Wat?quote:Er zit dus een oudere, wat fittere generatie die de 'nieuwelingen' met gebreken.'
Je zou toch denken dat op oudere leeftijd de mensen wijzer zullen worden. Al is dit dan langer bekend, het is goed dat het onder de aandacht komt. Zoiets moet gewoon hard aangepakt worden.quote:Op vrijdag 20 april 2012 11:34 schreef DS4 het volgende:
Op school wordt gepest. Op het werk wordt gepest. In het bejaardentehuis wordt gepest...
Goh... mensen zijn niet altijd lief voor elkaar! Dat is inderdaad nieuws...![]()
Te vaak blijven mensen hopen op een droomwereld die er niet is en die er nooit zal komen. Je hebt nu eenmaal in iedere sociale structuur leiders die de dienst uitmaken en de lijnen uitzetten. En vervolgens heb je een grote groep die volgt. En je hebt degenen die buiten de lijnen komen... dat zijn ofwel leiders in spé, maar veel vaker degenen die gepest worden omdat ze op die manier gedwongen worden om weer binnen de lijnen te komen, ofwel op die manier buiten de sociale structuur geplaatst worden.
quote:Er zit dus een oudere, wat fittere generatie die de 'nieuwelingen' met gebreken.'
Waarom zou je de natuur met geweld willen veranderen? Vanwege een droombeeld wat nooit werkelijkheid wordt?quote:Op vrijdag 20 april 2012 11:42 schreef poepa het volgende:
Je zou toch denken dat op oudere leeftijd de mensen wijzer zullen worden. Al is dit dan langer bekend, het is goed dat het onder de aandacht komt. Zoiets moet gewoon hard aangepakt worden.
Verder heb je wel een punt: het is onderdeel van sociale dynamiek. Neemt niet weg dat correctie daar onderdeel van kan zijn.
De pré babyboomgeneratie lijkt soms inderdaad wel te bestaan uit een stel opperhorken...quote:Op vrijdag 20 april 2012 11:43 schreef bijdehand het volgende:
Hier terroriseren ze de supermarkt altijd, dát is pas erg!
Niet alleen de pre, want ook de babyboomgeneratie is triest bezig.quote:Op vrijdag 20 april 2012 11:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
De pré babyboomgeneratie lijkt soms inderdaad wel te bestaan uit een stel opperhorken...
Een bejaardenpolitie zou ook wat erg ver gaan. Ik zie meer in elkaar gewoon aan te spreken op wangedrag. Mensen moeten ook leren assertief te zijn, al is niet iedereen begenadigd met adrem te kunnen reageren. Er zijn daarnaast ook mensen die duidelijke psychopathische trekken hebben, en plezier beleven met het treiteren van anderen. Die groep zou je moeten kunnen weren.quote:Op vrijdag 20 april 2012 11:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waarom zou je de natuur met geweld willen veranderen? Vanwege een droombeeld wat nooit werkelijkheid wordt?
Wat wil je doen: mensen dwingen anderen toe te laten tot een kaartclubje? Dat lijkt mij niet heel haalbaar ofzo.
In het leven heb je nu eenmaal mensen die dingen afdwingen en een grote groep die moet ondergaan. Laten we wel zijn: ook dat ondergaan is vaak een bewuste keuze waar mensen zich goed bij voelen, niet iedereen wil de leiding hebben, verantwoordelijkheid, enz. Het probleem ontstaat vaak daar waar iemand wel wil afdwingen, maar dat niet kan. Die mensen zijn vaak de pineut en komen in een sociaal isolement.
En hoe zeer ik ook de wens begrijp om daar iets tegen te doen... het zal nooit lukken. Het beste is om die mensen duidelijk te maken dat ze alleen zichzelf kunnen veranderen. Willen ze dat niet... dan is hun lot wel bepaald. En ja... dat is dan een keuze.
Van het ziekelijke soort.quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:05 schreef allesbeterweter het volgende:
Trollen en pesten is voor velen ook (leed)vermaak.
quote:
Het pesten is repressie...quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:01 schreef poepa het volgende:
Een bejaardenpolitie zou ook wat erg ver gaan. Ik zie meer in elkaar gewoon aan te spreken op wangedrag. Mensen moeten ook leren assertief te zijn, al is niet iedereen begenadigd met adrem te kunnen reageren. Er zijn daarnaast ook mensen die duidelijke psychopathische trekken hebben, en plezier beleven met het treiteren van anderen. Die groep zou je moeten kunnen weren.
Maar waarom zie je repressie niet als natuurlijk gedrag? Zonder repressie zou het toch een grote maatschappelijk wanorde ontstaan?
Maar met repressie alleen zal je het nooit oplossen. De aperots is ook op mensen van toepassing. Mensen zijn nu eenmaal een hogere apensoort..
Dat het gebeurt betekent niet dat er niets tegen te doen valt.quote:Op vrijdag 20 april 2012 11:12 schreef allesbeterweter het volgende:
Is de natuur van de mens ,doe je niets aan.........
Iets anders... loop jij nu heel erg voor, of 4 maanden achter?quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:09 schreef -Strawberry- het volgende:
1/5 vind ik best veel. Triest hoor, je op die leeftijd nog zo verlagen.
Wat wil jij doen tegen mensen die met een vast groepje willen kaarten en niet met bejaarde Y?quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:10 schreef -Strawberry- het volgende:
Dat het gebeurt betekent niet dat er niets tegen te doen valt.
Waarom denken mensen toch zo naïef dat pesten leeftijdsgebonden is? Als je oud bent, ben je niet meteen van de bloemen in je haar en dansen maar. Pestgedrag is van alle leeftijden, alle rangen en alle standen.quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:09 schreef -Strawberry- het volgende:
1/5 vind ik best veel. Triest hoor, je op die leeftijd nog zo verlagen.
Ik dacht dat pesten toch het probleem was, waar je al dan niet op gaat reageren/optreden (=repressie)quote:
Precies.quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:12 schreef Copycat het volgende:
Waarom denken mensen toch zo naïef dat pesten leeftijdsgebonden is? Als je oud bent, ben je niet meteen van de bloemen in je haar en dansen maar. Pestgedrag is van alle leeftijden, alle rangen en alle standen.
Sommigen vinden het een probleem vanuit een romantische gedachte...quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:12 schreef poepa het volgende:
Ik dacht dat pesten toch het probleem was, waar je al dan niet op gaat reageren/optreden (=repressie)
Precies. Die is dan ook al een paar keer op haar nummer gezet, maar "blijft lekker zichzelf". Totdat men het zat is.quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:15 schreef Copycat het volgende:
En misschien is dat voorbeeld uit de OP wel zo'n irritant iemand om mee te kaarten. Eentje die je om de haverklap de spelregels moet uitleggen, waar je steeds op moet wachten, die elke keer de verkeerde troef speelt ... met d'r bibberhandjes.
Ik vind wel dat je makkelijk neerlegt bij "natuurlijk gedrag". Vind je dan ook dat politie dan eigenlijk niet nodig isquote:Op vrijdag 20 april 2012 12:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Sommigen vinden het een probleem vanuit een romantische gedachte...
Voor dit soort menselijk gedrag?quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:18 schreef poepa het volgende:
Ik vind wel dat je makkelijk neerlegt bij "natuurlijk gedrag". Vind je dan ook dat politie dan eigenlijk niet nodig is
Dat dus inderdaad. Zo'n kansloze knol. Waarschijnlijk was het ook gewoon tien voor twee, maar zat dat oude geweer nog met haar stoma te rotzooien.quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:15 schreef Copycat het volgende:
En misschien is dat voorbeeld uit de OP wel zo'n irritant iemand om mee te kaarten. Eentje die je om de haverklap de spelregels moet uitleggen, waar je steeds op moet wachten, die elke keer de verkeerde troef speelt ... met d'r bibberhandjes.
Oh puhlease,quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Precies. Die is dan ook al een paar keer op haar nummer gezet, maar "blijft lekker zichzelf". Totdat men het zat is.
Pesten is altijd een wisselwerking.
Nee, maar ik vind zware criminaliteit toch net wat anders dan iemand niet mee laten doen met een spelletje...quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:18 schreef poepa het volgende:
Ik vind wel dat je makkelijk neerlegt bij "natuurlijk gedrag". Vind je dan ook dat politie dan eigenlijk niet nodig is
Klopt zo heb ik het ook ervaren.quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:12 schreef Copycat het volgende:
[..]
Waarom denken mensen toch zo naïef dat pesten leeftijdsgebonden is? Als je oud bent, ben je niet meteen van de bloemen in je haar en dansen maar. Pestgedrag is van alle leeftijden, alle rangen en alle standen.
Fysiek geweld moet wel tegen worden opgetreden natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:22 schreef yvonne het volgende:
Non probleem?
Ze gaan enorm ver in dat treiteren, echt valse praktijken, tot aan fysiek worden aantoe.
Niet tegen niet-fysiek geweld?quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Fysiek geweld moet wel tegen worden opgetreden natuurlijk.
Ik kom nooit uit mijn bureaustoel, dat is waar...quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:25 schreef yvonne het volgende:
Oh puhlease,
oordeel maar fijn vanuit je bureaustoel.
Heb je wel gelezen wat ik schreef?quote:Niets mag blijkbaar het reclamebeeld van het lieve ouwetje verpesten.
Alle tokkies zitten door een hele stad verspreid, in een bejaardenhuis/verzorgingstehuis komt het allemaal bij elkaar. En daar gaat dat tokkiegedrag gewoon door hoor.
Die grijze haren betekenen niet automatisch een snoepjes uitdelende lieve oma/opa
Politie bestrijdt echt niet alleen zware criminaliteit maar ook als je 5 km/h te hard rijdt. Dus waar ligt voor jou dan de grens?quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, maar ik vind zware criminaliteit toch net wat anders dan iemand niet mee laten doen met een spelletje...
Ja, want ik kom natuurlijk nooit uit mijn bureaustoel...quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:25 schreef yvonne het volgende:
Oh puhlease,
oordeel maar fijn vanuit je bureaustoel.
Heb je wel gelezen wat ik schreef?quote:Niets mag blijkbaar het reclamebeeld van het lieve ouwetje verpesten.
Alle tokkies zitten door een hele stad verspreid, in een bejaardenhuis/verzorgingstehuis komt het allemaal bij elkaar. En daar gaat dat tokkiegedrag gewoon door hoor.
Die grijze haren betekenen niet automatisch een snoepjes uitdelende lieve oma/opa
Ik ben ook niet voor dat flitsbeleid eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:31 schreef poepa het volgende:
Politie bestrijdt echt niet alleen zware criminaliteit maar ook als je 5 km/h te hard rijdt. Dus waar ligt voor jou dan de grens?
Nu welquote:Op vrijdag 20 april 2012 12:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, want ik kom natuurlijk nooit uit mijn bureaustoel...
[..]
Heb je wel gelezen wat ik schreef?
Nee, dat is het niet. Het gaat om sociaal onwenselijk gedrag en of- en zo ja wat - tegen wilt doen.quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ben ook niet voor dat flitsbeleid eerlijk gezegd.
Maar het is nog steeds appels en peren.
De politie is er nooit geweest om sociaal wenselijk gedrag af te dwingen. De politie is er om de wet te handhaven.quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:35 schreef poepa het volgende:
Nee, dat is het niet. Het gaat om sociaal onwenselijk gedrag en of- en zo ja wat - tegen wilt doen.
Omdat het kinderlijk gedrag is. Als volwassene moet je accepteren dat mensen bepaalde gebreken hebben. Je kunt ze op ongewenst gedrag wijzen, maar iemand stelselmatig buitensluiten/vernederen is geen gedrag voor een volwassene. Maar goed, bejaarden worden vaak weer een beetje kinds, dus in dat opzicht is het niet heel vreemd dat bejaarden dit doen.quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:12 schreef Copycat het volgende:
[..]
Jij wilt het gedrag maar liever laten gebeuren dan (m.a.w. niks doen)quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
De politie is er nooit geweest om sociaal wenselijk gedrag af te dwingen. De politie is er om de wet te handhaven.
Voor zover ik weet is er geen wet die stelt dat je als je gaat kaarten iedereen mee moet laten doen die dat wil.
Vele volwassenen vertonen kinderachtig gedrag. Geintjes moeten kunnen anders is het zo saai op kantoor maar pesterijen zijn echt ongewenst.quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:37 schreef Fascination het volgende:
[..]
Omdat het kinderlijk gedrag is. Als volwassene moet je accepteren dat mensen bepaalde gebreken hebben. Je kunt ze op ongewenst gedrag wijzen, maar iemand stelselmatig buitensluiten/vernederen is geen gedrag voor een volwassene. Maar goed, bejaarden worden vaak weer een beetje kinds, dus in dat opzicht is het niet heel vreemd dat bejaarden dit doen.
In jouw wereldje komt pesten op de werkvloer ook niet voor?quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:37 schreef Fascination het volgende:
Omdat het kinderlijk gedrag is. Als volwassene moet je accepteren dat mensen bepaalde gebreken hebben. Je kunt ze op ongewenst gedrag wijzen, maar iemand stelselmatig buitensluiten/vernederen is geen gedrag voor een volwassene. Maar goed, bejaarden worden vaak weer een beetje kinds, dus in dat opzicht is het niet heel vreemd dat bejaarden dit doen.
Het gebeurt op school, op werk en in het bejaardenhuis...quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:37 schreef Fascination het volgende:
Zoals ik al zei: mensen moeten eens leren te accepteren dat ze niet alles kunnen veranderen. Je kan jezelf veranderen.quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:38 schreef poepa het volgende:
Jij wilt het gedrag maar liever laten gebeuren dan (m.a.w. niks doen)
Het is sociaal gedrag. Dus natuurlijk kom je het overal tegen.quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:46 schreef Yellowcard het volgende:
Geloof me iemand met aanhef Prof. dr. ir. pest ook. Het ligt aan de karakters van mensen.
Verrek da's waar ook. Gisteren pestte Verhagen de heer Rutte door zijn damesfiets op slot te zetten bij het Catshuis.quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is sociaal gedrag. Dus natuurlijk kom je het overal tegen.
Ach ik dacht vroeger van een persoon die me altijd bedreigde en beledigde bij het online gamen dat het een joch van 15 was. Bleek het een vent van 47 te zijn. Het verschil is soms erg moeilijk te zien.quote:Op vrijdag 20 april 2012 19:43 schreef DrDentz het volgende:
Je moet ook eens voor de grap in het 40+ gedeelte kijken hier, gaat er echt gruwelijk hard aan toe.
Inderdaad, het gaat alleen zo langzaam.quote:Op vrijdag 20 april 2012 19:43 schreef DrDentz het volgende:
Je moet ook eens voor de grap in het 40+ gedeelte kijken hier, gaat er echt gruwelijk hard aan toe.
De gemiddelde 40+-er is dan ook uitgezakt en uitgeblust...quote:Op vrijdag 20 april 2012 21:46 schreef Specularium het volgende:
Inderdaad, het gaat alleen zo langzaam.
Zou het aan de patat liggen van de patatgeneratie ?quote:Op vrijdag 20 april 2012 21:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
De gemiddelde 40+-er is dan ook uitgezakt en uitgeblust...
Dat zeg ik niet, ik geef aan waarom veel mensen denken dat pesten leeftijdsgebonden is.quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:43 schreef Copycat het volgende:
[..]
In jouw wereldje komt pesten op de werkvloer ook niet voor?
In ieder geval is veel te veel vreten bij velen wel een van de grotere problemen.quote:Op vrijdag 20 april 2012 21:54 schreef Bankfurt het volgende:
Zou het aan de patat liggen van de patatgeneratie ?
60 plusser meldt zichquote:
Voor een drionnetje?quote:
Bejaarden die pesten krijgen geen koekje meer bij de koffie.quote:Op vrijdag 20 april 2012 23:12 schreef Jian het volgende:
Lijfstraffen! zullen we weleens zien hoe lang dat gedonder nog voort duurt.
Zolang iedereen maar doorheeft dat zijn eigen posten ook mensen-posten zijn, dus onderhevig aan de gebruikelijke menselijke zwakzinnigheid.quote:Op vrijdag 20 april 2012 11:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waarom zou je de natuur met geweld willen veranderen? Vanwege een droombeeld wat nooit werkelijkheid wordt?
Klopt wel. Mijn oma wil bijvoorbeeld niet dat als ze in de grote zaal eten, er een vrouw bijkomt die vroeger uit een ander dorp kwam terwijl die vrouw graag bij haar wil zitten. En waarom wil mijn oma dat niet? Omdat de vrouw een ander dorp komt en dat dorp had vroeger ruzie met het dorp waar mijn oma woonde.quote:Op zondag 22 april 2012 00:02 schreef Macabrefuture het volgende:
ik vervoer senioren voor mijn werk. en kan het beamen.. heel gemeen kunnen die oude dames zijn
Meer willen zijn dan anderen. Hierarchie vorming is een primitief instinct.quote:Op zondag 22 april 2012 14:18 schreef Ziba het volgende:
Net alsof pesten/andere mensen klein maken een beetje bij de mens hoort. Kinderen doen het, volwassenen doen het en bejaarden ook.
Het lijkt New Kids wel.quote:Op zondag 22 april 2012 14:18 schreef Ziba het volgende:
[..]
Omdat de vrouw een ander dorp komt en dat dorp had vroeger ruzie met het dorp waar mijn oma woonde.
Pesten is dan ook geen kinderlijk gedrag, het is vrij normaal gedrag bij sociaal levende dieren om banden te smeden en pikordes vast te stellen.quote:
Pikordes in een bejaardentehuis ?quote:Op donderdag 3 mei 2012 16:42 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Pesten is dan ook geen kinderlijk gedrag, het is vrij normaal gedrag bij sociaal levende dieren om banden te smeden en pikordes vast te stellen.
En als je het wel doet ben je zeker je baan kwijtquote:Op vrijdag 20 april 2012 12:20 schreef Dzjenn. het volgende:
Klopt, dit komt veel voor. Werk zelf in een verzorgingstehuis als SPH-er en mijn bevindingen zijn dat het verzorgende personeel (het personeel dat het meest intensief met de bewoners werkt) voornamelijk jong is en het lastig vindt om tegen mensen die zóveel ouder zijn dan zijzelf "op te treden".
Wat een kul, laat ze lekker ander werk gaanzoeken dan. Dan zijn ze niet geschikt voor dit werk.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:46 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
En als je het wel doet ben je zeker je baan kwijt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |