Niet alleen is GroenLinks het linkerbuitenbeentje van deze gelegenheidscoalitie, maar ook is Sap de zwakste leider van de drie. Slob en Pechtold zitten stevig in het zadel, en hun onderhandelingsresultaten betwisten vereist veel moed, zeker als je in september weer een leuke plaats op de lijst wil hebben. Sap staat eigenlijk al sinds ze is aangetreden onder druk.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:02 schreef Breekfast het volgende:
Maar het begint wel zorgelijk te worden hoe lang Groenlinks al aan het praten is over het bezuinigingspakket.
Eens.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:15 schreef Reya het volgende:
[..]
Niet alleen is GroenLinks het linkerbuitenbeentje van deze gelegenheidscoalitie, maar ook is Sap de zwakste leider van de drie. Slob en Pechtold zitten stevig in het zadel, en hun onderhandelingsresultaten betwisten vereist veel moed, zeker als je in september weer een leuke plaats op de lijst wil hebben. Sap staat eigenlijk al sinds ze is aangetreden onder druk.
Extra geld voor natuur, lagere btw voor zonnepanelen. Allemaal wisselgeld natuurlijk, maar dat soort dingen doen het ook altijd wel goed daar.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:20 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Groenlinks kan wel claimen de bezuinigingen op het PGB en passend onderwijs teruggedraaid te hebben, daar kan je de PvdA mooi mee om de oren slaan.
Het is jammer maar het moet maar, volgend jaar kan dat zonder problemen terug worden gedraaid door een nieuw kabinet.quote:
Eens, en toch is het politiek gezien sociaal, de lasten worden eerlijk verdeeld. Wie veel kan uitgeven, betaalt ook meer Btw.quote:
quote:Op donderdag 26 april 2012 18:22 schreef betyar het volgende:
Ik snap niet waarom er haast is, als er 30 april niks is ingeleverd komt in juni een waarschuwing. Dan krijgt Nederland 6 maanden de tijd om een pakket aan te bieden, lukt dat niet dan moeten "we" 1 miljard stallen bij de eu zonder dat er rente over wordt betaald. Pas na weer 6 maanden KAN de 1 miljard stalling omgezet worden in een boete. Hoezo haast?
De enigen die hier credits verdienen zijn Sap, Pechtold en Slob.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:23 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wat, nu krijgt Jan-Kees de Jager de credits voor dit snelle pakket bij Eenvandaag?
Ja, de korte termijn ......quote:Op donderdag 26 april 2012 18:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Veel meer keus om op korte termijn redelijk veel geld binnen te halen zijn er niet.
Misschien klappen ze wel omdat het voorstel keihard onderuitgeschoffeld wordquote:
De houding van GL ten opzichte van de studenten (invoering sociaal leenstelsel) was voor mij ook de doorslaggevende reden om Christenunie te stemmen, juni 2010. Ik vond GroenLinks daarmee te liberaal.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:20 schreef mylamboisblack het volgende:
ChristenUnie is mijn held, misschien dat ik mijn stem hierop ga uitbrengen, ookal ben ik geen Christen. Ze geven tenminste om studenten itt alle andere partijen.
Op termijn kan je die BTW dan weer verlagen, ergens een jaartje voor de volgende verkiezingen bvquote:Op donderdag 26 april 2012 18:25 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja, de korte termijn ......De oortjes laten hangen naar de 3% van Brussel en daarna zien we wel
Wat iemand gestudeerd heeft blijkt in de politiek niet altijd van evenveel belang.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:17 schreef Quarant het volgende:
[..]
Eens.
Nu moet wel gezegd worden dat Sap economie heeft gestudeerd, en ze dit beter kan verdedigen dan Kunduz.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |