Dat het plaatje zo ingewikkeld wordt geschetst ipv top 10% betaalt zoveel tov van onderste 10% of een ander cijfermodel, dat is expres.quote:Op maandag 23 april 2012 11:18 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Berekend op basis van alles wat je weer gaat gebruiken uit de zorgstaat, zoals AOW, toeslagen, zorg, etc. Er gaat dus initieel veel meer (loon)belasting af, maar je krijgt dus weer veel terug in de vorm van de zorgstaatTis even afstand nemen en het totaalplaatje zien natuurlijk.
En volgens mij hadden jij en ik het over belasting ontduiken.quote:Op maandag 23 april 2012 11:20 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Een lening van 20 miljoen, dara gata het over.
Je weet toch dat de VVD graag het begrip van rijken oprekt om maar hun verhaal kwijt te kunnen. Dus jij en ik met onze 40K per jaar vallen ook al onder de rijken. En wij dragen ook al bij aan die meeste looonbelasting.quote:Op maandag 23 april 2012 11:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Volgens mij betaal ik wel wat meer belasting.
En je betaalt met een inkomen van 40K per jaar 2,5% belasting?
Het gaat erom dat Pieper minder bijjdraagt aan de maatschappij dan dat jij zegt.quote:Op maandag 23 april 2012 11:18 schreef NiGeLaToR het volgende:
Dat de HRA het behouden van grote schulden stimuleert hoef je mij niet uit te leggen. Dat hier hervormingen nodig zijn wist ik in '96 ook al. Maar om het een belastingontduikende maatregel te noemen is onzin, vandaar.
quote:Op maandag 23 april 2012 11:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je weet toch dat de VVD graag het begrip van rijken oprekt om maar hun verhaal kwijt te kunnen. Dus jij en ik met onze 40K per jaar vallen ook al onder de rijken. En wij dragen ook al bij aan die meeste looonbelasting.
Meer over bijdragen.quote:Op maandag 23 april 2012 11:21 schreef Scorpie het volgende:
En volgens mij hadden jij en ik het over belasting ontduiken.
Waar baseer je dat op? Op een artikel uit de Quote? Hoeveel draagt deze persoon-die-ik-niet-ken-en-niet-naar-verwezen-heb-en-geen-interesse-in-heb dan volgens jou niet bij?quote:Op maandag 23 april 2012 11:26 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Het gaat erom dat Pieper minder bijjdraagt aan de maatschappij dan dat jij zegt.
En misschien barst morgen de hemel open en komt de Verlosser (aka Pim) ons het beloofde land in loodsen. Je weet het niet he!quote:Op maandag 23 april 2012 11:30 schreef SeLang het volgende:
Misschien komt er een SP-PVV kabinet met gedoogsteun van de PvdA.
Roemer als premier, Henk & Ingrid blij.
Ik zal je nog even wat laten zien:quote:Op maandag 23 april 2012 11:30 schreef NiGeLaToR het volgende:
Waar baseer je dat op? Op een artikel uit de Quote? Hoeveel draagt deze persoon-die-ik-niet-ken-en-niet-naar-verwezen-heb-en-geen-interesse-in-heb dan volgens jou niet bij?
Snap nog steeds het punt van je voorbeeld niet. Volgens mij is de vraag eerder wie wel de belastingen betaalt. Dat voorbeeld van je blijkbaar niet, maar die 500.000 uitkeringtrekkende PVVSP-stemmers ook niet geloof ik
Probeer de grote lijnen te blijven zien - ipv 1 voorbeeld je volledige beeld te laten vertroebelen. Er wonen 17.000.000 mensen in NL, een paar duizend semi-expats of 1 Roel-Pieper-voorbeeld doen daar niet bij terzake. Wel lekker makkelijk en totaal passende bij de politiek van vandaag, maar nog steeds, niet relevant.quote:Op maandag 23 april 2012 11:32 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Ik zal je nog even wat laten zien:
[1 nietszeggend voorbeeld]
Verder laat ik het erbij want je bent nogal lomp naar mijn mening.
de verkiezingen zijn de beste peilingen.quote:Op maandag 23 april 2012 06:17 schreef Dawnbreaker het volgende:
altijd zo belachelijk dat de media wereldwijd peilingen als waarheden aanneemt
En zo werd alles recht gepraat wat krom is en de huidige situatie in de hand gewerkt...quote:Op maandag 23 april 2012 12:12 schreef Krabs2.0 het volgende:
Ik ben bang dat de schulden alleen maar hoger worden als SP de macht krijgt in Nederland.
Natuurlijk moet de graai cultuur besteden worden maar ik ben bang dat dankzij de overmatige uitgaves van de SP en de vlucht der rijken in Nederland wij alleen maar dieper in de problemen komen. De situatie waar we nu in zitten is heel erg vervelend voor de huidige werkende generatie, maar ik vrees dat het uitschuiven van deze schulden fataal zal zijn voor mijn generatie (15 tot 25 jaar)
Daarom heb ik liever niet dat de SP, ondanks hun goede bedoeling in de regering moeten komen.
Verklaar je nader?quote:Op maandag 23 april 2012 12:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En zo werd alles recht gepraat wat krom is en de huidige situatie in de hand gewerkt...
Je laat je gek maken door alles wat rechts is en paniek zaait over de SP. Je hebt geen enkele grond waarop je beweringen over hogere schuld en overmatige uitgaves bij de SP kunt baseren. Ook de SP weet prima wat ze doen en weet dat er ingeggrepen moet worden.quote:
Verklaar jij je nader dat de rijjken zomaar uit lui lekker nederland zullen vertrekken, dit is niets anders als onderbuik gevoelens die door de wannabe rijken lekker nagebrabbeled worden.quote:
De SP staat voor een communistische heilstaat waarin iedereen die bovenmodaal verdient financieel zal worden onthoofd teneinde de zwakkeren van de samenleving op te grote voet te laten leven.quote:Op maandag 23 april 2012 12:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En zo werd alles recht gepraat wat krom is en de huidige situatie in de hand gewerkt...
quote:Op maandag 23 april 2012 12:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De SP staat voor een communistische heilstaat waarin iedereen die bovenmodaal verdient financieel zal worden onthoofd teneinde de zwakkeren van de samenleving op te grote voet te laten leven.
Je hoeft niet meteen een agressieve houding aan te nemen, ik ben in geen enkel opzicht een "wannabe rijke" zoals jij claimt. Alleen omdat ik het niet (compleet) eens ben met de SP, ja dat is mijn mening. Ben ik plots een gehersenspoeld joch?quote:Op maandag 23 april 2012 12:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Verklaar jij je nader dat de rijjken zomaar uit lui lekker nederland zullen vertrekken, dit is niets anders als onderbuik gevoelens die door de wannabe rijken lekker nagebrabbeled worden.
Wat zijn eigenlijk de standpunten van de SP rondom de bezuinigingen?quote:Op maandag 23 april 2012 12:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je laat je gek maken door alles wat rechts is en paniek zaait over de SP. Je hebt geen enkele grond waarop je beweringen over hogere schuld en overmatige uitgaves bij de SP kunt baseren. Ook de SP weet prima wat ze doen en weet dat er ingeggrepen moet worden.
Volgens mij hebben die communisten zelfs een site.quote:Op maandag 23 april 2012 12:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat zijn eigenlijk de standpunten van de SP rondom de bezuinigingen?
Eigendom is diefstal.quote:Op maandag 23 april 2012 12:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat zijn eigenlijk de standpunten van de SP rondom de bezuinigingen?
Ik vond er alleen wat partijpropoganda van Kim Jong Roemer waarin hij roept dat het eerlijker moet en degenen die geen schuld aan de crisis hebben ontlast moeten worden. Verder zie ik er niks staan.quote:Op maandag 23 april 2012 12:24 schreef BertV het volgende:
[..]
Volgens mij hebben die communisten zelfs een site.
Mijn beste, ik laat mij niet gek maken door "rechts", ik ga uit van assumpties in geval dat de SP de macht krijgt in Nederland. Natuurlijk, zoals assumpties betaamt zijn ze niet feilloos. Doch heb ik het idee dat dit toch gaat gebeuren. Ik ben niet rechts als je dat wil weten. Ik ben centraal-progressief. Ik ben dan ook van plan om de volgende keer op D66 te stemmen.quote:Op maandag 23 april 2012 12:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je laat je gek maken door alles wat rechts is en paniek zaait over de SP. Je hebt geen enkele grond waarop je beweringen over hogere schuld en overmatige uitgaves bij de SP kunt baseren. Ook de SP weet prima wat ze doen en weet dat er ingeggrepen moet worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |