abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110871249
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 18:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik vind dit een zeer overdreven reactie.
En ik vind jou minder waard dan een zak stront. Ieder z'n mening.
  vrijdag 27 april 2012 @ 18:36:15 #252
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_110871302
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 18:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Toch jammer. Het begint altijd met verhalen over liefde, barmhartigheid, eerlijkheid, vergeving, enzovoort, maar uiteindelijk blijken het toch weer schijnheilige nazi's. Om te kotsen, dat soort volk.
eigenlijk is het heel zielig... het is een typisch voorbeeld van wat er gebeurt als je je morele besef uit een boek moet halen van 2000 jaar oud ipv naar je eigen hart en geweten te luisteren...
I thought you thought
pi_110871333
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 18:36 schreef Scabies het volgende:

[..]

eigenlijk is het heel zielig... het is een typisch voorbeeld van wat er gebeurt als je je morele besef uit een boek moet halen van 2000 jaar oud ipv naar je eigen hart en geweten te luisteren...
En zo zie je maar weer: het is een gevaarlijke vorm van schizofrenie. Gedwongen laten behandelen voordat ze andere mensen besmetten.
pi_110871383
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 17:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Waarom is homoseksualiteit niet in harmonie met Gods wil voor ons? Omdat de mens zijn doel ermee mist. Die was om door middel van het krijgen en opvoeden van kinderen te ervaren wat het is om als god zorg te moeten dragen voor zijn schepsels.
Dus het doel is om kinderen te krijgen? Lullig dan voor al die christenen die onvruchtbaar zijn, want hun relatie zal dan net zo 'betekenisloos' zijn als een homoseksuele relatie. En je kan alleen ervaren hoe het is om zorg te dragen voor een kind als je het kind zelf hebt uitgepoept? Waar slaat dat op? :')

quote:
De mens is in Gods evenbeeld gemaakt en dit maakt er onderdeel van uit. Homoseksualiteit kan deze ervaring niet voortbrengen en wijkt daarom af van Gods plan voor de mens.
Geinig, precies diezelfde redenering werd vroeger gebruikt om slavernij goed te praten en de apartheid door te voeren. "God heeft 'ons' gemaakt naar zijn beeld, niet jullie, jullie zijn anders".

quote:
De mens mist hierdoor zijn doel. In de joodse mindset is 'zonde' letterlijk 'het doel missen', als een pijlpunt die net de roos niet raakt.
Zondig betekent letterlijk 'zonder God'.

quote:
In spirituele zin wordt homoseksualiteit vaak geassocieerd met afgodendiensten, andere voorbeelden hiervan zijn pedofilie, rituele offers, bloed drinken en dergelijke. Ik denk dat dat er ook mee te maken had dat dit in de bijbel zo zwaar bestraft werd. Het was ter bescherming. Corrumperende elementen werden verwijderd om puurheid van gedrag van de mensen te realiseren.
Ah, leuke vergelijkingen. maar mag ik erop wijzen dat de enkele versen in de Bijbel over homoseksualiteit tegenwoordig niet meer van toepassing kunnen zijn? Laat elke vers in de Bijbel over homoseksualiteit zien en ik leg je per stuk haarfijn uit waarom dat tegenwoordig niet meer op gaat.
Give a man a fish and he will eat for a day;
Teach a man to fish and he will eat for a lifetime;
Give a man religion and he will die praying for a fish.
  vrijdag 27 april 2012 @ 18:42:04 #255
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_110871496
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 18:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Gast, zoek hulp. Je bent of zwaar gestoord of een heel verwerpelijk soort klootzak. Ik zou er graag nog wat aan toevoegen, maar daar zou ik een ban voor krijgen en dat is jouw soort menselijk afval me niet waard.

Godver... Dacht ik eindelijk een christen mét fatsoen gevonden te hebben...
Ali gelooft daarin. Vanuit zijn geloofsovertuiging (inclusief de juiste levenswijze) gezien is hij heel fatsoenlijk. Wat moreel verwerpelijk is hangt af van je wereldbeeld.
The view from nowhere.
pi_110871517
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 18:42 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ali gelooft daarin. Vanuit zijn geloofsovertuiging (inclusief de juiste levenswijze) gezien is hij heel fatsoenlijk. Wat moreel verwerpelijk is hangt af van je wereldbeeld.
En ik geloof er heel sterk in dat dat soort mensen intens verwerpelijk zijn.
  vrijdag 27 april 2012 @ 18:43:30 #257
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_110871525
quote:

[..]

hoe kan je in godsnaam liefde tussen 2 mensen zo draaien in je kop dat het iets slechts is??
I thought you thought
pi_110871576
quote:
Adolf Hitler had ook zo zijn overtuiging en was verder een fatsoenlijk man. Hij had ook wel zo een eigenaardig wereldbeeld. 8)7
  vrijdag 27 april 2012 @ 18:46:44 #259
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_110871624
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 18:43 schreef Scabies het volgende:

[..]

hoe kan je in godsnaam liefde tussen 2 mensen zo draaien in je kop dat het iets slechts is??
De liefdevolle kant, waarin je jezelf verplaatst in degene over wie je oordeelt, speelt geen doorslaggevende rol in Ali's wereldbeeld. Iedereen is uiteindelijk beter af om naar een bepaalde code te leven in het licht van een bepaalde verlossingsleer.
The view from nowhere.
  vrijdag 27 april 2012 @ 18:47:03 #260
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_110871635
Nou nou nou, wat een verontwaardiging omdat Ali zegt wat hij denkt dat God van homoseksualiteit vindt. Alsof dit echt als een verrassing komt.
pi_110871678
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 18:38 schreef MasterJapie het volgende:

[..]

Dus het doel is om kinderen te krijgen? Lullig dan voor al die christenen die onvruchtbaar zijn, want hun relatie zal dan net zo 'betekenisloos' zijn als een homoseksuele relatie. En je kan alleen ervaren hoe het is om zorg te dragen voor een kind als je het kind zelf hebt uitgepoept? Waar slaat dat op? :')
Het originele plan van God voor de mensheid was inderdaad om kinderen te krijgen. 'Gaat en vermenigvuldigt u'.
Het doel was om de mens een ervaring te geven waarin hij de rol van god speelt, op miniatuurniveau. De mens kreeg heerschappij over de natuur, en kreeg de gift om leven voort te kunnen brengen. Dit om zelf te ervaren wat het is om voor levende wezens te zorgen, te heersen, zoals God. Het doel was om Gods schepsels een groter begrip te geven van wat het is om god te zijn.
Dat door de zonde daar problemen in zijn gekomen, neemt niet weg dat dat het origele plan was.

quote:
Geinig, precies diezelfde redenering werd vroeger gebruikt om slavernij goed te praten en de apartheid door te voeren. "God heeft 'ons' gemaakt naar zijn beeld, niet jullie, jullie zijn anders".
Dat was dan een zeer belabberde interpretatie van het vers.

quote:
Zondig betekent letterlijk 'zonder God'.
Dat wist ik niet. Heb je hier een bron voor?

quote:
Ah, leuke vergelijkingen. maar mag ik erop wijzen dat de enkele versen in de Bijbel over homoseksualiteit tegenwoordig niet meer van toepassing kunnen zijn? Laat elke vers in de Bijbel over homoseksualiteit zien en ik leg je per stuk haarfijn uit waarom dat tegenwoordig niet meer op gaat.
Ik zal een poging wagen:

Markus 10:6 * Maar vanaf het begin van de schepping heeft God hen mannelijk en vrouwelijk gemaakt.
7 * Daarom zal een man zijn vader en zijn moeder verlaten en zich aan zijn vrouw hechten;
8 en die twee zullen tot één vlees zijn, zodat zij niet meer twee zijn, maar één vlees.
9 * Dus, wat God samengevoegd heeft, laat de mens dat niet scheiden.

1 korinthe 7:1 Wat nu de dingen betreft waarover u mij geschreven hebt: het is goed voor een mens om geen vrouw aan te raken.
2 Maar laat vanwege allerlei vormen van hoererij iedere man zijn eigen vrouw hebben en iedere vrouw haar eigen man.

2 Petrus 2:6 en als God de steden * Sodom en Gomorra tot as verbrand en tot de vernietiging veroordeeld heeft en tot een voorbeeld gesteld heeft voor hen die goddeloos zouden leven;

Ik zie hier een contrast tussen Gods plan en goddeloosheid, waarbij het ene huwelijk tussen man en vrouw is (of celibaat aangezien het praktischer is om geen vrouw en kinderen te hebben als apostel) en het bij het andere komt sodomie voor.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ali_Kannibali op 27-04-2012 18:57:35 ]
pi_110871701
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 april 2012 18:47 schreef Iblardi het volgende:
Nou nou nou, wat een verontwaardiging. Alsof dit echt als een verrassing komt.
Daar heb je een punt. De vooroordelen blijken weer eens te kloppen. Ik moet er eens mee ophouden om christenen als autonome individuen te zien. Uiteindelijk komt er toch altijd weer dezelfde schijnheilige nazistische bagger uit.

Bijzonder naïef van me.
  vrijdag 27 april 2012 @ 18:50:57 #263
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_110871756
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 18:45 schreef ATON het volgende:

[..]

Adolf Hitler had ook zo zijn overtuiging en was verder een fatsoenlijk man. Hij had ook wel zo een eigenaardig wereldbeeld. 8)7
Het is nu eenmaal niet anders. De geschiedenis laat zien dat de weg naar de hel geplaveid is met goede bedoelingen. Het is dus niet goed genoeg om het goede na te streven, je moet ook weten wat goed is. Dat was het probleem dat Socrates aankaarte.
The view from nowhere.
pi_110871832
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 18:50 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Het is nu eenmaal niet anders. De geschiedenis laat zien dat de weg naar de hel geplaveid is met goede bedoelingen. Het is dus niet goed genoeg om het goede na te streven, je moet ook weten wat goed is. Dat was het probleem dat Socrates aankaarte.
Ironisch genoeg zijn dus christenen op weg naar de hel.
pi_110871848
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 18:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik zal een poging wagen:

Markus 10:6 * Maar vanaf het begin van de schepping heeft God hen mannelijk en vrouwelijk gemaakt.
7 * Daarom zal een man zijn vader en zijn moeder verlaten en zich aan zijn vrouw hechten;
8 en die twee zullen tot één vlees zijn, zodat zij niet meer twee zijn, maar één vlees.

1 korinthe 7:1 Wat nu de dingen betreft waarover u mij geschreven hebt: het is goed voor een mens om geen vrouw aan te raken.
2 Maar laat vanwege allerlei vormen van hoererij iedere man zijn eigen vrouw hebben en iedere vrouw haar eigen man.

2 Petrus 2:6 en als God de steden * Sodom en Gomorra tot as verbrand en tot de vernietiging veroordeeld heeft en tot een voorbeeld gesteld heeft voor hen die goddeloos zouden leven;

Ik zie hier een contrast tussen Gods plan en goddeloosheid, waarbij het ene huwelijk tussen man en vrouw is (of celibaat aangezien het praktischer is om geen vrouw en kinderen te hebben als apostel) en het andere sodomie.
Doe nog maar eens een poging. Hier staat niks over homosexualiteit. En zoek gelijk eens iets op betreft ' armen van geest '.
pi_110872204
quote:
Het originele plan van God voor de mensheid was inderdaad om kinderen te krijgen. 'Gaat en vermenigvuldigt u'.
Het doel was om de mens een ervaring te geven waarin hij de rol van god speelt, op miniatuurniveau. De mens kreeg heerschappij over de natuur, en kreeg de gift om leven voort te kunnen brengen. Dit om zelf te ervaren wat het is om voor levende wezens te zorgen, te heersen, zoals God. Het doel was om Gods schepsels een groter begrip te geven van wat het is om god te zijn.
Dat door de zonde daar problemen in zijn gekomen, neemt niet weg dat dat het origele plan was.
Interessant om te zien hoe jouw redenering ineens niet meer opgaat als we het hebben over abortus. Als God wilde dat we voor God gingen spelen, dan zou hij dus ook geen probleem hebben met het feit dat we leven zowel kunnen maken als beëindigen. Trouwens, God wilde niet dat we voor God gingen spelen. Waarom denk je dat Adam en Eva niet van de appel mochten eten?

quote:
Dat was dan een zeer belabberde interpretatie van het vers.
Jup, net zoals jouw interpretatie ook behoorlijk belabberd is als je daar uit haalt dat homoseksualiteit zondig is.

quote:
Ik zal een poging wagen:

Ik zie hier een contrast tussen Gods plan en goddeloosheid, waarbij het ene huwelijk tussen man en vrouw is (of celibaat aangezien het praktischer is om geen vrouw en kinderen te hebben als apostel) en het andere sodomie.
Er staat hier absoluut niks in over homoseksualiteit. Ik dacht dat je met versen aan ging komen als die in Romeinen, waar het gaat over lust in plaats van liefde, de vers in Leviticus waar de wet rond homoseksualiteit omgeven is door wetten als 'je moet ongehoorzame kinderen stenigen', en de vers in Korinthe waar Paulus seks tussen mannen in hetzelfde rijtje noemt als alle andere zonden, waar er een overduidelijke culturele kloof is tussen zijn samenleving, en de samenleving van nu. Maar dit? Dit komt er niet eens in de buurt. Er staat hier nergens 'homo's mogen niet trouwen' of 'je zal geen seks hebben met mannen'. Jij leest dat vrouwen en mannen samen mogen leven en trouwen, en je haalt daar uit dat homoseksualiteit dus verkeerd is?
pi_110873117
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 19:04 schreef MasterJapie het volgende:

[..]

Interessant om te zien hoe jouw redenering ineens niet meer opgaat als we het hebben over abortus. Als God wilde dat we voor God gingen spelen, dan zou hij dus ook geen probleem hebben met het feit dat we leven zowel kunnen maken als beëindigen.
Ik zie dat je mijn 'rol van god spelen' verkeerd hebt begrepen.
God gaf de mens enkele karakteristieken die hij niet aan andere wezens buiten deze aarde had gegeven: heerschappij en de capaciteit om leven voort te brengen. In deze karakteristieken nam voor het eerst een schepsel een rol van een soort god in, in die aspecten. Dit was uniek voor de mensheid. Geen engel, cherubijn, seraphijn of ander wezen had ooit die 2 kwaliteiten gekregen.
Wil dat zeggen dat de mens alles mocht doen wat hij wilde, omdat dat aan een god toebehoort? Nee, dat zei ik niet, en is inderdaad niet in overeenstemming met de beperking die God zelf gaf.

quote:
Jup, net zoals jouw interpretatie ook behoorlijk belabberd is als je daar uit haalt dat homoseksualiteit zondig is.
Ik ben het daar niet mee eens.

quote:
Er staat hier absoluut niks in over homoseksualiteit. Ik dacht dat je met versen aan ging komen als die in Romeinen, waar het gaat over lust in plaats van liefde, de vers in Leviticus waar de wet rond homoseksualiteit omgeven is door wetten als 'je moet ongehoorzame kinderen stenigen', en de vers in Korinthe waar Paulus seks tussen mannen in hetzelfde rijtje noemt als alle andere zonden, waar er een overduidelijke culturele kloof is tussen zijn samenleving, en de samenleving van nu. Maar dit? Dit komt er niet eens in de buurt. Er staat hier nergens 'homo's mogen niet trouwen' of 'je zal geen seks hebben met mannen'. Jij leest dat vrouwen en mannen samen mogen leven en trouwen, en je haalt daar uit dat homoseksualiteit dus verkeerd is?
Ik heb bewust voor deze verzen gekozen omdat ze juist niet explicitiet tegen homoseksualiteit in gaan, maar expliciet Gods plan voor de mens weergeven. Het originele plan bij de schepping, en na de zonde in het nieuwe verbond.
Nergens in de bijbel staat expliciet dat pedofilie niet goed is. Ook niet dat het niet goed is om te masturberen. Dit zijn zaken met betrekking tot sexualiteit. Er worden een boel zaken niet expliciet genoemd in de bijbel, maar waarvan het toch duidelijk of duidelijk te achterhalen is dat die zaken geen onderdeel zijn van Gods plan voor de mens. Ik heb de verzen in Romeinen en Leviticus niet nodig om homoseksualiteit daar ook onder te scharen, want Gods plan was om man en vrouw te verenigen in 1, en nu, na de zonde, is celibaat ook een goede optie. Nergens wordt het seksueel verenigen van 2 mensen van hetzelfde geslacht als optie genoemd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Kannibali op 27-04-2012 19:33:57 ]
pi_110873484
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 19:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik bewust voor deze verzen gekozen omdat ze juist niet explicitiet tegen homoseksualiteit in gaan, maar expliciet Gods plan voor de mens weergeven, origineel, en na de zonde in het nieuwe verbond.
Nergens in de bijbel staat expliciet dat pedofilie niet goed is. Ook niet dat het niet goed is om te masturberen. Dit zijn zaken met betrekking tot sexualiteit. Er worden een boel zaken niet expliciet genoemd in de bijbel, maar waarvan het toch duidelijk of duidelijk te achterhalen is dat die zaken geen onderdeel zijn van Gods plan voor de mens. Ik heb de verzen in Romeinen en Leviticus niet nodig om homoseksualiteit daar ook onder te scharen.
Je hebt het over 'God's plan voor de mens', alsof het plan voor iedereen hetzelfde is. Ik zie niet hoe een paar homo's God's plan voor de gehele mensheid ondermijnen. En houd alsjeblieft op met die vergelijking met pedofilie. Pedofilie is verkeerd omdat een kind die keuze nog niet welbewust kan maken. Ik mag hopen dat je daar geen Bijbel voor nodig hebt om dat in te zien.
pi_110873619
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 19:34 schreef MasterJapie het volgende:

[..]

Je hebt het over 'God's plan voor de mens', alsof het plan voor iedereen hetzelfde is. Ik zie niet hoe een paar homo's God's plan voor de gehele mensheid ondermijnen. En houd alsjeblieft op met die vergelijking met pedofilie. Pedofilie is verkeerd omdat een kind die keuze nog niet welbewust kan maken. Ik mag hopen dat je daar geen Bijbel voor nodig hebt om dat in te zien.
Er is inderdaad een algemeen plan voor de mens waar we naar kunnen handelen of van af kunnen wijken. Dat sluit niet uit dat er voor ieder persoonlijk een individuele levensweg te wandelen is. Maar dit dient altijd binnen het kader van Gods wet te zijn, en zal dat ook zijn indien we op God vertrouwen en Hem gehoorzamen.

Ik vergelijk homoseksualiteit niet met pedofilie. Ik noem het omdat het niet expliciet genoemd wordt in de bijbel, om aan te geven dat zaken niet explicitiet verboden hoeven te worden om toch duidelijk niet in overeenstemming te zijn met Gods plan voor de mens, zoals je zelf ook aangeeft.
pi_110873837
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 19:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Er is inderdaad een algemeen plan voor de mens waar we naar kunnen handelen of van af kunnen wijken. Dat sluit niet uit dat er voor ieder persoonlijk een individuele levensweg te wandelen is. Maar dit dient altijd binnen het kader van Gods wet te zijn, en zal dat ook zijn indien we op God vertrouwen en Hem gehoorzamen.

Ik vergelijk homoseksualiteit niet met pedofilie. Ik noem het omdat het niet expliciet genoemd wordt in de bijbel, om aan te geven dat zaken niet explicitiet verboden hoeven te worden om toch duidelijk niet in overeenstemming te zijn met Gods plan voor de mens, zoals je zelf ook aangeeft.
Maar jij leest die wetten op zo een manier dat je vervolgens denkt dat dat wat er niet in staat ook wel van toepassing zou moeten zijn. Het staat nergens in de Bijbel, dus dat is volledig jouw eigen, persoonlijke interpretatie van die teksten. Natuurlijk vond men vroeger seks tussen mannen zondig. Seks buiten het huwelijk is zondig, huwelijk tussen mannen was vroeger ongekend, dus homoseksualiteit was hoe dan ook zondig. Er zit een enorme culturele kloof tussen de tijd waarin de Bijbel werd geschreven, en de tijd waarin we nu leven, maar jij copy-paste de wetten van die samenleving klakkeloos op onze samenleving zonder enige schaamte.

En wat is God's wet dan precies? De 10 geboden? Mis ik ergens een 11e gebod waarin staat "Gij zult anderen niet in de poeperd nemen"? Of is het de wet van het oude Israël in Leviticus waarin staat dat we kinderen moeten stenigen als ze hun ouders niet gehoorzamen?
pi_110874031
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 19:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nogal logisch dat pedofilie niet in je boek staat. Met de huidige normen was toen iedereen pedofiel. Moment dat een meisje vruchtbaar was werd die al uitgehuwelijk. Wat zou je er van denken om deze Bijbelse wet op vandaag toe te passen ? De meisjes waren meestal allemaal al gehuwd vóór hun zestiende.
pi_110876777
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 19:41 schreef MasterJapie het volgende:

[..]

Maar jij leest die wetten op zo een manier dat je vervolgens denkt dat dat wat er niet in staat ook wel van toepassing zou moeten zijn. Het staat nergens in de Bijbel, dus dat is volledig jouw eigen, persoonlijke interpretatie van die teksten. Natuurlijk vond men vroeger seks tussen mannen zondig. Seks buiten het huwelijk is zondig, huwelijk tussen mannen was vroeger ongekend, dus homoseksualiteit was hoe dan ook zondig. Er zit een enorme culturele kloof tussen de tijd waarin de Bijbel werd geschreven, en de tijd waarin we nu leven, maar jij copy-paste de wetten van die samenleving klakkeloos op onze samenleving zonder enige schaamte.
Cultuur kan veranderen, maar God verandert niet.
8 Jezus Christus is gisteren en heden Dezelfde en tot in eeuwigheid.

Cultuur verandert al naar gelang de spiritualiteit, filosofie, voorkeuren van de mensen/heersende elite. De voorkeuren van mensen ontspruiten aan hun lichamelijke impulsen en verlangens en de manier waarop daarmee om wordt gegaan. Indien je filosofie is dat het ultieme geluk voortkomt uit het bevredigen van alle verlangens en driften die vanuit je lichaam in je bewustzijn komen, zul je een andere visie op wat 'goed en slecht' en 'hoge en lage cultuur' is krijgen dan wanneer je gelooft dat die driften juist niet allemaal bevredigd moeten worden, en dat het constant zoeken naar bevrediging ervan juist niet tot ultiem geluk leidt.

Het kan dus zijn dat menselijke cultuur niet in overeenstemming is met Gods cultuur. En soms ook weer wel. Waarom nu juist homoseksualiteit niet in overeenstemming is, lijkt me duidelijk omdat het zo'n basaal aspect van het menselijk leven raakt: een seksuele relatie. Die is, in de bijbel, voorbehouden tussen 2 mensen van verschillend geslacht en op basis van een alliantie voor het leven. Dat is het kader van Gods cultuur, wat ik aangetoond heb met de eerder genoemde verzen. De eerste daarvan gingen uit van de schepping, waar Jezus zelf naar verwees. Ik zou niet weten waarom mensen zelf af zouden moeten wijken van de orde die God als eerste gegeven had, behalve wanneer God hier zelf opdracht of toestemming voor geeft (zoals het eten van vlees bijv.). Indien ze niet gezondigd zouden hebben, zou homoseksualiteit dan ooit voorgekomen zijn denk je?

quote:
En wat is God's wet dan precies? De 10 geboden? Mis ik ergens een 11e gebod waarin staat "Gij zult anderen niet in de poeperd nemen"? Of is het de wet van het oude Israël in Leviticus waarin staat dat we kinderen moeten stenigen als ze hun ouders niet gehoorzamen?
Als ik 'Gods wet' noem bedoel ik inderdaad de tien geboden. Die kun je weer samenvatten in de 2 grote geboden zoals ze in de evangelies genoemd worden. Die wet dient geestelijk gelezen te worden en niet letterlijk.

Romeinen 7:12 * Zo is dan de wet heilig, en het gebod is heilig en rechtvaardig en goed.
13 Is dan het goede de oorzaak van mijn dood geworden? Volstrekt niet! Maar de zonde heeft opdat zij als zonde zichtbaar zou worden door het goede voor mij de dood teweeggebracht, opdat door het gebod de zonde uitermate zondig zou blijken te zijn.
14 Want wij weten dat de wet geestelijk is, maar ik ben vleselijk, * verkocht onder de zonde.

Homoseksualiteit overtreedt meerdere van deze geboden omdat het een vorm van jezelf tot god maken is door Gods orde te verwerpen, daarmee ook afgoderij, enzovoorts (en dit geldt dus voor alle zonden, daarom staat elders:
10 * Want wie de hele wet in acht neemt, maar op één punt struikelt, die is schuldig geworden aan alle geboden.
11 Immers, Hij Die gezegd heeft: * U zult geen overspel plegen, heeft ook gezegd: U zult niet doodslaan. Als u dan geen overspel bedrijft, maar wel doodslaat, bent u toch een wetsovertreder geworden.
12 Spreek zó en handel zó als mensen die geoordeeld zullen worden door de wet van de vrijheid._
. Indien je die wet letterlijk zou lezen, zou je ook pedofilie niet kunnen verwerpen, maar we waren het er al over eens dat ondanks het feit dat dit niet expliciet gemeld staat, het duidelijk is dat dit niet bij Gods plan hoort.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ali_Kannibali op 27-04-2012 20:51:45 ]
pi_110877351
quote:

[..]

Nee hoor dat was plan B, als dat in het paradijs was gebeurd dan was het binnen de kortste keren te klein geweest omdat ze immers allemaal toegang hadden tot de Boom des Levens. In het paradijs leefden adam en eva eeuwig als kinderen - zonder nakomelingen.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_110877513
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 20:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Het kan dus zijn dat menselijke cultuur niet in overeenstemming is met Gods cultuur. En soms ook weer wel. Waarom nu juist homoseksualiteit niet in overeenstemming is, lijkt me duidelijk omdat het zo'n basaal aspect van het menselijk leven raakt: een seksuele relatie.
Want homoseksuele mensen doen niet aan liefdesrelaties? Het gaat puur om seks?
Goh dat is compleet nieuw voor mij, opmerkelijk dat homoseksuele mensen tegenwoordig kunnen en willen trouwen en dat terwijl het alleen om de seks gaat... |:(
pi_110877558
Hm. Vanavond uit boosheid even een beetje te ver gegaan in m'n uitingen hier. Ik had moeten beseffen dat dit soort overtuigingen niet ontstaan uit vrije wil, maar deel uitmaken van een totaalpakket aan opvattingen waaraan de volgers daarvan ook niets kunnen veranderen. Dat maakt die opvattingen niet minder ziek, maar ik had ze niet zo onvoorwaardelijk aan de persoon moeten verbinden. Het was naïef van me om te denken dat iedereen over alle zaken zelf zijn mening heeft gevormd.

Nou ja, het verklaart in ieder geval het enorme verschil tussen mijn eerdere indrukken van de persoon in kwestie en de verbijstering daarna. Daarnaast verklaart het het totale gebrek aan logica van de betogen van die persoon.

Neemt niet weg dat ik dat had moeten beseffen en dat heb ik niet gedaan. Mijn fout. Absoluut.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2012 21:04:56 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')