abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 april 2012 @ 13:41:32 #151
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110628624
Alleen heb je daar geen reet aan als je tegen een treinstel met AK botst.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport / Supervogel zondag 22 april 2012 @ 14:16:11 #152
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_110630120
Nu persco @ NED1.
  zondag 22 april 2012 @ 14:37:49 #153
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_110631179
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 12:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

is erg omslachtig en tijdrovend. Je komt midden op een emplacement uit namelijk waarbij je de hele route stapvoets rijdt. Er liggen weinig vaste treinpaden daar en ook geen beveiliging, dus echt handig is het doorrijden niet. Het is dan sneller om de passagiers vanaf Duivendrecht met de metro te vervoeren.
En toch is het in het verleden wel eens gebeurd.
Een lange tijd geleden, toen ik samen met mijn vriendin op vakantie ging, pakte we de laatste trein vanuit het rustieke Twente naar, het kille westen.
Vlak voor Duivendrecht, was er een storing aan een wissel. Na een half uur zagen we de machinist door het stel lopen richting de andere kant , na het kopmaken zijn we via de Watergraafsmeer en Amsterdam Centraal alsnog met een half uur vertraging op Schiphol beland.

Wat maakt het eigenlijk ook uit, een treinstel leeg, of vol met reizigers, ze moeten zich aandezelfde regels houden.
pi_110632704
is dit normaal in een bocht bijvoorbeeld of is dit ook ontzet?
die bakken staan vrij scheel tegenover elkaar
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_110633022
Je foto doet het niet:

pi_110633085
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 15:14 schreef Anne het volgende:
Je foto doet het niet:

[ afbeelding ]
dank je
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zondag 22 april 2012 @ 15:16:27 #157
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110633111
Zo te zien staat het achterste deel van de trein nog in een wissel. Of er is wat ontspoord, niet raar met zo'n klap.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 22 april 2012 @ 15:42:19 #158
124788 WebHawkjuh
Ik was ook gewoon geweldig.
pi_110634182
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 11:17 schreef James1988 het volgende:
Waarschijnlijk beide: eruithalen wat herbruikbaar is, de rest verwerken tot nieuwe blikjes voor Hak-groentes ofzo.
Hak-groenten zitten in glas.

Weet iemand wat het treinnummer van die VIRM is? De SLT was de 3658 maar bij de VIRM is het minder zichtbaar.
WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh
  zondag 22 april 2012 @ 15:44:30 #159
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110634283
SleT was 2658, VIRM 8711.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 22 april 2012 @ 15:50:53 #160
124788 WebHawkjuh
Ik was ook gewoon geweldig.
pi_110634583
quote:
3s.gif Op zondag 22 april 2012 15:44 schreef Duvel het volgende:
SleT was 2658, VIRM 8711.
Ahkijk. Waar heb je dat zo snel vandaan? :)
Mijn vader geeft i.i.g. aan daar in gereden te hebben, de betreffende slt nooit.
WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh
  zondag 22 april 2012 @ 15:55:54 #161
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110634820
Op een foto gezien gisteravond.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_110635519
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 14:37 schreef Hr-Flip het volgende:

[..]

En toch is het in het verleden wel eens gebeurd.
Een lange tijd geleden, toen ik samen met mijn vriendin op vakantie ging, pakte we de laatste trein vanuit het rustieke Twente naar, het kille westen.
Vlak voor Duivendrecht, was er een storing aan een wissel. Na een half uur zagen we de machinist door het stel lopen richting de andere kant , na het kopmaken zijn we via de Watergraafsmeer en Amsterdam Centraal alsnog met een half uur vertraging op Schiphol beland.

Wat maakt het eigenlijk ook uit, een treinstel leeg, of vol met reizigers, ze moeten zich aandezelfde regels houden.
klopt... ik had een volkstuin bij diemen langs die boog ( van diemen zuid langs de studentenflats over het bruggetje bij diemen noord) en incidenteel kwamen er wel bezette passagierstreinen over die dijk...stapvoets weliswaar
  zondag 22 april 2012 @ 16:23:21 #163
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110636000
Punt in zo'n NCBG is dat de machinist zelf de wissels goed moet leggen. Daarvoor moet hij steeds de trein uit en dan kan zo'n ritje dus wel even duren.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 22 april 2012 @ 16:25:52 #164
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110636145
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 16:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Punt in zo'n NCBG is dat de machinist zelf de wissels goed moet leggen. Daarvoor moet hij steeds de trein uit en dan kan zo'n ritje dus wel even duren.
Het lullige is inderdaad dat je boog tussen Duivendrecht en de Watergraafsmeer eindigt bij een S-bord.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 april 2012 @ 16:40:10 #165
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110636679
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 14:37 schreef Hr-Flip het volgende:

[..]

En toch is het in het verleden wel eens gebeurd.
Een lange tijd geleden, toen ik samen met mijn vriendin op vakantie ging, pakte we de laatste trein vanuit het rustieke Twente naar, het kille westen.
Vlak voor Duivendrecht, was er een storing aan een wissel. Na een half uur zagen we de machinist door het stel lopen richting de andere kant , na het kopmaken zijn we via de Watergraafsmeer en Amsterdam Centraal alsnog met een half uur vertraging op Schiphol beland.

Wat maakt het eigenlijk ook uit, een treinstel leeg, of vol met reizigers, ze moeten zich aandezelfde regels houden.
voor een enkele rit is het geen probleem natuurlijk. planmatig wordt al een ander verhaal.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 22 april 2012 @ 16:57:47 #166
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110637294
Inmiddels is een van de slachtoffers van gisteren overleden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_110637318
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 16:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Inmiddels is een van de slachtoffers van gisteren overleden.
Dat is niet zo mooi -O-

Eén dode door treinbotsing Amsterdam
pi_110637330
Bah, verschrikkelijk nieuws.
  zondag 22 april 2012 @ 16:58:48 #169
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110637336
-O-
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 22 april 2012 @ 17:02:24 #170
67174 Dos37
Come on Twente
pi_110637449
Vreselijk zeg.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_110637667
Shit zeg, voor het eerst sinds 30 november 1992 dat er een reiziger is omgekomen in een trein in Nederland.
  Moderator zondag 22 april 2012 @ 17:12:45 #172
155227 crew  Guppy
dus
pi_110637789
-O-
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_110637859
Lijkt me dat nu.nl het wat ruim interpreteert?
quote:
'Verkeersleidingssystemen functioneerden bij treinongeluk’
UTRECHT – Ten tijde van het ongeluk tussen een dubbeldekker en een sprinter zaterdagavond functioneerde het verkeersleidingssysteem naar behoren.

Dat meldt ProRail aan NU.nl. Naast de lopende onderzoeken zijn ook NS en ProRail een onderzoek gestart.

Dat bleek tijdens de persconferentie van NS en ProRail zondagmiddag naar aanleiding van het spoorwegongeluk bij het Westerpark. Daar reden twee treinen op hetzelfde spoor.

Volgens Bert Meerstadt, President-Directeur van de Nederlandse Spoorwegen, is het niet ongebruikelijk dat het spoor op dat punt, een emplacement, in twee richtingen wordt gebruikt

Verkeersleiding
Om ongelukken te voorkomen bewaakt de verkeersleiding van ProRail het spoor dat is opgedeeld in sectoren. Daarbij is niet zichtbaar waar een trein precies is, maar wel dat er een trein op een bepaald baanvak aanwezig is, stelt de spoorbeheerder.

Volgens Marion Gout functioneerden de computersystemen van de verkeersleiding naar behoren. “Als dat niet zo zou zijn dan rijden er geen treinen”, stelt zij tegenover NU.nl. “Dat hebben we bijvoorbeeld op 22 maart gezien.”

Daarmee doelt ze op de problemen op het spoor toen verkeersleidingssystemen onderuit gingen en het treinverkeer werd stilgelegd.

Onderzoeken
Ook werd duidelijk dat zowel de NS als Prorail een eigen onderzoek naar het ongeluk zijn gestart. Die onderzoeken moeten duidelijk maken wat er precies is misgegaan en wat er beter kan.

“Er zit volgens mij een team van zes of zeven man op”, stelt Meerstadt tegenover NU.nl. “Ik weet niet welke informatie ze hebben, want zij doen hun onderzoek onafhankelijk.”

Volgens Gout is ook het Prorail-onderzoek op gang gekomen. “Alles wordt gelogd”, stelt ze. “Gisteren is deze data meteen opgehaald en wordt geanalyseerd.” Ook zijn de zwarte dozen van beide treinen geborgen.

NS en Prorail willen geen openheid van basale feiten geven tot het moment dat alle onderzoeken zijn afgerond. Zo blijft onduidelijk of beide treinen reden op het moment van botsing, met welke snelheden er werd gereden en of er seinen zijn genegeerd.

Veiliger
Meerstadt maakt zich over de veiligheid geen zorgen. Volgens hem is de trein veiliger dan lopen, autorijden of vliegen. “Ik neem na de persconferentie ook gewoon de trein naar huis.”

Naast de onderzoeken van Prorail en NS lopen er ook onderzoeken van de Onderzoeksraad voor Veiligheid, het team Spoorwegpolitie van de KLPD en de Inspectie Leefomgeving en Transport. Daarmee komt het aantal onderzoeken op vijf.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_110637921
Als ik dit zo lees heb ik het vermoeden dat één van de machinisten door rood is gereden.
  zondag 22 april 2012 @ 17:16:34 #175
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_110637935
Bluh, toch een dode te betreuren. Bijdeze mijn medeleven aan de nabestaande
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  Moderator zondag 22 april 2012 @ 17:17:05 #176
155227 crew  Guppy
dus
pi_110637975
Wat me trouwens opvalt, is dat er geen foto's van in de trein zijn opgedoken. Of in ieder geval heb ik ze nog niet gezien. Ben wel een beetje benieuwd hoe dat eruit ziet
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_110638117
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 17:16 schreef Fiorano het volgende:
Bluh, toch een dode te betreuren. Bijdeze mijn medeleven aan de nabestaande
Vrouw van 68, die zijn nogal fragiel helaas.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 april 2012 @ 17:27:31 #178
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110638385
bah ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110638635
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_110638930
Wat mij opvalt is dat er nog nergens iets gezegd is over de beide machinisten van de treinen. Neem aan dat ze het zagen aankomen en gevlucht zijn, maar daarover is dus niets terug te lezen.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 april 2012 @ 17:47:50 #181
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110639095
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 17:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Wat mij opvalt is dat er nog nergens iets gezegd is over de beide machinisten van de treinen. Neem aan dat ze het zagen aankomen en gevlucht zijn, maar daarover is dus niets terug te lezen.
http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=361170#p361170

Als dit klopt, dan is er aan personeelskant slechts één gewonde gevallen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 april 2012 @ 18:02:06 #182
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110639631
De VIRM is inmiddels ook weggehaald. staat nu enkele honderden meters dichterbij Amsterdam Centraal.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 22 april 2012 @ 18:07:03 #183
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110639850
quote:
2s.gif Op zondag 22 april 2012 18:02 schreef Peterselieman het volgende:
De VIRM is inmiddels ook weggehaald. staat nu enkele honderden meters dichterbij Amsterdam Centraal.
...waar iedereen hem goed kan zien :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 22 april 2012 @ 18:08:25 #184
104871 remlof
Europees federalist
pi_110639912
Weet iemand het treinnummer van de intercity die bij de botsing in Amsterdam was betrokken?
Ik hoop niet dat het de 8670 was, dat is mijn favoriet.
  zondag 22 april 2012 @ 18:09:03 #185
104871 remlof
Europees federalist
pi_110639951
quote:
3s.gif Op zondag 22 april 2012 15:44 schreef Duvel het volgende:
SleT was 2658, VIRM 8711.
Ah de 8711 dus?
  Moderator zondag 22 april 2012 @ 18:15:40 #186
155227 crew  Guppy
dus
pi_110640249
quote:
5s.gif Op zondag 22 april 2012 18:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

...waar iedereen hem goed kan zien :X
Tja, het is niet dat ie nog niet gezien is...?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 22 april 2012 @ 18:17:17 #187
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110640314
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 18:15 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Tja, het is niet dat ie nog niet gezien is...?
Leuke PR-actie tegenover wachtende reizigers :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110640388
Vrijdagmiddag begonnen in Amsterdam Westhaven, kolentrein laden voor Duitsland.
Class'66 :7 Naar Emmerich vertrokken.
Hotel overnachting en Zaterdag om 14.00 vertrokken vanaf Emmerich naar Pernis over de Betuwelijn.
Zelf gereden hele stuk. Dat ERTMS level 2 is wel verdomd fijn _O_

Mentormachinist besloot halverwege de Betuwelijn zijn veiligheidsvestje voor het raam te hangen. Dus zonder zicht nog 20 km gereden. Best vreemd. Maar je moet vertrouwen op je scherm.
  Moderator zondag 22 april 2012 @ 18:20:41 #189
155227 crew  Guppy
dus
pi_110640442
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 18:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Leuke PR-actie tegenover wachtende reizigers :')
Ik snap dat het niet ideaal is, maar ik denk dat de gemiddelde treinreiziger nuchter genoeg is om zich er niet bang door te laten maken. Ik zou het in ieder geval gen probleem vinden.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 april 2012 @ 18:36:15 #190
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110640941
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 18:19 schreef Monopoly het volgende:
Vrijdagmiddag begonnen in Amsterdam Westhaven, kolentrein laden voor Duitsland.
Class'66 :7 Naar Emmerich vertrokken.
Hotel overnachting en Zaterdag om 14.00 vertrokken vanaf Emmerich naar Pernis over de Betuwelijn.
Zelf gereden hele stuk. Dat ERTMS level 2 is wel verdomd fijn _O_

Mentormachinist besloot halverwege de Betuwelijn zijn veiligheidsvestje voor het raam te hangen. Dus zonder zicht nog 20 km gereden. Best vreemd. Maar je moet vertrouwen op je scherm.
Wel knap dat ze de Betuwelijn in één nacht omgebouwd hebben voor ERTMS :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110640991
quote:
12s.gif Op zondag 22 april 2012 18:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Wel knap dat ze de Betuwelijn in één nacht omgebouwd hebben voor ERTMS :P
:D
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 april 2012 @ 18:39:53 #192
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110641070
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 18:37 schreef Monopoly het volgende:

[..]

:D
Betuwelijn versus Betuweroute he ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110641119
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 18:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Betuwelijn versus Betuweroute he ;)
Ja idd. Beste typo van me :')



Zit wel krap overigens.
  zondag 22 april 2012 @ 18:52:18 #194
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110641567
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 18:41 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ja idd. Beste typo van me :')

[ afbeelding ]

Zit wel krap overigens.
Kijk mam! Zonder handjes *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110641605
quote:
10s.gif Op zondag 22 april 2012 18:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kijk mam! Zonder handjes *O*
Hahaha :D Ja dat is het voordeel van treinen rijden ipv auto's. Je kan er comfortabel bij gaan zitten en rustig alles in de gaten houden :D
pi_110642368
Peukie erbij in de kabine! ;)

Verder echt dramatisch dat er een dode te betreuren is. :(
Wat voor gevolgen zal dit voor de spoorwegveiligheid hebben? Treinen nog meer crashbestendig?
pi_110642666
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 19:15 schreef b2py het volgende:
Peukie erbij in de kabine! ;)

Verder echt dramatisch dat er een dode te betreuren is. :(
Wat voor gevolgen zal dit voor de spoorwegveiligheid hebben? Treinen nog meer crashbestendig?
Ja toch, een man moet kunnen genieten op zijn werk.
  zondag 22 april 2012 @ 19:22:49 #198
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_110642683
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 19:15 schreef b2py het volgende:
Peukie erbij in de kabine! ;)

Verder echt dramatisch dat er een dode te betreuren is. :(
Wat voor gevolgen zal dit voor de spoorwegveiligheid hebben? Treinen nog meer crashbestendig?
Gewoon ERTMS versneld invoeren.
  zondag 22 april 2012 @ 19:27:35 #199
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_110642900
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 17:14 schreef Aether het volgende:
Lijkt me dat nu.nl het wat ruim interpreteert?

[..]

Toe maar, vijf onderzoeken.

Waarom is dit niet centraal geregeld?
pi_110642969
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 19:22 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Gewoon ERTMS versneld invoeren.
Lijkt me wel een goede inderdaad, zeker op plekken waar vak rond de 40 wordt gereden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')