abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110774866

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Salaristabel:

De Emolumententabel

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering

Overige linkjes:
Over PostNL
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen
JochemP, Jochem, werkzaam in Haarlem
ErwinRommel, Erwin, werkzaam bij het autobedrijf Area Centrum
Mirgeam, werkzaam in VBG Amersfoort

De OP is hier te vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjeen op 26-04-2012 12:59:16 ]
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_110774978
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 16:42 schreef Aardappel2610 het volgende:
Klopt sowieso geen hol van... Ik heb 40 uur staan en werk pas sinds half 2011 bij PostNL. Gemiddeld 15 uur per week.
En waarom zou dat niet kloppen? Met een contract van 15 uur per week krijg je (als postbezorger) dus 60 uur verlofbudget per jaar. Het is dus best mogelijk dat je nu op 40 uur staat.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_110775845
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

En waarom zou dat niet kloppen? Met een contract van 15 uur per week krijg je (als postbezorger) dus 60 uur verlofbudget per jaar. Het is dus best mogelijk dat je nu op 40 uur staat.
Ja en zoals ik vandaag hoorde, doen ze in delen de verlofuren op je lijst zetten, ipv in 1x...teminste dat doen ze bij ons :)
  woensdag 25 april 2012 @ 17:46:04 #4
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_110775910
ff een parktische vraag, mag je als medewerker PostNL, en dan bedoel ik fulltime wettelijk gezien er neventaken op nahouden? Ik meende dat dat niet mocht.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_110775985
Ik meen me vaag te herinneren dat je er wel neventaken op na mag houden, maar niet bij een ander postbedrijf.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 april 2012 @ 17:48:08 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110775989
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:46 schreef ErwinRommel het volgende:
ff een parktische vraag, mag je als medewerker PostNL, en dan bedoel ik fulltime wettelijk gezien er neventaken op nahouden? Ik meende dat dat niet mocht.
voor zover ik weet wel, mits ze niet botsen met het werk dat je uitvoert.

Dus je mag bijvoorbeeld niet brieven of pakketten bezorgen voor een concurrerend bedrijf.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 25 april 2012 @ 17:49:19 #7
110987 ErwinRommel
pi_110776036
Ohh, dan zit ik veilig met mijn bedrijfje, wij versturen nl. onze pakketten ook via PostNL (contract).
pi_110776060
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ja, maar ik stond op 13 uur. Dat is wel heel erg weinig. Zeker aangezien ik 10 uur/5 dagen per week werk.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 april 2012 @ 17:50:30 #9
Maffe Fries
pi_110776086
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:49 schreef ErwinRommel het volgende:
Ohh, dan zit ik veilig met mijn bedrijfje, wij versturen nl. onze pakketten ook via PostNL (contract).
sterker nog PostNL zal je extra werkzaamheden in dit geval zelfs toejuichen
pi_110776118
Maar goed de TC had mn vakantiedagen al goedgekeurd in januari dus ik neem aan dat dat gewoon blijft staan allemaal.
  woensdag 25 april 2012 @ 17:51:44 #11
110987 ErwinRommel
pi_110776128
quote:
14s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

sterker nog PostNL zal je extra werkzaamheden in dit geval zelfs toejuichen
Dat heb ik nog niet gehoord van ze, maar ik ben tot op heden wel dik tevreden over de bezorging, op 1 enkele levering na dan. Maar dat was een systeemfout.
pi_110776165
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 16:38 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ja daar ga ik zeker over klagen. Maar ik werk 5 dagen per week, 10 uur per week, en ik zou maar 12 uren verlof hebben voor t hele jaar? Dat lijkt me een beetje weinig, bovendien had ik voor 4 weken totaal verlof gevraagd bij mn TC aan het begin van het jaar en dat was goedgekeurd inclusief data. Dus ik snap er niets van dat ik nu nog maar 5 minuten zou hebben.

Ik ga morgen maar bellen.
Bij het goedkeuren van je verlofaanvraag wordt niet gekeken naar je verlofuren :)
Dat je maar 3 uur hebt gekregen klopt inderdaad niet, ik heb er 133 gekregen voor 10 maanden, ongeveer 160 per jaar dus

wel een andere CAO

Die emolumententabel mag weer uit de OP trouwens, staan geen precieze betaaldata op
Ik knutsel wel even een goeie in elkaar
pi_110776198
quote:
6s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:52 schreef Mirgeam het volgende:

[..]

Bij het goedkeuren van je verlofaanvraag wordt niet gekeken naar je verlofuren :)
Dat je maar 3 uur hebt gekregen klopt inderdaad niet, ik heb er 133 gekregen voor 10 maanden, ongeveer 160 per jaar dus

wel een andere CAO

Die emolumententabel mag weer uit de OP trouwens, staan geen precieze betaaldata op
Ik knutsel wel even een goeie in elkaar
Dus waar moet ik nu van uit gaan dan? Onbetaald verlof ofzo? Ik kan mijn verlof echt niet annuleren, ik heb zoveel vrij omdat ik een opleiding volg, dat weten ze.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 april 2012 @ 17:56:08 #14
Maffe Fries
pi_110776266
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:53 schreef Selestha het volgende:

[..]

Dus waar moet ik nu van uit gaan dan? Onbetaald verlof ofzo? Ik kan mijn verlof echt niet annuleren, ik heb zoveel vrij omdat ik een opleiding volg, dat weten ze.
je mag uitgaan van die 10 uren die stonden.

In de loop van het jaar zouden daar in totaal 40 uren vanwege je contract bij moeten komen plus nog de uren die je extra opbouwt.

Je verlof dat je opneemt wordt hier weer van afgetrokken
pi_110776298
quote:
14s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je mag uitgaan van die 10 uren die stonden.

In de loop van het jaar zouden daar in totaal 40 uren vanwege je contract bij moeten komen plus nog de uren die je extra opbouwt.

Je verlof dat je opneemt wordt hier weer van afgetrokken
Ah ok ja ik zag wel staan dat er voor PBZ'ers maandelijks verlof bij geteld wordt. Daar zal het dan wel van af gaan inderdaad ;)

Bedankt voor de verduidelijking :)
pi_110776396
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:51 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat heb ik nog niet gehoord van ze, maar ik ben tot op heden wel dik tevreden over de bezorging, op 1 enkele levering na dan. Maar dat was een systeemfout.
Wat voor bedrijf heb je eigenlijk....wat verkoop je? Ben eigenlijk best wel nieuwschierig
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 april 2012 @ 18:08:14 #17
Maffe Fries
pi_110776676
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:57 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ah ok ja ik zag wel staan dat er voor PBZ'ers maandelijks verlof bij geteld wordt. Daar zal het dan wel van af gaan inderdaad ;)

Bedankt voor de verduidelijking :)
Ik moet er wel even bij vermelden dat officieel de uren die er bijgeteld worden en die er afgetrokken worden apart van elkaar zichtbaar zouden moeten zijn. Voor de duidelijkheid
  woensdag 25 april 2012 @ 18:17:59 #18
110987 ErwinRommel
pi_110777057
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:00 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Wat voor bedrijf heb je eigenlijk....wat verkoop je? Ben eigenlijk best wel nieuwschierig
Wij, mijn vriendin en ik, hebben een webshop in Britse levensmiddelen. Ik mag niet spammen, maar zet het wel in een spoiler-tag. Dat mag weer wel :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_110777082
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:17 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Wij, mijn vriendin en ik, hebben een webshop in Britse levensmiddelen. Ik mag niet spammen, maar zet het wel in een spoiler-tag. Dat mag weer wel :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oooh is die van jou? Leuk! :D Ik ben lid van de FB pagina haha :D
  woensdag 25 april 2012 @ 18:22:22 #20
110987 ErwinRommel
pi_110777206
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:18 schreef Selestha het volgende:

[..]

Oooh is die van jou? Leuk! :D Ik ben lid van de FB pagina haha :D
Ohh :D
Leuk :)
Tja helaas had jij dan niet onze loting gewonnen ;)
  woensdag 25 april 2012 @ 18:24:00 #21
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_110777267
Je krijgt inderdaad per maand een deel er bij. In het geval van 10 uur per week heb je recht op 40 uur.
Dit delen ze door 12. Dus je krijgt 3 uur en 20 minuten per maand er bij. Plus dan alle uren die je extra werkt.
(Waarschijnlijk werkte je op 17/3 ongeveer 4 maanden voor de postnl)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_110777297
pi_110777440
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:24 schreef V__L_N het volgende:
Je krijgt inderdaad per maand een deel er bij. In het geval van 10 uur per week heb je recht op 40 uur.
Dit delen ze door 12. Dus je krijgt 3 uur en 20 minuten per maand er bij. Plus dan alle uren die je extra werkt.
(Waarschijnlijk werkte je op 17/3 ongeveer 4 maanden voor de postnl)
Klopt helemaal! :D Ben begonnen op 16/12/11 ;)

Ik had ook inderdaad 40 uur gerekend voor mijn vrije dagen, wat zich vertaald in 4 weken vrij omdat ik 10 uur per week werk :)

Nu is het me helemaal duidelijk, bedankt :) Ik ben slecht in rekenen/grafieken/tabellen lezen ;)
  woensdag 25 april 2012 @ 18:37:51 #24
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_110777741
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:29 schreef Selestha het volgende:

[..]

Klopt helemaal! :D Ben begonnen op 16/12/11 ;)

Ik had ook inderdaad 40 uur gerekend voor mijn vrije dagen, wat zich vertaald in 4 weken vrij omdat ik 10 uur per week werk :)

Nu is het me helemaal duidelijk, bedankt :) Ik ben slecht in rekenen/grafieken/tabellen lezen ;)
Waar ik wel even op zou letten is over ze het dan kwa overuren wel goed doen. Er staan hier 13 uur en 20 minuten. Dat zou dan ongeveer 10 minuten aan vakantie over overuren zijn. Dat is niet veel voor postnl begrippen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_110777786
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:37 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Waar ik wel even op zou letten is over ze het dan kwa overuren wel goed doen. Er staan hier 13 uur en 20 minuten. Dat zou dan ongeveer 10 minuten aan vakantie over overuren zijn. Dat zou betekenen dat je 30 minuten overwerk hebt staan nu. Dat is niet veel voor postnl begrippen.
Ik heb dan ook nog nooit mijn overuren betaalt gekregen ;)
  woensdag 25 april 2012 @ 18:40:21 #26
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_110777839
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:38 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ik heb dan ook nog nooit mijn overuren betaalt gekregen ;)
Nooit gemaakt of nooit gewerkt?
Loesje
pi_110777900
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:40 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Nooit gemaakt of nooit gewerkt?
Ik heb ze heel vaak gemaakt in het begin, maar dat heb ik nooit uitbetaalt gekregen, onder het mom van ''er staat zoveel uur voor je wijk en dat is redelijk etc'' als je het niet haalt loop je in je eigen tijd. Is zo met alle collega's die ik hier gesproken heb. En ik heb geen zin om er achteraan te gaan, wil niet als ''lastig'' gezien worden, want ik heb deze baan als tegenprestatie voor een uitkering. Dus er wordt gerekend alsof ik alleen maar 10 uur per week loop.
pi_110777951
En inmiddels loop ik het eigenlijk altijd binnen de tijden :)
  woensdag 25 april 2012 @ 18:44:07 #29
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_110777972
Dat is mooi een naaistreek... En daarom verbaast het me niks.
Loesje
pi_110777995
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:44 schreef V__L_N het volgende:
Dat is mooi een naaistreek... En daarom verbaast het me niks.
Ik ben niet de enige hoor, het is hier meer regel dan uitzondering. Aangezien we er een vergadering over hebben gehad, waarin ons werd ingepeperd dat de tijden redelijk zijn enzo.. Was met kerst echt niet zo, zeker niet voor een beginner.
  woensdag 25 april 2012 @ 18:47:59 #31
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_110778077
Denk dat ik veel mazzel heb. Op dal dagen staat mijn wijk te ruim. Dan kan ik ongeveer 15 minuten inlopen per keer. Op donderdag staat er echter ongeveer een half uur te weinig voor. Dus aan het einde van de week klopt het weer.

Overigens is de wijktijd al 1.35 uur meer dan mijn contract is. Dus daardoor krijg ik steeds meer dan ik verwacht.
Loesje
pi_110778409
Handig die uitleg. Ik snapte er ook niet zoveel van. :)
pi_110779881
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:57 schreef Herfstblad het volgende:
Handig die uitleg. Ik snapte er ook niet zoveel van. :)
Ik krijg binnenkort als het goed is een uitleg daarover via de mail :) dan zal ik hem hier ook opzetten
pi_110801624
Tcoh nog even een post van mij hier, ik heb een jaar of vijf geleden in deeltijd bij TNT toen nog mogen werken, na het stoppen aldaar is er door TNT naast het laatste salaris als fout ik meen een euro of vijfduizend gestort op mijn bankrek.

Heb toen nog overwogen dat te melden, heb dat niet gedaan en heb nooit meer iets van ze vernomen.
Moraal van het verhaal: nooit melden! :)
pi_110802517
quote:
7s.gif Op donderdag 26 april 2012 01:55 schreef WammesWaggel het volgende:
Tcoh nog even een post van mij hier, ik heb een jaar of vijf geleden in deeltijd bij TNT toen nog mogen werken, na het stoppen aldaar is er door TNT naast het laatste salaris als fout ik meen een euro of vijfduizend gestort op mijn bankrek.

Heb toen nog overwogen dat te melden, heb dat niet gedaan en heb nooit meer iets van ze vernomen.
Moraal van het verhaal: nooit melden! :)
Gouden handdruk? ;)
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_110802582
Beste woei, hier!
Moed aan het verzamelen voor vandaag.
Veel post en de sealbags.
pi_110802821
Lekker Wammeswaggel!!

Na maandenlang scannen en apart bezorgen van de bol.compakjes mogen ze nu weer gewoon mee per wijk...en je mag ze nu zelfs bij de buren afgeven!!
Was ook weer allemaal nutteloos dus.
pi_110802850
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 07:47 schreef Troeta het volgende:
Lekker Wammeswaggel!!

Na maandenlang scannen en apart bezorgen van de bol.compakjes mogen ze nu weer gewoon mee per wijk...en je mag ze nu zelfs bij de buren afgeven!!
Was ook weer allemaal nutteloos dus.
Huh? Ik heb nooit geweten dat die dingen apart bezorgd werden, ik kreeg ze gewoon mee en er werd bij mijn opleiding gezegd dat ik ze als nodig bij de buren af kon geven. Vaag.
pi_110802900
Werd misschien niet overal gedaan, maar hier werden vaak pakjes gepikt, dus zijn ze een paar maanden apart bezorgd met een strenge controle er op.

Hoe lang werk je er al? want pakjes bij de buren afgeven mocht echt absoluut niet een paar jaar lang.
Pas sinds deze maand mag het weer.
pi_110803053
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 07:56 schreef Troeta het volgende:
Werd misschien niet overal gedaan, maar hier werden vaak pakjes gepikt, dus zijn ze een paar maanden apart bezorgd met een strenge controle er op.

Hoe lang werk je er al? want pakjes bij de buren afgeven mocht echt absoluut niet een paar jaar lang.
Ik werk er al 5 maanden. Heb het nooit geweten, ben opgeleid om ze af te geven aan de buren en ben er nooit op aangesproken..

Er werd tegen mij gezegd dat ik niet leverbare pakjes pas in de bak/oranje bus mocht gooien als ik het eerst bij 2 buren geprobeerd had..
pi_110803186
In ieder geval vorig jaar stond zelfs gewoon in het handboek voor postbezorgers dat je buspakjes, bij niet thuis, éérst bij de directe buren moest proberen te bezorgen.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_110803201
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 08:23 schreef pussywillow het volgende:
In ieder geval vorig jaar stond zelfs gewoon in het handboek voor postbezorgers dat je buspakjes, bij niet thuis, éérst bij de directe buren moest proberen te bezorgen.
Ja ik heb dat ook ergens gelezen, weet alleen niet meer waar. Zou daarin kunnen zijn.
pi_110803580
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 07:56 schreef Troeta het volgende:

Dat is dan lokaal beleid. Want in principe is pakjes afgeven bij de buren gewoon toegestaan, zolang het geen aangetekenden zijn. We hebben er zelfs speciale kennisgevingen voor!
pi_110806229
Heb dankzij de duidelijke communicatie binnen het bedrijf mijn persoonlijke record van achter één stuk werken verbroken. Heb al paar keer gehad dat ik bijna 12 uur achter elkaar heb gewerkt, heb ik gister voor het eerst 13 uur gewerkt! (maakt mij persoonlijk niet uit:p ben nog student en heb dankzij de colleges die zijn afgelopen maar 1 dag les in de week, dus al de extra uren zijn welkom). Nu maar hopen dat de ARBO niet moeilijk gaat doen net zoals een paar jaar geleden.
Waren afgelopen dinsdag onwerkelijk veel wijken blijven staan (ook door vaste bezorgers die de wijken al weken/maanden lopen, normaal komt dit alleen op de zaterdag voor dat er zoveel wijken zijn blijven staan.

Moet wel zeggen dat ik soort van gebroken ben nu (= moeite met ogen open houden tijdens mijn college nu:P). Straks weer paar wijkjes wegbrengen en dan maar even rustig avondje denk ik.
pi_110807393
Het wordt hoog tijd dat de postbezorgers eens gaan staken... Ik blijf me verbazen over de misstanden en misbruik die er plaatsvinden binnen het bedrijf.
pi_110812058
Pffff, wat was er veel vandaag zeg! Van 7.15 tot 12.00 zitten voorbereiden!
Even een vraag voor de pbz'ers: Als je 2 heel dunne bundels heb van 1 straat, bijv. 1 bundel even en 1 bundel oneven, is het dan prettiger voor de pbz'er om deze 2 bundels als 1 bundel in de tas te hebben? Ik vraag me altijd af of ik die dunne bundels van 1 straat niet beter kan samenbundelen. Dus, wat heb je liever, 2 heel dunne bundeltjes of 1 wat dikkere bundel?
"Everybody lies..."
House M.D.
  donderdag 26 april 2012 @ 13:38:58 #47
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_110812324
quote:
10s.gif Op donderdag 26 april 2012 13:33 schreef KatrienDuck het volgende:
Even een vraag voor de pbz'ers: Als je 2 heel dunne bundels heb van 1 straat, bijv. 1 bundel even en 1 bundel oneven, is het dan prettiger voor de pbz'er om deze 2 bundels als 1 bundel in de tas te hebben? Ik vraag me altijd af of ik die dunne bundels van 1 straat niet beter kan samenbundelen. Dus, wat heb je liever, 2 heel dunne bundeltjes of 1 wat dikkere bundel?
altijd op donderdag ;)
was om kwart voor 1 klaar
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 april 2012 @ 13:41:41 #48
Maffe Fries
pi_110812450
quote:
Zelf geef ik dan de voorkeur aan een wat dikkere bundel. Je kunt eventueel de stukjes scheiden met een elastiek en dan met een derde elastiek aan elkaar binden.
pi_110812489
quote:
Ik heb dan liever twee bundels, kan ik zelf beslissen of ik ze beiden meeneem. (Hangt ook van wel of geen HAH af)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_110813216
Wow, vandaag echt veel.. een wijk die normaal een tasje heeft had vandaag 12! tassen :') Elke straat moest een eigen tas krijgen omdat die bundels zo enorm groot waren, anders lag een deel van de straat weer in een tas die gelijk door naar het depot zou gaan. Degene die ik hielp met voorbereiden moest die ook gelijk gaan bezorgen, in de regen...
pi_110814046
Er liep hier zowaar heel veel personeel op de zaal rond, waardoor ondanks de flinke hoeveelheid post de meesten wel op de normale tijd klaar waren.

Of losse of dikkere bundels fijner zijn hangt van de dag af: op dinsdag de HAH al zo dik dat het ondraaglijk wordt om ook de post nog te gaan bundelen. Zelfs dan zijn ze soms al dik zat. Op donderdag hangt het van de straat en de drukte af, maar de overige dagen in principe gewoon op bezorgvolgorde (mits bekend, als ik de wijk niet ken dan maar liever wat kleinere bundels, het is nog irritanter als de bezorger op straat steeds het ene deel uit bundel 1 moet halen en het andere deel uit bundel 2).
pi_110818462
Had ik nou goed begrepen dat we weer een tegoedbon krijgen voor de HAH van vandaag? Wel een beetje typisch als het inderdaad een V&D-bon is...
  donderdag 26 april 2012 @ 16:10:00 #53
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_110818991
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 15:59 schreef Aardappel2610 het volgende:
Had ik nou goed begrepen dat we weer een tegoedbon krijgen voor de HAH van vandaag? Wel een beetje typisch als het inderdaad een V&D-bon is...
Heb je niet een brief in je mapje gekregen dinsdag? Ik iig wel, stond alleen maar in een cadeaubon.
Excuse me... have you seen my sanity...I think I lost it.
pi_110819234
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 16:10 schreef Shreever het volgende:

[..]

Heb je niet een brief in je mapje gekregen dinsdag? Ik iig wel, stond alleen maar in een cadeaubon.
Ik weet van niets...
pi_110819912
Thanks voor de antwoorden over al of niet samen te voegen bundels. Ik moet dat toch maar niet al te enthousiast gaan doen begrijp ik wel. Kan dus ook heel onhandig uitpakken.
"Everybody lies..."
House M.D.
  donderdag 26 april 2012 @ 16:54:27 #56
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_110820874
Ik was helemaal verbaast... Geen HaH vandaag? Is dat regio gebonden?

Ik had vandaag wel 4 tassen post. Das veel. Geen veronicagidsen want die had ik dinsdag al gehad.

Wat betreft die bundels. Alleen samenbundelen als je ook weet hoe de wijk loopt. Ik heb hier 2 rondjes in 1 straat. Hoe vaak ik die bundels niet samen gegooid krijg. Dat is niks lekker, moet je ze later alsnog terug gooien in je kar, of er een heel stuk mee lopen.
Overigens wil ik op dinsdag en zaterdag niks van bundels samen hebben. En op donderdag ook niet als ik overheidsverspreiding of Hah heb. Gewoon per straat deel afbundelen. Ik wil geen hernia door onnodig te sjouwen.
Loesje
pi_110821063
Wat een dag zeg, extra Huis-Aan-Huis, rukwinden, mijn fiets viel om en was zo zwaar dat ik hulp nodig had om hem weer overeind te krijgen, en op de helft kwam ik er achter dat ik mijn sleutels kwijt was, terwijl ik 3x zo lang als normaal moest lopen in de stromende regen.. Lekker zo'n dag ;) :P

Nu lekker met pizza op de bank :D
pi_110821283
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 15:59 schreef Aardappel2610 het volgende:
Het is inderdaad van de V&D, zo'n pasje met daarop 10 euro saldo.
pi_110821449
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 17:05 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Het is inderdaad van de V&D, zo'n pasje met daarop 10 euro saldo.
Best leuk!

Bonbons O+
pi_110821534
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 16:59 schreef Selestha het volgende:
Wat een dag zeg, extra Huis-Aan-Huis, rukwinden, mijn fiets viel om en was zo zwaar dat ik hulp nodig had om hem weer overeind te krijgen, en op de helft kwam ik er achter dat ik mijn sleutels kwijt was, terwijl ik 3x zo lang als normaal moest lopen in de stromende regen.. Lekker zo'n dag ;) :P

Nu lekker met pizza op de bank :D
Nou zeg dat! Aan het begin natgeregend en aan het einde 2 keer. :( En de combinatie wind, post en regen is dus niet zo'n beste. En ik heb wel 5 keer vn alles laten vallen. Ik leek wel een beginneling.
5 zakken post, 2 zakken HAH hier, dus totaal 7.
  donderdag 26 april 2012 @ 17:12:25 #61
189430 Anonymousz
pi_110821575
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 13:58 schreef Nezhi het volgende:
Wow, vandaag echt veel.. een wijk die normaal een tasje heeft had vandaag 12! tassen :') Elke straat moest een eigen tas krijgen omdat die bundels zo enorm groot waren, anders lag een deel van de straat weer in een tas die gelijk door naar het depot zou gaan. Degene die ik hielp met voorbereiden moest die ook gelijk gaan bezorgen, in de regen...
hoelaat was je klaar?
pi_110821864
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2012 17:11 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Nou zeg dat! Aan het begin natgeregend en aan het einde 2 keer. :( En de combinatie wind, post en regen is dus niet zo'n beste. En ik heb wel 5 keer vn alles laten vallen. Ik leek wel een beginneling.
5 zakken post, 2 zakken HAH hier, dus totaal 7.
Ben niet de enige dus ;)

Wel leuk dat we er een tegoedbon voor krijgen, dan maakt veel goed :)
pi_110821943
quote:
10s.gif Op donderdag 26 april 2012 17:12 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

hoelaat was je klaar?
12:00. Alles moet om 12:10 echt klaar zijn.
  donderdag 26 april 2012 @ 17:24:28 #64
189430 Anonymousz
pi_110822085
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 17:21 schreef Nezhi het volgende:

[..]

12:00. Alles moet om 12:10 echt klaar zijn.
toch wel snel gedaan 3 1/2 uur :)
ik deed er 4 uur erover
pi_110822135
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 17:19 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ben niet de enige dus ;)

Wel leuk dat we er een tegoedbon voor krijgen, dan maakt veel goed :)
Haha nee.

Vorige keer met die gesealde reclame liep het een stuk sneller weg. Denk dat het gewoon mijn dag niet was of zo. :')
pi_110822172
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2012 17:25 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Haha nee.

Vorige keer met die gesealde reclame liep het een stuk sneller weg. Denk dat het gewoon mijn dag niet was of zo. :')
Had ik ook de vorige keer! Liep toen gewoon zoals normale hah. Maar ik had nu echt heel veel post.
pi_110822248
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 17:26 schreef Selestha het volgende:

[..]

Had ik ook de vorige keer! Liep toen gewoon zoals normale hah. Maar ik had nu echt heel veel post.
Ik heb altijd veel post op donderdag. Veel tijdschriften en dit keer ook dikke boeken erbij van een creditcardmaatschappij (volgens mij). Post was niet meer dan normaal, maar wel zwaarder door dikke boeken. Sommige zakken kon ik amper tillen. :o
  donderdag 26 april 2012 @ 17:51:05 #68
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_110823195
Weet iemand waarom wij dus geen HaH hadden? Was het geen landelijke actie, maar regionaal?
Loesje
pi_110823660
Ik ben echt dus zeikesnat geregend :(
En dan mensen daarna vragen....heb jij ook in de erge regenbui gelopen...ja ik ben nat tot aan mijn sokken (mijn steunzolen vinden het erger)
Maar goed ik blijf het gewoon positief bekijken....hah was goed te doen
Nu lekker pyama-avondje houden
pi_110824108
quote:
10s.gif Op donderdag 26 april 2012 17:24 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

ik deed er 4 uur erover
Nah ik begin altijd om 8:00.
pi_110825757
quote:
En dat blijkt keer op keer weer uit praktijktesten. Ik geloof dat dit nog één van de betere uitkomsten is :') .

Overigens was toen ik een jaar of 10 geleden in dienst trad 96,1% op tijd volgens mij een ontzettend slechte score, nu zijn ze er trots op :{
  donderdag 26 april 2012 @ 19:03:15 #73
110987 ErwinRommel
pi_110826174
Alles moest om 10:30 klaarstaan, stond geen ene flikker klaar. Steunpunten bevoorraden was er dus voor mij niet bij. Dus maar vast deel autobestelling gedaan. Doorgegeven aan mijn baas, en die gaat vestiging erop aanspreken dat dit beter moet en ze anders maar met hem bellen om een andere chauffeur in te "huren". Wat een tering zooi zeg, om 12:15 kon ik alsnog steunpunten rijden..
Mijn TC is hier niet blij mee, en de rekening komt te liggen bij de ander.
pi_110830007
Werd vandaag helemaal gek van de verkeerde post in de bundels.... Heb voor het eerst ook nix hersteld maar volgens instructie in de oranje bus gedaan (normaal herstel ik alles, maar in beide bundels voor het samenvoegen zaten zoveel fouten). Voorbereider was daarnaast ook zo slim om om-en-om alles in de tassen te doen ipv op te stapelen terwijl er HAH was.
pi_110830146
Ik ook natgeregend , en weer helemaal opgedroogd!

@katrien: nee bundeltjes samenvoegen vind ik ook niet handig : je zoekt naar een bundeltje wat je al in je hand hebt.
Aan de andere kant zou ik heel graag willen dat enorm grote en zware bundels [zoals met bv 12 bijenkorfboeken] wel in twee delen aangeleverd werden , evt met voor de duidelijkheid een elastiekje om die twee samen.
Het allerergste vind ik dikke bundels die zo dik zijn dat er nog maar een elastiekje omheen kan.
moet je al die losse hah ergens neerleggen om met twee handen die ***bundel tevoorschijn te trekken.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_110830646
Leve didoza (maar niet heus). Gisteren was er geen drol, vandaag brak m'n fiets zowat doormidden! Voor mijn twee wijken (een grote en een kleintje) had ik totaal 15 tassen! En het weer werkte ook niet echt mee (flinke tegenwind zowel op de heen- als de terugweg, en flinke hoosbuien). Totaal 6 uur bezig geweest (met lopen dus). Ben nu toch wel een beetje moe. :Z
pi_110834942
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 20:15 schreef eigendeegcookie het volgende:
Ik ook natgeregend , en weer helemaal opgedroogd!

@katrien: nee bundeltjes samenvoegen vind ik ook niet handig : je zoekt naar een bundeltje wat je al in je hand hebt.
Aan de andere kant zou ik heel graag willen dat enorm grote en zware bundels [zoals met bv 12 bijenkorfboeken] wel in twee delen aangeleverd werden , evt met voor de duidelijkheid een elastiekje om die twee samen.
Het allerergste vind ik dikke bundels die zo dik zijn dat er nog maar een elastiekje omheen kan.
moet je al die losse hah ergens neerleggen om met twee handen die ***bundel tevoorschijn te trekken.
Nee, te dikke bundels maken doe ik niet, want dan heb ik aan het einde van de morgen pijn in m'n rsi-polsen van het bundelen. Dus, die splits ik altijd wel. Moest er vanmorgen ook een flink aantal splitsen vanwege dikke boeken, libelles en margrieten die erbij zaten.
Maar samenvoegen ga ik maar niet meer doen op eigen houtje, want dat is dus niet altijd een voordeel voor de bezorger.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_110839281
Hier was het mega met 2Hah,maar wel gesealde(persoonlijk vind ik dit top)
een der collega s had 10 tassen tegen normaal 3 :)
de man werd gek.
Het leek wel of er een storing was(wo)daarom zoveel :)
pi_110847077
Ach hier hetzelfde verhaal.... (Ja ik denk ik post ook maar weer eens wat, na een langere tijd..:) ) Normaal wo+vr voor 2 wijkjes amper 3 a 4 tassen post, vandaag dus totaal 11, én nog eens 4 met HAH. Indeed wel prettig dat die geseald zijn maar ook weer indeed érg veel post, en nogal dikke bundels nouja voor amper 10 huizen alleen al... Op zich wel prima maar ja door al die dikke tijdschriften etc. Plus nog voor zowat elk huuradres een brief van de woningstichting ivm de jaarlijkse huurverhoging die vóór 1 mei in de bus moet liggen. Doe het lopend dus ben eigelijk allang blij dat er op mn postboy minstens 3 tassen inkunnen (Vaak nog wel een 4e, en evt een 5e erbovenop), maar door dat al dat HAH ook meemoest ben je gelijk weer een hoop ruimte kwijt... :/ Dit ben ik eigenlijk helemaal niet meer gewend aangezien ik dus alleen op wo/do/vr loop dus ja wat er dinsdags en/of zaterdags gebeurt.... Mag eigelijk niet eens klagen gok ik zomaar :X 't Leek wel zowat KNJ-periode, alleen dán maak ik zulke dagen wel eens mee, nooit eerder zoiets meegemaakt midden in het jaar, terwijl ik toch al sinds januari 2008 bezig ben... Was om 17:21 pas klaar, tegenover gisteren maar liefst 3 uurtjes eerder :/
Pomtiedomtiedom...
pi_110849970
quote:
10s.gif Op donderdag 26 april 2012 17:24 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

ik deed er 4 uur erover
Dat hangt toch af van de hoeveelheid werk die je gedaan hebt, tijden zeggen niks.
pi_110852276
Wat is wijsheid? Mijn contract loopt tot eind juni en het is mijn eerste contract. Ik wil echter opzeggen per eind augustus. Zouden ze dit accepteren of mij er per eind juni uitgooien, aangezien ze dan misschien een ander gevonden hebben?
pi_110852646
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 09:57 schreef Aardappel2610 het volgende:
Wat is wijsheid? Mijn contract loopt tot eind juni en het is mijn eerste contract. Ik wil echter opzeggen per eind augustus. Zouden ze dit accepteren of mij er per eind juni uitgooien, aangezien ze dan misschien een ander gevonden hebben?
Je kan, als je een tweede contract krijgt, gewoon eind juli ontslag indienen voor eind augustus. Zo loyaal hoef je niet richting het bedrijf te zijn dat je je druk maakt om een eventuele opvolger.
pi_110853591
quote:
Lijkt me ook sterk dat ze je in de vakantieperiode gaan ontslaan. Ze komen dan altijd mensen te kort :)
pi_110854953
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:10 schreef Blobje het volgende:

[..]

Je kan, als je een tweede contract krijgt, gewoon eind juli ontslag indienen voor eind augustus. Zo loyaal hoef je niet richting het bedrijf te zijn dat je je druk maakt om een eventuele opvolger.
Helaas komt van mijn kant teveel loyaliteit. Ergens heb je een punt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:39 schreef Drassss het volgende:

[..]

Lijkt me ook sterk dat ze je in de vakantieperiode gaan ontslaan. Ze komen dan altijd mensen te kort :)
Dat was mijn gedachte ook eigenlijk.
pi_110857502
14 juli gaat hier het systeem met 3 bundels in hoorde ik net. Iedereen moet voor die tijd verplicht een bagagerek + stuurtas ophalen. Leuk en aardig, maar die past niet op mijn fiets.
  vrijdag 27 april 2012 @ 12:52:28 #86
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_110858374
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 00:37 schreef JMT het volgende:Doe het lopend dus ben eigelijk allang blij dat er op mn postboy minstens 3 tassen inkunnen (Vaak nog wel een 4e, en evt een 5e erbovenop), maar door dat al dat HAH ook meemoest ben je gelijk weer een hoop ruimte kwijt... :/
6 lukt ook wel zonder problemen. En met beetje leuk stapelen kan 7 ook prima. 8 heb ik ook wel is gered. Dan zijn ze niet zo vol.
3 in je tassen. 2 herverdelen over die 3 tassen en dan 2 aan het stuur.

Ik weiger pertinent om bij te laden/ terug te gaan naar het depo.
Loesje
pi_110860551
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 12:25 schreef Blobje het volgende:
14 juli gaat hier het systeem met 3 bundels in hoorde ik net. Iedereen moet voor die tijd verplicht een bagagerek + stuurtas ophalen. Leuk en aardig, maar die past niet op mijn fiets.
Ik heb nog niets gehoord, dus dat kan leuk worden met ineens een verrassing :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_110861343
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 12:52 schreef V__L_N het volgende:

[..]

6 lukt ook wel zonder problemen. En met beetje leuk stapelen kan 7 ook prima. 8 heb ik ook wel is gered. Dan zijn ze niet zo vol.

Als jij je gezondheid niet belangrijk vindt. Er zijn genoeg hard gevallen met alle gevolgen van dien.
pi_110861453
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 14:18 schreef TokenW het volgende:

[..]

Als jij je gezondheid niet belangrijk vindt. Er zijn genoeg hard gevallen met alle gevolgen van dien.
Ach, als je het gewend bent zal dat wel meevallen. Ik laad al jaren 5 tassen per keer op m'n fiets en ben nog nooit onderuit gegaan. Maar ik ken ook collega's die met 2 tassen al wiebelend over straat gaan :')
pi_110861585
Lijkt me allemaal niet relax voor je fiets ;)
pi_110861767
Zou een bakfiets niet wat zijn? ;)
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_110861806
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 april 2012 14:29 schreef KatrienDuck het volgende:
Het is dat die krengen zo lomp zijn maar anders :P
pi_110862363
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 14:21 schreef Melleyn het volgende:

[..]

Ach, als je het gewend bent zal dat wel meevallen. Ik laad al jaren 5 tassen per keer op m'n fiets en ben nog nooit onderuit gegaan. Maar ik ken ook collega's die met 2 tassen al wiebelend over straat gaan :')
Mijn fiets kan echt max het gewicht van 4 tassen aan, gelukkig heb ik alleen met kerst meer tassen. Met 4 tassen wiebelt hij wel, maar ik heb ervaring dus dat gaat net goed. Heb geen postboy, dus ik pak mijn tassen vaak opnieuw in om niet terug te hoeven rijden.

Trouwens vandaag al de V&D bon bij de post! :)
pi_110862589
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 april 2012 14:29 schreef KatrienDuck het volgende:
Ik zou wel een soort boedelbak achter mijn fiets willen
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  vrijdag 27 april 2012 @ 14:52:50 #95
110987 ErwinRommel
pi_110862599
Mijn wagentje (Kangoo) zakte gisteren zowat door ivm de vele tassen post en HAH.
Dat was echt voorzichtig rijden, en de vering hield het niet meer, kedeng kedeng steeds :')
pi_110866088
Hier zal de bon volgende week wel komen. :) of bedoel je bij de post als in brievenbuspost, Selestha? Of ik word weer overgeslagen zoals vorige keer. :')

En ik laad maximaal 3 tassen + 2 shoppers (als er HAH is).

[ Bericht 16% gewijzigd door Herfstblad op 27-04-2012 16:26:21 ]
pi_110866145
Ik heb ook de V&D-bon gehad. Nu nog gaan bedenken wat ik er mee ga halen. Ik kom eigenlijk nooit bij de V&D.
pi_110866186
Ik weet niet of ze geldig zijn in La Place (dat restaurantje van de V&D), anders zou je daar een lunch oid kunnen halen?
pi_110866280
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 16:22 schreef Nezhi het volgende:
Ik weet niet of ze geldig zijn in La Place (dat restaurantje van de V&D), anders zou je daar een lunch oid kunnen halen?
Is daar wel geldig, maar ik denk niet dat ga lunchen bij La Place. :P Heb al amper geld dankzij mijn schampere baantje en dito salaris bij PostNL. :P Ik moet even iets nuttigs bedenken... Een paar sokken ofzo.
pi_110866458
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 16:25 schreef Aardappel2610 het volgende:

[..]

Is daar wel geldig, maar ik denk niet dat ga lunchen bij La Place. :P Heb al amper geld dankzij mijn schampere baantje en dito salaris bij PostNL. :P Ik moet even iets nuttigs bedenken... Een paar sokken ofzo.
Ik heb ook amper geld, ga het inderdaad niet bij La place uitgeven. Maar bijvoorbeeld boeken kan je ook kopen bij V&D, of iets fijns als luxe badspul ofzo.. Een cadeautje voor jezelf is ook wel eens leuk als je weinig geld hebt ;)
pi_110866504
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2012 16:20 schreef Herfstblad het volgende:
Hier zal de bon volgende week wel komen. :) of bedoel je bij de post als in brievenbuspost, Selestha? Of ik word weer overgeslagen zoals vorige keer. :')

En ik laad maximaal 3 tassen + 2 shoppers (als er HAH is).
Ik kreeg het inderdaad gewoon in mijn eigen brievenbus. De vorige bon ook trouwens ;)
pi_110866604
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 16:29 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ik heb ook amper geld, ga het inderdaad niet bij La place uitgeven. Maar bijvoorbeeld boeken kan je ook kopen bij V&D, of iets fijns als luxe badspul ofzo.. Een cadeautje voor jezelf is ook wel eens leuk als je weinig geld hebt ;)
Wat wij meestal met tegoedbonnen doen is het gewoon op een grote hoop gooien en er huishoudelijke uitgaven mee doen. Vervolgens verreken ik de waarde van de bon en zet ik dat geld op mijn rekening. :P Alleen bij een V&D-bon is dat wat lastiger.
pi_110866685
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 16:32 schreef Aardappel2610 het volgende:

[..]

Wat wij meestal met tegoedbonnen doen is het gewoon op een grote hoop gooien en er huishoudelijke uitgaven mee doen. Vervolgens verreken ik de waarde van de bon en zet ik dat geld op mijn rekening. :P Alleen bij een V&D-bon is dat wat lastiger.
Ah ja ok dat is anders dan als je het met meer personen deelt, maar ik ben alleen ;) Dus voor mij biedt zoiets eens ruimte voor een leuk dingetje voor mezelf :)

Met meer personen zou ik trouwens niet bij la place gaan eten voor een tientje, want daar heb je nauwelijks 2 broodjes en een drankje voor.
pi_110866743
Hahaha. Nee. Ik heb zelf bij La Place gewerkt en kan zelf de broodjes maken. Dan besef je pas wat een afzetterij dat is. Een broodje kost mij zo'n 50 cent om te maken, terwijl ze daar voor 3 euro verkocht werden.
pi_110866753
Hier geen bon in de bus helaas. Wacht danmaar de sms van de tc af. Als die komt tenminste. Vorige keer kreeg ik geen sms en hoorde ik het van een collega :')
  vrijdag 27 april 2012 @ 16:43:17 #106
110987 ErwinRommel
pi_110867065
En wij chauffeurs krijgen niks :')
  vrijdag 27 april 2012 @ 16:43:36 #107
110987 ErwinRommel
pi_110867083
Hoort bij ons werk zegt men :D
pi_110867454
Met zakken slepen?
  vrijdag 27 april 2012 @ 16:52:14 #109
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_110867490
Ik had het niet moeten hebben over de bundeldikte, vandaag prompt een megabundel. :') (Het is een heel mooi rondje, maar als je het niet vast kan houden, schiet het niet op. :'))
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 27 april 2012 @ 16:56:31 #110
110987 ErwinRommel
pi_110867718
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 16:51 schreef Aardappel2610 het volgende:
Met zakken slepen?
Met zakken slepen? Wil jij niet weten hoezwaar dat wel niet is. En daarna nog de eigen autobestelling doen :')
En dan daarna nog een haalrit indien er iemand uitvalt.
pi_110867758
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 16:56 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Met zakken slepen? Wil jij niet weten hoezwaar dat wel niet is. En daarna nog de eigen autobestelling doen :')
En dan daarna nog een haalrit.
Ik weet hoe zwaar dat is. Op sommige dagen mag ik 9 zakken met Post/HAH wegwerken. Dat hakt er al aardig in. Zulke dagen eindigen dan ook vaak met rugpijn... :')
  vrijdag 27 april 2012 @ 16:58:38 #112
110987 ErwinRommel
pi_110867810
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 16:57 schreef Aardappel2610 het volgende:

[..]

Ik weet hoe zwaar dat is. Op sommige dagen mag ik 10 zaken met Post/HAH wegwerken. Dat hakt er al aardig in.
met tien zakken heb je dan al mazzel. Op piekdagen werk ik goed 40 zakken weg, handmatig getild, tot 30 meter lopen achter in de schuur/garage. Succes ;)
pi_110867841
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 16:58 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

met tien zakken heb je dan al mazzel. Op piekdagen werk ik goed 40 zakken weg, handmatig getild, tot 30 meter lopen achter in de schuur/garage. Succes ;)
Pas maar op je rug... Ik ben dan ook postbezorger, dus ik hoef het alleen maar in mijn fiets te zetten.

Wat een prachtig werk is het toch ook!
  vrijdag 27 april 2012 @ 17:00:28 #114
110987 ErwinRommel
pi_110867883
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 16:59 schreef Aardappel2610 het volgende:

[..]

Pas maar op je rug... Ik ben dan ook postbezorger, dus ik hoef het alleen maar in mijn fiets te zetten.
Ik luister goed naar mijn lichaam hoor ;)
Maar komt ook nog bij dat met mijn autobestelling ik 450+ keer moet uitstappen, dat ga je echt voelen aan het einde van de week.
  vrijdag 27 april 2012 @ 17:01:25 #115
110987 ErwinRommel
pi_110867923
Ik klaag niet over mijn werk, ik hou er wel van, beetje goed fysiek werk doen, de vrijheid van de autobestelling, en toch nog steeds vriendelijke mensen :)
pi_110867966
Ach het werk op zich is oké. Alleen zo jammer dat het overdreven zwaar is op sommige dagen en dat je mede daardoor maar weinig uren kan maken. :P
  vrijdag 27 april 2012 @ 17:03:43 #117
110987 ErwinRommel
pi_110868015
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 17:02 schreef Aardappel2610 het volgende:
Ach het werk op zich is oké. Alleen zo jammer dat het overdreven zwaar is op sommige dagen en dat je mede daardoor maar weinig uren kan maken. :P
De uren daar kom ik wel aan. Maar die DiDoZa, dat moet toch anders kunnen, want het is echt hollen of stilstaan.
pi_110868062
Vooral op daldagen heb ik soms het gevoel dat ik mijn tijd aan het verspillen ben. Dan staat er bijvoorbeeld één tasje voor een wijk. Terwijl het normaal minstens 2 zijn.
  vrijdag 27 april 2012 @ 17:09:26 #119
110987 ErwinRommel
pi_110868214
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 17:05 schreef Aardappel2610 het volgende:
Vooral op daldagen heb ik soms het gevoel dat ik mijn tijd aan het verspillen ben. Dan staat er bijvoorbeeld één tasje voor een wijk. Terwijl het normaal minstens 2 zijn.
Klopt, de hoge heren hebben hier héél goed over nagedacht. Schijnt een "filosofie" achter te zitten. Welke "filosofie" dat dan weer is hebben ze denk ik onder het genot van een paar borrels bedacht.
Gelukkig trek ik mijn eigen plan, en doe mijn ding (met plezier hoor ;) )
geef er zelf invulling aan, en mijn uren worden toch wel betaald, ook al ben ik eerder klaar. Dat gaat straks wel anders worden als we GPS in de auto krijgen :')
pi_110868944
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 17:05 schreef Aardappel2610 het volgende:
ik was ook echt tijd aan t verspillen vandaag; sommige bundels bestaan op n daldag uit slechts 2 brieven, dus doe ik pakweg 7 bundeltjes in mn schoudertas , tot waar de volgende straat begint.
vandaag met 2 brieven door de straat gerend , en terug voor de oneven nummers , zit er nog n piepklein bundeltje voor diezelfde adressen waar ik al geweest was tussen , dus weer terug dan. ik vroeg me af of het mn eigenschuld was , dat ik misschien niet gemerkt heb dat er een paar brieven tussenuit gleden; het valt natuurlijk ook niet mee om van 5 brieven een stevige bundel te maken...
pi_110869531
quote:
Siert je wel, Aardappel2610, die gedachtengang.
Maar ik zou me over een evt opvolger niet te druk maken...maar weet je toevallig iemand, dan kun je dat uiteraard aankaarten bij je tc en een evt bonus opstrijken (als diegene na 3 maanden nog in dienst is).
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 april 2012 @ 17:57:13 #122
Maffe Fries
pi_110869958
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 14:52 schreef ErwinRommel het volgende:
Mijn wagentje (Kangoo) zakte gisteren zowat door ivm de vele tassen post en HAH.
Dat was echt voorzichtig rijden, en de vering hield het niet meer, kedeng kedeng steeds :')
rustig in de bochten en gassen op de rechte stukken :P
pi_110870823
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 12:25 schreef Blobje het volgende:
van dit gebeuren komen ze nog wel terug,zeker als er massaal over de tijd gegaan wordt(kost geld),
want je bent nu even langer per adres bezig.
en je loopt erbij of je geen 100% bent :)
pi_110870930
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 16:36 schreef Aardappel2610 het volgende:
Hahaha. Nee. Ik heb zelf bij La Place gewerkt en kan zelf de broodjes maken. Dan besef je pas wat een afzetterij dat is. Een broodje kost mij zo'n 50 cent om te maken, terwijl ze daar voor 3 euro verkocht werden.
ja dat zijn helaas de realistische vraagprijzen in de horeca(koffie doet inkoop 12 cent)dat gaat voor
20keer meer weg soms.
pi_110871002
Hoe was de gemiddelde landelijke situatie?
Zelf was ik uitverkorene,met weer een mega zware hoeveelheid vandaag(wel minder dan do)
pi_110871037
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 18:27 schreef ophaling10 het volgende:
Hoe was de gemiddelde landelijke situatie?
Zelf was ik uitverkorene,met weer een mega zware hoeveelheid vandaag(wel minder dan do)
Gewoon een daldag, één zak maar.
pi_110871140
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 18:28 schreef Selestha het volgende:

[..]

Gewoon een daldag, één zak maar.
ik had even wat meer en ook die bolellende etc.
visa had zo n gids die is bijna 70% soms op de adressen (452 adressen(keer2) is dat al een hoop.
pi_110871442
Hier had ik 3 zakken waarvan 1 met pakketjes.
pi_110871553
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 18:31 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ik had even wat meer en ook die bolellende etc.
visa had zo n gids die is bijna 70% soms op de adressen (452 adressen(keer2) is dat al een hoop.
Vorige week had ik de hele week meer dan normaal, heeft hier in ieder geval met de reorganisatie te maken.
pi_110871601
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 18:23 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

van dit gebeuren komen ze nog wel terug,zeker als er massaal over de tijd gegaan wordt(kost geld),
want je bent nu even langer per adres bezig.
en je loopt erbij of je geen 100% bent :)
14 juli...rare datum, in de zomervakantie.
pi_110877685
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 14:30 schreef Drassss het volgende:

[..]

Het is dat die krengen zo lomp zijn maar anders :P
Nee een croozer of hoe het mag heten...karretje voor achter de fiets waar ze normaal de kinderen inzetten....
  vrijdag 27 april 2012 @ 21:17:00 #132
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_110878108
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 21:07 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Nee een croozer of hoe het mag heten...karretje voor achter de fiets waar ze normaal de kinderen inzetten....
Maar met zo'n ding kan je niet lekker fietsen lijkt me.. Zeker niet bochten maken, smalle paadjes, achteruit rijden etc :P Dat schiet gewoon niet op en kost je afschuwelijk veel tijd.
pi_110880087
Nou zo'n vooroprek is pas kut fietsen : je hebt ineens n enorm grote draaicircel , ik heb dr nog geen twee weken mee gereden, en nog steeds heb ik mn zelfvertrouwen niet terug als ik wil keren op n fietspad.
En met postbezorgen hang ik altijd 2 of 3 tassen aan mn stuur , kruislings over de stuurpen , dan slingert t niet meer. Dat kan dus niet meer met zo'n kutrek. Stilstaan met t voorwiel recht naar voren: onmogelijk.
  zaterdag 28 april 2012 @ 05:37:07 #134
24341 JMT
Hrmz...
pi_110890704
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 12:52 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Mja, sja, soms is het helaas niet eens mogelijk, dus dat is echt improviseren... ook mbt je route... 't Is gewoon bah...
Pomtiedomtiedom...
pi_110892626
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2012 17:44 schreef PBZ64 het volgende:

[..]

Siert je wel, Aardappel2610, die gedachtengang.
Maar ik zou me over een evt opvolger niet te druk maken...maar weet je toevallig iemand, dan kun je dat uiteraard aankaarten bij je tc en een evt bonus opstrijken (als diegene na 3 maanden nog in dienst is).
die bonus is niet meer althans dat werd mij verteld,ik wist er wel 10 namelijk een tijd terug.
pi_110893901
Sluiting VBG hier ook uitgesteld. Mooi, weer een paar maanden werk :)
pi_110894049
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 21:57 schreef eigendeegcookie het volgende:
Nou zo'n vooroprek is pas kut fietsen : je hebt ineens n enorm grote draaicircel , ik heb dr nog geen twee weken mee gereden, en nog steeds heb ik mn zelfvertrouwen niet terug als ik wil keren op n fietspad.
En met postbezorgen hang ik altijd 2 of 3 tassen aan mn stuur , kruislings over de stuurpen , dan slingert t niet meer. Dat kan dus niet meer met zo'n kutrek. Stilstaan met t voorwiel recht naar voren: onmogelijk.
Hangt volgens mij echt van het soort fiets af en je fysieke bouw. Ik heb een rek (met bak) voorop zitten en heb er eigenlijk alleen maar profijt van. Met een beetje proppen kan ik vier tassen kwijt en nog een paar losse dingen. Dan kom ik amper voorruit, maar het is niet onhandiger dan je zou verwachten. Ik rijd echter op een stevige en grote herenfiets van Gazelle. Die ik met mijn benen tegen kan houden dankzij mijn bouw en de stang. Ik denk dat vooral op een damesfiets zo'n rekje best onhandig kan zijn. Ik adviseer alle dames dan ook om een herenfiets te gebruiken. Die kunnen veel meer hebben door hun constructie en zijn makkelijker tegen te houden.
pi_110894565
jahoor, een herenfiets adviseren, als er iets gevaarlijks is en dan vooral met een zware lading achterop is het dat wel.
pi_110895529
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 10:31 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

die bonus is niet meer althans dat werd mij verteld,ik wist er wel 10 namelijk een tijd terug.
Onze TC vermeldde dit op onze PBZ site.
Is de nieuwe collega na 3 maanden nog in dienst, ontvangt de aanbrenger een bonus van ¤ 100,-
pi_110895702
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 11:48 schreef EdNoolk het volgende:
Hopelijk bij ons ook.... na sluiting (november 2012) gaat het bezorgen uit 3 bundels bij ons in.
Zal mooi zijn, als de sluiting na de winter plaatsvindt.
  zaterdag 28 april 2012 @ 14:09:23 #141
189430 Anonymousz
pi_110897360
quote:
september gaan ze verhuizen en augustus moet ik daar weg
hopelijk wordt het ook uitgesteld
pi_110899143
quote:
Hier ook, maar waarschijnlijk maar een maand open en het is nog niet bekend hoe of wat :')
pi_110899443
Vandaag de nieuwe PostNL jas in ontvangst mogen nemen. Blijf het ontwerp wel wennen vinden. Draagcomfort kan wel iets beter, maar verder redelijke jas (kan niet vergelijken met de TNT-jas, nooit gehad).

Pittig dagje vandaag met toch best wel wat post en onhandige HAH. Lang geleden dat ik met m'n uitvoering een half uur uitloop had.
pi_110899499
Ik vraag me af of je snel wordt aangenomen als post bezorger bij Post NL? En hoe verloopt de sollicitatie procedure? Ervaringen zijn ook welkom..
ss
pi_110899509
Hier gaan ze in oktober dicht, maar ik ben in september al weg :)
pi_110899679
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 15:26 schreef Universiteit het volgende:
Ik vraag me af of je snel wordt aangenomen als post bezorger bij Post NL? En hoe verloopt de sollicitatie procedure? Ervaringen zijn ook welkom..
Ligt eraan, hoe hoog de nood is.
Sollicitatiegesprek stelt niets voor...kun je fietsen, heb je minimaal 1 goed werkend oog, dan ben je aangenomen.
pi_110899739
Dankjewel voor je reactie, ik woon in Amsterdam en vroeg me af waar ik een gesprek zou kunnnen afnemen.. Want in mijn buurt zie ik niet een zekere Post Nl hoofdkantoor?
ss
pi_110899810
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 15:36 schreef Universiteit het volgende:
Dankjewel voor je reactie, ik woon in Amsterdam en vroeg me af waar ik een gesprek zou kunnnen afnemen.. Want in mijn buurt zie ik niet een zekere Post Nl hoofdkantoor?
Mijn gesprek vond plaats op de vestiging.
In Amsterdam zijn toch meerdere vestigingen?
Als je opgeroepen wordt voor een gesprek, word je wel verteld, waar je moet zijn!
pi_110900155
Ik heb nooit een sollicitatiegesprek gehad, maar dat kwam omdat ik als uitzendkracht binnen kwam.
pi_110900264
En laat me raden: je hoefde ook niet naar het uitzendbureau voor een gesprek, maar werd opgebeld/gemaild met de mededeling wanneer je waar moest zijn? Dan is me duidelijk hoe sommige collega's ooit kunnen zijn aangenomen :+
pi_110900472
@PBZ64,
tnx voor de info, weet je misschien ook hoe je de post krijgt als je eenmaal aangenomen bent?
ss
  † In Memoriam † zaterdag 28 april 2012 @ 16:09:12 #152
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_110900503
Ze bellen me niet meer, hommo's
PostNL :') :') x100
:')
  zaterdag 28 april 2012 @ 16:26:04 #153
189430 Anonymousz
pi_110901032
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 15:36 schreef Universiteit het volgende:
ik woon ook in amsterdam :)
mag ik vragen welke buurt je woont?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 april 2012 @ 16:34:45 #154
Maffe Fries
pi_110901245
was een behoorlijk druk dagje. Ben om 12.00 maar weggegaan omdat ik nog een wijk moest lopen, maar toen zaten op de vestiging nog lang niet alle wijken er in. Dat was vorige week op dat tijdstip wel anders
pi_110901480
Lekker dagje hier. :) Al had ik wel veel tassen. 5 maar liefst :o. uiteindelijk heb ik er 3 + een beetje van kunnen maken.
pi_110901585
Vandaag echt gruwelijk irritante HAH. Een folder van de C1000, reclame in een enveloppe en een langwerpige flyer van een goudinkoper. Allemaal verschillende maten, dus per stuk aftellen...
pi_110902683
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 16:07 schreef Universiteit het volgende:
@PBZ64,
tnx voor de info, weet je misschien ook hoe je de post krijgt als je eenmaal aangenomen bent?
Bedrijfspost is meestal fysiek, maar ook digitaal.
Salarisstrook gaat nu ook digitaal.
Maar ik ontvang mijn strook ook nog per post, na de zomervakantie alleen nog digitaal.

Kijk eens op....mijnpostnl.nl

Alle info komt daar te staan, als jouw VBG sluit!
pi_110902749
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 15:59 schreef HetBrabandertje het volgende:
En laat me raden: je hoefde ook niet naar het uitzendbureau voor een gesprek, maar werd opgebeld/gemaild met de mededeling wanneer je waar moest zijn? Dan is me duidelijk hoe sommige collega's ooit kunnen zijn aangenomen :+
Lol,

mja, ik werkte eerst voor het uitzendbureau, maar toen had ik gevraagd of ik kon blijven en dat mocht :D
pi_110903896

Goede loopvolgorde toch? georoute *O*

Ook mooi.. je komt ergens een straat binnen bij nr 21. Dan moet je van nr 1 naar nr 21 lopen.. en daarna van 2 naar 30. Eerst was dat gewoon een rondje, van nr 21 naar 1 en dan van 2 naar 30 dus (al maak ik er gewoon alsnog een rondje van nu). En voor ongeveer 55 adressen extra krijg je dan 7 minuutjes erbij. En een andere wijk, die alleen qua volgorde anders is, daar gaat er 15 min vanaf. Jeej georoute! Al was de wijk van vorige week prima.. wisselende ervaringen dus.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_110907647
(
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 april 2012 16:34 schreef Peterselieman het volgende:
was een behoorlijk druk dagje. Ben om 12.00 maar weggegaan omdat ik nog een wijk moest lopen, maar toen zaten op de vestiging nog lang niet alle wijken er in. Dat was vorige week op dat tijdstip wel anders
Hier was ook niet alles klaar om 12 uur , maar dat krijg je met TC's die op piekdagen denken te kunnen verdelen, ook al is de verwachte posthoeveelheid 130%. |:(
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 april 2012 @ 20:19:44 #161
Maffe Fries
pi_110907997
Mijn team is wel op tijd klaar. Daarom help ik tegenwoordig ook bij andere teams mee. Zo kan het dus dat je even rustig een wijkje of 4 zet en dat zijn dan geen kleintjes natuurlijk :P
pi_110909705
Hier een of andere mailing van een milieubedrijf, echt voor elk adres. Vervelend. Gelukkig stopte het precies met regenen toen ik naar buiten moest.
pi_110909735
Eindelijk weer een nette hoeveelheid voor een zaterdag :)
pi_110910372
Bij ons niet eens zoveel post, maar wel veel afwezigen door ziekte of vakantie. Dus zat ik toch nog tot kwart voor 12 voor te bereiden. Normaal tot 11 u. op zaterdag.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_110910508
Vóór de invoering van het piek/dal systeem had ik op de zaterdag altijd 8 tassen.
Sinds de invoering heb ik nu standaard 4 tassen (elke week!), dat is dus gewoon de helft minder!
Hoe kan dit? Wordt er op de dinsdag en donderdag dan zoveel post meer bezorgd?

Ik krijg nog steeds dezelfde uren dus ik klaag niet, maar vraag me wel af waar die 4 zakken aan post dan heen zijn gegaan...

Of mensen sturen nóg minder door de berichtgeving rondom PostNL de laatste tijd, kan ook natuurlijk :P
Of bedrijven sturen minder direct mail vanwege recessie, tijdschriftabonnementen worden opgezegd etc.
pi_110910970
Dinsdag en vooral donderdag zijn echt een wereld van verschil met zaterdag qua post. Snap het niet, op zaterdag veel mensen die maar één keer per week sorteren/bezorgen, dan doe je toch juist veel post op die dag?!
pi_110914936
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 21:21 schreef Deezertje het volgende:
Vóór de invoering van het piek/dal systeem had ik op de zaterdag altijd 8 tassen.
Sinds de invoering heb ik nu standaard 4 tassen (elke week!), dat is dus gewoon de helft minder!
Hoe kan dit? Wordt er op de dinsdag en donderdag dan zoveel post meer bezorgd?

Ik krijg nog steeds dezelfde uren dus ik klaag niet, maar vraag me wel af waar die 4 zakken aan post dan heen zijn gegaan...

Of mensen sturen nóg minder door de berichtgeving rondom PostNL de laatste tijd, kan ook natuurlijk :P
Of bedrijven sturen minder direct mail vanwege recessie, tijdschriftabonnementen worden opgezegd etc.
Ik weet natuurlijk niet hoe het op andere kantoren is, maar hier is het sinds de invoering piek/dal op de donderdag inderdaad wel echt veel drukker geworden. Behoorlijk wat spul wat van de vrijdag of zaterdag naar de donderdag is gegaan.

Vandaag was het hier enorm druk en de post in de rode bakken was ook nog eens een puinhoop. En ik heb er altijd zo'n hekel aan als ze bij 3 soorten huis aan huis de kleinste folder in het midden doen. Die valt er dan steeds tussenuit.
pi_110915885
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 21:31 schreef EdNoolk het volgende:
Dinsdag en vooral donderdag zijn echt een wereld van verschil met zaterdag qua post. Snap het niet, op zaterdag veel mensen die maar één keer per week sorteren/bezorgen, dan doe je toch juist veel post op die dag?!
Volgens mij is dit met opzet. Voor zaterdagen zijn veel minder mensen te vinden, dus houden ze die dagen een beetje klein.
  zondag 29 april 2012 @ 08:40:24 #169
342418 VKV
Plausibel
pi_110921378
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 21:31 schreef EdNoolk het volgende:
Volgens de postbodes was gisteren de drukste dag sinds tijden, tig keer meer post dan op dinsdag of donderdag. Alleen al 50 rode bakken aan VOS post, 6 rolcontainers vol met blauwe bakken VOS en nog drie karren afgeladen met pakketjes en krantjes en zooi. Om half 8 moesten we stoppen en toen stond er nog best wat dat volgende week mee moet.
  zondag 29 april 2012 @ 09:56:20 #170
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_110922017
Wat ik gezien heb is het dinsdag bij ons dikke lol. Er stond nogal wat klaar :P
pi_110922205
Leuk voor de half brakke Q-day mensen :P
pi_110923376
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 08:40 schreef VKV het volgende:

[..]

Volgens de postbodes was gisteren de drukste dag sinds tijden, tig keer meer post dan op dinsdag of donderdag. Alleen al 50 rode bakken aan VOS post, 6 rolcontainers vol met blauwe bakken VOS en nog drie karren afgeladen met pakketjes en krantjes en zooi. Om half 8 moesten we stoppen en toen stond er nog best wat dat volgende week mee moet.
Hier zal de afgelopen donderdag mee bedoeld worden?
pi_110925951
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 11:17 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

Hier zal de afgelopen donderdag mee bedoeld worden?
Als je goed leest zie je dat het om de zaterdag gaat.
pi_110926406
Bij ons kwam zaterdag hooguit in de buurt van de wekelijke donderdagdrukte.
pi_110930405
Ik heb het idee dat het bij ons op donderdag drukker is dan dinsdag.
De zaterdag wisselt nogal van drukte.
pi_110933167
Te horen gekregen dat ik een stuk minder uren mag gaan maken..lekker is dat! Maar ja we zien wel hoe het loopt. Georoute lijkt me helemaal niet fijn werken als ik dat zo zie,hoewel je niet alleen negatieve ervaringen hoort

[ Bericht 35% gewijzigd door tntster op 29-04-2012 16:54:32 ]
  zondag 29 april 2012 @ 16:41:27 #177
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_110934675
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 16:05 schreef tntster het volgende:
Gister te horen gekregen dat ik een stuk minder uren mag gaan maken..lekker is dat! Maar ja we zien wel hoe het loopt
Das balen! Hoeveel uur had je dan en hoeveel krijg je nu?
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_110956097
Wordt vandaag ook pakketpost opgehAld bij de tnt service points in supermarkten die open zijn?
  Redactie Sport maandag 30 april 2012 @ 08:32:16 #179
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_110956473
Geen idee, het wordt morgen in elk geval niet bezorgd: er wordt morgen als een maandag gewerkt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_110956604
Oh oke bedankt.
pi_110957672
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 06:38 schreef Snoepje5 het volgende:
Wordt vandaag ook pakketpost opgehAld bij de tnt service points in supermarkten die open zijn?
Nee, ik ben lekker vrij vandaag (rij normaal haalritten).
  maandag 30 april 2012 @ 14:00:25 #182
202348 Susi
Temple of Love
pi_110963281
Niet waar, morgen wordt als een dinsdag gewerkt.
pi_110963416
Wordt morgen een piekdag?
Want dan kan ik me mentaal voorbereiden op de enorme chaos :')
Selektvracht lijkt woensdag pas weer te beginnen en ik wacht nog steeds op een pakketje van ze ._.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 april 2012 @ 14:13:04 #184
Maffe Fries
pi_110963468
geen idee of het een echte piek-piekdag wordt. ik zag bij ons al wel een aantal containers met boekjes klaar staan voor het VOSsen.
pi_110963752
quote:
7s.gif Op maandag 30 april 2012 14:00 schreef Susi het volgende:
Precies....op papier een piekdag.
pi_110963793
Heb al genoeg tv-gidsen en andere meuk zien liggen voor morgen. Daarnaast ook 4x HAH hier.
pi_110964258
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2012 14:32 schreef PBZ64 het volgende:

[..]

Precies....op papier een piekdag.
Bij ons is dinsdag (bijna) altijd de zwaarste dag van de week.
pi_110964679
Bij ons is donderdag erg. Op dinsdag zit ik er normaal maar 2 uurtjes en dan is alles wel klaar...
  maandag 30 april 2012 @ 15:34:28 #189
189430 Anonymousz
pi_110964771
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 15:28 schreef Nezhi het volgende:
Bij ons is donderdag erg. Op dinsdag zit ik er normaal maar 2 uurtjes en dan is alles wel klaar...
hier ook
pi_110964815
Ik breng de krant iedere ochtend rond.. Vandaag een school die dr een abbo op heeft genomen. Hebben ze geeneens een brievenbus :') Lekker als 't regent..
  maandag 30 april 2012 @ 17:29:24 #191
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_110967108
quote:
7s.gif Op maandag 30 april 2012 14:00 schreef Susi het volgende:
Wel een beetje begrijpond lezon: De vragensteller had het over PAKKETpost. Kennelijk werkt de pakketservice morgen wel als een maandag, itt de posttak.
pi_110967386
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 15:36 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik breng de krant iedere ochtend rond.. Vandaag een school die dr een abbo op heeft genomen. Hebben ze geeneens een brievenbus :') Lekker als 't regent..
Goed over nagedacht dus. :')
pi_110967413
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 16:48 schreef Aardappel2610 het volgende:
Vandaag echt gruwelijk irritante HAH. Een folder van de C1000, reclame in een enveloppe en een langwerpige flyer van een goudinkoper. Allemaal verschillende maten, dus per stuk aftellen...
klote HAH was het idd. Wij hadden die goudinkoper, iets van bo-rent ofzo, en de brief van de ns, en in een andere wijk was het betermeubel, bo-rent, goudinkoper en c1000
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_110970362
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 08:32 schreef dennistd het volgende:
Geen idee, het wordt morgen in elk geval niet bezorgd: er wordt morgen als een maandag gewerkt.
Morgen was gewoon als een dinsdag, net als na pinksteren is gewoon een dinsdag
pi_110970642
Verwacht morgen superpiek! Heerlijk.

Woensdag voor Hemelvaart een piekdag.

[ Bericht 27% gewijzigd door PBZ64 op 30-04-2012 19:59:34 ]
pi_110973630
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 15:05 schreef Selestha het volgende:

[..]

Bij ons is dinsdag (bijna) altijd de zwaarste dag van de week.
Bij ons eigenlijk zowel dinsdag (folders vooral) als donderdag (ik heb dan minstens 5 zakken post)
  maandag 30 april 2012 @ 21:46:54 #197
Bijdehand mannetje
pi_110975653
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2012 19:54 schreef PBZ64 het volgende:
Verwacht morgen superpiek! Heerlijk.

Woensdag voor Hemelvaart een piekdag.
Hier is de prognose voor morgen maatwerk rustig. Maar ik hecht weinig waarde aan hun voorspellingen.
pi_110976275
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 21:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hier is de prognose voor morgen maatwerk rustig. Maar ik hecht weinig waarde aan hun voorspellingen.
En terecht, als je ziet hoeveel containers er bij ons al voor de dinsdag stonden, dan is het minimaal druk en waarschijnlijk nog een stuk erger.
pi_110976389
Ik ben benieuwd naar morgen, heb ook aangeboden om een wijk te lopen, maar ik heb een afspraak in de middag.
  maandag 30 april 2012 @ 22:06:29 #200
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_110976670
quote:
9s.gif Op maandag 30 april 2012 22:01 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik ben benieuwd naar morgen, heb ook aangeboden om een wijk te lopen, maar ik heb een afspraak in de middag.
Vragen om problemen :P
pi_110976696
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 22:06 schreef Drassss het volgende:

[..]

Vragen om problemen :P
Daar was ik al bang voor
pi_110985984
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 21:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik ook, de scenario's die ik toegestuurd krijg kloppen zo vaak niet. Ik krijg heel vaak méér dan de prognose is, en soms ook opeens een stuk minder. Altijd leuk trouwens om meer te krijgen dan de prognose en dan wel betaalt te krijgen voor het scenario dat ze hebben gesmst.
pi_110985994
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 17:44 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Goed over nagedacht dus. :')
Vandaag ook maar gewoon neergelegt voor de deur, is echt geen brievenbus of iets te herkennne. En nu stormt het ook nog.. Kranten van gisteren lagen er ook nog, is natuurlijk vaksntie daar en er komt geen hont.. Tja, waarom dan je abbo deze week beginne en niet 1 week later, ook lekker dom.

Overigens, sommige mensen geloven mij niet dat ze geen brievenbus hebben.. Is toch echt zo -.-
pi_110986361
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 07:00 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Vandaag ook maar gewoon neergelegt voor de deur, is echt geen brievenbus of iets te herkennne. En nu stormt het ook nog.. Kranten van gisteren lagen er ook nog, is natuurlijk vaksntie daar en er komt geen hont.. Tja, waarom dan je abbo deze week beginne en niet 1 week later, ook lekker dom.

Overigens, sommige mensen geloven mij niet dat ze geen brievenbus hebben.. Is toch echt zo -.-
Da's net zo als mensen die klagen dat hun post altijd gevouwen aankomt en dan een brievenbus hebben waar nauwelijks een ansichtkaart doorheen past :')
  dinsdag 1 mei 2012 @ 09:53:38 #205
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_110987853
quote:

[..]

Ik hoop zoooo dat het meevalt, mijn benen vallen er nu al bijna af. :D
Excuse me... have you seen my sanity...I think I lost it.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 11:16:18 #206
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_110989534
Waren hier mensen die afgelopen zaterdag ook vier partijen HAH hadden (waaronder twee identieke folders van New York Pizza :') )? Sjongejonge, ik heb nog nooit zo lang op mijn wijk gelopen. Maar liefst 4.15u! Normaal doe ik daar 1 1/2 uur korter over... :(
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2012 @ 11:55:16 #207
Maffe Fries
pi_110990755
Qua post is het vandaag rustig. Qua reclame is het bij ons een ander verhaal ...

Zag dat sommige wijken meer dan 4 zakken hadden ...
pi_110990979
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 09:53 schreef Shreever het volgende:

[..]

Ik hoop zoooo dat het meevalt, mijn benen vallen er nu al bijna af. :D
Hier ''scenario B'' ofwel het lichtste scenario aan post maar met HaH, waardoor je er toch nog ongeveer evenveel tijd aan kwijt bent als anders.
pi_110994810
Prima dagje, niet al te veel post en prettig hanteerbare HAH, tenminste als je wel eerst zelf even de grootste folder onderop legt. En tegen de verwachting in lekker weer.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 15:01:14 #210
Bijdehand mannetje
pi_110996782
Absoluut geen rustig dagje hier. Een bijna grote mailing van H&H, dikke boeken voor de bedrijven, en 5xhah!
pi_110999084
Ik had vandaag 3 HAH en kreeg mijn fiets met moeite op de stoep, omdat ik perse alles mee wilde nemen van die wijk.

Een langslopende vrouw zei dat ze medelijden met ons postbezorgers had en dat we als pakezels werden gebruikt. Tja, wie ben ik om dat tegen te spreken..

Voorbereiden ging wel lekker snel.
pi_111001951
Hier ook echt geen rustig dagje. Dikke boeken, 2 folders. Had 5 zakken post. :')
pi_111003245
ik had 5 zakken, 2 post en 3 hah....(4 verschillende)
Voor het eerst zat er een boekje bij en moest ik een bezorgrapport schrijven...
deze heb ik naar het depot gebracht bij mij om de hoek, omdat ze mijn steunpunt nooit 's avonds leeg halen...
pi_111003305
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 17:01 schreef Herfstblad het volgende:
Hier ook echt geen rustig dagje. Dikke boeken, 2 folders. Had 5 zakken post. :')
Hier gewoon het normale voor een dinsdag, wat normaal dus scenario E heet. Hoe ze bij B gekomen zijn mag God weten. Dus voor mij 4 zakken. En 5x hah, die gelukkig zwaar was en daardoor makkelijk door de bussen te duwen.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 17:41:32 #215
110987 ErwinRommel
pi_111003429
Autobestelling gereden welke ik al weer 4 maanden niet gedaan had, moest het wiel weer ff opnieuw uitvinden :D
Morgen gewoon weer mijn normale bestelling :)
pi_111003559
Normale hoeveelheid post, maar 4 HAH.
Bundels van zaterdag blijven staan.
Wordt normaal op maandag meegenomen door autobedrijf, maar ivm K.dag blijven staan.
Alles verdeeld en bezorgd....kon wel onderweg post samenvoegen!
Had wel 20 min uitloop, maar dat compenseer ik wel weer op de daldagen.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 17:47:45 #217
110987 ErwinRommel
pi_111003641
Ohh ja, alle steunpunten in Gorinchem gereden met de kleppenauto, mezelf suf gesjouwd met een houten kop. Gisteren iets té veel feest gevierd :')
  dinsdag 1 mei 2012 @ 18:14:37 #218
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_111004586
Hier heel weinig post. Normaal 2 volle zakken per wijk, nu maar 1 en een kwart zak per wijk. Voorbereiden ging dus lekker snel.
Moet wel de hele week werken, i.v.m. vakantie. Er zijn veel collega's die een weekje vrij hebben genomen.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_111006231
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 07:00 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Dan stuur je de post toch retour afzender...dat ga je toch niet voor de deur leggen en al helemaal niet als het stormt...of je doet even een briefje in de bus, dat er een bus geplaatst moet worden.
Wij hebben daar speciale kaartjes voor!
pi_111006358
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:01 schreef PBZ64 het volgende:

[..]

Dan stuur je de post toch retour afzender...dat ga je toch niet voor de deur leggen en al helemaal niet als het stormt...of je doet even een briefje in de bus, dat er een bus geplaatst moet worden.
Het gaat niet over post.
pi_111007040
quote:

[..]

of je doet even een briefje in de bus, dat er een bus geplaatst moet worden.
Een briefje in de bus doen, waar er geen bus is, is wel knap ;) :D
  dinsdag 1 mei 2012 @ 19:20:21 #222
110987 ErwinRommel
pi_111007105
Valt me toch wel op, brievenbussen die niet voldoen aan de wettelijke eisen. Zelfs in nieuwbouw woningen. Of van die gietijzeren brievenbussen, waar je geen brievenbuspakketje in kwijt kan. Ik ben er klaar mee, ze halen het zelf maar af.
pi_111007187
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 15:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik had vandaag 3 HAH en kreeg mijn fiets met moeite op de stoep, omdat ik perse alles mee wilde nemen van die wijk.

Een langslopende vrouw zei dat ze medelijden met ons postbezorgers had en dat we als pakezels werden gebruikt. Tja, wie ben ik om dat tegen te spreken..

Ik snoot me neus , zegt er iemand : Oh! ik dacht dat je stond te huilen!
pi_111007198
Ik heb een hekel aan van die brievenbussen die heel laag in de deur zitten en stroef open gaan. Dan moet je bukken en donderen al die brieven en folders uit je handen. Echt :(
  dinsdag 1 mei 2012 @ 19:24:36 #225
110987 ErwinRommel
pi_111007271
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:22 schreef asabeta het volgende:
Ik heb een hekel aan van die brievenbussen die heel laag in de deur zitten en stroef open gaan. Dan moet je bukken en donderen al die brieven en folders uit je handen. Echt :(
Dan ben je gewoon onhandig :P
pi_111007324
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:24 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dan ben je gewoon onhandig :P
Zou goed kunnen, ik werk ook nog maar 3 weken als postbezorger :)
  dinsdag 1 mei 2012 @ 19:26:10 #227
110987 ErwinRommel
pi_111007357
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:25 schreef asabeta het volgende:

[..]

is je vergeven :)
pi_111007400
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:26 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

is je vergeven :)
Haha tnx :o
  dinsdag 1 mei 2012 @ 19:29:17 #229
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_111007521
Volgens mij let niemand op de wettelijke eisen. En wie zou er op moeten controleren?

Mooi baantje wel trouwens.
Loesje
pi_111008110
quote:

[..]

Ik wilde zo'n plastic zak er om heen doen maar die had ik perrongeluk al weggegooid..

En ja, waar moet dat briefje in als er geen brievenbus is? Ik zal inderdaad wel eens een papiertje op de deur plakken: AUB BRIEVENBUS PLAATSEN.

Eigen schuld dikke bult dat hun kranten nat worden! Het lijkt mij vanzelfsprekend dat wanneer je een huis hebt, je ook een brievenbus koopt. Vooral voor een groot pand.
pi_111008492
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:25 schreef asabeta het volgende:

[..]

Ik zal je geruststellen, in het begin had ik dat ook steeds. Inmiddels duw ik fluitend met één hand de bus open terwijl ik de post voor dat adres in die hand heb en krijg het er ook nog ongekreukt/gevouwen in (als het een normaal formaat bus is).

Dus komt vanzelf goed ;)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2012 @ 20:01:28 #232
Maffe Fries
pi_111009295
quote:

[..]

Ik heb mensen met een nieuwbouwwoning er wel eens op aangesproken. De volgende dag hadden ze een emmer geplaatst die overigens nog tijdenland als bus heeft gediend.
pi_111009346
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:03 schreef Mirgeam het volgende:

[..]

Het gaat niet over post.
Oepsie, verkeerd gelezen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2012 @ 20:03:11 #234
Maffe Fries
pi_111009381
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:20 schreef ErwinRommel het volgende:
Valt me toch wel op, brievenbussen die niet voldoen aan de wettelijke eisen. Zelfs in nieuwbouw woningen. Of van die gietijzeren brievenbussen, waar je geen brievenbuspakketje in kwijt kan. Ik ben er klaar mee, ze halen het zelf maar af.
in één wijk heb ik er een brievenbus bij zitten waar een standaardenveloppe als nauwelijks heel door te krijgen is. Tot nu toe op dat adres geen problemen gehad om de post er allemaal in te krijgen, al was het soms lastig.
pi_111009421
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:22 schreef asabeta het volgende:
Mag volgens mij niet eens van de ARBO-wet... :P
pi_111009489
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:18 schreef asabeta het volgende:

[..]

Een briefje in de bus doen, waar er geen bus is, is wel knap ;) :D
Op de voordeur plakken...
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:06:28 #237
110987 ErwinRommel
pi_111009564
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

in één wijk heb ik er een brievenbus bij zitten waar een standaardenveloppe als nauwelijks heel door te krijgen is. Tot nu toe op dat adres geen problemen gehad om de post er allemaal in te krijgen, al was het soms lastig.
Tja, mits je een briefpakketje hebt. Ik ga geen moeite meer doen bij mensen met zulks een brievenbus.
Ken enkele postbodes die 10 minuten besteden om de aandacht van die bewoner te trekken, doe ik niet. Moeten ze maar een deugdelijke brievenbus aanschaffen.
pi_111013696
Er stond vandaag in de MZ-journaal de volgende tekst:

quote:
Wij zijn de wielen aan het vervangen van een rijdende trein en dat is lastig.
Ik moest wel even gniffelen om deze ongelukkige metafoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aardappel2610 op 01-05-2012 21:27:58 ]
pi_111014044
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:13 schreef Aardappel2610 het volgende:

[..]

Ik moest wel even gniffelen om deze ongelukkige metafoor.
Hij viel mij ook al op ja :D

En dan vervolgens het plaatje van een noodrem en dat misbruik gestrafd zal worden :')
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2012 @ 21:35:16 #240
Maffe Fries
pi_111014893
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:19 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Hij viel mij ook al op ja :D

En dan vervolgens het plaatje van een noodrem en dat misbruik gestrafd zal worden :')
Het is de directie die constant aan de noodrem hangt, want anders kan het wiel niet vervangen worden. Ze proberen dat al terwijl de boel aan het remmen is. Dat geeft nogal wat vlakke plaatsen, waardoor de rit nog hobbeliger wordt. Het vervangen zelf is een enorme klus, terwijl er wordt gedaan alsof het een band van een auto is en dat breekt ze op.

vanaf 1.16 om de metaforen nog wat kracht bij te zetten
pi_111016315
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:13 schreef Aardappel2610 het volgende:

[..]

er stond ook in dat je nog 2 bonnen kreeg ik heb de 2e nog niet ontvangen
pi_111016573
Is die donderdag al geweest dan?
pi_111016625
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:04 schreef Aardappel2610 het volgende:
Is die donderdag al geweest dan?
Nee, 24 mei toch pas?
pi_111016643
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het is de directie die constant aan de noodrem hangt, want anders kan het wiel niet vervangen worden. Ze proberen dat al terwijl de boel aan het remmen is. Dat geeft nogal wat vlakke plaatsen, waardoor de rit nog hobbeliger wordt. Het vervangen zelf is een enorme klus, terwijl er wordt gedaan alsof het een band van een auto is en dat breekt ze op.

vanaf 1.16 om de metaforen nog wat kracht bij te zetten
_O- ik heb serieus die reclamefilmpjes op tv gemist.
pi_111016916
Ik begreep uit dat berichtje dat je nu 1 bon voor 2 keer kreeg :P
pi_111035952
Zat net op de website van PostNL die pagina eens te bekijken over de reorganisatie, lees ik daar opeens dat de post tot 18:00 uur bezorgd zou mogen worden door de bezorgers. Bewuste zet om te voorkomen dat mensen gaan klagen als de post om 17:01 uur wordt bezorgd of zijn de regels aangepast?
  woensdag 2 mei 2012 @ 13:19:25 #247
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_111036078
Iemand een idee of het morgen lekker druk is? :)
pi_111037266
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:16 schreef HetBrabandertje het volgende:
Zat net op de website van PostNL die pagina eens te bekijken over de reorganisatie, lees ik daar opeens dat de post tot 18:00 uur bezorgd zou mogen worden door de bezorgers. Bewuste zet om te voorkomen dat mensen gaan klagen als de post om 17:01 uur wordt bezorgd of zijn de regels aangepast?
Ik mag nog steeds vanaf 17 uur de bezorgmapjes uit de depots halen dus gok dat het is om klagen te voorkomen.
pi_111037945
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:48 schreef LanaWoef het volgende:

[..]

Ik mag nog steeds vanaf 17 uur de bezorgmapjes uit de depots halen dus gok dat het is om klagen te voorkomen.
Op piekdagen is het heel normaal bij ons dat er om 18:00 nog mensen bezig zijn :') . Het is echt één groot drama, dat nieuwe werken. GEOroute, autobedrijf, dal en piekdagen, het levert allemaal bergen ellende op :') .
pi_111039761
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:19 schreef Drassss het volgende:
Iemand een idee of het morgen lekker druk is? :)
Ik weet niet hoe het op andere vestigingen is, maar hier is de voorspelling dat het een stuk rustiger wordt dan op andere donderdagen. Qua dagverwerking stond er ook een stuk minder dan normaal.
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:52:43 #251
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_111039791
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:51 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het op andere vestigingen is, maar hier is de voorspelling dat het een stuk rustiger wordt dan op andere donderdagen. Qua dagverwerking stond er ook een stuk minder dan normaal.
Oke dankje voor de info :) We gaan het zien.
pi_111040254
Als iemand bijvoorbeeld een postcode opgeeft als volgt:

1111AA Hambeek

En ik vul de postcode in + huisnummer bij een adres controle en er komt het volgende uit:
1111AA Beek

Is het dan verstandig Beek aan te houden? De twee (fictieve) plaatsen liggen naast elkaar.
  woensdag 2 mei 2012 @ 15:08:31 #253
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_111040440
Zolang postcode + huisnummer maar klopt, plaats is niet zo boeiend. (Ik zie ook wel eens ipv mijn plaats de naam van een nabijgelegen gehucht, komt prima aan)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_111040727
Bij ons wordt alleen gekeken naar de postcode en het huisnummer :)
Soms mist wel eens het huisnummer, of is de postcode verkeerd. Ik kijk dan altijd of er post op dezelfde naam is in die straat en gelukkig weten de voorbereiders die hier dan al erg lang werken wel eens de postcode zodat die alsnog de volgende dag bezorgd kan worden :)
pi_111041486
^O^
  woensdag 2 mei 2012 @ 15:33:18 #256
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_111041602
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:14 schreef Nezhi het volgende:
Bij ons wordt alleen gekeken naar de postcode en het huisnummer :)
Soms mist wel eens het huisnummer, of is de postcode verkeerd. Ik kijk dan altijd of er post op dezelfde naam is in die straat en gelukkig weten de voorbereiders die hier dan al erg lang werken wel eens de postcode zodat die alsnog de volgende dag bezorgd kan worden :)
Missend huisnummer heb ik ook wel eens gehad ja. :') (En dan in plaats van een nummer een vraagteken, als de verstuurder het al niet weet, hoe moet ik het dan weten. :'))
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_111041630
Ik heb elke keer minstens 5 brieven of folders met een missend nummer :')
Heb zelfs folders met 2 huisnummers erop, allebei aan de ene kant van een straat.
  woensdag 2 mei 2012 @ 15:37:22 #258
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_111041822
Handig. :')

Hier valt het wel mee, alleen een paar tijdschriften die standaard zonder huisnummer aankomen (maar dan wel vaak dat 'ie dubbel is en op de andere wél het huisnummer staat). Maar het handgeschreven envelopje met een vraagteken vond ik wel facepalmwaardig.

En ook leuk: post hebben voor een niet bestaand huis en geen aanknopingspunt waar 'ie heen zou moeten. :+ (Postcode en straat lijken te kloppen, alleen dan een nummer dat gewoon niet bestaat)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  woensdag 2 mei 2012 @ 15:39:04 #259
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_111041906
quote:
17s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:37 schreef IJsdraakje het volgende:
Handig. :')

Hier valt het wel mee, alleen een paar tijdschriften die standaard zonder huisnummer aankomen (maar dan wel vaak dat 'ie dubbel is en op de andere wél het huisnummer staat). Maar het handgeschreven envelopje met een vraagteken vond ik wel facepalmwaardig.

En ook leuk: post hebben voor een niet bestaand huis en geen aanknopingspunt waar 'ie heen zou moeten. :+ (Postcode en straat lijken te kloppen, alleen dan een nummer dat gewoon niet bestaat)
Ochja.. hopen dat die persoon nog meer post krijgt die dag, zodat je het daar bij kan gooien :)
pi_111041963
quote:

[..]

Zou ik niet erg vinden,
moet nog een wijk lopen
pi_111042131
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:48 schreef LanaWoef het volgende:

[..]

doe jij die op de dr. jansensstraat ook ophalen?
  woensdag 2 mei 2012 @ 15:48:20 #262
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_111042363
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:39 schreef Drassss het volgende:

[..]

Ochja.. hopen dat die persoon nog meer post krijgt die dag, zodat je het daar bij kan gooien :)
Vaak werkt dat wel goed, als ik geen aankopingspunt heb verder mag iemand anders het gaan uitzoeken. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  woensdag 2 mei 2012 @ 16:18:30 #263
110987 ErwinRommel
pi_111043700
Ik blijf me er over verbazen doe dom mensen wel niet zijn pffffff }:|
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 mei 2012 @ 16:32:10 #264
Maffe Fries
pi_111044269
redelijk druk dagje vandaag. Moest vandaag ook weer eens een wijk sorteren die ik nog nauwelijks eerder heb gedaan. Zag dat ze wat veranderd hadden in de bakjes en twee straten bij elkaar gevoegd hebben. Leuk, alleen liggen ze meer dan vijf kilometer uit elkaar en krijg je het ene stuk veel eerder op de route dan het andere. Scheelt zeker een uurtje autorijden.
  woensdag 2 mei 2012 @ 16:57:38 #265
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_111045567
Wat ook handig is, vooral rond kerst met de kerstkaarten: Aan "Jan en Gerda" zonder achternaam, dan alleen de straat, geen huisnummer. Wel postcode en plaatsnaam. Hoe kunnen ze nu verwachten dan een doorsnee voorbereider/ bezorger weet wie Jan en Gerda zijn in die straat? |:(
"Everybody lies..."
House M.D.
  woensdag 2 mei 2012 @ 17:00:14 #266
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_111045668
quote:

[..]

Ik hoop het van harte, want ik moet onze zoon helpen verhuizen morgen!
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_111045678
Zo eentje had ik er ook afgelopen jaar. Gewoon ergens gevraagd in die straat. Zij konden me het meteen vertellen.
  woensdag 2 mei 2012 @ 17:01:39 #268
110987 ErwinRommel
pi_111045724
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:57 schreef KatrienDuck het volgende:
Wat ook handig is, vooral rond kerst met de kerstkaarten: Aan "Jan en Gerda" zonder achternaam, dan alleen de straat, geen huisnummer. Wel postcode en plaatsnaam. Hoe kunnen ze nu verwachten dan een doorsnee voorbereider/ bezorger weet wie Jan en Gerda zijn in die straat? |:(
hahaha ja idd :)

Gisteren had ik ook weer zo een envelop, stond enkel de naam op, met plaatsnaam. Vraag me af hoe dom mensen nu zijn. Het is toch geen raketwetenschap om het volledige adres in te vullen?

Ergste was nog dat een of andere heikneuter op de envelop schreef:

"Aan die ene gek van 3 hoog", met wel een straatnaam, geen postcode en huisnummer, wel de goede plaatsnaam _O-
pi_111045755
Is ook wel grappig. :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 mei 2012 @ 17:02:22 #270
Maffe Fries
pi_111045763
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:57 schreef KatrienDuck het volgende:
Tsja, de wijkkennis verdwijnt he. Vroeger wisten de postbodes het zelf, al had je ook toen uitzonderingen. Tegenwoordig moet het op straat nagevraagd worden.
pi_111046682
quote:
14s.gif Op woensdag 2 mei 2012 17:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Tsja, de wijkkennis verdwijnt he. Vroeger wisten de postbodes het zelf, al had je ook toen uitzonderingen. Tegenwoordig moet het op straat nagevraagd worden.
Ja maar naambordjes bij de deur is tegenwoordig ook een luxe
  woensdag 2 mei 2012 @ 17:26:03 #272
110987 ErwinRommel
pi_111046764
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 17:24 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Ja maar naambordjes bij de deur is tegenwoordig ook een luxe
Laat staan fatsoenlijke brievenbussen, of zelfs huisnummers.
Men is gewoon laks. Moet je een bepaalde rit rijden, dan zoek je je het schompus omdat men zo lui is, en dan maar klagen dat de post verkeerd is besteld.
  woensdag 2 mei 2012 @ 18:02:17 #273
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_111048280
Wat zijn wij dan braaf! Wij hebben een huisnummer op het huis, een naambordje bij de voordeur, een werkende bel én een groene ptt brievenbus, waar evt. ook een pakje in kan worden gedumpt! O-)
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_111048850
Had vandaag een pakketje voor een huis....maar die heeft een te kleine brievenbus....mag niet zeuren = monumentaal pand dus tjah....
Maar gewoon een groene brievenbus en dan zonder slotje ;)
pi_111049771
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 18:02 schreef KatrienDuck het volgende:
Wat zijn wij dan braaf! Wij hebben een huisnummer op het huis, een naambordje bij de voordeur, een werkende bel én een groene ptt brievenbus, waar evt. ook een pakje in kan worden gedumpt! O-)
Alleen geen naambordje...ideaal die groene PTT bus, waar ook pakjes in kunnen.
Onze subco doet de pakjes dan ook met een big smile in de bus.
Wordt ie blij van!
pi_111049978
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 18:19 schreef gridjuh het volgende:
Had vandaag een pakketje voor een huis....maar die heeft een te kleine brievenbus....mag niet zeuren = monumentaal pand dus tjah....
Maar gewoon een groene brievenbus en dan zonder slotje ;)
Slotjes....daar is de moderator van forum postbezorgers.org ook zo gek op!
Wordt het hem te heet onder de voeten, dan gooit ie het topic zo maar op slot, zonder een waarschuwing vooraf of nog 'erger' gooit er zomaar een ban overheen!
pi_111050094
Waarom zou je een naambordje nemen?

Adres is adres. Als er staat t.a.v. Dhr. Piet Janssen op de enveloppe en je ziet op het naambordje bij het adres: Fam. Koekoek met dhr. Peter Koekoek, Mevr. Katrien Koekoek en Zoon Jantje Koekoek, dan denk je toch niet, deze famillie woont hier niet, ik kan de enveloppe dus beter retour sturen of niet afleveren?

Als het adres verkeerd is, is het wellicht handig? Maar dan moet je eigenlijk 'boos' worden op de afzender en niet de geadresseerde die slechts de post ontvangt.
pi_111051081
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 18:51 schreef Snoepje5 het volgende:

Adres is adres. Als er staat t.a.v. Dhr. Piet Janssen op de enveloppe en je ziet op het naambordje bij het adres: Fam. Koekoek met dhr. Peter Koekoek, Mevr. Katrien Koekoek en Zoon Jantje Koekoek, dan denk je toch niet, deze famillie woont hier niet, ik kan de enveloppe dus beter retour sturen of niet afleveren?

Als het adres verkeerd is, is het wellicht handig? Maar dan moet je eigenlijk 'boos' worden op de afzender en niet de geadresseerde die slechts de post ontvangt.
Ze zijn wel handig, vaak hebben huizen hun nummer aan de gevel hangen terwijl de voordeur met bus aan de zijkant zit, daar hangt dan vaak nog een naambordje. Vaak dwalen je gedachten tijdens een loop nog wel eens af en sta je daar voor de voordeur af te vragen of dit nou nummer 11 of 9 was. Zo'n naambordje biedt dan meestal wel uitkomst en bespaart je een paar meter teruglopen. Mensen met naambordjes hebben dan ook een speciaal plaatsje in mijn hart O+ .
pi_111052630
Mensen die dan expres een verkeerde naam op het naambordje zetten zodat de postbode weer terug kan lopen om het nr te checken O+
pi_111052775
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 18:48 schreef PBZ64 het volgende:

[..]

Slotjes....daar is de moderator van forum postbezorgers.org ook zo gek op!
Wordt het hem te heet onder de voeten, dan gooit ie het topic zo maar op slot, zonder een waarschuwing vooraf of nog 'erger' gooit er zomaar een ban overheen!
Dit verband zie ik even niet...

quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 19:48 schreef Snoepje5 het volgende:
Mensen die dan expres een verkeerde naam op het naambordje zetten zodat de postbode weer terug kan lopen om het nr te checken O+
Naambordjes hebben zie je hier amper. Met name in de nieuwbouw zie je ze bijna niet. Meestal mik ik de post gewoon in de bus als ik twijfel over de naam, maar het huisnummer wel klopt.

[ Bericht 17% gewijzigd door Aardappel2610 op 02-05-2012 20:05:47 ]
pi_111055065
Heb vandaag weer gelachen...
Kom bij zo'n man en eens in de zoveel tijd wacht hij mij op.
Of ik een pepermuntje lust of wat lemenade(zoals hij het zegt)
Maar vandaag was het luste gij een pepermuntje want je bent zo'n goeike :)
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:30:55 #282
Bijdehand mannetje
pi_111055104
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 19:51 schreef Aardappel2610 het volgende:

[..]

Dit verband zie ik even niet...

[..]

Pbz64 legde een verband tussen slotjes aan buitenbussen en de virtuele slotjes die moderators van een ander aan postbezorging gewijd forum plegen te hangen aan hun onwelgevallige topics. :Y
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 mei 2012 @ 20:33:10 #283
Maffe Fries
pi_111055247
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:30 schreef gridjuh het volgende:
Heb vandaag weer gelachen...
Kom bij zo'n man en eens in de zoveel tijd wacht hij mij op.
Of ik een pepermuntje lust of wat lemenade(zoals hij het zegt)
Maar vandaag was het luste gij een pepermuntje want je bent zo'n goeike :)
hebben wij niet nodig. Wij hebben op kantoor drop zat ;)
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:37:33 #284
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_111055472
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 18:51 schreef Snoepje5 het volgende:

Niet zo bijdehand doen Snoepje5! ;)
"Everybody lies..."
House M.D.
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:39:56 #285
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_111055615
quote:
14s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

hebben wij niet nodig. Wij hebben op kantoor drop zat ;)
Nou, inderdaad! Als ik in sommige kasten kijk waar medewerkers zitten die al heel lang meedraaien, die hebben daar in de lege vakjes een heel assortiment snoepgoed liggen! :Y En 1 man heeft foto's van z'n kleinkinderen op z'n zetblok geplakt! _O-
"Everybody lies..."
House M.D.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 mei 2012 @ 20:41:25 #286
Maffe Fries
pi_111055699
Wahahaha _O-
pi_111057297
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Pbz64 legde een verband tussen slotjes aan buitenbussen en de virtuele slotjes die moderators van een ander aan postbezorging gewijd forum plegen te hangen aan hun onwelgevallige topics. :Y
Helemaal correct.
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:28:06 #288
367601 GrunnigsTrots
ja, nu blij?
pi_111058613
he, welke stappen moet je ondergaan om met zo'n busje pakjes rond te brengen?
kun je gewoon met je eigen bus voor ze gaan rijden?
en verdient het een beetje?
bitch maar tegen een ander
"If Jezus had a gun,he would be alive today!" Homer J. Simpson - 2013
pi_111060252
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:28 schreef GrunnigsTrots het volgende:
- Koop een witte bus
- Ja
- Nee
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:54:12 #290
110987 ErwinRommel
pi_111060557
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:28 schreef GrunnigsTrots het volgende:
Mocht ik een zoon hebben die daarover wilde gaan nadenken dan had ik hem ont-erft!! :P
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:58:38 #291
367601 GrunnigsTrots
ja, nu blij?
pi_111060862
quote:
6s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:50 schreef Mirgeam het volgende:

[..]

- Koop een witte bus
- Ja
- Nee
maar de bezorger in mijn wijk rijdt dus in zo'n huurbusje waarop staat dat ie 60 euro per dag kost.
dus ik dacht, als die huurbus eraf kan voor hem dan zal het wel redelijk verdienen :7
bitch maar tegen een ander
"If Jezus had a gun,he would be alive today!" Homer J. Simpson - 2013
pi_111062725
Als je werkeloos bent wellicht een leuk baantje nog :P
pi_111063229
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:43 schreef gridjuh het volgende:

[..]

doe jij die op de dr. jansensstraat ook ophalen?
Nope, doet een subco.
pi_111064980
Hoop dat het morgen niet zo druk is met voorbereiden.
Oh, het is donderdag, wat denk ik wel niet :')
pi_111078981
Lekker handig weer. Is er bij ons iemand aangewezen voor de planning en verloven en dan staat zijn telefoon uit... En nu?
pi_111080818
Ik was om 10:30 klaar vandaag. :)
  donderdag 3 mei 2012 @ 13:11:38 #297
189430 Anonymousz
pi_111081342
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 12:57 schreef Nezhi het volgende:
Ik was om 10:30 klaar vandaag. :)
was niet zo veel post?
pi_111086933
Nee.
Oh shit, ik moet nog een VOG inleveren :') de site van de overheid is nou niet erg duidelijk. Ik heb geen formulier gehad van PostNL.
pi_111087293
Verklaring omtrent gedrag voor postbezorgen?
pi_111087341
Het was hier wel druk, maar dat had meer te maken dat we drie mensen minder in het team hadden.
Ik was om 12.00 uur klaar en moest daarna nog een wijk lopen.
pi_111087564
En dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')