abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110824805
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:25 schreef Breekfast het volgende:

[..]

De enigen die hier credits verdienen zijn Sap, Pechtold en Slob.
Ik ben meer van het wat links liberale hoekje (GL/D66), maar ik heb echt de indruk dat Arie Slob de architect, of in ieder geval initiator is. Echt, ik hoop dat dit electoraal voor alle deelnemende partijen vruchten afwerpt, wie weet is het dan een stap richting probleemoplossende in plaats van populistische probleem-makende politiek.
pi_110824814
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:25 schreef Quarant het volgende:

[..]

De houding van GL ten opzichte van de studenten (invoering sociaal leenstelsel) was voor mij ook de doorslaggevende reden om Christenunie te stemmen, juni 2010. Ik vond GroenLinks daarmee te liberaal.
Mijn 1e keus zou D66 zijn, maar die weten ook niet wat. Ik hou van Pechtold maar als hij niet eens om studenten kan gaan geven dan is het helaas voor mij over. Itt wat de meeste mensen denken, hebben studenten het helemaal niet zo breed en vaak betalen de ouders helemaal niet zo'n grote bijdrage als er wordt gevraagd, de meeste studenten die ik ken werken gewoon en houden heel weinig over. En nee, dat komt niet omdat ze alleen maar bier zuipen, ik ken maar weinig mensen die altijd uitgaan en dat zijn vaak MBO'ers.
pi_110824833
Bovendien hoop ik dat alle CDA-stemmers eens naar de CU gaan.
pi_110824841
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:29 schreef thettes het volgende:

[..]

Ik ben meer van het wat links liberale hoekje (GL/D66), maar ik heb echt de indruk dat Arie Slob de architect, of in ieder geval initiator is. Echt, ik hoop dat dit electoraal voor alle deelnemende partijen vruchten afwerpt, wie weet is het dan een stap richting probleemoplossende in plaats van populistische probleem-makende politiek.
Slob lijkt me ook wel een goede mediator tussen de verschillende partijen.
  donderdag 26 april 2012 @ 18:30:58 #205
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_110824846
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:24 schreef betyar het volgende:

[..]

Omdat Triple A.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_110824853
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:29 schreef thettes het volgende:

[..]

naar mijn idee was d66 de initatiefnemer, maar we weten natuurlijk weinig concreets.
  donderdag 26 april 2012 @ 18:31:55 #207
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_110824884
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:30 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Omdat Triple A.
Onzin.
pi_110824896
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:28 schreef Kirov het volgende:
Ik had stiekem gehoopt dat D'66 nog wat aan de studenten kon doen :(
Wat moeten ze er aan doen? Op een rij zetten en doodschieten?
pi_110824903
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:30 schreef mylamboisblack het volgende:
Bovendien hoop ik dat alle CDA-stemmers eens naar de CU gaan.
Asjeblieft niet zeg. De CDA is veel liberaler. Jammer alleen dat het zo'n hypocriete verschrikkelijk plucheplakkende opportunistische klotepartij is.
pi_110824952
quote:
7s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:32 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Wat moeten ze er aan doen? Op een rij zetten en doodschieten?
:Y

Nee langstudeerboete eraf en de basisbeurs weer terug
Beneath the gold, the bitter steel
pi_110824963
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:32 schreef thettes het volgende:

[..]

Asjeblieft niet zeg. De CDA is veel liberaler. Jammer alleen dat het zo'n hypocriete verschrikkelijk plucheplakkende opportunistische klotepartij is.
Precies om de door jou genoemde redenen denk ik dat voor veel (ex)-CDA'ers de CU een ontzettend goed alternatief is.

En zoals gezegd, zowel de SGP als CU zijn zeer betrouwbare coalitie partners. En eigenlijk zijn er flink wat agendapunten die an sich prima zijn. Enkel jammer dat het zo een ontzettend religieus tintje heeft allemaal.
Profiel opgeheven.
pi_110824974
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:34 schreef Kirov het volgende:

[..]

:Y

Nee langstudeerboete eraf en de basisbeurs weer terug
O, ze moeten iets voor studenten doen.
  donderdag 26 april 2012 @ 18:35:08 #213
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_110824984
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:24 schreef betyar het volgende:

[..]

Hoe langer je wacht, hoe meer er bezuinigd moet worden.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_110825009
quote:
12s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:34 schreef Sloggi het volgende:

[..]

O, ze moeten iets voor studenten doen.
Ach voor of aan wat is het verschil O-)
Beneath the gold, the bitter steel
pi_110825012
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:34 schreef Bierie het volgende:

[..]

Precies om de door jou genoemde redenen denk ik dat voor veel (ex)-CDA'ers de CU een ontzettend goed alternatief is.

En zoals gezegd, zowel de SGP als CU zijn zeer betrouwbare coalitie partners. En eigenlijk zijn er flink wat agendapunten die an sich prima zijn. Enkel jammer dat het zo een ontzettend religieus tintje heeft allemaal.
zolang er voor compensatie van de religieuze punten maar een d66 of gl bij zit als de cu meedoet.
pi_110825130
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:35 schreef Asphias het volgende:

[..]

zolang er voor compensatie van de religieuze punten maar een d66 of gl bij zit als de cu meedoet.
Dan liever GL dan D66. Er zijn een aantal zaken waarmee D66 het voor mij compleet verknald heeft.

Eigenlijk heb ik het nog nooit zo moeilijk gevonden om te stemmen. De enige keus die ik zie is voor mij GL maar dan wel met de strenge begrotingsdiscipline van de VVD. Dus ik hoop stiekem op een coalitie van VVD, CDA, GL en dan aangevuld met SGP of CU. Zou dat genoeg zijn? In ieder geval nimmer nooit niet PvDA, SP of D66.
Profiel opgeheven.
pi_110825255
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:38 schreef Bierie het volgende:

[..]

Dan liever GL dan D66. Er zijn een aantal zaken waarmee D66 het voor mij compleet verknald heeft.

Eigenlijk heb ik het nog nooit zo moeilijk gevonden om te stemmen. De enige keus die ik zie is voor mij GL maar dan wel met de strenge begrotingsdiscipline van de VVD. Dus ik hoop stiekem op een coalitie van VVD, CDA, GL en dan aangevuld met SGP of CU. Zou dat genoeg zijn? In ieder geval nimmer nooit niet PvDA, SP of D66.
Ik vind het heel sympathiek dat jullie allemaal graag ongeveer alle partijen bij elkaar zien, maar er is een reden dat bv D66 en GL nog nooit met een Christenunie, laat staan SGP hebben geregeerd.

Dit akkoord was mogelijk door zowel de crisissituatie als de sterke economische component, maar op sociaal vlak is gewoon geen overeenstemming mogelijk, sluiten ze elkaar uit op principiële punten. Je kunt ook niet tegelijk christen en moslim zijn, zo kun je als regering ook niet tegelijk sociaal progressief en conservatief zijn.

Ik snap de gedachte wel die jullie uiten, maar praktisch is het onmogelijk.
pi_110825326
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:41 schreef thettes het volgende:

[..]

Ik vind het heel sympathiek dat jullie allemaal graag ongeveer alle partijen bij elkaar zien, maar er is een reden dat bv D66 en GL nog nooit met een Christenunie, laat staan SGP hebben geregeerd.

Dit akkoord was mogelijk door zowel de crisissituatie als de sterke economische component, maar op sociaal vlak is gewoon geen overeenstemming mogelijk, sluiten ze elkaar uit op principiële punten. Je kunt ook niet tegelijk christen en moslim zijn, zo kun je als regering ook niet tegelijk sociaal progressief en conservatief zijn.

Een ieder had enkele maanden geleden ook gezegd dat een gedoogcoalitie VVD, CDA en PVV onmogelijk zou zijn. Goed de brug tussen SGP/CU en GL is misschien wel erg ver. Dat wil ik toegeven. Maar voor beide partijen zijn er positieve en negatieve dingen te zeggen...
Profiel opgeheven.
  donderdag 26 april 2012 @ 18:43:34 #219
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_110825333
quote:

[..]

Met die gedachte was Paars ook niet mogelijk geweest natuurlijk.
pi_110825348
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:43 schreef Bierie het volgende:

[..]

Een ieder had enkele maanden geleden ook gezegd dat een gedoogcoalitie VVD, CDA en PVV onmogelijk zou zijn.
Niet op ideologisch vlak (aka partijprogrammas), meer omdat Wilders z'n partij onvergelijkbaar is met elke andere in Nederland. (vrij nieuw, populistisch, opportunistisch)
pi_110825360
quote:

[..]

als de vvd met de pvv kan, of de pvda met de vvd, kan er ook een compromis komen op sociaal vlak. lijkt me nog makkelijker dan op economisch vlak.

natuurlijk zie ik liever alleen progressieve partijen samen in de regering, maar mocht het nodig zijn denk ik dat de cu en d66 of de cu en groenlinks best samen durven te werken, zeker als dat garantie geeft op goed economisch beleid, zonder de pvv of de sp.
  donderdag 26 april 2012 @ 18:44:24 #222
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110825362
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:25 schreef Breekfast het volgende:

[..]

De enigen die hier credits verdienen zijn Sap, Pechtold en Slob.
Nou, JK heeft het maar moeten verkopen. Terecht dat hij ook genoemd wordt.
The End Times are wild
pi_110825400
Moet wel zeggen dat ik helemaal in een scheur lig mbt alle zaken die nu overboord worden gegooid welke allemaal parade paardjes waren van de PVV.

Ik kan met de beste wil van de wereld ook niet begrijpen hoe dit in de ogen van de PVV fractie een tactisch juiste zet kan zijn geweest. Meer invloed dan dat zij nu hadden zullen zij nooit meer krijgen in de toekomst.
Profiel opgeheven.
  donderdag 26 april 2012 @ 18:45:39 #224
104871 remlof
Europees federalist
pi_110825403
Ik ben ook blij dat dit akkoord er is maar vind het erg jammer dat de PvdA zichzelf buitenspel heeft gezet.
Maar misschien kunnen ze nog wat goedmaken in het debat.
Yankee go home!
pi_110825427
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:43 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Met die gedachte was Paars ook niet mogelijk geweest natuurlijk.
Paars was ideologisch al mogelijk sinds de wassenaarakkoorden eind jaren '80. De tegenstelling op economisch vlak tussen die partijen was in de jaren '90 niet onoverbrugbaar meer, door de economische groei.

En het afrekenen met enkele sociale paradepaardjes van het CDA was een bijkomend argument.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')