Ik had eerder meer willen zien voor iedere kilometer die ik nu af leg om belasting te mogen betalen. In plaats dat ze mensen tegemoet komen die wel een baan 60 kilometer verderop nemen zodat ze kunnen werken worden deze mensen juist uitgekleed.quote:De onderhandelaars van VVD, CDA en PVV in het Catshuis overwegen het mes te zetten in de onbelaste kilometervergoeding voor werknemers. De 19 cent per kilometer die werknemers nu nog onbelast van hun baas vergoed krijgen voor woon-werkverkeer daalt mogelijk naar 14 cent.
Meerdere bronnen bevestigen aan het Algemeen Dagblad dat er verschillende scenario's zijn neergelegd bij het Centraal Planbureau (CPB) ter doorrekening, maar dat een verlaging van de belastingvrije kilometervergoeding naar 14 cent sowieso 'een haalbare kaart' zou zijn.
De onderhandelaars zouden daarmee in één klap 500 miljoen euro binnenhalen. Er is ook gekeken naar de mogelijkheid de vergoeding volledig te schrappen, bevestigen meerdere bronnen rond de onderhandelingen.
Er wordt in de Haagse wandelgangen benadrukt dat nog niet helemaal zeker is of aan deze belastingconstructie wordt geknabbeld. Begin dit jaar zei staatssecretaris Weekers (Financiën) nog dat er er 'geen enkel voornemen' bestond de kilometervergoeding van 19 cent te verlagen.
Afgelopen maandag pleitten MHP, de vakcentrale voor middelbaar en hoger personeel, en vakcentrale FNV nog voor een hogere belastingvrije kilometervergoeding. Door de oplopende prijzen aan de pomp zijn automobilisten steeds meer kwijt aan benzine. Dat moet volgens de organisaties gecompenseerd worden.
Deze verlaging levert weer meer kapitaal op, dus meer macht. Wonen werken dichter bij elkaar zou het beste zijn, maar diegene die de grootst mogelijke olie/belasting afzet wenst om juist nog meer kapitaal (macht) ziet liever het omgekeerde plaatsvinden, vandaar dat alles onlogisch/omgekeerd is geworden. Onlogisch voor veel volk, niet onlogisch voor diegenen die willen heersen over het volk.quote:Ik had eerder meer willen zien voor iedere kilometer die ik nu af leg om belasting te mogen betalen. In plaats dat ze mensen tegemoet komen die wel een baan 60 kilometer verderop nemen zodat ze kunnen werken worden deze mensen juist uitgekleed.
En verhuizen dichterbij je werk is al haast onmogelijk met de huizenmarkt.
Wat wil dit kabinet nou hiermee bereiken?
En mensen die voor hun werk met hun eigen auto rijden?quote:Op woensdag 18 april 2012 08:22 schreef trigt013 het volgende:
ik vind het nog geeneens zo slecht, gewoon reiskostenvergoeding ter hoogte van de belastingheffing en ov gratis voor werknemers.
Mensen moeten maar eens dichter bij hun werk gaan wonen (of als dat niet mogelijk is bedrijven niet allemaal op een kluitje)
Dat is erg nuttig voor werknemers die om 06.00 uur op hun werk moeten zijn.quote:
Ja, de werknemers zullen nu ook wel massaal ontslag nemen, niet?quote:Op woensdag 18 april 2012 08:32 schreef Ringo het volgende:
Gelijk doen. Het is nog veels te druk op de vaderlandse wegen.
Die JSF kost worst case iets van 10 miljard, veel geld, maar afgeschreven over 30 jaar, net als de F16 die we ook al 30 jaar in gebruik hebben, kom je op ~335 miljoen per jaar. Op een rijksbegroting van ~195 miljard nou niet echt een enorm verschil.quote:Op woensdag 18 april 2012 07:52 schreef Worteltjestaart het volgende:
Het is echt absurd. Die vergoeding van 19cent is al allesbehalve kostendekkend (en al jaren ongewijzigd)...
In plaats van dat nou bezuinigd wordt op de spendeerdrift van de overheid zelf... (JSF, anyone?)
Vaker thuiswerken, met trein, de fiets, weet ik het. Zoek dat lekker zelf uit.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:35 schreef Ferdo het volgende:
Ja, de werknemers zullen nu ook wel massaal ontslag nemen, niet?
Ja, dat zal voor veel mensen realistisch zijn.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:37 schreef Ringo het volgende:
[..]
Vaker thuiswerken, met trein, de fiets, weet ik het. Zoek dat lekker zelf uit.
Dan moet het OV wel een realistisch alternatief zijn.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:22 schreef trigt013 het volgende:
ik vind het nog geeneens zo slecht, gewoon reiskostenvergoeding ter hoogte van de belastingheffing en ov gratis voor werknemers.
Ja, iedereen die nu op >10 km van zijn huis werkt, kan makkelijk dichterbij gaan wonen of dezelfde baan dichterbij huis vindenquote:Op woensdag 18 april 2012 08:22 schreef trigt013 het volgende:
Mensen moeten maar eens dichter bij hun werk gaan wonen (of als dat niet mogelijk is bedrijven niet allemaal op een kluitje)
't Is wel ietsje meer:quote:Op woensdag 18 april 2012 08:35 schreef fruityloop het volgende:
Die JSF kost worst case iets van 10 miljard
Bron.quote:Inmiddels zijn de ontwikkelingskosten gestegen tot $44,8 miljard.[12] Het Amerikaanse Government Accountability Office concludeerde in april 2006 dat het project bijna 2 jaar achter lag op schema en 30% duurder werd dan aanvankelijk geraamd.[13] Voor Nederland zijn deze kostenstijgingen echter alleen van invloed op de aankoopprijs van het vliegtuig, de bijdrage aan de ontwikkeling ligt vast op de afgesproken $800 miljoen.[14] Door Nederland werd in 1999 geschat dat de totale kosten van het JSF-project ten minste 10 miljard gulden (¤4,5 miljard) zouden zijn.[15] De kostprijs van de F-35A-variant is echter gestegen van de initieel geschatte $45 miljoen naar meer dan $60 miljoen. De huidige raming van het bedrag dat benodigd is voor aanschaf van de toestellen is bijgesteld naar ¤5,5 miljard.[16] Samen met de op ¤9,1 miljard geraamde exploitatiekosten voor 30 jaar brengt dit het totaal aan levensduurkosten op ¤14,6 miljard voor 85 toestellen. De Algemene Rekenkamer zei in oktober 2006 niet te kunnen inschatten of deze bedragen nog verder zullen stijgen, en in mei 2008 gaf de rekenkamer aan dat de omzet van $8 miljard voor de Nederlandse wapenindustrie (die in 2002 werd geraamd) bij lange na niet gehaald kon worden.[17][18]
Ja, ik ga thuiswerken.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:37 schreef Ringo het volgende:
Vaker thuiswerken, met trein, de fiets, weet ik het. Zoek dat lekker zelf uit.
Dat zal inderdaad wel waarschijnlijk zijn.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:46 schreef LXIV het volgende:
Het effect in belastinginkomsten is trouwens nihil. Want alle bedrijven zullen gewoon die 14 cent gaan uitbetalen, ipv die 19 cent waarvan een deel belast. Dus daar wordt ook geen belasting over geind.
moeten van hun werkgever een redelijke compensatie eisen, anders stelt de werkgever gewoon een auto ter beschikking.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:28 schreef lezzer het volgende:
[..]
En mensen die voor hun werk met hun eigen auto rijden?
Dus, werkzaamheden die uitgevoerd worden met die auto?
Dit. En dan gaan de mensen ineens fiscale bijtelling betalen (of een km registratie, maar daar zijn er velen te lui voor).quote:Op woensdag 18 april 2012 08:49 schreef trigt013 het volgende:
[..]
moeten van hun werkgever een redelijke compensatie eisen, anders stelt de werkgever gewoon een auto ter beschikking.
Dat moest mij opa wel toen de fabriek van amsterdam naar utrecht ging, ook mijn vader ging gewoon verhuizen toen zijn werk van utrecht naar amersfoort verplaatstequote:Op woensdag 18 april 2012 08:47 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ja, iedereen die nu op >10 km van zijn huis werkt, kan makkelijk dichterbij gaan wonen of dezelfde baan dichterbij huis vinden
Dat was dus precies wat ik dacht... Denken ze nou echt dat het gemiddeld commercieel bedrijf van plan is om belasting te gaan afdragen over zoiets?quote:Op woensdag 18 april 2012 08:46 schreef LXIV het volgende:
Het effect in belastinginkomsten is trouwens nihil. Want alle bedrijven zullen gewoon die 14 cent gaan uitbetalen, ipv die 19 cent waarvan een deel belast. Dus daar wordt ook geen belasting over geind.
Dus ligt dan het probleem bij de regering die een tekort heeft of de werkgever die de aandeelhouders nog rijker wil maken?quote:Op woensdag 18 april 2012 08:51 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat was dus precies wat ik dacht... Denken ze nou echt dat het gemiddeld commercieel bedrijf van plan is om belasting te gaan afdragen over zoiets?
En je moeder en je oma hadden ook een baan? Of vergeet je nu voor het gemak dat in het gemiddelde huis twee werkenden wonen...quote:Op woensdag 18 april 2012 08:51 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dat moest mij opa wel toen de fabriek van amsterdam naar utrecht ging, ook mijn vader ging gewoon verhuizen toen zijn werk van utrecht naar amersfoort verplaatste
Gelukkig liggen de huizen voor het oprapen in gebieden waar veel werkgelegenheid is, en zijn ze ook nog eens betaalbaar.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:51 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dat moest mij opa wel toen de fabriek van amsterdam naar utrecht ging, ook mijn vader ging gewoon verhuizen toen zijn werk van utrecht naar amersfoort verplaatste
Dit idd. Vroeger was dat namelijk niet zo. Ik ga echt niet zomaar verhuizen voor een baan. Lifetime employability bestaat niet meer en m'n vrouw werkt ook.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:52 schreef Sjeen het volgende:
[..]
En je moeder en je oma hadden ook een baan? Of vergeet je nu voor het gemak dat in het gemiddelde huis twee werkenden wonen...
De regering maakt de denkfout dat hiermee meer belasting zal binnenkomen.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:52 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dus ligt dan het probleem bij de regering die een tekort heeft of de werkgever die de aandeelhouders nog rijker wil maken?
Is net wat je wilt, in de regio utrecht en amsterdam heb ik 5 woningen voor jou rond 150.000 euro met twee slaapkamers.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:53 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Gelukkig liggen de huizen voor het oprapen in gebieden waar veel werkgelegenheid is, en zijn ze ook nog eens betaalbaar.
Als iedereen dichter bij zijn/haar werk wil komen heb je aan vijf woningen ietwat weinig..quote:Op woensdag 18 april 2012 08:55 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Is net wat je wilt, in de regio utrecht en amsterdam heb ik 5 woningen voor jou rond 150.000 euro met twee slaapkamers.
Het is inderdaad een rampzalig kabinet, waarmee van de regen in de drup terechtkomen.quote:Op woensdag 18 april 2012 07:53 schreef Scrummie het volgende:
Afbraak kabinet. Word tijd dat er eens wat aan gedaan word, onvrede word wel groter en groter..
Ja, tuurlijk.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:55 schreef trigt013 het volgende:
Is net wat je wilt, in de regio utrecht en amsterdam heb ik 5 woningen voor jou rond 150.000 euro met twee slaapkamers.
En dat met een kabinet van partijen die zich presenteren als zijnde voor de hardwerkende nederlander. Hoe ironisch voor Henk en Ingrid.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:45 schreef LXIV het volgende:
Zo'n verlaging van de kilometervergoeding gaat weer ten koste van de werkende mens. Net zoals de huurverhoging voor mensen die meer dan 43.000 euro verdienen. En record-immigratie op record-immigratie wordt gevestigd.
Oh dus het is een luxeprobleem, mooi opgelost.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:58 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk.
Ik ga mijn hoek-2-onder-1-kap met 300 m2 grond, 3 slaapkamers, dakkapel en uitbouw, in een leuke groene wijk met ruimte, inruilen voor een huis in Utrecht met 2 slaapkamers.
En dat alleen maar omdat de belastingvrije kilometervergoeding omlaag gaat.
Om aan te geven dat mensen misschien iets te veeleisend zijn qua wonen, werken en afstand.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:58 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Als iedereen dichter bij zijn/haar werk wil komen heb je aan vijf woningen ietwat weinig..
Ik heb nu ruim 2 jaar een eigen auto en heb daarvoor ook altijd een leaseauto gehad. Geloof me: ze weten leaserijders ook wel te vinden om ze te naaien. Heb niet de illusie dat ze jou gaan ontzien. Om de haverklap wordt de bijtelling zodanig aangepast dat steeds meer auto's in de hoogste tarieven vallen. Ik weet nog dat de bijtelling op een gegeven moment van 22 naar 25 procent ging. Dat scheelde mij toen bijna 600 euro per jaar.quote:
Ja dat zal gaan werken met een gezin met 2 kinderenquote:Op woensdag 18 april 2012 08:55 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Is net wat je wilt, in de regio utrecht en amsterdam heb ik 5 woningen voor jou rond 150.000 euro met twee slaapkamers.
quote:Op woensdag 18 april 2012 08:59 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Oh dus het is een luxeprobleem, mooi opgelost.
De filedruk neemt, mede door de economische recessie, juist af de laatste tijd.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:32 schreef Ringo het volgende:
Gelijk doen. Het is nog veels te druk op de vaderlandse wegen.
Alsof dat reële opties zijn. Trouwens: de elektriciteit in mijn huis is ook niet gratis, aanschaf en onderhoud van een fiets evenmin. Van veruit de meeste wensen wordt fysieke aanwezigheid op hun werk verwacht. En er zijn veel beroepen waarbij het niet eens anders kan.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:37 schreef Ringo het volgende:
Vaker thuiswerken, met trein, de fiets, weet ik het. Zoek dat lekker zelf uit.
De werknemer betaalt de belasting, niet de werkgever...quote:Op woensdag 18 april 2012 09:11 schreef SicSicSics het volgende:
Maar waarom pakken ze de werknemer? Volgens mij pakken ze de werkgever? Of slikken jullie het allemaal zomaar als je werkgever zegt dat je minder krijgt, omdat hij geen belasting wil betalen?
Ik weet niet waar je heen wilt, maar deze regering voert geen links beleid. Ze voeren een rampzalig rechts beleid dat op diverse terreinen averechts uitpakt. Stel, we hebben twee werkende mensen. De één verdient netto 2.000 euro per maand, de ander verdient netto 5.000 euro. Beide personen wonen 40 kilometer van hun werk, reizen daar per auto heen.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:45 schreef LXIV het volgende:
Echt, met dit kabinet kan Links Nederland zijn vingers aflikken.
Zo'n verlaging van de kilometervergoeding gaat weer ten koste van de werkende mens. Net zoals de huurverhoging voor mensen die meer dan 43.000 euro verdienen. En record-immigratie op record-immigratie wordt gevestigd.
Nu snap ik wel dat er bij 'iedereen' onder modaal al helemaal niks meer te halen valt, of je moet ze het brood van tafel stelen, maar nu mogen de werkende mensen het kleine beetje extra bestedingsruimte tov de uitkeringstrekker gaan inleveren.
Is dat zo? En dan nog, als mijn baas zegt, je gaat er netto op achteruit qua reiskosten vergoeding omdat de belasting omhoog gaat. Dan zou ik zeggen; Wat denk je zelf? Bruteer het maar!quote:Op woensdag 18 april 2012 09:17 schreef Worteltjestaart het volgende:
De werknemer betaalt de belasting, niet de werkgever...
Jij bent graag minstens een half etmaal per dag bezig met werken en woon-werkverkeer?quote:Op woensdag 18 april 2012 09:00 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Om aan te geven dat mensen misschien iets te veeleisend zijn qua wonen, werken en afstand.
Waarom is het een luxeprobleem? Omdat iemand zijn huis en leefomgeving niet opgeeft? Wat een bizarre redenering.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:59 schreef trigt013 het volgende:
Oh dus het is een luxeprobleem, mooi opgelost.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |