abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 april 2012 @ 19:12:02 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110733240
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

alleen dat ze ongetwijfeld goed is in het omhoogwerken.

Voor de rest heeft ze weinig goeds gepresteerd.
Wie weet kan ze wel ERG lekker koken :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110733256
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wie weet kan ze wel ERG lekker koken :Y
:P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2012 19:12:46 ]
pi_110733266
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wie weet kan ze wel ERG lekker koken :Y
Misschien dan wel iets wat ze wel kan..
  dinsdag 24 april 2012 @ 19:15:45 #204
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_110733400
Ik werd vanochtend een beetje moe door alle wijsneuzen op de radio...

"Ja maar waarom pas vanaf 40km/u? Waarom niet 35km/u of 45km/u?"
"Waarom is dit nog niet ingevoerd?"
"Waarom werkte het niet met die snelheden?"
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_110733583
Wijsneuzen.. Roepers, net als G. Wilders..
  dinsdag 24 april 2012 @ 20:01:25 #206
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110735797
Gespot: een BR189 met Hanzelijnstickers!


MRCE 189 285 - De Hanzelijn verbindt - 20120420-1 by Cees_1251, on Flickr
pi_110736048
De zag ik vanmiddag ook voor het eerst bij Hattem Aansluiting.

Een nieuwe ervaring voor mij: de enige reiziger in een Nederlandse reizigerstrein. Stavoren - Koudum-Molkwerum kent geen grote vraag rond dit tijdstip...
  Redactie Sport dinsdag 24 april 2012 @ 20:11:45 #208
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_110736385
Heb ik ook gehad op Utrecht Maliebaan-Driebergen-Utrecht een paar weken terug: de eerste pendeltrein naar het spoorwegmuseum en dan de terugweg :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_110736924
Die trein zal ook geen staanplaatsen gekend hebben.

Ik be vandaag weer mooie treinkilometers aan het maken met Utrecht - Harlingen (- Vlieland) - Leeuwarden - Stavoren - Utrecht. De diesellijnen naar Harlingen en Stavoren zijn nieuw voor mij. Het verbaast mij hoeveel er te zien is van de plannen van de stoomtreinmaatschappij Sneek - Stavoren. Misschien kan ik er eerdaags een filmpje van uploaden.

Nu nog een keer Zwolle - Nijverdal - Wierden en Middelburg - Vlissingen en dan is elke kilometer reizigersspoor bereden.
  dinsdag 24 april 2012 @ 20:23:37 #210
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110737037
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 20:06 schreef Bitlord het volgende:
Een nieuwe ervaring voor mij: de enige reiziger in een Nederlandse reizigerstrein. Stavoren - Koudum-Molkwerum kent geen grote vraag rond dit tijdstip...
De treinen uit Leeuwarden, Roodeschool en Delfzijl rijden bij binnenkomst in Groningen voor de post langs. Zeker in de nachtdienst zie ik regelmatig treinen langskomen met slechts 1 inzittende: de machinist.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_110737824
Ik meen mij ter herinneren dat op de verbinding Arnhem - Tiel tot enkele jaren terug 's avonds na een bepaald uur geen treinen maar NS-bussen reden. Ik kan mij niet meer herinneren of dit elke dag zo was, alleen in het weekend of slechts op 1 dag per week wegens vaste werkzaamheden. Wie helpt mij m'n geheugen op te frissen? Ik zit nu in buslijn 199 Sneek - Heerenveen als afsnijder (of concurrent) van het spoor Sneek - Leeuwarden - Heerenveen (net zo snel).
pi_110738250
En ook bus 199 rijdt de komende 40 minuten voor mij alleen (ā ~ ¤90 per uur). Ach er komt binnenkort een nieuwe concessie in Friesland, dan zullen alle buslijnen 's avonds wel een belbus worden. Uitgestorven gebied hier.
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:10:14 #213
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_110739909
Hoek van Holland station is ook altijd erg druk als de zon niet schijnt.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:13:55 #214
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_110740193
Almere Strand wanneer de Libelle zomerweek weer voorbij is. ^O^
pi_110740434
Enschede de Eschmarke, elk moment vd dag
pi_110740506
Heb eigenlijk nog wel een vraag. In een nieuwsbericht (weet even niet meer waar) las ik dat de TRDL nog een noodoproep had gedaan. Nou las ik in een post van Monopoly dat het eigenlijk een soort telefoon is die afgaat en beantwoordt moet worden. Bij een noodoproep stel ik me eigenlijk voor dat het een soort alarmsignaal is dat de machinist de trein direct stil moet zetten, maar dat is dus blijkbaar niet zo? Hoe werkt zo'n noodoproep nou dan?
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:31:45 #217
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110741631
Zo'n noodoproep is meer een broadcast aan iedereen die het hoort 'ALL SYSTEMS HALT" denk ik.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110742184
Volgens mij is dat een bepaald geluid en/of een berkcht pp een schermpje, zo kan ik mij herinneren toen ik eens naast een machinist zat die een noodoproep kreeg.
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:38:48 #219
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110742226
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:18 schreef WhiteJoker het volgende:
Heb eigenlijk nog wel een vraag. In een nieuwsbericht (weet even niet meer waar) las ik dat de TRDL nog een noodoproep had gedaan. Nou las ik in een post van Monopoly dat het eigenlijk een soort telefoon is die afgaat en beantwoordt moet worden. Bij een noodoproep stel ik me eigenlijk voor dat het een soort alarmsignaal is dat de machinist de trein direct stil moet zetten, maar dat is dus blijkbaar niet zo? Hoe werkt zo'n noodoproep nou dan?
Het is vrij simpel.

Een treindienstleider heeft de verantwoordelijkheid over een bepaald gebied. Als er gevaar dreigt, kan de trdl een alarmoproep plaatsen met een knop op het telefoontoestel. Dan gaat in de cabine van alle treinen die in dat gebied rijden een luid alarmsignaal af dat een seconde of zeven duurt. Zodra een machinist dat signaal hoort, moet hij direct vol in de remmen en op zicht gaan rijden. Daarna kan de treindienstleider een boodschap spreken, die ook door al die machinisten wordt gehoord. Dat zijn korte, bondige boodschappen. Als ik alle treinen op een bepaald baanvak wil laten stoppen, zeg ik "Alle machinisten tussen x en y: zet direct uw trein stil". Als een overweg gestoord is, zeg ik "Alle machinisten tussen x en y: overweg x gestoord".

Daarna neem ik veiligheidsmaatregelen, zodat er niet zomaar nieuwe treinen veilig kunnen krijgen richting het gevaarpunt. Terwijl ik daarmee bezig ben, blijft het alarm in mijn gebied aan staan. Treinen die mijn gebied binnenrijden, krijgen dan gelijk die alarmtoon te horen, zonder het bericht. Pas als ik mijn maatregelen heb genomen, zet ik het alarm weer uit.

Een machinist kan ook een alarmoproep doen, dan gaat er de trdl een luide alarmtoon. Ik neem de telefoon op en kan als normaal een gesprek voeren met de machinist. Alle andere machinisten in hetzelfde gebied krijgen ook de alarmtoon en kunnen meeluisteren met het gesprek.

Een alarmoproep kan niet in de treincabine worden onderbroken, onderdrukt of zachter gezet. Het geluid komt allemaal over de speaker, dus de machinist hoeft bij een alarmoproep niet "op te nemen".
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_110742273
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hoek van Holland station is ook altijd erg druk als de zon niet schijnt.
Station HvH Strand bedoel je? Ik meen dat dat station ook tot een aantal jaar geleden ook alleen in de warmere maanden werd bediend.

Wikipedia zegt mij dat het in de wintermaanden nu zo'n beetje het enige station in de grote Randstad is wat maar 1x per uur wordt bediend.
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:41:15 #221
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110742409
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Terwijl ik daarmee bezig ben, blijft het alarm in mijn gebied aan staan. Treinen die mijn gebied binnenrijden, krijgen dan gelijk die alarmtoon te horen, zonder het bericht.
Gaan die dan niet massaal bellen "TRDL WTF is going on??!!" :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:43:11 #222
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110742556
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gaan die dan niet massaal bellen "TRDL WTF is going on??!!" :?
Machinisten snappen dat de trdl het bij een alarmoproep druk genoeg heeft en gaan niet direct bellen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_110742730
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Het is vrij simpel.

Een treindienstleider heeft de verantwoordelijkheid over een bepaald gebied. Als er gevaar dreigt, kan de trdl een alarmoproep plaatsen met een knop op het telefoontoestel. Dan gaat in de cabine van alle treinen die in dat gebied rijden een luid alarmsignaal af dat een seconde of zeven duurt. Zodra een machinist dat signaal hoort, moet hij direct vol in de remmen en op zicht gaan rijden. Daarna kan de treindienstleider een boodschap spreken, die ook door al die machinisten wordt gehoord. Dat zijn korte, bondige boodschappen. Als ik alle treinen op een bepaald baanvak wil laten stoppen, zeg ik "Alle machinisten tussen x en y: zet direct uw trein stil". Als een overweg gestoord is, zeg ik "Alle machinisten tussen x en y: overweg x gestoord".

Daarna neem ik veiligheidsmaatregelen, zodat er niet zomaar nieuwe treinen veilig kunnen krijgen richting het gevaarpunt. Terwijl ik daarmee bezig ben, blijft het alarm in mijn gebied aan staan. Treinen die mijn gebied binnenrijden, krijgen dan gelijk die alarmtoon te horen, zonder het bericht. Pas als ik mijn maatregelen heb genomen, zet ik het alarm weer uit.

Een machinist kan ook een alarmoproep doen, dan gaat er de trdl een luide alarmtoon. Ik neem de telefoon op en kan als normaal een gesprek voeren met de machinist. Alle andere machinisten in hetzelfde gebied krijgen ook de alarmtoon en kunnen meeluisteren met het gesprek.

Een alarmoproep kan niet in de treincabine worden onderbroken, onderdrukt of zachter gezet. Het geluid komt allemaal over de speaker, dus de machinist hoeft bij een alarmoproep niet "op te nemen".
Helder ^O^ Bedankt!

Dus als de TRDL de ramkoers van de twee treinen toevallig eerder had opgemerkt was die oproep mogelijk op tijd geweest en had het voorkomen kunnen worden? Dat is overigens geen verwijt naar de TRDL, die heeft het al druk genoeg en vertrouwt (terecht) op zijn systemen.
pi_110742830
Hoevaak wordt zo'n alarmoproep in je gebied (wat is in ditgeval gebied? Twee baanvakken of de hele provincie Groningen?) gedaan? Om wat voor soort redenen worden alarmoproepen geplaatst door TRDLs en machinisten?
pi_110743085
Zo te zien al bij overweg storingen, dus wss ook bij aanrijdingen, wissels die niet in controle zijn etc..
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:51:17 #226
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110743239
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:46 schreef Bitlord het volgende:
Hoevaak wordt zo'n alarmoproep in je gebied (wat is in ditgeval gebied? Twee baanvakken of de hele provincie Groningen?) gedaan? Om wat voor soort redenen worden alarmoproepen geplaatst door TRDLs en machinisten?
In mijn gebied komt het niet zo heel vaak voor. Een gebied kan varieren, soms is dat alleen station Leeuwarden, soms twee baanvakken tegelijk (bijvoorbeeld naar Delfzijl en Roodeschool of naar Harlingen en Stavoren).

Trdl's plaatsen meestal een alarmoproep als een trein op een gevaarpunt afrijdt en daarbij geen sein herroepen kan worden (meestal op de vrije baan dus). Een gevaarpunt kan van alles zijn: een aanrijding van een andere trein, een gestoorde overweg, een aangevaren brug, etc.

Machinisten plaatsen vooral een alarmoproep als ze een aanrijding hebben.


quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:49 schreef b2py het volgende:
Zo te zien al bij overweg storingen, dus wss ook bij aanrijdingen, wissels die niet in controle zijn etc..
Bij wisselstoringen hoeft het meestal niet, dan valt er wel een sein af.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:53:29 #227
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110743540
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Machinisten snappen dat de trdl het bij een alarmoproep druk genoeg heeft en gaan niet direct bellen.
Okee, en wat gebeurt er dan? :?

"Okee, shit hits de fan, ik ga stil staan en ik hoor wel als ik aan de beurt ben"? Zoiets?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:53:50 #228
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110743573
Dat telefoontoestel van ons is trouwens best tof. Allemaal sneltoetsen om allerlei instanties te kunnen bellen (KLPD, SMC, NS, buurtreindienstleiders) en ik kan rechtstreeks een treinnummer bellen, waar die ook is in Nederland. Verder heb ik natuurlijk de alarmknop, maar ik kan ook een algemene oproep plaatsen: da's zonder alarmtoon.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:54:17 #229
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110743619
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Okee, en wat gebeurt er dan? :?

"Okee, shit hits de fan, ik ga stil staan en ik hoor wel als ik aan de beurt ben"? Zoiets?
Op zicht rijden. En als ik hem echt stil wil hebben, bel ik hem alsnog op.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:57:14 #230
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110743886
Vragen? Geen vragen? Dan ga ik pitten, de wekker gaat om 5 uur.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_110743943
Vragenuur komt morgen weer, slaap zacht Ziggy! Breng de treinen weer veilig thuis morgen! ;)
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:58:10 #232
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110743947
pit ze ziggy :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 april 2012 @ 22:36:52 #233
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110747144
Truste ziggy3, bedankt voor je wederom interessante uitleg! :Y

Over de alarmoproep gesproken, de alarmoproep was één van de factoren die een rol speelde bij het ongeluk in Gare de Lyon in 1988 waarbij 56 doden vielen. :{
pi_110747233
Kun je met je eigen mobiel ook naar een trein bellen of is dat een ander netwerk? Abders even je vaste trein(telefoon)nummer in je mobiel opslaan, kun je vragen of ie wacht als je zelf te laat op het station bent!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2012 @ 22:39:04 #235
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110747361
Zou je wel willen, maar het lijkt me niet handig als de mcn telkens zit te bellen omdat jantje, pietje en klaasje nog mee willen, terwijl ze vijf minuten te laat zijn _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 24 april 2012 @ 22:41:22 #236
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110747596
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 22:37 schreef Bitlord het volgende:
Kun je met je eigen mobiel ook naar een trein bellen of is dat een ander netwerk?
Dat is een ander netwerk, ook qua technologie. Het is namelijk GSM-R, een uitgebreide versie van het GSM-protocol waarmee je mobiele telefoon ook werkt. GSM-R is uitgebreider omdat het meer veiligheidscontroles e.d. bevat, en het bevat eigenschappen die spoorwegspecifiek zijn.

"Vroegah" had ieder land zijn eigen communicatiesysteem, zo had Nederland Telerail. Sinds een aantal jaar is dat Europabreed gestandaardiseerd op GSM-R.

GSM-R is zelfs zo uitgebreid dat je in principe met een wissel kunt bellen :s)
pi_110748453
Niet trouwens een idee om al die boeiende verhalen van ziggy3 naar de OP te copyen? Zeker die van afgelopen topics
pi_110751609
Wie bepaalt hoevaak per uir een station aangedaan dient te worden. Ik moet van Utrecht naar Houten en kan kiezen uit 23:41 of 0:55. Dat is meer dan een uur uiteen. Tussen een grote stad en een van haar satelietsteden, in de randstad.

Vroegâh reed er na acht of negen uur 's avonds een regelmatige halfuursdienst. Niet dit soort belachelijks.
  dinsdag 24 april 2012 @ 23:49:38 #239
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110751809
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 23:45 schreef Fixers het volgende:
Wie bepaalt hoevaak per uir een station aangedaan dient te worden.
De opdrachtgever van de concessie bepaalt dat. In het geval van het Hoofdrailnet betreft dat het ministerie van Infrastructuur en Milieu. Helaas is de huidige HRN-concessie zodanig slap opgesteld dat er weinig dwingende factoren zijn: een punctualiteitseis, en een klanttevredenheidseis.

De bedieningsplicht is volgens mij minstens 1x per uur voor ieder station, wellicht gelden er nog wat uitzonderingen voor de laatste trein van de dag e.d.. Inhoudelijk ken ik de concessie verder niet.
pi_110752185
Ik zit momenteel in een trein die een klein beetje verdwaald is :o
Er staat met grote witte letters "Zwolle <-------> Kampen" op de zijkant geplakt, maar hij rijdt van Enschede naar Nijverdal :P
  woensdag 25 april 2012 @ 00:33:25 #241
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_110753408
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 april 2012 23:59 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik zit momenteel in een trein die een klein beetje verdwaald is :o
Er staat met grote witte letters "Zwolle <-------> Kampen" op de zijkant geplakt, maar hij rijdt van Enschede naar Nijverdal :P
Niet dat ik je niet geloof, maar lijkt me een noodgreep, aangezien zwolle kampen een apart onderdeel is van NS (NS Regio?) en dus ook hun "eigen" treintje heeft gehuurd van Nedtrain..

Edit: Of was dat nou Apeldoorn - Zuthpen? Enniwee, toch nog steeds maf, zo een verdwaald buffeltje op zo een normaalgesproken geisoleerd lijntje
pi_110753701
Je bent inderdaad in de war met Apeldoorn - Zutphen.

Zwolle - Kampen hoort nog steeds echt bij NS zelf. Ik denk dat het treinstel voor onderhoud naar Hengelo is geweest, en om de een of andere reden daarna in een omloop Enschede - Nijverdal terecht is gekomen. Hij schijnt hier namelijk al een paar dagen rond te rijden.
  woensdag 25 april 2012 @ 00:59:35 #243
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110754032
Wel leuk, deze late ritten Leerdam-Dordrecht. Enige reiziger in trein. Laatsten stappen in Leerdam uit. Mcn kijkt wel verbaasd...

[ Bericht 27% gewijzigd door greavy op 25-04-2012 01:56:30 ]
  woensdag 25 april 2012 @ 01:01:41 #244
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110754069
ZAP(Zutphen-Apeldoorn) en Zwolle-Kampen en Zwolle-Nijverdal-Enschede kan NSR lastig uitelkaar houden. Het draaft altijd 'ergens' op, maakt vaak niet uit waar...
  Redactie Sport woensdag 25 april 2012 @ 03:56:21 #245
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_110755405
En de stellen zijn natuurlijk in onderhoud in Hengelo, dus wat dat betreft is het wel logisch dat ze soms in Twente belanden. Zelfde met de Twents-Linten van Almelo-Mariënberg, die zitten ook wel eens in de trein Arnhem-Winterwijk omdat ze in Blerick in onderhoud zijn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 25 april 2012 @ 05:56:40 #246
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110755632
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 22:51 schreef b2py het volgende:
Niet trouwens een idee om al die boeiende verhalen van ziggy3 naar de OP te copyen? Zeker die van afgelopen topics
De boeiende verhalen staan al in de OP. De rest is niet boeiend.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 25 april 2012 @ 08:34:42 #247
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110756614
de IC uit Amersfoort richting Den Haag reed vanaf Bilthoven niet harder dan 50-60 kmh, waardoor we een minuut of 5 te laat in Utrecht waren. Niemand die kon vertellen wat er aan de hand was :? Wat was er aan de hand?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110757487
Zo, wakker!
Vanmiddag ritje Maastvlakte West - Emmerich. Geen idee wat de lading is, en ook geen tijd/route bekend.

Maar we zullen wel de Betuweroute pakken denk ik. Ik heb er veel zin in :D
  woensdag 25 april 2012 @ 11:04:55 #249
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110760246
quote:
14s.gif Op woensdag 25 april 2012 09:21 schreef Monopoly het volgende:
Zo, wakker!
Vanmiddag ritje Maastvlakte West - Emmerich. Geen idee wat de lading is, en ook geen tijd/route bekend.

Maar we zullen wel de Betuweroute pakken denk ik. Ik heb er veel zin in :D
Weer met vest voor het raam?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 25 april 2012 @ 12:10:18 #250
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110762417
Eeeeeeer
haaaaaaaaaaaaaangt
eeeeeeeeeeeeen
VEST voor het RAAM!

Ja ja een vest voor het raam!
Woo woo een vest voor het raam!

In Mono's treintje!
*O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 april 2012 @ 12:32:55 #251
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110763065
Komt het dan toch nog goed?
quote:
Einde diverse afspraken OV-kaart

Binnen afzienbare tijd hanteren alle treinvervoerders in Nederland dezelfde abonnementsvormen. Reizigers kunnen dan ook gebruikmaken van dezelfde kortingsregelingen. Vervoerders zijn daarover momenteel met elkaar in gesprek.

De nieuwe regeling moet een einde maken aan het feit dat reizigers die op één traject via twee vervoerders reizen, op dit moment twee keer het opstaptarief betalen. Ook omzeilen de vervoerders voortaan problemen over verschillende kosten per kilometer en elkaar dwarszittende kortingsregelingen. Met de nieuwe afspraken volgt het reizigersvervoer de aanbevelingen van de commissie Meijdam. Die heeft onder meer gepleit voor het per traject één keer inchecken en één keer uitchecken. Het is nog niet bekend, wanneer de nieuwe regeling ingaat, staat vandaag op de speciale ombudspagina in de dagbladen van HDC Media.

Naast eenduidige regels rond de OV-kaart is volgens NS-woordvoerder Eric Trinthamer ook behoefte aan de komst van één Vervoersautoriteit, die kan bepalen of bij een grote storing reizigers compensatie krijgen of niet. Tot nu toe bepaalt elke vervoerder afzonderlijk of de schade van gedupeerde reizigers wel of niet vergoed wordt. Dit vraagstuk is vooral urgent bij storingen, waarvoor de vervoerder niet direct verantwoordelijk is. Of bijvoorbeeld in de winterperiode, wanneer een klant zijn product door uiteenlopende omstandigheden niet kan gebruiken. In dit soort gevallen zal de Vervoersautoriteit moeten uitmaken of een vergoeding wordt betaald of niet. Ook het OV loket van Rover, de Reizigersvereniging voor het openbaar vervoer, steunt de instelling van één servicepunt. Daardoor kunnen vervoersbedrijven schade direct vergoeden en later onderling 'uitvechten', wie voor de schade verantwoordelijk is. Het OV loket wil 'één plek om geld terug te krijgen in geval van een defecte kaart en wanneer iemand vergeten is uit te checken'. Tevens pleit het voor een 'zichtkaart' voor verstandelijk gehandicapten, zodat zij niet langer hoeven in- en uit te checken en 'gewoon' met een abonnement kunnen reizen. Voor deze mensen is de ov-chipkaart een ramp.
Bron: http://www.noordhollandsd(...)e-afspraken-OV-kaart
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110765496
De 273 net op weg naar het Spoorwegmuseum op het volgens mij nog maar zeer weinig gebruikte spoor Utrecht Lunetten Aansluiting - Utrecht Maliebaan.

  woensdag 25 april 2012 @ 15:00:31 #253
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110768596
Hel is losgebarsten in Zwijndrecht. Brandweerkazerne Zwijndrecht en H-I Ambacht zijn volledig uitgerukt naar de Kijfhoek ivm incident gevaarlijke stoffen.
Zal mij benieuwen...
pi_110769071
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 13:38 schreef Bitlord het volgende:
De 273 net op weg naar het Spoorwegmuseum op het volgens mij nog maar zeer weinig gebruikte spoor Utrecht Lunetten Aansluiting - Utrecht Maliebaan.

[ afbeelding ]
*fapfapfapfap*
pi_110769317
Fapfapfap? Je doet je best maar.
pi_110769787
Nog een fotootje van gisteren: de loods in aanbouw voor de inmiddels failliete Friese Stoomtrein Maatschappij in Sneek. Ik ben benieuwd wat er mee gaat gebeuren.

  woensdag 25 april 2012 @ 16:03:00 #257
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110771326
Het gaat lekker op het spoor, eerder vanmiddag defecte bovenleiding ten noorden van 's-Hertogenbosch (was redelijk snel verholpen), nu ligt er wederom het nodige uit:

- Dordrecht - Rotterdam v.v. i.v.m. iets bij de Kijfhoek
- De noordsectie van de HSL i.v.m. een versperring
- De Kippenlijn (Amersfoort - Ede-Wageningen) i.v.m. een aanrijding met een voertuig
- Eindhoven - Roermond i.v.m. een beschadigd viaduct
- Rotterdam - Gouda: minder treinen i.v.m. een defect aan het spoor

Prognoses lopen uiteen van 17:00 tot 19:00.
  woensdag 25 april 2012 @ 16:03:10 #258
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110771336
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 15:00 schreef greavy het volgende:
Hel is losgebarsten in Zwijndrecht. Brandweerkazerne Zwijndrecht en H-I Ambacht zijn volledig uitgerukt naar de Kijfhoek ivm incident gevaarlijke stoffen.
Zal mij benieuwen...
De UC uit Sittard had lekkende ketelwagen(s), en staat enorm ongelukkig. Er staat een gestrande VIRM thv viaduct Munnikensteeg. Volgens Mcn mag hij niet terug naar Zwijndrecht en/of Dordrecht. Kijfhoek staan diverse treinen die vertrekken willen, maar niet mogen.
Kan nog enige tijd duren.
  woensdag 25 april 2012 @ 16:03:59 #259
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110771380
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 16:03 schreef James1988 het volgende:
Het gaat lekker op het spoor, eerder vanmiddag defecte bovenleiding ten noorden van 's-Hertogenbosch (was redelijk snel verholpen), nu ligt er wederom het nodige uit:

- Dordrecht - Rotterdam v.v. i.v.m. iets bij de Kijfhoek
- De noordsectie van de HSL i.v.m. een versperring
Prognoses lopen uiteen van 17:00 tot 19:00.
Dat is één en dezelfde versperring: De versperring op de Kijfhoek. Lekkende ketelwagens, zie mijn bericht hierboven.
  woensdag 25 april 2012 @ 16:05:04 #260
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110771443
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 16:03 schreef greavy het volgende:

[..]

Dat is één en dezelfde versperring: De versperring op de Kijfhoek. Lekkende ketelwagens, zie mijn bericht hierboven.
Vreemd dat dan juist de noordsectie versperd is. Ik zou verwachten dat Fyra dan pendelt tussen Amsterdam en Rotterdam, en dat Breda niet wordt aangedaan?
  woensdag 25 april 2012 @ 16:06:09 #261
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110771496
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 16:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

Vreemd dat dan juist de noordsectie versperd is. Ik zou verwachten dat Fyra dan pendelt tussen Amsterdam en Rotterdam, en dat Breda niet wordt aangedaan?
Fyra is er volgens mij helemaal uitgeknikkerd. Omlopen op Rotterdam is een bezwaar van ProRail, en heeft HiSpeed geen rangeerder voor op Rotterdam.
BeNeLux ligt eruit, serie 600 Rotterdam-Amsterdam ligt eruit. Fyra ligt eruit.
Daardoor krijg je dat Rotterdam-Schiphol ook geen rechtstreekse treinen meer heeft. Het is dus niet alleen de Noordsectie die bij de verstoringen staat als 'Rotterdam-Schiphol ' ;)
  woensdag 25 april 2012 @ 16:09:11 #262
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110771643
De Benelux ligt er niet uit, die rijdt om. Amsterdam Bijlmer - Utrecht - Roosendaal - België.
  woensdag 25 april 2012 @ 16:10:11 #263
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110771690
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 16:09 schreef James1988 het volgende:
De Benelux ligt er niet uit, die rijdt om. Amsterdam Bijlmer - Utrecht - Roosendaal - België.
Ja, dat klopt. Maar die ligt eruit tussen Rotterdam en Schiphol ;) Dat bedoel ik.
Waarom de IC Rotterdam-Amsterdam eruit ligt, snap ik niet. Die kan keren op Rotterdam Stadion zoals normaal. Maar zal wel komen door gestrande treinen rondom Rotterdam..
  woensdag 25 april 2012 @ 16:10:45 #264
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110771709
Ach so. Dat klopt dan weer wel, ja. :)
  woensdag 25 april 2012 @ 16:19:21 #265
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110772154
quote:
Dordrecht-Rotterdam C
(versperring)

De beperkingen tussen Rotterdam C en Zwijndrecht als gevolg van een versperring zijn voorbij.
Houdt u nog rekening met een langere reistijd.
Lijkt te zijn verholpen.
  woensdag 25 april 2012 @ 16:37:27 #266
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110773078
quote:
Trein Valleilijn botst op aanhanger busje bij Lunteren

LUNTEREN - Een trein op de Valleilijn tussen Ede en Amersfoort is woensdagmiddag rond drie uur op de aanhanger van een busje gebotst ter hoogte van de Kastanjelaan in Lunteren. De 44-jarige man uit Harskamp die achter het stuur van het busje zat, raakte niet gewond. De spoorwegpolitie gaat het ongeval onderzoeken.

De overgang bij de Kastanjelaan is niet bewaakt. Volgens de politie valt de schade aan zowel de aanhanger als de trein mee.
pi_110773230
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 16:03 schreef James1988 het volgende:
Het gaat lekker op het spoor, eerder vanmiddag defecte bovenleiding ten noorden van 's-Hertogenbosch (was redelijk snel verholpen), nu ligt er wederom het nodige uit:

- Dordrecht - Rotterdam v.v. i.v.m. iets bij de Kijfhoek
- De noordsectie van de HSL i.v.m. een versperring
- De Kippenlijn (Amersfoort - Ede-Wageningen) i.v.m. een aanrijding met een voertuig
- Eindhoven - Roermond i.v.m. een beschadigd viaduct
- Rotterdam - Gouda: minder treinen i.v.m. een defect aan het spoor

Prognoses lopen uiteen van 17:00 tot 19:00.
geen schiphol!
  Redactie Sport woensdag 25 april 2012 @ 16:42:16 #268
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_110773333
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 16:37 schreef greavy het volgende:

[..]

Aanhanger-busje-Lunteren.. die combinatie doet me denken aan:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 25 april 2012 @ 16:49:05 #269
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110773613
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2012 16:40 schreef b2py het volgende:

[..]

geen schiphol!
En daaraan word nu een gestrande trein bij Utrecht gevoegd. Minder treinen van- en naar Utrecht. Diverse treinen stonden te wachten, en hebben meer dan een halfuur moeten wachten voor door te mogen... (voor de inrijder in de file...)
pi_110773762
Waar is nu die wegsleeploc die eerst op Utrecht stond. xD
  woensdag 25 april 2012 @ 16:53:18 #271
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110773797
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 16:52 schreef Crientj het volgende:
Waar is nu die wegsleeploc die eerst op Utrecht stond. xD
Zondag stond die locomotief daar nog. Zal nu wel geen personeel voor zijn _O-
  woensdag 25 april 2012 @ 17:02:11 #272
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110774249
Net ten westen van utrecht c is er n trein gestrand, wrsl de ic naar DEVenter van 16:32

Dus het is weer n zooitje. Ut - Asd omreizen VIA Amf
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110774438
Whehehhe. Ik stuurde een tweet naar NS_Online om te vragen waar precies de trein stilstond.
Krijg ik terug: "Voor Utrecht Cs."
Ja, zo kan ik ook wel informatie doorgeven :')

Anyway. Hoe wil je via amf omreizen als ook dat spoor is geblokkeerd? Lekker met zn allen in de stoptrein naar Zwolle? (Als die wel rijdt)
pi_110774449
Oh. En ik wil ook in de OP. Kan ik dat zelf fixen? :')
  woensdag 25 april 2012 @ 17:08:28 #275
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110774482
De ic uit het oosten keert op Ut ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 25 april 2012 @ 17:11:33 #276
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110774610
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:07 schreef Crientj het volgende:
Oh. En ik wil ook in de OP. Kan ik dat zelf fixen? :')
Degene die de OP maakt bepaalt de inhoud. En anders een modje.
  PR/Manusje van alles woensdag 25 april 2012 @ 17:12:09 #277
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_110774628
Ja.. 15 bakken koploper naar oost. Alles uit die 15 in 1 slet naar den haag...
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! Šyvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 april 2012 @ 17:21:57 #278
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110774971
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ja.. 15 bakken koploper naar oost. Alles uit die 15 in 1 slet naar den haag...
dat valt mee. Utrecht is een station waar veel uit- en overgestapt wordt. Globaal loopt de trein leeg en vult ie zich daar weer :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  PR/Manusje van alles woensdag 25 april 2012 @ 17:24:56 #279
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_110775091
Zeg dat maar tegen de mensen in die slet. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! Šyvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 april 2012 @ 17:28:07 #280
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110775217
niets mis met sardientjes in een blik
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 25 april 2012 @ 17:29:35 #281
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_110775272
Een gestrande trein is trouwens ProRail-taal voor een STS-passage dacht ik.. anders heet het een defecte trein.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 april 2012 @ 17:32:33 #282
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110775394
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:24 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Zeg dat maar tegen de mensen in die slet. :')
maar goed, je kunt altijd nog van 18 en 19 vertrekken
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 25 april 2012 @ 17:36:09 #283
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110775535
quote:
14s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:28 schreef Peterselieman het volgende:
niets mis met sardientjes in een blik
Wel met vislucht uit een slet :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 april 2012 @ 17:37:05 #284
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110775566
quote:
14s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wel met vislucht uit een slet :Y
mja, dat is wat anders he _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110775671
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:29 schreef dennistd het volgende:
Een gestrande trein is trouwens ProRail-taal voor een STS-passage dacht ik.. anders heet het een defecte trein.
Wordt ook op Somda gemeld inderdaad. Er was onderzoek nodig ;)

Mijn vriendin staat nu overigens te Utrecht C, maar perron 5 is afgesloten om onduidelijke reden. Er staan allemaal mannetjes voor de ingangen, er komen wel mensen naar boven maar mag niemand naar beneden.

[ Bericht 3% gewijzigd door b2py op 25-04-2012 17:44:58 ]
pi_110776141
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:07 schreef Crientj het volgende:
Oh. En ik wil ook in de OP. Kan ik dat zelf fixen? :')
Ik kan 'm nu niet meer bewerken, maar als je een leuk tekstje voor achter je naam weet en het over zo'n 15 posts nog eens roept dan komt dat vast goed in het volgende topic! :) ^O^
  woensdag 25 april 2012 @ 17:55:15 #287
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_110776238
Valleilijn ongeval valt ook ontzettend mee, eigenlijk geen schade

Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_110776321
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:55 schreef Fiorano het volgende:
Valleilijn ongeval valt ook ontzettend mee, eigenlijk geen schade

[ afbeelding ]
kan dat plaatje nog wat kleiner?
pi_110776342
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:29 schreef dennistd het volgende:
Een gestrande trein is trouwens ProRail-taal voor een STS-passage dacht ik.. anders heet het een defecte trein.
NS zegt op Twitter dat het een defecte trein is, geen STS-passage.
pi_110776512
18:01:05 25-04-12 9 BRAN P 1 OMS-ALARM STATIONSTRAVERSE 3 UTRECHT (UTR) N.S. Rayonkantoor Eenh: UTR802
0709563 BRW Utrechts Land ( Monitorcode District Utrecht )
0708443 BRW Utrecht-Centrum ( TS-802 Tolsteeg )
0708442 BRW Utrecht-Centrum ( Kazernealarm Tolsteeg )
0706001 BRW Utrechts Land ( Monitorcode )

Niet goed..
  woensdag 25 april 2012 @ 18:03:31 #291
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110776529
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:58 schreef Bitlord het volgende:

[..]

NS zegt op Twitter dat het een defecte trein is, geen STS-passage.
Natuurlijk, wat zou jij zeggen? :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 25 april 2012 @ 18:04:24 #292
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110776554
quote:
7s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ik kan 'm nu niet meer bewerken, maar als je een leuk tekstje voor achter je naam weet en het over zo'n 15 posts nog eens roept dan komt dat vast goed in het volgende topic! :) ^O^
"Crientj. Mascotte." :Y *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 25 april 2012 @ 18:04:25 #293
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_110776555
quote:
14s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

kan dat plaatje nog wat kleiner?
Ja dat kan hoor :*

Foto was volledige grote maar ik zie op de 1 of andere manier dat hij kleiner is geworden ;)
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 april 2012 @ 18:11:03 #294
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110776782
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:03 schreef b2py het volgende:
18:01:05 25-04-12 9 BRAN P 1 OMS-ALARM STATIONSTRAVERSE 3 UTRECHT (UTR) N.S. Rayonkantoor Eenh: UTR802
0709563 BRW Utrechts Land ( Monitorcode District Utrecht )
0708443 BRW Utrecht-Centrum ( TS-802 Tolsteeg )
0708442 BRW Utrecht-Centrum ( Kazernealarm Tolsteeg )
0706001 BRW Utrechts Land ( Monitorcode )

Niet goed..
Automatisch alarm. Zegt niets
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 25 april 2012 @ 18:18:52 #295
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110777090
quote:
2s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Automatisch alarm. Zegt niets
Oh, negeren maar. Dat is vast ooit voor niets ingesteld :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 25 april 2012 @ 18:40:47 #296
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_110777859
quote:
14s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh, negeren maar. Dat is vast ooit voor niets ingesteld :Y
Dat niet, maar in de praktijk zijn OMS meldingen op P2000 sites best vaak loos alarm. In stadscentra wordt er wel vaak uit voorzorg al met groot materieel uitgerukt, waardoor het heel wat lijkt.
pi_110778394
quote:
14s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:40 schreef JDude het volgende:

[..]

Dat niet, maar in de praktijk zijn OMS meldingen op P2000 sites best vaak loos alarm. In stadscentra wordt er wel vaak uit voorzorg al met groot materieel uitgerukt, waardoor het heel wat lijkt.
Er wordt eerst gebeld naar een telefoon die naast het brandmeldpaneel hangt. Als die niet opgenomen wordt rukt men uit.
  woensdag 25 april 2012 @ 18:58:58 #298
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110778449
Nou, daar moet wel een paar miljoen per jaar op tebezuinigen zijn lijkt me.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110778495
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:57 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Er wordt eerst gebeld naar een telefoon die naast het brandmeldpaneel hangt. Als die niet opgenomen wordt rukt men uit.
Kleine correctie: brandweer rukt direct uit en krijgt een ontalarmering als diegene die de telefoon opneemt kan vertellen dat het loos is. Bij twijfel of geen gehoor rijden ze gewoon door.
pi_110778871
Zooitje op Kijfhoek ja, zat gelukkig al in de dienstauto met mentor MCN :')
Al die treinen richting Kijfhoek op Betuweroute stonden stil.

Best een zooitje vandaag, zelf gelukkig nergens wat van gemerkt op een kleine storing na van het RBC toen we level 2 reden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2012 19:09:49 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')