Nee zo kwam ie uit het tuincentrum...Ik ga morgen eens kijken of ik de top kan vinden. Zit namelijk ook nog een stuk dat niet zichtbaar is op de foto aan de andere kant.quote:Op maandag 7 mei 2012 23:37 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Je moet zelfs bladeren snijden om je plant te stimuleren. Zorg dat je boven in (buiten de top) 4 of 5 bladeren over hebt. Dit is goed voor het kleuren van je tomaatjes en je plant groeit beter. Voor hoge bladeren die bruine plekken krijgen. Knip dan het stuk blad er uit wat bruin is. Tomaten bladeren hebben veel "takjes" met blad er aan. Als dan 1 zo een stukje blad bruin is snij je dat er af en de rest laat je zitten.
edit : ik kijk net weer naar je foto maar ik zie geen top... Heb je die er al uit gehaald?

Als je die vind zet er dan een grote stok bij en probeer voorzichtig de top omhoog te richten met touw of met evt boterham zak ijzertjes (die dingen die je er bij krijgt om t zakje dicht te binden).quote:Op maandag 7 mei 2012 23:45 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Nee zo kwam ie uit het tuincentrum...Ik ga morgen eens kijken of ik de top kan vinden. Zit namelijk ook nog een stuk dat niet zichtbaar is op de foto aan de andere kant.

Dieven is wel handig als je kleine planten koop/of uit zaad kweekt) want dan kan de plant zich richten op het ontwikkelen van vruchten i.p.v. veel blad maar aangezien jij al een volwassen plant hebt heb je dat probleem veel minder. Ik zou wel speciale tomatenmest kopen als ik jou was...krijg je meer en betere tomaten van want tomatenplanten zijn nogal hongerig.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:44 schreef douche-eendje het volgende:
Ik moet mij sowieso nog even inlezen over het verzorgen van tomatenplanten, lees ook al hele verhalen over dieven verwijderen etc. Maar ach, voor die 5 euro dat het plantje heeft gekost kan ik mij er geen buil aan vallen voor die tomaatjes die er dagelijks al vanaf gehaald kunnen worden

Ik voel een tripje naar het tuincentrum aankomenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:06 schreef trovey het volgende:
[..]
Dieven is wel handig als je kleine planten koop/of uit zaad kweekt) want dan kan de plant zich richten op het ontwikkelen van vruchten i.p.v. veel blad maar aangezien jij al een volwassen plant hebt heb je dat probleem veel minder. Ik zou wel speciale tomatenmest kopen als ik jou was...krijg je meer en betere tomaten van want tomatenplanten zijn nogal hongerig.
 Kan ik gelijk nog wat potjes scoren, hehe
 Kan ik gelijk nog wat potjes scoren, hehe  

Ik wacht nog even tot eind mei met de tomaten...ze moeten hier op het Noorden(dus bij de voordeur) staan (i.v.m. de giftigheid in combinatie met plantvretende katten) dus ik moet zeker weten dat die tere kleine planten het overleven.....tomatenmest heb ik nog genoeg....ik zou eens bij de Action en zaken als de Lidl en Aldi kijken voor de mest als ik jou was...goed en heel goedkoop.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:09 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik voel een tripje naar het tuincentrum aankomenKan ik gelijk nog wat potjes scoren, hehe

Ah okquote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:16 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik wacht nog even tot eind mei met de tomaten...ze moeten hier op het Noorden(dus bij de voordeur) staan (i.v.m. de giftigheid in combinatie met plantvretende katten) dus ik moet zeker weten dat die tere kleine planten het overleven.....tomatenmest heb ik nog genoeg....ik zou eens bij de Action en zaken als de Lidl en Aldi kijken voor de mest als ik jou was...goed en heel goedkoop.
 Ik heb de luxe van een Aldi, Action en Lidl die bij elkaar op loopafstand zitten
 Ik heb de luxe van een Aldi, Action en Lidl die bij elkaar op loopafstand zitten  . Komt goed
. Komt goed  

Ik heb gisteren de dode roos opgeruimd en nog een pot waar vorig jaar de ananasaardbeien in zaten (maar helaas de winter niet overleefd
  Ik heb gisteren de dode roos opgeruimd en nog een pot waar vorig jaar de ananasaardbeien in zaten (maar helaas de winter niet overleefd  )....er zitten nu hosta's in en in de andere pot rucola alhoewel die iets te lang hier in huis hebben gestaan en er minder uitzagen
 )....er zitten nu hosta's in en in de andere pot rucola alhoewel die iets te lang hier in huis hebben gestaan en er minder uitzagen  ...echter heb ik vorig jaar zelfs rucola weten over te houden in de winter dus het zijn sterke planten.
 ...echter heb ik vorig jaar zelfs rucola weten over te houden in de winter dus het zijn sterke planten.

Ah weer wat geleerd.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 01:52 schreef Teslynd het volgende:
Die kant-en-klaartomaten hebben geen top. Daarom koop ik ze niet. Toppen doe ik pas in augustus.

Hebben jullie hier trouwens tips voor? Is er iets dat ik kan doen om de kans te vergroten dat mijn plantjes een weekje droogte overleven?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:14 schreef k_man het volgende:
Nu hoop ik wel dat het zo goed blijft gaan als ze straks een week zonder water zitten (ik ga een weekje vakantie vieren).

zoek op youtube op drip irrigation en je krijgt een hoop mogelijkhedenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:26 schreef k_man het volgende:
[..]
Hebben jullie hier trouwens tips voor? Is er iets dat ik kan doen om de kans te vergroten dat mijn plantjes een weekje droogte overleven?

vraag je buurvrouw dagelijks de plantjes water te gevenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:26 schreef k_man het volgende:
[..]
Hebben jullie hier trouwens tips voor? Is er iets dat ik kan doen om de kans te vergroten dat mijn plantjes een weekje droogte overleven?

Waar zou ik een eventuele top aan kunnen herkennen?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 01:52 schreef Teslynd het volgende:
Die kant-en-klaartomaten hebben geen top. Daarom koop ik ze niet. Toppen doe ik pas in augustus.
 Mocht ie er toch nog *ergens* zitten.
 Mocht ie er toch nog *ergens* zitten.

Het zelfde als je kleine tomaten plantjes alleen dan aan de plant zelf. Zo zien bv dieven er ook uit. Die kan je als ze er aan komen ook allemaal op 1 na weg laten en dan gebruik je die dief als top.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:59 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Waar zou ik een eventuele top aan kunnen herkennen?Mocht ie er toch nog *ergens* zitten.

Als het niet al te warm is zou ik denken dat ze t wel redden een week. Anders toch even met de buren regelen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:26 schreef k_man het volgende:
[..]

Als ik de plant volg kom ik uiteindelijk op dit stukje uit:quote:Op dinsdag 8 mei 2012 19:10 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Het zelfde als je kleine tomaten plantjes alleen dan aan de plant zelf. Zo zien bv dieven er ook uit. Die kan je als ze er aan komen ook allemaal op 1 na weg laten en dan gebruik je die dief als top.

Dat ziet er idd wel uit als top ja.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 19:18 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Als ik de plant volg kom ik uiteindelijk op dit stukje uit:
[ afbeelding ]
Dus denk dat dat wel goed gaat komen
 Ik zou er al een stok naast zetten om m voorzichtig omhoog te geleiden.
  Ik zou er al een stok naast zetten om m voorzichtig omhoog te geleiden.   

Ai aiquote:Op dinsdag 8 mei 2012 20:15 schreef Outpost76 het volgende:
Ik weet niet meer wie het zei dat het goed was om wat mest bij mn planten te gooien. Maar nu gaat de 1 na de andere dood omdat er teveel mest in de bodem zit....

Ik heb duidelijk teveel gestrooid ofzo...

Hazelnoot, Sering, Kronkelwilg, 2 soort van buxusjes, 2 Japanse esdoorns zijn dood.....

Zeg dat...quote:
 Ik heb bij sommige al wat aarde weg gegraven om de dood te voorkomen maar als er al genoeg in de bodem is gezakt ben ik al te laat en om nou van 30 boompjes de aarde volledig te gaan vervangen....
 Ik heb bij sommige al wat aarde weg gegraven om de dood te voorkomen maar als er al genoeg in de bodem is gezakt ben ik al te laat en om nou van 30 boompjes de aarde volledig te gaan vervangen....

Kleikorrels onder in de pot.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:26 schreef k_man het volgende:
[..]

Heel veel water geven, misschien spoel je dan een deel weg.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 20:40 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Zeg dat...Ik heb bij sommige al wat aarde weg gegraven om de dood te voorkomen maar als er al genoeg in de bodem is gezakt ben ik al te laat en om nou van 30 boompjes de aarde volledig te gaan vervangen....

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |