om een breed gedragen akkoord te hebben. En mocht je nog twijfelen, kijk dan nog even naar de bizarre gedoogconstructie (76 zetels en slechts 49,55 procent van de stemmen) die Nederland anderhalf jaar kende.
Overigens is het geen PvdA-verkiezingsprogramma, maar heeft de PvdA een paar weken geleden op zeven terreinen hun keuzes kenbaar gemaakt. Keuzes die overigens al in 2014 veel beter zouden uitpakken dan het Catshuis-akkoord had gedaan.
Ik vind het nogal vreemd dat je zegt "ik snap het heus wel" om vervolgens bullshit te verkondigen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:48 schreef Oldie57 het volgende:
Ja, ik snap het heus wel. De PvdA zegt weer eens tot de wereld dat zij alles beter weet en dat de rest hun smoel moet houden.
Bron: http://nu.pvda.nl/binarie(...)om_ledenraad2804.pdf (PDF)quote:De Kunduz-partijen kiezen voor een totaal andere aanpak van de problemen in Nederland dan
waar de PvdA voor staat. En ze hebben daarvoor de meerderheid. Dat mag, dat is democratie.
Wat mij betreft kunnen partijen dan ook ophouden met het zoeken naar andere excuses
waarom het zo gelopen is. Het is zoals Arie Slob zei in een interview op nu.nl. “We hebben de PvdA er niet bijgevraagd want die hadden heel andere plannen. Ze denkt bijvoorbeeld heel anders over de zorg”, zei hij.
Ach jongen, hoe kom je erbij. De PvdA heeft nooit bewezen enige vorm van samenwerking met welke partij dan ook ECHT te willen. Ja, voor de schijn maar ondertussen waren deze meesters in het liegen, bedriegen en draaien bezig hun partijbelang te optimaliseren. De kunduz-coalitie heeft nu afgesproken elkaar in de verkiezingscampagne te ontzien. De PvdA zal als een grommende en blaffende hond wanhopig het electoraat proberen te overtuigen 'hoe verwerpelijk rechts' deze coalitie is. Maar Samsom beseft niet dat hij goud in handen had maar hij en dat achterlijke PvdA-bestuur gaan gigantisch op hun bek. Dat gun ik Nederland niet (hoe minder neo-liberalisme hoe beter) maar ik gun het die afschuwelijke bestuurderspartij de PvdA wel.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vind het nogal vreemd dat je zegt "ik snap het heus wel" om vervolgens bullshit te verkondigen.
En ik heb het woordje bullshit even vet gemaakt, omdat het dikke vette bullshit is...
Dit is wat Samsom erover zei:
[..]
Bron: http://nu.pvda.nl/binarie(...)om_ledenraad2804.pdf (PDF)
Trouwens: politici vroegtijdig afschrijven is nogal dom. Rutte haalde in 2006 minder stemmen dan Rita Verdonk, de nummer 2 op de lijst. De VVD was totaal onzichtbaar in de oppositie en stond op slechts 14-15 zetels in de peilingen. Maar in 2010 won de VVD van Rutte de verkiezingen en werd Rutte premier. Vandaag de schlemiel, morgen de gevierde held.
Vraag maar aan Jolande Sap, die ook al was afgeschreven. Nu is ze ineens weer de gevierde politica. Ik zou echt nog even afwachten met Samsom afknallen.
De PvdA heeft aan verschillende regeringen deelgenomen. Alleen de PVV is door de PvdA expliciet uitgesloten als partij waarmee wordt samengewerkt.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:24 schreef Oldie57 het volgende:
Ach jongen, hoe kom je erbij. De PvdA heeft nooit bewezen enige vorm van samenwerking met welke partij dan ook ECHT te willen. Ja, voor de schijn maar ondertussen waren deze meesters in het liegen, bedriegen en draaien bezig hun partijbelang te optimaliseren. De kunduz-coalitie heeft nu afgesproken elkaar in de verkiezingscampagne te ontzien. De PvdA zal als een grommende en blaffende hond wanhopig het electoraat proberen te overtuigen 'hoe verwerpelijk rechts' deze coalitie is. Maar Samsom beseft niet dat hij goud in handen had maar hij en dat achterlijke PvdA-bestuur gaan gigantisch op hun bek. Dat gun ik Nederland niet (hoe minder neo-liberalisme hoe beter) maar ik gun het die afschuwelijke bestuurderspartij de PvdA wel.
De VVD denkt ook oprecht anders over een aantal wezenlijke onderwerpen. Net als het CDA, GL, d66 en CU.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:35 schreef Elfletterig het volgende:
Nee, de PvdA denkt oprecht anders over een aantal wezenlijke onderwerpen, waaronder de inrichting van zorg. Zie de toespraak van Samsom, zie de plannen die de PvdA heeft gepresenteerd.
De PvdA is niet arroganter dan het CDA.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:46 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
De VVD denkt ook oprecht anders over een aantal wezenlijke onderwerpen. Net als het CDA, GL, d66 en CU.
Wat is het verschil dan met de PvdA? Juist, arrogantie. Een houding die de PvdA al 50 jaar heeft.
conclusie: Nederland heeft geen behoefte aan partijen die alleen maar in staat zijn het cassettebandje van hun verkiezingsprogramma af te draaien maar aan partijen die gezamenlijk problemen gaan oplossen.
Het CDA is (veel) minder arrogant dan de PvdA want zij is wel in staat met 4 andere partijen tot een akkoord te komen.quote:
Het oneens zijn met andere mensen is arrogant?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:35 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Het CDA is (veel) minder arrogant dan de PvdA want zij is wel in staat met 4 andere partijen tot een akkoord te komen.
Bij het CDA krijgen ze van het kleinste beetje macht gelijk een harde plasser, dat is de enige reden.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:35 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Het CDA is (veel) minder arrogant dan de PvdA want zij is wel in staat met 4 andere partijen tot een akkoord te komen.
Is dat niet heel erg dom lullen op basis van incidenten?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:35 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Je neemt het ten strijde trekken tegen de PvdA wel erg serieus, hè?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:35 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Ooit afgewezen door een PvdA-dame met kort rood haar vrees ikquote:Op dinsdag 1 mei 2012 18:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je neemt het ten strijde trekken tegen de PvdA wel erg serieus, hè?
Als 5 partijen het met elkaar eens kunnen worden en de 6e niet, dan wel ja.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:38 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het oneens zijn met andere mensen is arrogant?
Als jij de PvdA het Nationale Probleem noemt kan ik je niet serieus nemenquote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:55 schreef Oldie57 het volgende:
Heren, zullen we nu weer verder gaan met het serieus bepraten van het Nationale Probleem, genaamd de PvdA?
Toegegeven, het is wat zwaar aangezet maar als de PvdA blijft aanklooien dan wordt het nooit wat met Nederland dat snakt naar daadkracht en stabiliteit van 'de politiek'.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Als jij de PvdA het Nationale Probleem noemt kan ik je niet serieus nemen
dat had de PvdA ook goed gekund maar dat werd bewust getorpedeerd door de VVD (piketpaaltjes, weet je nog). Die wilden zo rechts mogelijk. En de grootste draaipartij van Nederland, het CDA, verleende hier vanzelfsprekend medewerking aan (ondanks dat ze waren gedecimeerd).quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:35 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Feit is dat de PvdA zich nu in dezelfde hoek heeft gemanoeuvreerd als de SP en PVV. De PvdA lijkt dus een inhoudsloze protestpartij te worden die langzaam maar zeker wordt opgegeten door hun 2 grote broers. Jammer.quote:Op woensdag 2 mei 2012 09:19 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
dat had de PvdA ook goed gekund maar dat werd bewust getorpedeerd door de VVD (piketpaaltjes, weet je nog). Die wilden zo rechts mogelijk. En de grootste draaipartij van Nederland, het CDA, verleende hier vanzelfsprekend medewerking aan (ondanks dat ze waren gedecimeerd).
quote:Op donderdag 26 april 2012 18:36 schreef Oldie57 het volgende:
De PvdA doet dus niet mee met de bezuinigingsplannen van de nieuwe colatie. Daarmee geeft de PvdA aan een populistische partij te zijn waar je dus niks concreets van kan verwachten.
Van vinden we daarvan?
Ach ja, het oude liedje van de PvdA: "Wij weten het beter en de rest moet hun kop houden"quote:Op woensdag 2 mei 2012 10:22 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Als je niet voor het afbreken van ons sociale stelsel bent en geen VVD-plannen wilt steunen ben je populistisch. Er zijn genoeg macro-economen (zoals Nobelprijswinnaar Paul Krugman) die het compleet oneens zijn met de bezuinigingsmanie in Europa.
Nooit geweten dat de PvdA zo'n bepalende positie heeft. Alsof we er zonder de PvdA niet komen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 09:07 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Toegegeven, het is wat zwaar aangezet maar als de PvdA blijft aanklooien dan wordt het nooit wat met Nederland dat snakt naar daadkracht en stabiliteit van 'de politiek'.
Wat lul je nou, jij komt hier met beschuldigingen en een grote mond over populismequote:Op woensdag 2 mei 2012 11:00 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Ach ja, het oude liedje van de PvdA: "Wij weten het beter en de rest moet hun kop houden"
Je zou een punt hebben als het sluiten van een compromis per definitie betekende dat dat compromis de beste oplossing is. Maar dat is dus niet zo. De euforie over het Kunduz-akkoord is inmiddels gaan liggen en de kritiek erop neemt toe.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:46 schreef Oldie57 het volgende:
De VVD denkt ook oprecht anders over een aantal wezenlijke onderwerpen. Net als het CDA, GL, d66 en CU. Wat is het verschil dan met de PvdA? Juist, arrogantie. Een houding die de PvdA al 50 jaar heeft.
conclusie: Nederland heeft geen behoefte aan partijen die alleen maar in staat zijn het cassettebandje van hun verkiezingsprogramma af te draaien maar aan partijen die gezamenlijk problemen gaan oplossen.
Ik hoorde laatst Samsom weer zeggen: we gaan het beter uitleggen. Die had ik een tijd niet gehoord.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:00 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Ach ja, het oude liedje van de PvdA: "Wij weten het beter en de rest moet hun kop houden"
Misschien moet je eens voor jezelf spreken?quote:Op woensdag 2 mei 2012 09:07 schreef Oldie57 het volgende:
Toegegeven, het is wat zwaar aangezet maar als de PvdA blijft aanklooien dan wordt het nooit wat met Nederland dat snakt naar daadkracht en stabiliteit van 'de politiek'.
Helemaal eens met dat artikel. Ik hoop dat de Nederlandse bevolking snel realiseert hoe dit akkoord hun koopkracht zal laten dalen en de recessie nog erger zal maken.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:31 schreef Elfletterig het volgende:
http://www.groene.nl/commentaar/2012-05-01/eenzaam
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |