abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110803016
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 08:04 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Dan stel ik je de vraag: acht jij het mogelijk om in een dergelijke situatie je buurman aan te geven?
Ik zeg nu ik niet. en dat zegt nu iedereen.
En ook in die tijd zal je heel lang zeggen nee. Maar wat als je eigen gezin bedreigd gaat worden?

nogmaals, ik keur het absoluut niet goed wat ze toen gedaan hebben. Maar om nu te zeggen dat een kind zijn oom niet mag herdenken op deze manier ?
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  donderdag 26 april 2012 @ 08:07:33 #32
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_110803018
quote:
13s.gif Op donderdag 26 april 2012 07:39 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Zo fout, zo ontzettend fout :N Je snapt het echt niet he. :(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moet je dan voor of na het schrijven van het woord vol op de luit?
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_110803058
quote:
2s.gif Op donderdag 26 april 2012 08:07 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Ik zeg nu ik niet. en dat zegt nu iedereen.
En ook in die tijd zal je heel lang zeggen nee. Maar wat als je eigen gezin bedreigd gaat worden?

nogmaals, ik keur het absoluut niet goed wat ze toen gedaan hebben. Maar om nu te zeggen dat een kind zijn oom niet mag herdenken op deze manier ?
moeten we verraders herdenken op de dag dat we de helden en slachtoffers moeten herdenekn?
Wil ze haar ss oom herdenken doet ze dat zelf maar, dat hoeft het hele land niet te doen
pi_110803069
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 08:07 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Moet je dan voor of na het schrijven van het woord vol op de luit?
De eerste die het ziet :D het mocht even duren.
pi_110803088
quote:
4s.gif Op donderdag 26 april 2012 07:09 schreef gogosweden het volgende:
Maar toch zijn het landsverraders geweest, en daar hebben de nakomelingen misschien geen invloed op, en hen moet je niet de "schuld" gaan geven, maar toch zou ik liever hebben dat het niet gebeurt
Met die instelling hou je alle ellende in stand.

Die CiDi figuren geven geen moer om vrede. Die willen zich alleen maar profileren. Over de rug van een 15 jarig kind :( met meer oprechtheid in zijn kleine teen dan heel dat cidi bij elkaar.

En niet in de laatste plaats over de rug van de joden die wel echt hebben moeten lijden en sterven zodat dit clubje zielig kan gaan lopen doen. Met andermans lijden.

Ze zouden zich dood moeten schamen.
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
pi_110803101
CIDI :') :')
CIDI is een propaganda machine van Israel, heeft ook niets met joden te maken, maar met de israelische staat.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 26 april 2012 @ 08:22:19 #37
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_110803171
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2012 08:12 schreef Prins_Eerlijk het volgende:

[..]

Met die instelling hou je alle ellende in stand.

Die CiDi figuren geven geen moer om vrede. Die willen zich alleen maar profileren. Over de rug van een 15 jarig kind :( met meer oprechtheid in zijn kleine teen dan heel dat cidi bij elkaar.

En niet in de laatste plaats over de rug van de joden die wel echt hebben moeten lijden en sterven zodat dit clubje zielig kan gaan lopen doen. Met andermans lijden.
Maar het is toch wrang voor de overlevenden van de concentratiekampen als degenen die zich vrijwillig(!) aansloten bij de Waffen-SS nu ook officieel worden herdacht? Ik snap dat ook daar in een meer algemene zin sprake kan zijn van een zeker slachtofferschap, maar deze mensen hadden ten minste nog de vrijheid om een -verkeerde- keuze te maken. Dat geldt niet voor de directe slachtoffers van het nazisme.
pi_110803233
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 08:22 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Maar het is toch wrang voor de overlevenden van de concentratiekampen als degenen die zich vrijwillig(!) aansloten bij de Waffen-SS nu ook officieel worden herdacht? Ik snap dat ook daar in een meer algemene zin sprake kan zijn van een zeker slachtofferschap, maar deze mensen hadden ten minste nog de vrijheid om een -verkeerde- keuze te maken. Dat geldt niet voor de directe slachtoffers van het nazisme.
Maar de oorlog is voorbij. Gaan we er iets van leren of houden we de mythe in stand dat je een goede en een slechte partij hebt en dat daarmee de kous af is?

Goed voorbeeld voor de jeugd.
  † In Memoriam † donderdag 26 april 2012 @ 08:35:23 #39
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_110803299
Mijn opa is gestorven in de 2e wereldoorlog :( Hij verdiend het om herdacht te worden! -O-....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Ook al viel hij van de wachttoren!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 26 april 2012 @ 08:36:33 #40
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_110803318
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2012 08:28 schreef Prins_Eerlijk het volgende:

[..]

Maar de oorlog is voorbij. Gaan we er iets van leren of houden we de mythe in stand dat je een goede en een slechte partij hebt en dat daarmee de kous af is?

Goed voorbeeld voor de jeugd.
Alsof je met een insteek van "iedereen is eigenlijk een beetje slachtoffer" veel opschiet. Een mooie uitnodiging om in moeilijke tijden de verantwoordelijkheid van je af te schuiven.
pi_110803386
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 08:36 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Alsof je met een insteek van "iedereen is eigenlijk een beetje slachtoffer" veel opschiet. Een mooie uitnodiging om in moeilijke tijden de verantwoordelijkheid van je af te schuiven.
Onzin. Grootste oorlogscriminelen kregen de mooiste banen na de oorlog.

Je ziet het veel te simpel allemaal. Maar als jij selectief verontwaardigd wil zijn prima. Dan ben je wat mij betreft net zo blind als de meeste mensen en deel van het probleem waar je denkt een standpunt tegen in te nemen.

Wat mij betreft.
pi_110803391
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 08:22 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Was het hele idee achter de herdenking niet dat mensen allemaal gelijkwaardig zijn?

Op deze manier hou je een tweedeling.
pi_110803400
Op 4 mei herdenken we IMO de me mensen die hun leven hebben gegeven voor de vrijheid van NL.
mensen die bij de andere kant zaten horen daar gewoon niet bij.
pi_110803546
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 08:44 schreef DeZoektocht het volgende:
Op 4 mei herdenken we IMO de me mensen die hun leven hebben gegeven voor de vrijheid van NL.
Fout,

op 4 mei worden alle herdacht, ook van de huidige oorlog.

quote:
In Nederland vindt jaarlijks op 4 mei de Nationale Dodenherdenking plaats. Men herdenkt tijdens de Nationale Herdenking allen – burgers en militairen – die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog (men gaat hierbij uit van 10 mei 1940), in oorlogssituaties en bij vredesoperaties.

Een dag later, op 5 mei wordt de bevrijding van de Duitse bezetting (1940-1945) gevierd.

Tot 1961 had de herdenking slechts betrekking op de Nederlandse slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog. Vanaf 1961 worden op 4 mei ook de gevallenen tijdens andere militaire conflicten (zoals de politionele acties in Nederlands-Indië) en vredesoperaties (zoals in Libanon, Bosnië of Afghanistan) herdacht.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationale_Dodenherdenking

er wordt dus zelfs niet specifiek over de bevrijders gesproken, maar over het algemeen.
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik luister NL-Talig
pi_110803596
quote:
Zijn moeder is verscheurd door de oorlog
Wat is dat nou voor uitdrukking?

Een gezin kan spreekwoordelijk verscheurd zijn door een gebeurtenis. Een persoon alleen kan niet verscheurd zijn door een gebeurtenis; of het moet in letterlijke zin opgevat worden.

Verder nogal onzin om hier ophef over te maken imo :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  donderdag 26 april 2012 @ 09:01:07 #46
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_110803684
quote:
9s.gif Op donderdag 26 april 2012 08:43 schreef Specularium het volgende:

[..]

Was het hele idee achter de herdenking niet dat mensen allemaal gelijkwaardig zijn?

Op deze manier hou je een tweedeling.
Mensen zijn van nature gelijkwaardig maar zijn vervolgens óók aansprakelijk voor hun keuzes. Dat laatste dreigt een beetje onder te sneeuwen. Dat je iemands motivatie tot op zekere hoogte kunt volgen doet daar niet aan af. Zoals in het gedicht wordt aangegeven had deze man de verkeerde keuze gemaakt. Andere leden van het gezin gingen het verzet in, dus die keuze was er wel degelijk.
  Redactie Frontpage donderdag 26 april 2012 @ 09:10:47 #47
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_110803890
Het CIDI vindt het ook nooit goed... Dodenherdenking wordt toch juist gehouden voor alle slachtoffers die zijn gevallen tijdens oorlogen? Misschien is het moeilijk te geloven/verteren voor de joden, maar ze zijn niet de enigen die ooit slachtoffer zijn geworden van geweld.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 26 april 2012 @ 09:15:36 #48
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_110803978
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 08:44 schreef DeZoektocht het volgende:
Dit! ^O^

Ik kan best begrijpen dat mensen in de oorlog "verkeerde" keuzes maken en bijvoorbeeld aan het Oostfront gingen vechten in dienst van de SS/Wehrmacht en daar het leven lieten. Echter gaat het mij veel te ver om deze mensen te gedenken :{ :X
pi_110804036
quote:
14s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:01 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Mensen zijn van nature gelijkwaardig maar zijn vervolgens óók aansprakelijk voor hun keuzes. Dat laatste dreigt een beetje onder te sneeuwen. Dat je iemands motivatie tot op zekere hoogte kunt volgen doet daar niet aan af. Zoals in het gedicht wordt aangegeven had deze man de verkeerde keuze gemaakt. Andere leden van het gezin gingen het verzet in, dus die keuze was er wel degelijk.
De goede keuze is relatief.

Maakte de piloot die medeverantwoordelijk is voor het bombardement op Dresden de goede keuze?
pi_110804038
quote:
14s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:01 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ik vind het vreemd dat het CIDI een soort untermensch in stand probeert te houden op deze manier.

Juist zij zouden beter moeten weten.
pi_110804224
quote:
2s.gif Op donderdag 26 april 2012 08:54 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Fout,

op 4 mei worden alle herdacht, ook van de huidige oorlog.

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationale_Dodenherdenking

er wordt dus zelfs niet specifiek over de bevrijders gesproken, maar over het algemeen.
Onduidelijk stukje. Gaat het om het herdenken van alle Nederlandse slachtoffers of om alle slachtoffers die op Nederlands grondgebied vielen?
pi_110804294
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:18 schreef Prins_Eerlijk het volgende:

[..]

Maakte de piloot die medeverantwoordelijk is voor het bombardement op Dresden de goede keuze?
dat is sowieso een vraag en goed opgemerkt
Ik luister NL-Talig
pi_110804314
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:25 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Onduidelijk stukje. Gaat het om het herdenken van alle Nederlandse slachtoffers of om alle slachtoffers die op Nederlands grondgebied vielen?
denk grondgebied, want ze praten ook over de geallieerden.
Ik luister NL-Talig
pi_110804422
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:25 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Oorspronkelijk alleen diegenen die onder de Nederlandse vlag stierven.

Nu is dat niet correct meer dus herdenken we voor het gemak gewoon alles en iedereen.
pi_110804439
Ik ben het (totaal) niet met het standpunt van de CIDI eens. Ik ben van mening dat ze de dodenherdenking proberen te gijzelen door hun eigen (joodse) dogma's. Het is tijd dat we alle slachtoffers belichten, dus ook de nazaten van SS-ers en NSB-ers.
  donderdag 26 april 2012 @ 09:35:13 #56
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_110804460
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:34 schreef Chooselife het volgende:
Ik ben het (totaal) niet met het standpunt van de CIDI eens. Ik ben van mening dat ze de dodenherdenking proberen te gijzelen door hun eigen (joodse) dogma's. Het is tijd dat we alle slachtoffers belichten, dus ook de nazaten van SS-ers en NSB-ers.
Eens. Bovendien is het niet alsof het gedicht de keuze van die man goed probeert te praten.
...as always
  donderdag 26 april 2012 @ 09:38:04 #57
262 Re
Kiss & Swallow
pi_110804527
Dus we leven naar de regels van Israël?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Redactie Frontpage donderdag 26 april 2012 @ 09:38:15 #58
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_110804532
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:35 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Eens. Bovendien is het niet alsof het gedicht de keuze van die man goed probeert te praten.
Precies, de Joden lijken gewoon het eeuwige slachtoffer te willen zijn, en dit meisje zegt nu echt niet iets in de trent van "Oom Wiebe leefde om Russen te vermoorden, heerlijke SS man dat hij was. Zijn hakenkruis scheen in de avondzon rood, toen hij een dozijn Joden dood schoot."
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_110804546
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:18 schreef Prins_Eerlijk het volgende:

[..]

de overwinnaars maken de geschiedenis :Y

als we nu nog steeds bezet zouden zijn (oftewel: als Duitsland de oorlog had gewonnen) dan hadden we nu gezegt dat die SSers en NSBers wél de juiste keuze hadden gemaakt....
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_110804563
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:35 schreef Anyanka het volgende:

[..]

zijn keuze wordt nog eens niet hardop gezegd, alleen dat hij een foute keuze maakte.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:38 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Precies, de Joden lijken gewoon het eeuwige slachtoffer te willen zijn, en dit meisje zegt nu echt niet iets in de trent van "Oom Wiebe leefde om Russen te vermoorden, heerlijke SS man dat hij was. Zijn hakenkruis scheen in de avondzon rood, toen hij een dozijn Joden dood schoot."
maar ondertussen gaa nze zelf ook onderscheid maken :')
Ik luister NL-Talig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')