nopequote:Op vrijdag 18 mei 2012 13:16 schreef motorbloempje het volgende:
Heb je niet een handboek/richtlijnendocument waar dat in staat?
Pure ellende.. Die ondersteunt mij 0,0 en is al 2 weken ziekquote:
Snap ik.. Mocht iemand iets hebben graag.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 13:50 schreef motorbloempje het volgende:
No offence, maar ik zie hier vaker mensen klagen over hun begeleiding. Hier, op FOK!. Bij je opleiding heb je toch ook een examencommissie/studiebegeleider/-adviseur en dat soort ongein? Als je begeleider niet naar behoren functioneert zou ik toch vrij snel daar aan de bel trekken
quote:Op maandag 21 mei 2012 09:30 schreef Tink89 het volgende:
Wie schopt me? M'n general discussion moet af vandaag....
Misschien vermelden wat je had kunnen doen om het probleem van je data tegen te gaan? Ook wat betreft 'further research'.quote:Op maandag 21 mei 2012 12:03 schreef Tink89 het volgende:
Pfft, ik ben m'n general discussion aan het schrijven, maar kom er niet helemaal uit. Heb per onderdeel al een korte discussie toegevoegd over wat de data betekent en moet nu dus een "general discussion" toevoegen, maar weet niet zo heel goed wat daarin hoort te staan.
Heb in ieder geval teruggekeken naar de hypotheses en beschreven in hoeverre deze bevestigd kunnen worden en naar welke factoren er in toekomstig onderzoek gekeken kan worden.
Nu is het zo dat mijn data super tegenstrijdig is. Is het dan voldoende om aan te geven dat dat zo is en dat er een confounding factor moet zijn ergens? Of moet ik daar een hele verklaring voor gaan zoeken?
Xx
Wat had ik kunnen doen dan? Het is "gewoon" gerandomiseerde data en uit de twee studies blijken hele andere resultaten te komen...quote:Op maandag 21 mei 2012 12:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Misschien vermelden wat je had kunnen doen om het probleem van je data tegen te gaan? Ook wat betreft 'further research'.
7,5.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 09:54 schreef Guidetti het volgende:
De inhoud van mijn scriptie is klaar. Ik moet alleen nog conclusie, het advies en het implementatieplan schrijven. Hoeveel uren ben je daar ongeveer mee bezig?
Ik doe al de hele dag heel hard m'n best het weer te negerenquote:Op dinsdag 22 mei 2012 15:52 schreef vincm het volgende:
Eindpresentatie morgen, nog niet af. Is toch niet af te krijgen met dit weer
Hehe nee, gelukkig niet. Ik ga eerst drie maanden met mijn vriend door de VS rondreizen.quote:
Dat. Mooi < Functioneelquote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:55 schreef automatic_ het volgende:
Tja, ik zit er niet zo mee welk lettertype ik gebruik![]()
Pak, voor officiële dingen, altijd Times New Roman
Hier moet alles volgens de laatste APA, dus double-spaced en dan eigenlijk TNR. Nou vind ik TNR foeilelijk, dus ik gebruik Cambria of Calibri *ben niet thuis en weet niet welke het ook alweer was*quote:Op woensdag 23 mei 2012 08:08 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Onze uni schrijft TNR 11 voor, 1.5 regelafstand. Gebruik zelf ook altijd TNR.
quote:Op woensdag 23 mei 2012 08:22 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hier moet alles volgens de laatste APA, dus double-spaced en dan eigenlijk TNR. Nou vind ik TNR foeilelijk, dus ik gebruik Cambria of Calibri *ben niet thuis en weet niet welke het ook alweer was*
Ja, laatste APA is idd double-spaced. Bij ons moet ook alles volgens APA, behalve dit. Gelukkig, want ik vind double-spaced echt overdreven veel witruimte geven.quote:Op woensdag 23 mei 2012 08:22 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hier moet alles volgens de laatste APA, dus double-spaced en dan eigenlijk TNR. Nou vind ik TNR foeilelijk, dus ik gebruik Cambria of Calibri *ben niet thuis en weet niet welke het ook alweer was*
wel "full stop space space"? zeg maar 2 spaties achter elke puntquote:Op woensdag 23 mei 2012 09:12 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ja, laatste APA is idd double-spaced. Bij ons moet ook alles volgens APA, behalve dit. Gelukkig, want ik vind double-spaced echt overdreven veel witruimte geven.
Oh nee daar heeft bij ons niemand iets over gezegd. Gelukkig maar, want anders kan ik dat nu op een volledige scriptie gaan toepassenquote:Op woensdag 23 mei 2012 09:28 schreef Silverdigger2 het volgende:
[..]
wel "full stop space space"? zeg maar 2 spaties achter elke punt![]()
zo irritant om aan te passen elke keer, maar het leest wel beter
Ehm.. de schreef wordt juist gebruikt om lekkerder te kunnen lezen; schreven zitten op dezelfde hoogte en vormen juist een rechte lijn (/leidraad) voor je ogen. Schreefloos ziet er wel moderner uit enzo, maar er is een reden dat boeken niet in calibri of comis sans ms worden gedruktquote:Op woensdag 23 mei 2012 13:48 schreef Wootism het volgende:
Naast dat het er moderner uitziet is een schreefloze letter ook net iets lekkerder te lezen.
Ja, ik ook. Ik moet die discussie ook nog even aangaanquote:Op woensdag 23 mei 2012 09:12 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ja, laatste APA is idd double-spaced. Bij ons moet ook alles volgens APA, behalve dit. Gelukkig, want ik vind double-spaced echt overdreven veel witruimte geven.
Ik vind het wel mooi *en heel handig voor opmerkingen enzo, blijft de tekst nog een beetje leesbaar*quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:23 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Ik moet die discussie ook nog even aangaan
Het is wel goed voor je pagina opvulling
En dat is geen probleem?? Het moet toch idd volgens APA?quote:Op woensdag 23 mei 2012 08:22 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Pas het op het eind denk ik nog wel aan. Ligt er een beetje aan wat m'n begeleidster zegt. Over het algemeen is ze niet zo moeilijk, dus we zullen zien.quote:Op zondag 27 mei 2012 13:14 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En dat is geen probleem?? Het moet toch idd volgens APA?
En welke style manual van APA gebruik je voor je scriptie?
Feli!quote:Op dinsdag 29 mei 2012 16:03 schreef vincm het volgende:
Bots, 240 studiepunten
Onofficieel dus afgestudeerd, 6 juni alles officieel laten maken
Dat is bij mij dus helemaal andersomquote:Op dinsdag 29 mei 2012 17:41 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Feli!
Ik heb vandaag m'n laatste tentamens gehad, laatste OOIT als het goed is!
Nu alleen de scriptie nog. Na even een dagje chillen na 2 weken non-stop studeren morgen weer hard aan de slag om alles op tijd af te krijgen. Wel balen dat m'n begeleider een week later met commentaar komt dan ik had gedacht: vrijdag pas ipv afgelopen vrijdag. Nou ja,.. morgen maar gewoon met goede moed weer door! Hier ben ik goed in, beter dan intentamens
![]()
Succes!quote:
Nice!quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:24 schreef Tink89 het volgende:
M'n begeleidster mailde gisteren:
'I can't guarantee you'll get an outstanding grade (that part depends on how much more effort you put into it), but I am reasonably certain that you're not going to fail. Your writing is clear (even if brief) and you've run two nice studies... you'll do fine.'
Was dat even een last die van m'n schouders viel
Puik! Zo één had ik ook gehad voor mijn Master applicationquote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:29 schreef Luco het volgende:
[..]
Nice!
Dit is een deel van de aanbevelingsbrief die ik van m'n begeleidster uit Sydney heb gekregen:
Luco clearly has demonstrated an aptitude for pharmaceutics and the physical sciences in general. He is self sufficient, and is entirely capable of organizing his time and activities to get a task completed. This was clearly evident when undertaking his 3 months research project. Furthermore, during his work in my laboratory he has demonstrated the thought-processes and innovative skills necessary to be an excellent researcher. Luco required little direction and supervision, showed both competent laboratory and good reasoning skills and integrated seamlessly into the pharmaceutics team.
In summary, I consider Luco and outstanding student who have the commitment, personal skills and determination to become a skilled researcher. I have no hesitation in providing my fullest support for Luco in his application for XXXXX and would be happy to provide further information if necessary.
En toch ben ik verdomd zenuwachtig voor dat gesprek zometeen
Zeker nice *al hoop ik dat de taalfouten van jou zijn en niet van haar...*quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:29 schreef Luco het volgende:
[..]
Nice!
Dit is een deel van de aanbevelingsbrief die ik van m'n begeleidster uit Sydney heb gekregen:
Luco clearly has demonstrated an aptitude for pharmaceutics and the physical sciences in general. He is self sufficient, and is entirely capable of organizing his time and activities to get a task completed. This was clearly evident when undertaking his 3 months research project. Furthermore, during his work in my laboratory he has demonstrated the thought-processes and innovative skills necessary to be an excellent researcher. Luco required little direction and supervision, showed both competent laboratory and good reasoning skills and integrated seamlessly into the pharmaceutics team.
In summary, I consider Luco and outstanding student who have the commitment, personal skills and determination to become a skilled researcher. I have no hesitation in providing my fullest support for Luco in his application for XXXXX and would be happy to provide further information if necessary.
En toch ben ik verdomd zenuwachtig voor dat gesprek zometeen
Nope, van de begeleider. Ze is Italiaanse dus wat dat betreft vergeef ik het haar wel.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:56 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Zeker nice *al hoop ik dat de taalfouten van jou zijn en niet van haar...*
Het was dus een Bachelor-scriptie? Hoeveel ECTS en waarom was je begeleider zo kut?quote:Op zondag 3 juni 2012 19:09 schreef mexxum het volgende:
Mijn scriptie is in 3-voud ingeleverd nu.
Bij mijn begeleider, de scriptiecoordinator (die ik direct even op de hoogte kon stellen van het feit dat ik toestemming heb om de scriptie buiten de normale planning om te doen) en via ene programma dat op plagiaat controleert.
Ik ben als de dood voor dat laatste ding. Ik heb alles wat ik kon herschreven en omgevormd en wat niet herschreven kon worden heb ik geciteerd. Nu heb ik lichte dyslectie, dus op zich zal mijn zinsvorm wel flink afwijken van de zinnen in andere artikelen, maar je weet maar nooit. Straks heb ik dingen zo herschreven en geformuleerd dat ze weer op een ander artikel lijken (er zijn echt honderden artikelen over hetzelfde bij mijn onderwerp).
Tijdens het inleveren was ik echt bloednerveus. Dit was het, ik kan nu niet meer terug.. aaah :-p
Nu maar afwachten, ik kan alleen maar hopen en bidden voor een 5,5. Dan gaat de vlag uit en houd ik een groot feest :-D Weg met deze scriptie en op naar een leuker onderwerp, goede begeleiding en een scriptie waar ik echt mijn passie in kwijt kan. Ohja en natuurlijk op naar de master :-D
Ik lees bij jullie van alles over presenteren en verdedigen. Gelukkig hoef ik dat niet :-D
Euphorus heet dat programma. Ben er ook bang voor.quote:Op zondag 3 juni 2012 19:09 schreef mexxum het volgende:
Mijn scriptie is in 3-voud ingeleverd nu.
Bij mijn begeleider, de scriptiecoordinator (die ik direct even op de hoogte kon stellen van het feit dat ik toestemming heb om de scriptie buiten de normale planning om te doen) en via ene programma dat op plagiaat controleert.
Ik ben als de dood voor dat laatste ding. Ik heb alles wat ik kon herschreven en omgevormd en wat niet herschreven kon worden heb ik geciteerd. Nu heb ik lichte dyslectie, dus op zich zal mijn zinsvorm wel flink afwijken van de zinnen in andere artikelen, maar je weet maar nooit. Straks heb ik dingen zo herschreven en geformuleerd dat ze weer op een ander artikel lijken (er zijn echt honderden artikelen over hetzelfde bij mijn onderwerp).
Tijdens het inleveren was ik echt bloednerveus. Dit was het, ik kan nu niet meer terug.. aaah :-p
Nu maar afwachten, ik kan alleen maar hopen en bidden voor een 5,5. Dan gaat de vlag uit en houd ik een groot feest :-D Weg met deze scriptie en op naar een leuker onderwerp, goede begeleiding en een scriptie waar ik echt mijn passie in kwijt kan. Ohja en natuurlijk op naar de master :-D
Ik lees bij jullie van alles over presenteren en verdedigen. Gelukkig hoef ik dat niet :-D
ja een bachelor scriptie en ik geloof 7,5 punten :-D De enige punten die ik nog mis.quote:Op zondag 3 juni 2012 20:25 schreef Luco het volgende:
[..]
Het was dus een Bachelor-scriptie? Hoeveel ECTS en waarom was je begeleider zo kut?
Ja dat programma :-Dquote:Op zondag 3 juni 2012 20:30 schreef Wootism het volgende:
[..]
Euphorus heet dat programma. Ben er ook bang voor.Heb een hoop Engelse bronnen gebruikt en deze herschreven in het Nederlands. Nu blijkt dat dat ding ook vertalingen kan checken enzo
Ben benieuwd.
Wat voor opleiding doe je trouwens? Naar mijn weten is het heel normaal om je bachelor-scriptie te moeten presenteren en te verdedigen...
wow 5-voud :-Dquote:Op zondag 3 juni 2012 20:43 schreef DaDude1987 het volgende:
Bam, in 5-voud ingeleverd, vrijdag de presentatie, professor komt speciaal uit het buitenland voor mijn praatje. Hopelijk kan de vlag uit! Eindelijk Msc!
Ooit van gehoord en geloof ik ook gebruikt, maar dat was in een groepsproject. Dus ook hier geen flauw idee, ik kan je niet helpen.quote:Op zondag 3 juni 2012 20:44 schreef automatic_ het volgende:
Leuk allemaal om te horen dat jullie zover zijn!
Ik zit met een "groot" SPSS probleem waar ik geen drol van snap en zonder dat kan ik niet verder. Allemaal erg handig
Je weetquote:Op zondag 3 juni 2012 20:47 schreef mexxum het volgende:
[..]
ja een bachelor scriptie en ik geloof 7,5 punten :-D De enige punten die ik nog mis.
Mijn begeleider is niet echt ***, maar hij is gewoon druk en veel afwezig en daarbij geweldig in zijn werk, maar gewoon minder goed met mensen schijnt (communicatie). En ik haak snel af als men erg kortaf reageert (niet kortaf bedoeld, maar zo komt het wel over) of nauwelijks terug reageert.
De combinatie was dus erg slecht. Maar ik moest blij zijn dat iemand me wilde begeleiden buiten het gewone programma om.
Dat jequote:Op zondag 3 juni 2012 20:49 schreef mexxum het volgende:
[..]
Ja dat programma :-D
Mijn scriptie was geheel in het Engels en nagenoeg al mijn bronnen ook, dus ik moest flink herschrijven.
Ik doe de opleiding DGK, wat ik begreep hebben we geen presentatie, alleen een scriptie. Het is ook een literatuurstudie. Het echte werk komt pas in de master.
Meerdere postsquote:
In 1 post kan quoten?quote:Op zondag 3 juni 2012 20:50 schreef mexxum het volgende:
[..]
Ooit van gehoord en geloof ik ook gebruikt, maar dat was in een groepsproject. Dus ook hier geen flauw idee, ik kan je niet helpen.
Waarom ben je bang? Niet gewoon netjes, zoals 't hoort, referenties geplaatst?quote:Op zondag 3 juni 2012 20:30 schreef Wootism het volgende:
[..]
Euphorus heet dat programma. Ben er ook bang voor.Heb een hoop Engelse bronnen gebruikt en deze herschreven in het Nederlands. Nu blijkt dat dat ding ook vertalingen kan checken enzo
Ben benieuwd.
Wat voor opleiding doe je trouwens? Naar mijn weten is het heel normaal om je bachelor-scriptie te moeten presenteren en te verdedigen...
Gewoon encrypten en dan kan het programma niets.quote:Op zondag 3 juni 2012 20:30 schreef Wootism het volgende:
[..]
Ben benieuwd.
Dat was wel het laatste waar ik bang voor was, dat mijn verslag niet door Ephorus zou komen. Weet dat ik alle teksten zelf getypt heb en fatsoenlijk naar alles refereer.quote:Op zondag 3 juni 2012 21:29 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Waarom ben je bang? Niet gewoon netjes, zoals 't hoort, referenties geplaatst?
Idem. Als je daar bang voor bent (en dan niet om de technische foutjes zoals automatic_ aanhaalt, maar dat ze 'doorhebben dat je teksten uit het Engels hebt vertaald'), dan kan ik alleen maar 'quote:Op zondag 3 juni 2012 21:31 schreef Luco het volgende:
[..]
Dat was wel het laatste waar ik bang voor was, dat mijn verslag niet door Ephorus zou komen. Weet dat ik alle teksten zelf getypt heb en fatsoenlijk naar alles refereer.
quote:Op zondag 3 juni 2012 21:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Idem. Als je daar bang voor bent (en dan niet om de technische foutjes zoals automatic_ aanhaalt, maar dat ze 'doorhebben dat je teksten uit het Engels hebt vertaald'), dan kan ik alleen maar '' doen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |