quote:DEN HAAG - Het CDA wil hoge bonussen bij banken concreet gaan aanpakken. Banken die bonussen uitkeren van meer dan een kwart van het jaarsalaris, moeten vijf procent meer belasting betalen.
Zo luidt het voorstel van CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt, dat hij dinsdag tijdens een debat over de bankenbelasting wil voorleggen.
Daarmee zet het CDA haar morele appèl eerder dit jaar aan het adres van de financiële sector, om in concrete maatregelen.
Meerderheid
Ook is er nu een meerderheid in de Tweede Kamer die roept om meer concrete regelgeving voor bonussen.
Volgens Omtzigt heeft 'de bonuscultuur' tot veel weerstand geleid en kritiek op de financiële sector.
"Financiële instellingen die een maatschappelijke rol hebben en met andermans geld risico's nemen, verrijken individuen die niet handelen naar hun verantwoordelijkheden", aldus Omtzigt.
Kabinet
Het kabinet was ook al voorstander van de extra belasting, maar pas als er bonussen van meer dan 100 procent van het vaste salaris worden uitgekeerd.
http://www.nu.nl/economie/2789089/cda-pakt-bonussen-.html
Ik was de eerste die een hek wegflikkerde en het op een lopen zette.quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:52 schreef waht het volgende:
[..]
Jij natuurlijk keihard lachen om al dat paniekerige volk. Terecht overigens.
quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik was de eerste die een hek wegflikkerde en het op een lopen zette.
Denk voor het plaatje aan Michael Scott met het brandalarm.
Goed, bonussen kunnen natuurlijk fout gedrag in de hand werken. Hoewel dat in Nederland allemaal wel meevalt.quote:
Geen enkele bankier heeft er nog een dreunende bassinstallatie van gekocht.quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goed, bonussen kunnen natuurlijk fout gedrag in de hand werken. Hoewel dat in Nederland allemaal wel meevalt.
Gaat allemaal op aan coke en hoeren.quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:59 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Geen enkele bankier heeft er nog een dreunende bassinstallatie van gekocht.
Welnee, we moeten schuimbekkend in ieder praatprogramma verkondigen hoe verderfelijk de wereld is, en hoe mooi het toch zou zijn als Mao ZeSamsom aan de macht zou komen.quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goed, bonussen kunnen natuurlijk fout gedrag in de hand werken. Hoewel dat in Nederland allemaal wel meevalt.
Is er toen iemand op je gezicht gaan staan?quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik was nog op de Dam toen. Dat was me wat.
Jaja V_P, een echte veteraan hier.
Ik was te snel weg.quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:01 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Is er toen iemand op je gezicht gaan staan?
Lijkt me vrij sterk dat een CDA'er dat verkondigt.quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Welnee, we moeten schuimbekkend in ieder praatprogramma verkondigen hoe verderfelijk de wereld is, en hoe mooi het toch zou zijn als Mao ZeSamsom aan de macht zou komen.
Wie?quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Welnee, we moeten schuimbekkend in ieder praatprogramma verkondigen hoe verderfelijk de wereld is, en hoe mooi het toch zou zijn als Mao ZeSamsom aan de macht zou komen.
Die kale boomneukende communist met strafblad.quote:
Neenee, alles ging oke. Liepen ook nog een aantal figuren in uniform mee, dat was dan weer triest.quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:02 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar je bent op je gezicht gevallen?
VS beweert dat CDA'ers graag Samsom de macht zien grijpen.quote:
Inderdaad, die hadden gewoon met volautomatische wapens in de menigte moeten schieten om gevaar af te wenden.quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:03 schreef eriksd het volgende:
[..]
Neenee, alles ging oke. Liepen ook nog een aantal figuren in uniform mee, dat was dan weer triest.
quote:
Wie zei dat gisteren ook tegen zijn vrouw?quote:
Je vader.quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wie zei dat gisteren ook tegen zijn vrouw?
Ik eindige vlak voor de nieuwe kerk geloof ik. Weet niet meer.quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Inderdaad, die hadden gewoon met volautomatische wapens in de menigte moeten schieten om gevaar af te wenden.
Lijkt me stug, die doet dat al jaren niet meer.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |