Kijk ook ff of je geen mieren invasie hebt want die willen ook wel eens luizen op planten zetten.quote:Op zondag 6 mei 2012 13:08 schreef athlonkmf het volgende:
Bah, mijn bloemetjes beginnen nu pas net te bloeien, heb ik al gelijk een luizeninvasie
[ afbeelding ]
Nog een tip waar ik lieveheersbeestjes kan vinden? Zelf vangen of een kweeksetje bestellen ergens?
http://huis-en-tuin.infon(...)pwater-spiritus.htmlquote:Op zondag 6 mei 2012 13:08 schreef athlonkmf het volgende:
Bah, mijn bloemetjes beginnen nu pas net te bloeien, heb ik al gelijk een luizeninvasie
[ afbeelding ]
Nog een tip waar ik lieveheersbeestjes kan vinden? Zelf vangen of een kweeksetje bestellen ergens?
een mengsel van spiritus en zachte zeep en water in een spuitfles werkt als een tierelier.quote:Op zondag 6 mei 2012 13:08 schreef athlonkmf het volgende:
[ afbeelding ]
Ehm... dan gaan de lieveheersbeestjes en zo ook dood.quote:Op zondag 6 mei 2012 22:45 schreef lady-wrb het volgende:
ik spray liever. dan zijn die krengen tenminste snel dood.
de volgende dag sproei ik de dode luizen van de plant af.
daarna mogen de lieveheersbeestjes de eventuele restjes opeten
geen idee, maar dr zullen ongetwijfeld nog meer lieveheersbeestjes zijn op andere planten.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:48 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Ehm... dan gaan de lieveheersbeestjes en zo ook dood.
valt met die spiritus/zaxhte zeep oplossing wel mee hoor, dat is geen gif.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:48 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Ehm... dan gaan de lieveheersbeestjes en zo ook dood.
het werkt als een tierelier in elk geval.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:58 schreef trovey het volgende:
[..]
valt met die spiritus/zaxhte zeep oplossing wel mee hoor, dat is geen gif.
Hoe maak je dat aan? Ik had ook al wat luisjes gezien in mijn Japanse esdoorns. De rozen zullen ze ook wel in zitten.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:58 schreef trovey het volgende:
[..]
Bijen, vlinders, alles wat op een plant komt?quote:Op maandag 7 mei 2012 13:55 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
geen idee, maar dr zullen ongetwijfeld nog meer lieveheersbeestjes zijn op andere planten.
en wat bedoel je met enzo? spinnen?
die zijn er toch meer dan zat.
Op andere forums lees ik dat je gewoon geduld moet hebben. Als er bladluizen zijn, komen de lieveheersbeestjes vanzelf. Ik geef het nog een maandje, en ga dan aan de slag met spiritus.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:58 schreef trovey het volgende:
[..]
de bijen zijn klaar, de bloemetjes zijn uitgebloeid van mijn kersenboomjes.quote:Op maandag 7 mei 2012 14:08 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Bijen, vlinders, alles wat op een plant komt?
[..]
Op andere forums lees ik dat je gewoon geduld moet hebben. Als er bladluizen zijn, komen de lieveheersbeestjes vanzelf. Ik geef het nog een maandje, en ga dan aan de slag met spiritus.
Ik draai mn potten iedere dag een kwart... dus ik hoop hetquote:Op maandag 7 mei 2012 15:42 schreef athlonkmf het volgende:
Dit is wel een grappige variant op de plantjestoren
[ afbeelding ]
Ik vraag me af of die plantjes op de "achterkant" van jouw toren het gaat overleven. Ik heb expres de achterkant maar onbeplant gehouden...
Hier leven de violen nog gewoon aan de achterkant maar dat kan ook komen omdat daar gewoon mijn raam zit en ze zo alsnog genoeg licht krijgen.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:18 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik draai mn potten iedere dag een kwart... dus ik hoop het
Je moet zelfs bladeren snijden om je plant te stimuleren. Zorg dat je boven in (buiten de top) 4 of 5 bladeren over hebt. Dit is goed voor het kleuren van je tomaatjes en je plant groeit beter. Voor hoge bladeren die bruine plekken krijgen. Knip dan het stuk blad er uit wat bruin is. Tomaten bladeren hebben veel "takjes" met blad er aan. Als dan 1 zo een stukje blad bruin is snij je dat er af en de rest laat je zitten.quote:Op maandag 7 mei 2012 15:38 schreef douche-eendje het volgende:
Mn cherrytomatenplant heeft een kant met bruine bladeren, kan ik die kant gewoon weghalen? Het is vooral de kant die zichtbaar is op de foto:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |