Van de Telegraaf redactiequote:De Tweede Kamer gooit zijn agenda voor dinsdag totaal om. Dinsdag zal er een debat plaatshebben over de ontstane crisis. Er zal de premier worden gevraagd een verklaring af te leggen, waarop de partijen dan in volgorde van grootte zullen reageren.
Dat zei Kamervoorzitter Gerdi Verbeet maandag na een bijeenkomst met alle fractievoorzitters. „Iedereen heeft zo zijn eigen opvattingen” over wat er moet gebeuren, aldus Verbeet. Wel is er alom een 'gevoel van urgentie'.
Over verkiezingen of de inzet van een informateur zijn geen besluiten genomen, zei Verbeet. Dat komt naar het zich laat aanzien dinsdag aan de orde.
Ze komt maandag om 16.00 uur nog eens met de fractievoorzitters bijeen om alle puntjes op de i te zetten.
Van de tweede kamer websitequote:Op dinsdag 24 april is er geen vragenuur en zijn er geen stemmingen. Om 14.00 uur voert de Tweede Kamer een debat over de ontstane politieke situatie. Als eerste legt minister-president Rutte een verklaring af. De fractievoorzitters reageren daarop in volgorde van grootte van de fracties.
Spreektijden
VVD, PvdA, PVV en CDA: 10 minuten
SP, GroenLinks en D66: 7 minuten
ChristenUnie, SGP en PvdD: 5 minuten
het lid Brinkman: 2,5 minuut
Hij weet het dan ook beter.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:43 schreef Doodloper het volgende:
pechtold praat altijd op zo'n naar betweterig toontje
wel 1 van de betere debattersquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:43 schreef Doodloper het volgende:
irritant om naar te luisteren
zou mooi zijnquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:43 schreef waht het volgende:
Ben nog wel benieuwd naar Brinkman.
Vooral of hij straalbezopen is.
Maar misschien weet hij het ook beter, dat zou toch kunnen?quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:43 schreef Doodloper het volgende:
irritant om naar te luisteren
Hij heeft 2,5 minuut.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:43 schreef waht het volgende:
quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:43 schreef waht het volgende:
Dat zou kunnenquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:43 schreef waht het volgende:
[..]
Maar misschien weet hij het ook beter, dat zou toch kunnen?
Als er drank in de kamer aanwezig was, heeft Buma die al opgedronkenquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:43 schreef waht het volgende:
doe CDAquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:44 schreef marcodej het volgende:
En toch stem ik in september weer op het CDA. Sorry, ik kan niet anders.
Hoewel, CU is nog wel een optie.
Word je bedreigd ?quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:44 schreef marcodej het volgende:
En toch stem ik in september weer op het CDA. Sorry, ik kan niet anders.
Hoewel, CU is nog wel een optie.
QFTquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:44 schreef Shreyas het volgende:
Pechtold probeert alleen te scoren in plaats van constructief iets bij te dragen aan het debat, jammer voor iemand van zijn kaliber
Nu nog niet, maar vanavond bij P&W weet ik het nog zo net nietquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:43 schreef waht het volgende:
Hoe laat?quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Nu nog niet, maar vanavond bij P&W weet ik het nog zo net niet
http://www.cda.nl/Actueel(...)t__inbreng_Buma.aspxquote:Tot zaterdag steunde de PVV een kabinet dat herstel van financieel vertrouwen, nationaal en internationaal, als kernpunt had van het beleid. En als je gaat onderhandelen over het oplossen van een schuldencrisis, dan weet je dat je niet eindigt met een rinkelende kassa.
Zeven weken leek collega Wilders daarin mee te willen gaan. Drie partijen gaven en namen. Maar op dag 47 koos hij onverhoeds voor de afslag naar links: beloftes van koopkracht, betaald met geld dat er niet is. De grote bestrijder van Job Cohen eindigt nog als erelid van de PvdA.
Dan heeft Buma een ijzeren lever.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:44 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Als er drank in de kamer aanwezig was, heeft Buma die al opgedronken
Ik zal hem niet te hard verdedigen, want een beetje vervelend is hij wel, maar wat kan er eigenlijk nog bijgedragen worden aan dit debat? Het gaat over de val, dus schuldwijzen, en over de toekomst, dus alvast verkiezingspraatjes.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:44 schreef Shreyas het volgende:
Pechtold probeert alleen te scoren in plaats van constructief iets bij te dragen aan het debat, jammer voor iemand van zijn kaliber
Natuurlijk gaat hij dat doen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:47 schreef inZanity het volgende:
Ik verwacht dat Brinkman behoorlijk op de PVV gaat afgeven. Ben benieuwd..
Hij heeft zo weinig tijd, hij zal wel zijn eigen partij propageren.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:47 schreef inZanity het volgende:
Ik verwacht dat Brinkman behoorlijk op de PVV gaat afgeven. Ben benieuwd..
Teruggang in leefomstandigheden natuurlijkquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:48 schreef AldoTheApache het volgende:
gaat PvdD ook nog beginnen?
ben benieuwd wat de impact op de dieren is van deze crisis
Heel PvdD is dus neukbaarquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:48 schreef Shreyas het volgende:
Zo die chick van de PvdD is ook niet mis!
doggystylequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
Jetta Klijnsmaquote:
lekker ongeschoren en puur natuurquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:48 schreef Shreyas het volgende:
Zo die chick van de PvdD is ook niet mis!
ze heeft wel gelijk vind ik. de huidige bewindspersonen waren zo star en stug dat ze nu niet meer geloofwaardig zijn.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:49 schreef marcodej het volgende:
Esther maakt het nog moeilijker dan het al is.
Idd. Hup, Geert eruit!quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:50 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
gehandicapten horen niet in de kamer
quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:50 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Tot zover de bijdrage van de PvdD.
Net als negers, joden, homo's etc?quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:50 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
gehandicapten horen niet in de kamer
terug in de mandquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:50 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
was een grapjequote:Op dinsdag 24 april 2012 15:51 schreef JoaC het volgende:
[..]
Net als negers, joden, homo's etc?
Discrimineren is een zwaktebod
Joden wel natuurlijk, dat is God's volk.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:51 schreef JoaC het volgende:
[..]
Net als negers, joden, homo's etc?
Discrimineren is een zwaktebod
precies. we stemmen gewoon weer massaal op de vvd en cda zoals we al tientallen jaren gedaan hebben, om vervolgens onze ogen te sluiten voor het gebrek aan daadkrachtig beleid. maar dat schuiven we gewoon in de schoenen van links. want wat zij willen met hun maatregelen is nederland in de afgrond storten.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:50 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Geen salarisverhoging en -verlaging voor ambtenaren dacht ik.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Even heur, maar wat bedoelen ze met een nullijn?
quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:49 schreef Doodloper het volgende:
[..]
lekker ongeschoren en puur natuur!
Geen koopkracht op peil houden.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Even heur, maar wat bedoelen ze met een nullijn?
vrijdag was het kabinet zo. En ZO is het kabinet NUquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:52 schreef marcodej het volgende:
Waarom brandt Samsom oppositiegenootje Pechtold af en houdt hij zijn bek bij Wilders?
En waar is Sap? Stekkerdozen zoeken?
Dat doe ik dan ook niet.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:52 schreef dawg het volgende:
[..]
precies. we stemmen gewoon weer massaal op de vvd en cda zoals we al tientallen jaren gedaan hebben, om vervolgens onze ogen te sluiten voor het gebrek aan daadkrachtig beleid. maar dat schuiven we gewoon in de schoenen van links. want wat zij willen met hun maatregelen is nederland in de afgrond storten.
quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:53 schreef Zith het volgende:
Goed gedaan Pechie, hij heeft het over mijDe Volgende Generatei
Uurtje - 1,5 uur.quote:
Jezus, weten wij veel, ligt eraan. In principe tot rond 6 uur dacht ik. En anders zet je het uit.quote:
Haar haar valt nu wel schattig ja. Maar dat is het dan ook wel.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:54 schreef RemcoW23 het volgende:
Sap heeft ook wel wat. Maar dat komt door het beeld nu.
altijd okquote:
Waarom is zij niet overtuigd van Dick Mastersons denkbeeldenquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:55 schreef AldoTheApache het volgende:
kan zij niet een kurk in haar mond douwen? haar stem is niet om aan te horen
Inderdaad, dat wordt nu wel hele duidelijkquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:56 schreef wise het volgende:
[..]
altijd ok![]()
Sap is zoals altijd slap. Jammer dat Femke weg is, die kon er tenminste wat van.
Een ander nadeel aan vrouwelijk politiek leiders, zodra ze hun stem mogen verheffen klinkt het als een halve jankpartij.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:55 schreef AldoTheApache het volgende:
kan zij niet een kurk in haar mond douwen? haar stem is niet om aan te horen
Ja same here.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:56 schreef Friek_ het volgende:
Ze is wel een beetje zenuwachtig heb ik het idee.
Dat idee heb ik ook, trillerige stem.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:56 schreef Friek_ het volgende:
Johquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:56 schreef Friek_ het volgende:
dit dusquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:54 schreef Drommeldaris het volgende:
Ja joh, het is de schuld van Rutte dat die de 3% niet haalt
Ze heeft haar teksten ook niet echt uitgeschreven volgens mij.quote:
indd, zowel met dit als het volgende kabinetquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:57 schreef marcodej het volgende:
Iedereen moet pijnlijke concessies doen als je 14 miljard moet bezuinigen Sapje.
quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:58 schreef Drommeldaris het volgende:
Nieren proeven, dat spreekwoord kende ik nog niet
Het grote doel is niet per sé afhankelijk van een verkiezingsdatum.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:57 schreef TheGOAT het volgende:
Wat maken die 1% stemmen uit van mensen in het buitenland of whatever, wat heeft dat te maken met de komende paar maanden/afgelopen paar maanden? Zoveel van deze mensen verliezen het grote doel uit het oog en dat vind ik kut
behalve als het SP is, die bezuinigen toch nietquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:58 schreef wise het volgende:
[..]
indd, zowel met dit als het volgende kabinet
Wacht maar op Ons Herootje.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:58 schreef Jian het volgende:
De mensen op Saba, o jee ... Waarom moeten die Politieke onbenullen ook allemaal spreektijd? Ja, ja, ik weet 't Parlementaire Democratie enzo
quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:58 schreef De_Guidance het volgende:
@canigo: Hallo @geertwilderspvv met Henk-junior II, wil je niet al mijn geld aan mijn opa geven? #debat
Hij heeft wel gelijk, totaal onzinnig voorstel dit van sapje.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:59 schreef De_Guidance het volgende:
Van der Staaij is weer staatsrechtelijk aan het mierenneuken.
Je moet ook politiek24 kijken als je aan het streamen bent.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:59 schreef RemcoW23 het volgende:
Journaal24 kapt m af, terug naar NL dan maar
Jij gaat liever tegen de wet in?quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:59 schreef De_Guidance het volgende:
Van der Staaij is weer staatsrechtelijk aan het mierenneuken.
quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:00 schreef AldoTheApache het volgende:
[ afbeelding ]
HMMM lekker, nieren proeven!
quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:00 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Je moet ook politiek24 kijken als je aan het streamen bent.
met appelmoesquote:Op dinsdag 24 april 2012 16:01 schreef AldoTheApache het volgende:
moeten kinderen ook nieren proeven?
of de tweede kamer streamquote:Op dinsdag 24 april 2012 16:00 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Je moet ook politiek24 kijken als je aan het streamen bent.
Ze heeft er één gekregen van een medewerker, die ze daarna ontslagen heeft geloof ik, ... Staat een topic van in Nieuwsquote:
Ja er is nog niemand begonnen over hoe dit kabinet de studenten heeft genaaid. Jammer, had Pechtold wel kunnen doen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:02 schreef De_Guidance het volgende:
Langstudeerboete ook graag schrappen!
Nee, misschien dat er dan wat SP-stemmers naar GL overstappen met deze denkbeeldenquote:Op dinsdag 24 april 2012 16:03 schreef Silverdigger2 het volgende:
schrap alle bezuinigingen --> schrap je zetels?
Het is een citaatquote:Op dinsdag 24 april 2012 16:03 schreef AldoTheApache het volgende:
wie een muur sloopt, door een slang gebeten worden??
Thieme is zwanger of heeft net een kind.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:03 schreef inZanity het volgende:
Waarom gaat eigenlijk Ouwehand spreken voor de PvdD en niet Thieme?
Spreuken uit de Bijbelquote:
quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:04 schreef De_Guidance het volgende:
O laat maar , ik dacht dat hij interrumpeerde.
Die wil hem zelf ook invoeren.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:03 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ja er is nog niemand begonnen over hoe dit kabinet de studenten heeft genaaid. Jammer, had Pechtold wel kunnen doen.
Ah ok. Zonde..quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:04 schreef marcodej het volgende:
[..]
Thieme is zwanger of heeft net een kind.
quote:
Waarom niet?quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:04 schreef TheGOAT het volgende:
Laten we maar lekker met de bijbel beginnen
Luister anders gewoon naar wat hij zegt.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:05 schreef TheGOAT het volgende:
Ja, laten we anders bidden en niets doen, God zal het wel oplossen als we allemaal 's ochtends onze bijbel lezen
jongeren die zich inzetten om de politiek te veranderenquote:
quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:08 schreef alors het volgende:
[..]
vroem vroem, bij Rutte op de achterbank in het kinderzitje
Mensen/partijen die de 3.0% negeren, kun je niet serieus nemenquote:
Wellicht pas donderdag, nadat het is nagerekend door het CPBquote:Op dinsdag 24 april 2012 16:10 schreef Drommeldaris het volgende:
Is de begroting van de PvdA al openbaar waarbij het structureel tekort beter uitkomt dan bij partijen als D66 en de VVD?
Volgens wceend onderzoek?quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:10 schreef Drommeldaris het volgende:
Is de begroting van de PvdA al openbaar waarbij het structureel tekort beter uitkomt dan bij partijen als D66 en de VVD?
quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:12 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
dus we krijgen nog de grefos , de dierenknuffelaars en de dronkaard hierna?
Waar?quote:
tja, die moet pvda eerst op de rails krijgen voordat hij aan NL gaat denkenquote:Op dinsdag 24 april 2012 16:09 schreef TheGOAT het volgende:
Samsom loopt alleen maar te polariseren, die kerel denkt echt niet aan NL maar alleen aan z'n eigen partij
Je hebt het over het beste kamerlid dat er is.quote:
Familie Van der Vlies?quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:14 schreef clumsy_clown het volgende:
Bas en Willie? Noemde vd Staaij nou een homostel?
Huisgenoten.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:15 schreef TheGOAT het volgende:
Zijn Bas en Willie het christelijke stel wat 2 x per dag naar de kerk gaat?
Bas van der Vlies, z'n voorganger.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:15 schreef TheGOAT het volgende:
Zijn Bas en Willie het christelijke stel wat 2 x per dag naar de kerk gaat?
Dan kun je ook over de SP of PvdD zeggen, ook partijen met standpunten die niet reëel zijnquote:Op dinsdag 24 april 2012 16:16 schreef Crazy Harry het volgende:
Een sgp-er die het heeft over maatregelen voor de 21e eeuw...
Ik zou zeggen, begin bij jezelf, hef de partij op...
Alleen Slob, Pechtold en een beetje Samsom zijn aanwezig.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:17 schreef De_Guidance het volgende:
Wilders, Roemer, Sap behoorlijk afwezig.
eensquote:
Makkelijke gescoord, sowieso vrouwen in de politiek zijn er niet voor de inhoudelijk bijdragequote:
Net als Van der Vliesquote:Op dinsdag 24 april 2012 16:18 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik ben het in de verste verte niet met hem eens op politiek gebied, maar die van der Staaij lijkt me nog de meest fatsoenlijke vent in die hele kamer.
Gelukkig leven we in Nederland.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:19 schreef De_Guidance het volgende:
In Frankrijk was nu de politie binnengekomen om van der Staaij af te voeren.
quote:
Wel voor hun humor zeker?quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:19 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Makkelijke gescoord, sowieso vrouwen in de politiek zijn er niet voor de inhoudelijk bijdrage
Als Eyecandy, zeker in het geval van de PvdDquote:
PvdD zorgt voor mooie vrouwen in de 2e kamer, dat is prima 21e eeuw beleid.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:17 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dan kun je ook over de SP of PvdD zeggen, ook partijen met standpunten die niet reëel zijn
Zit ze toch alquote:Op dinsdag 24 april 2012 16:19 schreef rubbereend het volgende:
Ik hoop echt dat Ouwehand weer terug komt in de kamer, ben niet van haar partij maar ze is altijd erg scherp
Echt hequote:Op dinsdag 24 april 2012 16:20 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
heeft ouwehand het nu over single issue, en noemt ze er dan meteen 6 op?
Bij gebrek aan beterquote:Op dinsdag 24 april 2012 16:21 schreef clumsy_clown het volgende:
Mannen, mannen, zo knap is ze nou toch ook weer niet?
Ik zou dr niet doen nee maar ik ben dan ook 30 jaar jonger zo te zienquote:Op dinsdag 24 april 2012 16:21 schreef clumsy_clown het volgende:
Na de verkiezingen, vorige keer was ze in eerste instantie van de lijst gewiptquote:
het zou me niets verbazen als ze pakjes shag in haar oksels heeft hangen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:21 schreef clumsy_clown het volgende:
Komt niet in de buurt van Marianne en Wassila nee.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:21 schreef clumsy_clown het volgende:
Ze zijn bang dat de VVD erg groot wordt volgende verkiezingen, dus ze doen er alles aan VVD in een kwaad daglicht te plaatsenquote:Op dinsdag 24 april 2012 16:20 schreef Drommeldaris het volgende:
Ik snap niet wat al die oppositiepartijen op de VVD rippen. Het is toch duidelijk dat het bij hun niet aan de wil ontbrak
Het scheelt dat ze redelijk in de picture is geweest nu Thieme thuis zit, denk dat het wel goed zit.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:21 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Na de verkiezingen, vorige keer was ze in eerste instantie van de lijst gewipt
Daarom, allemaal makkelijk proberen te scoren ipv constructief iets in te brengenquote:Op dinsdag 24 april 2012 16:20 schreef Drommeldaris het volgende:
Ik snap niet wat al die oppositiepartijen op de VVD rippen. Het is toch duidelijk dat het bij hun niet aan de wil ontbrak
blijkbaar heeft ze zich er weer in gewiptquote:Op dinsdag 24 april 2012 16:21 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Welnee, maar we moeten die spreektijd toch door komenquote:Op dinsdag 24 april 2012 16:21 schreef clumsy_clown het volgende:
Ah ok.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:21 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |