abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117335106
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 22:44 schreef Turbomuis het volgende:
Om ff aan te geven wat een ukkie Momo is: Hier ligt ze bij m'n vriend (die geen extreem grote handen heeft)
[ afbeelding ]

En hier ligt ze bij mij op schoot (wat geen extreem brede schoot is)
[ afbeelding ]
Wel grappig, want Sushi ligt nu eigenlijk ongeveer hetzelfde als bij jou op schoot en dan lijkt ze ook wel weer wat kleiner.

zondag 30 september 2012 @ 11:20:40 #202
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_117417725
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 19:21 schreef Turbomuis het volgende:
Hier zie je (als je door het onscherpe heen kijkt) wat er over is gebleven van Momo's gebit. Tikje ruïne dus...

[ afbeelding ]

Deze is heel raar, maar d'r Elvisbekkie is aardig duidelijk zo:

[ afbeelding ]

En om het goed te maken ook nog een mooie:

[ afbeelding ]

En nee, Momo heeft niet stiekem toch haar, Merlijn had haar bed ff ingepikt.
whahahahaaaa!!! Ik kwam echt niet bij van dat Elvisbekkie!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_117421527
Ze heeft het volgens mij maar half door dat ze het heeft. Trouwens, koude handen is een no-no voor momo!
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
  zondag 30 september 2012 @ 14:05:56 #204
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_117422006
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 13:48 schreef Ordos20 het volgende:
Ze heeft het volgens mij maar half door dat ze het heeft. Trouwens, koude handen is een no-no voor momo!
Klopt. Pak je haar op met koude handen, dan is het "Gil! Laat me on-mid-de-lijk los!"

(Voor de duidelijkheid trouwens, Ordos is mijn vriend, dus hij zegt geen random dingen over Momo ofzo hoor :) )

Is dat trouwens bij alles Sfinxen zo? Ze ligt nooit lekker languit op haar zij, zoals m'n andere katten, altijd gewoon op d'r pootjes zeg maar.

En ze knauwt vaak op haar staart. Mag niet van mij, doet ze toch :)

En er is zon! (En vlinders! Interessant!)

I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_117426883
Grappig trouwens, door de klimplant achter MoMo lijkt het net of ze twee lange snorharen heeft
  Moderator maandag 1 oktober 2012 @ 09:13:04 #206
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_117454880
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 16:34 schreef Ordos20 het volgende:
Grappig trouwens, door de klimplant achter MoMo lijkt het net of ze twee lange snorharen heeft
Ja :D Dat is een passieplant volgens mij. Leuke foto's hier O+
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 3 oktober 2012 @ 20:37:18 #207
6067 Turbomuis
pi_117561377
Momo is toch een erg klein ding hoor, viel me vandaag weer 's op toen ik haar goed kon vergelijken met Diesel en Merlijn, die, behalve hariger, van gewone grootte zijn.

pi_117569454
Ja nou, van haar grootte maakt ze goed gebruik. Iemand anders ook ervaring met Sphynxen die je schouder/nek als zitting gebruiken als je achter de laptop zit?
pi_117569632
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:36 schreef Ordos20 het volgende:
Ja nou, van haar grootte maakt ze goed gebruik. Iemand anders ook ervaring met Sphynxen die je schouder/nek als zitting gebruiken als je achter de laptop zit?
Yup, nek, inclusief sabbelen aan mijn oor, waar ik haar 20x moet wegduwen :')
pi_117583093
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:36 schreef Ordos20 het volgende:
Onze Rani is echt een nekklauteraar. Gelijk brommen. Ze springt ook in je armen als jij bijvoorbeeld thuiskomt. Sowieso liggen ze met z'n drieën in bed vaak op de borst en bij je nek en schouders. Soms erg irritant. :')
  donderdag 4 oktober 2012 @ 12:27:24 #211
6067 Turbomuis
pi_117583524
Momo ligt bij mij wel op m'n borst, voor m'n gezicht liefst, als ik op de bank tv hang te kijken. Maar in m'n nek zitten, nee. Dat doet ze alleen bij B (Ordos20). Die ze dan weer nooit recht aan heeft gekeken, terwijl ze naar mij een half uur kan staren. Raar beest, met die persoonlijke voorkeuren :)
pi_117583744
Wat weegt momo dan? Spot is groot en weegt 5,5 kilo, budgie is klein en weegt 3,5e kilo. Dat zijn wel mannetjes.
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 12:42:43 #213
6067 Turbomuis
pi_117584001
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:34 schreef zoeperzazke het volgende:
Wat weegt momo dan? Spot is groot en weegt 5,5 kilo, budgie is klein en weegt 3,5e kilo. Dat zijn wel mannetjes.
Momo weegt 2,7 kilo. Inderdaad een ukkie dus :)
  donderdag 4 oktober 2012 @ 16:08:57 #214
6067 Turbomuis
pi_117591504
O, dit is een nieuwe ligoptie:

pi_117640447
Momo, wat mini!!!! En die foto..... nadat de pagina was ingeladen zag ik alleen de onderste helft van de foto en ik vroeg me af of ik in een freaky KPD-topic was beland! Tot ik omhoog scrollde :D Zo lief! O+ :D Gekke beesten :D
pi_117814880
Wat een leuke sphynx katjes komen hier voorbij zeg. ik dacht dat alleen die van mij van die rare streken had maar niet dus haha. heb een sphynx katje van 4 en halve maand oud het is echt me kind ben zoooo blij met hem. alleen heb ik wel 2 vraagjes en ik hoop dat er mensen zijn met ervaring, in februari verwachten we een kindje en ookal zijn we allebij bijna altijd thuis ben ik echt bang dat ie aandacht tekort gaat komen dus willen we er voor die tijd nog een sphynx bij nemen. maar wel uit een ander nest natuurlijk... gaat dat goed samen?? ik heb gehoord dat ze dan lekker samen zijn en je ze ook wat vaker alleen kan laten want ik voel me nu al schuldig als ik een paar uur weg ben zo alleen thuis.. maar goed zijn er mensen met ervaring?

en nog een HEEL groot probleem. ik loop nu al 2 maanden bij de dierenarts en ik begin dr nou gek van te worden, omdat hij al 2 maanden eigenlijk (soms wel soms niet) diarree heeft! en ik ben echt bang dat t iets ergs is maar de dierenartsen blijven me wegsturen. Ik heb zoveel verschillende soorten voer gehad nu al, sphynx voer, allergie voer(dat hielp nog het meest..ook niet perfect dus..) licht verteerbaar voer..whiskas..pffffffffffff en het blijft terug komen.. ben echt zo bang dat die eerdaags wel zo ziek word dat t te laat is :( heb nu ook al 4 verschillende dieren artsen geprobeerd maar allemaal snappen ze er niks van!!!! is er een gouden tip voor sphynx met slappe darmen of heb ik me nou nooit goed in laten lichtten???????

Nou zucht.. hoop dat iemand andwoord op mn vragen heeft :D dit is me lieve henkie:

pi_117831547
Hi! Wat een knapperd, kan me goed voorstellen dat het een schat is!

Wat naar dat hij zo'n diarree heeft ;( Wij hebben met Spot ook zulke opstartproblemen gehad, werden er moedeloos van, hij viel ook zo af, had lichtgrijs water ipv diarree... Ik kan je maar 1 tip geven: Carocat (heet tegenwoordig carocroc) lam & rijst. Echt, dat is hét voer voor sphynxen. Ik heb Spot van Royal Canin overgezet op Carocroc en nog een paar dagen finidiar gegeven, en toen we stopten bleef het weg.... Toen is het helemaal goedgekomen. Sphynxen kunnen echt niet goed alle voer verdragen en staan bekend om hun gevoelige darmen, maar op de sphynx-fora is vrijwel geen negatief woord te vinden over Carocroc :) wel de lam & rijst variant!
Het voordeel is dat het voer niet eens belachelijk duur is. Ik zou je echt heel erg aanraden om het te proberen.Je moet wel even kijken waar je het kunt kopen, ze hebben het niet overal standaard in het assortiment.

Ik zou wel zorgen dat de diarree over is voordat je hem een vriendje geeft. Ik heb een jonge kitten bij mijn sphynx gezet toen hij 1 jaar oud was. Dat was een weekje mopperen, 2 weken afstandelijk doen, en nu zijn ze onafscheidelijk en gek op elkaar, ze spelen, stoeien en slapen samen.
Ik heb wel een katertje bij mijn kater gezet die gevroegcastreerd is (met 12 weken gecastreerd) om dominantie te beperken en sproeigedrag te voorkomen. Mijn oudere sphynx is ook geholpen.

Kijk eens op http://www.sphynxrexbreeders.nl/Forum/phpBB3/index.php zou ik zeggen, er zijnd aar meerdere mensen die nu nestjes hebben, ook waar wij Budgie gekocht hebben, www.philippopolis.nl is een nestje, ik kan je van harte aanraden om daar eens te kijken, een vertrouwd adres voor een gezonde, sterke kitten!
En check voor aanschaf vooral goed de stamboom en de hcm-database, er zijn op het sphynxforum ook mensen die je daarmee willen helpen, HCM is enorme ellende die je beter kunt voorkomen dan jezelf zoveel verdriet aan te doen.
pi_118203408
Kan het dat sphynxen rond deze tijd (meer kou) ook minder speels worden? Zoals ze de eerste maanden het huis doorrenden, elkaar pestte, zichzelf konden vermaken, merken we de laatste paar weken dat ze rustiger zijn geworden. Ze kroelen nog wel veel met ons en zijn altijd in de buurt maar het speelse lijkt er vanaf. We moeten ze echt meer motiveren ipv dat ze zelf spelen.
Oh en ze beginnen nu steeds meer een wintervachtje te krijgen. Rani is heel behaard en Xena heeft nu ook een heel zacht, klein vachtje op haar achterlijfje en oortjes. O+ Raja heeft het veel minder maar die was altijd al het meest kaal.
Btw, ze leren echt niets af! :( Zeker Xena blijft keer op keer stoute dingen doen en al krijgt ze steeds op haar kop, ze leert het niet af. Zeker wat eten betreft. Altijd de prullenbak inkruipen en naar je eten willen sluipen. Pfoe!
  zondag 21 oktober 2012 @ 21:06:17 #219
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_118256074
quote:
Awww, sweet!

Ik had destijds - ff denken... - Royal Canin Hypoallergenic volgens mij. Dat werkte toen goed.

Tijdens diarree gaf ik toen gekookte kip met rijst. Zet ook overal bakjes water neer! En kijk of ze graag uit de kraan drinkt, dan krijgt ze ook al snel genoeg binnen.

Fotootje van Sushi, lag op m'n hand te slapen :)

Oh enne...Vencodark, ik merk ook dat Sushi iets rustiger wordt. Met de nadruk op 'iets' :') . Weet alleen niet of het nou met de winter te maken heeft, want ze zit de hele dag binnen en hier is het gewoon warm. Ik dacht zelf meer aan leeftijd (ze is nu ongeveer 9 maanden).

En dat je dingen niet kunt afleren is ook wel herkenbaar ja. Ik sta vanwege het klimmen op m'n rug vaak onder de krassen dus ik pas nu regelmatig de watertruc toe (*splash* :D ) maar dat werkt ongeveer een minuut }:| .

Ben nu aan het wachten tot deze bezorgd worden:

Maar dan gewoon wit. Is volgens dierenartsen diervriendelijk en hier inmiddels ook echt noodzakelijk, door al die krassen over m'n lijf.
pi_118258111
Flappe, ik ben heel benieuwd naar je ervaringen daarmee en of het ook blijft zitten. Budgie springt ook aaaaaaaltijd op ons, wij zitten ook volledig onder de krassen op onze rug en schouders. Ik zou zoiets geweldig vinden, maar hoe succesvol is het.... Likken ze het er niet af, eten ze ze niet op?? Ben benieuwd, laat je het weten?
  zondag 21 oktober 2012 @ 21:43:06 #221
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_118258502
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:37 schreef zoeperzazke het volgende:
Flappe, ik ben heel benieuwd naar je ervaringen daarmee en of het ook blijft zitten. Budgie springt ook aaaaaaaltijd op ons, wij zitten ook volledig onder de krassen op onze rug en schouders. Ik zou zoiets geweldig vinden, maar hoe succesvol is het.... Likken ze het er niet af, eten ze ze niet op?? Ben benieuwd, laat je het weten?
Heb het al 1x gedaan! Alleen die waren iets te klein, had ze toen ook nog niet op alle nageltjes. Nu heb ik dus een bestelling met een andere maat gedaan, hopen dat ze nu helemaal goed zijn. Vriendin van me heeft ze ook. Ze werken echt prima.

Sushi heeft ze niet opgegeten, ze zitten ook echt vast met (veilige) lijm. Je moet ze trouwens absoluut NIET gebruiken bij een kat die naar buiten gaat, maar dat lijkt me logisch. Heel het verdedigingsmechanisme werkt niet meer, dus dat is echt een no-go. Maar voor binnen is het ideaal. Hier vind je informatie:

Klik

Wat ik in elk geval wel erg belangrijk vond om te lezen :in principe vallen ze er gewoon af met het hoesje van de nagel, zoals een normale nagel er af valt. Maar je moet dit wel even in de gaten houden. Als de 'nepnagel' er lang op blijft zitten, knip dan het puntje eraf. Dan vallen ze er alsnog vanzelf af. Als je dat niet doet, bestaat de kans dat onder de soft paw de nagel krom groeit.

Oftewel...prima systeem, maar je moet het wel zelf een beetje mee in de gaten houden.
pi_118290515
Goh, wat bijzonder om meer te lezen. Ik heb dan zeker wel interesse, als jij uit ervaring kunt zeggen dat het geen gevaar is. Het lijkt me zaaaaalig als Budgie ons geen pijn meer kan doen....Alleen het oplijmen, is dat geen hele strijd? Droogt die lijm snel?

Als je zehebt moet je maar even laten weten welke maat je hebt gekocht en hoe ze passen, en wat Soes (Mag ik Soes zeggen? vast wel he? :P O+ ) nu weegt, dan kan ik het vergelijken met Budgie....

En ohja, als je je sphynxen baddert, blijven ze dan ook zitten?

Mijn katten gaan sowieso niet naar buiten dus dat is geen probleem.
pi_118464939
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 17:57 schreef zoeperzazke het volgende:
Goh, wat bijzonder om meer te lezen. Ik heb dan zeker wel interesse, als jij uit ervaring kunt zeggen dat het geen gevaar is. Het lijkt me zaaaaalig als Budgie ons geen pijn meer kan doen....Alleen het oplijmen, is dat geen hele strijd? Droogt die lijm snel?

Als je zehebt moet je maar even laten weten welke maat je hebt gekocht en hoe ze passen, en wat Soes (Mag ik Soes zeggen? vast wel he? :P O+ ) nu weegt, dan kan ik het vergelijken met Budgie....

En ohja, als je je sphynxen baddert, blijven ze dan ook zitten?

Mijn katten gaan sowieso niet naar buiten dus dat is geen probleem.
Oh sorry, was vergeten te reageren!

Uhm, ja, het erop zetten was wel een strijd ja. In die zin, dat Sushi (Soes voor intimi ;) uiteraard hoor jij daar ook bij) het gewoon echt niet fijn vindt als je een pootje vasthoudt. Maar met zn tweeën is het prima te doen. Bij die eerste keer hield iemand Sushi vast (even op het kussentje duwen en het nageltje popt er goed uit) en ik deed snel een nageltje eroverheen. Dat deed ik dan 2 x, en dan Sushi even laten rennen. Ze schudde toen wel met haar pootje want het voelt natuurlijk wel even gek. Maar met afleiding, wat niet zo moeilijk is als je een speeltje hebt, ging dat heel makkelijk.

De lijm droogt heel snel ja, bijna in een seconde, dus je vingers kunnen ook zo aan elkaar geplakt zitten. Daarom was ik even extra alert de eerste paar minuutjes, of ze er in elk geval niet aan zat te likken.

Ik weet niet of het er af gaat van wassen. Ik was Sushi alleen soms met een washandje, omdat wassen in vol water echt een no-go is. Ik kan me wel voorstellen dat de nageltjes er dan sneller af zouden kunnen gaan want volgens mij is het (warm)wateroplosbaar.

Ik zal Sushi binnenkort eens wegen! Als ik me niet vergis woog ze de laatste keer 2,3 kilo, maar ze zal inmiddels wel iets zwaarder zijn denk ik. En als ik ze binnen heb zal ik een paar foto's plaatsen.
pi_118468814
Ok, een hele strijd dus toch nog... welke maat heb je nu gekozen voor haar?
pi_118468893
Mja...strijd is een groot woord hoor. Meer dat ik er even de tijd voor moest nemen, kwartier a half uur denk ik. Ik heb nu S besteld, toen had ik XS.
pi_118475809
In other news... mén, ik dacht dat Sushi niet zo gevoelig was voor valeriaan. Dus ik een klein beetje op de nieuwe krabpaal gedaan, in de hoop dat ze dat wel interessant zou vinden. Nou, dat is gelukt hoor. Ze is nu al ongeveer 3 uur zó hyper dat ze al 10x over mijn hoofd is komen rennen. Letterlijk. :')
  zondag 28 oktober 2012 @ 18:43:12 #227
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
  zondag 28 oktober 2012 @ 18:43:58 #228
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_118545712
Op die eerste foto zie je trouwens een nageltje zitten, deze was veel te groot! Dit was weer een M uit een andere verpakking.
pi_118703405
Wij zijn van dure grit afgelopen week overgestapt op goedkope. :+ Van 10 euro per 5 kilo naar 1,12 per 10 kilo (of zoiets). We moeten beetje bezuinigen dus die dure moest vervangen worden. De katten doen niet moeilijk, zo volwassen zijn ze dus al. O+
Gister ook nieuwe kattenbakken gehaald. We hadden al van die dure die de geuren filteren. Maar het leegscheppen wordt lastig als je man straks zijn arm niet meer mag gebruiken en ik mag niet tillen (zwanger enzo). Dus overgieten op het balkon gaat dus ook niet meer (zeker niet in de winter).
We hebben nu 'roll-over' kattenbakken. Die rol je om, poep gaat in kuipje en het overige griet komt weer op z'n plek. Het werkt! *O* Katten doen wederom niet moeilijk. :P
Je moet af en toe natuurlijk wel de het deksel enzo even schoonmaken want de poepjes drukken soms wel een beetje af.
Het is met 5 minuten gebeurd, allebei! *O*

Oh en Rani is net een fleecedeken inmiddels. Zo schattig. Xena hangt met haar buik boven de kachel en kijkt tegelijk naar buiten. Hoe gelukkig zal ze zijn. O+
  donderdag 1 november 2012 @ 13:46:55 #230
6067 Turbomuis
pi_118704083
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 13:27 schreef vencodark het volgende:
Wij zijn van dure grit afgelopen week overgestapt op goedkope. :+ Van 10 euro per 5 kilo naar 1,12 per 10 kilo (of zoiets). We moeten beetje bezuinigen dus die dure moest vervangen worden. De katten doen niet moeilijk, zo volwassen zijn ze dus al. O+
Gister ook nieuwe kattenbakken gehaald. We hadden al van die dure die de geuren filteren. Maar het leegscheppen wordt lastig als je man straks zijn arm niet meer mag gebruiken en ik mag niet tillen (zwanger enzo). Dus overgieten op het balkon gaat dus ook niet meer (zeker niet in de winter).
We hebben nu 'roll-over' kattenbakken. Die rol je om, poep gaat in kuipje en het overige griet komt weer op z'n plek. Het werkt! *O* Katten doen wederom niet moeilijk. :P
Je moet af en toe natuurlijk wel de het deksel enzo even schoonmaken want de poepjes drukken soms wel een beetje af.
Het is met 5 minuten gebeurd, allebei! *O*

Oh en Rani is net een fleecedeken inmiddels. Zo schattig. Xena hangt met haar buik boven de kachel en kijkt tegelijk naar buiten. Hoe gelukkig zal ze zijn. O+
Goedkoop kattenbakspul is helaas helaas helaas geen optie bij ons, ik heb ook een suikerkat en die piest zich een slag in de rondte, knap kattengrit dat dat kan bolwerken.

Maarre... rolloverbakken? Waar? :)
pi_118704215
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 13:46 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Goedkoop kattenbakspul is helaas helaas helaas geen optie bij ons, ik heb ook een suikerkat en die piest zich een slag in de rondte, knap kattengrit dat dat kan bolwerken.

Maarre... rolloverbakken? Waar? :)
Hier. :)
http://www.zooplus.nl/sho(...)akken_met_kap/315096
  donderdag 1 november 2012 @ 14:05:15 #232
6067 Turbomuis
pi_118704791
quote:
Lijkt me errug handig!

Maar ik ben bang dat dat niet gaat werken... Merlijn piest zoveel dat er aan het eind van de dag vaak een soort deegkleispul aan de bodem zit, en dat valt er niet af...
pi_118704959
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 14:05 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Lijkt me errug handig!

Maar ik ben bang dat dat niet gaat werken... Merlijn piest zoveel dat er aan het eind van de dag vaak een soort deegkleispul aan de bodem zit, en dat valt er niet af...
Klopt. Dat is ook wel het nadeel wat er ook bij staat. Je moet goede grit hebben en geen halve liters plas erin. Voor ons werkt het tot dusver. Maar we hebben dan ook 2 bakken, 3 katten en die dingen sinds gister nog maar hoor. ;)
  donderdag 1 november 2012 @ 14:21:31 #234
6067 Turbomuis
pi_118705392
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 14:09 schreef vencodark het volgende:

[..]

Klopt. Dat is ook wel het nadeel wat er ook bij staat. Je moet goede grit hebben en geen halve liters plas erin. Voor ons werkt het tot dusver. Maar we hebben dan ook 2 bakken, 3 katten en die dingen sinds gister nog maar hoor. ;)
Ik heb nu het grit met het hoogste absorbsievermogen dat ik kon vinden. En dat moet eigenlijk ook minstens twee keer per dag leeggeschept worden, dan is het nog te doen. Maar goed, als je allemaal werkt/naar school bent, wordt dat lastig. Resultaat: natte klei...
pi_118705488
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 14:21 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Ik heb nu het grit met het hoogste absorbsievermogen dat ik kon vinden. En dat moet eigenlijk ook minstens twee keer per dag leeggeschept worden, dan is het nog te doen. Maar goed, als je allemaal werkt/naar school bent, wordt dat lastig. Resultaat: natte klei...
Wij deden het de laatste tijd om de dag ipv elke dag. Nou, een paar dagen geleden merkten we dat we iets te lang oud grit erin hadden laten liggen. Het stonk naar urine!!
Dus alles weggegooid en de boel weer opgefrist. Als je dat niet bijhoudt. -O-
Wij hebben trouwens altijd Biokat/Biocat gebruikt. Ken je dat?
  donderdag 1 november 2012 @ 14:45:51 #236
6067 Turbomuis
pi_118706149
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 14:24 schreef vencodark het volgende:

[..]

Wij deden het de laatste tijd om de dag ipv elke dag. Nou, een paar dagen geleden merkten we dat we iets te lang oud grit erin hadden laten liggen. Het stonk naar urine!!
Dus alles weggegooid en de boel weer opgefrist. Als je dat niet bijhoudt. -O-
Wij hebben trouwens altijd Biokat/Biocat gebruikt. Ken je dat?
Als de korrels die we nu hebben op zijn zal ik die 's proberen. Positieve reviews bij Zooplus in ieder geval :)
pi_118706181
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 14:45 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Als de korrels die we nu hebben op zijn zal ik die 's proberen. Positieve reviews bij Zooplus in ieder geval :)
Die grit bedoel je? Ja, wij waren daar ook tevreden over. Geen pootafdrukjes en weinig verspreiding door het huis. Die goedkopere laat wel pootafdrukjes achter. ;(
  donderdag 1 november 2012 @ 14:49:29 #238
6067 Turbomuis
pi_118706277
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 14:46 schreef vencodark het volgende:

[..]

Die grit bedoel je? Ja, wij waren daar ook tevreden over. Geen pootafdrukjes en weinig verspreiding door het huis. Die goedkopere laat wel pootafdrukjes achter. ;(
Ik zie dat ik de MicroFresh al 's heb geprobeerd. Werd echt misselijk van de geur die dat spul had...
  vrijdag 2 november 2012 @ 18:57:59 #239
6067 Turbomuis
pi_118750185
Momo is raaaaaaaaaaaar

"Ha! Fijn! Een handdoek op de verwarming! Daar ga ik 's lekker naast zitten!"

pi_118750543
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 18:43 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Hugz!

[ afbeelding ]

Koekoek
[ afbeelding ]
Oh my god, cat gone crazy _O- O+ En dat licht op die eerste foto, ze staat er zo scherp en helder op, prachtig :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 18:57 schreef Turbomuis het volgende:
Momo is raaaaaaaaaaaar

"Ha! Fijn! Een handdoek op de verwarming! Daar ga ik 's lekker naast zitten!"

[ afbeelding ]
:D Wel lekker warm plekkie O+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_119336793
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:10 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Oh my god, cat gone crazy _O- O+ En dat licht op die eerste foto, ze staat er zo scherp en helder op, prachtig :)

[..]

:D Wel lekker warm plekkie O+
Heuh, dit had ik helemaal gemist :D . Maar thanks!

Even een vraagje he. Ik geef Sushi bijna elke dag kattenmelk. Ik hou me aan de voorschriften op de verpakking dus ik geef 'r geen overdosis. Maar weten jullie of het nou iets toevoegt? Dat het vol Omegabladiebla zit volgens Albert Heijn dat zal wel, maar is het nou ook gezond?

Ze vindt het in elk geval heel lekker en ze is (nog) gewoon slank, dus voor de calorietjes hoef ik het nog niet te laten.
pi_119339012
Ik heb werkelijk geen idee, wat is het nut van een kat kattenmelk geven? Voor zover ik weet is melk alleen voor kittens, mijn katten krijgen alleen brokjes en water, en een doodenkele keer een snoepje of blikje.
pi_119347230
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 12:42 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik heb werkelijk geen idee, wat is het nut van een kat kattenmelk geven? Voor zover ik weet is melk alleen voor kittens, mijn katten krijgen alleen brokjes en water, en een doodenkele keer een snoepje of blikje.
Ik geef het omdat ze het heel erg lekker vindt. Da's de enige reden. Als het verder niets toevoegt of zelfs slecht zou kunnen zijn dan ga ik er mee stoppen. Ik zal het de dierenarts eens vragen als ik er toch ben.
pi_119399153
Oh ja! Nagelupdate!

Hier een niet zo mooie, maar wel duidelijke foto:

Samen met een vriendin geplakt en dat was nog wel een gedoe. Meer dan ik had gedacht. Maar uiteindelijk bijna alle nageltjes gehad en het werkt echt perfect. Ze vindt het volgens mij ook echt niet vervelend. De eerste minuut zat ze wel met 'r pootjes te schudden, maar daarna lette ze er niet meer op.
pi_119399714
Wat grappig, die nagels, Flappe! Heb je bij een naaktkat dan meer krassen dan bij een gewone kat? Of is Sushi zo'n bewegelijk aapje? :P Ik vind die 'bruinige' poten zo mooi O+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_119400900
Pff hebben we natuurlijk die nieuwe kattenbakken. Die zijn een slagje kleiner dan die vorige waardeer ze ook eerder moeten gebeuren anders stappen ze steeds in hun eigen poep. Zo hebben we gisteravond en vanmorgen al die vieze katten in bed gehad omdat ze in hun eigen poep hadden gestaan en nog niet de moeite hadden gedaan zich te wassen. :(
Dus, voortaan die bakken maar 2 keer per dag doen (gelukkig is dat zo gebeurd). ;(
pi_119404233
quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2012 20:10 schreef Pisces29 het volgende:
Wat grappig, die nagels, Flappe! Heb je bij een naaktkat dan meer krassen dan bij een gewone kat? Of is Sushi zo'n bewegelijk aapje? :P Ik vind die 'bruinige' poten zo mooi O+
Nou, naaktkatten klimmen gewoon heel graag op je rug en schouder (had Scampi ook en volgens mij meerdere katten in dit topic...) en dat doet verrekkes zeer :o !!

Dit was een diervriendelijke oplossing waar ik heel graag gebruik van maak!!
pi_119426043
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 21:27 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Nou, naaktkatten klimmen gewoon heel graag op je rug en schouder (had Scampi ook en volgens mij meerdere katten in dit topic...) en dat doet verrekkes zeer :o !!

Dit was een diervriendelijke oplossing waar ik heel graag gebruik van maak!!
Vooral Rani springt graag in je nek. Bij weggaan en thuiskomt. O+
En dat doet soms echt pijn!
Maar om nu aan kunstnagels te beginnen, dat kost ook steeds weer wat.
pi_119430271
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:31 schreef vencodark het volgende:

[..]

Vooral Rani springt graag in je nek. Bij weggaan en thuiskomt. O+
En dat doet soms echt pijn!
Maar om nu aan kunstnagels te beginnen, dat kost ook steeds weer wat.
Qua geld bedoel je? Nee joh, 1 dollar!!
  dinsdag 20 november 2012 @ 17:48:10 #250
6067 Turbomuis
pi_119433344
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 16:34 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Qua geld bedoel je? Nee joh, 1 dollar!!
Waar dan? Ik zie ze niet in het goedkoop... (Niet dat ik heel ijverig heb gekeken, maar de eerste nederlandstalige link was duur. En als je ze vanuit Engeland moet laten komen lijkt het me ook duur)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')