Je moet als sporter altijd voor het allerbeste gaan. Nou geld deze slogan sowieso alleen maar voor de cremé de la creme, maar als je zilver kan halen had je ook voor het goud kunnen gaan.quote:Op zaterdag 21 april 2012 11:56 schreef Theebag het volgende:
FF kort door de bocht, maar het is wel vreselijk Amerikaans die instelling. Als een sporter met een persoonlijk record zilver/brons/top 10/whatever haalt heeft die persoon het gewoon goed gedaan.
Om dat laatst enigszins te nuanceren: als buitenstaander (het publiek dus) ben je niet echt in de positie om te oordelen of een sporter blij moet zijn met zijn/haar prestatie. Je weet nooit hoe die persoon zich voelt, hoeveel kracht hij/zij overhoudt enzovoorts.quote:Op donderdag 26 april 2012 12:05 schreef Leatherface het volgende:
Ligt eraan. Misschien heb je als zilveren medaillewinnaar wel nooit een echte kans op goud gehad. Dan kun je ook niet 'goud verliezen', je hebt nooit een kans gehad op de winst.
Maar het hoogst haalbare (goud dus) moet als serieuze topsporter wel je doelstelling zijn, vind ik.
Geweldig was dat inderdaadquote:Op donderdag 26 april 2012 17:35 schreef Michael_Moore het volgende:
Je kan trouwens ook per ongeluk goud winnen.
Dat zegt iedereen die nooit wintquote:Op zaterdag 21 april 2012 00:00 schreef SpecialK het volgende:
Sportiviteit is ongerelateerd aan het winnen en heeft alles te maken met je prestaties en de manier waarop je je eigen grenzen kan verleggen.
quote:
Tenzij zilver het allerbeste is wat je zelf kan bereiken. Als je jezelf overtreft, het maximale er weet uit te halen en dat is zilver (of brons), dan win je zilver.quote:Op maandag 23 april 2012 13:48 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Je moet als sporter altijd voor het allerbeste gaan. Nou geld deze slogan sowieso alleen maar voor de cremé de la creme, maar als je zilver kan halen had je ook voor het goud kunnen gaan.
In feite wel. Maar ik blijf erbij dat een wereldtopper uit een klassiek sportland voor de hoogste prijs moet gaan. Noblesse oblige, eigenlijk.quote:Op zondag 22 juli 2012 13:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Voor de rest inderdaad zo'n typisch Amerikaanse naïeve slogan.
Dat is absoluut niet gezegd. Genoeg zilveren medaillewinnaars die nooit een serieuze kans op goud hadden. Had die zilveren medaillewinnaar achter Bolt dan een echte kans op goud?quote:Op maandag 23 april 2012 13:48 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
maar als je zilver kan halen had je ook voor het goud kunnen gaan.
De kampioen heeft waarschijnlijk net iets meer talent of op het juiste moment een betere prestatie geleverd. Zo simpel is het.quote:Op zondag 22 juli 2012 14:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik stoor me soms aan het suggestieve. De kampioen die komt vertellen dat hij heeft gewonnen omdat hij zo'n sterk karakter heeft, dat hij gefocused was, dat hij ervoor heeft geleefd, dat hij opofferingen heeft gebracht, ....alsof de rest dat niet doet.
Dit en..quote:Op zondag 22 juli 2012 13:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Tenzij zilver het allerbeste is wat je zelf kan bereiken. Als je jezelf overtreft, het maximale er weet uit te halen en dat is zilver (of brons), dan win je zilver.
..dit.quote:Op zondag 22 juli 2012 14:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik betwijfel dat, indien een Martina ergens zilver haalt, iedereen gaat roepen dat het een teleurstellende faler is die zich kansloos liet verslaan door Bolt.
Ik stoor me soms aan het suggestieve. De kampioen die komt vertellen dat hij heeft gewonnen omdat hij zo'n sterk karakter heeft, dat hij gefocused was, dat hij ervoor heeft geleefd, dat hij opofferingen heeft gebracht, ....alsof de rest dat niet doet.
Er wordt altijd gesuggereerd dat, als en als en als, dan kom je er wel, de mogelijkheid dat zelfs dat niet volstaat, lijkt fictief.
quote:Op zondag 22 juli 2012 13:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Tenzij zilver het allerbeste is wat je zelf kan bereiken. Als je jezelf overtreft, het maximale er weet uit te halen en dat is zilver (of brons), dan win je zilver.
Misschien een beetje het geval bij Annette Gerritsen, maar ze strandde toch op twee honderdsten van het goud.quote:Op maandag 23 juli 2012 10:22 schreef Karina het volgende:
Als je zelf verwacht had te winnen, ja dan verlies je goud, maar als je NOOIT had gedacht zo ver te komen, dan win je zilver of brons, dan spring je een gat in de lucht omdat je überhaupt een medaille hebt gewonnen.
Ik ook. Twee honderdsten, dat is heel pijnlijk. Als je al eerder gouden medailles hebt gewonnen (zoals Biondi, die vijf keer goud won in Seoul maar ook op een centimeter verloor van Anthony Nesty) dan is dat wel te verdragen. Maar zeker voor iemand die zelden iets groots wint, is het extra pijnlijk.quote:Op maandag 23 juli 2012 10:52 schreef Karina het volgende:
Dat lijkt me nou wel erg zuur, als je NET geen goud haalt, of hou nou door pech is, of dat het een paar honderste scheelt, ik zou balen.
quote:Op maandag 23 juli 2012 11:10 schreef Karina het volgende:
Als je kunt zeggen: ik was tweede achter Bolt Blake dan hoef je je echt niet te schamen.
Je bent het belangrijkste vergeten, sporters die een fictief figuur bedankenquote:Op zondag 22 juli 2012 14:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik betwijfel dat, indien een Martina ergens zilver haalt, iedereen gaat roepen dat het een teleurstellende faler is die zich kansloos liet verslaan door Bolt.
Er wordt altijd gesuggereerd dat, als en als en als, dan kom je er wel, de mogelijkheid dat zelfs dat niet volstaat, lijkt fictief.
En je tegenstander een-na-laatstequote:Op maandag 23 juli 2012 11:01 schreef Kreator het volgende:
Ik word heel vaak 2e bij een tenniswedstrijd. Dat vind ik toch een hele prestatie.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Indien het een wedstrijd is met een finale tussen 2 spelers/landenteams dan wel ja. Maar dan nog heb je zilver gewonnen in de halve finale.quote:Op vrijdag 20 april 2012 23:10 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
Dat dat ook tijdens deze Spelen weer even duidelijk is.
Klopt. De omstandigheden zijn dan ook van belang.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |