Nee dat had ik inmiddels gezien je komt geloof ik alleen maar in de klaagbaak klagenquote:Op woensdag 18 april 2012 19:27 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Ik check niet alle categorieën op fok, dus dat ik nooit in jouw topic heb gereageerd betekent niet dat ik er voor of tegen ben![]()
Dat de weilanden steeds leger staan heb je wel 'gelijk' in. De enige weilanden die hier in de buurt nog dieren hebben zijn de weilanden voor een speciaal gefokt paardenras. Waar nu trouwens ook een super lief veulentje staatVerder worden er alleen maar schuren bijgebouwd voor koeien.
En ja dus over dat vlees slachten inderdaad dat heb je dan wel goed gezien, die beestenquote:Op dinsdag 17 april 2012 20:16 schreef HiddenResponse het volgende:
Vanochtend was het iets van 4 graden, dus koud. Klaar om naar me werk te gaan, snel mijn winterjas weer aangetrokken - in de auto lekker stoelverwarming aan: want koud.
's middags om 17.30 naar huis toe en nog eerst even langs de AH om wat dingetjes voor het avondeten te kopen. Kom ik een oude bekende tegen die mij ineens vraagt of mijn kraag echt bont is. Ik zeg dus: ja ( dom, achteraf ). Begint ze ineens over hoe zielig het is voor die nerts beesten in Limburg en dat ik er een keer naar toe zou moeten gaan om te kijken hoe ze in kleine hokjes zitten. En of ik het dan ook nog zou dragen met de info dat ze vergast of geëlektrocuteerd worden.
Toen zei ik dat ik geen nerts draag, maar vossenbont vond ze dat nog veel erger( nu is er ineens onderscheid ? ) Zij: die beesten worden speciaal gefokt voor bont en al dat onnodige leed etc..
Iedereen mag vinden wat hij of zij wil, maar als een dier wordt gefokt voor bont is het zielig en als ze geslacht worden voor vlees is er niks aan de hand
Man er zijn zelfs 10 jarige kinderen die hun haar vrijwillig afgeven voor de kankerpatiëntjesquote:Op woensdag 18 april 2012 20:00 schreef Piye het volgende:
[..]
Waarom zou je als mensen hun haar al vrijwillig afgeven?
Nou ja, dat kunnen ze wel natuurlijk. Maar als iets wat voor mij waardeloos is iemand anders zoveel geluk kan geven tot hoever dat nog mogelijk is, dan sta ik het wel af.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:09 schreef Piye het volgende:
[..]
Je kan niks anders dan mensen fokken voor hun hoofdhaar? Volgens mij kunnen we makkelijk zonder.
Het grappige van die koeien in de wei is, dat het onderzoek van de dierenbescherming/wakker dier nogal rammelt. Ze noemen 2,7 miljoen melkkoeien, en claimen dat op basis van cijfers van het CBS. die zijn in te kijken, en wat blijkt, die 2,7 miljoen is het totaal aan melk-en fokvee, en dat is natuurlijk een heel ander verhaal.quote:Op woensdag 18 april 2012 19:27 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Ik check niet alle categorieën op fok, dus dat ik nooit in jouw topic heb gereageerd betekent niet dat ik er voor of tegen ben![]()
Dat de weilanden steeds leger staan heb je wel 'gelijk' in. De enige weilanden die hier in de buurt nog dieren hebben zijn de weilanden voor een speciaal gefokt paardenras. Waar nu trouwens ook een super lief veulentje staatVerder worden er alleen maar schuren bijgebouwd voor koeien.
In de praktijk worden die haren vaak uit india gehaald, waar mensen arme meisjes met mooi lang haar aanspreken of ze een centje willen voor hun haar. Dan gaan ze langs de moeder en vragen het daar ook nog eens en of er nog meer dochters zijn met lang haar.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:00 schreef Piye het volgende:
[..]
Waarom zou je als mensen hun haar al vrijwillig afgeven?
Ik heb begrepen dat veel mensenhaar uit tempels (in India inderdaad) komt waar vrouwen hun haar afscheren uit geloofsovertuiging. Vind ik ook een beetje sneaky, maar ja blijft een win-win situatie net zoals die jij schetst.quote:Op donderdag 19 april 2012 10:39 schreef erodome het volgende:
[..]
In de praktijk worden die haren vaak uit india gehaald, waar mensen arme meisjes met mooi lang haar aanspreken of ze een centje willen voor hun haar. Dan gaan ze langs de moeder en vragen het daar ook nog eens en of er nog meer dochters zijn met lang haar.
Hoe vrijwillig dat is kan je je afvragen, het zijn erg arme mensen die een klein centje meer dan hard kunnen gebruiken, vaak voor de basisbehoeften waarin ze amper kunnen voldoen.
Het gebeurd ook wel dat hier iemand met lang haar het kort laat knippen en dat dat gedoneerd wordt, maar het onbehandelde en niet verpeste haar van die jonge meisjes daar is vaak beter en dat wordt veel meer gebruikt.
Hij mag wel komen met z'n verf als hij durft. We hebben 2 honden op ons terrein lopenquote:Op donderdag 19 april 2012 10:41 schreef Opoefiets het volgende:
Ik ken iemand die je bontje zo onder spuit met rode verf. Waar woon je, TS?
Tijdje geleden nog op tv gezien van die jonge meisjes, waren echt vrouwen die die op straat gingen ronselen.quote:Op donderdag 19 april 2012 13:41 schreef Piye het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat veel mensenhaar uit tempels (in India inderdaad) komt waar vrouwen hun haar afscheren uit geloofsovertuiging. Vind ik ook een beetje sneaky, maar ja blijft een win-win situatie net zoals die jij schetst.
hihi je zei hetquote:Op dinsdag 17 april 2012 20:16 schreef HiddenResponse het volgende:
Iedereen mag vinden wat hij of zij wil, maar als een dier wordt gefokt voor bont is het zielig en als ze geslacht worden voor vlees is er niks aan de hand
quote:Op woensdag 18 april 2012 02:18 schreef Zandheks het volgende:
Ik heb geen probleem met mensen die geen bont of leer willen dragen of die geen vleesch willen eten.
Waarom moeten mensen die tegen bont, leer, of vlees zijn hun mening altijd zo aan anderen opdringen.
Als jij dat niet wil, prima! Maar laat een ander dan lekker met rust.
Op de een of andere manier zijn er geen carnivoren of leerfetisjisten die in clubverband vegetariers gaan lastigvallen (misschien een ideetje).
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar dat geeft je nog geen recht die aan anderen te gaan opdringen.
Laat hem/haar dat maar es proberen bij mijn moeder als die in haar jas met bont-rand loopt. Zij komt uit een familie van slagers, die spuitbus josti vinden ze niet weer terug, woensdag gehaktdag..quote:Op donderdag 19 april 2012 10:41 schreef Opoefiets het volgende:
Ik ken iemand die je bontje zo onder spuit met rode verf. Waar woon je, TS?
Beetje een pruts argument, in onze democratie bemoeit vrijwel iedereen zich met iedereen.quote:Op woensdag 18 april 2012 02:18 schreef Zandheks het volgende:
Ik heb geen probleem met mensen die geen bont of leer willen dragen of die geen vleesch willen eten.
Waarom moeten mensen die tegen bont, leer, of vlees zijn hun mening altijd zo aan anderen opdringen.
Als jij dat niet wil, prima! Maar laat een ander dan lekker met rust.
Op de een of andere manier zijn er geen carnivoren of leerfetisjisten die in clubverband vegetariers gaan lastigvallen (misschien een ideetje).
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar dat geeft je nog geen recht die aan anderen te gaan opdringen.
zeker een pruts argumentquote:Op donderdag 19 april 2012 14:53 schreef highender het volgende:
[..]
Beetje een pruts argument, in onze democratie bemoeit vrijwel iedereen zich met iedereen.
quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:18 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Denk daarom.
Het is vooral erg lelijk en ordinair, just saying.
Je vergist je denk ik met persoonlijk en online. Ik kijk en post ook weleens mee in LIF in bepaalde topics. Verder is fok een tijdverdrijf voor tussendoor, dat zegt verder niet veel over mij wat ik verder doe.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:33 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
[quote]
Nee dat had ik inmiddels gezien je komt geloof ik alleen maar in de klaagbaak klagen
over mensen die aan het hardlopen zijn en je dan niet groeten dat soort topics open je.
Er is hier ook iemand van FOK die de marathon gaat lopen voor het goed doel
DJMO gaat de marathon lopen. volg hier haar vorderingen! #3
Nu is er al 2 dagen niet gepost dus ik weet niet of het nog doorgaat maar als het wel
doorgaat mijn respect heb je dan, en die hardlopers kunnen hun energie wel beter
gebruiken dan ''iedereen'' te goetenvraag maar aan de hardlopers
![]()
Ieder z'n hobby toch ?quote:Mijn hobby zal het nooit worden en ik zou het niet kunnen ook, maar ik doe weer andere
dingen![]()
Geen enkel dier heeft een mooi leven geleden voordat het bij de 'slachtbank' aankwam. Of je nou een kat levend vild, dat in een te klein kooitje heeft geleefd of kippen die in een schuur te krap op elkaar zitten, om vervolgens als ze 'rijp' voor de slacht zijn met 20 stuks in een veelste krappe kooi worden gestopt. Die kipjes worden bij de slachtbank vervolgens geëlektrocuteerd in een bad en ( half ) verdoofd geslacht....quote:Dus eigenlijk mag je je wel een beetje schamen dat je hier gaat klagen over iemand
die je eens eindelijk de waarheid durft te zeggen.
Want dan quote ik even je OP dat doe je dus, maar die dame had dus wel gelijk
en als ze geen verbod hadden op honden en kattenbont invoeren had je misschien
wel net zo makkelijk met een dooie kat op je kop rond gelopen die levend was
gevild, had je dat wel erg gevonden?
Daar hebben we nu toch aandacht aan besteed ? Iedere lezer in dit topic, kan dat niet ontgaan zijn.quote:En ja dus over dat vlees slachten inderdaad dat heb je dan wel goed gezien, die beesten
staan allemaal in ''een schuur'' zoals jij het noemt, waarom open je daar dan geen topic over
als je dat zo erg vindt?
En toch begon je er zelf overquote:Op donderdag 19 april 2012 19:32 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
bladiebaldiebla...![]()
[..]
Daar hebben we nu toch aandacht aan besteed ? Iedere lezer in dit topic, kan dat niet ontgaan zijn.
Dus....quote:Op woensdag 18 april 2012 15:13 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Het gaat mij erom dat mensen wel tegen bont zijn, maar ondertussen gewoon vlees uit de bio-industrie blijven kopen. Alsof die beesten wel een goed leven hebben gehad. Om nog maar over halal slachten te zwijgen.
Als je een punt maakt over dierenleed, dan moet je ook standvastig zijn. En niet het ene wel en het andere niet. Zoals veel mensen die zeggen tegen bont te zijn, maar wel een dekbed van dons hebben, een bank of iets anders van leer ( door de vraag worden ook veel koeien hiervoor gefokt ) etc..
Bovendien is bont iets wat tientallen jaren mee kan gaan.
Als de dieren gefokt voor bont, wel een goed leven hebben, is het dan nog steeds erg ?
bont wordt met zware chemicaien bewerkt en ik zie zat echte bontkraagjes met kale plekken.quote:Op donderdag 19 april 2012 20:35 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
En toch begon je er zelf over
[..]
Dus....
/
quote:Op woensdag 18 april 2012 17:46 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Of zal ik eens gek doen een een kop warme Soja chomel maken wat denk jij?
Tis wel koud
Dat mens weet ook totaal niet waar ze het over heeftquote:Op vrijdag 20 april 2012 00:05 schreef magneetstrip het volgende:
[..]
bont wordt met zware chemicaien bewerkt en ik zie zat echte bontkraagjes met kale plekken.
tis wat hé met die Vegavreters ...quote:
quote:Op woensdag 18 april 2012 17:49 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik ga voor de Hot Chocolate![]()
Kortom, niet alleen is het kopen van bont onfatsoenlijk, ook is het erg vervuilend.quote:Dat mens weet ook totaal niet waar ze het over heeft
Bont is niet duurzaam
Geplaatst op: 28 Februari 2011 om 15:19
Onderzoekers van de CE Delft hebben de duurzaamheid van nertsbont berekend.
Bont blijkt vijf keer slechter voor het milieu dan textiel.
De bontindustrie beweert al een aantal jaren dat bont een duurzaam product is.
Een aantal dierenbeschermingsorganisaties besloot daarop opdracht te geven voor het onderzoek.
De onderzoekers hebben alleen gekeken naar bont van nertsen, aangezien bont in Nederland en
België enkel van nertsen afkomstig is. Nederland is trouwens verantwoordelijk voor bijna 10% van de
wereldwijde productie van nertsbont, en staat daarmee op de derde plaats achter Denemarken en
China.
De onderzoekers bekeken verschillende milieuaspecten van de productie van bont in vergelijking
met wol, polyester,polyacryl en katoen.
Nertsbont scoorde het slechtst op 17 van de 18 aspecten.
De belangrijkste oorzaken hiervan zijn:
-Mest van nertsen zorgt voor de uitstoot van stikstofoxide en ammoniak, dat zorgt voor verzuring
en de vorming van fijnstof.
-Indirect is voor 1 kilo bont 563 kilo aan voer nodig (voornamelijk slachtafval van kippen en vis).
-Bij de bewerking van bont worden chemicaliën gebruikt die schadelijk zijn voor het milieu.
De productie van één kilo bont staat gelijk aan ongeveer 140 kilo CO₂-uitstoot, en is daarmee vijf
keer
zo slecht voor het milieu dan wol, zoals ook het onderstaande diagram aangeeft.
http://www.clubvan30.nl/2011/02/28/bont-is-niet-duurzaam/
nog een bron
http://www.duurzaamnieuws(...)ont%20bestaat%20niet
Duurzaam Bont bestaat niet
Directeur Nicole van Gemert: “De studie toont dus aan dat de nertsenhouderij een ernstige en
bovendien onnodige milieu-impact veroorzaakt.
Daarmee is de claim dat bont een duurzaam product is weerlegd.”
Lees het CE Delft-rapport The Environmental Impact of the Fur Production.
quote:Op donderdag 19 april 2012 23:39 schreef Neo-Mullen het volgende:
Geen woord toe te voegen aan de opmerkingen die ik op de eerste pagina las
Bont
TS
Vuilniszakken
Onzekere hoeren die bont dragen omdat ze denken dat ze anders cheap zijn
Hoeren
Onnodig dierenleed![]()
Mensen die het verschil niet zien tussen voedsel moeten nuttigen of ervoor kiezen als een ordinair gedrocht bij te lopen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |