Ook toen was een overschot op de begroting helaas vrij uitzonderlijkquote:Op zondag 22 april 2012 18:05 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Die Samson is wel een behoorlijk onverantwoordelijke kneus als hij zijn voorgestelde plannen laat varen omwille zijn achterban. Dus denk niet dat hij dat zal doen.
Pre-eurocrisis ging het toch ook gewoon goed zonder de dictaten van Brussel?
Dan moet je echt gedisciplineerde politici hebben. De eerste dwaas die pleit om het geld van dat fonds de besteden aan iets leuks voor de burger kan veel stemmen winnen.quote:Op zondag 22 april 2012 18:06 schreef 99.999 het volgende:
Ik zou overigens willen pleiten voor een structureel overschot op de begroting van een procent of 3 en daarnaast de aardgasbaten in een fonds voor de verdere toekomst laten stromen. Weg met die staatsschuld.
Uitzonderlijk, uitzonderlijk.. Het is maar in welk perspectief je het plaatst. We hebben echt geen enorme ramp van een staatsschuld. We zitten onder Duitsland, de VS, Canada en de EU.quote:Op zondag 22 april 2012 18:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ook toen was een overschot op de begroting helaas vrij uitzonderlijk
Had inderdaad het Noorse model voor ogenquote:Op zondag 22 april 2012 18:07 schreef Zienswijze het volgende:
Een soort sovereign wealth fund? Dat doen die olielanden incl Noorwegen ook
Daar zit het zwakke punt in m'n planquote:Op zondag 22 april 2012 18:07 schreef waht het volgende:
[..]
Dan moet je echt gedisciplineerde politici hebben. De eerste dwaas die pleit om het geld van dat fonds de besteden aan iets leuks voor de burger kan veel stemmen winnen.
Ben erg getalenteerd.quote:Op zondag 22 april 2012 18:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hoi, je hebt het wel verdacht snel tot mod geschopt hier....
Tja leuk voor die landen maar ik zou toch willen pleiten voor een veel lagere staatsschuld, we gooien elk jaar miljarden over de balk aan rente, dat kan slimmerquote:Op zondag 22 april 2012 18:08 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Uitzonderlijk, uitzonderlijk.. Het is maar in welk perspectief je het plaatst. We hebben echt geen enorme ramp van een staatsschuld. We zitten onder Duitsland, de VS, Canada en de EU.
Complot!quote:Op zondag 22 april 2012 18:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hoi, je hebt het wel verdacht snel tot mod geschopt hier....
Ben de AIVD-mod.quote:Op zondag 22 april 2012 18:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zie trouwens nergens staan waar je mod van bent. POL?
Gok hier wanneer de Tweede Kamerverkiezingen zijn.quote:Op zondag 22 april 2012 18:12 schreef 99.999 het volgende:
Aangesteld om Remlof en Arcee in verwarring te brengen.
- Dat is een beetje onzin he? Juist door eurocrisis is de rente op onze staatsschuld gedaald omdat iedereen uit die bananenlanden in Z-Europa wegvlucht.quote:Op zondag 22 april 2012 18:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja leuk voor die landen maar ik zou toch willen pleiten voor een veel lagere staatsschuld, we gooien elk jaar miljarden over de balk aan rente, dat kan slimmer.
En anderen...quote:Op zondag 22 april 2012 18:12 schreef 99.999 het volgende:
Aangesteld om Remlof en Arcee in verwarring te brengen.
De rente per miljard euro schuld is wat gedaald maar we hebben ook heel veel miljarden extra schuldquote:Op zondag 22 april 2012 18:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
- Dat is een beetje onzin he? Juist door eurocrisis is de rente op onze staatsschuld gedaald omdat iedereen uit die bananenlanden in Z-Europa wegvlucht.
Het is vooral ook voor de langere termijn, we moeten met steeds minder werkende mensen het geld opbrengen, de kosten van de zorg zullen blijven stijgen. Die periode kan je beter zeer goed voorbereid ingaan dan maar door te blijven rommelen tot het zover is en je het eigenlijk niet meer kan betalen.quote:- Een lagere staatsschuld? Dat moet je maar uitrekenen? Het is pas handig als dat geld dat anders voor investeringen aangewend zou worden een lagere yield dan de rente op onze staatsschuld zou behalen.
Je gaat een beetje over m'n punt heenquote:Op zondag 22 april 2012 18:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De rente per miljard euro schuld is wat gedaald maar we hebben ook heel veel miljarden extra schuld.
[..]
Het is vooral ook voor de langere termijn. Die periode kan je beter zeer goed voorbereid ingaan dan maar door te blijven rommelen tot het zover is en je het eigenlijk niet meer kan betalen.
De Calvinistische spaarzin gun ik onze overheid ook
Ik sta zeker niet negatief tegenover bezuinigen. Als het aan mij ligt gaat per direct de kaasschaaf door de (semi-)publieke sector. We moeten echter wel pragmatisch blijven, en niet blind cijfertjesstaren.quote:we moeten met steeds minder werkende mensen het geld opbrengen, de kosten van de zorg zullen blijven stijgen.
Ik heb redelijk wat vertrouwen in de overheid maar een groot deel van de investeringen heeft natuurlijk geen geweldig rendement. Als je het hebt over onderwijs, infrastructuur en dergelijke heb je een punt aar verder valt het wel tegen vaak.quote:Op zondag 22 april 2012 18:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je gaat een beetje over m'n punt heen
Lenen is niet altijd slecht. Sparen is niet altijd goed. Je moet maar net uitrekenen wat voordeliger is.
Als we een X miljard euro voor investeringen aanwenden, waar het rendement daarop hoger is dan we aan rente op onze staatsschuld betalen, dan is dat financieel gezien voordelig.
Tja ik zie een vergrijzende bevolking die steeds meer zorg nodig heeft en steeds minder mensen die werken om dat geld op te brengen. Dat gaat een probleem worden, daar kan je beter op voorbereid zijn, dan mag de schuld tegen de top van de vergrijzing wel weer dat oplopen.quote:Als we datzelfde bedrag gebruiken om onze staatsschuld af te lossen, dan betalen we een Y percentage minder aan rente, maar we hadden dat zelfde geld kunnen gebruiken om een rendement > Y te kunnen boeken.
De rente op onze staatsschuld is ook bar laagquote:Op zondag 22 april 2012 18:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik heb redelijk wat vertrouwen in de overheid maar een groot deel van de investeringen heeft natuurlijk geen geweldig rendement. Als je het hebt over onderwijs, infrastructuur en dergelijke heb je een punt aar verder valt het wel tegen vaak.
Eens. Daarom de bijl in de (semi-)publieke sector.quote:Tja ik zie een vergrijzende bevolking die steeds meer zorg nodig heeft en steeds minder mensen die werken om dat geld op te brengen. Dat gaat een probleem worden, daar kan je beter op voorbereid zijn, dan mag de schuld tegen de top van de vergrijzing wel weer dat oplopen.
Eet zequote:Ik ben economisch rechtser dan zienswijze.
Goed moment om richting een bbq te gaan en er een stuk koe op te gooien![]()
Ah, ontmaskerdquote:Op zondag 22 april 2012 18:24 schreef 99.999 het volgende:
Ik ben economisch rechtser dan zienswijze.
Goed moment om richting een bbq te gaan en er een stuk koe op te gooien
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |