En toch is het in het verleden wel eens gebeurd.quote:Op zondag 22 april 2012 12:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is erg omslachtig en tijdrovend. Je komt midden op een emplacement uit namelijk waarbij je de hele route stapvoets rijdt. Er liggen weinig vaste treinpaden daar en ook geen beveiliging, dus echt handig is het doorrijden niet. Het is dan sneller om de passagiers vanaf Duivendrecht met de metro te vervoeren.
Hak-groenten zitten in glas.quote:Op zondag 22 april 2012 11:17 schreef James1988 het volgende:
Waarschijnlijk beide: eruithalen wat herbruikbaar is, de rest verwerken tot nieuwe blikjes voor Hak-groentes ofzo.
Ahkijk. Waar heb je dat zo snel vandaan?quote:
klopt... ik had een volkstuin bij diemen langs die boog ( van diemen zuid langs de studentenflats over het bruggetje bij diemen noord) en incidenteel kwamen er wel bezette passagierstreinen over die dijk...stapvoets weliswaarquote:Op zondag 22 april 2012 14:37 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
En toch is het in het verleden wel eens gebeurd.
Een lange tijd geleden, toen ik samen met mijn vriendin op vakantie ging, pakte we de laatste trein vanuit het rustieke Twente naar, het kille westen.
Vlak voor Duivendrecht, was er een storing aan een wissel. Na een half uur zagen we de machinist door het stel lopen richting de andere kant , na het kopmaken zijn we via de Watergraafsmeer en Amsterdam Centraal alsnog met een half uur vertraging op Schiphol beland.
Wat maakt het eigenlijk ook uit, een treinstel leeg, of vol met reizigers, ze moeten zich aandezelfde regels houden.
Het lullige is inderdaad dat je boog tussen Duivendrecht en de Watergraafsmeer eindigt bij een S-bord.quote:Op zondag 22 april 2012 16:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Punt in zo'n NCBG is dat de machinist zelf de wissels goed moet leggen. Daarvoor moet hij steeds de trein uit en dan kan zo'n ritje dus wel even duren.
voor een enkele rit is het geen probleem natuurlijk. planmatig wordt al een ander verhaal.quote:Op zondag 22 april 2012 14:37 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
En toch is het in het verleden wel eens gebeurd.
Een lange tijd geleden, toen ik samen met mijn vriendin op vakantie ging, pakte we de laatste trein vanuit het rustieke Twente naar, het kille westen.
Vlak voor Duivendrecht, was er een storing aan een wissel. Na een half uur zagen we de machinist door het stel lopen richting de andere kant , na het kopmaken zijn we via de Watergraafsmeer en Amsterdam Centraal alsnog met een half uur vertraging op Schiphol beland.
Wat maakt het eigenlijk ook uit, een treinstel leeg, of vol met reizigers, ze moeten zich aandezelfde regels houden.
Dat is niet zo mooiquote:Op zondag 22 april 2012 16:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Inmiddels is een van de slachtoffers van gisteren overleden.
quote:'Verkeersleidingssystemen functioneerden bij treinongeluk’
UTRECHT – Ten tijde van het ongeluk tussen een dubbeldekker en een sprinter zaterdagavond functioneerde het verkeersleidingssysteem naar behoren.
Dat meldt ProRail aan NU.nl. Naast de lopende onderzoeken zijn ook NS en ProRail een onderzoek gestart.
Dat bleek tijdens de persconferentie van NS en ProRail zondagmiddag naar aanleiding van het spoorwegongeluk bij het Westerpark. Daar reden twee treinen op hetzelfde spoor.
Volgens Bert Meerstadt, President-Directeur van de Nederlandse Spoorwegen, is het niet ongebruikelijk dat het spoor op dat punt, een emplacement, in twee richtingen wordt gebruikt
Verkeersleiding
Om ongelukken te voorkomen bewaakt de verkeersleiding van ProRail het spoor dat is opgedeeld in sectoren. Daarbij is niet zichtbaar waar een trein precies is, maar wel dat er een trein op een bepaald baanvak aanwezig is, stelt de spoorbeheerder.
Volgens Marion Gout functioneerden de computersystemen van de verkeersleiding naar behoren. “Als dat niet zo zou zijn dan rijden er geen treinen”, stelt zij tegenover NU.nl. “Dat hebben we bijvoorbeeld op 22 maart gezien.”
Daarmee doelt ze op de problemen op het spoor toen verkeersleidingssystemen onderuit gingen en het treinverkeer werd stilgelegd.
Onderzoeken
Ook werd duidelijk dat zowel de NS als Prorail een eigen onderzoek naar het ongeluk zijn gestart. Die onderzoeken moeten duidelijk maken wat er precies is misgegaan en wat er beter kan.
“Er zit volgens mij een team van zes of zeven man op”, stelt Meerstadt tegenover NU.nl. “Ik weet niet welke informatie ze hebben, want zij doen hun onderzoek onafhankelijk.”
Volgens Gout is ook het Prorail-onderzoek op gang gekomen. “Alles wordt gelogd”, stelt ze. “Gisteren is deze data meteen opgehaald en wordt geanalyseerd.” Ook zijn de zwarte dozen van beide treinen geborgen.
NS en Prorail willen geen openheid van basale feiten geven tot het moment dat alle onderzoeken zijn afgerond. Zo blijft onduidelijk of beide treinen reden op het moment van botsing, met welke snelheden er werd gereden en of er seinen zijn genegeerd.
Veiliger
Meerstadt maakt zich over de veiligheid geen zorgen. Volgens hem is de trein veiliger dan lopen, autorijden of vliegen. “Ik neem na de persconferentie ook gewoon de trein naar huis.”
Naast de onderzoeken van Prorail en NS lopen er ook onderzoeken van de Onderzoeksraad voor Veiligheid, het team Spoorwegpolitie van de KLPD en de Inspectie Leefomgeving en Transport. Daarmee komt het aantal onderzoeken op vijf.
Vrouw van 68, die zijn nogal fragiel helaas.quote:Op zondag 22 april 2012 17:16 schreef Fiorano het volgende:
Bluh, toch een dode te betreuren. Bijdeze mijn medeleven aan de nabestaande
http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=361170#p361170quote:Op zondag 22 april 2012 17:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Wat mij opvalt is dat er nog nergens iets gezegd is over de beide machinisten van de treinen. Neem aan dat ze het zagen aankomen en gevlucht zijn, maar daarover is dus niets terug te lezen.
...waar iedereen hem goed kan zienquote:Op zondag 22 april 2012 18:02 schreef Peterselieman het volgende:
De VIRM is inmiddels ook weggehaald. staat nu enkele honderden meters dichterbij Amsterdam Centraal.
Tja, het is niet dat ie nog niet gezien is...?quote:
Leuke PR-actie tegenover wachtende reizigersquote:Op zondag 22 april 2012 18:15 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Tja, het is niet dat ie nog niet gezien is...?
Ik snap dat het niet ideaal is, maar ik denk dat de gemiddelde treinreiziger nuchter genoeg is om zich er niet bang door te laten maken. Ik zou het in ieder geval gen probleem vinden.quote:Op zondag 22 april 2012 18:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leuke PR-actie tegenover wachtende reizigers
Wel knap dat ze de Betuwelijn in één nacht omgebouwd hebben voor ERTMSquote:Op zondag 22 april 2012 18:19 schreef Monopoly het volgende:
Vrijdagmiddag begonnen in Amsterdam Westhaven, kolentrein laden voor Duitsland.
Class'66Naar Emmerich vertrokken.
Hotel overnachting en Zaterdag om 14.00 vertrokken vanaf Emmerich naar Pernis over de Betuwelijn.
Zelf gereden hele stuk. Dat ERTMS level 2 is wel verdomd fijn
Mentormachinist besloot halverwege de Betuwelijn zijn veiligheidsvestje voor het raam te hangen. Dus zonder zicht nog 20 km gereden. Best vreemd. Maar je moet vertrouwen op je scherm.
quote:Op zondag 22 april 2012 18:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wel knap dat ze de Betuwelijn in één nacht omgebouwd hebben voor ERTMS
Ja idd. Beste typo van mequote:Op zondag 22 april 2012 18:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Betuwelijn versus Betuweroute he
Kijk mam! Zonder handjesquote:Op zondag 22 april 2012 18:41 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ja idd. Beste typo van me
[ afbeelding ]
Zit wel krap overigens.
Hahahaquote:
Ja toch, een man moet kunnen genieten op zijn werk.quote:Op zondag 22 april 2012 19:15 schreef b2py het volgende:
Peukie erbij in de kabine!
Verder echt dramatisch dat er een dode te betreuren is.
Wat voor gevolgen zal dit voor de spoorwegveiligheid hebben? Treinen nog meer crashbestendig?
Gewoon ERTMS versneld invoeren.quote:Op zondag 22 april 2012 19:15 schreef b2py het volgende:
Peukie erbij in de kabine!
Verder echt dramatisch dat er een dode te betreuren is.
Wat voor gevolgen zal dit voor de spoorwegveiligheid hebben? Treinen nog meer crashbestendig?
Toe maar, vijf onderzoeken.quote:Op zondag 22 april 2012 17:14 schreef Aether het volgende:
Lijkt me dat nu.nl het wat ruim interpreteert?
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |