abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110471569
quote:
De onderhandelaars van VVD, CDA en PVV in het Catshuis overwegen het mes te zetten in de onbelaste kilometervergoeding voor werknemers. De 19 cent per kilometer die werknemers nu nog onbelast van hun baas vergoed krijgen voor woon-werkverkeer daalt mogelijk naar 14 cent.

Meerdere bronnen bevestigen aan het Algemeen Dagblad dat er verschillende scenario's zijn neergelegd bij het Centraal Planbureau (CPB) ter doorrekening, maar dat een verlaging van de belastingvrije kilometervergoeding naar 14 cent sowieso 'een haalbare kaart' zou zijn.

De onderhandelaars zouden daarmee in één klap 500 miljoen euro binnenhalen. Er is ook gekeken naar de mogelijkheid de vergoeding volledig te schrappen, bevestigen meerdere bronnen rond de onderhandelingen.

Er wordt in de Haagse wandelgangen benadrukt dat nog niet helemaal zeker is of aan deze belastingconstructie wordt geknabbeld. Begin dit jaar zei staatssecretaris Weekers (Financiën) nog dat er er 'geen enkel voornemen' bestond de kilometervergoeding van 19 cent te verlagen.

Afgelopen maandag pleitten MHP, de vakcentrale voor middelbaar en hoger personeel, en vakcentrale FNV nog voor een hogere belastingvrije kilometervergoeding. Door de oplopende prijzen aan de pomp zijn automobilisten steeds meer kwijt aan benzine. Dat moet volgens de organisaties gecompenseerd worden.
Ik had eerder meer willen zien voor iedere kilometer die ik nu af leg om belasting te mogen betalen. In plaats dat ze mensen tegemoet komen die wel een baan 60 kilometer verderop nemen zodat ze kunnen werken worden deze mensen juist uitgekleed.
En verhuizen dichterbij je werk is al haast onmogelijk met de huizenmarkt.

Wat wil dit kabinet nou hiermee bereiken?
  woensdag 18 april 2012 @ 07:48:03 #3
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_110471666
Dit is toch te gek voor woorden?
Het gaat een keer mis......
  woensdag 18 april 2012 @ 07:52:11 #4
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_110471700
Het is echt absurd. Die vergoeding van 19cent is al allesbehalve kostendekkend (en al jaren ongewijzigd)...

In plaats van dat nou bezuinigd wordt op de spendeerdrift van de overheid zelf... (JSF, anyone?)
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_110471715
Afbraak kabinet. Word tijd dat er eens wat aan gedaan word, onvrede word wel groter en groter..
pi_110471760
Verlagen naar 14 cent of helemaal stoppen.
En dan 19 cent accijns boven op de brandstof gooien zeker.

Lekker dubbel genaaid.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 18 april 2012 @ 08:12:28 #8
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_110471918
Ik kan gelukkig nog al mijn woon-werk verkeer binnen de reiskostenvergoeding houden.
Maar kan me ook voorstellen dat dat voor andere mensen niet het geval is..
  woensdag 18 april 2012 @ 08:20:57 #9
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_110472029
Wijzig maar niet, dat wordt noooooit meer teruggedraaid.
  woensdag 18 april 2012 @ 08:22:50 #10
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_110472053
ik vind het nog geeneens zo slecht, gewoon reiskostenvergoeding ter hoogte van de belastingheffing en ov gratis voor werknemers.

Mensen moeten maar eens dichter bij hun werk gaan wonen (of als dat niet mogelijk is bedrijven niet allemaal op een kluitje)
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_110472086
quote:
Ik had eerder meer willen zien voor iedere kilometer die ik nu af leg om belasting te mogen betalen. In plaats dat ze mensen tegemoet komen die wel een baan 60 kilometer verderop nemen zodat ze kunnen werken worden deze mensen juist uitgekleed.
En verhuizen dichterbij je werk is al haast onmogelijk met de huizenmarkt.

Wat wil dit kabinet nou hiermee bereiken?
Deze verlaging levert weer meer kapitaal op, dus meer macht. Wonen werken dichter bij elkaar zou het beste zijn, maar diegene die de grootst mogelijke olie/belasting afzet wenst om juist nog meer kapitaal (macht) ziet liever het omgekeerde plaatsvinden, vandaar dat alles onlogisch/omgekeerd is geworden. Onlogisch voor veel volk, niet onlogisch voor diegenen die willen heersen over het volk.
pi_110472109
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 08:22 schreef trigt013 het volgende:
ik vind het nog geeneens zo slecht, gewoon reiskostenvergoeding ter hoogte van de belastingheffing en ov gratis voor werknemers.

Mensen moeten maar eens dichter bij hun werk gaan wonen (of als dat niet mogelijk is bedrijven niet allemaal op een kluitje)
En mensen die voor hun werk met hun eigen auto rijden?
Dus, werkzaamheden die uitgevoerd worden met die auto?
  woensdag 18 april 2012 @ 08:32:52 #13
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_110472164
Gelijk doen. Het is nog veels te druk op de vaderlandse wegen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_110472203
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 08:22 schreef trigt013 het volgende:
en ov gratis voor werknemers.
Dat is erg nuttig voor werknemers die om 06.00 uur op hun werk moeten zijn. :+
quote:
14s.gif Op woensdag 18 april 2012 08:32 schreef Ringo het volgende:
Gelijk doen. Het is nog veels te druk op de vaderlandse wegen.
Ja, de werknemers zullen nu ook wel massaal ontslag nemen, niet? _O-
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_110472211
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 07:52 schreef Worteltjestaart het volgende:
Het is echt absurd. Die vergoeding van 19cent is al allesbehalve kostendekkend (en al jaren ongewijzigd)...

In plaats van dat nou bezuinigd wordt op de spendeerdrift van de overheid zelf... (JSF, anyone?)
Die JSF kost worst case iets van 10 miljard, veel geld, maar afgeschreven over 30 jaar, net als de F16 die we ook al 30 jaar in gebruik hebben, kom je op ~335 miljoen per jaar. Op een rijksbegroting van ~195 miljard nou niet echt een enorm verschil. ;) Je gaar er in ieder geval de 500 miljoen/jaar die ze met deze verlaging kunnen binnenhalen, niet mee compenseren, tenzij je de hele gevechtskracht van de luchtmacht op wilt doeken, en ze alleen voor transport wilt gaan gebruiken?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_110472234
Zo lang mensen die werken voor hun geld maar zwaar genaaid worden hè :') We zien wel wat voor lastenverzwaringen ze nu weer verzinnen onder het mom van "bezuinigen", de redenen om terug te komen naar Nederland worden wel steeds minder :Y)
  woensdag 18 april 2012 @ 08:37:59 #17
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_110472237
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 08:35 schreef Ferdo het volgende:

Ja, de werknemers zullen nu ook wel massaal ontslag nemen, niet? _O-
Vaker thuiswerken, met trein, de fiets, weet ik het. Zoek dat lekker zelf uit.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_110472258
quote:
6s.gif Op woensdag 18 april 2012 08:37 schreef Ringo het volgende:

[..]

Vaker thuiswerken, met trein, de fiets, weet ik het. Zoek dat lekker zelf uit.
Ja, dat zal voor veel mensen realistisch zijn. :')

Je zal maar stratenmaker zijn o.i.d., en dan thuiswerken?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_110472321
Dat gelul van sommige met hun "dan ga je maar verhuizen voor je werk.. flikker op man.
Ik werk om te leven en ik leef niet om te werken.

Het zal een keer zo verkeerd gaan in Nederland en dan heeft de regering zo'n groot probleem, bah wat een belachelijk bericht weer zeg.
  woensdag 18 april 2012 @ 08:45:19 #20
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110472337
Echt, met dit kabinet kan Links Nederland zijn vingers aflikken.

Zo'n verlaging van de kilometervergoeding gaat weer ten koste van de werkende mens. Net zoals de huurverhoging voor mensen die meer dan 43.000 euro verdienen. En record-immigratie op record-immigratie wordt gevestigd.

Nu snap ik wel dat er bij 'iedereen' onder modaal al helemaal niks meer te halen valt, of je moet ze het brood van tafel stelen, maar nu mogen de werkende mensen het kleine beetje extra bestedingsruimte tov de uitkeringstrekker gaan inleveren.
The End Times are wild
  woensdag 18 april 2012 @ 08:45:29 #21
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_110472340
Gelukkig heb ik een leaseauto :)
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  woensdag 18 april 2012 @ 08:46:53 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110472356
Het effect in belastinginkomsten is trouwens nihil. Want alle bedrijven zullen gewoon die 14 cent gaan uitbetalen, ipv die 19 cent waarvan een deel belast. Dus daar wordt ook geen belasting over geind.
The End Times are wild
  woensdag 18 april 2012 @ 08:47:43 #23
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_110472368
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 08:22 schreef trigt013 het volgende:
ik vind het nog geeneens zo slecht, gewoon reiskostenvergoeding ter hoogte van de belastingheffing en ov gratis voor werknemers.
Dan moet het OV wel een realistisch alternatief zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 08:22 schreef trigt013 het volgende:
Mensen moeten maar eens dichter bij hun werk gaan wonen (of als dat niet mogelijk is bedrijven niet allemaal op een kluitje)
Ja, iedereen die nu op >10 km van zijn huis werkt, kan makkelijk dichterbij gaan wonen of dezelfde baan dichterbij huis vinden 8)7

quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 08:35 schreef fruityloop het volgende:
Die JSF kost worst case iets van 10 miljard
't Is wel ietsje meer:
quote:
Inmiddels zijn de ontwikkelingskosten gestegen tot $44,8 miljard.[12] Het Amerikaanse Government Accountability Office concludeerde in april 2006 dat het project bijna 2 jaar achter lag op schema en 30% duurder werd dan aanvankelijk geraamd.[13] Voor Nederland zijn deze kostenstijgingen echter alleen van invloed op de aankoopprijs van het vliegtuig, de bijdrage aan de ontwikkeling ligt vast op de afgesproken $800 miljoen.[14] Door Nederland werd in 1999 geschat dat de totale kosten van het JSF-project ten minste 10 miljard gulden (¤4,5 miljard) zouden zijn.[15] De kostprijs van de F-35A-variant is echter gestegen van de initieel geschatte $45 miljoen naar meer dan $60 miljoen. De huidige raming van het bedrag dat benodigd is voor aanschaf van de toestellen is bijgesteld naar ¤5,5 miljard.[16] Samen met de op ¤9,1 miljard geraamde exploitatiekosten voor 30 jaar brengt dit het totaal aan levensduurkosten op ¤14,6 miljard voor 85 toestellen. De Algemene Rekenkamer zei in oktober 2006 niet te kunnen inschatten of deze bedragen nog verder zullen stijgen, en in mei 2008 gaf de rekenkamer aan dat de omzet van $8 miljard voor de Nederlandse wapenindustrie (die in 2002 werd geraamd) bij lange na niet gehaald kon worden.[17][18]
Bron.

quote:
6s.gif Op woensdag 18 april 2012 08:37 schreef Ringo het volgende:
Vaker thuiswerken, met trein, de fiets, weet ik het. Zoek dat lekker zelf uit.
Ja, ik ga thuiswerken.
Komt de overheid dan even een fysisch-chemisch-optisch laboratorium inclusief apparatuur en ondersteuning in mijn dorp zetten?
Dan kom ik met plezier 'thuis' werken.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 08:46 schreef LXIV het volgende:
Het effect in belastinginkomsten is trouwens nihil. Want alle bedrijven zullen gewoon die 14 cent gaan uitbetalen, ipv die 19 cent waarvan een deel belast. Dus daar wordt ook geen belasting over geind.
Dat zal inderdaad wel waarschijnlijk zijn.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 18 april 2012 @ 08:49:22 #24
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_110472399
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 08:28 schreef lezzer het volgende:

[..]

En mensen die voor hun werk met hun eigen auto rijden?
Dus, werkzaamheden die uitgevoerd worden met die auto?
moeten van hun werkgever een redelijke compensatie eisen, anders stelt de werkgever gewoon een auto ter beschikking.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  woensdag 18 april 2012 @ 08:51:07 #25
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_110472446
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 08:49 schreef trigt013 het volgende:

[..]

moeten van hun werkgever een redelijke compensatie eisen, anders stelt de werkgever gewoon een auto ter beschikking.
Dit. En dan gaan de mensen ineens fiscale bijtelling betalen (of een km registratie, maar daar zijn er velen te lui voor).
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  woensdag 18 april 2012 @ 08:51:32 #26
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_110472454
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 08:47 schreef Worteltjestaart het volgende:

Ja, iedereen die nu op >10 km van zijn huis werkt, kan makkelijk dichterbij gaan wonen of dezelfde baan dichterbij huis vinden 8)7
Dat moest mij opa wel toen de fabriek van amsterdam naar utrecht ging, ook mijn vader ging gewoon verhuizen toen zijn werk van utrecht naar amersfoort verplaatste
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  Licht Ontvlambaar woensdag 18 april 2012 @ 08:51:36 #27
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_110472456
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 08:46 schreef LXIV het volgende:
Het effect in belastinginkomsten is trouwens nihil. Want alle bedrijven zullen gewoon die 14 cent gaan uitbetalen, ipv die 19 cent waarvan een deel belast. Dus daar wordt ook geen belasting over geind.
Dat was dus precies wat ik dacht... Denken ze nou echt dat het gemiddeld commercieel bedrijf van plan is om belasting te gaan afdragen over zoiets?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 18 april 2012 @ 08:52:26 #28
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_110472470
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2012 08:51 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dat was dus precies wat ik dacht... Denken ze nou echt dat het gemiddeld commercieel bedrijf van plan is om belasting te gaan afdragen over zoiets?
Dus ligt dan het probleem bij de regering die een tekort heeft of de werkgever die de aandeelhouders nog rijker wil maken?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  Licht Ontvlambaar woensdag 18 april 2012 @ 08:52:59 #29
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_110472481
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 08:51 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Dat moest mij opa wel toen de fabriek van amsterdam naar utrecht ging, ook mijn vader ging gewoon verhuizen toen zijn werk van utrecht naar amersfoort verplaatste
En je moeder en je oma hadden ook een baan? Of vergeet je nu voor het gemak dat in het gemiddelde huis twee werkenden wonen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_110472495
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 08:51 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Dat moest mij opa wel toen de fabriek van amsterdam naar utrecht ging, ook mijn vader ging gewoon verhuizen toen zijn werk van utrecht naar amersfoort verplaatste
Gelukkig liggen de huizen voor het oprapen in gebieden waar veel werkgelegenheid is, en zijn ze ook nog eens betaalbaar.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  woensdag 18 april 2012 @ 08:54:03 #31
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_110472510
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2012 08:52 schreef Sjeen het volgende:

[..]

En je moeder en je oma hadden ook een baan? Of vergeet je nu voor het gemak dat in het gemiddelde huis twee werkenden wonen...
Dit idd. Vroeger was dat namelijk niet zo. Ik ga echt niet zomaar verhuizen voor een baan. Lifetime employability bestaat niet meer en m'n vrouw werkt ook.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  Licht Ontvlambaar woensdag 18 april 2012 @ 08:54:13 #32
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_110472511
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 08:52 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Dus ligt dan het probleem bij de regering die een tekort heeft of de werkgever die de aandeelhouders nog rijker wil maken?
De regering maakt de denkfout dat hiermee meer belasting zal binnenkomen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 18 april 2012 @ 08:55:12 #33
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_110472527
quote:
14s.gif Op woensdag 18 april 2012 08:53 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Gelukkig liggen de huizen voor het oprapen in gebieden waar veel werkgelegenheid is, en zijn ze ook nog eens betaalbaar.
Is net wat je wilt, in de regio utrecht en amsterdam heb ik 5 woningen voor jou rond 150.000 euro met twee slaapkamers.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_110472574
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 08:55 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Is net wat je wilt, in de regio utrecht en amsterdam heb ik 5 woningen voor jou rond 150.000 euro met twee slaapkamers.
Als iedereen dichter bij zijn/haar werk wil komen heb je aan vijf woningen ietwat weinig..
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_110472581
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 07:53 schreef Scrummie het volgende:
Afbraak kabinet. Word tijd dat er eens wat aan gedaan word, onvrede word wel groter en groter..
Het is inderdaad een rampzalig kabinet, waarmee van de regen in de drup terechtkomen.

Een tijdje geleden was van dit scenario trouwens ook al sprake en toen werd het in alle toonaarden ontkend. Als het toch gebeurt, is dat schandalig. Temeer omdat je er mensen mee pakt die juist bezig zijn om een bijdrage te leveren aan de economie.

En relatief gezien is het vooral nadelig voor werkende mensen met een laag tot modaal inkomen. Typisch rechts beleid; ze flikken het op elk terrein: generieke maatregelen die in absolute zin iedereen (ongeveer) even hard raken, maar in relatieve zin de mensen met lagere inkomens veel harder.

En zo houdt "de hardwerkende Nederlander", waar Rutte altijd zo prat op gaat, uiteindelijk weer minder over om te besteden. De koopkracht daalt en het zal de economie opnieuw schaden.
  woensdag 18 april 2012 @ 08:58:25 #36
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_110472584
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 08:55 schreef trigt013 het volgende:
Is net wat je wilt, in de regio utrecht en amsterdam heb ik 5 woningen voor jou rond 150.000 euro met twee slaapkamers.
Ja, tuurlijk.
Ik ga mijn hoek-2-onder-1-kap met 300 m2 grond, 3 slaapkamers, dakkapel en uitbouw, in een leuke groene wijk met ruimte, inruilen voor een huis in Utrecht met 2 slaapkamers.

En dat alleen maar omdat de belastingvrije kilometervergoeding omlaag gaat.

-O-
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_110472591
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 08:45 schreef LXIV het volgende:

Zo'n verlaging van de kilometervergoeding gaat weer ten koste van de werkende mens. Net zoals de huurverhoging voor mensen die meer dan 43.000 euro verdienen. En record-immigratie op record-immigratie wordt gevestigd.
En dat met een kabinet van partijen die zich presenteren als zijnde voor de hardwerkende nederlander. Hoe ironisch voor Henk en Ingrid.
  woensdag 18 april 2012 @ 08:59:07 #38
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_110472600
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 08:58 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Ja, tuurlijk.
Ik ga mijn hoek-2-onder-1-kap met 300 m2 grond, 3 slaapkamers, dakkapel en uitbouw, in een leuke groene wijk met ruimte, inruilen voor een huis in Utrecht met 2 slaapkamers.

En dat alleen maar omdat de belastingvrije kilometervergoeding omlaag gaat.

-O-
Oh dus het is een luxeprobleem, mooi opgelost.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  woensdag 18 april 2012 @ 09:00:20 #39
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_110472625
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 08:58 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Als iedereen dichter bij zijn/haar werk wil komen heb je aan vijf woningen ietwat weinig..
Om aan te geven dat mensen misschien iets te veeleisend zijn qua wonen, werken en afstand.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_110472711
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 08:45 schreef Pikkebaas het volgende:
Gelukkig heb ik een leaseauto :)
Ik heb nu ruim 2 jaar een eigen auto en heb daarvoor ook altijd een leaseauto gehad. Geloof me: ze weten leaserijders ook wel te vinden om ze te naaien. Heb niet de illusie dat ze jou gaan ontzien. Om de haverklap wordt de bijtelling zodanig aangepast dat steeds meer auto's in de hoogste tarieven vallen. Ik weet nog dat de bijtelling op een gegeven moment van 22 naar 25 procent ging. Dat scheelde mij toen bijna 600 euro per jaar.
  woensdag 18 april 2012 @ 09:08:32 #41
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_110472802
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 08:55 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Is net wat je wilt, in de regio utrecht en amsterdam heb ik 5 woningen voor jou rond 150.000 euro met twee slaapkamers.
Ja dat zal gaan werken met een gezin met 2 kinderen :')

Kind: Papa, waarom moet ik ineens bij jaap op de kamer slapen?
Papa: Omdat iedereen nou eenmaal verwacht dat ze altijd dichterbij hun werk kunnen gaan wonen

Nee, gaat hem niet worden niet.
  woensdag 18 april 2012 @ 09:08:51 #42
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_110472811
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 08:59 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Oh dus het is een luxeprobleem, mooi opgelost.
:')
pi_110472822
quote:
14s.gif Op woensdag 18 april 2012 08:32 schreef Ringo het volgende:
Gelijk doen. Het is nog veels te druk op de vaderlandse wegen.
De filedruk neemt, mede door de economische recessie, juist af de laatste tijd.
Zie: http://www.volkskrant.nl/(...)011-27-procent.dhtml

Dus dat is een drogreden die niet opgaat. Deze maatregel heeft helemaal niks te maken met het bestrijden van files.

quote:
6s.gif Op woensdag 18 april 2012 08:37 schreef Ringo het volgende:
Vaker thuiswerken, met trein, de fiets, weet ik het. Zoek dat lekker zelf uit.
Alsof dat reële opties zijn. Trouwens: de elektriciteit in mijn huis is ook niet gratis, aanschaf en onderhoud van een fiets evenmin. Van veruit de meeste wensen wordt fysieke aanwezigheid op hun werk verwacht. En er zijn veel beroepen waarbij het niet eens anders kan.
  woensdag 18 april 2012 @ 09:11:16 #44
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_110472881
Maar waarom pakken ze de werknemer? Volgens mij pakken ze de werkgever? Of slikken jullie het allemaal zomaar als je werkgever zegt dat je minder krijgt, omdat hij geen belasting wil betalen?

;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 18 april 2012 @ 09:17:14 #45
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_110473023
quote:
6s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:11 schreef SicSicSics het volgende:
Maar waarom pakken ze de werknemer? Volgens mij pakken ze de werkgever? Of slikken jullie het allemaal zomaar als je werkgever zegt dat je minder krijgt, omdat hij geen belasting wil betalen?
De werknemer betaalt de belasting, niet de werkgever...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_110473066
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 08:45 schreef LXIV het volgende:
Echt, met dit kabinet kan Links Nederland zijn vingers aflikken.

Zo'n verlaging van de kilometervergoeding gaat weer ten koste van de werkende mens. Net zoals de huurverhoging voor mensen die meer dan 43.000 euro verdienen. En record-immigratie op record-immigratie wordt gevestigd.

Nu snap ik wel dat er bij 'iedereen' onder modaal al helemaal niks meer te halen valt, of je moet ze het brood van tafel stelen, maar nu mogen de werkende mensen het kleine beetje extra bestedingsruimte tov de uitkeringstrekker gaan inleveren.
Ik weet niet waar je heen wilt, maar deze regering voert geen links beleid. Ze voeren een rampzalig rechts beleid dat op diverse terreinen averechts uitpakt. Stel, we hebben twee werkende mensen. De één verdient netto 2.000 euro per maand, de ander verdient netto 5.000 euro. Beide personen wonen 40 kilometer van hun werk, reizen daar per auto heen.

Het effect van de maatregel is voor beide personen identiek. Stel dat het twintig euro in de maand kost. Het netto-inkomen van de één gaat van 2.000 naar 1.980. Bij de ander van 5.000 naar 4.980 euro. Wie merkt er dan het meeste van de maatregel? En zo gaat het op elk beleidsterrein. Dit is rechts beleid in een notendop.

En dit beleid wordt mede gevoerd omdat de regering het vertikt om rechtse luxe als de hypotheekrenteaftrek en rechtse hobby's als de JSF aan te pakken. En daar komt bij dat het rampenkabinet juist een beleid voert waardoor de werkloosheid toeneemt en waardoor meer mensen in een uitkering terechtkomen.
  woensdag 18 april 2012 @ 09:19:53 #47
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_110473084
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:17 schreef Worteltjestaart het volgende:
De werknemer betaalt de belasting, niet de werkgever...
Is dat zo? En dan nog, als mijn baas zegt, je gaat er netto op achteruit qua reiskosten vergoeding omdat de belasting omhoog gaat. Dan zou ik zeggen; Wat denk je zelf? Bruteer het maar! :D En verder wil ik niks over horen!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 18 april 2012 @ 09:20:24 #48
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_110473099
Om vervolgens de accijnsen te verhogen en het treinkaartje duurder te maken :')
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_110473155
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:00 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Om aan te geven dat mensen misschien iets te veeleisend zijn qua wonen, werken en afstand.
Jij bent graag minstens een half etmaal per dag bezig met werken en woon-werkverkeer?

Mama, wie is die man die elke zondag het vlees aan komt snijden?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_110473165
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 08:59 schreef trigt013 het volgende:
Oh dus het is een luxeprobleem, mooi opgelost.
Waarom is het een luxeprobleem? Omdat iemand zijn huis en leefomgeving niet opgeeft? Wat een bizarre redenering.
  Licht Ontvlambaar woensdag 18 april 2012 @ 09:23:16 #51
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_110473168
quote:
6s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:19 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Is dat zo? En dan nog, als mijn baas zegt, je gaat er netto op achteruit qua reiskosten vergoeding omdat de belasting omhoog gaat. Dan zou ik zeggen; Wat denk je zelf? Bruteer het maar! :D En verder wil ik niks over horen!
Je begrijpt dat je dan zelf ook meer belasting moet betalen?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 18 april 2012 @ 09:23:56 #52
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_110473187
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:23 schreef Sjeen het volgende:
Je begrijpt dat je dan zelf ook meer belasting moet betalen?
Who cares, zolang je er netto niet op achteruit gaat... Het heeft dan alleen wel weer weerslag op eventuele toeslagen en belastingterugaves denk ik? Verder zou ik er niet zo mee zitten. Denk ik.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 18 april 2012 @ 09:23:58 #53
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_110473188
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 08:45 schreef LXIV het volgende:
Echt, met dit kabinet kan Links Nederland zijn vingers aflikken.

Zo'n verlaging van de kilometervergoeding gaat weer ten koste van de werkende mens. Net zoals de huurverhoging voor mensen die meer dan 43.000 euro verdienen. En record-immigratie op record-immigratie wordt gevestigd.

Nu snap ik wel dat er bij 'iedereen' onder modaal al helemaal niks meer te halen valt, of je moet ze het brood van tafel stelen, maar nu mogen de werkende mensen het kleine beetje extra bestedingsruimte tov de uitkeringstrekker gaan inleveren.
Wel uitkijken dat je in plaats van het brood niet de ipod, ipad, laptop, gsm, gamebox, lcd tv pakt....je moet natuurlijk voor het dramatische effect het brood pakken.

Oh ja, dat kleine beetje extra ten opzichte van de uitkeringtrekker die met twee kinderen netto 1700 euro per maand krijgt. Maar dat lieve kinderen is een hele andere discussie
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_110473209
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2012 08:51 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dat was dus precies wat ik dacht... Denken ze nou echt dat het gemiddeld commercieel bedrijf van plan is om belasting te gaan afdragen over zoiets?
Doen ze nu ook niet hoor. Zelfs niet over het bedrag boven de 19 cent.
Wel grappig, mensen die een mening hebben maar de simpele regels niet kennen :)
pi_110473230
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:20 schreef paintmeester het volgende:
Om vervolgens de accijnsen te verhogen en het treinkaartje duurder te maken :')
En vergeet de bijtelling niet. Per saldo is jezelf vervoeren nagenoeg strafbaar.

En het meest trieste is nog wel dat de brandstofprijzen al op recordhoogte staan, waardoor iedere autorijdende werknemer vele euro's extra aan brandstof kwijt is. En dan ook nog eens een lagere kilometervergoeding. De automobilist als dubbele melkkoe.
  woensdag 18 april 2012 @ 09:27:32 #56
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_110473272
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:25 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En vergeet de bijtelling niet. Per saldo is jezelf vervoeren nagenoeg strafbaar.

En het meest trieste is nog wel dat de brandstofprijzen al op recordhoogte staan, waardoor iedere autorijdende werknemer vele euro's extra aan brandstof kwijt is. En dan ook nog eens een lagere kilometervergoeding. De automobilist als dubbele melkkoe.
Is die bijtelling er niet omdat je een gratis nieuwe auto van de baas krijgt als secundaire arbeidsvoorwaarde? En je vergeet je gratis tankpas te noemen bij deze leaseauto.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_110473277
wat zal een redelijke auto gemiddeld doen? 1:15 is denk ik al erg ruim. Met de huidige benzineprijs van circa 1,85 kost het alleen al aan benzine dus 12,3 cent per kilometer. Dan heb je nog 1,7 cent over voor:

- afschrijving
- onderhoud
- verzekering

Knappe jongen als je dat lukt.

Zelfs met een diesel die 1:25 doet, en een dieselprijs van 1,45 heb je nog maar 8 cent over voor afschrijving/onderhoud en verzekering...
pi_110473376
Oja, hier is trouwens het topic van een paar maanden geleden:
Lagere kilometervergoeding??

Toen werd het bericht in alle toonaarden ontkend door de staatssecretaris:

quote:
Kilometervergoeding niet aangepast
Staatssecretaris Weekers zegt dat er geen plannen zijn om de onbelaste kilometervergoeding te verlagen van 19 naar 12 cent. Dat zegt hij in een reactie op berichten daarover.

Een ambtelijke werkgroep kijkt wel naar mogelijkheden om het beschikbare geld voor woon-werkverkeer slimmer in te zetten. Ook het bedrijfsleven heeft daartoe voorstellen gedaan. Daardoor moet het aantal files verminderen.

Weekers wil niet vooruitlopen op besluiten, maar de onbelaste vergoeding verlagen noemt hij een slechte optie. "De hardwerkende Nederlander mag niet worden gepakt", zegt Weekers.
Bron: http://nos.nl/artikel/333(...)-niet-aangepast.html (voor de goede orde: dat bericht dateert dus van 24 januari dit jaar)
  woensdag 18 april 2012 @ 09:34:37 #59
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_110473460
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 08:59 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Oh dus het is een luxeprobleem, mooi opgelost.
Uhh, wot?
Het is een luxeprobleem dat ik nu niet mijn huis (waar ik hard voor werk) wil opgeven omdat dit voor mijn gezin de belangrijkste factor van geluk is?

1 van de meest bizarre posts ooit...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 18 april 2012 @ 09:36:47 #60
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_110473521
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 08:40 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ja, dat zal voor veel mensen realistisch zijn. :')

Je zal maar stratenmaker zijn o.i.d., en dan thuiswerken?
Stratenmakers rijden ook echt met eigen vervoer he :7.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 18 april 2012 @ 09:37:10 #61
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_110473533
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:27 schreef _VoiD_ het volgende:
wat zal een redelijke auto gemiddeld doen? 1:15 is denk ik al erg ruim. Met de huidige benzineprijs van circa 1,85 kost het alleen al aan benzine dus 12,3 cent per kilometer. Dan heb je nog 1,7 cent over voor:

- afschrijving
- onderhoud
- verzekering

Knappe jongen als je dat lukt.

Zelfs met een diesel die 1:25 doet, en een dieselprijs van 1,45 heb je nog maar 8 cent over voor afschrijving/onderhoud en verzekering...
Je vergeet de wegenbelasting.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_110473655
Een lagere vergoeding?
Met mijn woonwerk afstand zou ik het werk dan toch moeten heroverwegen. Met deze 19 cent speel ik redelijk break-even(afschrijving auto erbij gerekend). Maar met 14 cent wordt uberhaupt het betalen van de benzine lastig.

Lekker stimuleren dat iedereen dicht bij z'n werk gaat wonen. Maar dan moet er wel net werk in je sector zijn bij jou in de buurt, in deze tijden. Om over het lastig zijn van verhuizen met de huidige markt maar te zwijgen.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_110473764
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:27 schreef trigt013 het volgende:
Is die bijtelling er niet omdat je een gratis nieuwe auto van de baas krijgt als secundaire arbeidsvoorwaarde? En je vergeet je gratis tankpas te noemen bij deze leaseauto.
Ik ben geen leaserijder meer (een zeer bewuste keuze, waar ik meer dan gelukkig mee ben, vooral omdat ik nu gewoon zelf bepaal in welke auto ik rijd, wanneer ik een nieuwe bestel, enzovoort).

Ik heb in het verleden bij herhaling de discussie over leaseauto's aangezwengeld:
Stelling: bijtelling leaseauto's moet op de schop
Professor: verschil in bijtelling onwettig

Ik ga die hele discussie nu niet over doen, maar ik wijs je erop dat er een enorme ongelijkheid bestaat. De één betaalt een eigen bijdrage voor privégebruik, de ander niet. Bij het faillissement van mijn vorige werkgever heb ik moeten ontdekken dat ik de enige was die maandelijks een riante eigen bijdrage voor privégebruik betaalde. De andere leaserijders betaalden geen cent daarvoor. Hoewel het mij nu niet meer aangaat, mag die ongelijkheid van mij onmiddellijk wettelijk worden bestreden.

Jouw vraag draai ik om: ik reed die leaseauto namelijk (ook) in het belang van de baas, net zoals ik ook nu mijn eigen auto inzet voor zakelijke doeleinden. De auto is een hulpmiddel bij het uitvoeren van mijn werkzaamheden; een onmisbaar hulpmiddel zelfs. Vergeet ook niet dat je als leaserijder na 3-4 jaar contracttijd met lege handen staat. Je bent dan niet ineens eigenaar van een auto.... je hebt niks.

Op veel auto's is de bijtelling nu 25 procent. In vier jaar tijd heb je dus over 100 procent van de waarde van de auto belasting betaald. Terwijl die auto na vier jaar niet van jou is én ook nog een restwaarde vertegenwoordigt.

Voor zover relevant: ik vind het goed dat de bijtelling op milieuvriendelijke, zuinige auto's lager is. Net zoals ik het goed vind dat je bij de aanschaf van zulke auto's geen BPM en motorrijtuigenbelasting betaalt. Ik heb afgelopen najaar een zeer zuinig diesel aangeschaft. Dat is financieel een flinke investering geweest, die ik de komende jaren deels weer terug hoop te verdienen. Dat wordt door de nieuwste naaistreek van Rutte-Verhagen weer een stukje moeilijker.
  woensdag 18 april 2012 @ 09:45:00 #64
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_110473770
Ik vind de kmvergoeding eigenlijk een raar iets. Als je voor je werkgever naar klanten ed moet is de kmvergoeding veel te laag en voor woon-werk verkeer is het sowieso eigenlijk raar dat je werkgever jouw reiskosten gaat betalen.

Maak het maar lager, misschien gaan mensen dan nadenken of ze wel echt met de auto moeten. Als het echt niet anders kan kun je vast wel wat regelen met je werkgever aangezien die gewoon meer mág geven als hij of zij dat wil.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  Licht Ontvlambaar woensdag 18 april 2012 @ 09:45:03 #65
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_110473772
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:25 schreef Piles het volgende:

[..]

Doen ze nu ook niet hoor. Zelfs niet over het bedrag boven de 19 cent.
Wel grappig, mensen die een mening hebben maar de simpele regels niet kennen :)
Je begrijpt dat en werknemer gewoon zijn 19 cent wil houden... Bruto zal het ergens vandaan moeten komen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 18 april 2012 @ 09:46:31 #66
37248 BertV
Klei indiaan
pi_110473826
Ha! Binnenkort gaat de tent waar ik werk failliet en dan is het probleem opgelost.

Veel bedrijven zullen overigens gewoon bijlappen en die 19ct aanhouden.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_110473874
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:45 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Je begrijpt dat en werknemer gewoon zijn 19 cent wil houden... Bruto zal het ergens vandaan moeten komen.
Hij kan zoveel willen, als in de cao of contract 19 cent staat...
pi_110473918
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:45 schreef Metro2005 het volgende:
Ik vind de kmvergoeding eigenlijk een raar iets. Als je voor je werkgever naar klanten ed moet is de kmvergoeding veel te laag en voor woon-werk verkeer is het sowieso eigenlijk raar dat je werkgever jouw reiskosten gaat betalen.

Maak het maar lager, misschien gaan mensen dan nadenken of ze wel echt met de auto moeten. Als het echt niet anders kan kun je vast wel wat regelen met je werkgever aangezien die gewoon meer mág geven als hij of zij dat wil.
Misschien heb ik het niet goed, maar volgens mij bestaan er twee vormen van vergoeding die we niet moeten verwarren:

• De vergoeding voor woon-werkverkeer; een vaste maandelijkse vergoeding die doorgaans is gebaseerd op de afstand van huis naar de zaak. NB: Boven een bepaalde afstand - ik meen 29 kilometer - geldt een maximaal tarief. Bij mijn weten is het dus niet zo dat iemand die 200 km verderop woont een torenhoge vergoeding kan vangen (tenzij specifiek in de arbeidsvoorwaarden afgesproken).
• De kilometervergoeding voor zakelijke kilometers. Dit betreft dus geen woon-werkverkeer, maar het gaat om zakelijke kilometers die je met eigen auto maakt, in opdracht van de baas.
  woensdag 18 april 2012 @ 10:08:44 #69
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_110474506
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:44 schreef Elfletterig het volgende:

[..]
Op veel auto's is de bijtelling nu 25 procent. In vier jaar tijd heb je dus over 100 procent van de waarde van de auto belasting betaald. Terwijl die auto na vier jaar niet van jou is én ook nog een restwaarde vertegenwoordigt.
Er wordt 25% van de waarde van de auto bij je bruto loon opgeteld, en daar betaal je belasting over, dat is dus echt geen 25% van de waarde van de auto per jaar.
The colour of her eyes were the colour of insanity
  woensdag 18 april 2012 @ 10:11:52 #70
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_110474607
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 07:33 schreef Chadi het volgende:

Wat wil dit kabinet nou hiermee bereiken?
Dat de werkgever belasting moet betalen over een eventuele reiskostenvergoeding, echt wel een VVD standpunt he, de werkeger met steeds hogere kosten opzadelen
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  woensdag 18 april 2012 @ 10:12:56 #71
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_110474647
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:11 schreef HD9 het volgende:

[..]

Dat de werkgever belasting moet betalen over een eventuele reiskostenvergoeding, echt wel een VVD standpunt he, de werkeger met steeds hogere kosten opzadelen
Ik heb niet het idee dat mijn werkgever mij meer reiskostenvergoeding gaat geven, dus ik ga er gewoon op achteruit.
The colour of her eyes were the colour of insanity
  woensdag 18 april 2012 @ 10:17:45 #72
8372 Bastard
Persona non grata
pi_110474791
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:22 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Jij bent graag minstens een half etmaal per dag bezig met werken en woon-werkverkeer?

Mama, wie is die man die elke zondag het vlees aan komt snijden?
En dat was notabene ook nog een postbus51 spotje!
The truth was in here.
pi_110474985
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:08 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Er wordt 25% van de waarde van de auto bij je bruto loon opgeteld, en daar betaal je belasting over, dat is dus echt geen 25% van de waarde van de auto per jaar.
Ik had het iets anders moeten zeggen. Stel dat een auto 20.000 euro kost, dan betaal belasting over een kwart van de waarde, dus over 5.000 euro. Dat doe je 4 jaar op rij, dus dan heb je feitelijk over een bedrag van 20.000 euro belasting belasting betaald, dus over de volle waarde van die auto. Alsof je die volledig hebt 'verbruikt' in die 4 jaar tijd.

Dat terwijl de auto na 4 jaar nog een restwaarde heeft, die jij als leaserijder niet verbruikt omdat je dan niet meer in die auto rijdt.
pi_110475082
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik had het iets anders moeten zeggen. Stel dat een auto 20.000 euro kost, dan betaal belasting over een kwart van de waarde, dus over 5.000 euro. Dat doe je 4 jaar op rij, dus dan heb je feitelijk over een bedrag van 20.000 euro belasting belasting betaald, dus over de volle waarde van die auto. Alsof je die volledig hebt 'verbruikt' in die 4 jaar tijd.

Dat terwijl de auto na 4 jaar nog een restwaarde heeft, die jij als leaserijder niet verbruikt omdat je dan niet meer in die auto rijdt.
En hoeveel euro aan benzine en onderhoud heb je in die 4 jaar betaald?
pi_110475142
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:27 schreef _VoiD_ het volgende:
wat zal een redelijke auto gemiddeld doen? 1:15 is denk ik al erg ruim. Met de huidige benzineprijs van circa 1,85 kost het alleen al aan benzine dus 12,3 cent per kilometer. Dan heb je nog 1,7 cent over voor:

- afschrijving
- onderhoud
- verzekering

Knappe jongen als je dat lukt.

Zelfs met een diesel die 1:25 doet, en een dieselprijs van 1,45 heb je nog maar 8 cent over voor afschrijving/onderhoud en verzekering...
Zeker met een moderne auto moet 1:15 goed te doen zijn. Overigens is de reiskostenvergoeding er niet om jouw verzekering of wegenbelasting te betalen. Het lijkt me dat het merendeel van de mensen die een auto hebben deze ook voor andere doeleinden gebruiken dan naar het rijden van het werk, dus die verzekering en wegenbelasting zou je sowieso al moeten betalen.
  woensdag 18 april 2012 @ 10:33:29 #76
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_110475257
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik had het iets anders moeten zeggen. Stel dat een auto 20.000 euro kost, dan betaal belasting over een kwart van de waarde, dus over 5.000 euro. Dat doe je 4 jaar op rij, dus dan heb je feitelijk over een bedrag van 20.000 euro belasting belasting betaald, dus over de volle waarde van die auto. Alsof je die volledig hebt 'verbruikt' in die 4 jaar tijd.

Dat terwijl de auto na 4 jaar nog een restwaarde heeft, die jij als leaserijder niet verbruikt omdat je dan niet meer in die auto rijdt.
Die twee dingen hebben echt totaal niets met elkaar te maken. Het percentage is gewoon een gekozen hoeveelheid. Dat je toevallig na 4 jaar op 100% staat heeft niks met 'verbruik' of wat dan ook te maken. Nu betaal je 42% over 25%. Ze hadden net zo goed kunnen zeggen dat je 10% van 100% betaalt, of 60% van weet ik veel wat. Dat is triviaal.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 18 april 2012 @ 10:42:32 #77
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_110475555
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:11 schreef HD9 het volgende:

[..]

Dat de werkgever belasting moet betalen over een eventuele reiskostenvergoeding, echt wel een VVD standpunt he, de werkeger met steeds hogere kosten opzadelen
:') :')
pi_110475838
quote:
De onderhandelaars zouden daarmee in één klap 500 miljoen euro binnenhalen.
Linkse regering. :')
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 18 april 2012 @ 10:51:12 #79
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_110475853
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:50 schreef waht het volgende:

[..]

Linkse regering. :')
Holle frase-roepers :')
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  woensdag 18 april 2012 @ 10:51:49 #80
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_110475872
4 uur slaap is trouwens veels te weinig :')
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_110475963
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:51 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Holle frase-roepers :')
Waht heeft wél gelijk, de regering zit enorm in de zakken van de burgers te graaien terwijl ze falen (economische) hervormingen door te voeren.
pi_110475968
Hoezo moet je woon- werkverkeer geheel vergoed zijn als je met de auto bent?
  woensdag 18 april 2012 @ 10:57:13 #83
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_110476030
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:54 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Waht heeft wél gelijk, de regering zit enorm in de zakken van de burgers te graaien terwijl ze falen (economische) hervormingen door te voeren.
Want die economische hervormingen van jou hebben natuurlijk ook echt direct of op korte termijn effect op het begrotingstekort, dat aan de Europese norm moet voldoen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_110476031
quote:
14s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:28 schreef Dennis101 het volgende:
En hoeveel euro aan benzine en onderhoud heb je in die 4 jaar betaald?
In principe niets, tenzij je een eigen bijdrage voor privégebruik betaalt (maar dat is dan indirect). Maar goed: dit topic gaat niet over leaserijders; het kwam alleen even ter sprake.
  woensdag 18 april 2012 @ 10:58:35 #85
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_110476082
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:51 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Holle frase-roepers :')
Meer belasting heffen is een rechts dingetje wou je zeggen?

Ben trouwens bang dat het op termijn geen zak oplevert. Binnen de kortste keren worden bijna alle vergoedingen bijgesteld naar de 14 cent en komt er nog steeds geen extra belasting binnen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 18 april 2012 @ 10:59:53 #86
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_110476123
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Meer belasting heffen is een rechts dingetje wou je zeggen?
Hoe zinvol en betekenisvol is roepen: "Oh, wat links!" of "Oh, wat rechts!"
Niet.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_110476134
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:57 schreef Bart het volgende:

[..]

Want die economische hervormingen van jou hebben natuurlijk ook echt direct of op korte termijn effect op het begrotingstekort, dat aan de Europese norm moet voldoen.
Die economische hervormingen zorgen ervoor dat er tenminste op termijn weer geld wordt verdiend.

Alleen maar domme bezuinigingen doorvoeren zonder daar een economisch beleid aan de koppelen gaat zal ons alleen maar verder in de misere helpen.

Het is geen kwestie van of, maar van en.
pi_110476195
Edit. Verkeerd topic.
pi_110476196
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:59 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Hoe zinvol en betekenisvol is roepen: "Oh, wat links!" of "Oh, wat rechts!"
Niet.
Jawel, nu weet iedereen hoe achterlijk deze maatregel is. Want links.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 18 april 2012 @ 11:02:30 #90
37248 BertV
Klei indiaan
pi_110476202
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:54 schreef opgebaarde het volgende:
Hoezo moet je woon- werkverkeer geheel vergoed zijn als je met de auto bent?
Daar heb je wel een punt. In feite is het gewoon onbelast inkomen. Een snoepje dat ook weer afgepakt kan worden.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  woensdag 18 april 2012 @ 11:03:46 #91
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_110476243
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 11:02 schreef waht het volgende:

[..]

Jawel, nu weet iedereen hoe achterlijk deze maatregel is. Want links.
Ah ja, want iedere linkse maatregel is achterlijk. Got it.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  woensdag 18 april 2012 @ 11:05:35 #92
165633 eriksd
The grand facade...
pi_110476295
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 07:53 schreef Scrummie het volgende:
Afbraak kabinet. Word tijd dat er eens wat aan gedaan word, onvrede word wel groter en groter..
Nou hé, want die kilometervergoeding is het teken van beschaving.

Lul toch niet zo dom man.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_110476313
Zo erg is het allemaal blijkbaar niet gezien er niet grootschalige protesten en demonstraties plaatsvinden op het binnenhof en om de 2e kamer om duidelijk te maken dat het niet meer KAN

Dus genoeg reden voor de regering om gewoon door te gaan met hier en daar verhogingen doorvoeren en pappen en nathouden
pi_110476325
quote:
99s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:33 schreef Bart het volgende:
Die twee dingen hebben echt totaal niets met elkaar te maken. Het percentage is gewoon een gekozen hoeveelheid. Dat je toevallig na 4 jaar op 100% staat heeft niks met 'verbruik' of wat dan ook te maken. Nu betaal je 42% over 25%. Ze hadden net zo goed kunnen zeggen dat je 10% van 100% betaalt, of 60% van weet ik veel wat. Dat is triviaal.
Sorry, maar in mijn optiek hebben ze wél met elkaar te maken. De waarde van de auto wordt namelijk gezien als "inkomen" en daar wordt belasting over geheven. Aangezien de cataloguswaarde het vertrekpunt is voor de bijtelling en aangezien je vier jaar lang 25 procent bijtelling hebt, heb je na vier jaar feitelijk over 100 procent van de cataloguswaarde belasting betaald, als zijnde "inkomen".

Bij gewoon inkomen krijg je een bak geld, waarover je belasting betaalt. Dat geld is dan verder wel van jou. Die auto wordt als "inkomen" aangemerkt, maar wordt op geen enkel moment jouw eigendom.

Maar laten we het niet meer over leaseauto's hebben, stel ik voor. Terug naar mensen met een eigen auto en de kilometervergoeding.
  woensdag 18 april 2012 @ 11:07:17 #95
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_110476349
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 11:06 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zo erg is het allemaal blijkbaar niet gezien er niet grootschalige protesten en demonstraties plaatsvinden op het binnenhof en om de 2e kamer om duidelijk te maken dat het niet meer KAN

Dus genoeg reden voor de regering om gewoon door te gaan met hier en daar verhogingen doorvoeren en pappen en nathouden
Wij zijn ook niet echt een demonstratielandje vrees ik.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  woensdag 18 april 2012 @ 11:07:58 #96
165633 eriksd
The grand facade...
pi_110476366
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Meer belasting heffen is een rechts dingetje wou je zeggen?

Ben trouwens bang dat het op termijn geen zak oplevert. Binnen de kortste keren worden bijna alle vergoedingen bijgesteld naar de 14 cent en komt er nog steeds geen extra belasting binnen.
Inderdaad. Dat mensen dan zelf meer moeten lappen levert an sich niet meer op: er wordt niet meer verbruikt of iets dergelijks.

Zinloze bezuiniging dus, echt een voor de heel korte termijn. Ze gaan er gewoon van uit dat een hoop contracten vaststaan.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_110476703
Verstandige ontwikkeling, de kilometervergoeding heeft het effect van een subsidie op mobiliteit omdat werknemers door de vergoeding minder goed na denken over mobiliteit als zijn een bepaalde functie aannemen. En dat terwijl veel overheidsbeleid er op gericht is juist de mobiliteit te beperken, het schrappen van de kilometervergoeding zorgt voor een minder halfslachtig mobiliteitsbeleid en dat vind ik dus goed.
  woensdag 18 april 2012 @ 11:24:40 #98
37248 BertV
Klei indiaan
pi_110476930
quote:
14s.gif Op woensdag 18 april 2012 11:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
Verstandige ontwikkeling, de kilometervergoeding heeft het effect van een subsidie op mobiliteit omdat werknemers door de vergoeding minder goed na denken over mobiliteit als zijn een bepaalde functie aannemen. En dat terwijl veel overheidsbeleid er op gericht is juist de mobiliteit te beperken, het schrappen van de kilometervergoeding zorgt voor een minder halfslachtig mobiliteitsbeleid en dat vind ik dus goed.
absoluut, en dan in combinatie met het afschaffen van alle voordelen voor leaserij... ow, Bolkesteijn...
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  woensdag 18 april 2012 @ 11:24:55 #99
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_110476939
quote:
14s.gif Op woensdag 18 april 2012 11:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
Verstandige ontwikkeling, de kilometervergoeding heeft het effect van een subsidie op mobiliteit omdat werknemers door de vergoeding minder goed na denken over mobiliteit als zijn een bepaalde functie aannemen.
Onzin.
Die kilometervergoeding is er namelijk ook voor hen, die met hun eigen auto voor de baas op pad zijn.

quote:
En dat terwijl veel overheidsbeleid er op gericht is juist de mobiliteit te beperken, het schrappen van de kilometervergoeding zorgt voor een minder halfslachtig mobiliteitsbeleid en dat vind ik dus goed.
Hoezo is het het doel van de politiek om mobiliteit te beperken?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_110476952
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 11:24 schreef BertV het volgende:

[..]

absoluut, en dan in combinatie met het afschaffen van alle voordelen voor leaserij... ow, Bolkesteijn...
Wat bedoel je?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')