abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110804224
quote:
2s.gif Op donderdag 26 april 2012 08:54 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Fout,

op 4 mei worden alle herdacht, ook van de huidige oorlog.

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationale_Dodenherdenking

er wordt dus zelfs niet specifiek over de bevrijders gesproken, maar over het algemeen.
Onduidelijk stukje. Gaat het om het herdenken van alle Nederlandse slachtoffers of om alle slachtoffers die op Nederlands grondgebied vielen?
pi_110804294
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:18 schreef Prins_Eerlijk het volgende:

[..]

De goede keuze is relatief.

Maakte de piloot die medeverantwoordelijk is voor het bombardement op Dresden de goede keuze?
dat is sowieso een vraag en goed opgemerkt
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_110804314
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:25 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Onduidelijk stukje. Gaat het om het herdenken van alle Nederlandse slachtoffers of om alle slachtoffers die op Nederlands grondgebied vielen?
denk grondgebied, want ze praten ook over de geallieerden.
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik luister NL-Talig
pi_110804422
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:25 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Oorspronkelijk alleen diegenen die onder de Nederlandse vlag stierven.

Nu is dat niet correct meer dus herdenken we voor het gemak gewoon alles en iedereen.
pi_110804439
Ik ben het (totaal) niet met het standpunt van de CIDI eens. Ik ben van mening dat ze de dodenherdenking proberen te gijzelen door hun eigen (joodse) dogma's. Het is tijd dat we alle slachtoffers belichten, dus ook de nazaten van SS-ers en NSB-ers.
  donderdag 26 april 2012 @ 09:35:13 #56
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_110804460
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:34 schreef Chooselife het volgende:
Ik ben het (totaal) niet met het standpunt van de CIDI eens. Ik ben van mening dat ze de dodenherdenking proberen te gijzelen door hun eigen (joodse) dogma's. Het is tijd dat we alle slachtoffers belichten, dus ook de nazaten van SS-ers en NSB-ers.
Eens. Bovendien is het niet alsof het gedicht de keuze van die man goed probeert te praten.
...as always
  donderdag 26 april 2012 @ 09:38:04 #57
262 Re
Kiss & Swallow
pi_110804527
Dus we leven naar de regels van Israël?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Redactie Frontpage donderdag 26 april 2012 @ 09:38:15 #58
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_110804532
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:35 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Eens. Bovendien is het niet alsof het gedicht de keuze van die man goed probeert te praten.
Precies, de Joden lijken gewoon het eeuwige slachtoffer te willen zijn, en dit meisje zegt nu echt niet iets in de trent van "Oom Wiebe leefde om Russen te vermoorden, heerlijke SS man dat hij was. Zijn hakenkruis scheen in de avondzon rood, toen hij een dozijn Joden dood schoot."
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_110804546
quote:

[..]

Maakte de piloot die medeverantwoordelijk is voor het bombardement op Dresden de goede keuze?
de overwinnaars maken de geschiedenis :Y

als we nu nog steeds bezet zouden zijn (oftewel: als Duitsland de oorlog had gewonnen) dan hadden we nu gezegt dat die SSers en NSBers wél de juiste keuze hadden gemaakt....
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_110804563
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:35 schreef Anyanka het volgende:

[..]

zijn keuze wordt nog eens niet hardop gezegd, alleen dat hij een foute keuze maakte.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:38 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Precies, de Joden lijken gewoon het eeuwige slachtoffer te willen zijn, en dit meisje zegt nu echt niet iets in de trent van "Oom Wiebe leefde om Russen te vermoorden, heerlijke SS man dat hij was. Zijn hakenkruis scheen in de avondzon rood, toen hij een dozijn Joden dood schoot."
maar ondertussen gaa nze zelf ook onderscheid maken :')
Ik luister NL-Talig
pi_110804657
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 07:45 schreef DeRakker. het volgende:
Ik ga echt niet de Duitse slachtoffers herdenken :r

[ afbeelding ]

Dit zijn onder andere de helden en niet diegene die aan de kant staan om ze neer te maaien. :N
Het is niet zo makkelijk een enkele schuldige en goede kant aan te wijzen.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_110804700
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:38 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

als we nu nog steeds bezet zouden zijn (oftewel: als Duitsland de oorlog had gewonnen) dan hadden we nu gezegt dat die SSers en NSBers wél de juiste keuze hadden gemaakt....
De Sovjets en de Duitsers waren beide geen haar beter dan elkaar.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_110804835
quote:

[..]

Ja je kunt dat generieke gelul napraten of er eens goed over nadenken.
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
  Redactie Frontpage donderdag 26 april 2012 @ 10:14:41 #64
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_110805348
quote:

[..]

Want de onderdrukker heeft gelijk? Compleet scheve en absurde redenatie. Alsof ze in Tibet vinden dat China gelijk heeft :')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_110806145
quote:
2s.gif Op donderdag 26 april 2012 08:54 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Fout,

op 4 mei worden alle herdacht, ook van de huidige oorlog.

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationale_Dodenherdenking

er wordt dus zelfs niet specifiek over de bevrijders gesproken, maar over het algemeen.
Ik zei IMO he (in my opinion) dus is het sowieso niet 'fout'.
Verder vind ik dat je je inderdaad in sommige gevallen wel kan inleven in mensen die de duitsers hebben geholpen, en moet je bidden dat je zelf in zo'n situatie niet de gemakkelijkste keuze maakt.
Daarom is het verder ook niet aan ons om te oordelen over de mensen die dat gedaan hebben, en al zeker niet over hun kinderen of kleinkinderen.
Maar omdat de keuze om jezelf weg te cijferen en de moeilijke maar juiste weg te bewandelen zo'n ontzettend moeilijke keuze was is het des te belangrijkere deze mensen te eren en te herdenken evenals de onschuldige slachtoffers die gewoon zijn vermoord om hun afkomst.
  donderdag 26 april 2012 @ 10:55:23 #66
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_110806573
Ik vind dit juist een goede zaak. Dit toont juist de menselijkheid in een onmenselijke situatie. Ik snap het CiDi wel, maar ik vind ook dat er vaak een eenzijdige belichting is in de geschiedenis. Heel logisch, maar je vertelt er niet het hele verhaal mee en je gaat voorbij aan een groot drama wat er niet minder om speelt. Dit soort grapjes zijn natuurlijk heel leuk:

quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 07:08 schreef starla het volgende:
Nederlander: op 4 mei herdenken we de gevallen slachtoffers in WO2.
Duitser: ook de Duitse slachtoffers?
Nederlander: nee, dat vieren we een dag later.
Maar je gaat voorbij aan een heleboel mensen die (vaak) geen keus hadden, ook familie, vrienden en een vriendin hadden, ook bezig waren met goed en kwaad kortom ook gewoon mens waren.

Ik heb ooit eens een biertje gedronken met een Hongaar die voor de Luftwaffe vloog, in Nederland (Tilburg) gestationeerd was en hier boven Nederland op Engelse en Amerikaanse vliegtuigen heeft geschoten. Zijn verhaal was aangrijpend en heeft mij geleerd om ook de andere kant van het verhaal te bekijken.

De Russische kant is ook vaak, begrijpelijk (Koude Oorlog) enorm onderbelicht in onze geschiedenisboeken. Een paar bezoekjes aan musea in Moskou hebben op mij ook veel indruk gemaakt.

Ik vind het in ieder geval een goed gedicht!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_110806627
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:34 schreef Chooselife het volgende:
Ik vind van niet.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_110806871
quote:
3s.gif Op donderdag 26 april 2012 10:55 schreef SicSicSics het volgende:

Ik vind het in ieder geval een goed gedicht!
ben ik het niet mee eens.
lees maar:
quote:
Dirk Siebe
Een jongen die een verkeerde keuze heeft gemaakt
ok dit vind ik goed, er wordt erkend dat het een verkeerde keuze was.

quote:
Koos voor een verkeerd leger
Met verkeerde idealen
Vluchtte voor de armoede
Hoopte op een beter leven
de 'verkeerde' keuze wordt goed gepraat met economische motieven, hij hoefde niet te vrezen voor zn leven ofzo.

quote:
Geen weg meer terug
Als een keuze is gemaakt
Dit is al helemaal grote onzin, en makkelijk goedgepraat waarom hij zich nooit heeft bedacht.
je kunt altijd andere keuzes maken.
is er niet ooit een aanslag op het leven van Hitler gepleegd door zijn officieren?
zij hebben ook een andere keuze gemaakt.
  donderdag 26 april 2012 @ 11:19:13 #69
116015 SicSicSics
pi_110807274
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 11:06 schreef DeZoektocht het volgende:
ben ik het niet mee eens.
lees maar:
Ik vind het in die zin een goed gedicht dat het een vaak onderbelichte kant laat zien van iets wat wel degelijk een groot drama is/ was.

quote:
de 'verkeerde' keuze wordt goed gepraat met economische motieven, hij hoefde niet te vrezen voor zn leven ofzo.
Er wordt volgens mij niets goed gepraat. Er wordt alleen een mogelijke reden voor de keuze gegeven. Ook wel een plausibele ook, het was nou niet echt gemakkelijk in die tijd en familie van soldaten werd wel degelijk anders behandeld. Ook na de oorlog en dat was dan in minder positieve zin.
quote:
Dit is al helemaal grote onzin, en makkelijk goedgepraat waarom hij zich nooit heeft bedacht.
je kunt altijd andere keuzes maken.
is er niet ooit een aanslag op het leven van Hitler gepleegd door zijn officieren?
zij hebben ook een andere keuze gemaakt.
Vind je dit niet ook een wat gemakkelijke benadering? Ja er waren officieren die een aanslag pleegde op Hitler, maakt ze dat automatisch goed? Er waren er meer die dit nooit deden, maakt ze dat automatisch fout?
En misschien was Dirk een jaar later wel tot inkeer gekomen, als hij die tijd had gehad. Maar hij is jong gesneuveld aan het Oostfront. Zoals vele Nederlandse jongens die diezelfde, verkeerde, keuze hebben gemaakt.

Schatting is dat er 22.000 Nederlandse jongens hebben gevochten in de Waffen-SS. Waarvan ongeveer 20% is gesneuveld. Lees het verhaal van George Duiker eens, dan is het opeens niet zo zwart wit meer...
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_110807684
quote:
5s.gif Op donderdag 26 april 2012 07:22 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Dus economische redenen gaan boven principiële waarden?
Je moet ergens een gezin van onderhouden
welk principiële waarde is belangrijker niet samenwerken met bezetters of voedsel voor je gezin
  donderdag 26 april 2012 @ 11:31:34 #71
36832 Eldiablo
Life sucks... get a helmet!
pi_110807698
Ik wil er even bij zeggen dat in Nederland het anti-communisme erg groot was. Hierdoor hebben een aantal mensen dienst genomen bij de SS om te vechten tegen het communisme.

(Ik moet er ook bij zeggen dat ik deze acties niet goed keur)
My mind is leaving, my body follows...
  donderdag 26 april 2012 @ 11:38:08 #72
3542 Gia
User under construction
pi_110807930
Waar is of wordt dit gedicht gepubliceerd?
Wordt het voorgedragen bij de dodenherdenking, dan zeg ik: nee, niet doen.
Maar is het een gedicht van een meisje in een krant, dan heb ik daar geen probleem mee. Zij herdenkt haar oom, oudoom, denk ik. Dat is haar goed recht.
  donderdag 26 april 2012 @ 11:41:29 #73
116015 SicSicSics
pi_110808033
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 11:38 schreef Gia het volgende:
Maar is het een gedicht van een meisje in een krant, dan heb ik daar geen probleem mee. Zij herdenkt haar oom, oudoom, denk ik. Dat is haar goed recht.
Waarom niet op 4 mei voorlezen op de dam dan?
Fine, fuck you then!
pi_110808075
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 11:38 schreef Gia het volgende:
We herdenken alle oorlogsdoden.
  donderdag 26 april 2012 @ 11:43:01 #75
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_110808093
quote:

[..]

Bedoel je nou of het bombardement op Dresden moreel verdedigbaar is dan wel of de piloot überhaupt een keuze had?

Voor de man uit het gedicht geldt in elk geval dat hij nergens toe werd gedwongen (er wordt gesproken van een keuze, ook al is die gemotiveerd door armoede) en dat hij op de hoogte was of had kúnnen zijn van de doelstellingen van het regime. Zijn eigen broers en/of zussen kozen immers wel voor het verzet!

Je hoeft overigens niet te proberen mij een absoluut standpunt over de kwestie 'goed en fout in de oorlog' in de schoenen te schuiven dat ik niet heb. Dat het geen eenvoudige zwart/witkwestie is heb ik in mijn eerste post al aangegeven. Wel vind ik van weinig piëteit richting de overlevenden van de Holocaust getuigen –want die zijn er nog- wanneer degenen die zich moedwillig associeerden met het naziregime bij deze gelegenheid ook herdacht zouden worden.
pi_110808198
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 11:43 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Bedoel je nou of het bombardement op Dresden moreel verdedigbaar is dan wel of de piloot überhaupt een keuze had?

Voor de man uit het gedicht geldt in elk geval dat hij nergens toe werd gedwongen (er wordt gesproken van een keuze, ook al is die gemotiveerd door armoede) en dat hij op de hoogte was of had kúnnen zijn van de doelstellingen van het regime. Zijn eigen broers en/of zussen kozen immers wel voor het verzet!

Je hoeft overigens niet te proberen mij een absoluut standpunt over de kwestie 'goed en fout in de oorlog' in de schoenen te schuiven dat ik niet heb. Dat het geen eenvoudige zwart/witkwestie is heb ik in mijn eerste post al aangegeven. Wel vind ik van weinig piëteit richting de overlevenden van de Holocaust getuigen –want die zijn er nog- wanneer degenen die zich moedwillig associeerden met het naziregime bij deze gelegenheid ook herdacht zouden worden.
Want hun dood was minder tragisch?

En de piloot had ook een keuze. Waarom is hij dan een held in plaats van een moordenaar? :)
  Admin donderdag 26 april 2012 @ 11:48:29 #77
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_110808265
CIDI wat zijn jullie weer heerlijk hypocriet en kortzichtig.
Hulde :r
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
  Admin donderdag 26 april 2012 @ 11:50:53 #78
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_110808348
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 10:57 schreef waht het volgende:

[..]

Ik vind van niet.
4 mei gaat al helemaal niet meer enkel en alleen om WO2, laten we ajb 70 jaar ons eens wat menselijker opstellen.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

pi_110808378
quote:
'Auschwitz Comité overweegt boycot dodenherdenking'

Het Nederlands Auschwitz Comité dreigt met een boycot van de dodenherdenking op de Dam als een omstreden gedicht wordt voorgedragen.

Dat heeft het Comité aan NRC Handelsblad laten weten.

Een 15-jarige jongen mag tijdens de dodenherdenking op de Dam op 4 mei een gedicht voordragen over zijn oudoom die zich aansloot bij de SS. Hij schreef het gedicht naar aanleiding van de gedichtenwedstrijd die het Nationaal Comité 4 en 5 mei ieder jaar uitschrijft onder scholieren. Een onafhankelijke jury bepaalde dat de jongen uit Brabant het gedicht mag voordragen.

Het Nederlands Auschwitz Comité wil niet aanwezig zijn bij de dodenherdenking als het gedicht niet wordt teruggetrokken.
Dan blijven jullie lekker weg,
Met de naam alleen kun je niks meer afdwingen.

[ Bericht 1% gewijzigd door yvonne op 26-04-2012 11:52:34 ]
pi_110808423
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 11:50 schreef yvonne het volgende:

[..]

4 mei gaat al helemaal niet meer enkel en alleen om WO2, laten we ajb 70 jaar ons eens wat menselijker opstellen.
Prima, alle slachtoffers van elk conflict moeten herdacht worden. Maar er is nog altijd een scheidingslijn tussen slachtoffer en dader.
  donderdag 26 april 2012 @ 11:53:04 #81
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_110808435
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 11:43 schreef Iblardi het volgende:
Achteraf is het altijd wel erg makkelijk om te zeggen dat een keuze fout was.
Je moet de situatie bezien zoals hij toen was.

Een toepasselijke quoot op het Yad Vashem-monument:
Het is makkelijk nu te oordelen over anderen, die hebben gehandeld onder omstandigheden die wij nooit hebben gekend.

quote:
Wel vind ik van weinig piëteit richting de overlevenden van de Holocaust getuigen –want die zijn er nog- wanneer degenen die zich moedwillig associeerden met het naziregime bij deze gelegenheid ook herdacht zouden worden.
De piëteit van de slachtoffers is niet in gevaar.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 11:48 schreef yvonne het volgende:
Dit!!

quote:
9s.gif Op donderdag 26 april 2012 11:51 schreef Specularium het volgende:
Dan blijven jullie lekker weg, Auschwitz was toch overrated.
Met de naam alleen kun je niks meer afdwingen.
Ehhh???
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_110808487
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 11:52 schreef waht het volgende:

[..]

Prima, alle slachtoffers van elk conflict moeten herdacht worden. Maar er is nog altijd een scheidingslijn tussen slachtoffer en dader.
Ook voor jou de vraag: is de piloot die zijn bommen losliet boven Dresden dader of slachtoffer?
pi_110808503
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 11:52 schreef waht het volgende:

[..]

Heb je de documentaire die eergisteren op Nederland 2 werd uitgezonden gezien? Over Nederlanders bij de Waffen-SS?
  donderdag 26 april 2012 @ 11:55:38 #84
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_110808530
Ronny Naftaniel! :D Lééft die kerel dan nog?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Admin donderdag 26 april 2012 @ 11:56:02 #85
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_110808546
Het is ieder jaar gedonder, recent nog over het gedicht van Campert, zonder enige aanleiding werd Jan, de vader van, beschuldigd van verraad in Neuengamme.
Ik heb het wel een beetje gehad met dit soort achteraf geinterpreteer.

donderdag 26 april 2012 @ 11:56:22 #86
238326 Worteltjestaart
pi_110808558
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2012 11:54 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
Ook voor jou de vraag: is de piloot die zijn bommen losliet boven Dresden dader of slachtoffer?
Doordat hij geen keuze had zijn (vreselijke) daden te begaan, is hij in wezen een slachtoffer geworden.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
  Admin donderdag 26 april 2012 @ 11:56:28 #87
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_110808562
quote:
7s.gif Op donderdag 26 april 2012 11:54 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Heb je de documentaire die eergisteren op Nederland 2 werd uitgezonden gezien? Over Nederlanders bij de Waffen-SS?
Is die alweer uitgezonden?

donderdag 26 april 2012 @ 11:56:53 #88
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_110808572
CIDI, propagandabureau der zionisten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 26 april 2012 @ 11:57:03 #89
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_110808578
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 11:48 schreef yvonne het volgende:
Waarom?
  Admin donderdag 26 april 2012 @ 11:57:44 #90
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_110808596
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 11:55 schreef Ringo het volgende:
Ronny Naftaniel! :D Lééft die kerel dan nog?
Daar maakten we vroeger de kinderen bang mee, ga slapen ander roepen we Ronny!

pi_110808613
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 11:53 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Achteraf is het altijd wel erg makkelijk om te zeggen dat een keuze fout was.
Je moet de situatie bezien zoals hij toen was.

Een toepasselijke quoot op het Yad Vashem-monument:
Het is makkelijk nu te oordelen over anderen, die hebben gehandeld onder omstandigheden die wij nooit hebben gekend.

[..]

De piëteit van de slachtoffers is niet in gevaar.

[..]

Dit!!

[..]

Ehhh???
mooi gezegd.

Ik vind gewoon dat ook het Auschwitz comite niet moeilijk moet doen.
Alle dodden worden herdacht, en waarom zou dit gezicht dan niet mogen ?
Ze willen juist gelijkheid, maar op deze manier blijf je de kloof in stand houden
Ik luister NL-Talig
pi_110808622
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 11:56 schreef yvonne het volgende:

[..]

Is die alweer uitgezonden?
Ja. Mooie documentaire, met daders die slachtoffers zijn en dader die nog steeds daders zijn - en alles wat daar tussenin zin.
pi_110808751
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je daadwerkelijk gaat nadenken tijdens het herdenken. Van het CIDI moet je denken 'oh, die arme joden en joden alleen, die hebben nu wel recht om zelf als SS-ers tekeer te gaan'.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_110808752
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2012 11:54 schreef Prins_Eerlijk het volgende:

[..]

De Amerikaan bedoel je? Geen van beide.
  Admin donderdag 26 april 2012 @ 12:02:53 #95
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_110808776
Zeg, dat Dresden is een onderwerp apart, ga ff in C&H een topic daarover openen?

pi_110808787
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 11:56 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Doordat hij geen keuze had zijn (vreselijke) daden te begaan, is hij in wezen een slachtoffer geworden.
Als je ervoor kunt kiezen in het verzet te gaan kun je er ook voor kiezen te vluchten.

Het is gewoon niet zo zwart wit.
  † In Memoriam † donderdag 26 april 2012 @ 12:03:28 #97
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110808799
troll troll troll

[ Bericht 92% gewijzigd door yvonne op 26-04-2012 12:05:51 ]
  Admin donderdag 26 april 2012 @ 12:03:36 #98
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_110808803
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 12:02 schreef waht het volgende:

[..]

De Amerikaan bedoel je? Geen van beide.
Euh? Harris was Brit

donderdag 26 april 2012 @ 12:04:50 #99
238326 Worteltjestaart
pi_110808849
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2012 12:03 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
Het is gewoon niet zo zwart wit.
En dat is juist het argument om niet moeilijk te doen over dit gedicht.
pi_110808854
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 12:02 schreef yvonne het volgende:
Zeg, dat Dresden is een onderwerp apart, ga ff in C&H een topic daarover openen?
Nee het is ter illustratie en wel degelijk relevant als het gaat om schuld en slachtofferschap.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')