abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 april 2012 @ 01:19:43 #26
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_110847999
Het is een politiek huzarenstukje, maar ik vraag me toch af hoe de "winnende" partijen dit pakket electoraal gaan verzilveren.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 27 april 2012 @ 01:24:28 #27
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_110848061
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 april 2012 01:19 schreef Ringo het volgende:
Het is een politiek huzarenstukje, maar ik vraag me toch af hoe de "winnende" partijen dit pakket electoraal gaan verzilveren.
Mijn stem gaat in ieder geval naar een van de partijen die voor dit verdrag heeft gestemd. Daar het niet naar een christelijke partij gaat, en niet naar de huidige VVD, zal het dus GL of D66 worden.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  vrijdag 27 april 2012 @ 01:31:24 #28
321876 Cherna
Fuck the System
pi_110848171
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 01:14 schreef Tanin het volgende:

[..]

De partijen moeten nu hun verantwoordelijkheid nemen. Die brief van morgen moest naar Brussel. Ik heb diep respect voor het initiatief en de rol die Pechtold op zich heeft genomen, inclusief zeggen "de SGP hebben we niet nodig en hen uitnodigen maakt dingen alleen maar ingewikkeld", en afgunst voor de rol van Samsom, en het gebrek aan initiatief.

Ik begrijp het wel, ze proberen naar links op te schuiven en kiezers te trekken bij de SP, maar ik hol gillend weg zo.
Als het alleen daarom gaat dan is het al helemaal erg. Zelfs Frankrijk gaat die norm nooit halen. Maar Rutten heeft zich in de EU belachelijk gemaakt door hier mee te komen. Dus moet alleen NL zich hier aan houden. Ik heb het wel gehad met Brussel hier en Brussel daar en hun normen. Net als die 33.000 euro norm mbt tot sociaal huren. Jeez de staten in de VS hebben meer soevereiniteit dan de lidstaten in de EU en zijn nog liberaler ook.

Nee als Kroes eerst zegt zonder Griekenland is onmogelijk om een paar maanden later te zeggen dat Griekenland best uit de EU kan hoe geloofwaardig is dat EU gedrocht dan wel niet.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_110848546
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 april 2012 01:19 schreef Ringo het volgende:
Ik hoop dat GL, D66 en CU er van kunnen profiteren, dat hebben ze wel verdiend. Vooral van Sap waardeer ik het zeer dat ze de moeilijke stap heeft durven zetten. Voor wat betref de VVD, hoewel ze op mijn stem kunnen rekenen, zou ik toch ook graag zien dat ze toch meer in gaan zetten op economisch liberalisme en zich daarin niet tegen laten houden door het gesloten akkoord.
pi_110848555
Geen slap gezeik. Plasterk!
pi_110848565
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 01:59 schreef DrDentz het volgende:
Geen slap gezeik. Plasterk!
Daar is het nu een beetje laat voor he. :') Er zijn net leiderschapsverkiezingen geweest bij PvdA.
pi_110848593
Ow ik dacht dat we kandidatennamen moesten roepen.
  vrijdag 27 april 2012 @ 02:29:14 #33
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_110848845
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 01:31 schreef Cherna het volgende:

[..]

Als het alleen daarom gaat dan is het al helemaal erg. Zelfs Frankrijk gaat die norm nooit halen. Maar Rutten heeft zich in de EU belachelijk gemaakt door hier mee te komen. Dus moet alleen NL zich hier aan houden. Ik heb het wel gehad met Brussel hier en Brussel daar en hun normen. Net als die 33.000 euro norm mbt tot sociaal huren. Jeez de staten in de VS hebben meer soevereiniteit dan de lidstaten in de EU en zijn nog liberaler ook.

Nee als Kroes eerst zegt zonder Griekenland is onmogelijk om een paar maanden later te zeggen dat Griekenland best uit de EU kan hoe geloofwaardig is dat EU gedrocht dan wel niet.
Europa is gewoon de weg voorwaarts. En we kunnen niet van de knoflooklanden eisen dat ze zich aan de norm houden en dan zelf geld blijven uitgeven aan hobby's - links of rechts.

En Rutte heeft zich niet belachelijk gemaakt, de Nederlandse regering, inclusief de hele kamer dus.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_110848902
Mijn keus zou altijd plasterk geweest zijn
Anyway krijg nu al de indruk dat samson het slecht doet maar daarvan geef ik VVD de schuld die doet nogal asociaal.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 16:59 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Rutte als Premier, prima. Qua karakter/persoon.
Vind hem niet gemotiveert genoeg.
Als anderen praten volgt hij te veel piano les met maxime.
Je kunt daarvan af lezen van ikke ikke ikke rest kan stikken.
Oftewel die indruk krijg ik dan.

[ Bericht 9% gewijzigd door TonyTonyChoppa op 27-04-2012 02:43:29 ]
  vrijdag 27 april 2012 @ 03:09:54 #35
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_110849140
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 02:29 schreef Tanin het volgende:

. En we kunnen niet van de knoflooklanden eisen dat ze zich aan de norm houden
dus blijven we betalen

quote:
Kredietwaardigheid Spanje omlaag

Kredietbeoordelaar Standard & Poor's heeft de kredietwaardigheid van Spanje met twee stappen verlaagd. De A-status is veranderd in BBB+.

S&P waarschuwt voor een verdere verlaging, omdat de economische vooruitzichten van Spanje slecht zijn. S&P verwacht dat de Spaanse overheid veel geld zal moeten steken in de wankele banksector.

Hoe lager de kredietwaardigheid, hoe meer rente een land moet betalen om geld te lenen op de kapitaalmarkt.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 27 april 2012 @ 03:16:06 #36
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_110849158
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 03:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

dus blijven we betalen

[..]

Niet zo selectief citeren o|O
  vrijdag 27 april 2012 @ 03:20:02 #37
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_110849171
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 03:16 schreef Tanin het volgende:

[..]

Niet zo selectief citeren o|O
quote:
Kans dat Spanje failliet gaat was nooit eerder zo groot als vandaag

Plaatje bij Kans dat Spanje failliet gaat was nooit eerder zo groot als vandaag
Nooit eerder was de kans dat Spanje failliet gaat groter dan vandaag. Dat heeft topeconoom Willem Buiter van Citigroup gezegd in een interview met Bloomberg Radio. Ook Griekenland, Ierland en Portugal hebben mogelijk nieuwe noodleningen nodig.

Lees meer: http://www.nujij.nl/econo(...).lynkx#ixzz1tCQXFQ7K
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_110850812
Je hebt liever dat een politiek leider zich niet bedenkt als er goede argumenten tegen (een snelle verkiezing) worden gegeven?

Je hebt liever een leider als die van de SP die nergens aan meedoet als iets hen niet zint (tot 3% gaan), dan een leider die een dreigend akkoord probeert af te zwakken in de lijn van de ideologie van zijn partij?

Je noemt goede punten met minachting 'draaien' en tettert zo als een dwaas Balkenende na, en wel een paar jaar na dato. Gefeliciteerd.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_110851193
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 april 2012 09:00 schreef trancethrust het volgende:
Je hebt liever dat een politiek leider zich niet bedenkt als er goede argumenten tegen (een snelle verkiezing) worden gegeven?

Je hebt liever een leider als die van de SP die nergens aan meedoet als iets hen niet zint (tot 3% gaan), dan een leider die een dreigend akkoord probeert af te zwakken in de lijn van de ideologie van zijn partij?

Je noemt goede punten met minachting 'draaien' en tettert zo als een dwaas Balkenende na, en wel een paar jaar na dato. Gefeliciteerd.
Nee, de oude PvdA was hier waarschijnlijk mee in zee gegaan.
Probleem is dat de SP ver voorloopt in de peiling.
Wat doe je dan?
Dan stel je een linkse activist aan als lijsttrekker en ga je de SP napraten om zieltjes te winnen.
En dat is een flinke draai kan ik je zeggen.
  † In Memoriam † vrijdag 27 april 2012 @ 09:42:13 #40
230491 Zith
pls tip
pi_110851795
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 01:58 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik hoop dat GL, D66 en CU er van kunnen profiteren, dat hebben ze wel verdiend. Vooral van Sap waardeer ik het zeer dat ze de moeilijke stap heeft durven zetten. Voor wat betref de VVD, hoewel ze op mijn stem kunnen rekenen, zou ik toch ook graag zien dat ze toch meer in gaan zetten op economisch liberalisme en zich daarin niet tegen laten houden door het gesloten akkoord.
Helemaal mee eens ^O^
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  vrijdag 27 april 2012 @ 09:42:14 #41
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_110851796
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 01:24 schreef Tanin het volgende:

[..]

Mijn stem gaat in ieder geval naar een van de partijen die voor dit verdrag heeft gestemd. Daar het niet naar een christelijke partij gaat, en niet naar de huidige VVD, zal het dus GL of D66 worden.
+1!

Heb afgelopen verkiezingen voor Groen Links gestemd en was tot voor kort sterk geneigd om 12 september op D66 te gaan stemmen. Die kans is nu echter behoorlijk afgenomen omdat ik GL wil 'belonen' voor deze gewaagde maar toch ook noodzakelijke beslissing.
  vrijdag 27 april 2012 @ 09:59:21 #42
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_110852328
Ik verwacht dat de PVV zo'n 10 zetels gaat verliezen. Die gaan naar de VVD en SP.
De PvdA onder aanvoering van de blunderende Samsong gaat ook veel zetels verliezen. Deze stemmen gaan naar d66 en GL.

De nieuwe coalitie schat ik op 90 zetels bij de komende verkiezingen.

En onze enthousiaste maar domme Samsong heeft gewoon het nakijken voor de komende 4 jaar. Wat een gemiste kans.
pi_110852527
Het verbaast me wel dat hij zo buitenspel gezet is. Ik zal het wel gemist hebben, maar wat heeft hij dan zo fout gedaan dat hij er niet bij betrokken is?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_110852774
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Het verbaast me wel dat hij zo buitenspel gezet is. Ik zal het wel gemist hebben, maar wat heeft hij dan zo fout gedaan dat hij er niet bij betrokken is?
Een PVV/SP houding.
  vrijdag 27 april 2012 @ 10:18:54 #45
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_110852903
Samsom is weer zo'n snelle jongen die zo snel praat dat hij zich zelf niet kan bijhouden. Heeft zich gisteren aardig in de nesten gewerkt. Staat gewoon langs de lijn en kijkt er naar. Laat zich gijzelen door Roemer, een aardige man die met veel woorden alleen zegt dat hij gewoon niet wil bezuinigen en wel ons geld wil blijven uitgeven dat we niet hebben.

Hoe meer ik er over na denk des te meer ik ervan overtuigd ben dat Samsom een lichtgewicht in de politiek is: een grote bek maar niks voor elkaar kunnen krijgen. Net als Wilders.
pi_110853013
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:14 schreef nikk het volgende:

[..]

Een PVV/SP houding.
Ik heb dat echt gemist dan. Vaag.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  vrijdag 27 april 2012 @ 10:33:55 #47
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_110853392
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
In het debat van afgelopen dinsdag, deden D66, CU en -in mijn ogen- in mindere mate GL een handreiking naar de kamer om voor de 30e tot een oplossing te komen. Met name Pechtold pleitte zeer sterk om na de val van Rutte I vooral geen tijd verloren te laten gaan tot aan de verkiezingen, maar om over partijbelangen heen te stappen en voor die 3% te gaan.

Samson heeft in datzelfde debat in zeer sterke bewoordingen gezegd niets te zien in die 3%. Hij wilde snelle verkiezingen, en hij wilde de pijn verspreiden over een aantal jaren, met voor het komende jaar een tekort van 3,6%. Dat vond hij meer dan genoeg, iets anders was onrechtvaardig.

Met die houding heeft hij de handreikingen van de inmiddels Kunduz coalitie vakkundig afgeslagen, en daarom is hij bij de onderhandelingen die de dag na het debat in kwestie -bijna vanzelfsprekend- op gang kwamen, niet uitgenodigd.

Hij heeft gegokt en verloren.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_110853476
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:33 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

In het debat van afgelopen dinsdag, deden D66, CU en -in mijn ogen- in mindere mate GL een handreiking naar de kamer om voor de 30e tot een oplossing te komen. Met name Pechtold pleitte zeer sterk om na de val van Rutte I vooral geen tijd verloren te laten gaan tot aan de verkiezingen, maar om over partijbelangen heen te stappen en voor die 3% te gaan.

Samson heeft in datzelfde debat in zeer sterke bewoordingen gezegd niets te zien in die 3%. Hij wilde snelle verkiezingen, en hij wilde de pijn verspreiden over een aantal jaren, met voor het komende jaar een tekort van 3,6%. Dat vond hij meer dan genoeg, iets anders was onrechtvaardig.

Met die houding heeft hij de handreikingen van de inmiddels Kunduz coalitie vakkundig afgeslagen, en daarom is bij de onderhandelingen die de dag na het debat in kwestie -bijna vanzelfsprekend- op gang kwamen, niet uitgenodigd.

Ah ok. Ja dan begrijp ik het ook wel ja.
pi_110853498
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:33 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Met die houding heeft hij de handreikingen van de inmiddels Kunduz coalitie vakkundig afgeslagen, en daarom is bij de onderhandelingen die de dag na het debat in kwestie -bijna vanzelfsprekend- op gang kwamen, niet uitgenodigd.

Sterker nog, de enige begrotingsplannen waarover hij bereid was te praten was het crisisplan van de PvdA. Dikke faal. :')
  vrijdag 27 april 2012 @ 10:38:06 #50
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_110853545
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:36 schreef nikk het volgende:

[..]

Sterker nog, de enige begrotingsplannen waarover hij bereid was te praten was het crisisplan van de PvdA. Dikke faal. :')
Hij stond gewoon verkapt zijn verkiezingsprogramma uit de doeken te doen. Daar werd hij letterlijk op aangesproken. Zowel een tactische als strategische blunder die hem nog wel even tot last gaat zijn denk ik.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')