Dat doe ik idd met de gene die nog leven maar ik ben bang dat het voor de rest al te laat is...quote:Op dinsdag 8 mei 2012 21:44 schreef zaailand het volgende:
[..]
Heel veel water geven, misschien spoel je dan een deel weg.

Hoop voor je dat er nog wat te redden valt!!!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 21:52 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Dat doe ik idd met de gene die nog leven maar ik ben bang dat het voor de rest al te laat is...

Ja dat hoop ik ook anders is mn werk van de afgelopen 10 a 15 jaar in een paar weken weg...quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:52 schreef zaailand het volgende:
[..]
Hoop voor je dat er nog wat te redden valt!!!

Oei dat is balen jaquote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:56 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ja dat hoop ik ook anders is mn werk van de afgelopen 10 a 15 jaar in een paar weken weg...

Er zitten jongere boompjes tussen maar ook oude...quote:
 Als zaailing op laten groeien en dan nu door overbemesting vergiftigd...
 Als zaailing op laten groeien en dan nu door overbemesting vergiftigd...  

:-(quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:01 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Er zitten jongere boompjes tussen maar ook oude...Als zaailing op laten groeien en dan nu door overbemesting vergiftigd...

Harde les dit.

quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:01 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Er zitten jongere boompjes tussen maar ook oude...Als zaailing op laten groeien en dan nu door overbemesting vergiftigd...

Harde les dit.
 Naar...
 Naar...

Geen idee. Metaal kan je makkelijk over verven he.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:36 schreef Mixende_match het volgende:
Binnenkort ook ff mijn balkonnetje update en postten
Iemand nog idee waar ik gekleurde bloembakken kan kopen (liefst roze, groene en oranje) en liefst metaal ipv kunststof ;')

Niet stom! Ik kijk soms meermaals daags of het goed met m'n plantjes gaat.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:28 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Thx voor je medeleven! Het doet (hoe stom t ook klinkt) nl best pijn.

Voor de meeste mensen zijn planten en bomen maar dingen die vervangen kunnen worden. Dus boeie als ze dood gaan. Vandaar dat ik dat er bij zei.quote:Op woensdag 9 mei 2012 00:10 schreef zaailand het volgende:
[..]
Niet stom! Ik kijk soms meermaals daags of het goed met m'n plantjes gaat.

:-)quote:Op woensdag 9 mei 2012 00:15 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Voor de meeste mensen zijn planten en bomen maar dingen die vervangen kunnen worden. Dus boeie als ze dood gaan. Vandaar dat ik dat er bij zei.
Mja ik ben al jaren bezig om die boompjes een richting te geven die ik mooi vind en plots gaan er ± 15 dood. Ik verwacht niet dat men dan snapt dat dat pijn kan doen. Jij snapt dat blijkbaar wel en daarom ook mn dank.

De top is het slappe uiteinde. Daar zie je wat rommeligs van bladbegin en als het zover is bloembegin. De bloemenstreng rolt zich uit zoals varens. Ik pluk de bloemetjes eraf als er meer dan 10 aan zitten.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:59 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Waar zou ik een eventuele top aan kunnen herkennen?Mocht ie er toch nog *ergens* zitten.

quote:Op woensdag 9 mei 2012 01:49 schreef Teslynd het volgende:
[..]
De top is het slappe uiteinde. Daar zie je wat rommeligs van bladbegin en als het zover is bloembegin. De bloemenstreng rolt zich uit zoals varens. Ik pluk de bloemetjes eraf als er meer dan 10 aan zitten.
Kijk hier een kleintje:
[ afbeelding ]
Er is geen duidelijke top. Het is gewoon het laatste blaadje en uit de oksel van zijn steeltje groeit een nieuwe omhoog.

Op de vorige pagina staat een foto van de vermoedelijke topquote:Op woensdag 9 mei 2012 01:49 schreef Teslynd het volgende:
[..]
De top is het slappe uiteinde. Daar zie je wat rommeligs van bladbegin en als het zover is bloembegin. De bloemenstreng rolt zich uit zoals varens. Ik pluk de bloemetjes eraf als er meer dan 10 aan zitten.
Kijk hier een kleintje:
[ afbeelding ]
Er is geen duidelijke top. Het is gewoon het laatste blaadje en aan zijn steeltje groeit een nieuwe omhoog.

Kun je het beste kijken bij tuincentra en dan het liefst zoiets als Intratuin...die hebben meestal het hippe spul wel....nu maar hopen dat die kleuren momenteel hip zijn.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:36 schreef Mixende_match het volgende:
Binnenkort ook ff mijn balkonnetje update en postten
Iemand nog idee waar ik gekleurde bloembakken kan kopen (liefst roze, groene en oranje) en liefst metaal ipv kunststof ;')

Minus.com doet een beetje raar. Ik denk dat ik volgende weer weer photobucket gebruik...quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:15 schreef lady-wrb het volgende:
is het een zoekplaatje? volgens mij zijn de twee bovenste precies hetzelfde. zelfs de auto's staan op dezelfde plek
en volgens mij is die bovenste blauwe campanula

Volgens mij hebben ze door dat ik even weg ga. Ze timen het iig goed. De rhododendron is redelijk uitgebloeid, de ene na de andere bloem valt er af. Het plantje met 18 bloemen heeft er inmiddels ook een stuk minder, daarvan bleek de helft van de bloemen niet bestand tegen een zware regenbui.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:14 schreef k_man het volgende:
De rhododendron gaat als een dolle. Kijk al dat nieuwe blad.
[ afbeelding ]
En dit is ook leuk. Ik weet niet precies wat het eigenlijk is, maar het was een beetje zielig plantje. De laatste in de bak bij de Praxis, meegenomen voor 50 cent, met heel weinig verwachtingen. Inmiddels blijft het gekke ding de ene na de andere bloem maken, inmiddels al 18! Onderaan zie je al weer nieuwe komen.
[ afbeelding ]
Nu hoop ik wel dat het zo goed blijft gaan als ze straks een week zonder water zitten (ik ga een weekje vakantie vieren).

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |