Nee idd, dat is wel een zorg minder! Ik zou een rode naaktkat totaal niet in de zon durven laten, ook niet met antizonnebrand. Zou bang zijn dat ze het er meteen aflikt ofzo.quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:05 schreef Turbomuis het volgende:
Heb ik met Momo ook. Ze is een lapje, maar met relatief weinig rood. Totdat ze in de zon komt(Geen verbrand rood dus)
Haha, ik moet zeggen dat ik dat niet echt herkenquote:Op zondag 12 augustus 2012 21:13 schreef Turbomuis het volgende:
Wat ik me trouwens nog afvroeg. Hebben sphynxen nou z'n andere motoriek?
Momo heeft haar eerste jaren doorgebracht als fokpoes, en ik vermoed dat ze ook in een fokkerij is geboren (Broodfokkerij wel te verstaan). Ik heb het idee dat ze sommige basic dingen nooit geleerd heeft. Zoals poep ondergraven op de bak en normaal rennen. Ze zit ook tiepies, niet op haar kont, maar ze hangt een beete op haar achterpoten.
Is dit normaal bij sphynxen of is Momo gewoon een gevalletje apart?
Ik zal morgen 's een filmpje maken van hoe ze rent. Ik moet er wel altijd om lachen, het ziet er zo komisch uitquote:Op zondag 12 augustus 2012 21:16 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik denk dat dat aan Momo ligt, arm meiske. Mijn sphynxen gedragen zich qua motoriek gewoon zoals de harige dames, ik merk er niks geks aan.
Spot smeer ik trouwens ook in met babyfactor 50, hij ruikt nu lekker zoetBudgie is minder gevoelig met zijn zwarte huidje.
Ik denk dat ze nauwelijks een moederpoes heeft gehad. Dat wil zeggen, ik vermoed dat ze ook bij die fokker geboren is, en zodra de kittens bij de moederpoes weg kunnen dat ze weg werden gehaald. Dus heeft ze niet de kans gehad om dingen te leren.quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:17 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Haha, ik moet zeggen dat ik dat niet echt herken. De dingen die jij opnoemt doet Sushi wel en deed Scampi ook. Plus, ik zie juist véél meer precieze bewegingen dan bij een 'gewone' kat. Sushi springt echt continu op m'n schouder bijvoorbeeld, of gaat als een speer en heel precies achter vliegjes aan.
Misschien heeft het meer te maken met de moederpoes? Hoe zij dat Momo heeft aangeleerd?
Awwww, superfijn dat je die vooruitgang merkt!!quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:23 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Ik denk dat ze nauwelijks een moederpoes heeft gehad. Dat wil zeggen, ik vermoed dat ze ook bij die fokker geboren is, en zodra de kittens bij de moederpoes weg kunnen dat ze weg werden gehaald. Dus heeft ze niet de kans gehad om dingen te leren.
Ik merk overigens wel dat ze nog steeds dingen leert, ondanks dat ze al 6 is. Ze springt op schoot, deed/kon ze in het begin niet. Volgens mij omdat ze niet wist hoe dat moest. Oppakken vond ze niet fijn, nu is het prima. En, niet op gerekend omdat ze dat bij haar vorige baas na twee jaar nog steeds niet deed, ze luistert naar haar naam!
Hahaha.... we zien de foto's dan wel verschijnenquote:Op zondag 12 augustus 2012 22:23 schreef Hilzillah het volgende:
Die beestjes zijn gewoon mooi van lelijkigheid!Ooit... als ik later groot ben... Wil ik ook een Sphynx-je!
Kan nog wel even duren hoor. Voorlopig ben ik nog niet in de positie om voor een extra mormeltje te kunnen zorgen. Heb mijn handen vol aan 2 over enthousiaste haarballenquote:Op zondag 12 augustus 2012 22:27 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Hahaha.... we zien de foto's dan wel verschijnen
Je kat loopt inderdaad wel heel typisch. Alsof ze moet poepen ofzo. Misschien inderdaad eens bij de dierenarts laten checken. Wie weet heeft ze toch ergens last van?quote:Op maandag 13 augustus 2012 20:03 schreef Turbomuis het volgende:
Filmpje van Momo. Beetje gedreutel, waarin redelijk duidelijk is dat ze een redelijk korte concentratiespanne heeft ().
Je ziet ook goed hoe ze zit en op het eind rent/loopt ze.
En sorry voor Diesel, die vond het wel interessant (de camera, niet Momo)
7 maanden!quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:39 schreef vencodark het volgende:
Hoe oud is ze/hij nou?
Btw, onze katten haten het nog steeds om in bad te gaan.
Aan die van ons zie je altijd dat ze vies zijn (al zie je het bij Rani het minst) dus wij wassen ze wel regelmatig maar ze blijven het niks vinden. Straal, badje, washandje, handen...het maakt allemaal niet uit. En ze gaan op den duur trouwens een beetje plakken.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:40 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
7 maanden!
Sushi vindt het ook VERSCHRIKKELIJK. Ik vond het zo zielig dat ik haar daarna nooit meer in bad heb gedaan. Ik gebruik nu een washandje en dat blijkt ruim voldoende. Ze wast zichzelf heel veel en ze geeft nauwelijks af.
Dan is het zeker wel nodig jaquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:44 schreef vencodark het volgende:
[..]
Aan die van ons zie je altijd dat ze vies zijn (al zie je het bij Rani het minst) dus wij wassen ze wel regelmatig maar ze blijven het niks vinden. Straal, badje, washandje, handen...het maakt allemaal niet uit. En ze gaan op den duur trouwens een beetje plakken.
Ja, zo hoopten wij ook dat het zou zijn.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:45 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Dan is het zeker wel nodig ja.
Deze sphynx vindt het prima:.
Misschien moet je de poesjes even voor de laptop zettenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:47 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, zo hoopten wij ook dat het zou zijn.
Ze zullen er beter tegen kunnen dat harige katten maar echt lekker vinden ze het niet. Ze willen constant uit het badje maar ze raken gelukkig niet echt in paniek ofzo. Ze willen er gewoon zo snel mogelijk vanaf zijn.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:49 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Misschien moet je de poesjes even voor de laptop zetten.
Ik heb eigenlijk ook geen tips... met Scampi werd het met de maanden wel beter moet ik zeggen. Altijd heel langzaam in het water zetten, lekker aangenaam warm, zoveel mogelijk over d'r rug gooien... uiteindelijk tolereerde ze het wel.
Ik vind het zo raar dat je op internet zoveel leest dat Sphynxen badderen heerlijk vinden. Volgens mij houdt het merendeel van de katten gewoon totaal niet van water.
Ik zag in Eindhoven Centrum laatst iemand met een aantal naakthonden lopen, moest meteen aan jou denken. Maar ik herkende er geen Billy in (die had ik onthouden, haha) dus ik denk dat jij het niet was!quote:Op woensdag 29 augustus 2012 00:10 schreef oh-oh het volgende:
Mijn naakthonden gaan hoe dan ook elke week in bad.
Billy is nu 5 en hij ondergaat het lijdzaam, maar leuk zal ie het nooit gaan vinden.
Sjon schreeuwt er altijd nog bij, die vindt het echt zwaar niks, die gaat dat ook nooit minder erg vinden hoor. Chico is dol op badderen en douchen en zwemmen, altijd geweest![]()
Nu zie ik pas hoe groot die van jou is! Momo is zo'n ontzettend ukkie, die kan volgens mij drie keer in die van jou ronddraaienquote:
Haha, ja ze groeit nog steeds goed! Alhoewel ze vergeleken met een 'normale' kat weer wel echt mini is.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:39 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Nu zie ik pas hoe groot die van jou is! Momo is zo'n ontzettend ukkie, die kan volgens mij drie keer in die van jou ronddraaien
Ik zal van de week 's met de camera aan de slag. Momo's nieuwe Elvislook mag wel 's op de fotoquote:Op zaterdag 22 september 2012 17:43 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Haha, ja ze groeit nog steeds goed! Alhoewel ze vergeleken met een 'normale' kat weer wel echt mini is.
Jij nog nieuwe foto's?![]()
Hahahaha, sorry, ik moest echt héél hard lachen om die tweede fotoquote:Op woensdag 26 september 2012 19:21 schreef Turbomuis het volgende:
Hier zie je (als je door het onscherpe heen kijkt) wat er over is gebleven van Momo's gebit. Tikje ruïne dus...
[ afbeelding ]
Deze is heel raar, maar d'r Elvisbekkie is aardig duidelijk zo:
[ afbeelding ]
En om het goed te maken ook nog een mooie:
[ afbeelding ]
En nee, Momo heeft niet stiekem toch haar, Merlijn had haar bed ff ingepikt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |