Daar is het nu een beetje laat voor he.quote:
Europa is gewoon de weg voorwaarts. En we kunnen niet van de knoflooklanden eisen dat ze zich aan de norm houden en dan zelf geld blijven uitgeven aan hobby's - links of rechts.quote:Op vrijdag 27 april 2012 01:31 schreef Cherna het volgende:
[..]
Als het alleen daarom gaat dan is het al helemaal erg. Zelfs Frankrijk gaat die norm nooit halen. Maar Rutten heeft zich in de EU belachelijk gemaakt door hier mee te komen. Dus moet alleen NL zich hier aan houden. Ik heb het wel gehad met Brussel hier en Brussel daar en hun normen. Net als die 33.000 euro norm mbt tot sociaal huren. Jeez de staten in de VS hebben meer soevereiniteit dan de lidstaten in de EU en zijn nog liberaler ook.
Nee als Kroes eerst zegt zonder Griekenland is onmogelijk om een paar maanden later te zeggen dat Griekenland best uit de EU kan hoe geloofwaardig is dat EU gedrocht dan wel niet.
Vind hem niet gemotiveert genoeg.quote:Op donderdag 26 april 2012 16:59 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Rutte als Premier, prima. Qua karakter/persoon.
dus blijven we betalenquote:Op vrijdag 27 april 2012 02:29 schreef Tanin het volgende:
. En we kunnen niet van de knoflooklanden eisen dat ze zich aan de norm houden
quote:Kredietwaardigheid Spanje omlaag
Kredietbeoordelaar Standard & Poor's heeft de kredietwaardigheid van Spanje met twee stappen verlaagd. De A-status is veranderd in BBB+.
S&P waarschuwt voor een verdere verlaging, omdat de economische vooruitzichten van Spanje slecht zijn. S&P verwacht dat de Spaanse overheid veel geld zal moeten steken in de wankele banksector.
Hoe lager de kredietwaardigheid, hoe meer rente een land moet betalen om geld te lenen op de kapitaalmarkt.
Niet zo selectief citerenquote:
quote:
quote:Kans dat Spanje failliet gaat was nooit eerder zo groot als vandaag
Plaatje bij Kans dat Spanje failliet gaat was nooit eerder zo groot als vandaag
Nooit eerder was de kans dat Spanje failliet gaat groter dan vandaag. Dat heeft topeconoom Willem Buiter van Citigroup gezegd in een interview met Bloomberg Radio. Ook Griekenland, Ierland en Portugal hebben mogelijk nieuwe noodleningen nodig.
Lees meer: http://www.nujij.nl/econo(...).lynkx#ixzz1tCQXFQ7K
Nee, de oude PvdA was hier waarschijnlijk mee in zee gegaan.quote:Op vrijdag 27 april 2012 09:00 schreef trancethrust het volgende:
Je hebt liever dat een politiek leider zich niet bedenkt als er goede argumenten tegen (een snelle verkiezing) worden gegeven?
Je hebt liever een leider als die van de SP die nergens aan meedoet als iets hen niet zint (tot 3% gaan), dan een leider die een dreigend akkoord probeert af te zwakken in de lijn van de ideologie van zijn partij?
Je noemt goede punten met minachting 'draaien' en tettert zo als een dwaas Balkenende na, en wel een paar jaar na dato. Gefeliciteerd.
Helemaal mee eensquote:Op vrijdag 27 april 2012 01:58 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik hoop dat GL, D66 en CU er van kunnen profiteren, dat hebben ze wel verdiend. Vooral van Sap waardeer ik het zeer dat ze de moeilijke stap heeft durven zetten. Voor wat betref de VVD, hoewel ze op mijn stem kunnen rekenen, zou ik toch ook graag zien dat ze toch meer in gaan zetten op economisch liberalisme en zich daarin niet tegen laten houden door het gesloten akkoord.
+1!quote:Op vrijdag 27 april 2012 01:24 schreef Tanin het volgende:
[..]
Mijn stem gaat in ieder geval naar een van de partijen die voor dit verdrag heeft gestemd. Daar het niet naar een christelijke partij gaat, en niet naar de huidige VVD, zal het dus GL of D66 worden.
Een PVV/SP houding.quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Het verbaast me wel dat hij zo buitenspel gezet is. Ik zal het wel gemist hebben, maar wat heeft hij dan zo fout gedaan dat hij er niet bij betrokken is?
Ik heb dat echt gemist dan. Vaag.quote:
In het debat van afgelopen dinsdag, deden D66, CU en -in mijn ogen- in mindere mate GL een handreiking naar de kamer om voor de 30e tot een oplossing te komen. Met name Pechtold pleitte zeer sterk om na de val van Rutte I vooral geen tijd verloren te laten gaan tot aan de verkiezingen, maar om over partijbelangen heen te stappen en voor die 3% te gaan.quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Het verbaast me wel dat hij zo buitenspel gezet is. Ik zal het wel gemist hebben, maar wat heeft hij dan zo fout gedaan dat hij er niet bij betrokken is?
Ah ok. Ja dan begrijp ik het ook wel ja.quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:33 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
In het debat van afgelopen dinsdag, deden D66, CU en -in mijn ogen- in mindere mate GL een handreiking naar de kamer om voor de 30e tot een oplossing te komen. Met name Pechtold pleitte zeer sterk om na de val van Rutte I vooral geen tijd verloren te laten gaan tot aan de verkiezingen, maar om over partijbelangen heen te stappen en voor die 3% te gaan.
Samson heeft in datzelfde debat in zeer sterke bewoordingen gezegd niets te zien in die 3%. Hij wilde snelle verkiezingen, en hij wilde de pijn verspreiden over een aantal jaren, met voor het komende jaar een tekort van 3,6%. Dat vond hij meer dan genoeg, iets anders was onrechtvaardig.
Met die houding heeft hij de handreikingen van de inmiddels Kunduz coalitie vakkundig afgeslagen, en daarom is bij de onderhandelingen die de dag na het debat in kwestie -bijna vanzelfsprekend- op gang kwamen, niet uitgenodigd.
Hij heeft gegokt en verloren.
Sterker nog, de enige begrotingsplannen waarover hij bereid was te praten was het crisisplan van de PvdA. Dikke faal.quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:33 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
In het debat van afgelopen dinsdag, deden D66, CU en -in mijn ogen- in mindere mate GL een handreiking naar de kamer om voor de 30e tot een oplossing te komen. Met name Pechtold pleitte zeer sterk om na de val van Rutte I vooral geen tijd verloren te laten gaan tot aan de verkiezingen, maar om over partijbelangen heen te stappen en voor die 3% te gaan.
Samson heeft in datzelfde debat in zeer sterke bewoordingen gezegd niets te zien in die 3%. Hij wilde snelle verkiezingen, en hij wilde de pijn verspreiden over een aantal jaren, met voor het komende jaar een tekort van 3,6%. Dat vond hij meer dan genoeg, iets anders was onrechtvaardig.
Met die houding heeft hij de handreikingen van de inmiddels Kunduz coalitie vakkundig afgeslagen, en daarom is bij de onderhandelingen die de dag na het debat in kwestie -bijna vanzelfsprekend- op gang kwamen, niet uitgenodigd.
Hij heeft gegokt en verloren.
Hij stond gewoon verkapt zijn verkiezingsprogramma uit de doeken te doen. Daar werd hij letterlijk op aangesproken. Zowel een tactische als strategische blunder die hem nog wel even tot last gaat zijn denk ik.quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:36 schreef nikk het volgende:
[..]
Sterker nog, de enige begrotingsplannen waarover hij bereid was te praten was het crisisplan van de PvdA. Dikke faal.
Kortom, een Cohennetje.quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:38 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Hij stond gewoon verkapt zijn verkiezingsprogramma uit de doeken te doen. Daar werd hij letterlijk op aangesproken. Zowel een tactische als strategische blunder die hem nog wel even tot last gaat zijn denk ik.
Ik vind het wel grappig. Na het mislukken van Paars+ en de leuke 1,5 jaar die daar op volgde dacht Pechtold nu ''ik laat mij niet weer buitenspel meeslepen door die domme PvdA'' en heeft hij gewoon om Samsom heen gewerkt.quote:
Maar die fout maakt de PvdA keer op keer. Je zou verwachten dat de jonge hond Samsom vernieuwing in de partij brengt. Niet dus.quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:39 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ik vind het wel grappig. Na het mislukken van Paars+ en de leuke 1,5 jaar die daar op volgde dacht Pechtold nu ''ik laat mij niet weer buitenspel meeslepen door die domme PvdA'' en heeft hij gewoon om Samsom heen gewerkt.
Zwaar terecht. Wie niet horen wil moet maar voelen, en Diederik is in dezelfde valkuil gevallen als Cohen destijds. Flexibel zijn en je open opstellen, dan kun je meepraten. Niet verwachten dat je alles cadeau krijgt en iedereen wel toegeeft omdat je de 2e grootste partij bent. Zo werkt het nu eenmaal niet in Nederland.
Nouwjah, dat doet hij wel. Hij heeft de PvdA haar ideologische veren terug gegeven. Positief bekeken houdt hij -vanuit de nieuwe koers gezien- zijn rug recht. Gezien de urgentie van het vraagstuk was het alleen een heel dom moment om daar juist nu mee te beginnen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:01 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Maar die fout maakt de PvdA keer op keer. Je zou verwachten dat de jonge hond Samsom vernieuwing in de partij brengt. Niet dus.
Wat een brutaliteit om dit in een serieus topic te vragen. Ik zeg, ban.quote:Op vrijdag 27 april 2012 12:51 schreef bellabo het volgende:
Bijna overal in de wereld mag je stemmen op je 18e. Dit is sinds 1972 ook in Nederland het geval. Voor mijn studie Politieke Wetenschappen doe ik onderzoek naar de opvatting van jongeren (14-25) over stemmen onder de 18 jaar en hierbij heb ik jullie hulp hard nodig! Door deze enquête van 12 vragen in te vullen ben je al binnen 2 minuutjes klaar en heb je mij heel erg veel geholpen! Alvast heel erg bedankt.
Groetjes, Eveline
https://uleidenss.eu.qualtrics.com/SE/?SID=SV_8f7VanYQdAb3yp6
Succes met het stemmen op een partij die wel ál haar punten kan behouden tijdens onderhandelingen.quote:Op donderdag 26 april 2012 17:05 schreef Dvm86 het volgende:
De fout om op PvdA te stemmen zal ik nooit meer maken. Wij zijn voor een parlementaire enquête naar de Irak oorlog. 'Oh, sorry, jongens, dat puntje is gesneuveld tijdens de onderhandelingen.'
Die kun je niet serieus nemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |