En waarom zou dat niet kloppen? Met een contract van 15 uur per week krijg je (als postbezorger) dus 60 uur verlofbudget per jaar. Het is dus best mogelijk dat je nu op 40 uur staat.quote:Op woensdag 25 april 2012 16:42 schreef Aardappel2610 het volgende:
Klopt sowieso geen hol van... Ik heb 40 uur staan en werk pas sinds half 2011 bij PostNL. Gemiddeld 15 uur per week.
Ja en zoals ik vandaag hoorde, doen ze in delen de verlofuren op je lijst zetten, ipv in 1x...teminste dat doen ze bij onsquote:Op woensdag 25 april 2012 17:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En waarom zou dat niet kloppen? Met een contract van 15 uur per week krijg je (als postbezorger) dus 60 uur verlofbudget per jaar. Het is dus best mogelijk dat je nu op 40 uur staat.
voor zover ik weet wel, mits ze niet botsen met het werk dat je uitvoert.quote:Op woensdag 25 april 2012 17:46 schreef ErwinRommel het volgende:
ff een parktische vraag, mag je als medewerker PostNL, en dan bedoel ik fulltime wettelijk gezien er neventaken op nahouden? Ik meende dat dat niet mocht.
Ja, maar ik stond op 13 uur. Dat is wel heel erg weinig. Zeker aangezien ik 10 uur/5 dagen per week werk.quote:Op woensdag 25 april 2012 17:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En waarom zou dat niet kloppen? Met een contract van 15 uur per week krijg je (als postbezorger) dus 60 uur verlofbudget per jaar. Het is dus best mogelijk dat je nu op 40 uur staat.
sterker nog PostNL zal je extra werkzaamheden in dit geval zelfs toejuichenquote:Op woensdag 25 april 2012 17:49 schreef ErwinRommel het volgende:
Ohh, dan zit ik veilig met mijn bedrijfje, wij versturen nl. onze pakketten ook via PostNL (contract).
Dat heb ik nog niet gehoord van ze, maar ik ben tot op heden wel dik tevreden over de bezorging, op 1 enkele levering na dan. Maar dat was een systeemfout.quote:Op woensdag 25 april 2012 17:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
sterker nog PostNL zal je extra werkzaamheden in dit geval zelfs toejuichen
Bij het goedkeuren van je verlofaanvraag wordt niet gekeken naar je verlofurenquote:Op woensdag 25 april 2012 16:38 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja daar ga ik zeker over klagen. Maar ik werk 5 dagen per week, 10 uur per week, en ik zou maar 12 uren verlof hebben voor t hele jaar? Dat lijkt me een beetje weinig, bovendien had ik voor 4 weken totaal verlof gevraagd bij mn TC aan het begin van het jaar en dat was goedgekeurd inclusief data. Dus ik snap er niets van dat ik nu nog maar 5 minuten zou hebben.
Ik ga morgen maar bellen.
Dus waar moet ik nu van uit gaan dan? Onbetaald verlof ofzo? Ik kan mijn verlof echt niet annuleren, ik heb zoveel vrij omdat ik een opleiding volg, dat weten ze.quote:Op woensdag 25 april 2012 17:52 schreef Mirgeam het volgende:
[..]
Bij het goedkeuren van je verlofaanvraag wordt niet gekeken naar je verlofuren
Dat je maar 3 uur hebt gekregen klopt inderdaad niet, ik heb er 133 gekregen voor 10 maanden, ongeveer 160 per jaar dus
wel een andere CAO
Die emolumententabel mag weer uit de OP trouwens, staan geen precieze betaaldata op
Ik knutsel wel even een goeie in elkaar
je mag uitgaan van die 10 uren die stonden.quote:Op woensdag 25 april 2012 17:53 schreef Selestha het volgende:
[..]
Dus waar moet ik nu van uit gaan dan? Onbetaald verlof ofzo? Ik kan mijn verlof echt niet annuleren, ik heb zoveel vrij omdat ik een opleiding volg, dat weten ze.
Ah ok ja ik zag wel staan dat er voor PBZ'ers maandelijks verlof bij geteld wordt. Daar zal het dan wel van af gaan inderdaadquote:Op woensdag 25 april 2012 17:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je mag uitgaan van die 10 uren die stonden.
In de loop van het jaar zouden daar in totaal 40 uren vanwege je contract bij moeten komen plus nog de uren die je extra opbouwt.
Je verlof dat je opneemt wordt hier weer van afgetrokken
Wat voor bedrijf heb je eigenlijk....wat verkoop je? Ben eigenlijk best wel nieuwschierigquote:Op woensdag 25 april 2012 17:51 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat heb ik nog niet gehoord van ze, maar ik ben tot op heden wel dik tevreden over de bezorging, op 1 enkele levering na dan. Maar dat was een systeemfout.
Ik moet er wel even bij vermelden dat officieel de uren die er bijgeteld worden en die er afgetrokken worden apart van elkaar zichtbaar zouden moeten zijn. Voor de duidelijkheidquote:Op woensdag 25 april 2012 17:57 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ah ok ja ik zag wel staan dat er voor PBZ'ers maandelijks verlof bij geteld wordt. Daar zal het dan wel van af gaan inderdaad![]()
Bedankt voor de verduidelijking
Wij, mijn vriendin en ik, hebben een webshop in Britse levensmiddelen. Ik mag niet spammen, maar zet het wel in een spoiler-tag. Dat mag weer welquote:Op woensdag 25 april 2012 18:00 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Wat voor bedrijf heb je eigenlijk....wat verkoop je? Ben eigenlijk best wel nieuwschierig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
quote:Op woensdag 25 april 2012 18:17 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wij, mijn vriendin en ik, hebben een webshop in Britse levensmiddelen. Ik mag niet spammen, maar zet het wel in een spoiler-tag. Dat mag weer wel
Oooh is die van jou? Leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben lid van de FB pagina haha
![]()
Ohhquote:Op woensdag 25 april 2012 18:18 schreef Selestha het volgende:
[..]
Oooh is die van jou? Leuk!Ik ben lid van de FB pagina haha
Klopt helemaal!quote:Op woensdag 25 april 2012 18:24 schreef V__L_N het volgende:
Je krijgt inderdaad per maand een deel er bij. In het geval van 10 uur per week heb je recht op 40 uur.
Dit delen ze door 12. Dus je krijgt 3 uur en 20 minuten per maand er bij. Plus dan alle uren die je extra werkt.
(Waarschijnlijk werkte je op 17/3 ongeveer 4 maanden voor de postnl)
Waar ik wel even op zou letten is over ze het dan kwa overuren wel goed doen. Er staan hier 13 uur en 20 minuten. Dat zou dan ongeveer 10 minuten aan vakantie over overuren zijn. Dat is niet veel voor postnl begrippen.quote:Op woensdag 25 april 2012 18:29 schreef Selestha het volgende:
[..]
Klopt helemaal!Ben begonnen op 16/12/11
Ik had ook inderdaad 40 uur gerekend voor mijn vrije dagen, wat zich vertaald in 4 weken vrij omdat ik 10 uur per week werk
Nu is het me helemaal duidelijk, bedanktIk ben slecht in rekenen/grafieken/tabellen lezen
Ik heb dan ook nog nooit mijn overuren betaalt gekregenquote:Op woensdag 25 april 2012 18:37 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Waar ik wel even op zou letten is over ze het dan kwa overuren wel goed doen. Er staan hier 13 uur en 20 minuten. Dat zou dan ongeveer 10 minuten aan vakantie over overuren zijn. Dat zou betekenen dat je 30 minuten overwerk hebt staan nu. Dat is niet veel voor postnl begrippen.
Nooit gemaakt of nooit gewerkt?quote:Op woensdag 25 april 2012 18:38 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik heb dan ook nog nooit mijn overuren betaalt gekregen
Ik heb ze heel vaak gemaakt in het begin, maar dat heb ik nooit uitbetaalt gekregen, onder het mom van ''er staat zoveel uur voor je wijk en dat is redelijk etc'' als je het niet haalt loop je in je eigen tijd. Is zo met alle collega's die ik hier gesproken heb. En ik heb geen zin om er achteraan te gaan, wil niet als ''lastig'' gezien worden, want ik heb deze baan als tegenprestatie voor een uitkering. Dus er wordt gerekend alsof ik alleen maar 10 uur per week loop.quote:
Ik ben niet de enige hoor, het is hier meer regel dan uitzondering. Aangezien we er een vergadering over hebben gehad, waarin ons werd ingepeperd dat de tijden redelijk zijn enzo.. Was met kerst echt niet zo, zeker niet voor een beginner.quote:Op woensdag 25 april 2012 18:44 schreef V__L_N het volgende:
Dat is mooi een naaistreek... En daarom verbaast het me niks.
Ik krijg binnenkort als het goed is een uitleg daarover via de mailquote:Op woensdag 25 april 2012 18:57 schreef Herfstblad het volgende:
Handig die uitleg. Ik snapte er ook niet zoveel van.
Gouden handdruk?quote:Op donderdag 26 april 2012 01:55 schreef WammesWaggel het volgende:
Tcoh nog even een post van mij hier, ik heb een jaar of vijf geleden in deeltijd bij TNT toen nog mogen werken, na het stoppen aldaar is er door TNT naast het laatste salaris als fout ik meen een euro of vijfduizend gestort op mijn bankrek.
Heb toen nog overwogen dat te melden, heb dat niet gedaan en heb nooit meer iets van ze vernomen.
Moraal van het verhaal: nooit melden!
Huh? Ik heb nooit geweten dat die dingen apart bezorgd werden, ik kreeg ze gewoon mee en er werd bij mijn opleiding gezegd dat ik ze als nodig bij de buren af kon geven. Vaag.quote:Op donderdag 26 april 2012 07:47 schreef Troeta het volgende:
Lekker Wammeswaggel!!
Na maandenlang scannen en apart bezorgen van de bol.compakjes mogen ze nu weer gewoon mee per wijk...en je mag ze nu zelfs bij de buren afgeven!!
Was ook weer allemaal nutteloos dus.
Ik werk er al 5 maanden. Heb het nooit geweten, ben opgeleid om ze af te geven aan de buren en ben er nooit op aangesproken..quote:Op donderdag 26 april 2012 07:56 schreef Troeta het volgende:
Werd misschien niet overal gedaan, maar hier werden vaak pakjes gepikt, dus zijn ze een paar maanden apart bezorgd met een strenge controle er op.
Hoe lang werk je er al? want pakjes bij de buren afgeven mocht echt absoluut niet een paar jaar lang.
Pas sinds deze maand mag het weer.
Ja ik heb dat ook ergens gelezen, weet alleen niet meer waar. Zou daarin kunnen zijn.quote:Op donderdag 26 april 2012 08:23 schreef pussywillow het volgende:
In ieder geval vorig jaar stond zelfs gewoon in het handboek voor postbezorgers dat je buspakjes, bij niet thuis, éérst bij de directe buren moest proberen te bezorgen.
Dat is dan lokaal beleid. Want in principe is pakjes afgeven bij de buren gewoon toegestaan, zolang het geen aangetekenden zijn. We hebben er zelfs speciale kennisgevingen voor!quote:Op donderdag 26 april 2012 07:56 schreef Troeta het volgende:
Werd misschien niet overal gedaan, maar hier werden vaak pakjes gepikt, dus zijn ze een paar maanden apart bezorgd met een strenge controle er op.
Hoe lang werk je er al? want pakjes bij de buren afgeven mocht echt absoluut niet een paar jaar lang.
Pas sinds deze maand mag het weer.
altijd op donderdagquote:Op donderdag 26 april 2012 13:33 schreef KatrienDuck het volgende:
Pffff, wat was er veel vandaag zeg! Van 7.15 tot 12.00 zitten voorbereiden!
Even een vraag voor de pbz'ers: Als je 2 heel dunne bundels heb van 1 straat, bijv. 1 bundel even en 1 bundel oneven, is het dan prettiger voor de pbz'er om deze 2 bundels als 1 bundel in de tas te hebben? Ik vraag me altijd af of ik die dunne bundels van 1 straat niet beter kan samenbundelen. Dus, wat heb je liever, 2 heel dunne bundeltjes of 1 wat dikkere bundel?
Zelf geef ik dan de voorkeur aan een wat dikkere bundel. Je kunt eventueel de stukjes scheiden met een elastiek en dan met een derde elastiek aan elkaar binden.quote:Op donderdag 26 april 2012 13:33 schreef KatrienDuck het volgende:
Even een vraag voor de pbz'ers: Als je 2 heel dunne bundels heb van 1 straat, bijv. 1 bundel even en 1 bundel oneven, is het dan prettiger voor de pbz'er om deze 2 bundels als 1 bundel in de tas te hebben? Ik vraag me altijd af of ik die dunne bundels van 1 straat niet beter kan samenbundelen. Dus, wat heb je liever, 2 heel dunne bundeltjes of 1 wat dikkere bundel?
Ik heb dan liever twee bundels, kan ik zelf beslissen of ik ze beiden meeneem. (Hangt ook van wel of geen HAH af)quote:Op donderdag 26 april 2012 13:33 schreef KatrienDuck het volgende:
Heb je niet een brief in je mapje gekregen dinsdag? Ik iig wel, stond alleen maar in een cadeaubon.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:59 schreef Aardappel2610 het volgende:
Had ik nou goed begrepen dat we weer een tegoedbon krijgen voor de HAH van vandaag? Wel een beetje typisch als het inderdaad een V&D-bon is...
Ik weet van niets...quote:Op donderdag 26 april 2012 16:10 schreef Shreever het volgende:
[..]
Heb je niet een brief in je mapje gekregen dinsdag? Ik iig wel, stond alleen maar in een cadeaubon.
Het is inderdaad van de V&D, zo'n pasje met daarop 10 euro saldo.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:59 schreef Aardappel2610 het volgende:
Had ik nou goed begrepen dat we weer een tegoedbon krijgen voor de HAH van vandaag? Wel een beetje typisch als het inderdaad een V&D-bon is...
Best leuk!quote:Op donderdag 26 april 2012 17:05 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Het is inderdaad van de V&D, zo'n pasje met daarop 10 euro saldo.
Nou zeg dat! Aan het begin natgeregend en aan het einde 2 keer.quote:Op donderdag 26 april 2012 16:59 schreef Selestha het volgende:
Wat een dag zeg, extra Huis-Aan-Huis, rukwinden, mijn fiets viel om en was zo zwaar dat ik hulp nodig had om hem weer overeind te krijgen, en op de helft kwam ik er achter dat ik mijn sleutels kwijt was, terwijl ik 3x zo lang als normaal moest lopen in de stromende regen.. Lekker zo'n dag![]()
Nu lekker met pizza op de bank
hoelaat was je klaar?quote:Op donderdag 26 april 2012 13:58 schreef Nezhi het volgende:
Wow, vandaag echt veel.. een wijk die normaal een tasje heeft had vandaag 12! tassenElke straat moest een eigen tas krijgen omdat die bundels zo enorm groot waren, anders lag een deel van de straat weer in een tas die gelijk door naar het depot zou gaan. Degene die ik hielp met voorbereiden moest die ook gelijk gaan bezorgen, in de regen...
Ben niet de enige dusquote:Op donderdag 26 april 2012 17:11 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Nou zeg dat! Aan het begin natgeregend en aan het einde 2 keer.En de combinatie wind, post en regen is dus niet zo'n beste. En ik heb wel 5 keer vn alles laten vallen. Ik leek wel een beginneling.
5 zakken post, 2 zakken HAH hier, dus totaal 7.
toch wel snel gedaan 3 1/2 uurquote:Op donderdag 26 april 2012 17:21 schreef Nezhi het volgende:
[..]
12:00. Alles moet om 12:10 echt klaar zijn.
Haha nee.quote:Op donderdag 26 april 2012 17:19 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ben niet de enige dus![]()
Wel leuk dat we er een tegoedbon voor krijgen, dan maakt veel goed
Had ik ook de vorige keer! Liep toen gewoon zoals normale hah. Maar ik had nu echt heel veel post.quote:Op donderdag 26 april 2012 17:25 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Haha nee.
Vorige keer met die gesealde reclame liep het een stuk sneller weg. Denk dat het gewoon mijn dag niet was of zo.
Ik heb altijd veel post op donderdag. Veel tijdschriften en dit keer ook dikke boeken erbij van een creditcardmaatschappij (volgens mij). Post was niet meer dan normaal, maar wel zwaarder door dikke boeken. Sommige zakken kon ik amper tillen.quote:Op donderdag 26 april 2012 17:26 schreef Selestha het volgende:
[..]
Had ik ook de vorige keer! Liep toen gewoon zoals normale hah. Maar ik had nu echt heel veel post.
Nah ik begin altijd om 8:00.quote:Op donderdag 26 april 2012 17:24 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
toch wel snel gedaan 3 1/2 uur
ik deed er 4 uur erover
En dat blijkt keer op keer weer uit praktijktesten. Ik geloof dat dit nog één van de betere uitkomsten isquote:Op donderdag 26 april 2012 18:29 schreef gridjuh het volgende:
http://www.bndestem.nl/re(...)-te-laat-bezorgd.ece
Nee, te dikke bundels maken doe ik niet, want dan heb ik aan het einde van de morgen pijn in m'n rsi-polsen van het bundelen. Dus, die splits ik altijd wel. Moest er vanmorgen ook een flink aantal splitsen vanwege dikke boeken, libelles en margrieten die erbij zaten.quote:Op donderdag 26 april 2012 20:15 schreef eigendeegcookie het volgende:
Ik ook natgeregend , en weer helemaal opgedroogd!
@katrien: nee bundeltjes samenvoegen vind ik ook niet handig : je zoekt naar een bundeltje wat je al in je hand hebt.
Aan de andere kant zou ik heel graag willen dat enorm grote en zware bundels [zoals met bv 12 bijenkorfboeken] wel in twee delen aangeleverd werden , evt met voor de duidelijkheid een elastiekje om die twee samen.
Het allerergste vind ik dikke bundels die zo dik zijn dat er nog maar een elastiekje omheen kan.
moet je al die losse hah ergens neerleggen om met twee handen die ***bundel tevoorschijn te trekken.
Dat hangt toch af van de hoeveelheid werk die je gedaan hebt, tijden zeggen niks.quote:Op donderdag 26 april 2012 17:24 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
toch wel snel gedaan 3 1/2 uur
ik deed er 4 uur erover
Je kan, als je een tweede contract krijgt, gewoon eind juli ontslag indienen voor eind augustus. Zo loyaal hoef je niet richting het bedrijf te zijn dat je je druk maakt om een eventuele opvolger.quote:Op vrijdag 27 april 2012 09:57 schreef Aardappel2610 het volgende:
Wat is wijsheid? Mijn contract loopt tot eind juni en het is mijn eerste contract. Ik wil echter opzeggen per eind augustus. Zouden ze dit accepteren of mij er per eind juni uitgooien, aangezien ze dan misschien een ander gevonden hebben?
Lijkt me ook sterk dat ze je in de vakantieperiode gaan ontslaan. Ze komen dan altijd mensen te kortquote:Op vrijdag 27 april 2012 09:57 schreef Aardappel2610 het volgende:
Wat is wijsheid? Mijn contract loopt tot eind juni en het is mijn eerste contract. Ik wil echter opzeggen per eind augustus. Zouden ze dit accepteren of mij er per eind juni uitgooien, aangezien ze dan misschien een ander gevonden hebben?
Helaas komt van mijn kant teveel loyaliteit. Ergens heb je een punt.quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:10 schreef Blobje het volgende:
[..]
Je kan, als je een tweede contract krijgt, gewoon eind juli ontslag indienen voor eind augustus. Zo loyaal hoef je niet richting het bedrijf te zijn dat je je druk maakt om een eventuele opvolger.
Dat was mijn gedachte ook eigenlijk.quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:39 schreef Drassss het volgende:
[..]
Lijkt me ook sterk dat ze je in de vakantieperiode gaan ontslaan. Ze komen dan altijd mensen te kort
6 lukt ook wel zonder problemen. En met beetje leuk stapelen kan 7 ook prima. 8 heb ik ook wel is gered. Dan zijn ze niet zo vol.quote:Op vrijdag 27 april 2012 00:37 schreef JMT het volgende:Doe het lopend dus ben eigelijk allang blij dat er op mn postboy minstens 3 tassen inkunnen (Vaak nog wel een 4e, en evt een 5e erbovenop), maar door dat al dat HAH ook meemoest ben je gelijk weer een hoop ruimte kwijt... :/
Ik heb nog niets gehoord, dus dat kan leuk worden met ineens een verrassingquote:Op vrijdag 27 april 2012 12:25 schreef Blobje het volgende:
14 juli gaat hier het systeem met 3 bundels in hoorde ik net. Iedereen moet voor die tijd verplicht een bagagerek + stuurtas ophalen. Leuk en aardig, maar die past niet op mijn fiets.
Als jij je gezondheid niet belangrijk vindt. Er zijn genoeg hard gevallen met alle gevolgen van dien.quote:Op vrijdag 27 april 2012 12:52 schreef V__L_N het volgende:
[..]
6 lukt ook wel zonder problemen. En met beetje leuk stapelen kan 7 ook prima. 8 heb ik ook wel is gered. Dan zijn ze niet zo vol.
3 in je tassen. 2 herverdelen over die 3 tassen en dan 2 aan het stuur.
Ik weiger pertinent om bij te laden/ terug te gaan naar het depo.
Ach, als je het gewend bent zal dat wel meevallen. Ik laad al jaren 5 tassen per keer op m'n fiets en ben nog nooit onderuit gegaan. Maar ik ken ook collega's die met 2 tassen al wiebelend over straat gaanquote:Op vrijdag 27 april 2012 14:18 schreef TokenW het volgende:
[..]
Als jij je gezondheid niet belangrijk vindt. Er zijn genoeg hard gevallen met alle gevolgen van dien.
Mijn fiets kan echt max het gewicht van 4 tassen aan, gelukkig heb ik alleen met kerst meer tassen. Met 4 tassen wiebelt hij wel, maar ik heb ervaring dus dat gaat net goed. Heb geen postboy, dus ik pak mijn tassen vaak opnieuw in om niet terug te hoeven rijden.quote:Op vrijdag 27 april 2012 14:21 schreef Melleyn het volgende:
[..]
Ach, als je het gewend bent zal dat wel meevallen. Ik laad al jaren 5 tassen per keer op m'n fiets en ben nog nooit onderuit gegaan. Maar ik ken ook collega's die met 2 tassen al wiebelend over straat gaan
Ik zou wel een soort boedelbak achter mijn fiets willenquote:
Is daar wel geldig, maar ik denk niet dat ga lunchen bij La Place.quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:22 schreef Nezhi het volgende:
Ik weet niet of ze geldig zijn in La Place (dat restaurantje van de V&D), anders zou je daar een lunch oid kunnen halen?
Ik heb ook amper geld, ga het inderdaad niet bij La place uitgeven. Maar bijvoorbeeld boeken kan je ook kopen bij V&D, of iets fijns als luxe badspul ofzo.. Een cadeautje voor jezelf is ook wel eens leuk als je weinig geld hebtquote:Op vrijdag 27 april 2012 16:25 schreef Aardappel2610 het volgende:
[..]
Is daar wel geldig, maar ik denk niet dat ga lunchen bij La Place.Heb al amper geld dankzij mijn schampere baantje en dito salaris bij PostNL.
Ik moet even iets nuttigs bedenken... Een paar sokken ofzo.
Ik kreeg het inderdaad gewoon in mijn eigen brievenbus. De vorige bon ook trouwensquote:Op vrijdag 27 april 2012 16:20 schreef Herfstblad het volgende:
Hier zal de bon volgende week wel komen.of bedoel je bij de post als in brievenbuspost, Selestha? Of ik word weer overgeslagen zoals vorige keer.
En ik laad maximaal 3 tassen + 2 shoppers (als er HAH is).
Wat wij meestal met tegoedbonnen doen is het gewoon op een grote hoop gooien en er huishoudelijke uitgaven mee doen. Vervolgens verreken ik de waarde van de bon en zet ik dat geld op mijn rekening.quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:29 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik heb ook amper geld, ga het inderdaad niet bij La place uitgeven. Maar bijvoorbeeld boeken kan je ook kopen bij V&D, of iets fijns als luxe badspul ofzo.. Een cadeautje voor jezelf is ook wel eens leuk als je weinig geld hebt
Ah ja ok dat is anders dan als je het met meer personen deelt, maar ik ben alleenquote:Op vrijdag 27 april 2012 16:32 schreef Aardappel2610 het volgende:
[..]
Wat wij meestal met tegoedbonnen doen is het gewoon op een grote hoop gooien en er huishoudelijke uitgaven mee doen. Vervolgens verreken ik de waarde van de bon en zet ik dat geld op mijn rekening.Alleen bij een V&D-bon is dat wat lastiger.
Met zakken slepen? Wil jij niet weten hoezwaar dat wel niet is. En daarna nog de eigen autobestelling doenquote:
Ik weet hoe zwaar dat is. Op sommige dagen mag ik 9 zakken met Post/HAH wegwerken. Dat hakt er al aardig in. Zulke dagen eindigen dan ook vaak met rugpijn...quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Met zakken slepen? Wil jij niet weten hoezwaar dat wel niet is. En daarna nog de eigen autobestelling doen![]()
En dan daarna nog een haalrit.
met tien zakken heb je dan al mazzel. Op piekdagen werk ik goed 40 zakken weg, handmatig getild, tot 30 meter lopen achter in de schuur/garage. Succesquote:Op vrijdag 27 april 2012 16:57 schreef Aardappel2610 het volgende:
[..]
Ik weet hoe zwaar dat is. Op sommige dagen mag ik 10 zaken met Post/HAH wegwerken. Dat hakt er al aardig in.
Pas maar op je rug... Ik ben dan ook postbezorger, dus ik hoef het alleen maar in mijn fiets te zetten.quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:58 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
met tien zakken heb je dan al mazzel. Op piekdagen werk ik goed 40 zakken weg, handmatig getild, tot 30 meter lopen achter in de schuur/garage. Succes
Ik luister goed naar mijn lichaam hoorquote:Op vrijdag 27 april 2012 16:59 schreef Aardappel2610 het volgende:
[..]
Pas maar op je rug... Ik ben dan ook postbezorger, dus ik hoef het alleen maar in mijn fiets te zetten.
De uren daar kom ik wel aan. Maar die DiDoZa, dat moet toch anders kunnen, want het is echt hollen of stilstaan.quote:Op vrijdag 27 april 2012 17:02 schreef Aardappel2610 het volgende:
Ach het werk op zich is oké. Alleen zo jammer dat het overdreven zwaar is op sommige dagen en dat je mede daardoor maar weinig uren kan maken.
Klopt, de hoge heren hebben hier héél goed over nagedacht. Schijnt een "filosofie" achter te zitten. Welke "filosofie" dat dan weer is hebben ze denk ik onder het genot van een paar borrels bedacht.quote:Op vrijdag 27 april 2012 17:05 schreef Aardappel2610 het volgende:
Vooral op daldagen heb ik soms het gevoel dat ik mijn tijd aan het verspillen ben. Dan staat er bijvoorbeeld één tasje voor een wijk. Terwijl het normaal minstens 2 zijn.
ik was ook echt tijd aan t verspillen vandaag; sommige bundels bestaan op n daldag uit slechts 2 brieven, dus doe ik pakweg 7 bundeltjes in mn schoudertas , tot waar de volgende straat begint.quote:Op vrijdag 27 april 2012 17:05 schreef Aardappel2610 het volgende:
Vooral op daldagen heb ik soms het gevoel dat ik mijn tijd aan het verspillen ben. Dan staat er bijvoorbeeld één tasje voor een wijk. Terwijl het normaal minstens 2 zijn.
Siert je wel, Aardappel2610, die gedachtengang.quote:Op vrijdag 27 april 2012 09:57 schreef Aardappel2610 het volgende:
rustig in de bochten en gassen op de rechte stukkenquote:Op vrijdag 27 april 2012 14:52 schreef ErwinRommel het volgende:
Mijn wagentje (Kangoo) zakte gisteren zowat door ivm de vele tassen post en HAH.
Dat was echt voorzichtig rijden, en de vering hield het niet meer, kedeng kedeng steeds
van dit gebeuren komen ze nog wel terug,zeker als er massaal over de tijd gegaan wordt(kost geld),quote:Op vrijdag 27 april 2012 12:25 schreef Blobje het volgende:
14 juli gaat hier het systeem met 3 bundels in hoorde ik net. Iedereen moet voor die tijd verplicht een bagagerek + stuurtas ophalen. Leuk en aardig, maar die past niet op mijn fiets.
ja dat zijn helaas de realistische vraagprijzen in de horeca(koffie doet inkoop 12 cent)dat gaat voorquote:Op vrijdag 27 april 2012 16:36 schreef Aardappel2610 het volgende:
Hahaha. Nee. Ik heb zelf bij La Place gewerkt en kan zelf de broodjes maken. Dan besef je pas wat een afzetterij dat is. Een broodje kost mij zo'n 50 cent om te maken, terwijl ze daar voor 3 euro verkocht werden.
Gewoon een daldag, één zak maar.quote:Op vrijdag 27 april 2012 18:27 schreef ophaling10 het volgende:
Hoe was de gemiddelde landelijke situatie?
Zelf was ik uitverkorene,met weer een mega zware hoeveelheid vandaag(wel minder dan do)
ik had even wat meer en ook die bolellende etc.quote:
Vorige week had ik de hele week meer dan normaal, heeft hier in ieder geval met de reorganisatie te maken.quote:Op vrijdag 27 april 2012 18:31 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ik had even wat meer en ook die bolellende etc.
visa had zo n gids die is bijna 70% soms op de adressen (452 adressen(keer2) is dat al een hoop.
14 juli...rare datum, in de zomervakantie.quote:Op vrijdag 27 april 2012 18:23 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
van dit gebeuren komen ze nog wel terug,zeker als er massaal over de tijd gegaan wordt(kost geld),
want je bent nu even langer per adres bezig.
en je loopt erbij of je geen 100% bent
Nee een croozer of hoe het mag heten...karretje voor achter de fiets waar ze normaal de kinderen inzetten....quote:Op vrijdag 27 april 2012 14:30 schreef Drassss het volgende:
[..]
Het is dat die krengen zo lomp zijn maar anders
Maar met zo'n ding kan je niet lekker fietsen lijkt me.. Zeker niet bochten maken, smalle paadjes, achteruit rijden etcquote:Op vrijdag 27 april 2012 21:07 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Nee een croozer of hoe het mag heten...karretje voor achter de fiets waar ze normaal de kinderen inzetten....
Mja, sja, soms is het helaas niet eens mogelijk, dus dat is echt improviseren... ook mbt je route... 't Is gewoon bah...quote:Op vrijdag 27 april 2012 12:52 schreef V__L_N het volgende:
[..]
6 lukt ook wel zonder problemen. En met beetje leuk stapelen kan 7 ook prima. 8 heb ik ook wel is gered. Dan zijn ze niet zo vol.
3 in je tassen. 2 herverdelen over die 3 tassen en dan 2 aan het stuur.
Ik weiger pertinent om bij te laden/ terug te gaan naar het depo.
die bonus is niet meer althans dat werd mij verteld,ik wist er wel 10 namelijk een tijd terug.quote:Op vrijdag 27 april 2012 17:44 schreef PBZ64 het volgende:
[..]
Siert je wel, Aardappel2610, die gedachtengang.
Maar ik zou me over een evt opvolger niet te druk maken...maar weet je toevallig iemand, dan kun je dat uiteraard aankaarten bij je tc en een evt bonus opstrijken (als diegene na 3 maanden nog in dienst is).
Hangt volgens mij echt van het soort fiets af en je fysieke bouw. Ik heb een rek (met bak) voorop zitten en heb er eigenlijk alleen maar profijt van. Met een beetje proppen kan ik vier tassen kwijt en nog een paar losse dingen. Dan kom ik amper voorruit, maar het is niet onhandiger dan je zou verwachten. Ik rijd echter op een stevige en grote herenfiets van Gazelle. Die ik met mijn benen tegen kan houden dankzij mijn bouw en de stang. Ik denk dat vooral op een damesfiets zo'n rekje best onhandig kan zijn. Ik adviseer alle dames dan ook om een herenfiets te gebruiken. Die kunnen veel meer hebben door hun constructie en zijn makkelijker tegen te houden.quote:Op vrijdag 27 april 2012 21:57 schreef eigendeegcookie het volgende:
Nou zo'n vooroprek is pas kut fietsen : je hebt ineens n enorm grote draaicircel , ik heb dr nog geen twee weken mee gereden, en nog steeds heb ik mn zelfvertrouwen niet terug als ik wil keren op n fietspad.
En met postbezorgen hang ik altijd 2 of 3 tassen aan mn stuur , kruislings over de stuurpen , dan slingert t niet meer. Dat kan dus niet meer met zo'n kutrek. Stilstaan met t voorwiel recht naar voren: onmogelijk.
Onze TC vermeldde dit op onze PBZ site.quote:Op zaterdag 28 april 2012 10:31 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
die bonus is niet meer althans dat werd mij verteld,ik wist er wel 10 namelijk een tijd terug.
Hopelijk bij ons ook.... na sluiting (november 2012) gaat het bezorgen uit 3 bundels bij ons in.quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:48 schreef EdNoolk het volgende:
Sluiting VBG hier ook uitgesteld. Mooi, weer een paar maanden werk
september gaan ze verhuizen en augustus moet ik daar wegquote:Op zaterdag 28 april 2012 11:48 schreef EdNoolk het volgende:
Hier ook, maar waarschijnlijk maar een maand open en het is nog niet bekend hoe of watquote:Op zaterdag 28 april 2012 11:48 schreef EdNoolk het volgende:
Ligt eraan, hoe hoog de nood is.quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:26 schreef Universiteit het volgende:
Ik vraag me af of je snel wordt aangenomen als post bezorger bij Post NL? En hoe verloopt de sollicitatie procedure? Ervaringen zijn ook welkom..
Mijn gesprek vond plaats op de vestiging.quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:36 schreef Universiteit het volgende:
Dankjewel voor je reactie, ik woon in Amsterdam en vroeg me af waar ik een gesprek zou kunnnen afnemen.. Want in mijn buurt zie ik niet een zekere Post Nl hoofdkantoor?
ik woon ook in amsterdamquote:Op zaterdag 28 april 2012 15:36 schreef Universiteit het volgende:
Dankjewel voor je reactie, ik woon in Amsterdam en vroeg me af waar ik een gesprek zou kunnnen afnemen.. Want in mijn buurt zie ik niet een zekere Post Nl hoofdkantoor?
Bedrijfspost is meestal fysiek, maar ook digitaal.quote:Op zaterdag 28 april 2012 16:07 schreef Universiteit het volgende:
@PBZ64,
tnx voor de info, weet je misschien ook hoe je de post krijgt als je eenmaal aangenomen bent?
Lol,quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:59 schreef HetBrabandertje het volgende:
En laat me raden: je hoefde ook niet naar het uitzendbureau voor een gesprek, maar werd opgebeld/gemaild met de mededeling wanneer je waar moest zijn? Dan is me duidelijk hoe sommige collega's ooit kunnen zijn aangenomen
Hier was ook niet alles klaar om 12 uur , maar dat krijg je met TC's die op piekdagen denken te kunnen verdelen, ook al is de verwachte posthoeveelheid 130%.quote:Op zaterdag 28 april 2012 16:34 schreef Peterselieman het volgende:
was een behoorlijk druk dagje. Ben om 12.00 maar weggegaan omdat ik nog een wijk moest lopen, maar toen zaten op de vestiging nog lang niet alle wijken er in. Dat was vorige week op dat tijdstip wel anders
Ik weet natuurlijk niet hoe het op andere kantoren is, maar hier is het sinds de invoering piek/dal op de donderdag inderdaad wel echt veel drukker geworden. Behoorlijk wat spul wat van de vrijdag of zaterdag naar de donderdag is gegaan.quote:Op zaterdag 28 april 2012 21:21 schreef Deezertje het volgende:
Vóór de invoering van het piek/dal systeem had ik op de zaterdag altijd 8 tassen.
Sinds de invoering heb ik nu standaard 4 tassen (elke week!), dat is dus gewoon de helft minder!
Hoe kan dit? Wordt er op de dinsdag en donderdag dan zoveel post meer bezorgd?
Ik krijg nog steeds dezelfde uren dus ik klaag niet, maar vraag me wel af waar die 4 zakken aan post dan heen zijn gegaan...
Of mensen sturen nóg minder door de berichtgeving rondom PostNL de laatste tijd, kan ook natuurlijk
Of bedrijven sturen minder direct mail vanwege recessie, tijdschriftabonnementen worden opgezegd etc.
Volgens mij is dit met opzet. Voor zaterdagen zijn veel minder mensen te vinden, dus houden ze die dagen een beetje klein.quote:Op zaterdag 28 april 2012 21:31 schreef EdNoolk het volgende:
Dinsdag en vooral donderdag zijn echt een wereld van verschil met zaterdag qua post. Snap het niet, op zaterdag veel mensen die maar één keer per week sorteren/bezorgen, dan doe je toch juist veel post op die dag?!
Volgens de postbodes was gisteren de drukste dag sinds tijden, tig keer meer post dan op dinsdag of donderdag. Alleen al 50 rode bakken aan VOS post, 6 rolcontainers vol met blauwe bakken VOS en nog drie karren afgeladen met pakketjes en krantjes en zooi. Om half 8 moesten we stoppen en toen stond er nog best wat dat volgende week mee moet.quote:Op zaterdag 28 april 2012 21:31 schreef EdNoolk het volgende:
Dinsdag en vooral donderdag zijn echt een wereld van verschil met zaterdag qua post. Snap het niet, op zaterdag veel mensen die maar één keer per week sorteren/bezorgen, dan doe je toch juist veel post op die dag?!
Hier zal de afgelopen donderdag mee bedoeld worden?quote:Op zondag 29 april 2012 08:40 schreef VKV het volgende:
[..]
Volgens de postbodes was gisteren de drukste dag sinds tijden, tig keer meer post dan op dinsdag of donderdag. Alleen al 50 rode bakken aan VOS post, 6 rolcontainers vol met blauwe bakken VOS en nog drie karren afgeladen met pakketjes en krantjes en zooi. Om half 8 moesten we stoppen en toen stond er nog best wat dat volgende week mee moet.
Als je goed leest zie je dat het om de zaterdag gaat.quote:Op zondag 29 april 2012 11:17 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Hier zal de afgelopen donderdag mee bedoeld worden?
Das balen! Hoeveel uur had je dan en hoeveel krijg je nu?quote:Op zondag 29 april 2012 16:05 schreef tntster het volgende:
Gister te horen gekregen dat ik een stuk minder uren mag gaan maken..lekker is dat! Maar ja we zien wel hoe het loopt
Nee, ik ben lekker vrij vandaag (rij normaal haalritten).quote:Op maandag 30 april 2012 06:38 schreef Snoepje5 het volgende:
Wordt vandaag ook pakketpost opgehAld bij de tnt service points in supermarkten die open zijn?
Precies....op papier een piekdag.quote:Op maandag 30 april 2012 14:00 schreef Susi het volgende:
Niet waar, morgen wordt als een dinsdag gewerkt.
hier ookquote:Op maandag 30 april 2012 15:28 schreef Nezhi het volgende:
Bij ons is donderdag erg. Op dinsdag zit ik er normaal maar 2 uurtjes en dan is alles wel klaar...
Wel een beetje begrijpond lezon: De vragensteller had het over PAKKETpost. Kennelijk werkt de pakketservice morgen wel als een maandag, itt de posttak.quote:Op maandag 30 april 2012 14:00 schreef Susi het volgende:
Niet waar, morgen wordt als een dinsdag gewerkt.
Goed over nagedacht dus.quote:Op maandag 30 april 2012 15:36 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik breng de krant iedere ochtend rond.. Vandaag een school die dr een abbo op heeft genomen. Hebben ze geeneens een brievenbusLekker als 't regent..
klote HAH was het idd. Wij hadden die goudinkoper, iets van bo-rent ofzo, en de brief van de ns, en in een andere wijk was het betermeubel, bo-rent, goudinkoper en c1000quote:Op zaterdag 28 april 2012 16:48 schreef Aardappel2610 het volgende:
Vandaag echt gruwelijk irritante HAH. Een folder van de C1000, reclame in een enveloppe en een langwerpige flyer van een goudinkoper. Allemaal verschillende maten, dus per stuk aftellen...
Morgen was gewoon als een dinsdag, net als na pinksteren is gewoon een dinsdagquote:Op maandag 30 april 2012 08:32 schreef dennistd het volgende:
Geen idee, het wordt morgen in elk geval niet bezorgd: er wordt morgen als een maandag gewerkt.
Bij ons eigenlijk zowel dinsdag (folders vooral) als donderdag (ik heb dan minstens 5 zakken post)quote:Op maandag 30 april 2012 15:05 schreef Selestha het volgende:
[..]
Bij ons is dinsdag (bijna) altijd de zwaarste dag van de week.
Hier is de prognose voor morgen maatwerk rustig. Maar ik hecht weinig waarde aan hun voorspellingen.quote:Op maandag 30 april 2012 19:54 schreef PBZ64 het volgende:
Verwacht morgen superpiek! Heerlijk.
Woensdag voor Hemelvaart een piekdag.
En terecht, als je ziet hoeveel containers er bij ons al voor de dinsdag stonden, dan is het minimaal druk en waarschijnlijk nog een stuk erger.quote:Op maandag 30 april 2012 21:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier is de prognose voor morgen maatwerk rustig. Maar ik hecht weinig waarde aan hun voorspellingen.
Vragen om problemenquote:Op maandag 30 april 2012 22:01 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik ben benieuwd naar morgen, heb ook aangeboden om een wijk te lopen, maar ik heb een afspraak in de middag.
Daar was ik al bang voorquote:
Ik ook, de scenario's die ik toegestuurd krijg kloppen zo vaak niet. Ik krijg heel vaak méér dan de prognose is, en soms ook opeens een stuk minder. Altijd leuk trouwens om meer te krijgen dan de prognose en dan wel betaalt te krijgen voor het scenario dat ze hebben gesmst.quote:Op maandag 30 april 2012 21:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier is de prognose voor morgen maatwerk rustig. Maar ik hecht weinig waarde aan hun voorspellingen.
Vandaag ook maar gewoon neergelegt voor de deur, is echt geen brievenbus of iets te herkennne. En nu stormt het ook nog.. Kranten van gisteren lagen er ook nog, is natuurlijk vaksntie daar en er komt geen hont.. Tja, waarom dan je abbo deze week beginne en niet 1 week later, ook lekker dom.quote:
Da's net zo als mensen die klagen dat hun post altijd gevouwen aankomt en dan een brievenbus hebben waar nauwelijks een ansichtkaart doorheen pastquote:Op dinsdag 1 mei 2012 07:00 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Vandaag ook maar gewoon neergelegt voor de deur, is echt geen brievenbus of iets te herkennne. En nu stormt het ook nog.. Kranten van gisteren lagen er ook nog, is natuurlijk vaksntie daar en er komt geen hont.. Tja, waarom dan je abbo deze week beginne en niet 1 week later, ook lekker dom.
Overigens, sommige mensen geloven mij niet dat ze geen brievenbus hebben.. Is toch echt zo -.-
Ik hoop zoooo dat het meevalt, mijn benen vallen er nu al bijna af.quote:Op maandag 30 april 2012 21:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier ''scenario B'' ofwel het lichtste scenario aan post maar met HaH, waardoor je er toch nog ongeveer evenveel tijd aan kwijt bent als anders.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 09:53 schreef Shreever het volgende:
[..]
Ik hoop zoooo dat het meevalt, mijn benen vallen er nu al bijna af.
Hier gewoon het normale voor een dinsdag, wat normaal dus scenario E heet. Hoe ze bij B gekomen zijn mag God weten. Dus voor mij 4 zakken. En 5x hah, die gelukkig zwaar was en daardoor makkelijk door de bussen te duwen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:01 schreef Herfstblad het volgende:
Hier ook echt geen rustig dagje. Dikke boeken, 2 folders. Had 5 zakken post.
Dan stuur je de post toch retour afzender...dat ga je toch niet voor de deur leggen en al helemaal niet als het stormt...of je doet even een briefje in de bus, dat er een bus geplaatst moet worden.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 07:00 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Vandaag ook maar gewoon neergelegt voor de deur, is echt geen brievenbus of iets te herkennne. En nu stormt het ook nog.. Kranten van gisteren lagen er ook nog, is natuurlijk vaksntie daar en er komt geen hont.. Tja, waarom dan je abbo deze week beginne en niet 1 week later, ook lekker dom.
Overigens, sommige mensen geloven mij niet dat ze geen brievenbus hebben.. Is toch echt zo -.-
Het gaat niet over post.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:01 schreef PBZ64 het volgende:
[..]
Dan stuur je de post toch retour afzender...dat ga je toch niet voor de deur leggen en al helemaal niet als het stormt...of je doet even een briefje in de bus, dat er een bus geplaatst moet worden.
Wij hebben daar speciale kaartjes voor!
Een briefje in de bus doen, waar er geen bus is, is wel knapquote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:01 schreef PBZ64 het volgende:
[..]
of je doet even een briefje in de bus, dat er een bus geplaatst moet worden.
Ik snoot me neus , zegt er iemand : Oh! ik dacht dat je stond te huilen!quote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik had vandaag 3 HAH en kreeg mijn fiets met moeite op de stoep, omdat ik perse alles mee wilde nemen van die wijk.
Een langslopende vrouw zei dat ze medelijden met ons postbezorgers had en dat we als pakezels werden gebruikt. Tja, wie ben ik om dat tegen te spreken..
Dan ben je gewoon onhandigquote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:22 schreef asabeta het volgende:
Ik heb een hekel aan van die brievenbussen die heel laag in de deur zitten en stroef open gaan. Dan moet je bukken en donderen al die brieven en folders uit je handen. Echt
is je vergevenquote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:25 schreef asabeta het volgende:
[..]
Zou goed kunnen, ik werk ook nog maar 3 weken als postbezorger
Ik wilde zo'n plastic zak er om heen doen maar die had ik perrongeluk al weggegooid..quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:01 schreef PBZ64 het volgende:
[..]
Dan stuur je de post toch retour afzender...dat ga je toch niet voor de deur leggen en al helemaal niet als het stormt...of je doet even een briefje in de bus, dat er een bus geplaatst moet worden.
Ik zal je geruststellen, in het begin had ik dat ook steeds. Inmiddels duw ik fluitend met één hand de bus open terwijl ik de post voor dat adres in die hand heb en krijg het er ook nog ongekreukt/gevouwen in (als het een normaal formaat bus is).quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:25 schreef asabeta het volgende:
[..]
Zou goed kunnen, ik werk ook nog maar 3 weken als postbezorger
Ik heb mensen met een nieuwbouwwoning er wel eens op aangesproken. De volgende dag hadden ze een emmer geplaatst die overigens nog tijdenland als bus heeft gediend.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:01 schreef PBZ64 het volgende:
[..]
in één wijk heb ik er een brievenbus bij zitten waar een standaardenveloppe als nauwelijks heel door te krijgen is. Tot nu toe op dat adres geen problemen gehad om de post er allemaal in te krijgen, al was het soms lastig.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:20 schreef ErwinRommel het volgende:
Valt me toch wel op, brievenbussen die niet voldoen aan de wettelijke eisen. Zelfs in nieuwbouw woningen. Of van die gietijzeren brievenbussen, waar je geen brievenbuspakketje in kwijt kan. Ik ben er klaar mee, ze halen het zelf maar af.
Mag volgens mij niet eens van de ARBO-wet...quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:22 schreef asabeta het volgende:
Ik heb een hekel aan van die brievenbussen die heel laag in de deur zitten en stroef open gaan. Dan moet je bukken en donderen al die brieven en folders uit je handen. Echt
Op de voordeur plakken...quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:18 schreef asabeta het volgende:
[..]
Een briefje in de bus doen, waar er geen bus is, is wel knap![]()
Tja, mits je een briefpakketje hebt. Ik ga geen moeite meer doen bij mensen met zulks een brievenbus.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in één wijk heb ik er een brievenbus bij zitten waar een standaardenveloppe als nauwelijks heel door te krijgen is. Tot nu toe op dat adres geen problemen gehad om de post er allemaal in te krijgen, al was het soms lastig.
Ik moest wel even gniffelen om deze ongelukkige metafoor.quote:Wij zijn de wielen aan het vervangen van een rijdende trein en dat is lastig.
Hij viel mij ook al op jaquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:13 schreef Aardappel2610 het volgende:
Er stond vandaag in de MZ-journaal de volgende tekst:
[..]
Ik moest wel even gniffelen om deze ongelukkige metafoor.
Het is de directie die constant aan de noodrem hangt, want anders kan het wiel niet vervangen worden. Ze proberen dat al terwijl de boel aan het remmen is. Dat geeft nogal wat vlakke plaatsen, waardoor de rit nog hobbeliger wordt. Het vervangen zelf is een enorme klus, terwijl er wordt gedaan alsof het een band van een auto is en dat breekt ze op.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:19 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Hij viel mij ook al op ja
En dan vervolgens het plaatje van een noodrem en dat misbruik gestrafd zal worden
er stond ook in dat je nog 2 bonnen kreeg ik heb de 2e nog niet ontvangenquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:13 schreef Aardappel2610 het volgende:
Er stond vandaag in de MZ-journaal de volgende tekst:
[..]
Nee, 24 mei toch pas?quote:
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is de directie die constant aan de noodrem hangt, want anders kan het wiel niet vervangen worden. Ze proberen dat al terwijl de boel aan het remmen is. Dat geeft nogal wat vlakke plaatsen, waardoor de rit nog hobbeliger wordt. Het vervangen zelf is een enorme klus, terwijl er wordt gedaan alsof het een band van een auto is en dat breekt ze op.
vanaf 1.16 om de metaforen nog wat kracht bij te zetten
Ik mag nog steeds vanaf 17 uur de bezorgmapjes uit de depots halen dus gok dat het is om klagen te voorkomen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:16 schreef HetBrabandertje het volgende:
Zat net op de website van PostNL die pagina eens te bekijken over de reorganisatie, lees ik daar opeens dat de post tot 18:00 uur bezorgd zou mogen worden door de bezorgers. Bewuste zet om te voorkomen dat mensen gaan klagen als de post om 17:01 uur wordt bezorgd of zijn de regels aangepast?
Op piekdagen is het heel normaal bij ons dat er om 18:00 nog mensen bezig zijnquote:Op woensdag 2 mei 2012 13:48 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Ik mag nog steeds vanaf 17 uur de bezorgmapjes uit de depots halen dus gok dat het is om klagen te voorkomen.
Ik weet niet hoe het op andere vestigingen is, maar hier is de voorspelling dat het een stuk rustiger wordt dan op andere donderdagen. Qua dagverwerking stond er ook een stuk minder dan normaal.quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:19 schreef Drassss het volgende:
Iemand een idee of het morgen lekker druk is?
Oke dankje voor de infoquote:Op woensdag 2 mei 2012 14:51 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het op andere vestigingen is, maar hier is de voorspelling dat het een stuk rustiger wordt dan op andere donderdagen. Qua dagverwerking stond er ook een stuk minder dan normaal.
Missend huisnummer heb ik ook wel eens gehad ja.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:14 schreef Nezhi het volgende:
Bij ons wordt alleen gekeken naar de postcode en het huisnummer
Soms mist wel eens het huisnummer, of is de postcode verkeerd. Ik kijk dan altijd of er post op dezelfde naam is in die straat en gelukkig weten de voorbereiders die hier dan al erg lang werken wel eens de postcode zodat die alsnog de volgende dag bezorgd kan worden
Ochja.. hopen dat die persoon nog meer post krijgt die dag, zodat je het daar bij kan gooienquote:Op woensdag 2 mei 2012 15:37 schreef IJsdraakje het volgende:
Handig.![]()
Hier valt het wel mee, alleen een paar tijdschriften die standaard zonder huisnummer aankomen (maar dan wel vaak dat 'ie dubbel is en op de andere wél het huisnummer staat). Maar het handgeschreven envelopje met een vraagteken vond ik wel facepalmwaardig.
En ook leuk: post hebben voor een niet bestaand huis en geen aanknopingspunt waar 'ie heen zou moeten.(Postcode en straat lijken te kloppen, alleen dan een nummer dat gewoon niet bestaat)
Zou ik niet erg vinden,quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:51 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het op andere vestigingen is, maar hier is de voorspelling dat het een stuk rustiger wordt dan op andere donderdagen. Qua dagverwerking stond er ook een stuk minder dan normaal.
doe jij die op de dr. jansensstraat ook ophalen?quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:48 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Ik mag nog steeds vanaf 17 uur de bezorgmapjes uit de depots halen dus gok dat het is om klagen te voorkomen.
Vaak werkt dat wel goed, als ik geen aankopingspunt heb verder mag iemand anders het gaan uitzoeken.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:39 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ochja.. hopen dat die persoon nog meer post krijgt die dag, zodat je het daar bij kan gooien
Ik hoop het van harte, want ik moet onze zoon helpen verhuizen morgen!quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:51 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
hahaha ja iddquote:Op woensdag 2 mei 2012 16:57 schreef KatrienDuck het volgende:
Wat ook handig is, vooral rond kerst met de kerstkaarten: Aan "Jan en Gerda" zonder achternaam, dan alleen de straat, geen huisnummer. Wel postcode en plaatsnaam. Hoe kunnen ze nu verwachten dan een doorsnee voorbereider/ bezorger weet wie Jan en Gerda zijn in die straat?
Tsja, de wijkkennis verdwijnt he. Vroeger wisten de postbodes het zelf, al had je ook toen uitzonderingen. Tegenwoordig moet het op straat nagevraagd worden.quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:57 schreef KatrienDuck het volgende:
Wat ook handig is, vooral rond kerst met de kerstkaarten: Aan "Jan en Gerda" zonder achternaam, dan alleen de straat, geen huisnummer. Wel postcode en plaatsnaam. Hoe kunnen ze nu verwachten dan een doorsnee voorbereider/ bezorger weet wie Jan en Gerda zijn in die straat?
Ja maar naambordjes bij de deur is tegenwoordig ook een luxequote:Op woensdag 2 mei 2012 17:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tsja, de wijkkennis verdwijnt he. Vroeger wisten de postbodes het zelf, al had je ook toen uitzonderingen. Tegenwoordig moet het op straat nagevraagd worden.
Laat staan fatsoenlijke brievenbussen, of zelfs huisnummers.quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:24 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ja maar naambordjes bij de deur is tegenwoordig ook een luxe
Alleen geen naambordje...ideaal die groene PTT bus, waar ook pakjes in kunnen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 18:02 schreef KatrienDuck het volgende:
Wat zijn wij dan braaf! Wij hebben een huisnummer op het huis, een naambordje bij de voordeur, een werkende bel én een groene ptt brievenbus, waar evt. ook een pakje in kan worden gedumpt!
Slotjes....daar is de moderator van forum postbezorgers.org ook zo gek op!quote:Op woensdag 2 mei 2012 18:19 schreef gridjuh het volgende:
Had vandaag een pakketje voor een huis....maar die heeft een te kleine brievenbus....mag niet zeuren = monumentaal pand dus tjah....
Maar gewoon een groene brievenbus en dan zonder slotje
Ze zijn wel handig, vaak hebben huizen hun nummer aan de gevel hangen terwijl de voordeur met bus aan de zijkant zit, daar hangt dan vaak nog een naambordje. Vaak dwalen je gedachten tijdens een loop nog wel eens af en sta je daar voor de voordeur af te vragen of dit nou nummer 11 of 9 was. Zo'n naambordje biedt dan meestal wel uitkomst en bespaart je een paar meter teruglopen. Mensen met naambordjes hebben dan ook een speciaal plaatsje in mijn hartquote:Op woensdag 2 mei 2012 18:51 schreef Snoepje5 het volgende:
Waarom zou je een naambordje nemen?
Adres is adres. Als er staat t.a.v. Dhr. Piet Janssen op de enveloppe en je ziet op het naambordje bij het adres: Fam. Koekoek met dhr. Peter Koekoek, Mevr. Katrien Koekoek en Zoon Jantje Koekoek, dan denk je toch niet, deze famillie woont hier niet, ik kan de enveloppe dus beter retour sturen of niet afleveren?
Als het adres verkeerd is, is het wellicht handig? Maar dan moet je eigenlijk 'boos' worden op de afzender en niet de geadresseerde die slechts de post ontvangt.
Dit verband zie ik even niet...quote:Op woensdag 2 mei 2012 18:48 schreef PBZ64 het volgende:
[..]
Slotjes....daar is de moderator van forum postbezorgers.org ook zo gek op!
Wordt het hem te heet onder de voeten, dan gooit ie het topic zo maar op slot, zonder een waarschuwing vooraf of nog 'erger' gooit er zomaar een ban overheen!
Naambordjes hebben zie je hier amper. Met name in de nieuwbouw zie je ze bijna niet. Meestal mik ik de post gewoon in de bus als ik twijfel over de naam, maar het huisnummer wel klopt.quote:Op woensdag 2 mei 2012 19:48 schreef Snoepje5 het volgende:
Mensen die dan expres een verkeerde naam op het naambordje zetten zodat de postbode weer terug kan lopen om het nr te checken
Pbz64 legde een verband tussen slotjes aan buitenbussen en de virtuele slotjes die moderators van een ander aan postbezorging gewijd forum plegen te hangen aan hun onwelgevallige topics.quote:Op woensdag 2 mei 2012 19:51 schreef Aardappel2610 het volgende:
[..]
Dit verband zie ik even niet...
[..]
hebben wij niet nodig. Wij hebben op kantoor drop zatquote:Op woensdag 2 mei 2012 20:30 schreef gridjuh het volgende:
Heb vandaag weer gelachen...
Kom bij zo'n man en eens in de zoveel tijd wacht hij mij op.
Of ik een pepermuntje lust of wat lemenade(zoals hij het zegt)
Maar vandaag was het luste gij een pepermuntje want je bent zo'n goeike
Niet zo bijdehand doen Snoepje5!quote:Op woensdag 2 mei 2012 18:51 schreef Snoepje5 het volgende:
Waarom zou je een naambordje nemen?
Adres is adres. Als er staat t.a.v. Dhr. Piet Janssen op de enveloppe en je ziet op het naambordje bij het adres: Fam. Koekoek met dhr. Peter Koekoek, Mevr. Katrien Koekoek en Zoon Jantje Koekoek, dan denk je toch niet, deze famillie woont hier niet, ik kan de enveloppe dus beter retour sturen of niet afleveren?
Als het adres verkeerd is, is het wellicht handig? Maar dan moet je eigenlijk 'boos' worden op de afzender en niet de geadresseerde die slechts de post ontvangt.
Nou, inderdaad! Als ik in sommige kasten kijk waar medewerkers zitten die al heel lang meedraaien, die hebben daar in de lege vakjes een heel assortiment snoepgoed liggen!quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hebben wij niet nodig. Wij hebben op kantoor drop zat
Helemaal correct.quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Pbz64 legde een verband tussen slotjes aan buitenbussen en de virtuele slotjes die moderators van een ander aan postbezorging gewijd forum plegen te hangen aan hun onwelgevallige topics.
- Koop een witte busquote:Op woensdag 2 mei 2012 21:28 schreef GrunnigsTrots het volgende:
he, welke stappen moet je ondergaan om met zo'n busje pakjes rond te brengen?
kun je gewoon met je eigen bus voor ze gaan rijden?
en verdient het een beetje?
Mocht ik een zoon hebben die daarover wilde gaan nadenken dan had ik hem ont-erft!!quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:28 schreef GrunnigsTrots het volgende:
he, welke stappen moet je ondergaan om met zo'n busje pakjes rond te brengen?
kun je gewoon met je eigen bus voor ze gaan rijden?
en verdient het een beetje?
maar de bezorger in mijn wijk rijdt dus in zo'n huurbusje waarop staat dat ie 60 euro per dag kost.quote:
Nope, doet een subco.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:43 schreef gridjuh het volgende:
[..]
doe jij die op de dr. jansensstraat ook ophalen?
was niet zo veel post?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |