Wie weet kan ze wel ERG lekker kokenquote:Op dinsdag 24 april 2012 19:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
alleen dat ze ongetwijfeld goed is in het omhoogwerken.
Voor de rest heeft ze weinig goeds gepresteerd.
quote:Op dinsdag 24 april 2012 19:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wie weet kan ze wel ERG lekker koken
Misschien dan wel iets wat ze wel kan..quote:Op dinsdag 24 april 2012 19:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wie weet kan ze wel ERG lekker koken
De treinen uit Leeuwarden, Roodeschool en Delfzijl rijden bij binnenkomst in Groningen voor de post langs. Zeker in de nachtdienst zie ik regelmatig treinen langskomen met slechts 1 inzittende: de machinist.quote:Op dinsdag 24 april 2012 20:06 schreef Bitlord het volgende:
Een nieuwe ervaring voor mij: de enige reiziger in een Nederlandse reizigerstrein. Stavoren - Koudum-Molkwerum kent geen grote vraag rond dit tijdstip...
Het is vrij simpel.quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:18 schreef WhiteJoker het volgende:
Heb eigenlijk nog wel een vraag. In een nieuwsbericht (weet even niet meer waar) las ik dat de TRDL nog een noodoproep had gedaan. Nou las ik in een post van Monopoly dat het eigenlijk een soort telefoon is die afgaat en beantwoordt moet worden. Bij een noodoproep stel ik me eigenlijk voor dat het een soort alarmsignaal is dat de machinist de trein direct stil moet zetten, maar dat is dus blijkbaar niet zo? Hoe werkt zo'n noodoproep nou dan?
Station HvH Strand bedoel je? Ik meen dat dat station ook tot een aantal jaar geleden ook alleen in de warmere maanden werd bediend.quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hoek van Holland station is ook altijd erg druk als de zon niet schijnt.
Gaan die dan niet massaal bellen "TRDL WTF is going on??!!"quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Terwijl ik daarmee bezig ben, blijft het alarm in mijn gebied aan staan. Treinen die mijn gebied binnenrijden, krijgen dan gelijk die alarmtoon te horen, zonder het bericht.
Machinisten snappen dat de trdl het bij een alarmoproep druk genoeg heeft en gaan niet direct bellen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gaan die dan niet massaal bellen "TRDL WTF is going on??!!"
Helderquote:Op dinsdag 24 april 2012 21:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het is vrij simpel.
Een treindienstleider heeft de verantwoordelijkheid over een bepaald gebied. Als er gevaar dreigt, kan de trdl een alarmoproep plaatsen met een knop op het telefoontoestel. Dan gaat in de cabine van alle treinen die in dat gebied rijden een luid alarmsignaal af dat een seconde of zeven duurt. Zodra een machinist dat signaal hoort, moet hij direct vol in de remmen en op zicht gaan rijden. Daarna kan de treindienstleider een boodschap spreken, die ook door al die machinisten wordt gehoord. Dat zijn korte, bondige boodschappen. Als ik alle treinen op een bepaald baanvak wil laten stoppen, zeg ik "Alle machinisten tussen x en y: zet direct uw trein stil". Als een overweg gestoord is, zeg ik "Alle machinisten tussen x en y: overweg x gestoord".
Daarna neem ik veiligheidsmaatregelen, zodat er niet zomaar nieuwe treinen veilig kunnen krijgen richting het gevaarpunt. Terwijl ik daarmee bezig ben, blijft het alarm in mijn gebied aan staan. Treinen die mijn gebied binnenrijden, krijgen dan gelijk die alarmtoon te horen, zonder het bericht. Pas als ik mijn maatregelen heb genomen, zet ik het alarm weer uit.
Een machinist kan ook een alarmoproep doen, dan gaat er de trdl een luide alarmtoon. Ik neem de telefoon op en kan als normaal een gesprek voeren met de machinist. Alle andere machinisten in hetzelfde gebied krijgen ook de alarmtoon en kunnen meeluisteren met het gesprek.
Een alarmoproep kan niet in de treincabine worden onderbroken, onderdrukt of zachter gezet. Het geluid komt allemaal over de speaker, dus de machinist hoeft bij een alarmoproep niet "op te nemen".
In mijn gebied komt het niet zo heel vaak voor. Een gebied kan varieren, soms is dat alleen station Leeuwarden, soms twee baanvakken tegelijk (bijvoorbeeld naar Delfzijl en Roodeschool of naar Harlingen en Stavoren).quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:46 schreef Bitlord het volgende:
Hoevaak wordt zo'n alarmoproep in je gebied (wat is in ditgeval gebied? Twee baanvakken of de hele provincie Groningen?) gedaan? Om wat voor soort redenen worden alarmoproepen geplaatst door TRDLs en machinisten?
Bij wisselstoringen hoeft het meestal niet, dan valt er wel een sein af.quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:49 schreef b2py het volgende:
Zo te zien al bij overweg storingen, dus wss ook bij aanrijdingen, wissels die niet in controle zijn etc..
Okee, en wat gebeurt er dan?quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Machinisten snappen dat de trdl het bij een alarmoproep druk genoeg heeft en gaan niet direct bellen.
Op zicht rijden. En als ik hem echt stil wil hebben, bel ik hem alsnog op.quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Okee, en wat gebeurt er dan?![]()
"Okee, shit hits de fan, ik ga stil staan en ik hoor wel als ik aan de beurt ben"? Zoiets?
Dat is een ander netwerk, ook qua technologie. Het is namelijk GSM-R, een uitgebreide versie van het GSM-protocol waarmee je mobiele telefoon ook werkt. GSM-R is uitgebreider omdat het meer veiligheidscontroles e.d. bevat, en het bevat eigenschappen die spoorwegspecifiek zijn.quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:37 schreef Bitlord het volgende:
Kun je met je eigen mobiel ook naar een trein bellen of is dat een ander netwerk?
De opdrachtgever van de concessie bepaalt dat. In het geval van het Hoofdrailnet betreft dat het ministerie van Infrastructuur en Milieu. Helaas is de huidige HRN-concessie zodanig slap opgesteld dat er weinig dwingende factoren zijn: een punctualiteitseis, en een klanttevredenheidseis.quote:Op dinsdag 24 april 2012 23:45 schreef Fixers het volgende:
Wie bepaalt hoevaak per uir een station aangedaan dient te worden.
Niet dat ik je niet geloof, maar lijkt me een noodgreep, aangezien zwolle kampen een apart onderdeel is van NS (NS Regio?) en dus ook hun "eigen" treintje heeft gehuurd van Nedtrain..quote:Op dinsdag 24 april 2012 23:59 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik zit momenteel in een trein die een klein beetje verdwaald is![]()
Er staat met grote witte letters "Zwolle <-------> Kampen" op de zijkant geplakt, maar hij rijdt van Enschede naar Nijverdal
De boeiende verhalen staan al in de OP. De rest is niet boeiend.quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:51 schreef b2py het volgende:
Niet trouwens een idee om al die boeiende verhalen van ziggy3 naar de OP te copyen? Zeker die van afgelopen topics
Weer met vest voor het raam?quote:Op woensdag 25 april 2012 09:21 schreef Monopoly het volgende:
Zo, wakker!
Vanmiddag ritje Maastvlakte West - Emmerich. Geen idee wat de lading is, en ook geen tijd/route bekend.
Maar we zullen wel de Betuweroute pakken denk ik. Ik heb er veel zin in
Bron: http://www.noordhollandsd(...)e-afspraken-OV-kaartquote:Einde diverse afspraken OV-kaart
Binnen afzienbare tijd hanteren alle treinvervoerders in Nederland dezelfde abonnementsvormen. Reizigers kunnen dan ook gebruikmaken van dezelfde kortingsregelingen. Vervoerders zijn daarover momenteel met elkaar in gesprek.
De nieuwe regeling moet een einde maken aan het feit dat reizigers die op één traject via twee vervoerders reizen, op dit moment twee keer het opstaptarief betalen. Ook omzeilen de vervoerders voortaan problemen over verschillende kosten per kilometer en elkaar dwarszittende kortingsregelingen. Met de nieuwe afspraken volgt het reizigersvervoer de aanbevelingen van de commissie Meijdam. Die heeft onder meer gepleit voor het per traject één keer inchecken en één keer uitchecken. Het is nog niet bekend, wanneer de nieuwe regeling ingaat, staat vandaag op de speciale ombudspagina in de dagbladen van HDC Media.
Naast eenduidige regels rond de OV-kaart is volgens NS-woordvoerder Eric Trinthamer ook behoefte aan de komst van één Vervoersautoriteit, die kan bepalen of bij een grote storing reizigers compensatie krijgen of niet. Tot nu toe bepaalt elke vervoerder afzonderlijk of de schade van gedupeerde reizigers wel of niet vergoed wordt. Dit vraagstuk is vooral urgent bij storingen, waarvoor de vervoerder niet direct verantwoordelijk is. Of bijvoorbeeld in de winterperiode, wanneer een klant zijn product door uiteenlopende omstandigheden niet kan gebruiken. In dit soort gevallen zal de Vervoersautoriteit moeten uitmaken of een vergoeding wordt betaald of niet. Ook het OV loket van Rover, de Reizigersvereniging voor het openbaar vervoer, steunt de instelling van één servicepunt. Daardoor kunnen vervoersbedrijven schade direct vergoeden en later onderling 'uitvechten', wie voor de schade verantwoordelijk is. Het OV loket wil 'één plek om geld terug te krijgen in geval van een defecte kaart en wanneer iemand vergeten is uit te checken'. Tevens pleit het voor een 'zichtkaart' voor verstandelijk gehandicapten, zodat zij niet langer hoeven in- en uit te checken en 'gewoon' met een abonnement kunnen reizen. Voor deze mensen is de ov-chipkaart een ramp.
*fapfapfapfap*quote:Op woensdag 25 april 2012 13:38 schreef Bitlord het volgende:
De 273 net op weg naar het Spoorwegmuseum op het volgens mij nog maar zeer weinig gebruikte spoor Utrecht Lunetten Aansluiting - Utrecht Maliebaan.
[ afbeelding ]
De UC uit Sittard had lekkende ketelwagen(s), en staat enorm ongelukkig. Er staat een gestrande VIRM thv viaduct Munnikensteeg. Volgens Mcn mag hij niet terug naar Zwijndrecht en/of Dordrecht. Kijfhoek staan diverse treinen die vertrekken willen, maar niet mogen.quote:Op woensdag 25 april 2012 15:00 schreef greavy het volgende:
Hel is losgebarsten in Zwijndrecht. Brandweerkazerne Zwijndrecht en H-I Ambacht zijn volledig uitgerukt naar de Kijfhoek ivm incident gevaarlijke stoffen.
Zal mij benieuwen...
Dat is één en dezelfde versperring: De versperring op de Kijfhoek. Lekkende ketelwagens, zie mijn bericht hierboven.quote:Op woensdag 25 april 2012 16:03 schreef James1988 het volgende:
Het gaat lekker op het spoor, eerder vanmiddag defecte bovenleiding ten noorden van 's-Hertogenbosch (was redelijk snel verholpen), nu ligt er wederom het nodige uit:
- Dordrecht - Rotterdam v.v. i.v.m. iets bij de Kijfhoek
- De noordsectie van de HSL i.v.m. een versperring
Prognoses lopen uiteen van 17:00 tot 19:00.
Vreemd dat dan juist de noordsectie versperd is. Ik zou verwachten dat Fyra dan pendelt tussen Amsterdam en Rotterdam, en dat Breda niet wordt aangedaan?quote:Op woensdag 25 april 2012 16:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat is één en dezelfde versperring: De versperring op de Kijfhoek. Lekkende ketelwagens, zie mijn bericht hierboven.
Fyra is er volgens mij helemaal uitgeknikkerd. Omlopen op Rotterdam is een bezwaar van ProRail, en heeft HiSpeed geen rangeerder voor op Rotterdam.quote:Op woensdag 25 april 2012 16:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vreemd dat dan juist de noordsectie versperd is. Ik zou verwachten dat Fyra dan pendelt tussen Amsterdam en Rotterdam, en dat Breda niet wordt aangedaan?
Ja, dat klopt. Maar die ligt eruit tussen Rotterdam en Schipholquote:Op woensdag 25 april 2012 16:09 schreef James1988 het volgende:
De Benelux ligt er niet uit, die rijdt om. Amsterdam Bijlmer - Utrecht - Roosendaal - België.
Lijkt te zijn verholpen.quote:Dordrecht-Rotterdam C
(versperring)
De beperkingen tussen Rotterdam C en Zwijndrecht als gevolg van een versperring zijn voorbij.
Houdt u nog rekening met een langere reistijd.
quote:Trein Valleilijn botst op aanhanger busje bij Lunteren
LUNTEREN - Een trein op de Valleilijn tussen Ede en Amersfoort is woensdagmiddag rond drie uur op de aanhanger van een busje gebotst ter hoogte van de Kastanjelaan in Lunteren. De 44-jarige man uit Harskamp die achter het stuur van het busje zat, raakte niet gewond. De spoorwegpolitie gaat het ongeval onderzoeken.
De overgang bij de Kastanjelaan is niet bewaakt. Volgens de politie valt de schade aan zowel de aanhanger als de trein mee.
geen schiphol!quote:Op woensdag 25 april 2012 16:03 schreef James1988 het volgende:
Het gaat lekker op het spoor, eerder vanmiddag defecte bovenleiding ten noorden van 's-Hertogenbosch (was redelijk snel verholpen), nu ligt er wederom het nodige uit:
- Dordrecht - Rotterdam v.v. i.v.m. iets bij de Kijfhoek
- De noordsectie van de HSL i.v.m. een versperring
- De Kippenlijn (Amersfoort - Ede-Wageningen) i.v.m. een aanrijding met een voertuig
- Eindhoven - Roermond i.v.m. een beschadigd viaduct
- Rotterdam - Gouda: minder treinen i.v.m. een defect aan het spoor
Prognoses lopen uiteen van 17:00 tot 19:00.
Aanhanger-busje-Lunteren.. die combinatie doet me denken aan:quote:
En daaraan word nu een gestrande trein bij Utrecht gevoegd. Minder treinen van- en naar Utrecht. Diverse treinen stonden te wachten, en hebben meer dan een halfuur moeten wachten voor door te mogen... (voor de inrijder in de file...)quote:
Zondag stond die locomotief daar nog. Zal nu wel geen personeel voor zijnquote:Op woensdag 25 april 2012 16:52 schreef Crientj het volgende:
Waar is nu die wegsleeploc die eerst op Utrecht stond. xD
Degene die de OP maakt bepaalt de inhoud. En anders een modje.quote:Op woensdag 25 april 2012 17:07 schreef Crientj het volgende:
Oh. En ik wil ook in de OP. Kan ik dat zelf fixen?
dat valt mee. Utrecht is een station waar veel uit- en overgestapt wordt. Globaal loopt de trein leeg en vult ie zich daar weerquote:Op woensdag 25 april 2012 17:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ja.. 15 bakken koploper naar oost. Alles uit die 15 in 1 slet naar den haag...
maar goed, je kunt altijd nog van 18 en 19 vertrekkenquote:Op woensdag 25 april 2012 17:24 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Zeg dat maar tegen de mensen in die slet.
Wel met vislucht uit een sletquote:Op woensdag 25 april 2012 17:28 schreef Peterselieman het volgende:
niets mis met sardientjes in een blik
Wordt ook op Somda gemeld inderdaad. Er was onderzoek nodigquote:Op woensdag 25 april 2012 17:29 schreef dennistd het volgende:
Een gestrande trein is trouwens ProRail-taal voor een STS-passage dacht ik.. anders heet het een defecte trein.
Ik kan 'm nu niet meer bewerken, maar als je een leuk tekstje voor achter je naam weet en het over zo'n 15 posts nog eens roept dan komt dat vast goed in het volgende topic!quote:Op woensdag 25 april 2012 17:07 schreef Crientj het volgende:
Oh. En ik wil ook in de OP. Kan ik dat zelf fixen?
kan dat plaatje nog wat kleiner?quote:Op woensdag 25 april 2012 17:55 schreef Fiorano het volgende:
Valleilijn ongeval valt ook ontzettend mee, eigenlijk geen schade
[ afbeelding ]
NS zegt op Twitter dat het een defecte trein is, geen STS-passage.quote:Op woensdag 25 april 2012 17:29 schreef dennistd het volgende:
Een gestrande trein is trouwens ProRail-taal voor een STS-passage dacht ik.. anders heet het een defecte trein.
Natuurlijk, wat zou jij zeggen?quote:Op woensdag 25 april 2012 17:58 schreef Bitlord het volgende:
[..]
NS zegt op Twitter dat het een defecte trein is, geen STS-passage.
"Crientj. Mascotte."quote:Op woensdag 25 april 2012 17:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik kan 'm nu niet meer bewerken, maar als je een leuk tekstje voor achter je naam weet en het over zo'n 15 posts nog eens roept dan komt dat vast goed in het volgende topic!![]()
Ja dat kan hoorquote:
Automatisch alarm. Zegt nietsquote:Op woensdag 25 april 2012 18:03 schreef b2py het volgende:
18:01:05 25-04-12 9 BRAN P 1 OMS-ALARM STATIONSTRAVERSE 3 UTRECHT (UTR) N.S. Rayonkantoor Eenh: UTR802
0709563 BRW Utrechts Land ( Monitorcode District Utrecht )
0708443 BRW Utrecht-Centrum ( TS-802 Tolsteeg )
0708442 BRW Utrecht-Centrum ( Kazernealarm Tolsteeg )
0706001 BRW Utrechts Land ( Monitorcode )
Niet goed..
Oh, negeren maar. Dat is vast ooit voor niets ingesteldquote:Op woensdag 25 april 2012 18:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Automatisch alarm. Zegt niets
Dat niet, maar in de praktijk zijn OMS meldingen op P2000 sites best vaak loos alarm. In stadscentra wordt er wel vaak uit voorzorg al met groot materieel uitgerukt, waardoor het heel wat lijkt.quote:Op woensdag 25 april 2012 18:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh, negeren maar. Dat is vast ooit voor niets ingesteld
Er wordt eerst gebeld naar een telefoon die naast het brandmeldpaneel hangt. Als die niet opgenomen wordt rukt men uit.quote:Op woensdag 25 april 2012 18:40 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat niet, maar in de praktijk zijn OMS meldingen op P2000 sites best vaak loos alarm. In stadscentra wordt er wel vaak uit voorzorg al met groot materieel uitgerukt, waardoor het heel wat lijkt.
Kleine correctie: brandweer rukt direct uit en krijgt een ontalarmering als diegene die de telefoon opneemt kan vertellen dat het loos is. Bij twijfel of geen gehoor rijden ze gewoon door.quote:Op woensdag 25 april 2012 18:57 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Er wordt eerst gebeld naar een telefoon die naast het brandmeldpaneel hangt. Als die niet opgenomen wordt rukt men uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |