abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 augustus 2012 @ 21:05:25 #151
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_115477083
Heb ik met Momo ook. Ze is een lapje, maar met relatief weinig rood. Totdat ze in de zon komt :) (Geen verbrand rood dus)
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_115477199
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 21:05 schreef Turbomuis het volgende:
Heb ik met Momo ook. Ze is een lapje, maar met relatief weinig rood. Totdat ze in de zon komt :) (Geen verbrand rood dus)
Nee idd, dat is wel een zorg minder! Ik zou een rode naaktkat totaal niet in de zon durven laten, ook niet met antizonnebrand. Zou bang zijn dat ze het er meteen aflikt ofzo.
  zondag 12 augustus 2012 @ 21:10:23 #153
6067 Turbomuis
pi_115477335
Als de zon fel is smeer ik haar wel in, factor 50 babyspul. Kan weinig kaad. Trekt ook snel in, dus geen plaktroep. Wel heel leuk om te zien, het verschil tussen toen ik haar net had en nu. Bruine kop!
  zondag 12 augustus 2012 @ 21:13:54 #154
6067 Turbomuis
pi_115477510
Wat ik me trouwens nog afvroeg. Hebben sphynxen nou z'n andere motoriek?
Momo heeft haar eerste jaren doorgebracht als fokpoes, en ik vermoed dat ze ook in een fokkerij is geboren (Broodfokkerij wel te verstaan). Ik heb het idee dat ze sommige basic dingen nooit geleerd heeft. Zoals poep ondergraven op de bak en normaal rennen. Ze zit ook tiepies, niet op haar kont, maar ze hangt een beete op haar achterpoten.
Is dit normaal bij sphynxen of is Momo gewoon een gevalletje apart?
pi_115477630
Ik denk dat dat aan Momo ligt, arm meiske. Mijn sphynxen gedragen zich qua motoriek gewoon zoals de harige dames, ik merk er niks geks aan.

Spot smeer ik trouwens ook in met babyfactor 50, hij ruikt nu lekker zoet O+ Budgie is minder gevoelig met zijn zwarte huidje.
I had a signature once. It was awful.
pi_115477691
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 21:13 schreef Turbomuis het volgende:
Wat ik me trouwens nog afvroeg. Hebben sphynxen nou z'n andere motoriek?
Momo heeft haar eerste jaren doorgebracht als fokpoes, en ik vermoed dat ze ook in een fokkerij is geboren (Broodfokkerij wel te verstaan). Ik heb het idee dat ze sommige basic dingen nooit geleerd heeft. Zoals poep ondergraven op de bak en normaal rennen. Ze zit ook tiepies, niet op haar kont, maar ze hangt een beete op haar achterpoten.
Is dit normaal bij sphynxen of is Momo gewoon een gevalletje apart?
Haha, ik moet zeggen dat ik dat niet echt herken :D . De dingen die jij opnoemt doet Sushi wel en deed Scampi ook. Plus, ik zie juist véél meer precieze bewegingen dan bij een 'gewone' kat. Sushi springt echt continu op m'n schouder bijvoorbeeld, of gaat als een speer en heel precies achter vliegjes aan.

Misschien heeft het meer te maken met de moederpoes? Hoe zij dat Momo heeft aangeleerd?
  zondag 12 augustus 2012 @ 21:18:58 #157
6067 Turbomuis
pi_115477759
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 21:16 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik denk dat dat aan Momo ligt, arm meiske. Mijn sphynxen gedragen zich qua motoriek gewoon zoals de harige dames, ik merk er niks geks aan.

Spot smeer ik trouwens ook in met babyfactor 50, hij ruikt nu lekker zoet O+ Budgie is minder gevoelig met zijn zwarte huidje.
Ik zal morgen 's een filmpje maken van hoe ze rent. Ik moet er wel altijd om lachen, het ziet er zo komisch uit :)
Ze heeft er overigens geen last van volgens mij, het enige verschil is misschien dat ze zo mogelijk nog meer geniet van kroelen omdat ze dat haar eerste jaren zo tekort is gekomen :)
  zondag 12 augustus 2012 @ 21:23:13 #158
6067 Turbomuis
pi_115477977
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 21:17 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Haha, ik moet zeggen dat ik dat niet echt herken :D . De dingen die jij opnoemt doet Sushi wel en deed Scampi ook. Plus, ik zie juist véél meer precieze bewegingen dan bij een 'gewone' kat. Sushi springt echt continu op m'n schouder bijvoorbeeld, of gaat als een speer en heel precies achter vliegjes aan.

Misschien heeft het meer te maken met de moederpoes? Hoe zij dat Momo heeft aangeleerd?
Ik denk dat ze nauwelijks een moederpoes heeft gehad. Dat wil zeggen, ik vermoed dat ze ook bij die fokker geboren is, en zodra de kittens bij de moederpoes weg kunnen dat ze weg werden gehaald. Dus heeft ze niet de kans gehad om dingen te leren.

Ik merk overigens wel dat ze nog steeds dingen leert, ondanks dat ze al 6 is. Ze springt op schoot, deed/kon ze in het begin niet. Volgens mij omdat ze niet wist hoe dat moest. Oppakken vond ze niet fijn, nu is het prima. En, niet op gerekend omdat ze dat bij haar vorige baas na twee jaar nog steeds niet deed, ze luistert naar haar naam! :)
pi_115478140
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 21:23 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Ik denk dat ze nauwelijks een moederpoes heeft gehad. Dat wil zeggen, ik vermoed dat ze ook bij die fokker geboren is, en zodra de kittens bij de moederpoes weg kunnen dat ze weg werden gehaald. Dus heeft ze niet de kans gehad om dingen te leren.

Ik merk overigens wel dat ze nog steeds dingen leert, ondanks dat ze al 6 is. Ze springt op schoot, deed/kon ze in het begin niet. Volgens mij omdat ze niet wist hoe dat moest. Oppakken vond ze niet fijn, nu is het prima. En, niet op gerekend omdat ze dat bij haar vorige baas na twee jaar nog steeds niet deed, ze luistert naar haar naam! :)
Awwww, superfijn dat je die vooruitgang merkt!!
pi_115479050
Nog een paar foto's, omdat het kan B-) . Sushi zat lekker in de plantenbak.

pi_115482324
Die beestjes zijn gewoon mooi van lelijkigheid! O+ Ooit... als ik later groot ben... Wil ik ook een Sphynx-je!
pi_115482687
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 22:23 schreef Hilzillah het volgende:
Die beestjes zijn gewoon mooi van lelijkigheid! O+ Ooit... als ik later groot ben... Wil ik ook een Sphynx-je!
Hahaha.... we zien de foto's dan wel verschijnen ;)
pi_115483232
quote:
14s.gif Op zondag 12 augustus 2012 22:27 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Hahaha.... we zien de foto's dan wel verschijnen ;)
Kan nog wel even duren hoor. Voorlopig ben ik nog niet in de positie om voor een extra mormeltje te kunnen zorgen. Heb mijn handen vol aan 2 over enthousiaste haarballen :D
pi_115504375
Vandaag de hechtingen van de sterilisatie weg laten halen. Zo gebeurd. Ze gingen ook zo lekker makkelijk hun reismandje in. Ideaal. Kat bij mijn ouders thuis moet je er echt inlokken en erin proppen zo'n beetje. :`)
Onze dierenarts heeft ook een sphynx dus die liet hij (live op de behandelbank) aan mij zien. Onze fokker heeft die kater ook gezien en wil die met haar poesje matchen maar het wil nog niet helemaal.
Anyway, onze fokker had gezegd dat ze dat de mooiste sphynx ooit vond! :o
Maar ik heb dat beest gezien en ik vind hem afgrijselijk :@ Dikke, gerimpelde huid en hij is echt knaloranje ofzo. Rare, bruine/oranje kleur. Het lijkt wel alsof er een bak klei en modder over hem heen gevallen is. :') De onze zijn nu nog niet zo gerimpeld en stiekem hopen we dat ze niet de ergste rimpels krijgen. Nu vinden we ze echt perfect. O+

Momenteel mogen ze even niet in de slaapkamer wanneer we slapen of er niet zijn want daar staat allemaal bloemen. Eerst stonden die bloemen op tafel maar onze Rani heeft eraan zitten knabbelen waardoor er een paar geknakt zijn. Dat vinden we zonde. Dus dan maar even zo. :)

Echt, ik ben steeds zo verliefd op ze. O+ Gisterochtend kwam ik uit bed en heb ik nog even met ze op de bank gelegen (omdat ze 's nachts natuurlijk alleen waren) en binnen no time lagen ze met z'n drieën op mijn lijf om mij te masseren en te knuffelen. O+ En zoals ze dan naar je toekomen na een lange dag weg, dat is zooo lief.
Voor ons geen ander ras meer! *O*

Raja met een tampon. Was ie helemaal gek op want hij bleef ermee wegrennen en grommen naar de dames. Pff. :{w

Xena kroop gelijk in mijn broek toen ik me aan het omkleden was. O+

En Rani die op mijn hoofd zit (handdoek om mijn haar). Ik buig een beetje naar voren en zij zit dus min of meer rechtop. :)

Hebben jullie trouwens ook bijnamen voor de katten? Of verbastering van de originele naam?
Raja, Raji, Radj bijvoorbeeld. En Xena wordt vaak Xeni genoemd en Rani wordt Raini en zelfs Raini Days. :')
Oh, en dingen als kuttekop, fuckface, dikkop en meer van dat soort ongein als ze domme of hele stoute dingen doen. :(
  maandag 13 augustus 2012 @ 20:03:51 #165
6067 Turbomuis
pi_115524926
Filmpje van Momo. Beetje gedreutel, waarin redelijk duidelijk is dat ze een redelijk korte concentratiespanne heeft ( :') ).
Je ziet ook goed hoe ze zit en op het eind rent/loopt ze.

En sorry voor Diesel, die vond het wel interessant (de camera, niet Momo)

pi_115532118
Venco, wat een heerlijk verhaal en prachtige foto's, die laatste pakt me helemaal in O+ Wat een schatje!

Echt andere namen voor de sphynxen gebruiken we niet veel. We verbasteirngen. Spot noem ik vaak nog wel Mr. Potter of Spotter of grote, Budgie is Buddie, Budgers of kleine (en volgens m'n man kleine irritanteling). Verder valt het nog wel mee. :P

Turbo, ik vind het toch een vreemd loopje, zo x-benig. Je zou het misschien toch eens aan de DA kunnen laten zien, vooral de laatste paar seconden dat ze van Diesel wegrent is het rare loopje duidelijk zichtbaar.
pi_115537677
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 20:03 schreef Turbomuis het volgende:
Filmpje van Momo. Beetje gedreutel, waarin redelijk duidelijk is dat ze een redelijk korte concentratiespanne heeft ( :') ).
Je ziet ook goed hoe ze zit en op het eind rent/loopt ze.

En sorry voor Diesel, die vond het wel interessant (de camera, niet Momo)

Je kat loopt inderdaad wel heel typisch. Alsof ze moet poepen ofzo. Misschien inderdaad eens bij de dierenarts laten checken. Wie weet heeft ze toch ergens last van?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:50:29 #168
163650 Greys
pi_115552056
*NIEUW*
Nu met reeks ;)

Sorry voor late reactie op TR, maar mobiel durf ik niet te reeksen :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_115563534
Hartstikke super, dankjewel greys!
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:23:15 #170
6067 Turbomuis
pi_115599522
Momospam!

pi_115606977
Momo!!!! O+
pi_115607746
Sweet! Mooie oogjes hoor :Y !

Ik vind die van dichtbij echt hilarisch, dat soort foto's vind ik altijd het leukst :D
Die met die snoet bedoel ik. Dat oortje is ook schattig :)
  woensdag 15 augustus 2012 @ 20:22:29 #173
6067 Turbomuis
pi_115611165

Deze had m'n vriend gemaakt, ze is poes-ups aan 't doen.
  maandag 20 augustus 2012 @ 22:32:46 #175
6067 Turbomuis
pi_115803197
Vandaag is Momo naar de dierenarts geweest voor een gebitsrenovatie. Was echt huilen wat er in dat bekkie stond, en ze rook ook niet echt naar viooltjes zeg maar.
Hij is langer bezig geweest dan gedacht, ze is een uur onder narcose geweest en er zijn 8 tanden/kiezen getrokken.
Ze heeft nu, zo op het oog, geen idee wat er gebeurt is. Ze wil spelen, rent rond en is vrolijk. Eten gaat nog wat raar, straks wat natvoer proberen.

Morgenvroeg is de pijnstiller uitgewerkt, ben benieuwd of ze heel chagrijnig gaat zijn...
pi_116117836
Sushi met bevallige bips in mijn fruitschaal. Maar een ander plekje voor zoeken, hygiënetechnisch wel zo verstandig denk ik :')

Mupke O+ O+
pi_116117924
O+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_116118541
Hoe oud is ze/hij nou?
Btw, onze katten haten het nog steeds om in bad te gaan. :')
pi_116118597
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 19:39 schreef vencodark het volgende:
Hoe oud is ze/hij nou?
Btw, onze katten haten het nog steeds om in bad te gaan. :')
7 maanden!

Sushi vindt het ook VERSCHRIKKELIJK. Ik vond het zo zielig dat ik haar daarna nooit meer in bad heb gedaan. Ik gebruik nu een washandje en dat blijkt ruim voldoende. Ze wast zichzelf heel veel en ze geeft nauwelijks af.
pi_116118776
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 19:40 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

7 maanden!

Sushi vindt het ook VERSCHRIKKELIJK. Ik vond het zo zielig dat ik haar daarna nooit meer in bad heb gedaan. Ik gebruik nu een washandje en dat blijkt ruim voldoende. Ze wast zichzelf heel veel en ze geeft nauwelijks af.
Aan die van ons zie je altijd dat ze vies zijn (al zie je het bij Rani het minst) dus wij wassen ze wel regelmatig maar ze blijven het niks vinden. Straal, badje, washandje, handen...het maakt allemaal niet uit. En ze gaan op den duur trouwens een beetje plakken. :')
pi_116118840
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 19:44 schreef vencodark het volgende:

[..]

Aan die van ons zie je altijd dat ze vies zijn (al zie je het bij Rani het minst) dus wij wassen ze wel regelmatig maar ze blijven het niks vinden. Straal, badje, washandje, handen...het maakt allemaal niet uit. En ze gaan op den duur trouwens een beetje plakken. :')
Dan is het zeker wel nodig ja :D .

Deze sphynx vindt het prima:

:D .
pi_116118927
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 19:45 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Dan is het zeker wel nodig ja :D .

Deze sphynx vindt het prima:

:D .
Ja, zo hoopten wij ook dat het zou zijn. :')
pi_116118974
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 19:47 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja, zo hoopten wij ook dat het zou zijn. :')
Misschien moet je de poesjes even voor de laptop zetten :') .

Ik heb eigenlijk ook geen tips... met Scampi werd het met de maanden wel beter moet ik zeggen. Altijd heel langzaam in het water zetten, lekker aangenaam warm, zoveel mogelijk over d'r rug gooien... uiteindelijk tolereerde ze het wel.

Ik vind het zo raar dat je op internet zoveel leest dat Sphynxen badderen heerlijk vinden. Volgens mij houdt het merendeel van de katten gewoon totaal niet van water.
pi_116119128
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 19:49 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Misschien moet je de poesjes even voor de laptop zetten :') .

Ik heb eigenlijk ook geen tips... met Scampi werd het met de maanden wel beter moet ik zeggen. Altijd heel langzaam in het water zetten, lekker aangenaam warm, zoveel mogelijk over d'r rug gooien... uiteindelijk tolereerde ze het wel.

Ik vind het zo raar dat je op internet zoveel leest dat Sphynxen badderen heerlijk vinden. Volgens mij houdt het merendeel van de katten gewoon totaal niet van water.
Ze zullen er beter tegen kunnen dat harige katten maar echt lekker vinden ze het niet. Ze willen constant uit het badje maar ze raken gelukkig niet echt in paniek ofzo. Ze willen er gewoon zo snel mogelijk vanaf zijn.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 20:19:02 #185
6067 Turbomuis
pi_116120294
Momo gaat wel lopen panieken, alsof we haar willen verzuipen. Kost ook best veel moeite, tis net een springgarnaal dan. Dus nu inderdaad ook met een washandje en een babydoekje voor haar koppie, werkt prima.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 00:10:25 #186
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_116132920
_O- Mijn naakthonden gaan hoe dan ook elke week in bad.
Billy is nu 5 en hij ondergaat het lijdzaam, maar leuk zal ie het nooit gaan vinden.
Sjon schreeuwt er altijd nog bij, die vindt het echt zwaar niks, die gaat dat ook nooit minder erg vinden hoor. Chico is dol op badderen en douchen en zwemmen, altijd geweest O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_116641961
hé hallo enzo,
kom nooit hier op Fok maar had even een vraagje en misschien kunnen jullie me wat op weg helpen.
ik heb een sphynx kater van 2 jaar en wil graag een 2e sphynx voor hem erbij kopen.
hij is nog nooit samen geweest met een andere kat, op zijn eerste weken dat hij bij de fokker was na.
iemand zaken waar ik op kan gaan letten wanneer ik op zoek ga naar een tweede?
is een vrouwtje nu aan te raden of kan het net zo goed gaan met nog een kater?
zelfde leeftijd erbij halen of juist een kitten?
iemand ervaring hiermee?

sorry voor alle vragen maar ben benieuwd of jullie me wat tips kunnen geven.
ka·na·rie de; m -s geel vogeltje, populair als huisdier
pi_116654588
Ik zou voor een dametje of gevroegcastreerd katerkittentje gaan, minste kans op dominant gedrag. Is je kater wel gecastreerd? Zou ik ook zeker doen voor de kleine kant, voor het geval er sprake gaat zijn van territoriumdrift en je kater ineens gaat sproeien.

Ik raad je sowieso van harte aan om goed te kijken naar de stambomen ivm hcm, op bv http://www.sphynxrexbreeders.nl/Forum/phpBB3/index.php of http://www.sphynx2love.com/Forum/index.php kunnen ze je verder helpen aan adresjes waar je verantwoord een kitten of herplaatser kunt vinden.

Mijn sphynx Spot was zwaar verontwaardigd toen er een kitten bij kwam, maar nu zijn het dikke vriendjes die zo vaak bij elkaar liggen kleffen dat ik dolblij ben dat ik het gedaan heb O+ Hij was één toen de kleine vroeggecastreerde Budgie kwam.
pi_117111942
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 00:10 schreef oh-oh het volgende:
_O- Mijn naakthonden gaan hoe dan ook elke week in bad.
Billy is nu 5 en hij ondergaat het lijdzaam, maar leuk zal ie het nooit gaan vinden.
Sjon schreeuwt er altijd nog bij, die vindt het echt zwaar niks, die gaat dat ook nooit minder erg vinden hoor. Chico is dol op badderen en douchen en zwemmen, altijd geweest O+
Ik zag in Eindhoven Centrum laatst iemand met een aantal naakthonden lopen, moest meteen aan jou denken. Maar ik herkende er geen Billy in (die had ik onthouden, haha) dus ik denk dat jij het niet was!
pi_117112762
Oh, en Sushi sez Hi!

Koekoek!

zaterdag 22 september 2012 @ 17:39:57 #192
6067 Turbomuis
pi_117120681
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 16:26 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
't Past net!

[ afbeelding ]
Nu zie ik pas hoe groot die van jou is! Momo is zo'n ontzettend ukkie, die kan volgens mij drie keer in die van jou ronddraaien :)
pi_117120845
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 17:39 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Nu zie ik pas hoe groot die van jou is! Momo is zo'n ontzettend ukkie, die kan volgens mij drie keer in die van jou ronddraaien :)
Haha, ja ze groeit nog steeds goed! Alhoewel ze vergeleken met een 'normale' kat weer wel echt mini is.

Jij nog nieuwe foto's? B-) *)
  zondag 23 september 2012 @ 22:07:20 #194
6067 Turbomuis
pi_117173220
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 17:43 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Haha, ja ze groeit nog steeds goed! Alhoewel ze vergeleken met een 'normale' kat weer wel echt mini is.

Jij nog nieuwe foto's? B-) *)
Ik zal van de week 's met de camera aan de slag. Momo's nieuwe Elvislook mag wel 's op de foto :)
pi_117174049
Dan nog even een geeuwende Sushi in d'r mandje :)

woensdag 26 september 2012 @ 19:21:04 #196
6067 Turbomuis
pi_117283714
Hier zie je (als je door het onscherpe heen kijkt) wat er over is gebleven van Momo's gebit. Tikje ruïne dus...

Deze is heel raar, maar d'r Elvisbekkie is aardig duidelijk zo:

En om het goed te maken ook nog een mooie:

En nee, Momo heeft niet stiekem toch haar, Merlijn had haar bed ff ingepikt.
pi_117288988
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 19:21 schreef Turbomuis het volgende:
Hier zie je (als je door het onscherpe heen kijkt) wat er over is gebleven van Momo's gebit. Tikje ruïne dus...

[ afbeelding ]

Deze is heel raar, maar d'r Elvisbekkie is aardig duidelijk zo:

[ afbeelding ]

En om het goed te maken ook nog een mooie:

[ afbeelding ]

En nee, Momo heeft niet stiekem toch haar, Merlijn had haar bed ff ingepikt.
Hahahaha, sorry, ik moest echt héél hard lachen om die tweede foto :D :D :D !

Maar inderdaad, dat gebit is niet helemaal hoe het zijn moet! Ze is wel heel gaaf!!
pi_117289013
Hahaha, ik schiet gewoon weer in de lach als ik er naar kijk :D :D :') :D
pi_117290520
Ach gossie, wat een sneue restantjes gebit heeft ze, maar die tweede foto.... whoeha!Je zou nooit geloven dat het dezelfde kat was als op de eerste foto. Wat een schatje!
  donderdag 27 september 2012 @ 22:44:29 #200
6067 Turbomuis
pi_117334774
Om ff aan te geven wat een ukkie Momo is: Hier ligt ze bij m'n vriend (die geen extreem grote handen heeft)

En hier ligt ze bij mij op schoot (wat geen extreem brede schoot is)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')