Als ik opeens besluit in Amerika te gaan wonen gelden er toch ook andere regels dan wanneer ik daar geboren zou zijn.. moet ik ook werk hebben het volkslied kennen etc etc.quote:Op woensdag 18 april 2012 17:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Waarom andere regeltjes voor allochtonen dan voor autochtonen? Beantwoord de "waarom" nou eens? Je blijft de vraag zorgvuldig ontwijken.
Omdat Nederland de wet niet kan of wil veranderen. En omdat de signaalfunctie die je ermee afgeeft alleen al genoeg is om uitzonderingen te maken.quote:Op woensdag 18 april 2012 17:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Waarom andere regeltjes voor allochtonen dan voor autochtonen? Beantwoord de "waarom" nou eens? Je blijft de vraag zorgvuldig ontwijken.
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Dat van dat volkslied vind ik bovendien ook onzin. Dat je de taal moet spreken kan ik wel inkomen, maar dat moet gelden voor iedereen, ook voor autochtonen.quote:Op woensdag 18 april 2012 17:42 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Als ik opeens besluit in Amerika te gaan wonen gelden er toch ook andere regels dan wanneer ik daar geboren zou zijn.. moet ik ook werk hebben het volkslied kennen etc etc.
Waarop baseer je die uitzonderingen? Moet die ex-moslimnicht van Wilders of zo nu ook verplicht zo'n contract ondertekenen?quote:Op woensdag 18 april 2012 17:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Omdat Nederland de wet niet kan of wil veranderen. En omdat de signaalfunctie die je ermee afgeeft alleen al genoeg is om uitzonderingen te maken.
Laat ik het anders stellen: waarom zou deze maatregel niet voor autochtonen moeten gelden?quote:Op woensdag 18 april 2012 17:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Omdat Nederland de wet niet kan of wil veranderen. En omdat de signaalfunctie die je ermee afgeeft alleen al genoeg is om uitzonderingen te maken.
Ik kan anders genoeg autochtonen die het Nederlands slechter beheersen dan de gemiddelde allochtoon.quote:Op woensdag 18 april 2012 17:46 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Dat van dat volkslied vind ik bovendien ook onzin. Dat je de taal moet spreken kan ik wel inkomen, maar dat moet gelden voor iedereen, ook voor autochtonen.
quote:
quote:Op woensdag 18 april 2012 17:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het zal problemen zoals dat in vele steden in Nederland voorkomt makkelijker op kunnen lossen.
Problemen die in heel Utrecht voorkomen.
Of het duur en bureaucratisch word weet ik niet. Daarvoor is er te weinig informatie in dat bericht.
Kijk, daar ben ik het met je eens. Maar als het dan toch alleen voor allochtonen zou gelden, wat deze PVV'er wil dan is dat het waard.quote:Op woensdag 18 april 2012 17:47 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Laat ik het anders stellen: waarom zou deze maatregel niet voor autochtonen moeten gelden?
En die redenatie kan ik met de beste wil ter wereld niet volgen. Je geeft hiermee wel zo'n stigmatiserend signaal af, dat kan nooit tot goede zaken leiden.quote:Op woensdag 18 april 2012 17:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Maar als het dan toch alleen voor allochtonen zou gelden, wat deze PVV'er wil dan is dat het waard.
Autochtonen hebben leerplicht.quote:Op woensdag 18 april 2012 17:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Er gelden ook al een hoop regels specifiek voor allochtonen. Onder andere verplichte taalcursussen en inburgeringscursussen. Die gelden niet voor autochtonen, hoewel het voor sommige wel handig zou zijn.
Veel allochtonen ook.quote:Op woensdag 18 april 2012 17:53 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Autochtonen hebben leerplicht.
Nietes! Alle allochtonen zijn gisteren op een bootje komen aanzetten. Alsof er allochtonen bestaan die hier zijn geboren en getogen. Kom nou toch!quote:
Daar ben ik het heel erg mee oneens. Het enige signaal dat je er mee afgeeft is dat het in Nederland okay is om te discrimineren op ethniciteit.quote:Op woensdag 18 april 2012 17:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Kijk, daar ben ik het met je eens. Maar als het dan toch alleen voor allochtonen zou gelden, wat deze PVV'er wil dan is dat het waard.
Zoals?quote:Op woensdag 18 april 2012 17:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Er zijn nu eenmaal een hoop problemen die draaien om acceptatie van homo's en gelijke rechten van de man en vrouw waartegen juridisch niets tegen gedaan kan worden.
Waar haal je nou weer vandaan dat allochtonen een verplichte taal- en inburgeringscursus moeten doen omwille van hun allochtone-status?quote:Op woensdag 18 april 2012 17:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Er gelden ook al een hoop regels specifiek voor allochtonen. Onder andere verplichte taalcursussen en inburgeringscursussen. Die gelden niet voor autochtonen, hoewel het voor sommige wel handig zou zijn.
Vraag maar aan Aleid Wolfssen misschien weet hij nog wel een paar incidentjes.quote:
Je begrijpt heel goed welke groep ik bedoel en welke vergelijking ik maak als het gaat om uitzonderingen.quote:Op woensdag 18 april 2012 17:58 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waar haal je nou weer vandaan dat allochtonen een verplichte taal- en inburgeringscursus moeten doen omwille van hun allochtone-status?
Begrijp je dat zelf wel?quote:Op woensdag 18 april 2012 18:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je begrijpt heel goed welke groep ik bedoel en welke vergelijking ik maak als het gaat om uitzonderingen.
Maar discrimineren op geslacht of geaardheid is wel okay, zolang je met een boekje kunt wapperen?quote:Op woensdag 18 april 2012 17:56 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Daar ben ik het heel erg mee oneens. Het enige signaal dat je er mee afgeeft is dat het in Nederland okay is om te discrimineren op ethniciteit.
Je gewoon aan de wet houden dusquote:Op woensdag 18 april 2012 18:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar discrimineren op geslacht of geaardheid is wel okay, zolang je met een boekje kunt wapperen?
Dus?quote:Op woensdag 18 april 2012 18:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar discrimineren op geslacht of geaardheid is wel okay, zolang je met een boekje kunt wapperen?
Dus autochtone Nederlanders mogen wel homo's discrimineren?quote:Op woensdag 18 april 2012 07:18 schreef NotYou het volgende:
[..]
Misschien een idee eens aan de homo's en de joden te vragen vanuit welke hoek zij zich het meest bedreigd en in hun doen en laten aangetast/gehinderd voelen.
Ja hallo zeg, ons krakkemikkige gedoogkabinet redt het soms maar net met steun van de SGP, je gaat je partner die je nodig hebt toch niet voor de kop stoten ..quote:Op woensdag 18 april 2012 19:54 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dus autochtone Nederlanders mogen wel homo's discrimineren?
Want die hoeven zo'n contract dan niet te ondertekenen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |