abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110774866

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Salaristabel:

De Emolumententabel

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering

Overige linkjes:
Over PostNL
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen
JochemP, Jochem, werkzaam in Haarlem
ErwinRommel, Erwin, werkzaam bij het autobedrijf Area Centrum
Mirgeam, werkzaam in VBG Amersfoort

De OP is hier te vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjeen op 26-04-2012 12:59:16 ]
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_110774978
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 16:42 schreef Aardappel2610 het volgende:
Klopt sowieso geen hol van... Ik heb 40 uur staan en werk pas sinds half 2011 bij PostNL. Gemiddeld 15 uur per week.
En waarom zou dat niet kloppen? Met een contract van 15 uur per week krijg je (als postbezorger) dus 60 uur verlofbudget per jaar. Het is dus best mogelijk dat je nu op 40 uur staat.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_110775845
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

En waarom zou dat niet kloppen? Met een contract van 15 uur per week krijg je (als postbezorger) dus 60 uur verlofbudget per jaar. Het is dus best mogelijk dat je nu op 40 uur staat.
Ja en zoals ik vandaag hoorde, doen ze in delen de verlofuren op je lijst zetten, ipv in 1x...teminste dat doen ze bij ons :)
  woensdag 25 april 2012 @ 17:46:04 #4
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_110775910
ff een parktische vraag, mag je als medewerker PostNL, en dan bedoel ik fulltime wettelijk gezien er neventaken op nahouden? Ik meende dat dat niet mocht.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_110775985
Ik meen me vaag te herinneren dat je er wel neventaken op na mag houden, maar niet bij een ander postbedrijf.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 april 2012 @ 17:48:08 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110775989
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:46 schreef ErwinRommel het volgende:
ff een parktische vraag, mag je als medewerker PostNL, en dan bedoel ik fulltime wettelijk gezien er neventaken op nahouden? Ik meende dat dat niet mocht.
voor zover ik weet wel, mits ze niet botsen met het werk dat je uitvoert.

Dus je mag bijvoorbeeld niet brieven of pakketten bezorgen voor een concurrerend bedrijf.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 25 april 2012 @ 17:49:19 #7
110987 ErwinRommel
pi_110776036
Ohh, dan zit ik veilig met mijn bedrijfje, wij versturen nl. onze pakketten ook via PostNL (contract).
pi_110776060
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ja, maar ik stond op 13 uur. Dat is wel heel erg weinig. Zeker aangezien ik 10 uur/5 dagen per week werk.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 april 2012 @ 17:50:30 #9
Maffe Fries
pi_110776086
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:49 schreef ErwinRommel het volgende:
Ohh, dan zit ik veilig met mijn bedrijfje, wij versturen nl. onze pakketten ook via PostNL (contract).
sterker nog PostNL zal je extra werkzaamheden in dit geval zelfs toejuichen
pi_110776118
Maar goed de TC had mn vakantiedagen al goedgekeurd in januari dus ik neem aan dat dat gewoon blijft staan allemaal.
  woensdag 25 april 2012 @ 17:51:44 #11
110987 ErwinRommel
pi_110776128
quote:
14s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

sterker nog PostNL zal je extra werkzaamheden in dit geval zelfs toejuichen
Dat heb ik nog niet gehoord van ze, maar ik ben tot op heden wel dik tevreden over de bezorging, op 1 enkele levering na dan. Maar dat was een systeemfout.
pi_110776165
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 16:38 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ja daar ga ik zeker over klagen. Maar ik werk 5 dagen per week, 10 uur per week, en ik zou maar 12 uren verlof hebben voor t hele jaar? Dat lijkt me een beetje weinig, bovendien had ik voor 4 weken totaal verlof gevraagd bij mn TC aan het begin van het jaar en dat was goedgekeurd inclusief data. Dus ik snap er niets van dat ik nu nog maar 5 minuten zou hebben.

Ik ga morgen maar bellen.
Bij het goedkeuren van je verlofaanvraag wordt niet gekeken naar je verlofuren :)
Dat je maar 3 uur hebt gekregen klopt inderdaad niet, ik heb er 133 gekregen voor 10 maanden, ongeveer 160 per jaar dus

wel een andere CAO

Die emolumententabel mag weer uit de OP trouwens, staan geen precieze betaaldata op
Ik knutsel wel even een goeie in elkaar
pi_110776198
quote:
6s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:52 schreef Mirgeam het volgende:

[..]

Bij het goedkeuren van je verlofaanvraag wordt niet gekeken naar je verlofuren :)
Dat je maar 3 uur hebt gekregen klopt inderdaad niet, ik heb er 133 gekregen voor 10 maanden, ongeveer 160 per jaar dus

wel een andere CAO

Die emolumententabel mag weer uit de OP trouwens, staan geen precieze betaaldata op
Ik knutsel wel even een goeie in elkaar
Dus waar moet ik nu van uit gaan dan? Onbetaald verlof ofzo? Ik kan mijn verlof echt niet annuleren, ik heb zoveel vrij omdat ik een opleiding volg, dat weten ze.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 april 2012 @ 17:56:08 #14
Maffe Fries
pi_110776266
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:53 schreef Selestha het volgende:

[..]

Dus waar moet ik nu van uit gaan dan? Onbetaald verlof ofzo? Ik kan mijn verlof echt niet annuleren, ik heb zoveel vrij omdat ik een opleiding volg, dat weten ze.
je mag uitgaan van die 10 uren die stonden.

In de loop van het jaar zouden daar in totaal 40 uren vanwege je contract bij moeten komen plus nog de uren die je extra opbouwt.

Je verlof dat je opneemt wordt hier weer van afgetrokken
pi_110776298
quote:
14s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je mag uitgaan van die 10 uren die stonden.

In de loop van het jaar zouden daar in totaal 40 uren vanwege je contract bij moeten komen plus nog de uren die je extra opbouwt.

Je verlof dat je opneemt wordt hier weer van afgetrokken
Ah ok ja ik zag wel staan dat er voor PBZ'ers maandelijks verlof bij geteld wordt. Daar zal het dan wel van af gaan inderdaad ;)

Bedankt voor de verduidelijking :)
pi_110776396
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:51 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat heb ik nog niet gehoord van ze, maar ik ben tot op heden wel dik tevreden over de bezorging, op 1 enkele levering na dan. Maar dat was een systeemfout.
Wat voor bedrijf heb je eigenlijk....wat verkoop je? Ben eigenlijk best wel nieuwschierig
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 april 2012 @ 18:08:14 #17
Maffe Fries
pi_110776676
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:57 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ah ok ja ik zag wel staan dat er voor PBZ'ers maandelijks verlof bij geteld wordt. Daar zal het dan wel van af gaan inderdaad ;)

Bedankt voor de verduidelijking :)
Ik moet er wel even bij vermelden dat officieel de uren die er bijgeteld worden en die er afgetrokken worden apart van elkaar zichtbaar zouden moeten zijn. Voor de duidelijkheid
  woensdag 25 april 2012 @ 18:17:59 #18
110987 ErwinRommel
pi_110777057
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:00 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Wat voor bedrijf heb je eigenlijk....wat verkoop je? Ben eigenlijk best wel nieuwschierig
Wij, mijn vriendin en ik, hebben een webshop in Britse levensmiddelen. Ik mag niet spammen, maar zet het wel in een spoiler-tag. Dat mag weer wel :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_110777082
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:17 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Wij, mijn vriendin en ik, hebben een webshop in Britse levensmiddelen. Ik mag niet spammen, maar zet het wel in een spoiler-tag. Dat mag weer wel :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oooh is die van jou? Leuk! :D Ik ben lid van de FB pagina haha :D
  woensdag 25 april 2012 @ 18:22:22 #20
110987 ErwinRommel
pi_110777206
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:18 schreef Selestha het volgende:

[..]

Oooh is die van jou? Leuk! :D Ik ben lid van de FB pagina haha :D
Ohh :D
Leuk :)
Tja helaas had jij dan niet onze loting gewonnen ;)
  woensdag 25 april 2012 @ 18:24:00 #21
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_110777267
Je krijgt inderdaad per maand een deel er bij. In het geval van 10 uur per week heb je recht op 40 uur.
Dit delen ze door 12. Dus je krijgt 3 uur en 20 minuten per maand er bij. Plus dan alle uren die je extra werkt.
(Waarschijnlijk werkte je op 17/3 ongeveer 4 maanden voor de postnl)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_110777297
pi_110777440
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:24 schreef V__L_N het volgende:
Je krijgt inderdaad per maand een deel er bij. In het geval van 10 uur per week heb je recht op 40 uur.
Dit delen ze door 12. Dus je krijgt 3 uur en 20 minuten per maand er bij. Plus dan alle uren die je extra werkt.
(Waarschijnlijk werkte je op 17/3 ongeveer 4 maanden voor de postnl)
Klopt helemaal! :D Ben begonnen op 16/12/11 ;)

Ik had ook inderdaad 40 uur gerekend voor mijn vrije dagen, wat zich vertaald in 4 weken vrij omdat ik 10 uur per week werk :)

Nu is het me helemaal duidelijk, bedankt :) Ik ben slecht in rekenen/grafieken/tabellen lezen ;)
  woensdag 25 april 2012 @ 18:37:51 #24
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_110777741
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:29 schreef Selestha het volgende:

[..]

Klopt helemaal! :D Ben begonnen op 16/12/11 ;)

Ik had ook inderdaad 40 uur gerekend voor mijn vrije dagen, wat zich vertaald in 4 weken vrij omdat ik 10 uur per week werk :)

Nu is het me helemaal duidelijk, bedankt :) Ik ben slecht in rekenen/grafieken/tabellen lezen ;)
Waar ik wel even op zou letten is over ze het dan kwa overuren wel goed doen. Er staan hier 13 uur en 20 minuten. Dat zou dan ongeveer 10 minuten aan vakantie over overuren zijn. Dat is niet veel voor postnl begrippen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_110777786
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:37 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Waar ik wel even op zou letten is over ze het dan kwa overuren wel goed doen. Er staan hier 13 uur en 20 minuten. Dat zou dan ongeveer 10 minuten aan vakantie over overuren zijn. Dat zou betekenen dat je 30 minuten overwerk hebt staan nu. Dat is niet veel voor postnl begrippen.
Ik heb dan ook nog nooit mijn overuren betaalt gekregen ;)
  woensdag 25 april 2012 @ 18:40:21 #26
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_110777839
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:38 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ik heb dan ook nog nooit mijn overuren betaalt gekregen ;)
Nooit gemaakt of nooit gewerkt?
Loesje
pi_110777900
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:40 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Nooit gemaakt of nooit gewerkt?
Ik heb ze heel vaak gemaakt in het begin, maar dat heb ik nooit uitbetaalt gekregen, onder het mom van ''er staat zoveel uur voor je wijk en dat is redelijk etc'' als je het niet haalt loop je in je eigen tijd. Is zo met alle collega's die ik hier gesproken heb. En ik heb geen zin om er achteraan te gaan, wil niet als ''lastig'' gezien worden, want ik heb deze baan als tegenprestatie voor een uitkering. Dus er wordt gerekend alsof ik alleen maar 10 uur per week loop.
pi_110777951
En inmiddels loop ik het eigenlijk altijd binnen de tijden :)
  woensdag 25 april 2012 @ 18:44:07 #29
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_110777972
Dat is mooi een naaistreek... En daarom verbaast het me niks.
Loesje
pi_110777995
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:44 schreef V__L_N het volgende:
Dat is mooi een naaistreek... En daarom verbaast het me niks.
Ik ben niet de enige hoor, het is hier meer regel dan uitzondering. Aangezien we er een vergadering over hebben gehad, waarin ons werd ingepeperd dat de tijden redelijk zijn enzo.. Was met kerst echt niet zo, zeker niet voor een beginner.
  woensdag 25 april 2012 @ 18:47:59 #31
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_110778077
Denk dat ik veel mazzel heb. Op dal dagen staat mijn wijk te ruim. Dan kan ik ongeveer 15 minuten inlopen per keer. Op donderdag staat er echter ongeveer een half uur te weinig voor. Dus aan het einde van de week klopt het weer.

Overigens is de wijktijd al 1.35 uur meer dan mijn contract is. Dus daardoor krijg ik steeds meer dan ik verwacht.
Loesje
pi_110778409
Handig die uitleg. Ik snapte er ook niet zoveel van. :)
pi_110779881
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:57 schreef Herfstblad het volgende:
Handig die uitleg. Ik snapte er ook niet zoveel van. :)
Ik krijg binnenkort als het goed is een uitleg daarover via de mail :) dan zal ik hem hier ook opzetten
pi_110801624
Tcoh nog even een post van mij hier, ik heb een jaar of vijf geleden in deeltijd bij TNT toen nog mogen werken, na het stoppen aldaar is er door TNT naast het laatste salaris als fout ik meen een euro of vijfduizend gestort op mijn bankrek.

Heb toen nog overwogen dat te melden, heb dat niet gedaan en heb nooit meer iets van ze vernomen.
Moraal van het verhaal: nooit melden! :)
pi_110802517
quote:
7s.gif Op donderdag 26 april 2012 01:55 schreef WammesWaggel het volgende:
Tcoh nog even een post van mij hier, ik heb een jaar of vijf geleden in deeltijd bij TNT toen nog mogen werken, na het stoppen aldaar is er door TNT naast het laatste salaris als fout ik meen een euro of vijfduizend gestort op mijn bankrek.

Heb toen nog overwogen dat te melden, heb dat niet gedaan en heb nooit meer iets van ze vernomen.
Moraal van het verhaal: nooit melden! :)
Gouden handdruk? ;)
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_110802582
Beste woei, hier!
Moed aan het verzamelen voor vandaag.
Veel post en de sealbags.
pi_110802821
Lekker Wammeswaggel!!

Na maandenlang scannen en apart bezorgen van de bol.compakjes mogen ze nu weer gewoon mee per wijk...en je mag ze nu zelfs bij de buren afgeven!!
Was ook weer allemaal nutteloos dus.
pi_110802850
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 07:47 schreef Troeta het volgende:
Lekker Wammeswaggel!!

Na maandenlang scannen en apart bezorgen van de bol.compakjes mogen ze nu weer gewoon mee per wijk...en je mag ze nu zelfs bij de buren afgeven!!
Was ook weer allemaal nutteloos dus.
Huh? Ik heb nooit geweten dat die dingen apart bezorgd werden, ik kreeg ze gewoon mee en er werd bij mijn opleiding gezegd dat ik ze als nodig bij de buren af kon geven. Vaag.
pi_110802900
Werd misschien niet overal gedaan, maar hier werden vaak pakjes gepikt, dus zijn ze een paar maanden apart bezorgd met een strenge controle er op.

Hoe lang werk je er al? want pakjes bij de buren afgeven mocht echt absoluut niet een paar jaar lang.
Pas sinds deze maand mag het weer.
pi_110803053
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 07:56 schreef Troeta het volgende:
Werd misschien niet overal gedaan, maar hier werden vaak pakjes gepikt, dus zijn ze een paar maanden apart bezorgd met een strenge controle er op.

Hoe lang werk je er al? want pakjes bij de buren afgeven mocht echt absoluut niet een paar jaar lang.
Ik werk er al 5 maanden. Heb het nooit geweten, ben opgeleid om ze af te geven aan de buren en ben er nooit op aangesproken..

Er werd tegen mij gezegd dat ik niet leverbare pakjes pas in de bak/oranje bus mocht gooien als ik het eerst bij 2 buren geprobeerd had..
pi_110803186
In ieder geval vorig jaar stond zelfs gewoon in het handboek voor postbezorgers dat je buspakjes, bij niet thuis, éérst bij de directe buren moest proberen te bezorgen.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_110803201
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 08:23 schreef pussywillow het volgende:
In ieder geval vorig jaar stond zelfs gewoon in het handboek voor postbezorgers dat je buspakjes, bij niet thuis, éérst bij de directe buren moest proberen te bezorgen.
Ja ik heb dat ook ergens gelezen, weet alleen niet meer waar. Zou daarin kunnen zijn.
pi_110803580
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 07:56 schreef Troeta het volgende:

Dat is dan lokaal beleid. Want in principe is pakjes afgeven bij de buren gewoon toegestaan, zolang het geen aangetekenden zijn. We hebben er zelfs speciale kennisgevingen voor!
pi_110806229
Heb dankzij de duidelijke communicatie binnen het bedrijf mijn persoonlijke record van achter één stuk werken verbroken. Heb al paar keer gehad dat ik bijna 12 uur achter elkaar heb gewerkt, heb ik gister voor het eerst 13 uur gewerkt! (maakt mij persoonlijk niet uit:p ben nog student en heb dankzij de colleges die zijn afgelopen maar 1 dag les in de week, dus al de extra uren zijn welkom). Nu maar hopen dat de ARBO niet moeilijk gaat doen net zoals een paar jaar geleden.
Waren afgelopen dinsdag onwerkelijk veel wijken blijven staan (ook door vaste bezorgers die de wijken al weken/maanden lopen, normaal komt dit alleen op de zaterdag voor dat er zoveel wijken zijn blijven staan.

Moet wel zeggen dat ik soort van gebroken ben nu (= moeite met ogen open houden tijdens mijn college nu:P). Straks weer paar wijkjes wegbrengen en dan maar even rustig avondje denk ik.
pi_110807393
Het wordt hoog tijd dat de postbezorgers eens gaan staken... Ik blijf me verbazen over de misstanden en misbruik die er plaatsvinden binnen het bedrijf.
pi_110812058
Pffff, wat was er veel vandaag zeg! Van 7.15 tot 12.00 zitten voorbereiden!
Even een vraag voor de pbz'ers: Als je 2 heel dunne bundels heb van 1 straat, bijv. 1 bundel even en 1 bundel oneven, is het dan prettiger voor de pbz'er om deze 2 bundels als 1 bundel in de tas te hebben? Ik vraag me altijd af of ik die dunne bundels van 1 straat niet beter kan samenbundelen. Dus, wat heb je liever, 2 heel dunne bundeltjes of 1 wat dikkere bundel?
"Everybody lies..."
House M.D.
  donderdag 26 april 2012 @ 13:38:58 #47
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_110812324
quote:
10s.gif Op donderdag 26 april 2012 13:33 schreef KatrienDuck het volgende:
Even een vraag voor de pbz'ers: Als je 2 heel dunne bundels heb van 1 straat, bijv. 1 bundel even en 1 bundel oneven, is het dan prettiger voor de pbz'er om deze 2 bundels als 1 bundel in de tas te hebben? Ik vraag me altijd af of ik die dunne bundels van 1 straat niet beter kan samenbundelen. Dus, wat heb je liever, 2 heel dunne bundeltjes of 1 wat dikkere bundel?
altijd op donderdag ;)
was om kwart voor 1 klaar
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 april 2012 @ 13:41:41 #48
Maffe Fries
pi_110812450
quote:
Zelf geef ik dan de voorkeur aan een wat dikkere bundel. Je kunt eventueel de stukjes scheiden met een elastiek en dan met een derde elastiek aan elkaar binden.
pi_110812489
quote:
Ik heb dan liever twee bundels, kan ik zelf beslissen of ik ze beiden meeneem. (Hangt ook van wel of geen HAH af)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_110813216
Wow, vandaag echt veel.. een wijk die normaal een tasje heeft had vandaag 12! tassen :') Elke straat moest een eigen tas krijgen omdat die bundels zo enorm groot waren, anders lag een deel van de straat weer in een tas die gelijk door naar het depot zou gaan. Degene die ik hielp met voorbereiden moest die ook gelijk gaan bezorgen, in de regen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')