Ik had eerder meer willen zien voor iedere kilometer die ik nu af leg om belasting te mogen betalen. In plaats dat ze mensen tegemoet komen die wel een baan 60 kilometer verderop nemen zodat ze kunnen werken worden deze mensen juist uitgekleed.quote:De onderhandelaars van VVD, CDA en PVV in het Catshuis overwegen het mes te zetten in de onbelaste kilometervergoeding voor werknemers. De 19 cent per kilometer die werknemers nu nog onbelast van hun baas vergoed krijgen voor woon-werkverkeer daalt mogelijk naar 14 cent.
Meerdere bronnen bevestigen aan het Algemeen Dagblad dat er verschillende scenario's zijn neergelegd bij het Centraal Planbureau (CPB) ter doorrekening, maar dat een verlaging van de belastingvrije kilometervergoeding naar 14 cent sowieso 'een haalbare kaart' zou zijn.
De onderhandelaars zouden daarmee in één klap 500 miljoen euro binnenhalen. Er is ook gekeken naar de mogelijkheid de vergoeding volledig te schrappen, bevestigen meerdere bronnen rond de onderhandelingen.
Er wordt in de Haagse wandelgangen benadrukt dat nog niet helemaal zeker is of aan deze belastingconstructie wordt geknabbeld. Begin dit jaar zei staatssecretaris Weekers (Financiën) nog dat er er 'geen enkel voornemen' bestond de kilometervergoeding van 19 cent te verlagen.
Afgelopen maandag pleitten MHP, de vakcentrale voor middelbaar en hoger personeel, en vakcentrale FNV nog voor een hogere belastingvrije kilometervergoeding. Door de oplopende prijzen aan de pomp zijn automobilisten steeds meer kwijt aan benzine. Dat moet volgens de organisaties gecompenseerd worden.
Deze verlaging levert weer meer kapitaal op, dus meer macht. Wonen werken dichter bij elkaar zou het beste zijn, maar diegene die de grootst mogelijke olie/belasting afzet wenst om juist nog meer kapitaal (macht) ziet liever het omgekeerde plaatsvinden, vandaar dat alles onlogisch/omgekeerd is geworden. Onlogisch voor veel volk, niet onlogisch voor diegenen die willen heersen over het volk.quote:Ik had eerder meer willen zien voor iedere kilometer die ik nu af leg om belasting te mogen betalen. In plaats dat ze mensen tegemoet komen die wel een baan 60 kilometer verderop nemen zodat ze kunnen werken worden deze mensen juist uitgekleed.
En verhuizen dichterbij je werk is al haast onmogelijk met de huizenmarkt.
Wat wil dit kabinet nou hiermee bereiken?
En mensen die voor hun werk met hun eigen auto rijden?quote:Op woensdag 18 april 2012 08:22 schreef trigt013 het volgende:
ik vind het nog geeneens zo slecht, gewoon reiskostenvergoeding ter hoogte van de belastingheffing en ov gratis voor werknemers.
Mensen moeten maar eens dichter bij hun werk gaan wonen (of als dat niet mogelijk is bedrijven niet allemaal op een kluitje)
Dat is erg nuttig voor werknemers die om 06.00 uur op hun werk moeten zijn.quote:
Ja, de werknemers zullen nu ook wel massaal ontslag nemen, niet?quote:Op woensdag 18 april 2012 08:32 schreef Ringo het volgende:
Gelijk doen. Het is nog veels te druk op de vaderlandse wegen.
Die JSF kost worst case iets van 10 miljard, veel geld, maar afgeschreven over 30 jaar, net als de F16 die we ook al 30 jaar in gebruik hebben, kom je op ~335 miljoen per jaar. Op een rijksbegroting van ~195 miljard nou niet echt een enorm verschil.quote:Op woensdag 18 april 2012 07:52 schreef Worteltjestaart het volgende:
Het is echt absurd. Die vergoeding van 19cent is al allesbehalve kostendekkend (en al jaren ongewijzigd)...
In plaats van dat nou bezuinigd wordt op de spendeerdrift van de overheid zelf... (JSF, anyone?)
Vaker thuiswerken, met trein, de fiets, weet ik het. Zoek dat lekker zelf uit.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:35 schreef Ferdo het volgende:
Ja, de werknemers zullen nu ook wel massaal ontslag nemen, niet?
Ja, dat zal voor veel mensen realistisch zijn.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:37 schreef Ringo het volgende:
[..]
Vaker thuiswerken, met trein, de fiets, weet ik het. Zoek dat lekker zelf uit.
Dan moet het OV wel een realistisch alternatief zijn.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:22 schreef trigt013 het volgende:
ik vind het nog geeneens zo slecht, gewoon reiskostenvergoeding ter hoogte van de belastingheffing en ov gratis voor werknemers.
Ja, iedereen die nu op >10 km van zijn huis werkt, kan makkelijk dichterbij gaan wonen of dezelfde baan dichterbij huis vindenquote:Op woensdag 18 april 2012 08:22 schreef trigt013 het volgende:
Mensen moeten maar eens dichter bij hun werk gaan wonen (of als dat niet mogelijk is bedrijven niet allemaal op een kluitje)
't Is wel ietsje meer:quote:Op woensdag 18 april 2012 08:35 schreef fruityloop het volgende:
Die JSF kost worst case iets van 10 miljard
Bron.quote:Inmiddels zijn de ontwikkelingskosten gestegen tot $44,8 miljard.[12] Het Amerikaanse Government Accountability Office concludeerde in april 2006 dat het project bijna 2 jaar achter lag op schema en 30% duurder werd dan aanvankelijk geraamd.[13] Voor Nederland zijn deze kostenstijgingen echter alleen van invloed op de aankoopprijs van het vliegtuig, de bijdrage aan de ontwikkeling ligt vast op de afgesproken $800 miljoen.[14] Door Nederland werd in 1999 geschat dat de totale kosten van het JSF-project ten minste 10 miljard gulden (¤4,5 miljard) zouden zijn.[15] De kostprijs van de F-35A-variant is echter gestegen van de initieel geschatte $45 miljoen naar meer dan $60 miljoen. De huidige raming van het bedrag dat benodigd is voor aanschaf van de toestellen is bijgesteld naar ¤5,5 miljard.[16] Samen met de op ¤9,1 miljard geraamde exploitatiekosten voor 30 jaar brengt dit het totaal aan levensduurkosten op ¤14,6 miljard voor 85 toestellen. De Algemene Rekenkamer zei in oktober 2006 niet te kunnen inschatten of deze bedragen nog verder zullen stijgen, en in mei 2008 gaf de rekenkamer aan dat de omzet van $8 miljard voor de Nederlandse wapenindustrie (die in 2002 werd geraamd) bij lange na niet gehaald kon worden.[17][18]
Ja, ik ga thuiswerken.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:37 schreef Ringo het volgende:
Vaker thuiswerken, met trein, de fiets, weet ik het. Zoek dat lekker zelf uit.
Dat zal inderdaad wel waarschijnlijk zijn.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:46 schreef LXIV het volgende:
Het effect in belastinginkomsten is trouwens nihil. Want alle bedrijven zullen gewoon die 14 cent gaan uitbetalen, ipv die 19 cent waarvan een deel belast. Dus daar wordt ook geen belasting over geind.
moeten van hun werkgever een redelijke compensatie eisen, anders stelt de werkgever gewoon een auto ter beschikking.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:28 schreef lezzer het volgende:
[..]
En mensen die voor hun werk met hun eigen auto rijden?
Dus, werkzaamheden die uitgevoerd worden met die auto?
Dit. En dan gaan de mensen ineens fiscale bijtelling betalen (of een km registratie, maar daar zijn er velen te lui voor).quote:Op woensdag 18 april 2012 08:49 schreef trigt013 het volgende:
[..]
moeten van hun werkgever een redelijke compensatie eisen, anders stelt de werkgever gewoon een auto ter beschikking.
Dat moest mij opa wel toen de fabriek van amsterdam naar utrecht ging, ook mijn vader ging gewoon verhuizen toen zijn werk van utrecht naar amersfoort verplaatstequote:Op woensdag 18 april 2012 08:47 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ja, iedereen die nu op >10 km van zijn huis werkt, kan makkelijk dichterbij gaan wonen of dezelfde baan dichterbij huis vinden
Dat was dus precies wat ik dacht... Denken ze nou echt dat het gemiddeld commercieel bedrijf van plan is om belasting te gaan afdragen over zoiets?quote:Op woensdag 18 april 2012 08:46 schreef LXIV het volgende:
Het effect in belastinginkomsten is trouwens nihil. Want alle bedrijven zullen gewoon die 14 cent gaan uitbetalen, ipv die 19 cent waarvan een deel belast. Dus daar wordt ook geen belasting over geind.
Dus ligt dan het probleem bij de regering die een tekort heeft of de werkgever die de aandeelhouders nog rijker wil maken?quote:Op woensdag 18 april 2012 08:51 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat was dus precies wat ik dacht... Denken ze nou echt dat het gemiddeld commercieel bedrijf van plan is om belasting te gaan afdragen over zoiets?
En je moeder en je oma hadden ook een baan? Of vergeet je nu voor het gemak dat in het gemiddelde huis twee werkenden wonen...quote:Op woensdag 18 april 2012 08:51 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dat moest mij opa wel toen de fabriek van amsterdam naar utrecht ging, ook mijn vader ging gewoon verhuizen toen zijn werk van utrecht naar amersfoort verplaatste
Gelukkig liggen de huizen voor het oprapen in gebieden waar veel werkgelegenheid is, en zijn ze ook nog eens betaalbaar.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:51 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dat moest mij opa wel toen de fabriek van amsterdam naar utrecht ging, ook mijn vader ging gewoon verhuizen toen zijn werk van utrecht naar amersfoort verplaatste
Dit idd. Vroeger was dat namelijk niet zo. Ik ga echt niet zomaar verhuizen voor een baan. Lifetime employability bestaat niet meer en m'n vrouw werkt ook.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:52 schreef Sjeen het volgende:
[..]
En je moeder en je oma hadden ook een baan? Of vergeet je nu voor het gemak dat in het gemiddelde huis twee werkenden wonen...
De regering maakt de denkfout dat hiermee meer belasting zal binnenkomen.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:52 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dus ligt dan het probleem bij de regering die een tekort heeft of de werkgever die de aandeelhouders nog rijker wil maken?
Is net wat je wilt, in de regio utrecht en amsterdam heb ik 5 woningen voor jou rond 150.000 euro met twee slaapkamers.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:53 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Gelukkig liggen de huizen voor het oprapen in gebieden waar veel werkgelegenheid is, en zijn ze ook nog eens betaalbaar.
Als iedereen dichter bij zijn/haar werk wil komen heb je aan vijf woningen ietwat weinig..quote:Op woensdag 18 april 2012 08:55 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Is net wat je wilt, in de regio utrecht en amsterdam heb ik 5 woningen voor jou rond 150.000 euro met twee slaapkamers.
Het is inderdaad een rampzalig kabinet, waarmee van de regen in de drup terechtkomen.quote:Op woensdag 18 april 2012 07:53 schreef Scrummie het volgende:
Afbraak kabinet. Word tijd dat er eens wat aan gedaan word, onvrede word wel groter en groter..
Ja, tuurlijk.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:55 schreef trigt013 het volgende:
Is net wat je wilt, in de regio utrecht en amsterdam heb ik 5 woningen voor jou rond 150.000 euro met twee slaapkamers.
En dat met een kabinet van partijen die zich presenteren als zijnde voor de hardwerkende nederlander. Hoe ironisch voor Henk en Ingrid.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:45 schreef LXIV het volgende:
Zo'n verlaging van de kilometervergoeding gaat weer ten koste van de werkende mens. Net zoals de huurverhoging voor mensen die meer dan 43.000 euro verdienen. En record-immigratie op record-immigratie wordt gevestigd.
Oh dus het is een luxeprobleem, mooi opgelost.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:58 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk.
Ik ga mijn hoek-2-onder-1-kap met 300 m2 grond, 3 slaapkamers, dakkapel en uitbouw, in een leuke groene wijk met ruimte, inruilen voor een huis in Utrecht met 2 slaapkamers.
En dat alleen maar omdat de belastingvrije kilometervergoeding omlaag gaat.
Om aan te geven dat mensen misschien iets te veeleisend zijn qua wonen, werken en afstand.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:58 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Als iedereen dichter bij zijn/haar werk wil komen heb je aan vijf woningen ietwat weinig..
Ik heb nu ruim 2 jaar een eigen auto en heb daarvoor ook altijd een leaseauto gehad. Geloof me: ze weten leaserijders ook wel te vinden om ze te naaien. Heb niet de illusie dat ze jou gaan ontzien. Om de haverklap wordt de bijtelling zodanig aangepast dat steeds meer auto's in de hoogste tarieven vallen. Ik weet nog dat de bijtelling op een gegeven moment van 22 naar 25 procent ging. Dat scheelde mij toen bijna 600 euro per jaar.quote:
Ja dat zal gaan werken met een gezin met 2 kinderenquote:Op woensdag 18 april 2012 08:55 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Is net wat je wilt, in de regio utrecht en amsterdam heb ik 5 woningen voor jou rond 150.000 euro met twee slaapkamers.
quote:Op woensdag 18 april 2012 08:59 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Oh dus het is een luxeprobleem, mooi opgelost.
De filedruk neemt, mede door de economische recessie, juist af de laatste tijd.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:32 schreef Ringo het volgende:
Gelijk doen. Het is nog veels te druk op de vaderlandse wegen.
Alsof dat reële opties zijn. Trouwens: de elektriciteit in mijn huis is ook niet gratis, aanschaf en onderhoud van een fiets evenmin. Van veruit de meeste wensen wordt fysieke aanwezigheid op hun werk verwacht. En er zijn veel beroepen waarbij het niet eens anders kan.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:37 schreef Ringo het volgende:
Vaker thuiswerken, met trein, de fiets, weet ik het. Zoek dat lekker zelf uit.
De werknemer betaalt de belasting, niet de werkgever...quote:Op woensdag 18 april 2012 09:11 schreef SicSicSics het volgende:
Maar waarom pakken ze de werknemer? Volgens mij pakken ze de werkgever? Of slikken jullie het allemaal zomaar als je werkgever zegt dat je minder krijgt, omdat hij geen belasting wil betalen?
Ik weet niet waar je heen wilt, maar deze regering voert geen links beleid. Ze voeren een rampzalig rechts beleid dat op diverse terreinen averechts uitpakt. Stel, we hebben twee werkende mensen. De één verdient netto 2.000 euro per maand, de ander verdient netto 5.000 euro. Beide personen wonen 40 kilometer van hun werk, reizen daar per auto heen.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:45 schreef LXIV het volgende:
Echt, met dit kabinet kan Links Nederland zijn vingers aflikken.
Zo'n verlaging van de kilometervergoeding gaat weer ten koste van de werkende mens. Net zoals de huurverhoging voor mensen die meer dan 43.000 euro verdienen. En record-immigratie op record-immigratie wordt gevestigd.
Nu snap ik wel dat er bij 'iedereen' onder modaal al helemaal niks meer te halen valt, of je moet ze het brood van tafel stelen, maar nu mogen de werkende mensen het kleine beetje extra bestedingsruimte tov de uitkeringstrekker gaan inleveren.
Is dat zo? En dan nog, als mijn baas zegt, je gaat er netto op achteruit qua reiskosten vergoeding omdat de belasting omhoog gaat. Dan zou ik zeggen; Wat denk je zelf? Bruteer het maar!quote:Op woensdag 18 april 2012 09:17 schreef Worteltjestaart het volgende:
De werknemer betaalt de belasting, niet de werkgever...
Jij bent graag minstens een half etmaal per dag bezig met werken en woon-werkverkeer?quote:Op woensdag 18 april 2012 09:00 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Om aan te geven dat mensen misschien iets te veeleisend zijn qua wonen, werken en afstand.
Waarom is het een luxeprobleem? Omdat iemand zijn huis en leefomgeving niet opgeeft? Wat een bizarre redenering.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:59 schreef trigt013 het volgende:
Oh dus het is een luxeprobleem, mooi opgelost.
Je begrijpt dat je dan zelf ook meer belasting moet betalen?quote:Op woensdag 18 april 2012 09:19 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Is dat zo? En dan nog, als mijn baas zegt, je gaat er netto op achteruit qua reiskosten vergoeding omdat de belasting omhoog gaat. Dan zou ik zeggen; Wat denk je zelf? Bruteer het maar!En verder wil ik niks over horen!
Who cares, zolang je er netto niet op achteruit gaat... Het heeft dan alleen wel weer weerslag op eventuele toeslagen en belastingterugaves denk ik? Verder zou ik er niet zo mee zitten. Denk ik.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:23 schreef Sjeen het volgende:
Je begrijpt dat je dan zelf ook meer belasting moet betalen?
Wel uitkijken dat je in plaats van het brood niet de ipod, ipad, laptop, gsm, gamebox, lcd tv pakt....je moet natuurlijk voor het dramatische effect het brood pakken.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:45 schreef LXIV het volgende:
Echt, met dit kabinet kan Links Nederland zijn vingers aflikken.
Zo'n verlaging van de kilometervergoeding gaat weer ten koste van de werkende mens. Net zoals de huurverhoging voor mensen die meer dan 43.000 euro verdienen. En record-immigratie op record-immigratie wordt gevestigd.
Nu snap ik wel dat er bij 'iedereen' onder modaal al helemaal niks meer te halen valt, of je moet ze het brood van tafel stelen, maar nu mogen de werkende mensen het kleine beetje extra bestedingsruimte tov de uitkeringstrekker gaan inleveren.
Doen ze nu ook niet hoor. Zelfs niet over het bedrag boven de 19 cent.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:51 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat was dus precies wat ik dacht... Denken ze nou echt dat het gemiddeld commercieel bedrijf van plan is om belasting te gaan afdragen over zoiets?
En vergeet de bijtelling niet. Per saldo is jezelf vervoeren nagenoeg strafbaar.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:20 schreef paintmeester het volgende:
Om vervolgens de accijnsen te verhogen en het treinkaartje duurder te maken
Is die bijtelling er niet omdat je een gratis nieuwe auto van de baas krijgt als secundaire arbeidsvoorwaarde? En je vergeet je gratis tankpas te noemen bij deze leaseauto.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En vergeet de bijtelling niet. Per saldo is jezelf vervoeren nagenoeg strafbaar.
En het meest trieste is nog wel dat de brandstofprijzen al op recordhoogte staan, waardoor iedere autorijdende werknemer vele euro's extra aan brandstof kwijt is. En dan ook nog eens een lagere kilometervergoeding. De automobilist als dubbele melkkoe.
Bron: http://nos.nl/artikel/333(...)-niet-aangepast.html (voor de goede orde: dat bericht dateert dus van 24 januari dit jaar)quote:Kilometervergoeding niet aangepast
Staatssecretaris Weekers zegt dat er geen plannen zijn om de onbelaste kilometervergoeding te verlagen van 19 naar 12 cent. Dat zegt hij in een reactie op berichten daarover.
Een ambtelijke werkgroep kijkt wel naar mogelijkheden om het beschikbare geld voor woon-werkverkeer slimmer in te zetten. Ook het bedrijfsleven heeft daartoe voorstellen gedaan. Daardoor moet het aantal files verminderen.
Weekers wil niet vooruitlopen op besluiten, maar de onbelaste vergoeding verlagen noemt hij een slechte optie. "De hardwerkende Nederlander mag niet worden gepakt", zegt Weekers.
Uhh, wot?quote:Op woensdag 18 april 2012 08:59 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Oh dus het is een luxeprobleem, mooi opgelost.
Stratenmakers rijden ook echt met eigen vervoer hequote:Op woensdag 18 april 2012 08:40 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ja, dat zal voor veel mensen realistisch zijn.
Je zal maar stratenmaker zijn o.i.d., en dan thuiswerken?
Je vergeet de wegenbelasting.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:27 schreef _VoiD_ het volgende:
wat zal een redelijke auto gemiddeld doen? 1:15 is denk ik al erg ruim. Met de huidige benzineprijs van circa 1,85 kost het alleen al aan benzine dus 12,3 cent per kilometer. Dan heb je nog 1,7 cent over voor:
- afschrijving
- onderhoud
- verzekering
Knappe jongen als je dat lukt.
Zelfs met een diesel die 1:25 doet, en een dieselprijs van 1,45 heb je nog maar 8 cent over voor afschrijving/onderhoud en verzekering...
Ik ben geen leaserijder meer (een zeer bewuste keuze, waar ik meer dan gelukkig mee ben, vooral omdat ik nu gewoon zelf bepaal in welke auto ik rijd, wanneer ik een nieuwe bestel, enzovoort).quote:Op woensdag 18 april 2012 09:27 schreef trigt013 het volgende:
Is die bijtelling er niet omdat je een gratis nieuwe auto van de baas krijgt als secundaire arbeidsvoorwaarde? En je vergeet je gratis tankpas te noemen bij deze leaseauto.
Je begrijpt dat en werknemer gewoon zijn 19 cent wil houden... Bruto zal het ergens vandaan moeten komen.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:25 schreef Piles het volgende:
[..]
Doen ze nu ook niet hoor. Zelfs niet over het bedrag boven de 19 cent.
Wel grappig, mensen die een mening hebben maar de simpele regels niet kennen
Hij kan zoveel willen, als in de cao of contract 19 cent staat...quote:Op woensdag 18 april 2012 09:45 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Je begrijpt dat en werknemer gewoon zijn 19 cent wil houden... Bruto zal het ergens vandaan moeten komen.
Misschien heb ik het niet goed, maar volgens mij bestaan er twee vormen van vergoeding die we niet moeten verwarren:quote:Op woensdag 18 april 2012 09:45 schreef Metro2005 het volgende:
Ik vind de kmvergoeding eigenlijk een raar iets. Als je voor je werkgever naar klanten ed moet is de kmvergoeding veel te laag en voor woon-werk verkeer is het sowieso eigenlijk raar dat je werkgever jouw reiskosten gaat betalen.
Maak het maar lager, misschien gaan mensen dan nadenken of ze wel echt met de auto moeten. Als het echt niet anders kan kun je vast wel wat regelen met je werkgever aangezien die gewoon meer mág geven als hij of zij dat wil.
Er wordt 25% van de waarde van de auto bij je bruto loon opgeteld, en daar betaal je belasting over, dat is dus echt geen 25% van de waarde van de auto per jaar.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Op veel auto's is de bijtelling nu 25 procent. In vier jaar tijd heb je dus over 100 procent van de waarde van de auto belasting betaald. Terwijl die auto na vier jaar niet van jou is én ook nog een restwaarde vertegenwoordigt.
Dat de werkgever belasting moet betalen over een eventuele reiskostenvergoeding, echt wel een VVD standpunt he, de werkeger met steeds hogere kosten opzadelenquote:Op woensdag 18 april 2012 07:33 schreef Chadi het volgende:
Wat wil dit kabinet nou hiermee bereiken?
Ik heb niet het idee dat mijn werkgever mij meer reiskostenvergoeding gaat geven, dus ik ga er gewoon op achteruit.quote:Op woensdag 18 april 2012 10:11 schreef HD9 het volgende:
[..]
Dat de werkgever belasting moet betalen over een eventuele reiskostenvergoeding, echt wel een VVD standpunt he, de werkeger met steeds hogere kosten opzadelen
En dat was notabene ook nog een postbus51 spotje!quote:Op woensdag 18 april 2012 09:22 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Jij bent graag minstens een half etmaal per dag bezig met werken en woon-werkverkeer?
Mama, wie is die man die elke zondag het vlees aan komt snijden?
Ik had het iets anders moeten zeggen. Stel dat een auto 20.000 euro kost, dan betaal belasting over een kwart van de waarde, dus over 5.000 euro. Dat doe je 4 jaar op rij, dus dan heb je feitelijk over een bedrag van 20.000 euro belasting belasting betaald, dus over de volle waarde van die auto. Alsof je die volledig hebt 'verbruikt' in die 4 jaar tijd.quote:Op woensdag 18 april 2012 10:08 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Er wordt 25% van de waarde van de auto bij je bruto loon opgeteld, en daar betaal je belasting over, dat is dus echt geen 25% van de waarde van de auto per jaar.
En hoeveel euro aan benzine en onderhoud heb je in die 4 jaar betaald?quote:Op woensdag 18 april 2012 10:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik had het iets anders moeten zeggen. Stel dat een auto 20.000 euro kost, dan betaal belasting over een kwart van de waarde, dus over 5.000 euro. Dat doe je 4 jaar op rij, dus dan heb je feitelijk over een bedrag van 20.000 euro belasting belasting betaald, dus over de volle waarde van die auto. Alsof je die volledig hebt 'verbruikt' in die 4 jaar tijd.
Dat terwijl de auto na 4 jaar nog een restwaarde heeft, die jij als leaserijder niet verbruikt omdat je dan niet meer in die auto rijdt.
Zeker met een moderne auto moet 1:15 goed te doen zijn. Overigens is de reiskostenvergoeding er niet om jouw verzekering of wegenbelasting te betalen. Het lijkt me dat het merendeel van de mensen die een auto hebben deze ook voor andere doeleinden gebruiken dan naar het rijden van het werk, dus die verzekering en wegenbelasting zou je sowieso al moeten betalen.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:27 schreef _VoiD_ het volgende:
wat zal een redelijke auto gemiddeld doen? 1:15 is denk ik al erg ruim. Met de huidige benzineprijs van circa 1,85 kost het alleen al aan benzine dus 12,3 cent per kilometer. Dan heb je nog 1,7 cent over voor:
- afschrijving
- onderhoud
- verzekering
Knappe jongen als je dat lukt.
Zelfs met een diesel die 1:25 doet, en een dieselprijs van 1,45 heb je nog maar 8 cent over voor afschrijving/onderhoud en verzekering...
Die twee dingen hebben echt totaal niets met elkaar te maken. Het percentage is gewoon een gekozen hoeveelheid. Dat je toevallig na 4 jaar op 100% staat heeft niks met 'verbruik' of wat dan ook te maken. Nu betaal je 42% over 25%. Ze hadden net zo goed kunnen zeggen dat je 10% van 100% betaalt, of 60% van weet ik veel wat. Dat is triviaal.quote:Op woensdag 18 april 2012 10:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik had het iets anders moeten zeggen. Stel dat een auto 20.000 euro kost, dan betaal belasting over een kwart van de waarde, dus over 5.000 euro. Dat doe je 4 jaar op rij, dus dan heb je feitelijk over een bedrag van 20.000 euro belasting belasting betaald, dus over de volle waarde van die auto. Alsof je die volledig hebt 'verbruikt' in die 4 jaar tijd.
Dat terwijl de auto na 4 jaar nog een restwaarde heeft, die jij als leaserijder niet verbruikt omdat je dan niet meer in die auto rijdt.
quote:Op woensdag 18 april 2012 10:11 schreef HD9 het volgende:
[..]
Dat de werkgever belasting moet betalen over een eventuele reiskostenvergoeding, echt wel een VVD standpunt he, de werkeger met steeds hogere kosten opzadelen
Linkse regering.quote:De onderhandelaars zouden daarmee in één klap 500 miljoen euro binnenhalen.
Waht heeft wél gelijk, de regering zit enorm in de zakken van de burgers te graaien terwijl ze falen (economische) hervormingen door te voeren.quote:
Want die economische hervormingen van jou hebben natuurlijk ook echt direct of op korte termijn effect op het begrotingstekort, dat aan de Europese norm moet voldoen.quote:Op woensdag 18 april 2012 10:54 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Waht heeft wél gelijk, de regering zit enorm in de zakken van de burgers te graaien terwijl ze falen (economische) hervormingen door te voeren.
In principe niets, tenzij je een eigen bijdrage voor privégebruik betaalt (maar dat is dan indirect). Maar goed: dit topic gaat niet over leaserijders; het kwam alleen even ter sprake.quote:Op woensdag 18 april 2012 10:28 schreef Dennis101 het volgende:
En hoeveel euro aan benzine en onderhoud heb je in die 4 jaar betaald?
Meer belasting heffen is een rechts dingetje wou je zeggen?quote:
Hoe zinvol en betekenisvol is roepen: "Oh, wat links!" of "Oh, wat rechts!"quote:Op woensdag 18 april 2012 10:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Meer belasting heffen is een rechts dingetje wou je zeggen?
Die economische hervormingen zorgen ervoor dat er tenminste op termijn weer geld wordt verdiend.quote:Op woensdag 18 april 2012 10:57 schreef Bart het volgende:
[..]
Want die economische hervormingen van jou hebben natuurlijk ook echt direct of op korte termijn effect op het begrotingstekort, dat aan de Europese norm moet voldoen.
Jawel, nu weet iedereen hoe achterlijk deze maatregel is. Want links.quote:Op woensdag 18 april 2012 10:59 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Hoe zinvol en betekenisvol is roepen: "Oh, wat links!" of "Oh, wat rechts!"
Niet.
Daar heb je wel een punt. In feite is het gewoon onbelast inkomen. Een snoepje dat ook weer afgepakt kan worden.quote:Op woensdag 18 april 2012 10:54 schreef opgebaarde het volgende:
Hoezo moet je woon- werkverkeer geheel vergoed zijn als je met de auto bent?
Ah ja, want iedere linkse maatregel is achterlijk. Got it.quote:Op woensdag 18 april 2012 11:02 schreef waht het volgende:
[..]
Jawel, nu weet iedereen hoe achterlijk deze maatregel is. Want links.
Nou hé, want die kilometervergoeding is het teken van beschaving.quote:Op woensdag 18 april 2012 07:53 schreef Scrummie het volgende:
Afbraak kabinet. Word tijd dat er eens wat aan gedaan word, onvrede word wel groter en groter..
Sorry, maar in mijn optiek hebben ze wél met elkaar te maken. De waarde van de auto wordt namelijk gezien als "inkomen" en daar wordt belasting over geheven. Aangezien de cataloguswaarde het vertrekpunt is voor de bijtelling en aangezien je vier jaar lang 25 procent bijtelling hebt, heb je na vier jaar feitelijk over 100 procent van de cataloguswaarde belasting betaald, als zijnde "inkomen".quote:Op woensdag 18 april 2012 10:33 schreef Bart het volgende:
Die twee dingen hebben echt totaal niets met elkaar te maken. Het percentage is gewoon een gekozen hoeveelheid. Dat je toevallig na 4 jaar op 100% staat heeft niks met 'verbruik' of wat dan ook te maken. Nu betaal je 42% over 25%. Ze hadden net zo goed kunnen zeggen dat je 10% van 100% betaalt, of 60% van weet ik veel wat. Dat is triviaal.
Wij zijn ook niet echt een demonstratielandje vrees ik.quote:Op woensdag 18 april 2012 11:06 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zo erg is het allemaal blijkbaar niet gezien er niet grootschalige protesten en demonstraties plaatsvinden op het binnenhof en om de 2e kamer om duidelijk te maken dat het niet meer KAN
Dus genoeg reden voor de regering om gewoon door te gaan met hier en daar verhogingen doorvoeren en pappen en nathouden
Inderdaad. Dat mensen dan zelf meer moeten lappen levert an sich niet meer op: er wordt niet meer verbruikt of iets dergelijks.quote:Op woensdag 18 april 2012 10:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Meer belasting heffen is een rechts dingetje wou je zeggen?
Ben trouwens bang dat het op termijn geen zak oplevert. Binnen de kortste keren worden bijna alle vergoedingen bijgesteld naar de 14 cent en komt er nog steeds geen extra belasting binnen.
absoluut, en dan in combinatie met het afschaffen van alle voordelen voor leaserij... ow, Bolkesteijn...quote:Op woensdag 18 april 2012 11:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
Verstandige ontwikkeling, de kilometervergoeding heeft het effect van een subsidie op mobiliteit omdat werknemers door de vergoeding minder goed na denken over mobiliteit als zijn een bepaalde functie aannemen. En dat terwijl veel overheidsbeleid er op gericht is juist de mobiliteit te beperken, het schrappen van de kilometervergoeding zorgt voor een minder halfslachtig mobiliteitsbeleid en dat vind ik dus goed.
Onzin.quote:Op woensdag 18 april 2012 11:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
Verstandige ontwikkeling, de kilometervergoeding heeft het effect van een subsidie op mobiliteit omdat werknemers door de vergoeding minder goed na denken over mobiliteit als zijn een bepaalde functie aannemen.
Hoezo is het het doel van de politiek om mobiliteit te beperken?quote:En dat terwijl veel overheidsbeleid er op gericht is juist de mobiliteit te beperken, het schrappen van de kilometervergoeding zorgt voor een minder halfslachtig mobiliteitsbeleid en dat vind ik dus goed.
Wat bedoel je?quote:Op woensdag 18 april 2012 11:24 schreef BertV het volgende:
[..]
absoluut, en dan in combinatie met het afschaffen van alle voordelen voor leaserij... ow, Bolkesteijn...
Fijn, ga jij dan ook zorgen dat de banen minder geconcentreerd in de Randstad zitten danwel dat er tegen een realistische prijs genoeg woonruimte in de Randstad beschikbaar is?quote:Op woensdag 18 april 2012 11:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
Verstandige ontwikkeling, de kilometervergoeding heeft het effect van een subsidie op mobiliteit omdat werknemers door de vergoeding minder goed na denken over mobiliteit als zijn een bepaalde functie aannemen. En dat terwijl veel overheidsbeleid er op gericht is juist de mobiliteit te beperken, het schrappen van de kilometervergoeding zorgt voor een minder halfslachtig mobiliteitsbeleid en dat vind ik dus goed.
Nu, VVD is voor eigen bezit.quote:
Waarin verschilt dat in van en naar je werk rijden?quote:Op woensdag 18 april 2012 11:24 schreef Worteltjestaart het volgende:
Onzin. Die kilometervergoeding is er namelijk ook voor hen, die met hun eigen auto voor de baas op pad zijn.
Omdat de bestaande infrastructuur dan weer voldoende capaciteit heeft en omdat er minder brandstof verbruikt wordt me alle schadelijke gevolgen van dien. Een voorbeeld, alle inspanningen door de industrie (energiecentrale, chemische industrie, staalproductie, enzovoort) om CO2 uitstoot te beperken worden door één sector te niet gedaan, namelijk het wegvervoer. Natuurlijk zitten in die statistieken ook vrachtwagens, maar personenauto's maken er ook onderdeel van uit.quote:Hoezo is het het doel van de politiek om mobiliteit te beperken?
Als je wil dat banen minder geconcentreerd worden in de Randstad lijkt het mij zeker geen goed idee de woningprijzen in de Randstad te verlagen. Ik zie dat overigens niet zo, mijns inziens is er niet zoveel mis met stedelijke concentratie.quote:Op woensdag 18 april 2012 11:27 schreef von_Preussen het volgende:
Fijn, ga jij dan ook zorgen dat de banen minder geconcentreerd in de Randstad zitten danwel dat er tegen een realistische prijs genoeg woonruimte in de Randstad beschikbaar is?
Je mist mijn punt, het gaat erom dat jij de mobiliteit van de burger wilt verlagen. Dan moet er bij de concentratie van werkplekken wel voldoende woonruimte zijn.quote:Op woensdag 18 april 2012 11:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Als je wil dat banen minder geconcentreerd worden in de Randstad lijkt het mij zeker geen goed idee de woningprijzen in de Randstad te verlagen.
Vooral omdat het OV erg tijdsintensief is en de reistijd daarmee nodeloos verlengt wordt.quote:Op woensdag 18 april 2012 11:35 schreef FL_Freak het volgende:
Ojah mensen die zeggen dan moet je maar met het OV gaan![]()
De NS mag blij zijn dat er nog mensen zijn die met hun auto naar het werk gaan. Als al die mensen massaal met het OV gaan in plaats van de auto worden bussen/treinen/metro's nog meer overbevolkt dan dat ze al zijn en creeer je juist zoveel meer problemen![]()
Dus nadenken voordat je zomaar iets roept
Inderdaad en mensen zullen minder slapen dus minder productief zijn voor het werk. Dus het brengt alleen maar nadelen mee.quote:Op woensdag 18 april 2012 11:36 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Vooral omdat het OV erg tijdsintensief is en de reistijd daarmee nodeloos verlengt wordt.
Ik krijg 19ct per ik en dat mag van mij afgeschaft worden...quote:Op woensdag 18 april 2012 11:33 schreef Scorpie het volgende:
Altijd mooi om te zien dat het NIMBY effect in volle hevigheid losbarst. Overal mag op bezuinigd worden, zolang het diegene zelf maar niet treft.
Je kan ook de frequentie waarmee je naar je werk reist verminderen. De meeste mensen zijn enthousiast over thuiswerken omdat zij dan merkbaar productiever zijn. Dus dat valt mooi samen. Wat betreft de creatie van woonruimte vind ik dat toch vooral een taak voor de markt, er is in Rotterdam nog genoeg plek voor mooie woontorens, om maar eens wat te noemen.quote:Op woensdag 18 april 2012 11:35 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je mist mijn punt, het gaat erom dat jij de mobiliteit van de burger wilt verlagen. Dan moet er bij de concentratie van werkplekken wel voldoende woonruimte zijn.
Omgekeerd, dan zouden de werkplekken daarheen moeten gaan waar de woonruimte is.
Als je kort op de JSF levert je dat ¤0 op.quote:Op woensdag 18 april 2012 12:17 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ja mensen.... ik zou korten op de JSF en alle achterlijke subsidies die ouders en werkelozen krijgen maar hey, laten we de werkenden nog maar meer uitkleden. Toch mooi als je thuis voor je gesubsieerde tv kan lachen om de buurman die weer in zijn auto stapt om in de file te gaan staan alvorens hij op zijn werk is en daar ook nog zijn kmvergoeding voor kwijtraakt. Ja want de subsidies en uitkeringen moeten toch ergens van betaald worden.
Vertel dat tegen de verpleegster, de basisschool lerares, de scheikundig technoloog, de timmerman, de loodgieter, etc.quote:Op woensdag 18 april 2012 11:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
Je kan ook de frequentie waarmee je naar je werk reist verminderen. De meeste mensen zijn enthousiast over thuiswerken omdat zij dan merkbaar productiever zijn.
Wil je even aan de bakker uitleggen hoe ie thuiswerkt?quote:Op woensdag 18 april 2012 11:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je kan ook de frequentie waarmee je naar je werk reist verminderen. De meeste mensen zijn enthousiast over thuiswerken omdat zij dan merkbaar productiever zijn. Dus dat valt mooi samen. Wat betreft de creatie van woonruimte vind ik dat toch vooral een taak voor de markt, er is in Rotterdam nog genoeg plek voor mooie woontorens, om maar eens wat te noemen.
Wel dode vliegeniers als ze neerstorten omdat hun F16 niet meer bijelkaar wordt gehouden door ductape.quote:Op woensdag 18 april 2012 12:23 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als je kort op de JSF levert je dat ¤0 op.
99% van werkend Nederland is immers bakker.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wil je even aan de bakker uitleggen hoe ie thuiswerkt?
Thank you for making my point. 99% van werkend Nederland is ook geen kantoorpik met een mobile office.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:09 schreef Bart het volgende:
[..]
99% van werkend Nederland is immers bakker.
Zucht.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Thank you for making my point. 99% van werkend Nederland is ook geen kantoorpik met een mobile office.
Als je die dingen koopt kost het 10 miljard euroquote:Op woensdag 18 april 2012 12:23 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als je kort op de JSF levert je dat ¤0 op.
Als je ze niet koopt dan kost het onderhoud en in de lucht houden van die oude meuk die we nu hebben ook bakken met geld, maar dat wordt vaak vergeten.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:20 schreef HD9 het volgende:
[..]
Als je die dingen koopt kost het 10 miljard euro
Mogelijk.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:12 schreef Bart het volgende:
Zucht.
Er zijn wel meer kantoorpikken dan bakkers. En niet iedereen zal thuis kunnen werken, maar zeker wel enorm veel meer mensen dan nu.
Dat is mooi.... kunnen we eindelijk de valbijl weer eens uit het vet halen.... regel jij de pek? Dan regel ik de verenquote:Op woensdag 18 april 2012 07:53 schreef Scrummie het volgende:
Afbraak kabinet. Word tijd dat er eens wat aan gedaan word, onvrede word wel groter en groter..
Ja joh, laten we de buitengebieden nog meer vergrijzen zodat er straks helemaal niets meer is. Geen scholen, geen supermarkt, geen zwembaden, etc.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:22 schreef trigt013 het volgende:
Mensen moeten maar eens dichter bij hun werk gaan wonen (of als dat niet mogelijk is bedrijven niet allemaal op een kluitje)
Ze mogen van mij bezuinigen op bijna alles, ik betaal overal voor maar maak nergens gebruik van. Als je overal voor mag betalen en ook nog minder krijgt is dat geen bezuiniging maar een lastenverhoging.quote:Op woensdag 18 april 2012 11:33 schreef Scorpie het volgende:
Altijd mooi om te zien dat het NIMBY effect in volle hevigheid losbarst. Overal mag op bezuinigd worden, zolang het diegene zelf maar niet treft.
Mmm... wat is het mobiliteitsplan m.b.t. de woningmarkt? Want die zit namelijk muurvast door overheidsbeleid.quote:Op woensdag 18 april 2012 11:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
Verstandige ontwikkeling, de kilometervergoeding heeft het effect van een subsidie op mobiliteit omdat werknemers door de vergoeding minder goed na denken over mobiliteit als zijn een bepaalde functie aannemen. En dat terwijl veel overheidsbeleid er op gericht is juist de mobiliteit te beperken, het schrappen van de kilometervergoeding zorgt voor een minder halfslachtig mobiliteitsbeleid en dat vind ik dus goed.
Is volgens sommige al in meerdere opzichten terug............... ik zie het niet maar dat terzijde.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:24 schreef VVDer het volgende:
Wat een kansloze actie als ze het naar beneden gaan bijstellen. Haal dan eerst dan kwartje van Kok eens van de benzine af. Met rente svp!
Uitkering nemen, uitslapen en geen verdere kosten wordt steeds interessanter.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:37 schreef DS4 het volgende:
Slechte zaak. Zo wordt werken nog minder lonend, met name voor de minima.
Toch is een groot deel van Nederland gebonden aan een werkomgeving die niet bestaat uit een computer of laptop.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:09 schreef Bart het volgende:
[..]
99% van werkend Nederland is immers bakker.
inderdaad, men moet belasting gaan betalen over de onkosten die gemaakt worden om naar het werk te gaan en daar bollen te pellen,.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:37 schreef DS4 het volgende:
Slechte zaak. Zo wordt werken nog minder lonend, met name voor de minima.
Jij hebt een door... gewoon stoppen met werken en de hand ophoudenquote:Op woensdag 18 april 2012 14:38 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Uitkering nemen, uitslapen en geen verdere kosten wordt steeds interessanter.
Maar dan kunnen die arme banksters niet meer een protserige lease bak rondrijdenquote:Op woensdag 18 april 2012 14:38 schreef HD9 het volgende:
Schaf dan die domme subsidie op geld lenen af
Ik snap best dat veel mensen zo zouden denken, het zal met dit soort maatregelen alleen maar erger worden helaas.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:40 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Jij hebt een door... gewoon stoppen met werken en de hand ophouden
Mooi toch als dit kabinet de economie verder sloopt? Hoe erger het word, hoe groter de noodzaak om 'orde op zaken te stellen'quote:Op woensdag 18 april 2012 14:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik snap best dat veel mensen zo zouden denken, het zal met dit soort maatregelen alleen maar erger worden helaas.
Prima idee... kunnen uitkeringstrekkers ook weer een stuk goedkoper auto rijdenquote:Op woensdag 18 april 2012 14:59 schreef MrBadGuy het volgende:
Prima, maar gooi dan de accijnzen op brandstoffen ook gelijk omlaag.
quote:Op woensdag 18 april 2012 12:24 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Een groot deel van de werkende bevolking kan NIET thuiswerken, punt. [..]
Zoals Bart al aangeeft werkt een aanzienlijk deel van de wel op kantoor, voor die mensen kan het dus prima als zij wat vaker thuis gaan werken.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wil je even aan de bakker uitleggen hoe ie thuiswerkt?
Duh.... er zijn altijd mensen voor wie iets wel kan... de bankier kan ook wel iets meer belasting betalen...quote:Op woensdag 18 april 2012 15:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
Zoals Bart al aangeeft werkt een aanzienlijk deel van de wel op kantoor, voor die mensen kan het dus prima als zij wat vaker thuis gaan werken.
Het lijkt mij geen goede zet om een muurvaste woningmarkt ook gelijk te vertalen naar verplichte stilstand op beleidsterreinen die zijdelings met de woningmarkt te maken hebben. Verder is het een illusie om te denken dat de woningmarkt alleen maar vast zit vanwege verkeerd overheidsbeleid, er spelen wel degelijk fundamentele economische factoren mee zoals terughoudendheid van mensen om prijsdalingen te accepteren en het steeds voorzichtiger leenbeleid van banken.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
Mmm... wat is het mobiliteitsplan m.b.t. de woningmarkt? Want die zit namelijk muurvast door overheidsbeleid.
Mompelt iets over symptoombestrijding....
Lekker relevant allemaal.quote:Op woensdag 18 april 2012 15:30 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Duh.... er zijn altijd mensen voor wie iets wel kan... de bankier kan ook wel iets meer belasting betalen...
Inderdaad. Op naar een systeem waarin iedereen een gelijk inkomen heeft toch?quote:Op woensdag 18 april 2012 15:30 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Duh.... er zijn altijd mensen voor wie iets wel kan... de bankier kan ook wel iets meer belasting betalen...
Daar valt zeker wat voor te zeggen, onderzoek laat zien dat de accijnzen op brandstof, de motorrijtuigenbelasting en de aanschafbelasting, de milieubelasting van het wegverkeer ruimschoots compenseren.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:59 schreef MrBadGuy het volgende:
Prima, maar gooi dan de accijnzen op brandstoffen ook gelijk omlaag.
Allemaal gevolgen.... geen oorzaken.quote:Op woensdag 18 april 2012 15:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het lijkt mij geen goede zet om een muurvaste woningmarkt ook gelijk te vertalen naar verplichte stilstand op beleidsterreinen die zijdelings met de woningmarkt te maken hebben. Verder is het een illusie om te denken dat de woningmarkt alleen maar vast zit vanwege verkeerd overheidsbeleid, er spelen wel degelijk fundamentele economische factoren mee zoals terughoudendheid van mensen om prijsdalingen te accepteren en het steeds voorzichtiger leenbeleid van banken.
Wel voor de betrokken lijkt mij.quote:
Dat lost wel het probleem van inkomensongelijkheid opquote:Op woensdag 18 april 2012 15:35 schreef eriksd het volgende:
[..]
Inderdaad. Op naar een systeem waarin iedereen een gelijk inkomen heeft toch?!
Oneens. Mensen laten in tal van omgevingen zien terughoudend te zijn met het accepteren van prijsdalingen van bezit. Dat zie je bijvoorbeeld goed bij onervaren beleggers, die blijven liever kijken hoe beurskoersen zakken dan dat ze hun verlies nemen en hun eigendom verkopen.quote:Op woensdag 18 april 2012 15:40 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Allemaal gevolgen.... geen oorzaken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |