Als de PvdA toen niet voor Cohen gekozen had, was de VVD ws niet eens in de positie gekomen dat men een (gedoog) partner mocht kiezen.quote:Op zondag 22 april 2012 15:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dat roepen wij al jaren. Maar de VVD moest zo nodig samenwerken met de PVV.
Nee, dat gaat niet meer gebeuren.quote:Op zondag 22 april 2012 15:08 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Geert Wilders gaat toch nog aan tafel en Maxime Verhagen slikt zijn woorden in.
quote:Op zondag 22 april 2012 15:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dat roepen wij al jaren. Maar de VVD moest zo nodig samenwerken met de PVV.
Zeg ikquote:Op zondag 22 april 2012 15:08 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Zie ik niet gebeuren voor het CDA congres en op dat moment zijn er als het goed is al nieuwe verkiezingen uitgeschreven.quote:Op zondag 22 april 2012 15:08 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Nee, hehe. Friek zit te trollen.quote:
quote:Op zondag 22 april 2012 15:13 schreef Friek_ het volgende:
Het volgende CDA-congres zal ook wel weer zo'n klapper zijn.![]()
Zelden zo genoten van televisie als dat congres.
Ik meen me te herinneren dat een eerdere formatiepoging ook op het eerste gezicht mislukt leek, maar dat alsnog het kabinet er kwam. Waarom zou dat nu niet kunnen?quote:
Het zal een soort "So you think you can be CDA-lijsttrekker" wordenquote:Op zondag 22 april 2012 15:13 schreef Friek_ het volgende:
Omdat Geert nu heeft gezegd dat het definitief over is en zelfs zijn gedoogsteun aan dit kabinet heeft ingetrokkenquote:Op zondag 22 april 2012 15:15 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat een eerdere formatiepoging ook op het eerste gezicht mislukt leek, maar dat alsnog het kabinet er kwam. Waarom zou dat nu niet kunnen?
Ik zie het al voor me, een CDA leider die 2/3de van zn virtuele zetel aantal verloren heeft en dan nog een staande ovatie krijgt.quote:Op zondag 22 april 2012 15:13 schreef Friek_ het volgende:
Welk belang heeft Wilders daarbij en waarom zouden de VVD en het CDA de PVV nog vertrouwen?quote:Op zondag 22 april 2012 15:15 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat een eerdere formatiepoging ook op het eerste gezicht mislukt leek, maar dat alsnog het kabinet er kwam. Waarom zou dat nu niet kunnen?
Omdat het CDA niet meer zal willen als ze al met een beetje geluk boven de 15 zetels uitkomen.quote:Op zondag 22 april 2012 15:15 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Wilders heeft het belang van de macht. Als hij nu het kabinet breekt, dan zal hij die machtspositie en een aantal zetels verliezen. Verder ziet niemand (behalve wellicht de SP, SGP en VVD) de samenwerking met de PVV echt zitten, waarmee ze zichzelf buitenspel zetten.quote:Op zondag 22 april 2012 15:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welk belang heeft Wilders daarbij en waarom zouden de VVD en het CDA de PVV nog vertrouwen?
quote:Op zondag 22 april 2012 15:13 schreef Friek_ het volgende:
Dat was tenenkrommend inderdaad.quote:
Aan de andere kant kan dat in het opzicht van Wilders natuurlijk ook een uitkomst zijn om twee jaar bezig te kunnen zijn met de interne partijstructuur, waas een Paars+ danwel CDA/VVD/PvdA kabinet net zo hard loopt aan te modderen.quote:Op zondag 22 april 2012 15:18 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Wilders heeft het belang van de macht. Als hij nu het kabinet breekt, dan zal hij die machtspositie verliezen en een aantal zetels verliezen. Verder ziet niemand (behalve wellicht de SP, SGP en VVD) de samenwerking met de PVV echt zitten, waarmee ze zichzelf buitenspel zetten.
Nou, je moet mensen wel een uitlaatklep geven, maar die volkse mening moet niet het uitgangspunt worden.quote:Op zondag 22 april 2012 15:37 schreef Zienswijze het volgende:
Democratie is de stem aan het volk geven.
Altijd dom.
Vooral als politici met 20% van de stemmen dan ook nog gaan verkondigen dat ze 'het volk' vertegenwoordigen.quote:Op zondag 22 april 2012 15:37 schreef Zienswijze het volgende:
Democratie is de stem aan het volk geven.
Altijd dom.
Was het maar waar dat "het volk" slechts 20% vertegenwoordigde.quote:Op zondag 22 april 2012 15:38 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Vooral als politici met 20% van de stemmen dan ook nog gaan verkondigen dat ze 'het volk' vertegenwoordigen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |