Als je die vind zet er dan een grote stok bij en probeer voorzichtig de top omhoog te richten met touw of met evt boterham zak ijzertjes (die dingen die je er bij krijgt om t zakje dicht te binden).quote:Op maandag 7 mei 2012 23:45 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Nee zo kwam ie uit het tuincentrum...Ik ga morgen eens kijken of ik de top kan vinden. Zit namelijk ook nog een stuk dat niet zichtbaar is op de foto aan de andere kant.
Dieven is wel handig als je kleine planten koop/of uit zaad kweekt) want dan kan de plant zich richten op het ontwikkelen van vruchten i.p.v. veel blad maar aangezien jij al een volwassen plant hebt heb je dat probleem veel minder. Ik zou wel speciale tomatenmest kopen als ik jou was...krijg je meer en betere tomaten van want tomatenplanten zijn nogal hongerig.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:44 schreef douche-eendje het volgende:
Ik moet mij sowieso nog even inlezen over het verzorgen van tomatenplanten, lees ook al hele verhalen over dieven verwijderen etc. Maar ach, voor die 5 euro dat het plantje heeft gekost kan ik mij er geen buil aan vallen voor die tomaatjes die er dagelijks al vanaf gehaald kunnen worden
Ik voel een tripje naar het tuincentrum aankomenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:06 schreef trovey het volgende:
[..]
Dieven is wel handig als je kleine planten koop/of uit zaad kweekt) want dan kan de plant zich richten op het ontwikkelen van vruchten i.p.v. veel blad maar aangezien jij al een volwassen plant hebt heb je dat probleem veel minder. Ik zou wel speciale tomatenmest kopen als ik jou was...krijg je meer en betere tomaten van want tomatenplanten zijn nogal hongerig.
Ik wacht nog even tot eind mei met de tomaten...ze moeten hier op het Noorden(dus bij de voordeur) staan (i.v.m. de giftigheid in combinatie met plantvretende katten) dus ik moet zeker weten dat die tere kleine planten het overleven.....tomatenmest heb ik nog genoeg....ik zou eens bij de Action en zaken als de Lidl en Aldi kijken voor de mest als ik jou was...goed en heel goedkoop.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:09 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik voel een tripje naar het tuincentrum aankomenKan ik gelijk nog wat potjes scoren, hehe
Ah okquote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:16 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik wacht nog even tot eind mei met de tomaten...ze moeten hier op het Noorden(dus bij de voordeur) staan (i.v.m. de giftigheid in combinatie met plantvretende katten) dus ik moet zeker weten dat die tere kleine planten het overleven.....tomatenmest heb ik nog genoeg....ik zou eens bij de Action en zaken als de Lidl en Aldi kijken voor de mest als ik jou was...goed en heel goedkoop.
Ah weer wat geleerd.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 01:52 schreef Teslynd het volgende:
Die kant-en-klaartomaten hebben geen top. Daarom koop ik ze niet. Toppen doe ik pas in augustus.
Hebben jullie hier trouwens tips voor? Is er iets dat ik kan doen om de kans te vergroten dat mijn plantjes een weekje droogte overleven?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:14 schreef k_man het volgende:
Nu hoop ik wel dat het zo goed blijft gaan als ze straks een week zonder water zitten (ik ga een weekje vakantie vieren).
zoek op youtube op drip irrigation en je krijgt een hoop mogelijkhedenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:26 schreef k_man het volgende:
[..]
Hebben jullie hier trouwens tips voor? Is er iets dat ik kan doen om de kans te vergroten dat mijn plantjes een weekje droogte overleven?
vraag je buurvrouw dagelijks de plantjes water te gevenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:26 schreef k_man het volgende:
[..]
Hebben jullie hier trouwens tips voor? Is er iets dat ik kan doen om de kans te vergroten dat mijn plantjes een weekje droogte overleven?
Waar zou ik een eventuele top aan kunnen herkennen?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 01:52 schreef Teslynd het volgende:
Die kant-en-klaartomaten hebben geen top. Daarom koop ik ze niet. Toppen doe ik pas in augustus.
Het zelfde als je kleine tomaten plantjes alleen dan aan de plant zelf. Zo zien bv dieven er ook uit. Die kan je als ze er aan komen ook allemaal op 1 na weg laten en dan gebruik je die dief als top.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:59 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Waar zou ik een eventuele top aan kunnen herkennen?Mocht ie er toch nog *ergens* zitten.
Als het niet al te warm is zou ik denken dat ze t wel redden een week. Anders toch even met de buren regelen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:26 schreef k_man het volgende:
[..]
Als ik de plant volg kom ik uiteindelijk op dit stukje uit:quote:Op dinsdag 8 mei 2012 19:10 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Het zelfde als je kleine tomaten plantjes alleen dan aan de plant zelf. Zo zien bv dieven er ook uit. Die kan je als ze er aan komen ook allemaal op 1 na weg laten en dan gebruik je die dief als top.
Dat ziet er idd wel uit als top ja.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 19:18 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Als ik de plant volg kom ik uiteindelijk op dit stukje uit:
[ afbeelding ]
Dus denk dat dat wel goed gaat komen
Ai aiquote:Op dinsdag 8 mei 2012 20:15 schreef Outpost76 het volgende:
Ik weet niet meer wie het zei dat het goed was om wat mest bij mn planten te gooien. Maar nu gaat de 1 na de andere dood omdat er teveel mest in de bodem zit....![]()
![]()
![]()
Ik heb duidelijk teveel gestrooid ofzo...![]()
![]()
![]()
Hazelnoot, Sering, Kronkelwilg, 2 soort van buxusjes, 2 Japanse esdoorns zijn dood.....![]()
Zeg dat...quote:
Kleikorrels onder in de pot.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:26 schreef k_man het volgende:
[..]
Heel veel water geven, misschien spoel je dan een deel weg.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 20:40 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Zeg dat...Ik heb bij sommige al wat aarde weg gegraven om de dood te voorkomen maar als er al genoeg in de bodem is gezakt ben ik al te laat en om nou van 30 boompjes de aarde volledig te gaan vervangen....
Dat doe ik idd met de gene die nog leven maar ik ben bang dat het voor de rest al te laat is...quote:Op dinsdag 8 mei 2012 21:44 schreef zaailand het volgende:
[..]
Heel veel water geven, misschien spoel je dan een deel weg.
Hoop voor je dat er nog wat te redden valt!!!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 21:52 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Dat doe ik idd met de gene die nog leven maar ik ben bang dat het voor de rest al te laat is...![]()
Ja dat hoop ik ook anders is mn werk van de afgelopen 10 a 15 jaar in een paar weken weg...quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:52 schreef zaailand het volgende:
[..]
Hoop voor je dat er nog wat te redden valt!!!
Oei dat is balen jaquote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:56 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ja dat hoop ik ook anders is mn werk van de afgelopen 10 a 15 jaar in een paar weken weg...![]()
Er zitten jongere boompjes tussen maar ook oude...quote:
:-(quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:01 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Er zitten jongere boompjes tussen maar ook oude...Als zaailing op laten groeien en dan nu door overbemesting vergiftigd...
![]()
Harde les dit.
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:01 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Er zitten jongere boompjes tussen maar ook oude...Als zaailing op laten groeien en dan nu door overbemesting vergiftigd...
![]()
Harde les dit.
Geen idee. Metaal kan je makkelijk over verven he.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:36 schreef Mixende_match het volgende:
Binnenkort ook ff mijn balkonnetje update en postten
Iemand nog idee waar ik gekleurde bloembakken kan kopen (liefst roze, groene en oranje) en liefst metaal ipv kunststof ;')
Niet stom! Ik kijk soms meermaals daags of het goed met m'n plantjes gaat.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:28 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Thx voor je medeleven! Het doet (hoe stom t ook klinkt) nl best pijn.
Voor de meeste mensen zijn planten en bomen maar dingen die vervangen kunnen worden. Dus boeie als ze dood gaan. Vandaar dat ik dat er bij zei.quote:Op woensdag 9 mei 2012 00:10 schreef zaailand het volgende:
[..]
Niet stom! Ik kijk soms meermaals daags of het goed met m'n plantjes gaat.
:-)quote:Op woensdag 9 mei 2012 00:15 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Voor de meeste mensen zijn planten en bomen maar dingen die vervangen kunnen worden. Dus boeie als ze dood gaan. Vandaar dat ik dat er bij zei.
Mja ik ben al jaren bezig om die boompjes een richting te geven die ik mooi vind en plots gaan er ± 15 dood. Ik verwacht niet dat men dan snapt dat dat pijn kan doen. Jij snapt dat blijkbaar wel en daarom ook mn dank.![]()
De top is het slappe uiteinde. Daar zie je wat rommeligs van bladbegin en als het zover is bloembegin. De bloemenstreng rolt zich uit zoals varens. Ik pluk de bloemetjes eraf als er meer dan 10 aan zitten.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:59 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Waar zou ik een eventuele top aan kunnen herkennen?Mocht ie er toch nog *ergens* zitten.
quote:Op woensdag 9 mei 2012 01:49 schreef Teslynd het volgende:
[..]
De top is het slappe uiteinde. Daar zie je wat rommeligs van bladbegin en als het zover is bloembegin. De bloemenstreng rolt zich uit zoals varens. Ik pluk de bloemetjes eraf als er meer dan 10 aan zitten.
Kijk hier een kleintje:
[ afbeelding ]
Er is geen duidelijke top. Het is gewoon het laatste blaadje en uit de oksel van zijn steeltje groeit een nieuwe omhoog.
Op de vorige pagina staat een foto van de vermoedelijke topquote:Op woensdag 9 mei 2012 01:49 schreef Teslynd het volgende:
[..]
De top is het slappe uiteinde. Daar zie je wat rommeligs van bladbegin en als het zover is bloembegin. De bloemenstreng rolt zich uit zoals varens. Ik pluk de bloemetjes eraf als er meer dan 10 aan zitten.
Kijk hier een kleintje:
[ afbeelding ]
Er is geen duidelijke top. Het is gewoon het laatste blaadje en aan zijn steeltje groeit een nieuwe omhoog.
Kun je het beste kijken bij tuincentra en dan het liefst zoiets als Intratuin...die hebben meestal het hippe spul wel....nu maar hopen dat die kleuren momenteel hip zijn.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:36 schreef Mixende_match het volgende:
Binnenkort ook ff mijn balkonnetje update en postten
Iemand nog idee waar ik gekleurde bloembakken kan kopen (liefst roze, groene en oranje) en liefst metaal ipv kunststof ;')
Minus.com doet een beetje raar. Ik denk dat ik volgende weer weer photobucket gebruik...quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:15 schreef lady-wrb het volgende:
is het een zoekplaatje? volgens mij zijn de twee bovenste precies hetzelfde. zelfs de auto's staan op dezelfde plek
en volgens mij is die bovenste blauwe campanula
Volgens mij hebben ze door dat ik even weg ga. Ze timen het iig goed. De rhododendron is redelijk uitgebloeid, de ene na de andere bloem valt er af. Het plantje met 18 bloemen heeft er inmiddels ook een stuk minder, daarvan bleek de helft van de bloemen niet bestand tegen een zware regenbui.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:14 schreef k_man het volgende:
De rhododendron gaat als een dolle. Kijk al dat nieuwe blad.
[ afbeelding ]
En dit is ook leuk. Ik weet niet precies wat het eigenlijk is, maar het was een beetje zielig plantje. De laatste in de bak bij de Praxis, meegenomen voor 50 cent, met heel weinig verwachtingen. Inmiddels blijft het gekke ding de ene na de andere bloem maken, inmiddels al 18! Onderaan zie je al weer nieuwe komen.
[ afbeelding ]
Nu hoop ik wel dat het zo goed blijft gaan als ze straks een week zonder water zitten (ik ga een weekje vakantie vieren).
Ziet er erg gezellig en leuk uit zeg!quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:11 schreef athlonkmf het volgende:
Tijd voor een update:
Een paar maanden geleden
[ afbeelding ]
Nu
[ afbeelding ]
Bloemetjestoren met vlijtig liesjes
[ afbeelding ]
Balkonrandpotten. Naam van bloem vergeten. Blue bell?
[ afbeelding ]
Phlox en vlijtig liesje
[ afbeelding ]
Vergeet me nietjes
[ afbeelding ]
Phlox met een plant met moeilijke naam.
[ afbeelding ]
Phlox in grote plantenbak
[ afbeelding ]
SPOILER: Totaal overzichtje van mn balkon rechter helftOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Van de linker helft heb ik maar 1 foto. Daar is nl verder niet veel boeiends te melden.SPOILER: Jasmijn met inm veel bloem knoppen. O+Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ik hoop leuke en mooie foto's te maken van m als ie vol in bloei staat.SPOILER: Berk nog zonder witte bastOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop dat hij snel een witte bast krijgt want dat is 1 van de dingen wat ik zo mooi vind aan een berk.SPOILER: Links voor Kronkel Wilg, boven in in rond bakje een Moerbij, daar onder nog een Kronkel Wilg en er onder in een ovale schaal een AalbesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kronkel Wilg (links voor) en de Aalbes heb ik vandaag in een grotere pot \ schaal gezet.SPOILER: Diverse boompjes en nieuwe beginnelingenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oa, een 2 Kronkel Wilgjes, een Zuurbes, een Esdoorn, een kleine sering en een aantal waar ik niet van weet wat t is.
Links vooraan staan 3 boompjes aan elkaar gegroeid waar er waarschijnlijk 2 van dood zijn. Ik heb ze gister verpot en de oude kluit bijna helemaal schoon gespoeld dus nu maar even zien of ze nog leven...SPOILER: Hele kleine akelij vol met luis....Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Foto is genomen na bespuiten dus het is al minder maar hij is me veel te klein.SPOILER: Duidelijk hoe klein die linker akelij is in verhouding met de rechter waar ook luis op zit.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder staat er niet veel in deze bak wat een vermelding waard is. Ik heb er wat 1e jaars vingerhoedskruid in gezet en een zakje Japanse vlinder bloemen zaad in gestrooid. Verder staan er 2 aardbeien in maar dat is (nog) niet veel.SPOILER: Foto is duidelijk verkeerd genomen maar dit is mijn sering waarvan ik inm hoop dat hij blijft leven. Hij heeft inm een grotere pot en ik heb zijn kluit flink gewassen voor ik m hier in zette.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Daarnaast is zn positie in de pot veranderd. Eerst stonden de takken die nu naar je toe lijken te komen recht overeind. Ik heb de kluit met de zijkant op een helling van ± 30 graden op de aarde gelegd en toen de rest aangevuld. Hierdoor staat zn originele stam weer recht overeind en zo maakt de natuur leuke bochtjes in de takken zonder dat je ze zelf moet gaan buigen met draad.SPOILER: Bak met een zakje zaad voor een metertje veldbloemenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: dode Japanse EsdoornOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ok er zit nog groen blad aan maar de takjes waar die aan zitten zijn al dood. Daarom hangt ie ook zo slap.SPOILER: Nog een dode Japanse EsdoornOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Dode hazelnoot terwijl de winterpostelijn het juist heel goed doetOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Mijn nog levende Japanse esdoornOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Mijn inm uit de kluiten gegroeide maggie plantOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Links achteraan staat nog een klimop en zo staan er ook nog 2 Oost Indische kers om te gaan klimmen tegen het rek wat je ziet. Je ziet ze niet door de grote Maggie maar de zon komt van de andere kant dus zon krijgen ze wel.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: