Rutte als Premier, prima. Qua karakter/persoon.quote:Op donderdag 26 april 2012 16:57 schreef Axel1988 het volgende:
Ach, iedere fractievoorzitter heeft een tijd nodig om goed te functioneren. Ik was een aantal jaren geleden ook niet overtuigd van een Pechtold of een Rutte; daar kijk ik nu toch heel anders tegenaan.
Fixed.quote:Op donderdag 26 april 2012 16:41 schreef KeimpeHart het volgende:
Samsom draait in z'n eerste dagen nog sneller dan Wouter Bos in z'n gloriedagen. Willem Drees zou zich een kwartslag draaien in z'n graf.
Wat een totale mislukking, deze Samsom.quote:De PvdA doet niet mee. Volgens GroenLinks-leider Sap zijn heeft partijleider Samsom dat aan zichzelf te wijten. „Hij zat in de verkiezingscampagne-stand. Dan zoek je naar stilstand en bokken. Hij heeft zichzelf buitenspel gezet en dat vind ik heel erg jammer.”
Samsom reageerde als door een adder gebeten op het akkoord, dat de coalitie met D66, GroenLinks en ChristenUnie sloot. Het is een akkoord waar de pijn niet eerlijk in wordt gedeeld”, aldus de PvdA-fractieleider.
Dat lijkt mee ookquote:Op donderdag 26 april 2012 17:00 schreef FTWO het volgende:
Denk dat eerder de vraag van toepassing zal zijn wie Jolande Sap op gaat volgen...
Wellicht, maar in de huidige politieke verhoudingen (zetelaantallen (niet mei 2012 maar oktober 2010 zou uitgangspunt moeten zijn)) zou je wel gek zijn om toe te geven op principiele zaken alleen maar om een briefje naar Brussel te kunnen sturen. Een briefje waarvan de inhoud over drie maanden misschien wel niks meer waard is... Dan moet daar wel iets tegenover staan. Iets meer dus dan het opruimen van de puinhopen van anderhalf jaar bruin en het goedmaken van de verkeerde keuze van Rutte.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:08 schreef Argento het volgende:
Samson heeft de PvdA wel razendsnel buitenspel gezet bij de onderhandelingen over de bezuinigingsmaatregelenbegrotingsmaatregelen voor 2013.
Inderdaad. Beiden hebben zo'n typische PvdA regenten mentaliteit. Een overschatting van hun eigen belangrijkheid, zo van "ze kunnen toch niet zonder ons". En dat valt dan tegen...quote:Op donderdag 26 april 2012 22:08 schreef Argento het volgende:
Samson heeft de PvdA wel razendsnel buitenspel gezet bij de onderhandelingen over de bezuinigingsmaatregelen. Nog sneller dan Cohen de partij buitenspel zette met de formatiebesprekingen van anderhalf jaar geleden.
Ik heb ook niets met de PvDA. Maar ik betwijflel of het nu zo slecht is dat hij buitenspel staat. De euforie is nu groot. Tja er bekruipt mij een gevoel van snel ff iets in elkaar draaien om het volk te plezieren. Het doet me denken aan snel een schuldige aanwijzen voor een moord om snel het volk te plezieren.quote:Op donderdag 26 april 2012 19:30 schreef Tanin het volgende:
Toen Samsom werd aangesteld had ik nog hoop. De draai omtrent verkiezingen vond ik een mooi gebaar (wat ik zelf waarschijnlijk niet had gemaakt). Dat het niet perse 3% moet zijn sta ik ook achter (geen zin om nog extra te bezuinigen als we op 3.1% uitkomen), maar dat hij niet om tafel gaat zitten om bij 3% te komen vind ik ronduit zwak. Wordt dus weer GL of D66, afhankelijk van hun programma.
De partijen moeten nu hun verantwoordelijkheid nemen. Die brief van morgen moest naar Brussel. Ik heb diep respect voor het initiatief en de rol die Pechtold op zich heeft genomen, inclusief zeggen "de SGP hebben we niet nodig en hen uitnodigen maakt dingen alleen maar ingewikkeld", en afgunst voor de rol van Samsom, en het gebrek aan initiatief.quote:Op vrijdag 27 april 2012 00:55 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ik heb ook niets met de PvDA. Maar ik betwijflel of het nu zo slecht is dat hij buitenspel staat. De euforie is nu groot. Tja er bekruipt mij een gevoel van snel ff iets in elkaar draaien om het volk te plezieren. Het doet me denken aan snel een schuldige aanwijzen voor een moord om snel het volk te plezieren.
Want Sap liet al merken dat er na de verkiezingen wel aanpassingen kunnen volgen. Ze zegt nu zekerheid te geven aan het volk maar welke dan? Een pakket dat ook niet zeker is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |