abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110586000
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_110586030
Weekend?!

Niks ervan! Kantoor! }:|

Let me see you stripped down to the bone
pi_110586060
Morning! Dank voor t lijstjes compliment minilot :) ik probeer t altijd zo lekker mogelijk te maken!

Vooral m'n stiefmoeder is van de gezonde dingen, dat is wel tof. Er is dus ook altijd genoeg in huis qua groente, fruit, noten, etc!

Werk ze!
Be someone that makes you happy
pi_110586073
Merci! :)
Nallie, waar haal jij speltvlokken? Ik kon ze bij de reuzegrote 'natuurvoedingssupermarkt' Gimsel in Rotterdam in elk geval niet vinden..
pi_110586221
Goedemorgen!

Merk dat mn kringetje een beetje precies wordt...
Nieuwe 'familie' verjaardag, gesproken met dochter van vriendin van pa, ze vroeg wat ik doe, ik vertellen. Werkt ze zelf bij de supermarkt, maar ik kon niet meer uitbrengen dan 'ook leuk' :')
Dat maakt mn daglijstje:
O: dubbele boterham pindakaas
L: broodje kroket, groentesoep, salade, beker karnemelk
T: appel, capuccinos
D: salade met groente, pasta en garnalen
T: stukje kwarktaart
T: een TUCkoekje en 2 bitterbaldingen
S: ergernis want mensen met auto naar station brengen
  zaterdag 21 april 2012 @ 09:21:57 #6
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_110586222
Gooooeeed... ik stond op vanochtend en toen werd het zwart voor mn ogen, werd ik errug misselijk en brak het zweet me uit. Maar weer ff gaan liggen en heeft Duuf me ff een blokje kaas en twee cherrytomaatjes gebracht. Nu wel gedouched en aangekleed, maar voel me erg slapjes en met vaatdoekbenen. Combi lowcarb en menstruatie is wellicht geen optimale combi. Enfin, ik hoop dat het snel overgaat :X.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_110586342
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 09:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
Gooooeeed... ik stond op vanochtend en toen werd het zwart voor mn ogen, werd ik errug misselijk en brak het zweet me uit. Maar weer ff gaan liggen en heeft Duuf me ff een blokje kaas en twee cherrytomaatjes gebracht. Nu wel gedouched en aangekleed, maar voel me erg slapjes en met vaatdoekbenen. Combi lowcarb en menstruatie is wellicht geen optimale combi. Enfin, ik hoop dat het snel overgaat :X.
als je nu dan maar niet bedenkt om te gaan RPM'en.

Kan het ermee te maken hebben dat je te snel opstond? Hoop dat je je snel beter voelt!
pi_110586354
zo. Ik heb voor de eerste keer na de US m'n rondje weer aan een stuk gelopen. Fijn, dat dat werkt. Lijstje van vandaag zal wel een rotzooitje worden, want vandaag komt de duutser! Wijntjes, filmpje, dat soort dingen.

Nu zo eerst maar eens douchen en een bak havermout maken!
pi_110586383
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 08:57 schreef minilot het volgende:
Weekend?!

Niks ervan! Kantoor! }:|

[ afbeelding ]
Arm schaap!

Hoe gaat het met de dips trouwens? Al strakke gespierde bovenarmen? :D
  zaterdag 21 april 2012 @ 09:44:09 #10
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_110586466
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 09:33 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

als je nu dan maar niet bedenkt om te gaan RPM'en.

Kan het ermee te maken hebben dat je te snel opstond? Hoop dat je je snel beter voelt!
Nou, geen haar op m'n hoofd nu. Boodschappen doen is al een uitdaging zo vrees ik.

Voel me nog steeds erg wobbly.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_110586499
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 09:03 schreef minilot het volgende:
Merci! :)
Nallie, waar haal jij speltvlokken? Ik kon ze bij de reuzegrote 'natuurvoedingssupermarkt' Gimsel in Rotterdam in elk geval niet vinden..
Bij de biowinkel... Het zijn cornflakes maar dan gemaakt van spelt hè, misschien zoek je de verkeerde? Hier hebben ze voorverpakte zakken en in die bulk dingen!
pi_110586517
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2012 09:44 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Nou, geen haar op m'n hoofd nu. Boodschappen doen is al een uitdaging zo vrees ik.

Rustig aan XM!!
pi_110586544
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2012 09:44 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Even een paar dagen rustig aan doen. Het zou volgens mij vanzelf weer over moeten gaan als je lichaam aan het lowcarben gewend is. :Y
pi_110586551
quote:
Beterschap :*

Ik heb auw ! Kitten cassi nam net een aanloop.....naar mijn been :+

Zo even boodschapen doen, en wat huishouden, want Vaiz mag natuurlijk niet zien hoe waardeloos ons huishouden is :')
  zaterdag 21 april 2012 @ 09:59:06 #15
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_110586670
quote:
Klinkt me qua symptomen iets te bekend in de oren..... Pas je op XM? Mijn nieren vonden het niet zo tof.... En dan was ik niet eens hardcore lowcarb en veel korter bezig.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_110586707
Klinkt niet fijn XM, doe rustig aan!
Lowcarb is sowieso niets voor mij maar als ik dit allemaal hoor is het ook geen pretje.

Net ontbeten met mijn eigengemaakte brood :D leuk om zo steeds meer te ontdekken in de keuken.
Straks weer verse boodschappen halen *O*
  zaterdag 21 april 2012 @ 10:03:06 #17
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_110586716
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2012 09:59 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Klinkt me qua symptomen iets te bekend in de oren..... Pas je op XM? Mijn nieren vonden het niet zo tof.... En dan was ik niet eens hardcore lowcarb en veel korter bezig.
Ik heb geen pijn in de nierstreek. Maar Ik let op hoor!
pi_110586760
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 09:49 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Even een paar dagen rustig aan doen. Het zou volgens mij vanzelf weer over moeten gaan als je lichaam aan het lowcarben gewend is. :Y
Ik hoop het voor XM! Ik zou zeggen, eet even iets substantieels, maar dat ben ik.

Goedemorgen'
pi_110586779
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 10:01 schreef Sarabi het volgende:
Klinkt niet fijn XM, doe rustig aan!
Lowcarb is sowieso niets voor mij maar als ik dit allemaal hoor is het ook geen pretje.

Net ontbeten met mijn eigengemaakte brood :D leuk om zo steeds meer te ontdekken in de keuken.
Straks weer verse boodschappen halen *O*
Jij gaat ook wel lekker he?! :D
  zaterdag 21 april 2012 @ 10:08:26 #20
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_110586786
Overigens ben ik weer helemaal genezen van dit soort voedingspatronen en ga gewoon weer vollwertkost eten, zoals ze dat in Duistland zo. mooi zeggen. Dan maar een paar spekjes. Ik ben nog steeds prima om te zien en heb met een iets zwaarder gewicht (lees: maat 38 ipv 36) een mooier en strakker gezicht.
pi_110586803
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 10:08 schreef Tinkepink het volgende:
Overigens ben ik weer helemaal genezen van dit soort voedingspatronen en ga gewoon weer vollwertkost eten, zoals ze dat in Duistland zo. mooi zeggen. Dan maar een paar spekjes. Ik ben nog steeds prima om te zien en heb met een iets zwaarder gewicht (lees: maat 38 ipv 36) een mooier en strakker gezicht.
Ben je al voor verder onderzoek naar de dokter/ziekenhuis geweest? Jouw geval lijkt me niet toe te schrijven aan een lowcarb voedingspatroon.
pi_110586834
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 10:09 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Ben je al voor verder onderzoek naar de dokter/ziekenhuis geweest? Jouw geval lijkt me niet toe te schrijven aan een lowcarb voedingspatroon.
^^
  zaterdag 21 april 2012 @ 10:12:03 #23
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_110586836
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 10:09 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Ja, 2 dagen ziekenhuis. Het is inderdaad niet de oorzaak, maar mijn nierenzentrum vonden het ook niet echt tof.
pi_110586987
quote:
Dat kan toch nooit gezond zijn? Ik zie hier zo vaak dingen als 'luister naar je lichaam'. Nou, als dat van jou je iets wil vertellen dan lijkt me wel duidelijk wat.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_110587007
Met lowcarb MOET je erop letten dat je genoeg drinkt en genoeg is dan niet die 2 liter vocht die het voedingscentrum voorschrijft.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_110587009
XM toch! Slapheid klinkt niet best. Rustig aan dan maar! :* En eet!

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 09:37 schreef ElDinosaur het volgende:
Arm schaap!
Nou, inderdaad! En het is ook nog 'ns reuze druk, zeker voor een zaterdag.. Al meer dan twintig paniektelefoontjes gehad!

quote:
Hoe gaat het met de dips trouwens? Al strakke gespierde bovenarmen? :D
Nee, dat gaat zo rap niet. Ik blijf een beetje een slapjanus - ik doe er trouw elke dag een paar, maar meer dan een stuk of vijftien (met uitrusten na elke vijf) lukt nog niet zo.. Het zijn duidelijk spieren die ik in mijn leven nooit eerder ergens voor heb gebruikt. :')

quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2012 09:46 schreef Nallie het volgende:
Bij de biowinkel... Het zijn cornflakes maar dan gemaakt van spelt hè, misschien zoek je de verkeerde? Hier hebben ze voorverpakte zakken en in die bulk dingen!
Ja, dat is ook wat ik bedoel.. Nou, dan heb ik misschien gewoon met mijn neus gekeken. Volgende keer nog eens zoeken..

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 09:49 schreef An24 het volgende:
Ik heb auw ! Kitten cassi nam net een aanloop.....naar mijn been :+
Daarom wil ik dus geen poes. Mijn lief mekkert er al jaren over en ik vind katten echt heel leuk en tof en schattig enzo, maar ik kan me niet over die nageltjes heenzetten. Brrr!
pi_110587023
Joh, ik droom klote de laatste paar dagen. Eerst gedroomd dat de bijna 2-jarige dochter van een vriendin dood was. Heb t toen ik wakker werd echt moeten controleren (facebook/sms) zo echt leek het. En vannacht gedroomd dat mijn moeder dood was. Hoop niet dat die dromen blijven doorzetten.

XM, doe maar rustig aan ja. Laat jezelf goed verzorgen door Duvel O+
pi_110587060
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 10:25 schreef Cocotrimonium het volgende:
Joh, ik droom klote de laatste paar dagen.
He bah! Dat zijn echt van die dingen die 's ochtends na het opstaan nog een poosje op een vervelende manier blijven hangen hè? Bleh. Ik duim voor zoete dromen voor je vannacht! :)
pi_110587070
Oh, dat zijn echt crappy dromen Coco :*
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_110587103
Jakkes Coco dromen hoor je over leuke dingen te hebben :*

Geloof dat ik straks geen blauwe bessen meer in mijn yoghurt hoef :') Bo kaapte er 1 die ik liet vallen en zet hem nu met bijgeluiden op te eten :X
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_110587209
_O- ben ik onder de 30 en nog té duur ook.
Afwijzing voor de vacature hier om de hoek, het scheelde 750 euro bruto :o
Tsja daar kan ik net zo goed voor op en neer blijven rijden..
pi_110587223
quote:
Joh, ik droom klote de laatste paar dagen. Eerst gedroomd dat de bijna 2-jarige dochter van een vriendin dood was. Heb t toen ik wakker werd echt moeten controleren (facebook/sms) zo echt leek het. En vannacht gedroomd dat mijn moeder dood was. Hoop niet dat die dromen blijven doorzetten.

Daar kan je zo naar van wakker worden -O- Nu maar hopen dat dit het was :*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_110587336
quote:
Oh, jij hebt je dag 3 of 4 wat aan de late kant denk ik. Dit gaat dus over. Het is de omschakeling. Misschien wat vaker eten en wat kleinere porties? En heel veel drinken, doe maar vooral water ipv thee. Of is het thee zonder theine?
pi_110587375
Hoort dat erbij Con - zwart voor de ogen, zweetuitbraak? Ik vind het nogal griezelig klinken.
pi_110587425
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 10:42 schreef minilot het volgende:
Hoort dat erbij Con - zwart voor de ogen, zweetuitbraak? Ik vind het nogal griezelig klinken.
Ja :Y althans ik had het ook toen ik mijn eetpatroon om gooide.
pi_110587480
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 10:42 schreef minilot het volgende:
Het kan ja. Je lichaam past zich aan, het moet overschakelen van koolhydraat- naar vetverbranding om aan glucose te komen en meestal is dat dag drie of vier dat dat gebeurt. XM had misschien een iets grotere koolhydraatreserve dan gemiddeld. Kan ook inderdaad zijn dat het feit dat de menstruatie nu net tegelijk valt, een nadelig effect heeft. Ik zou me pas zorgen gaan maken als het langer dan 1 of 2 dagen zou aanhouden. Of als er zoals bij Tink echt pijnen zouden optreden.
pi_110587695
Nom! Die blauwe bessen zijn erg lekker!
Maar dan wel de grote variant, die kleintjes zijn brr.
pi_110587834
goedemorgen! :W
Ja doei.
pi_110587980
Goedemorgen Mootje! Wat kook je vandaag voor lekkers?

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 10:48 schreef conleche het volgende:

[..]

Het kan ja. Je lichaam past zich aan, het moet overschakelen van koolhydraat- naar vetverbranding om aan glucose te komen en meestal is dat dag drie of vier dat dat gebeurt.
Heb me er inmiddels over bijgelezen. :Y
pi_110588018
Morgen allen!

Wat een putweer!!

Gisteren naar het verre zuiden getreind om een kitten te bekijken van Cat22 en het was superleuk! Het kleintje komt begin mei bij ons! :D

Heb nog geen eetplanning, vriend is boodschappen aan het doen en vanavond dus lekker Arabisch eten :9

Lig nu op de bank lui te wezen :')
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_110588043
Arabisch eten O+
  zaterdag 21 april 2012 @ 11:19:17 #42
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_110588067
Ik heb sowieso een langzaam metabolisme, dus mss dat die omschakeling daarom pas nu komt.
  zaterdag 21 april 2012 @ 11:23:21 #43
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_110588153
Goeiemorgen!

Oei, voorzichtig aan maar XMert :o Hopelijk 'gewoon' dag 3-4-esque perikelen en niks geks, hou het in de smiezen!

Ml, te duur :') Blerp. Geval duppie eerste rij of heb jij het nu gewoon erg goed getroffen? :P

Coco, rotdromen dat ;( *insert digi-dreamcatcher*

Iedere keer voel ik me in de avond best prima en dan word ik in de ochtend weer wakker met een megagevoelige buik }:| Knor.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_110588208
Goedemorgen......... *zwijmel* O+
pi_110588215
Moggels! Ik lag vroeg in bed, en voor de verandering daardoor vroeg op :7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_110588220
Pff dat lowcarben kan toch niet gezond zijn. Voor een week of wat oke, maar je hebt gewoon koolhydraten nodig..

quote:

Wow wat naar.. :{ Soms heb ik ook van die dromen die haast echt lijken, echt bizar.
Net alsof het een "teken" is.
pi_110588259
Beeeh, wat een gedoe Syrena. :* Nou ja, op naar de volgende stap!

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 11:26 schreef Siral het volgende:
Goedemorgen......... *zwijmel* O+
Vertel! :D
pi_110588272
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 11:29 schreef minilot het volgende:
Beeeh, wat een gedoe Syrena. :* Nou ja, op naar de volgende stap!

[..]

Vertel! :D
Nou het was gewoon kei leuk, we hebben het super laat gemaakt nog na de film, ergens gaan drinken, lag om half 3 in bed en heb geen oog dicht gedaan!!! Is het al volgend weekend? :@
pi_110588303
Ben ik trouwens raar dat ik het niet echt normaal vindt om een doodzieke op de dag dat je weet dat ie een ingreep/artsenbezoek heeft meteen op te zoeken? Woensdagmiddag waren we net terug stond een wandelmaatje op de stoep (oke, om iets af te geven, maar werd binnengevraagd door mijn moeder), daarna mijn oom, daarna nog een oom & tante. Alle eetmomenten, die voor mijn vader nu dus HEEL belangrijk zijn, in de war.

Gisteren lag mijn vader net ff op de bank te slapen (suf van het roesje), gaat de bel, weer een oom & tante.

Ik bedoel, het wandelmaatje wist niet dat we naar het ziekenhuis waren, de rest wel. Wacht toch een dagje man :{ Idem met bellen, ik zet een post op Facebook, belt mijn nichtje 8)7 die horen/zien we nooit. Pap was not amused, dus maar geen FB updates meer.

Ik snap echt wel dat iedereen heel bezorgd is, maar srsly. En ik vraag me nu al af of die belangstelling er ook nog is als het fout zou lopen, en mijn mams alleen achterblijft :{
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_110588330
*O* en onze nieuwe Britse tellers zijn ook bezorgd! Nu kunnen we de motoren op Brits kenteken laten zetten.

Vanavond eten we No Butter Chicken met erbij sperciebonen en nan :9, minilot! Wat ga jij maken? Of zit je de héle dag op kantoor? :o
Ja doei.
pi_110588369
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 11:32 schreef Syrena het volgende:
Ben ik trouwens raar dat ik het niet echt normaal vindt om een doodzieke op de dag dat je weet dat ie een ingreep/artsenbezoek heeft meteen op te zoeken? Woensdagmiddag waren we net terug stond een wandelmaatje op de stoep (oke, om iets af te geven, maar werd binnengevraagd door mijn moeder), daarna mijn oom, daarna nog een oom & tante. Alle eetmomenten, die voor mijn vader nu dus HEEL belangrijk zijn, in de war.

Gisteren lag mijn vader net ff op de bank te slapen (suf van het roesje), gaat de bel, weer een oom & tante.

Ik bedoel, het wandelmaatje wist niet dat we naar het ziekenhuis waren, de rest wel. Wacht toch een dagje man :{ Idem met bellen, ik zet een post op Facebook, belt mijn nichtje 8)7 die horen/zien we nooit. Pap was not amused, dus maar geen FB updates meer.

Ik snap echt wel dat iedereen heel bezorgd is, maar srsly. En ik vraag me nu al af of die belangstelling er ook nog is als het fout zou lopen, en mijn mams alleen achterblijft :{
Het is natuurlijk allemaal hartstikke goed bedoeld, dus neem het al die langskomende lui niet teveel kwalijk, maar ik kan me heel goed voorstellen dat jullie er momenteel echt zo niet op zitten te wachten. :Y Lijkt me niet meer dan normaal. Staat je mams stevig genoeg in haar schoenen om tegen de ooms en tantes te kunnen zeggen het lief is dat ze langskomen maar dat je vader zijn rust moet hebben? Je paps gaat even voor hoor. :)
pi_110588375
Siral, nog steeds geen gezoen?! :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')